🔰 #کهف_حصین
✳️پای درس اهل بیت
➖سالی چند بار به زیارت سیدالشهدا برویم؟
💠أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : حَقٌّ عَلَى اَلْفَقِيرِ أَنْ يَأْتِيَ قَبْرَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي اَلسَّنَةِ مَرَّةً وَ حَقٌّ عَلَى اَلْغَنِيِّ أَنْ يَأْتِيَهُ فِي اَلسَّنَةِ مَرَّتَيْنِ.
💠اين حق بر عهده فقير است كه سالى يك مرتبه و بر غنى است كه سالى دو مرتبه به زيارت حضرت امام حسين عليه السّلام بروند.
➖کامل الزیارات، باب97، ص474
🔹 #شب_جمعه #به_وقت_زیارت
🔸 #حلقه_مطالعات_روایی
◽️ @fatehan
#بخوان
#معرفی_کتاب
در مقدمه کتاب شهید آوینی این پرسش را مطرح می کند :
"چرا ما باید توسعه پیدا کنیم؟" و پاسخ هایی را که اغلب از سر تسامح به این پرسش داده شده است را آورده و طرح بحث می کند که آیا ما نباید بر مبنای نظریات اسلام و احکام آن در همه زمینه ها (توسعه و مدرنیته) عمل کنیم؟ و خود پاسخ می دهد که مقصود این نیست که در قرآن بگردیم و درست یا غلط، آیاتی در تایید علم وهنر صنعت و تشویق انسان به عمران و آبادی و استفاده از مواهب مادی و استفاده از مواهب مادی و تسخیر طبیعت پیدا کنیم و این هارا دال بر اعتقاد خود بگیریم. نه! این کار از بی اعتنایی به نظریات اسلام بسیار بدتر و ظالمانه تر است...
fatehan.net/post/73
📨 #مصاحبه:
🏯 #شهرسازی اسلامی،از #انقلاب اسلامی تا #تمدن نوین اسلامی
🔆شهرسازی اسلامی قطعه مهمی از پازل تمدن نوین اسلامی است.شهرصرفا شامل بناهای مهندسی شده یا دربرگیرنده مفاهیم فرهنگی نیست،شهرسازی پیام های سیاسی،اقتصادی،اجتماعی برای جامعه دارد. برای اثبات وجود و برتری شهرسازی اسلامی نسبت به دیگر مکاتب و پارادایم های شهرسازی نیاز به استدلال است تا استدلال نباشد شهرسازی اسلامی هویت ندارد.برای نشان دادن قدرت هویت سازی جامعه باید شهرسازی اسلامی را استدلال کرد. شهرسازه ای از تمدن است. خیلی از اتفاقاتی که در شهر رخ میدهد متاثر از نوع تفکر است که پشت کالبد و فضای ایجاد شده است. شهر سازی اسلامی در این برهه از زمان میتواند با پیوند با دیگر سازه های تمدنی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش مهمی داشته باشد.
💠مصاحبه فوق به منظور آشنایی مخاطبان درخصوص شهرسازی اسلامی با جناب آقای علی حجازیان،پژوهشگر حوزه شهرسازی اسلامی صورت گرفته است.
📩لینک دریافت فایل مصاحبه:
💠 fatehan.net/post/151
💠 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#برشی_از_کتاب
✔ساعت غروب کوک
🔍ساعت زندگی را چگونه تنظیم کنیم؟
📘برگرفته از کتاب وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام
🖋حضرت علامه حسینی طهرانی
🕰زمان مطالعه :۵دقیقه
در لینک زیر بخوانید 👇👇
🌐 www.fatehan.net/post/70
🆔 @fatehan
📝#یادداشت_ویژه📝
✅ اصلاح الگوي مصرف؛
الگوي مصرف مردم ما در حال حاضر بيشتر تابع رفتار دیگران است تا نیاز خود. «دوزنبري» به اين اثر در نظريه مصرف خود اشاره ميكند و آن را اثر چشم و همچشمي نامگذاري ميكند.
يعني شخص جايگاه مصرفي خود را نه با توجه به نيازها و سطح درآمد خود بلكه با توجه و تكيه بر سطح زندگي ساير افراد جامعه تنظيم ميكند و اين مسئله منجر به بروز يك بيماري در سيستم مصرفي اقتصاد ميشود. نگارنده اين بيماري را گم كردن طبقه زندگي نامگذاري ميكند.
لذا همين مسئله باعث ميشود ما هيچ وقت از سطح زندگي خود راضي نباشيم و هميشه نوعي پريشاني و نارضايتي از شرايط موجود ما را آزار دهد و حتي كار بهجايي بكشد كه مصرفكننده از نيازهاي واقعي خود دست بكشد ولي از نيازهاي كاذب كم نگذارد. براي مثال ما در كشورمان يك چهارم دنيا مصرف شير داريم به عنوان يك نياز واقعي، ولي در مصرف كالاهاي آرايشي به عنوان يك نياز كاذب جزو رتبه اولها هستيم.
اما فاجعه جايي است كه ما اين چشم و همچشمي را حتي نسبت به كالاهاي داخلي نداريم. بلكه در نسبت بين كالاي داخلي و خارجي، چشم و همچشميها متوجه كالاهاي خارجي است. يعني در انتخاب بين كالاي خارجي و داخلي، با هم رقابت ميكنيم كه حتماً كالاي خارجي را مصرف كنيم و اين مسئله را به رخ هم ميكشانيم. بنابراین برتریهای کاذب ادامه می یابد تا انفجار حباب.
ضعف مردمی که برتری کاذب دارند به مراتب از انسانهای ضعیف بیشتر است؛ شاعر می گوید: "مرگ براي ضعيف امر طبيعي است هر قوي اول ضعيف گشت و سپس مرد"
مادر روزگار هيچگاه نام فرزندي مصرفگرا را در خود بجاي نگذاشته است, لذا براي قوي شدن لازم است درست مصرف کنيم,
اتلاف غذاي ١۵ ميليون انسان, زيبنده کشوري مسلمان که آرمان قوي شدن را در سر دارد نمي باشد.
🖋#سیدسجادپادام
#اقتصاد_مقاومتی
#سبک_زندگی_اسلامی
🌐 www.fatehan.net
🆔@fatehan
🗂فهرست پرونده #جهاد_کبیر
#روشنگری_سیاسی
#بشنو
▫️بازخوانی اسناد لانه جاسوسی آمریکا
🎙استاد رحیم پور ازغدی
🆔https://eitaa.com/fatehan/1393
▫️صد سال مرگ بر انگلیس
🎙استاد رحیم پور
🆔https://eitaa.com/fatehan/1079
▫️دانشگاه اسلامی از منظر امام خمینی
🎙استاد رحیم پور
🆔https://eitaa.com/fatehan/713
▫️مبانی قرآنی استکبار ستیزی
📻استاد مستشاری
🆔https://eitaa.com/fatehan/318
♦️چهل سال کار آمدی حکومت اسلامی
حجت الاسلام شفیعی
🆔https://eitaa.com/fatehan/1284
▪️دشمن شناسی فرهنگی
📢استاد طالب زاده
🆔https://eitaa.com/fatehan/905
▫️جنبش دانشجویی و استکبار ستیزی
🔈دکتر جبراییلی
🆔https://eitaa.com/fatehan/1247
▫️فلسفه سیاسی اسلام
🎙استاد واسطی
🆔https://eitaa.com/fatehan/247
♨️با ما همراه باشید 👇
🌐www.fatehan.net
🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بخوان
#معرفی_کتاب
نهجالبلاغه کتابی است نازله وجود امیرالمؤمنین(ع) که در دامان وحی و رسالت از خردسالی تا بزرگسالی تربیت و پرورش یافته و به مقام عبداللهی نایل شده بود. کتاب نهجالبلاغه نازله روح اوست، برای تعلیم و تربیت ما خفتگان در بسته منیّت و در حجاب خود و خودخواهی. معجونی است برای شفا و مرهمی است برای دردهای فردی و اجتماعی و مجموعهای است دارای ابعادی به اندازه ابعاد یک انسان و یک جامعه بزرگ انسانی... . کتاب «روانشناسی در نهجالبلاغه» میخواهد بر لب چشمة جوشان علوی لبیتر کند و از سیل روان بلندای کوهستان حیدری جرعهای بنوشد. این اثر درصدد ارائه مفاهیم و آموزههای روانشناختی در قالبی نو و بیانی بهروز است. روانشناسی در نهجالبلاغه در هشت فصل به سامان آمده و پس از معرفی نهجالبلاغه در فصل کتابشناخت، مبانی انسانشناسی، ساحتهای انسـان، معنای زنـدگی، رشـد در گسترة زنـدگی، خانـواده، رفتـار و تعامل اجتماعی و در نهایت بهداشت روانی عناوین سایر فصلهای آن است.
این کتاب به قلم حجج اسلام دکتر مسعود آذربایجانی و دکتر محمّدصادق شجاعی نگاشته شده است.
fatehan.net/post75