eitaa logo
منبرک فاطمی
6.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
964 ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️امرمعروف و نهی منکر ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز @a_f_133 🔺فهرست + تبلیغات شما و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
3⃣👈گروه سوم کسانى هستند که در حوزه تسویه‏حساب سیاسى، رهبران و شخصیت‏هاى جبهه حاکمیت دینى را حذف فیزیکى مى‏کنند. یعنى گروهى که روى صحنه و به‏صورت آشکار به اذیت و آزار، حبس و تبعید و کشتن دست مى‏زنند. 4⃣👈عوامل تدارکاتى براندازى؛ گروه چهارم، عوامل تدارکاتچى و مجموعه کسانى‏که براى جریان‏ها و گروه‏هاى چندگانه که نقش براندازى را دارند، مقدمات و وسایل را فراهم مى‏کنند. متن زیارت عاشورا، این گروه را این‏گونه معرفى مى‏کند: «و لعن الله الممهدین لهم بالتمکین - لعن الله امة اسرجت و الجمت.» در جبهه باطل، کسانى هستند که نقش پشتیبانى‏کننده را برعهده دارند که در جریان براندازى، این مجموعه فعال بودند. بیان دو نکته: 1. تفاوت مؤسسان ظلم با ظالمان؛ بین مؤسسان و بنیان‏گذاران ظلم، بدعت، انحراف، فتنه و براندازى با کسانى‏که عاملان اجراى ظلم و ترویج بدعت و انحراف و مباشران فتنه و براندازى هستند، تفاوت وجود دارد. معمولاً مؤسسان و نظریه‏پردازهاى انحراف، بدعت و فتنه، پشت صحنه و پنهان هستند و این بر خلاف عوامل مباشر است که روى صحنه قرار دارند و آشکار هستند. در ماجراى جنایات موسولینى در ایتالیا و هیتلر در آلمان، نظریه‏پرداز فاشیسم و نازیسم، مانند ماکیاول و نیچه در پشت صحنه زمینه‏هاى فکرى را فراهم کردند و کسانى‏که روى صحنه به جنایت دست زدند، موسولینى و هیتلر بودند. در ماجراى جنایات لنین و استالین در انقلاب بلشویکى روسیه، نظریه‏پردازهاى کمونیسم، مارکس و انگلس بودند که پشت صحنه و پنهان بودند و کسانى‏که روى صحنه دست به قتل‏عام زدند، لنین و استالین بودند. در ماجراى صبرا و شتیلا و دیگر جنایات رژیم اشغالگر قدس در اشغال سرزمین فلسطین، نظریه‏پردازهاى اصلى، عناصر ماجراجوى انگلیسى بودند، اما آن‏هایى که دست به جنایات زدند، سران رژیم صهیونیستى بودند. ادامه دارد 🍃🌹🍃 @fatemi222
. در متن زیارت عاشورا از عوامل روى صحنه و مباشر همچون عمر سعد و شمر و آل‏زیاد و مروان نام برده شده اما از بانیان ظلم، اسمى نیامده است. این مسأله دو علت دارد: الف - عناصر و عوامل اصلى، پشت صحنه و پنهان هستند و چندان سندى از خود باقى نمى‏گذارند که به‏وضوح بتوان آنان را معرفى کرد. ب - معمولاً عناصر و عوامل پشت صحنه از جمله نخبگان و خواص هستند که متأسفانه در بین بخشى از افراد جامعه، حریم امن دارند و به‏روشنى نمى‏توان از آن‏ها نام برد. 🍃🌹🍃 @fatemi222
قدردان این نوکری باشیم. بعضی از دوستان علاقه دارند اما امکان حضور در جلسات برای روضه‌خوانی ندارند با ذکر یک فاتحه برای سلامتی وشفا همه این مریضها آرزوی شفای عاجل براشون داریم. 🍃🌹🍃 @fatemi222
چه کسی گفته که مطلق لعن کردن بد است؟! این انحراف را دشمنان اسلام شایع کردند تا کسی با لعن کردن دشمنان خدا، رسول (ص)، اهل بیت (ع) و اسلام و مسلمین، بغض آنها را در دل و کلام نپروراند، علیه ظالمین روشنگری و ضد تبلیغ صورت نپذیرد و لعن معاویه و یزید دیروز به «مرگ بر آمریکا، انگلیس و اسرائیل امروز نیانجامد»، تا آنها بتوانند راحت‌تر به ظلم و جنایات خود ادامه دهند. خداوند متعال خود در قرآن کریم نه تنها کفار، منافقین و حتی دروغ‌گویان [کاذبین] را لعن کرده است، بلکه به لعن کردن انبیای الهی نیز تصریح نموده است، به ویژه لعن کفار بنی‌اسرائیل: «لُعِنَ الَّذینَ كَفَرُوا مِنْ بَنی‏ إِسْرائیلَ عَلى‏ لِسانِ داوُدَ وَ عیسَى ابْنِ مَرْیَمَ ذلِكَ بِما عَصَوْا وَ كانُوا یَعْتَدُونَ» (المائده، 78) ترجمه: از بنى اسرائیل آنان كه كافر شدند بزبان داود و عیسى بن مریم لعنت و نفرین شدند. و این براى همان عصیانى بود كه ورزیدند و اصولا مردمى تجاوز پیشه بودند. خداوند متعال حتی راجع به کسانی که پس از ایمان کافر می‌شوند [مانند همان اقوامی که به رغم ادعا مسلمانی، اهل بیت(ع) را کشتند، یا امروز مثل حکام عرب کمر به قتل مسلمین بسته‌اند] به لعنت خدا، ملائک و همه‌ی انسان‌ها اشاره می‌نماید و این لعنت را جزای آنها می‌شمارد – یعنی می‌فرماید نه تنها مردم آنها را لعنت می‌کنند، بلکه این دعای آنها مستجاب است و به عذابشان افزوده می‌گردد: «أُوْلَئكَ جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَیْهِمْ لَعْنَةَ اللَّهِ وَ الْمَلَئكَةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِینَ» (آل عمران، 87) ترجمه: آنها جز ایشان است كه نفرین خدا و فرشتگان و مردم، همه، بر آنها باشد. https://eitaa.com/fatemi222/14515
هدایت شده از منبرک فاطمی
سلام علیکم طاعات قبول و عزاداری‌ها مورد عنایت حق قرار گیرد. ✔️مبحث شب هفتم 🔹احکام وقف https://eitaa.com/ahkam31/15 🔹بحث لعن و مصادیق آن در زیارت عاشورا https://eitaa.com/fatemi222/14306 ◾️روضه امشب حضرت علی اصغر https://eitaa.com/fatemi8/498 البته مبحث تا بعد از ظهر انشالله کامل تر میشود انشالله ✓احکام،روضه،منبر ویژه محرم ۱۴۰۳ https://eitaa.com/fatemi222/14309 حداقل به یک گروه بفرستید 👆
ترجمه خصائص الحسینیۀ.pdf
1.91M
▪️ترجمه ی مقاتل معروف ویژه حضرت سیدالشهدا منابعی برای درک عمق مصائب کربلا
◾️شب هشتم 1️⃣👈احکام+امر به معروف https://eitaa.com/ahkam31/974 2️⃣👈ویژگی چهارم یاران امام؛ امر به معروف و نهی از منکر https://eitaa.com/fatemi222/4609 3️⃣👈حضرت علی اکبر https://eitaa.com/fatemi8/564
پست موقت تبلیغاتی🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 کمک فوری برای جراحی قلب نوزاد دو ماهه ▪️سید علی اصغر متولد اردیبهشت امسال است خانواده اش دهم اردیبهشت ماه امسال با تب بالا او را به بیمارستان می‌برند و دکتر تشخیص مشکل قلبی می‌دهد. مشکل او نبود شاهرگ اصلی قلب و وجود یک سوراخ در قلبش است. دکتر گفته اگر جراحی‌ نشود، جانش را از دست می‌دهد. پدرش کارگر و مادرش خانه‌دار است و این خانواده توان تامین مالی برای درمان و عمل قلب فرزندشان را ندارند.
6037997750012677
(به نام خیریه و گروه جهادی حضرت علی ابن ابیطالب)
✍️مقامات معنوی در زیارت عاشورا 🔸ما در زیارت عاشورا چیزی حدود 18 دعا می‌کنیم که متناسب با آن، هیجده مقام را از خدا می‌خواهیم. 🔸درخواست‌های انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است. 🔻ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، 18 مقام را از خدا درخواست می‌کنیم که بعضی از آنها بقدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد. 🔺اینها خواسته‌های بزرگی است و انسان از آنها درجات سلوک را یاد می‌گیرد، چون از پایین شروع می‌شود و به بالا می‌رسد. و اما بعضی از آن مقام‌ها:👇 ۱- مقام معِیَّت(همراهی) با معصوم ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرهًْ ، مع امام منصور(این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند). ۲_ شباهت زندگی ما به زندگی معصوم اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد... ۳- مقام شهادت و مماتی ممات محمد و آل محمد (چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام، با شهادت بوده). ۴_ رسیدن به مقام محمود ان یُبِلِّغنی المقام المحمود در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. خود شفاعت شدن، یک مقامی ‌است که به هر کسی نمی‌رسد. اما یک مقامی‌هست که از شفاعت‌ شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم. ۵_ مقام قربهًْ‌الی‌الله باید گفت: مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولی ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود. انی اتقرب الی‌الله... اللهم انی اتقرب الیک... ۶_ مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت انی اتقرب الی‌الله و الی رسوله و الی. .. این مقام نیز، امتداد مقام قربهًْ الی‌الله است. اللهم اجعلنی فی مقامی‌ هذا ممن تناله منک صلوات و رحمهًْ و مغفرهًْ ما در زیارت عاشورا، خیلی از این مقام‌ها و خواسته‌ها را به‌صورت لامکان و لازمان می‌خواهیم. یعنی درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمی‌کنیم. https://eitaa.com/fatemi222/14309
«أَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَومَ الْوُرُودِ خدایا شفاعت حسین را روز ورود در صحنه محشر به من روزى کن »
✋موانع شفاعت 4دردی که اهل جهنم از آن می‌نالند!! آیات منحصر به فرد قرآن ، آیات 42 الی 46 سوره ی مدثر می باشد که در آن تصویری از گفتگوی دو گروه بهشتیان و جهنمیان ترسیم شده ست . 🟩سوال بهشتی ها از اهل جهنم 🔹مَا سَلَكَكُمْ فِی سَقَرَ : (سپس به آنها متوجه شده مى‏گویند) چه چیز شما را به دوزخ درآورد. 🔸قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ : گویند: ما از نمازگزاران نبودیم. 🔸وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ : و به فقیر و تهیدست طعام نمى‏دادیم 🔸وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِینَ : و با اهل باطل (در كارها و گفتارهاى بیهوده) غور مى‏كردیم. 🔸وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِیَوْمِ الدِّینِ : و روز جزا را تكذیب و انكار مى‏كردیم. 🔹حَتَّىٰٓ أَتَىٰنَا ٱليَقِينُ : تا مرگ ما در رسيد 🔹فَمَا تَنفَعُهُمۡ شَفَٰعَةُ ٱلشَّـٰفِعِينَ :از اين رو شفاعت‏ شفاعت‏ كنندگان به حال آنها سودى نمى ‏بخشد ✍️مباحث بیشتری درباره شفاعت در لینک زیر👇 https://eitaa.com/fatemi222/14254
موانع👇
1ـ بی توجهی به نماز نکته ی اولی که از این آیات فهمیده می شود این است که قیامت این دو گروه کاملا از هم جدا نیستند ، بلکه بهشتیان می توانند حال و روز جهنمیان را ببینند و یا با آنها مثل آیات مورد نظر گفتگو داشته باشند : مَا سَلَكَكُمْ فِی سَقَرَ : (سپس به آنها متوجه شده مى‏گویند) چه چیز شما را به دوزخ درآورد .(42 ، مدّثر) در این آیات سوالی که بهشتیان از جهنمیان می پرسند این است که چه چیز باعث شد که رحمت الهی شامل آنها نشود و عاقبت آنها به آتش جهنم ختم شود ؟ جهنمیان اولین عاملی که به آن اشاره می کنند ، این نکته است: قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ : گویند: ما از نمازگزاران نبودیم.(43 ، مدّثر) در این جا به واسطه ی این تقدم می توان به نقش مۆثر نماز در جلوگیری از هلاکت اشاره نمود ؛ چرا که اگر نماز می خواندند و به یاد خداوند بودند دیگر باعث غفلت ایشان از خدا و دستورات الهی نمی شد . قالَ الصّادِقُ علیه السلام: اِنَّ الْعَبْدَ اِذا صَلَّى الصَّلاةَ لِوَقْتِها، وَحافَظَ عَلَیْها اِرْتَفَعَتْ بَیْضاءَ نَقِیَّةً، تَقُولُ: حَفَظْتَنى حَفَظَكَ اللّهُ، وَاِذا لَمْ یُصَلِّها لِوَقْتِها، وَ لَمْ یُحافِظْ عَلَیْها رَجَعَتْ عَلَیْهِ سَوْداءَ مُظْلِمَةً، تَقُولُ: ضَیَّعْتَنى ضَیَّعَكَ اللّهُ.(محجّة البیضاء، ج 1، ص 350) امام صادق علیه السلام فرمود: هنـگامى كه بنده اى سر وقت به نماز بایستد و مراقب آن باشد ،به صـورت پـاره اى نـور سفید بـالا مى رود و مى گـوید: تو مرا حفظ كردى خدا تو را حفظ كند، ولى وقتى نماز را در وقتش نخواند و مراقب آن نباشد آن نماز بصورت لكه سیاه و تاریكى بر مى گردد و مى گوید: مرا ضایع كردى خدا تو را ضایع نماید. ✍️شش مبحث مرتبط با نماز در لینک زیر👇 https://eitaa.com/fatemi222/4701
2ـ دستگیری نکردن از مستمندان وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ : و به فقیر و تهیدست طعام نمى‏دادیم.(44،مدّثر) در این جا مراد از اطعام به عقیده ی مفسرین ،زکات واجب می باشد چرا که ترک اعمال مستحب ، مستوجب عقوبت اخروی نمی شود. امام على علیه السلام فرمود: شما را سفارش مى كنم كه به یاد مرگ باشید و غفلت از آن را كم كنید. چگونه غافلید از چیزى كه از شما غافل نیست، و به كسى (ملك الموت) طمع بسته اید كه شما را مهلت نمى دهد؟! مشاهده مردگان ، خود، براى پند آموختن ، بسنده است؛ مردگانى كه به گورهایشان حمل شدند ، بى آن كه سوار بر مركَبى باشند، و در گورهایشان فرود آورده شدند ، بى آن كه [به اختیارِ] خود فرود آیند مسلماً انسانی که به یاد خدا نمی افتد ، به یاد بندگان او هم نخواهد بود . رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله : أرضُ القِیامَةِ نارٌ ما خَلا ظِلَّ المُۆمِنِ ؛ فإنَّ صَدَقَتَهُ تُظِلُّهُ .( الكافی : 4 / 3 / 6 ، ثواب الأعمال : 169 / 9.) پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمود: سرزمین قیامت سراسر (گرما) آتش است، مگر سایه مۆمن؛ زیرا كه صدقه اش بر او سایه مى افكند. ✍️مباحث بیشتر در باره گره گشایی و انفاق در لینک زیر👇 https://eitaa.com/fatemi222/6543
3ـ همنشینی با اهل باطل عامل سوم همنشینی با اهل باطل است . در جامعه ی ما نیز متأسفانه اخیراً بین جوانان این امر شیوع بیشتری داشته است . 🔸وكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِینَ : و با اهل باطل (در كارها و گفتارهاى بیهوده) غور مى‏كردیم. از مصادیق همنشینی با اهل باطل می توان به مهمانی های شبانه، لهو و لعب و یا همچنین چت های خلاف شرعی که در مسائل مختلف میان جوانان شایع شده اشاره کرد. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: آن كه به خداوند و روز قیامتْ ایمان دارد ، نباید با كافرى برادرى كند و با فاجرى آمد و شد نماید . هركس با كافرى برادرى كند یا با فاجرى همنشینى نماید ، كافر و فاجر خواهد بود در جایی داریم که حضرت رسول اللّه صلی الله علیه و آله می فرمایند : مَن كانَ یُۆمِنُ بِاللّه ِ وَ الیَومِ الآخِرِ فَلا یُۆاخِیَنَّ كافِرا ، و لایُخالِطَنَّ فاجِرا، و مَن آخى كافِرا أو خالَطَ فاجِرا كانَ كافِرا فاجِرا .(بحارالأنوار : ج 74 ص 197 ح 31) آن كه به خداوند و روز قیامت ایمان دارد ، نباید با كافرى برادرى كند و با فاجرى آمد و شد نماید. هر كس با كافرى برادرى كند یا با فاجرى همنشینى نماید ، كافر و فاجر خواهد بود . ✍️رفاقت https://eitaa.com/fatemi222/11601
4ـ غفلت از معاد و فراموشی مرگ و عامل چهارم و اخری که باعث خلود در جهنم می شود از یاد بردن معاد و مرگ می باشد . وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِیَوْمِ الدِّینِ : و روز جزا را تكذیب و انكار مى‏كردیم.(مدّثر،46) با توجه به آموزه های دینی روشن است انكار معاد و روز حساب و جزا، تمام ارزش هاى الهى و اخلاقى را متزلزل ساخته ، و انسان را براى ارتكاب گناه با جرأت مى‏كند. در این جا است که امام علی علیه السلام می فرمایند : تو گویى آبادگران [و ساكنان] دنیا نبوده اند، و گویى همیشه آخرت ، سراى آنان بوده است! جایى را كه وطن خود مى پنداشتند، خالى كردند و در جایى وطن گزیدند كه از آن مى رمیدند [و آن را خانه خود نمى پنداشتند] به دنیایى كه از آن جدا مى گشتند، سرگرم شدند و آخرتى را كه به آن منتقل مى شدند ، تباه نمودند، و [اكنون ،] نه از كار زشتى مى توانند برگردند، و نه بر كار نیكى مى توانند بیفزایند . به دنیا اُنس گرفتند؛ ولى دنیا آنان را گول زد، و به دنیا اعتماد كردند؛ ولى دنیا آنان را به خاك افكند. (نهج البلاغة: الخطبة 188) ✍️یادی از محاسبه قیامت در لینک زیر👇 https://eitaa.com/fatemi222/8004
شش مقام معنوی https://eitaa.com/fatemi222/14532 چهار مانع شفاعت https://eitaa.com/fatemi222/14534 جايگاه نماز https://eitaa.com/fatemi222/14536 اطعام فقرا https://eitaa.com/fatemi222/14537 همنشینی با اهل باطل https://eitaa.com/fatemi222/14538 غفلت از معاد https://eitaa.com/fatemi222/14539