eitaa logo
منبرک فاطمی
6.9هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
جاهلیت در نهج البلاغه و 5 شاخصه جاهلیت مدرن https://eitaa.com/a_fatemi24/1393
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱 فیش منبر کوتاه ویژه مبعث مقدمه: دعوت به خدا، جامع‏ترین فلسفه‌ی بعثت همه‌ی انبیاء الهى است‏ و در جهان‌بینى الهى، فلسفه‌ی وحى و نبوت، بر سه اصل اساسى استوار است: اصل اول این‏که فلسفه‌ی آفرینش انسان، تکامل اوست. اصل دوم این‏که راهنماى تکامل، در متن وجود انسان نیست. اصل سوم این‏که تنها آفریدگار جهان مى‏تواند برنامه‌ی تکامل انسان را ارائه ‏نماید؛ زیرا تنها اوست که استعدادها و نیازهاى انسان را کاملاً مى‏شناسد و با همه‌ی دقایق برنامه‏هاى تکامل انسان، آشناست و از سوى دیگر، نیازى به انسان ندارد تا چیزى که به سود اوست، از او دریغ دارد. بر این پایه، در یک جمله مى‏توان گفت، «فلسفه‌ی بعثت انبیاء، تکامل انسان و پاسخ‌گویى به نیازهاى مادى و معنوى اوست‏.» 🔸از دیگر فلسفه‌های مهم بعثت، تربیت است. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیامبر اسلام(ص) تربیت انسان‌هاست. تربیت به معنای فراهم کردن زمینه‌ها و عوامل برای به فعالیت رساندن و شکوفا نمودن استعدادهای انسان در جهت مطلوب است. او باید زمینه‌ها را برای انسان‌ها آماده کند تا از نظر عملی؛ بهترین رابطه را با خدای خود (عبادات) با هم‌نوع خود (عقود و ایقاعات) با قوانین و مقررات اجتماعی (حکومت و سیاست) با خانواده‌ی خود (حقوق خانوادگی) و با نفس خود (اخلاق و تهذیب نفس) داشته باشند، تا بتوانند مسجود فرشتگان قرار گیرند. 🕋فلسفه بعثت از دیدگاه قرآن کریم: قرآن کریم در آیات متعددى پیرامون بعثت سخن گفته و علت و فواید آن را بیان نموده است که در این‌جا به برخی از آنان اشاره می‌کنیم. 1️⃣ تعلیم: قرآن کریم یکى از اهداف مهم و اصلى بعثت پیامبران را تعلیم و تبیین معارف الهى و مطالب مورد نیاز مردم شمرده است. «کَما اَرْسَلْنا فیکُمْ رَسولا مِنْکُم یَتْلُوا عَلَیْکُم آیاتِنا وَ یِزَکّیکُم وَ یُعَلِّمُکُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکمَةَ وَ یِعَلِّمُکُمْ ما لَم تَکُونُوا تَعْلَمُون؛ هم‌چنان که در میان شما پیامبرى از خودتان فرستادیم که آیات ما را بر شما مى‌خواند و شما را پاک مى‌سازد و شما را کتاب و حکمت مى‌آموزد و آن‌چه را در مقام دانستن آن نبودید، به شما یاد مى‌دهد.» (سوره بقره، آیه 151) 2️⃣ تزکیه: از دیگر اهداف بزرگى که خداوند براى بعثت پیامبران بیان کرده، تزکیه و تربیت نفوس مردم است. «هُوَ الَّذى بَعَثَ فِى الاُمیِّیّنَ رَسُولا مِنْهُم یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکمَةَ وَ اِنْ کانوا مِنْ قَبْلُ لَفِى ضَلال مُبِین؛ اوست آن کس که در میان بى‌سوادان فرستاده‌اى از خودشان برانگیخت تا آیات او را بر آنان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت به ایشان بیاموزد، و ]آنان[ قطعاً پیش از آن در گمراهى آشکار بودند.» (سوره جمعه، آیه 2) 3️⃣ آزادى از اسارت‌ها: از نظر اسلام جهل و نادانى، خرافات و رسومات غلط، پیروى از هواى نفس و سلطه‌گرى و... بارهایى است که بر دوش آدمى سنگینى کرده و با رنجور کردنش، توان حرکت را از او مى‌گیرد. پیامبران آمدند تا با راهنمایی‌هاى خود قفس‌هاى اسارت را درهم بشکنند و آدمى را نجات دهند. «یَضَعَ عَنهُم اِصْرَهُم وَ الاَغْلالَ الَّتى کانَتْ عَلَیْهِمْ؛ ]آن پیامبر که [بارهاى سنگین و زنجیرهایى را که بر آن‌ها بود، برمى‌اندازد.» (سوره اعراف، آیه 157) 4️⃣ اتمام حجت: از دیگر هدف‌هاى بعثت انبیاء آن است که آنان حجت را بر مردم تمام کنند و راه هر گونه عذرتراشى را در روز قیامت ببندند تا کسى خود را به خاطر کردار ناپسندش بى‌تقصیر نداند و نگوید: اگر پیامبر مى‌بود، گمراه نمى‌شدم. «رُسُلا مُبَشِّرینَ وَ مُنْذِرینَ لِئَلاّ یَکُونَ لِلنّاسِ عَلَى اللهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُل؛ پیامبران که بشارت‌گر و هشدار دهنده بودند، تا براى مردم پس از ]فرستادن[ پیامبران، در مقابل خدا ]بهانه و[ حجتى نباشد.» (سوره نساء، آیه 165) 5️⃣ برپایى عدالت: یکى دیگر از اهداف بلند پیامبران، اقامه قسط و عدل در جامعه بوده است. «لَقَد اَرْسَلْنا رُسَلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ اَنْزَلْنا مَعَهُم الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النّاسُ بِالْقِسْط؛ به راستى پیامبران خود را با دلایل آشکار روانه کردیم و با آن‌ها کتاب و میزان فرود آوردیم تا مردم به انصاف برخیزند.» (سوره حدید، آیه 25) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍️نکاتی در رابطه با جشن مبعث👇 https://eitaa.com/fatemi222/7789
فیش منبر کوتاه ویژه مبعث 🔹ره‌آورد بعثت از منظر نهج‌البلاغه اگر مسلمانان به خاطر پذیرفتن اسلام، مشکلات و خسارت‌های زیادی متحمل شده‌اند، نباید فراموش کنند که خداوند بزرگ‌ترین نعمت را در اختیار آن‌ها گذاشته و پیامبری مبعوث کرد تا انسان‌ها را تربیت کند و از گمراهی‌ها باز دارد. بنابراین هر اندازه برای حفظ این نعمت بزرگ تلاش و کوشش شود و هر بهایی پرداخته شود، باز هم ناچیز است. حضرت علی(ع) گاهی در خطبه‌های خود به اعراب آن زمان یادآوری می‌کردند که قبل از ظهور اسلام چه اعتقاداتی داشتند و چگونه زندگی می‌کردند؛ چرا که گاهی غرور وجود آن‌ها را فرا می‌گرفت و فراموش می‌کردند که از برکت وجود اسلام به آن عزت و سربلندی نائل شده بودند. 🌱حضرت علی(ع) در یکی از خطبه‌ها می‌فرماید: «والناس فی فتن انجذم فیها حبل الدین... و جاهلها مکرم؛ خدا پیامبر اسلام را زمانی فرستاد که مردم در فتنه‌ها گرفتار شده، رشته‌های دین پاره شده و ستون‌های ایمان و یقین ناپایدار بود. در اصول دین اختلاف داشته، و امور مردم پراکنده بود. راه رهایی دشوار و پناه‌گاهی وجود نداشت. چراغ هدایت بی‌نور، و کور دلی همگان را فراگرفته بود. خدای رحمان معصیت می‌شد و شیطان یاری می‌شد. ایمان بدون یاور مانده و ستون‌های آن ویران شده و نشانه‌های آن انکار شده، راه‌های آن ویران و جاده‌های آن کهنه و فراموش گردیده بود. مردم جاهلی شیطان را اطاعت می‌کردند و به راه‌های او می‌رفتند و در آبشخور شیطان سیراب می‌شدند. با دست مردم جاهلیت، نشانه‌های شیطان، آشکار و پرچم او برافراشته گردید. فتنه‌ها، مردم را لگدمال کرده و با سم‌های محکم خود نابودشان کرده و پا برجا ایستاده بود.» 🚩حضرت علی(ع) در جایی دیگر می‌فرماید: «ثم ان الله سبحانه بعث محمداً(ص) بالحق حین دنا من الدنیا... و شرفاً لأنصاره؛ سپس خداوند سبحان حضرت محمد(ص) را هنگامی مبعوث فرمود که دنیا به مراحل پایانی رسیده، نشانه‌های آخرت نزدیک، و رونق آن به تاریکی گراییده و اهل خود را به پا داشته، جای آن ناهموار، آماده‌ی نیستی و نابودی، زمانش در شرف پایان، و نشانه‌های نابودی آن آشکار، موجودات در آستانه مرگ، حلقه زندگی آن شکسته و اسباب حیات در هم ریخته، پرچم‌های دنیا پوسیده، و پرده‌هایش دریده، و عمرها به کوتاهی رسیده بود. در این هنگام خداوند پیامبر(ص) را ابلاغ کننده‌ی رسالت، افتخار آفرین امت، چونان باران بهاری برای تشنگان حقیقت آن روزگاران، مایه سربلندی مسلمانان، و عزت و شرافت یارانش قرار داد.» حضرت علی(ع) در خطبه‌ای فلسفه‌ی بعثت را رهایی مردم از پرستش دروغین بت‌ها ذکر کرده و فرمودند: «فبعث الله محمداً(ص) بالحق لیخرج عباده... واحتصد من احتصد بالنقمات؛ خداوند حضرت محمد(ص) را به حق برانگیخت تا بندگان خود را از پرستش دروغین بت‌ها رهایی بخشیده به پرستش خود راهنمایی کند، و آنان را از پیروی شیطان نجات داده به اطاعت خود کشاند، با قرآنی که معنی آن را آشکار کرد و اساسش را استوار فرمود، تا بندگان عظمت و بزرگی خدا را بدانند که نمی‌دانستند و به پروردگار، اعتراف کنند پس از انکارهای طولانی اعتراف کردند و او را پس از آن که نسبت به خدا آشنایی نداشتند به درستی بشناسند. 📚منابع: 1- فروغ ابدیت، آیت الله جعفر سبحانی. 2- تفسیر نمونه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی. 3- پایگاه اطلاع‌رسانی شیعیان 4- تمدن اسلام و عرب، ترجمه سیّد هاشم حسینی. 5- بحار الانوار، علامه محمدباقر مجلسی. 6- مجلات مهدویت، مقاله موعود، مرداد 1385، شماره 66. 7- نهج‌البلاغه، سیّد رضی. 🌱 رسانه باشیم ✍️نکاتی در رابطه با جشن مبعث👇 https://eitaa.com/fatemi222/7789
مسئولیت سنگین رسالت استاد انصاریان.pdf
607.5K
🔖فیش منبر 🔖 💠مسئولیت سنگین رسالت نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم 💠 🔻استاد انصاریان🔻 صلی الله علیه و آله و سلم ✍️نکاتی در رابطه با جشن مبعث👇 https://eitaa.com/fatemi222/7789
بعثت و مکارم اخلاق پیامبر.pdf
632.4K
♦️سخنرانی مکتوب با موضوع بعثت و مکارم اخلاق پیامبر استاد مومنی ♦️متن این سخنرانی کاملا تایپ شده ودارای فهرست بندی می باشد ضمنا ویراستاری و منبع شناسی انجام شده است و تمامی منابع ذکر شده است . ✍️نکاتی در رابطه با جشن مبعث👇 https://eitaa.com/fatemi222/7789
🔖اعمال عید مبعث 🔖 🔸روز بیست و هفتم رجب یکی از اعیاد بزرگ است و روزی است که حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به پیامبری مبعوث شد و جبرئیل برای ابلاغ پیامبری، بر آن حضرت فرود آمد و برای این روز چند عمل وارد است: ♦️اوّل: غسل کردن. ♦️دوّم: روزه گرفتن و آن یکی از چهار روزی است که در طول سال برای روزه گرفتن امتیاز ویژه دارد و ثوابی برابر با روزه هفتاد سال دارد. ♦️سوّم: صلوات زیاد فرستادن. ♦️چهارم: زیارت حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و امیرالمؤمنین(علیه‌السلام). ♦️پنجم: شیخ طوسی در کتاب «مصباح» فرموده: که از ریان بن الصّلت روایت شده: حضرت جواد(علیه‌السلام) زمانی که در بغداد بود روز نیمه و روز بیست‌وهفتم رجب را روزه گرفت و همه خدمتکاران آن حضرت نیز روزه گرفتند و به ما فرمان داد دوازده رکعت نماز بجا آوریم به این صورت که: در هر رکعت «یک مرتبه» «حمد» و «سوره[توحید]»خوانده و پس از پایان نماز، هر کدام از سوره‌های «حمد» و «توحید» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ الْفَلَقِ» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ النَّاسِ» را «چهار مرتبه» بخوانیم، آنگاه «چهار مرتبه» بگوییم:لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ ، وَاللّٰهُ أَكْبَرُ ، وَسُبْحانَ اللّٰهِ ، وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ ، وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ.معبودی جز خدا نیست و خدا بزرگ‌تر از هر چیزی است و منزّه است خدا و خدا را سپاس و نیست جنبش و نیرویی جز به عنایت خدای برتر و بزرگ.و «چهار مرتبه»:اللّٰهُ اللّٰهُ رَبِّي لَاأُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً.خدا، خدا، پروردگار من است، چیزی را برای او شریک نمی‌آورم.و «چهار مرتبه»:لَاأُشْرِكُ بِرَبِّي أَحَداً.هیچ‌کس را برای پروردگارم شریک نسازم. ♦️ششم: شیخ طوسی از جناب ابوالقاسم حسین بن روح(رحمة‌الله‌علیه) روایت کرده: که در این روز دوازده رکعت نماز به جا می‌آوری در هر رکعت سوره «حمد» و سوره‌ای که آسان باشد می‌خوانی و پس از گفتن تشهّد و سلام بین هر دو رکعت می‌گویی:الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَمْ يَتَّخِذْ وَلَداً ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِى الْمُلْكِ ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ، وَكَبِّرْهُ تَكْبِيراً . يَا عُدَّتِي فِي مُدَّتِي ، يَا صاحِبِي فِي شِدَّتِى ، يَا وَلِيِّى فِى نِعْمَتِى ، يَا غِياثِى فِى رَغْبَتِى ، يَا نَجاحِى فِى حاجَتِى ، يَا حافِظِى فِى غَيْبَتِى ، يَا كافِىَّ فِى وَحْدَتِى ، يَا أُنْسِى فِى وَحْشَتِى ، أَنْتَ السَّاتِرُ عَوْرَتِى ، فَلَكَ الْحَمْدُ ، وَأَنْتَ الْمُقِيلُ عَثْرَتِى ، فَلَكَ الْحَمْدُ ، وَأَنْتَ الْمُنْعِشُ صَرْعَتِى ، فَلَكَ الْحَمْدُ ، صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاسْتُرْ عَوْرَتِى ، وَآمِنْ رَوْعَتِى ، وَأَقِلْنِى عَثْرَتِى ، وَاصْفَحْ عَنْ جُرْمِى ، وَتَجاوَزْ عَنْ سَيِّئاتِى فِى أَصْحابِ الْجَنَّةِ وَعْدَ الصِّدْقِ الَّذِى كانُوا يُوعَدُونَ. هنگامی‌که از نماز و دعا فارغ شدی، هر یک از سوره‌های«حمد» و «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ الْفَلَقِ» و«قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ النَّاسِ» و «قُلْ یٰا أَیُّهَا الْکٰافِرُونَ» و «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ» و «آیت‌الکرسی» را «هفت مرتبه» می‌خوانی و «هفت بار» می‌گویی:لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ ، وَاللّٰهُ أَكْبَرُ ، وَسُبْحانَ اللّٰهِ ، وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ.معبودى جز خدا نیست و خدا بزرگ‌تر است و پاک است خدا و جنبش و نیرویى جز به خدا نیست.و «هفت بار»:اللّٰهُ اللّٰهُ رَبِّي لَاأُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً.خدا، خدا، پروردگار من است، چیزی را برای او شریک نمی‌آورم.و هر دعایى که بخواهى می‌خوانی 📚مفاتیح الجنان ✍️نکاتی در رابطه با جشن مبعث👇 https://eitaa.com/fatemi222/7789
🔖منبر کوتاه🔖 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در دوران فتنه‌ها 🔹 آغاز سخن: یکی از مقاطع مهم تاریخ بشر، بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است. امام علی سلام الله علیه در خطبه 89 نهج‌البلاغه، به شرایط خاص زمان بعثت اشاره کرده‌اند و تصویری روشن از وضعیت آن دوران ارائه می‌دهند. 🔹 متن خطبه: "أرسَلَهُ عَلي حِينِ فَترَةٍ مِنَ الرُّسُلِ و طُولِ هَجعَةٍ مِنَ الاُمَمِ و اعتِزامٍ مِنَ الفِتَنِ وَانتِشارٍ مِنَ الاُمُورِ و تَلَظٍّ مِنَ الحُرُوبِ و الدُّنيا كاسِفَةُ النُّورِ ، ظاهِرَةُ الغُرورِ عَلي حِينِ اصفِرارٍ مِن وَرَقِها و إياسٍ مِن ثَمَرِها" خداوند او را در زمانی فرستاد که مدت‌ها پیامبری برانگیخته نشده بود، مردم در خوابی طولانی بودند، فتنه‌ها بالا گرفته و کارها پریشان شده بود، آتش جنگ‌ها شعله‌ور بود، دنیا بی‌فروغ و پر از مکر و فریب گشته بود، برگ‌های درخت زندگی زرد شده و از به بار نشستن آن ناامید شده بودند. (نهج البلاغه، خطبه 89) 🔹 محورهای سخن: 1. نبود هدایت الهی: فاصله طولانی میان پیامبران و خواب غفلت انسان‌ها. 2. فتنه‌ها و آشفتگی‌ها: اوج گرفتن فتنه‌ها و پریشانی امور. 3. شعله‌ور بودن جنگ‌ها: دنیا درگیر آشوب‌ها و درگیری‌ها بود. 4. فروپاشی معنوی و مادی: دنیا بی‌فروغ شده، امید به ثمر دادن زندگی از بین رفته بود. 🔹 پیام عملی: دورانی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مبعوث شدند، نشانه‌هایی از سقوط انسانیت داشت. این خطبه به ما یادآوری می‌کند که بعثت پیامبر اسلام، نه‌تنها راه نجات برای آن دوران بود، بلکه چراغ هدایت برای همه زمان‌هاست. باید از تعالیم ایشان بهره‌مند شده و در برابر فتنه‌ها و آشفتگی‌ها، به هدایت الهی متصل بمانیم. 🔖 منبع: نهج البلاغه، خطبه 89 ✍️نکاتی در رابطه با جشن مبعث👇 https://eitaa.com/fatemi222/7789
💫 به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله (۱۳ سال قبل از هجرت) 🟢 بدترین انسان در نگاه بهترین انسان 📍 معمولا انسان‌ها، اخلاقشان در بیرون از منزل بهتر است تا با خانواده. ✨ در مذمت سختگیری و بداخلاقی با خانواده از حضرت رسول صلی الله علیه وآله روایت شده است که فرمود: 🔹 قالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ [وآله] وَسَلَّمَ: ”شَرُّ النَّاسِ الضَّیِّقُ عَلَى أَهْلِهِ ”، قَالُوا: یَا رَسُولَ اللَّهِ، وَکَیْفَ یَکُونُ ضَیِّقًا عَلَى أَهْلِهِ ؟، قَالَ: ”الرَّجُلُ إِذَا دَخَلَ بَیْتهُ خَشَعَتِ امْرَأَتُهُ، وَهَرَبَ وَلَدُهُ، وَفَرَّ عَبْدُهُ، فَإِذَا خَرَجَ ضَحِکَتِ امْرَأَتُهُ، وَاسْتَأْنَسَ أَهْلُ بَیْتِهِ “ 🔹 بدترین مردم، سختگیر بر خانواده است. ❓ شخصی پرسید: ای رسول خدا! مراد از سختگیری بر خانواده چیست؟ ✨ فرمود:‌ مرد هرگاه وارد خانه شد همسرش بترسد و فرزندش بهراسد و بگریزد و هرگاه از خانه بیرون رفت همسرش بخندد و آسایش یابند. 📚 منبع: المعجم الأوسط للطبرانی؛ بَابُ الْمِیم؛ مَنِ اسْمُهُ مُطَّلِبٌ؛ حدیث ۹۰۲۹ و مجمع الزوائد، ج ۸، ص ۲۵ ___________________ 📖 داستانک: 📘 آیت الله مظاهری، در کتاب ارزشمند «تربیت فرزند، از دیدگاه اسلام» به نقل از یکی از بزرگان، می‌آورند: 🔸 فردی را می‌شناختم که آدم خیلی خوبی بود. در خواب دیدم روز قیامت شده و او به شکل سگ درآمده است. ❓ به او گفتم تو که آدمی خوب، با ایمان و با تقوا بودی، چرا سگ شده‌ای؟ ♻️ گفت: وای از بداخلاقی در خانه! وای از بداخلاقی در خانه! وای از بداخلاقی در خانه! 🔸 بعد به من گفت: بیا برویم قبرم را نگاه کن. 🔘 جلو رفتم و دیدن ته قبرش سوراخ است. ♨️ گفت: وقتی مرا داخل قبر گذاشتند، قبر چنان مرا فشار داد که تمام روغن من گرفته شد و رفت در این سوراخ. اگر سوراخ تنگ نبود، روغن‌ها را نشانت می‌دادم. 📚 منبع: کتاب تربیت فرزند از نظر اسلام، صفحه ۱۰۱ [با تلخیص] ✍️نکاتی در رابطه با جشن مبعث👇 https://eitaa.com/fatemi222/7789
✋ 🌹عیدتان مبارک 🌹ثواب روزه روز مبعث 🔹 یکی از چهار روزی است که در طول سال برای روزه گرفتن امتیاز ویژه دارد و ثوابی برابر با روزه هفتاد سال دارد. 🍃🌹🍃 @fatemi222
🌸🍃﷽🍃🌸 💢 فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ 🔷 به مرحمت خدا بود که با خلق مهربان گشتی و اگر تندخو و سخت‌دل بودی مردم از گِرد تو متفرق می‌شدند، پس از (بدیِ) آنان درگذر و برای آنها طلب آمرزش کن و (برای دلجویی آنها) در کارِ (جنگ) با آنها مشورت نما، لیکن آنچه تصمیم گرفتی با توکل به خدا انجام ده، که خدا آنان را که بر او اعتماد کنند دوست دارد. 📚سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۵۹ ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 💐 قدرت محبت و عاطفه بیش از قدرت است. 📩 اگر می‌خواهی کسی را تغییر دهی، باید در دل او نفوذ کنی. 💌 اگر خشن و تند رفتار کنی، نمی‌توانی رفتار فرزندان و دیگران را تغییر دهی؛ هرچند بهترین استدلال را داشته باشی. 👌 جاذبه پیامبر خدا بیش از آنکه ناشی از سخنان حکیمانه او باشد، ناشی از کریمانه و رفتار محبت آمیز او است. ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🍃🌹🍃 @fatemi222
💢آنچه که در طول شبانه روز باید انجام داد... اخلاق پیامبر رسول خدا با هر کس رو به رو می شد، می داد، هم به کوچک، هم بزرگ. هیچ گاه پای خود را پیش کسی نمی کرد. هنگام نگاه، به صورت کسی نمی شد. با چشم به کسی اشاره نمی کرد. هنگام نشستن، نمی داد. وقتی با مردم دست می داد و می کرد، هیچ گاه دست خود را عقب نمی کشید، تا طرف مقابل خود را بکشد. هیچ خوراکی را نمی کرد. به هیچ کس دشنام و ناسزا نمی گفت و سخن ناراحت کننده ای بر زبان نمی آورد و بدی را با بدی نمی گفت. زیرانداز خود را به عنوان اکرام زیر پای کسی که خدمتش می رسید می کرد. از روز بعثت تا دم مرگ، هرگز در حال تکیه دادن نخورد. هدیه افراد را (هر چند و ناچیز) قبول می کرد. بیشتر اوقات، رو به می نشست. زانو هایش را اشخاص، باز نمی کرد و بیرون نمی آورد. بر تند خویی غریبه ها در سؤال و درخواست و سخن می کرد. هیچ کس را ملامت و سر زنش نمی کرد و در پی اسرار دیگران نبود. خنده هایش تبسم بود و هرگز سر نمی داد. بسیار شرمگین و با حیا بود. سخن کسی را نمی کرد. از جلوی غذا می خورد. کار افراد را به هر شکلی می انداخت و... 🍃🌹🍃 @fatemi222