eitaa logo
منبرک فاطمی
6.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
988 ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣1️⃣✅➕زندگی یعنی مدیریت رنج •⬅️تفسیر زندگی انسان این است: مدیریت کردن رنج. برای کاهش دادن نابه جا، 💎این یک کار. رنج یک دیگر هم دارد. 👈از رنجهایت استفاده کن. رنج میبری بشو؛ 🔰مثلا طرف میرود حرام امام رضا )ع( گریه میکند، دارد، ته غصّه هایش را که نگاه میکنی است. بابا! غصّه از سر حسادت اصلا خوب نیست بخوری. ✔️این غصّه که تو را نمیکند عزیز من. اصلا چرا این غصّه را بخوری؟ یا ته رنجش را که نگاه میکنی، میبینی است. آخر چرا؟ یک رنجی که پیدا کنی. https://eitaa.com/fatemi5/1393
2️⃣1️⃣✅➕چگونه رنج را مدیریت کنیم؟ • مدیریت کردن رنج، برای این امر است، 1️⃣یکی از بین بردن رنج نابه جا و 2️⃣ یکی مفید قرار دادن رنج. ➖مثلا چندتا رنج خوب بدهم؛ 🚼 یکی از برنامه های معقول برای مدیریت رنج، است. در ورزش خودت به یک خستگی میروی تا یک راحتی جایش بیاید. بعد این هم تنومندترت میکند. چقدر خوب است، بارک الله. • ⬅️ رنج دیگری که من پیشنهاد میدهم، رنج تحصیلاست. رنج را هم تحمل بکن. ببین چقدر باز میشود، چقدر تعالی پیدا میکنی، چقدر کاهش پیدا میکند. ♦️ یکی از راههای مقابله با ، است. خودت را افزایش بدهی، کاهش پیدا میکند. آدم که شهوتران نمیشود. https://eitaa.com/fatemi5/1393
3️⃣1️⃣✅جهاد نامی برای مدیریت رنج ✔️یک پیشنهاد دیگر، یک کمی دینی تر» جهاد « • نامی است برای مدیریت کردن رنج؛ ؛ ❇️میروی به استقبال رنج، جهادگرانه، آنوقت بسیاری از رنجهای نابه جا را کاهش میدهی. ⭕️بعد با لاخره رنج که هست عزیز من، حالا بنا بوده در دستت بشکند، در راه دفاع از خدا دستت شکسته. بارک الله! بارک الله! رنجت را مفید قرار بده. ⭕️هر کسی باید یک وقتی دیگر. یا در تصادف یا بیماری یا در راه خدا به میرسد. ✅➕راحت طلبان و عافیت طلبان در قرآن • در قرآن کریم راحت طلبان و طلبان را به نام اهل معرفی کرده است. اهل نشستن. با قرآن آشنا بیشتر بشویم. چه کسانی هستند؟ ↪️➕قاعدین همانها هستند که انبیاء شکستند. موسی که پیامبر بود چقدر کشید از دست قومش. بعد از نجات دادن از دست وقتیکه حضرت موسی به قومش فرمود علیه ظلم قیام کنید میدانید چه گفتند؟ ❇️برو خودت و بجنگند و ما اینجا نشستیم قالُوا یا مُوسى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَد ا ما دامُوا فیها فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبكَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ ؛ گفتند: ای موسی! تا آنان در آنجایند، ما هرگز وارد آنجا نخواهیم شد، پس تو و پروردگارت بروید ]با آنان[ بجنگید که ما ]تا پایان کار[ در همینجا نشسته ایم مائدة، . 24 ) https://eitaa.com/fatemi5/1393
4️⃣1️⃣✅مهم ترین ویژگی اهل قعود در قرآن 🌐اهل قعود اولین ویژگی و مهمترین ویژگی شان این است که اهل با دشمن نیستند. من میخواهم را به شما معرفی کنم که امیرالمؤمنین به او لقب امت را داد. 💢داشت پای منبر امیرالمؤمنین سخنرانی حضرت را بدبخت.. حضرت به او فرمود حسن چه میکنی؟ گفت آقا دارم سخنرانی شما را برای آیندگان کنم حضرت هم نه گذاشت و نه برداشت فرمود: 😳هر امتی دارد و این آقا سامری پیغمبر هست. بعد فرمود این سامری امت پیغمبر « نشانه دارد. شعارش این است که میگوید لا قتال جنگ نه جنگ نه َ وَ عَنْ يَحْيَى اَلْوَاسِطِيِّ قَالَ: لَمَّا اِفْتَتَحَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ اِجْتَمَعَ اَلنَّاسُ عَلَيْهِ وَ فِيهِمُ اَلْحَسَنُ اَلْبَصْرِيُّ وَ مَعَهُ اَلْأَلْوَاحُ فَكَانَ كُلَّمَا لَفَظَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِكَلِمَةٍ كَتَبَهَا فَقَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِأَعْلَى صَوْتِهِ مَا تَصْنَعُ؟ فَقَالَ نَكْتُبُ آثَارَكُمْ لِنُحَدِّثَ بِهَا بَعْدَكُمْ فَقَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ - أَمَا إِنَّ لِكُلِّ قَوْمٍ سَامِرِيٌّ وَ هَذَا سَامِرِيُّ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ أَمَا إِنَّهُ لاَ يَقُولُ لاٰ مِسٰاسَ وَ لَكِنْ يَقُولُ لاَ قِتَالَ . •💠 جریان سامری امت پیغمبر امروز هم ادامه دارد، جریانی که میخواهد جهاد و مبارزه را از حذف کند و میگوید دوران این مسائل گذشته است. 💎همه مشکلات را با میشود حل کرد. آیا میشود بدون با دشمن، مشکلات ما حل شود؟ بعضیها میگویند برویم با آمر یکا کنیم مشکلات حل میشود. مگر ما با آمر یکا نکردیم؟ چقدر دادیم؛ چقدر امتیاز نگرفتیم؟ آمار رسمی و بدبختیهای مذاکره با آمریکا هست؛ بروید مراجعه کنید؟ https://eitaa.com/fatemi5/1393
5️⃣1️⃣ گفتمان مقاومت ➕زمانی میگفتند که ما سوریه را میتوانیم با گفتگو حل کنیم. آیا سوریه را نجات داد یا گفتمان مقابل دشمن؟! ➕اهل قعود، خود را تئوریزه میکنند. با ادبیات و ملی. درحالیکه هیچ ملتی نتوانست منافع خودش را حفظ کند جز با . ✅خط کشی خدابین طلبان و غیر راحت طلبان • ↪️خدا رسما میکند بین قاعدین و قیام کنندگان را. 👈قاعدین یعنی راحت طلبان و قیام کنندگان یعنی اهل جهاد. می فرماید. لَا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ ۚ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً ۚ وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَىٰ ۚ وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا ✳️آن گروه از مؤمنانی که بدون بیماری و نقص مالی و عذر دیگر، از رفتن به خودداری کردند و[ در خانه نشستند، با که در راه خدا با اموال و به جهاد برخاستند، یکسان نیستند. ❇️خدا کسانی را که با اموال و جانهایشان جهاد میکنند به و مرتبهای بزرگ بر نشینان برتری بخشیده است؛ و هر یك ]از این دو گروه[ را ]به خاطر ایمان و عمل [ وعده پاداش نیك داده و جهادکنندگان را بر خانه نشینانِ ]بی عُذر[ به نساء، (» پاداشی بزرگ برتری داده است 95 .) ➕• مسئولی که اهل نباشد. دنبال در مقابل دشمن باشد. اهل قیام نباشد تا اقتصادی کشور را حل کند. او با قیام کننده همراهی کند؛ و خدا میداند اهل قعود، چقدر را انداختند https://eitaa.com/fatemi5/1393
✅نفرت خدا از آدمهای راحتطلب جهاد نرو • ➕اینقدر خدا از راحت طلبِ جهاد نرو، میآید که میفرماید پیغمبر من! ✅در آیۀ هشتاد و سه، اگر اینها که ازت گرفتند جهاد نیایند بنشینند، با پیرزنها نیامدند جهاد، اگر دفعۀ بعد برگشتی آمدند ازتون اجازه بگیرند برای جهاد، بگو شما هرگز با من جهاد نخواهید آمد، بروید بنشینید با همان کسانی که نشسته بودید. اصلا دیگر لیاقت بهشون نمیدهد برای برخاستن. 💢فإِن رَّجَعَکَ اللّهُ إِلَى طَآئِفَةٍ مِّنْهُمْ فَاسْتَأْذَنُوکَ لِلْخُرُوجِ فَقُل لَّن تَخْرُجُواْ مَعِیَ أَبَدًا وَلَن تُقَاتِلُواْ مَعِیَ عَدُوًّا إِنَّکُمْ رَضِیتُم بِالْقُعُودِ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَاقْعُدُواْ مَعَ الْخَالِفِینَ ✔️ : در یک سورۀ دیگری، از سوره های نازنین قرآن، میفرماید وَيَقُولُ الَّذِينَ آمَنُوا لَوْلَا نُزِّلَتْ سُورَةٌ ۖ چرا سوره ای نازل نمیشود؟ مؤمنین میگویند چرا سوره ای نازل نمیشود برای جهاد؟ یک سوره نازل بشود که در آن خدا فرمان جهاد بدهد، چشم. وقتی که یک سورهای نازل بشود که دستور جنگ تویش داده فَإِذَا أُنْزِلَتْ سُورَةٌ مُحْكَمَةٌ وَذُكِرَ فِيهَا الْقِتَالُ ۙ رَأَيْتَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ نَظَرَ الْمَغْشِيِّ عَلَيْهِ مِنَ الْمَوْتِ ۖ ↪️ میبینی کسانی که قلبشان مریض است، عین مرده ها بهت نگاه میکنند. انگار دارد میمیرد از ترس. ترسیم خدا را ببینید. بعد میفرماید که فَأَوْلَىٰ لَهُمْ همان مرگ هم برایشان بهتر است. چرا آیۀ قرآن برای جهاد نازل میشود مثل مرده ها نگاه میکنی؟ میترسی چرا؟ https://eitaa.com/fatemi5/1393
امام: 💎 از صدر اسلام تاکنون طریقه، دو خط بوده 1. اسلام راحت طلبی 2 . اسلام جهاد •⭕️ امام ره میفرمایند :از صدر اسلام تاکنون دو طریقه، دو خط بوده است. یک « :خط، خط اشخاص راحت طلب که تمام همّتشان به این است که یک طعمهای پیدا بکنند و بخورند و بخوابند و عبادت خدا هم آنهایی که مسلمان بودند می کردند. ] یعنی راحت طلب، مسلمان و غيِّر سلمان ندارد. [ اما مقدم بر هر چیزی در نظر آنها، طلبی بود. در صدر اسلام از این اشخاص بودند میآورد توضیح میدهد حضرت امام تا میرسد به نهضت ما. 💎فرمود در نهضت ما هم اینجور آدمها بودند. بعد مثال ادمش را میزند، حرفهای آن آدم را بدون اینکه نامش را ببرد، ذکر میکنند. •💎 یک دسته اینطور هستند، ]یعنی راحت طلب هستند.[ « بعد میفرماید که حضرت اميِّر )ع( از اینها تعبيِّر میکند که اینها همّشان علفشان است. مثل"حیواناتی که همّ شان این است که شکمشان سيِّر بشود، شهوتشان را بر همه چیز مقدم میدارند. نماز هم میخوانند، روزه هم میگيِّند. عبادت شرعی را هم به جا میآورند. 👈لکن اینطور است وضع تفکر که: انسان نباید خودش را در یک خطری، در معرض یک قرار بدهد و این کاری که این ملت شریف اسلام کردند، این کار یک کار جنون آمیز بوده است https://eitaa.com/fatemi5/1393
✅اسلام آمریکایی؛ اسلام راحت طلبی • بعدها اسلام راحت طلبی را حضرت امام ره معرفی میکنند به اسلام آمریکایی. ➕بگذارید یک آماری از صحیفۀ حضرت امام دربارۀ کلمۀ اسلام و اسلام ناب برای شما بگویم. از کلمۀ اسلام آمریکایی حضرت امام 18 بار استفاده کردند. ⬅️17 بارش در دو سالاخر عمر شریفشان بوده. 15 بار از این هفده بار، بعد از قطعنامه بوده. ♦️حضرت امام احساس میکردند جریانی توی خود همین های انقلابی، دنبال اسلام هستند؛ و بعد اینها را معرفی کردند، شما جلد آخر صحیفۀ امام را واجب است بروی بخوانی. • » 💢اسلام ناب « از 34 مرتبه استفاده کردند که هر سی و چهار مرتبهاش در دو سال اخر عمر شریفشان بوده. از این 34 مرتبه، 32 مرتبه اش بعد از پذیرش قطعنامه بوده. 👈قطعنامه پذیرفته شد، ولی نگرانی حضرت امام باقی بود که مبادا مملکت به سمت راحت طلبی مملکت برود. بروید پیدا کنید. دوتا جریان هست، در جامعۀ ما هم دوتا جریان هست. جریان راحتطلب، جریان جهادگر. البته در هر جریانی ممکن است 🔰بالاخره اشتباههایی رخ بدهد، یک کسی اشتباهی رفته باشد آنطرف، یک کسی اشتباهی آمده باشد اینطرف. این مسائل را باید کنترل کرد. https://eitaa.com/fatemi5/1393
✅قاسم نوجوانی که اهل راحت طلبی نیست • برویم کربلا، میخواهم نوجوانی را به شما معرفی کنم یکذره راحت طلبی نیست. دست پرورده ابیعبدالله هست. فرزند امام حسن ع هست. مهمترین شاخص آدمهای راحت طلب چی بود؟ جاندوستی، حاضر نیست از جانش بگذرد. حالا ببین چقدر قاسم بن احسن از راحتی بریده، شده جهاد و مبارزه. اصرار قاسم برای به میدان رفتن ❇️اصرار عجیبی هست. امام حسین فرمود آخ قاسمم تو را که میبینم یاد برادر حسن میافتم دلم آرام میشود کجا میخواهی بروی یابن أَخِي أَنْتَ مِنْ أَخِي عَلامَة وَ أُرِیدُ أَنْ تُبْقِي لِِل لْا تسلِّی بک قاسم روی دست و پای عمو افتاده می گوید عمو » اجازه بده » فَلَمْ یَزَل الْقَاسِمِ یَقْبَلُ یَدَیْهِ وَ رِجْلَیْهِ حتي أُذِنَ لَهُ « ، • فرمود قاسم مرگ در نظر تو چگونه هست؟ بلافاصله قاسم گفت عمو جان شیرینتر از عسل. عمو در چشمان قاسم برق شهادت را دید. قاسم جان چقدر از راحت طلبی فاصله گرفتی خدا میداند. ✔️بیخود نیست چه دلی از عمو بردی؛ که وقتی میخواست اباعبدالله وداع کند آنقدر گریه کرد که حضرت از حال رفتند. 31 • چه کردند با بدن این نوجوان خدا میداند و حسین ع وقتی آمد بالای سر قاسم، دید دارد قاسم پا روی زمین میکشد. بمیرم برای دل اباعبدالله که اینجا فرمود عزیزم برای عمو سخت تو یک چیزی بخواهی و عمو نتواند خواسته تو را ب رآورده کند. اینجا حسین جان تو آمدی بالای سر قاسم، نگذاشتی دشمن جسارت بیشتری کند اما بمیرم برای خودت، در آن لحظه که در گودی قتلگاه افتادی وقتی چشمت را باز کردی دیدی شمر روی سینه ات نشسته. الا لعنه الله علی القوم الطالمین https://eitaa.com/fatemi5/1393
هر کسی می خواد از دنیا برود، بچه هاشو می سپاره دست کسی که در امان باشند، گزندی بهشون نرسه. ولی برعکس امام حسن (علیه السّلام) بچه هاشو سپرد دست ابی عبدالله، گفت: حسین جان ! سهم من از کربلا یادت نره، قاسم نماینده ی من در کربلاست. اینها باید به پای تو کشته شوند … .
شاید قاسم شب عاشورا با برادر اینگونه گفته باشد: عبدالله بیا صحنه ای را یادآوری کنم، اون لحظه ای که طشت جلوی بابام بود، خون از دهان مبارک، اشک از چشمان بابام می ریخت، من کنار بابام بودم، سراسیمه عموم ابی عبدالله کنار بابام نشست، بابام تا چشمش به عمو افتاد، هر دو تا با هم گریه کردند، جمله ی بابام را یادم نمی ره، عمو گریه کرد، فرمود: غارت زده به اونی نمی گند که مالش را بردند، غارت زده به اونی می گند که برادری به خوبی تو را از دست می ده، بعد بابام گفت: حسین جان ! این طور گریه نکن، من غریب نیستم، الان تو و برادرم و خواهرم کنارم هستید، غریب تویی، تویی که بین دو نهر آب ناله می زنی، کسی به فریادت نمی رسه، عموم گریه کرد، بعد چشمای بی رمقش را بابام گردوند، تا رسید به من، دست من را گذاشت تو دست عمو حسین (علیه السّلام)، فرمود: این دو تا بچه تحویل خودت، سفارش ما را بابامون به عمو کرد … . اما من موندم فردا عموم می خواد سفارش زن و بچه اش رو به کی کنه؟
تا لاله گون شود کفنم بیشتر زدند از قصد روی زخم تنم بیشتر زدند قبل از شروع ذکر رجز مشکلی نبود گفتم که زاده ی حسنم بیشتر زدند این ضربه ها تلافی بدر و حنین بود گفتم علی و بر دهنم بیشتر زدند می خواستند از نظر عمق زخم ها پهلو به فاطمه بزنم بیشتر زدند
بیاد آن لحظه ای که قاسم از روی اسب افتاد ، صدا زد : یا عمّاه ادرکنی 1 ،عزیز فاطمه با عجله به سوی قاسم حرکت کرد ببیند دشمن دورش را محاصره کرده ، می خواهند سرش را از بدن جدا کنند . اما وقتی دیدند ابا عبدالله آمد همه فرار کردند، بدن قاسم زیر سم اسبها قرار گرفت همین که غبارها نشست . دیدند ابی عبدالله سر قاسم را به دامن گرفته ، دیگر لحظات آخر قاسم است از شدت درد پاهایش را به زمین می کوبد ، در همین حال فریادی کشید و جان به جان آفرین تسلیم کرد . بدن غرق به خون قاسم را بغل کرد به خیمه آورد کنار بدن جوانش علی اکبر گذاشت ، همه صدا بزنید حسین . @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ منم قاسم حسن را نور عینم برادر زاده مولا حسینم منم قاسم ز آل مصطفایم فروغ دیدگان مجتبایم اگر چه خسته جان و تشنه کامم کجا من دست بردار از امامم عمو بده دیگر اذن جهادم که افتاد است شوری در نهادم نمی خواهم دگر این زندگانی به امید شهادت سخت شادم همی خواهم چو اکبر کشته گردم چه می شد می رسیدم بر مرادم
میان این همه آشوب و نیزه و شمشیر مرا ببخش اگر مثل لاله وا شده ام به خاک خیمه گه آرام بگذاریدم مر ا که زیر سم اسب نخ نما شده ام
چند نکته در میدان رفتن حضرت قاسم قابل تأمل است: 1- مرحوم محدّث قمّى در نفس‏المهموم نقل مى‏کند: (جَعَلا یَبْکیانِ حَتّى غُشِىَ‏ عَلَیهِما)؛ «هر دو آنقدر گریه کردند که هر دو بیهوش شدند»! ما در وداع هیچ شهیدى از شهداى کربلا این حال را از امام (علیه السلام) نمى‏بینیم!!(1)و این از مختصات این مظلوم است. 2- امام علیه السلام به قاسم فرمود: یابن اخی انت من اخی علامه و ارید ان تبقی لِاَتسلی بک. وجود تو موجب تسلی دل من است. را ستی چه مقام با عظمتی است که در سن سیزده سالگی باعث آرامش دل عموست. (2) 3- نحوه آمدن اما حسین علیه السلام بر بالین او: فَجَلَّى الْحُسَیْنُ علیه السلام کَمَا یُجَلِّی الصَّقْرُ ثُمَّ شَدَّ شِدَّةَ لَیْثٍ أُغْضِبَ حسین علیه السلام که فریاد برادرزاده‏اش را شنید مانند باز شکارى خود را ببالین وى رسانیده و چون شیر ژیانى شمشیر کشیده بقاتل وى حمله کرد. 4- قضایاى کربلا قضایاى روشنى است و سراسر این قضایا هم افتخارآمیز است، ولى ما آمده‏ایم چهره این حادثه تابناک تاریخى را تا این مقدار مُشوَّه کرده‏ایم! بزرگترین خیانتها را ما به امام حسین علیه السلام کرده‏ایم. ما آمده ‏ایم قاسمى درست کرده ‏ایم که آرزویش فقط دامادى بوده، آرزوى عمویش هم دامادى او بوده است. این را شما مقایسه کنید با قاسمى که در تاریخ بوده است.
تا تنهایی عمو رو دید اومد اجازه میدان بگیره امام دستهایش را به گردن قاسم انداخت ، آنقدر گریه کردند که هر دو بیهوش شدند. امام علیه السلام به قاسم فرمود: یابن اخی انت من اخی علامه و ارید ان تبقی لِاَتسلی بک. ای پسر برادرم تو یادگار برادرمنی وجود تو موجب تسلی دل من است. «فَلَمْ یَزَلْ یُقَبِّلُ‏ یَدَیْهِ‏ وَ رِجْلَیْهِ حَتَّى أذِنَ لَه‏» اینقدردستو پای عمو را بوسید تا عمو را راضی کرد رفت میدان اما: امان زلحضه آخر که دست و پا میزد عموی بی کس خود را فقط صدا می زد هنوز زنده بود که اون نانجیب می خواست سر از بدنش جدا کنه . فَجَلَّى الْحُسَیْنُ علیه السلام کَمَا یُجَلِّی الصَّقْرُ ثُمَّ شَدَّ شِدَّةَ لَیْثٍ أُغْضِبَ حسین علیه السلام که فریاد برادرزاده‏اش را شنید مانند باز شکارى خود را ببالین وى رسانیده و چون شیر ژیانى شمشیر کشیده بقاتل وى حمله کرد. بعضی از شهدا همان یک دفعه آقا را صدا می زدند اما این ناز دانه با اینکه ابی عبد الله علیه السلام بالای سرش تشریف داشتند مکرر صدا می زد یا عماه ، و پاشنه پایش را حرکت می داد. امان زتشنگی و پا کشیدنش بر خاک که مُهر داغ دلش را به کربلا می زد عجیب نیست که قدش ، چون قد آقا شد زبس که بر بدنش خصم، نیزه جا میکرد هر آنکه بود در آنجا تن یتیمش را به روی خاک زمین یا کشید یا می زد
🍄🍄🍄🍃 🍄🍄🍃 🍄🍃 🍃 😵😮 📛🔺اگر مردی با علم به این که زنی شوهر دارد یا درعِدّه طلاق یا وفات به سر می برد وی را به عقد خود درآورد ، هم عقد باطل است و هم آن زن برای ابد به او حرام می شود. 👈اما اگر مرد به موارد مزبور جاهل با شد یعنی نداند زن ، شوهر دارد یا عِدّه اش تمام نشده و زن را به عقد خود در آورد عقد باطل است ؛ اما می تواند پس از اتمام عِدّه ، زن را به عقد خود در آورد ولی اگربین آنها رابطه زناشویی نیز برقرار شده باشد، زن بر وی حرام همیشگی خواهد شد. 📛🔺اگر مردی همسر دائمی اش را که مسلمان و عفیفه است لِعان کند یعنی به وی نسبت زنا دهد یا فرزندش را از خود نفی کند و این کار را با شرایطی نزد قاضی انجام دهد بین این زوجین برای همیشه جدایی واقع می شود و بر هم حرام ابدی می شوند. 📛🔺اگر مرد یا زنی در حال احرام ( حج) با فردی ازدواج کند و به حرمت این کار هم آگاه باشد بین آن دو حرمت ابدی حاصل می شود. 📛🔺اگر مردی با زن شوهر دار یا زنی که در عِدّه طلاق رجعی است زنا کند آن زن برای همیشه به وی حرام می شود. 👈تذکر: بعضی از فقها این کار را موجب حرمت ابدی نمی دانند. 📛🔺اگر مرد بالغ با پسری لواط کند مادرو خواهر و دختر آن پسر بروی حرام ابدی می شوند ؛ ولی مفعول می تواند با مادر وخواهر ودختر آن مرد ازدواج نماید 👈 راههای حرام ابدی شدن زن و شوهر است و اینست که مرد العیاذ بالله نسبت زنا به خانمش بدهد اما شاهدی بر این مدعا نداشته باشد در اینصورت یا محکوم به حد قذف میشود یعنی ۸۰بار شلاق خوردن یا اینکه در پیش قاضی لعان می کند که در اینصورت زن بر او حرام میشه ... 👈شرایط اینه هر دو درحضور حاکم شرع، به‌حالت قیام می‌ایستند.مرد پس از تکرار ادعای خود، چهار بار می‌گوید: «اُشْهِدُ بِاللَّهِ اَنّی‌ لَمِنَ الصَّادِقینَ فیما قُلتُ»؛ یعنی «خدا را گواه می‌گیرم که در ادعای خود (نسبت به زنا یا نفی ولد) راستگو هستم سپس یک بار می‌گوید: «لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَیَّ انْ کُنْتُ مِنَ الْکاذِبینَ»؛ یعنی «اگر در ادعای‌ خود دروغ‌گو باشم، لعنت خدا بر من باد.» اگر زن ادعای مرد را قبول داشته باشد که در اینجا سکوت کرده و از ادای سوگند امتناع می‌ورزد. در این صورت، زنای او ثابت شده و به مجازات آن محکوم می‌شود؛ ولی اگر ادعای مطرح‌شده را نپذیرد، در جواب مرد چهار بار می‌گوید: «اُشْهِدُ بِاللَّهِ انّهُ لَمِنَ الکاذِبینَ فی‌ مَقالَتِهِ»؛ یعنی «خدا را گواه می‌گیرم که او (شوهر) در ادعای خود دروغ‌گوست.» آنگاه می‌گوید: «اِنَّ غَضَبَ اللَّهِ عَلَیَّ انْ کانَ مِنَ الصَّادِقینَ»؛ یعنی «اگر او در ادعای خود راستگو باشد، خشم خدا بر من باد.» طبیعتا نیاز به ذکر همه این مسائل نیست ولی با رعایت کامل حیا😌 در ذکر بعضی از کلمات باید مباحث ارائه شود
با عجله اومد بالای سر قاسم: «یَعِزُّ عَلى‏ عَمِّکَ انْ تَدْعوهُ فَلا یُجیبُکَ اوْ یُجیبُکَ فَلا یَنْفَعُکَ» یعنى برادر زاده! خیلى بر عموى تو سخت است که تو بخوانى، نتواند تو را اجابت کند، یا اجابت کند و بیاید اما نتواند براى تو کارى انجام بدهد. در همین حال بود که یک وقت فریادى از این نوجوان بلند شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد. حدیث عشق تو دیوانه کرده عالم را به خون نشانده دل دودمان آدم را غم تو موهبت کبریاست در دل من نمی دهم به سرور بهشت این غم را اگر بناست دمی بی تو بگذرد عمرم هزار بار بمیرم نبینم آن دم را حسین علیه السلام آرام جانم حسین علیه السلام روح و روانم
مقام معظم رهبری ⬅️آیا زنی که حقوق بگیر است و از مال شوهر جدایی ندارد، باید جدا خمس بدهد یا در مازاد بر نیاز زندگی مشترک، دادن خمس کفایت می کند؟ هر یک از زن و شوهر سال خمسی مستقلی به حسب درآمد سالانه خویش دارند و بر هر کدام واجب است که خمس باقیمانده حقوق و درآمد سالانه خود را در پایان سال خمسی خود بپردازد. خمس هدیه ⬅️سؤال: اگر شخصی قبل از سال خمسی مبلغی از درآمد کسب خود را به همسرش هدیه بدهد، مبلغ هدیه داده شده خمس دارد؟ جواب: اگر بخشش صوری و به قصد فرار از خمس نباشد و در حدّ شأن او باشد و قبل از سال خمسی به همسرش تحویل دهد، خمس آن واجب نیست در غیر این صورت سر سال خمسی باید خمس آن را بپردازد. ⬅️علما می گویند انسان باید حساب سال داشته باشد، اگر کسی درآمد او کم تر از مخارجش باشد باز هم واجب است حساب سال داشته باشد؟ منظور علما نیز کسی است که درآمد اضافی و پس انداز داشته باشد نه کسی که درآمد اضافی و پس اندازی نداشته باشد. ⬅️کسی که حساب سالانه جهت تعیین خمس قرار داده باشد و به منازل کسانی که وجوه شرعی خود را نمی پردازند به میهمانی برود و از غذای آنها استفاده کند یا با آب منزل آنها وضو بگیرد و در منزل آنها نماز به جا آورد، چه صورتی دارد؟ هرگاه یقین داشته باشد که مال خمس در آن خانه یا غذا وجود دارد، تصرّف در آن جایز نیست؛ مگر اینکه از حاکم شرع اجازه بگیرد.