eitaa logo
تکلیف بزرگ
575 دنبال‌کننده
609 عکس
626 ویدیو
178 فایل
🔸ارتباط @alam_yalam_beanallaha_yara @ste_gonabad5 جهت #روشنگری واجب فراموش شده.و #مطالبه گری فهرست کلی: https://eitaa.com/fatemi5/2772
مشاهده در ایتا
دانلود
امر به معروف موجب جبران ظلم های گذشته میشود. زمین با امر به معروف و نهی از منکر آباد میشود. کسانی که ثروتی دارند،اگر سرمایه گذاری کنند کارخانه ای مزرعه ای آباد شود،زمین آباد میشود. ایجاد اشتغال از هر کار نیکی نیکوتر است. حجت الاسلام والمسلمین صادقی نسب https://eitaa.com/fatemi5/2772
در اهمیت امر بمعروف باید بکوشیم اهل عمل باشیم. روحانیان عزیز،فرهنگیان سر کلاس ها،پدران و مادران نسبت به فرزندانشان، که بهترین امر به معروف و نهی از منکر است. حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نسب. https://eitaa.com/fatemi5/2772
گذشته ها روحانی امر به معروف میکردند گوش میدادند. معلمی دانش آموزی را میگفت،پذیرش بود غرور مسأله بدی است که فلان مدرک را دارم نه حرف استاد نه روحانی نه مشاورنه پدر مادر . اگر گوش میدادند خانواده ها از هم نمیپاشد. حجت الاسلام والمسلمین صادقی نسب https://eitaa.com/fatemi5/2772
بهترین امر بمعروف و نهی از منکر غیر مستقیم است. از مصداق های امر بمعروف فراهم کردن زمینه اشتغال تشویق به مطالعه کتاب های مذهبی و علمی تشویق کنیم جلسات قرانی ،هیات،به ورزش از امر بمعروف غیر مستقیم است. حجت الاسلام والمسلمین صادقی نسب https://eitaa.com/fatemi5/2772
تفکر اینکه تاثیری ندارد اشتباه است توت های درخت یک روز نمیرسد بعضی توت ها ماه اول نمیرسد حتی ماه دوم نمیرسد بدانیم که حرف ما تاثیر دارد فردی در سی سالگی گفت نماز میخواهم بخوانم.گفته شد چرا گفت یتیم بودم کودکی مادرم امر به نماز می‌کرده بعداز پانزده سال اثر کرده. حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نسب https://eitaa.com/fatemi5/2772
اگر نبود امر بمعروف امام حسین علیه السلام دین نبود. بهلول علیه کشف حجاب که اقدام کرد، شاه نتوانست برنامه‌های خود را اجرا کند و مجبور شد کشف حجاب را اجباری کند. حضرت امام خمینی دید شاه اسلام را میخواست ریشه کن کند و بعد از انقلابش اسلام احیا شد. حجت الاسلام والمسلمین صادقی نسب https://eitaa.com/fatemi5/2772
هدایت شده از سای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حجت الاسلام راجی: ♦️تنها جنگی که دشمن در آن شکست نخورده است! تلاش گسترده دشمن، ناامید کردن مردم است! ♦️ تلاش جریان تبلیغاتی دشمن برای القای ناامیدی! دشمن با جنگ تبلیغاتی به جان مردم افتاده! ♦️ راهکاری برای خنثی کردن جنگ تبلیغاتی! جنگ تبلیغاتی و تحریف حقایق! 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 🌍 eitaa.com/ebratha_ir  ایتا 🌍 splus.ir/ebratha.org  سروش
👆‼💯
هدایت شده از ahmad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضرورت امر به معروف از نگاه شهید سلیمانی. 🌐🌐🌐🌐🌐🌐🌐🌐 قابل توجه آنهایی که به دلیل برخی شبهات امر به معروف نمی کنند
هیات ها نمیتوانند سکولار باشند هیات امام حسین سکولار ما نداریم .هرکس علاقه مند به امام حسین است یعنی علاقه مند به اسلام سیاسی است اسلام مجاهد است اسلام مقاتله است.اعتقاد به امام حسین هم معناش این است دیگه . اینی که ادم تومجلس روضه مراقب باشد که مبادا مباحث اسلام سیاسی باشد این غلط است. رهبر انقلاب👆 این که حجاب الان سیاسی شده و کمتر از آن گفته شود همان سکولار است. اینکه از امر به معروف و نهی از منکر در جهت اصلاح کمتر گفته شود و مصلحت اندیشی شود اسلام سکولار است. اینکه مداح و سخنران بجای مطرح کردن مسایل روز در خط قرمز های اسلام یعنی حلال و حرام مصلحت اندیشی کنند و نگویند این سکولار است. اینکه یک گناه علنی در محیط شهرمان دارد انجام میشود ولی هیات کک اش نگزد و نه سخنران و نه مداح و نه روضه خوان و نه بقیه هیات دردش نباشد صحبتش نکنند تاکید نکنند ،اسلام سکولار است. این مراقبت های بر ضد اسلام سکولار است،اینکه خود امام حسین(ع) امربمعروف کند ولی در سخنرانی ها و مداحی و روضه رنگ و بوی بفکر هم نبودن دیده شود ،سکولار است. https://eitaa.com/fatemi5/2772
🔴 عامل بودن 📌سوال: من خودم گناهکارم چرا باید امر به معروف و نهی از منکر کنم؟ آدم صالح فقط حق داره امر به معروف کنه! ✅ جواب: 🔹کسی که به تو، ای میکنه لزوما خودش انسان کاملی نیست، اما ممکنه دقیقا همون چیزی رو بهت بده که نیازش داری ! 🔹فقط معصومین هستند که هیچ گناهی ندارند در صورتی که را خدا بر همه واجب کرده. 🔹در کلام معصوم آمده شما امر به معروف کنید حتی اگر در همان ضعف دارید اهل آن خواهید شد. 🍀 🌺🍀 💠💠💠💠 📲👇https://eitaa.com/fatemi5
کاش میشد مردمان عبرت بگیرند اصغرم روی گردانند زمن لالالالا لالایی اصغرم کوفیان کافر شدند بهر سکوت ،یاری نما کوفی ساکت اصغرم با لب تشنه تو فریادی بپا کن بهر دینم اصغرم امر به معروف کن ای طفل من تشنه گلویم اصغرم نهی از منکر نما یاری نما دین پیامبر اصغرم ای خدای عالمین تنها همین شش ماهه ام بهر یاری ات بماند و تو قبول کن اصغرم آن گلوی نازکت با امت جدم چه گفت که این چنین همهمه کرد لشکر سعد لعین را اصغرم سوی تو پرتاب کردند بهر آب شش ماهه ی من اصغرم موعظه هایت سفیدی گلویت کرده است ای اصغرم کاش یاری کرده بودند خیل مردم اصغرم بیتفاوتها چرا تیر سه شعبه پرت نمودند اصغرم بهر ترک نهی ازمنکر قساوت کرده اند؟ ترک واجب بی حیاکرده مسلمان اصغرم آن گلوی تشنه ات سوره ی العصر خوانده است ان الانسان لفی خسر خوانده است ای اصغرم توصیه به حق نمودی بهرشان با العطش غیرتی گشتند و دادند نوش دارو اصغرم https://eitaa.com/fatemi5/2772
سلام ✍شب هشتم 1️⃣👈احکام+امر به معروف https://eitaa.com/ahkam31/974 2️⃣👈ویژگی چهارم یاران امام؛ امر به معروف و نهی از منکر https://eitaa.com/fatemi222/4609
✋اصحاب سبت چه کسانى بودند؟ پاسخ اجمالی: «سَبت» در لغت، به معنى تعطیل عمل براى استراحت است؛ و روز شنبه را از این جهت«یوم السَّبت» نامیده اند که برنامه هاى کسب و کار معمولى در آن تعطیل شده بود. «اصحاب سبت» به جمعى از بنى اسرائیل گفته می شود که در ساحل دریاى احمر در بندرى به نام«ایله» زندگى مى کردند، وقتی که از طرف خداوند صید ماهى در روز شنبه ممنوع شد، آنها با فریب از آن دستور سرباز زده و لذا گرفتار مجازات دردناکى شدند و فقط عده کمی که آنها را امر به معروف و نهی از منکر می کردند نجات یافتند. 👌پاسخ تفصیلی: پاسخ این سؤال در آیات 163ـ 166 سوره «اعراف» آمده است، در این آیات صحنه اى از تاریخ پرماجراى بنى اسرائیل، که مربوط به جمعى از آنها است که در ساحل دریائى زندگى مى کردند، آمده است، منتها روى سخن در آن به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) است، و به او مى فرماید: از یهود معاصر خویش درباره این جمعیت سوال کند، یعنى این خاطره را به وسیله سؤال در ذهن آنان مجسم ساز، تا از آن پند گیرند، و از سرکشى و کیفرى که در انتظار سرکشان است بپرهیزند. این سرگذشت ـ چنان که در روایات اسلامى به آن اشاره شده ـ مربوط به جمعى از بنى اسرائیل است که در ساحل یکى از دریاها (ظاهراً دریاى «احمر» بوده که در کنار سرزمین «فلسطین» قرار دارد) در بندرى به نام «ایله» (که امروز به نام بندر «ایلات» معروف مى باشد) زندگى مى کردند، و از طرف خداوند به عنوان آزمایش و امتحان دستورى به آنها داده شد و آن این که: صید ماهى را در آن روز تعطیل کنند اما آنها با آن دستور مخالفت کردند و گرفتار مجازات دردناکى شدند که شرح آن را در این آیات مى خوانیم. در نخستین آیه مى فرماید: (از قوم یهود معاصر خویش ماجراى شهرى را که در کنار دریا قرار داشت سؤال کن)؛ «وَ سْئَلْهُمْ عَنِ الْقَرْیَةِ الَّتی کانَتْ حاضِرَةَ الْبَحْرِ». و به یاد آنها بیاور زمانى را که (در روز شنبه از قانون پروردگار تجاوز مى کردند)؛ «إِذْ یَعْدُونَ فِی السَّبْتِ». زیرا روز شنبه روز تعطیل آنها بود و وظیفه داشتند، دست از کار و کسب و صید ماهى بکشند و به مراسم عبادت آن روز بپردازند، اما آنها این دستور را زیر پا گذاردند. پس از آن، قرآن آنچه را در جمله قبل سربسته بیان کرده بود، چنین شرح مى دهد: (به خاطر بیاور آن هنگام را که ماهیان در روز شنبه در روى آب آشکار مى شدند و در غیر روز شنبه ماهى کمتر به سراغ آنها مى آمد)؛ «إِذْ تَأْتیهِمْ حیتانُهُمْ یَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعاً وَ یَوْمَ لایَسْبِتُونَ لاتَأْتیهِمْ». «سَبت» در لغت، به معنى تعطیل عمل براى استراحت است و این که: در قرآن در سوره «نبأ» مى خوانیم: «وَ جَعَلْنا نَوْمَکُمْ سُباتاً»؛ (خواب شما را مایه راحت شما قرار دادیم) نیز اشاره به همین موضوع است. روز شنبه را از این جهت «یوم السَّبت» نامیده اند که برنامه هاى کسب و کار معمولى در آن تعطیل مى شد، سپس این نام بر این روز باقى ماند. بدیهى است، جمعیتى که در کنار دریا زندگى مى کنند، قسمت مهمى از تغذیه و درآمدشان از طریق صید ماهى است، و گویا به خاطر تعطیلى مستمرى که قبلاً در روز شنبه در میان آنها معمول بود، ماهیان در آن روز احساس امنیت مى کردند و دسته دسته به روى آب ظاهر مى شدند. اما در روزهاى دیگر که صیادان در تعقیب آنها بودند، در اعماق آب فرو مى رفتند! این موضوع، خواه جنبه طبیعى داشته، و یا یک جنبه فوق العاده و الهى، وسیله اى بود براى امتحان و آزمایش این جمعیت، لذا قرآن مى فرماید: (ما این چنین آنها را به چیزى که در برابر آن مخالفت مى کردند آزمایش مى کردیم)؛ «کَذلِکَ نَبْلُوهُمْ بِما کانُوا یَفْسُقُونَ». در حقیقت جمله «بِما کانُوا یَفْسُقُونَ» اشاره به آن است که: آزمایش آنها به چیزى بود که آنها را به سوى خود جلب و به نافرمانى دعوت مى کرد و همه آزمایش ها همین گونه است; زیرا آزمایش باید میزان مقاومت افراد را در برابر کشش گناهان مشخص کند، و اگر گناه، کششى به سوى خود نداشت، آزمایش مفهومى نمى داشت. هنگامى که این جمعیت از بنى اسرائیل در برابر این آزمایش بزرگ که با زندگى آنان کاملاً آمیخته بود قرار گرفتند، به سه گروه تقسیم شدند: گروه اول که اکثریت را تشکیل مى دادند، به مخالفت با این فرمان الهى برخاستند. گروه دوم که قاعدتاً اقلیت کوچکى بودند، در برابر گروه اول به وظیفه امر به معروف و نهى از منکر قیام کردند. گروه سوم، ساکتان و بى طرفان بودند، که نه همگامى با گناهکاران داشتند و نه وظیفه نهى از منکر را انجام مى دادند. در آیه دوم مورد بحث، گفتگوى این گروه را با نهى کنندگان شرح مى دهد و مى فرماید: (به خاطر بیاور هنگامى که جمعى از آنها به جمع دیگرى گفتند: چرا قومى را اندرز مى دهید که خداوند سرانجام آنها را هلاک مى کند و یا به عذاب دردناکى کیفر خواهد داد)؛
وَ إِذْ قالَتْ أُمَّةٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللّهُ مُهْلِکُهُمْ أَوْمُعَذِّبُهُمْ عَذاباً شَدیداً». و (آنها در پاسخ گفتند: ما به خاطر این نهى از منکر مى کنیم که وظیفه خود را در پیشگاه پروردگارتان انجام داده و در برابر او مسئولیتى نداشته باشیم، به علاوه شاید سخنان ما در دل آنها مؤثر افتد و دست از طغیان و سرکشى بردارند)؛ «قالُوا مَعْذِرَةً إِلى رَبِّکُمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ». از جمله بالا چنین استفاده مى شود: اندرزدهندگان براى دو هدف این کار را انجام مى دادند: یکى به خاطر این که در پیشگاه خدا معذور باشند و دیگر این که: شاید در دل گنهکاران مؤثر افتد. آیه بعد مى فرماید: سرانجام، دنیاپرستى بر آنان غلبه کرد (و هنگامى که فرمان خدا را به دست فراموشى سپردند، آنها که از گناه نهى مى کردند را رهائى بخشیدیم، ولى ستمکاران را به کیفر سختى به خاطر فسق و گناهشان مبتلا ساختیم)؛ «فَلَمّا نَسُوا ما ذُکِّرُوا بِهِ أَنْجَیْنَا الَّذینَ یَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَ أَخَذْنَا الَّذینَ ظَلَمُوا بِعَذاب بَئیس بِما کانُوا یَفْسُقُونَ ». شک نیست این فراموشى، فراموشى حقیقى که موجب عذر است نبود، بلکه آن چنان بى اعتنائى به فرمان خدا کردند که گوئى به کلى آن را فراموش نموده اند. سپس مجازات آنها را چنین شرح مى دهد: هنگامى که (در برابر آنچه از آن نهى شده بودند، سرکشى کردند به آنها گفتیم: به شکل میمون هاى طرد شده در آئید)؛ «فَلَمّا عَتَوْا عَنْ ما نُهُوا عَنْهُ قُلْنا لَهُمْ کُونُوا قِرَدَةً خاسِئینَ». روشن است امر کُونُوا: «بوده باشید» در اینجا یک فرمان تکوینى است، همانند: «إِنَّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُون».(1) پی نوشت: (1). گردآوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، دارالکتب الإسلامیة، چاپ سی و دوّم ج 6، ص 492. https://eitaa.com/fatemi5/2772
هدایت شده از معروفانه
1.59M
هدایت شده از منبرک فاطمی
امربه‌معروف ۳تیر۱۴۰۲_فاطمی.m4a
35.28M
🔹اهمیت امر به معروف و نهی از منکر 🔹روش‌های امر به معروف و نهی از منکر 🔹نشانه‌های افول غیرت دینی در جامعه 🔹 سیره شهدا و علما و بزرگان در امر معروف و نهی از منکر ◾️سایر موضوعات شب هشتم👇 https://eitaa.com/fatemi222/9625
❄️🌸❄️🌸❄️🌸❄️🌸❄️🌸❄️ 🤔مگه نمیگید شرط اول وجوبِ ، علم به معروف و منکرِ ... 🔷پس چون من علم به همه ی معروفات و منکرات ندارم نمیتوانم بدهم🤷🏻‍♂️ اصلا خطاکار خودش نمیداند این است پس من چرا باید به او بگویم🤦🏻‍♂️ چون نمیداند دیگر گناهی هم به پایش نوشته نمیشود🙄 ☝️ اولا لازم نیست همه ی معروفها یا همه منکرها را بشناسیم مثلا بنشینیم یک طوماری تهیه کنیم و لیست همه ی معروفات ومنکرات را بنویسیم📝 خب مشخصه😃 دروغ پارسال هم بد بوده، امسال هم بد است. حلال و حرام خدا تغییر نمیکنه که ... پس از چه زمانی میخواهیم شروع به به همدیگر کنیم⁉️هر چه قدر که معروف و منکر را میشناسیم همان قدر وظیفه داریم🤗 اما یجایی مثلا طرف قبله را درست ایستاده من اشتباهی امر به منکرش کنم درینجا _خمینی ره در میفرمایند: آن جایی که مطمئن نیستید کارش گناه هست، حق ندارید تذکِّر بدهید. 🚶‍♂️اما باید برویم در حد نیازهای روزمره ی مان یاد بگیریم.واجب نیست که من هر چیزی را حتما باید بلد باشم.چون همه چیز را همگان دانند...✅ 🔰البته این یکی از ویژگیهای خوب است که باعث میشود شخص دائم اطلاعاتش را به روز کند؛ ولی قرار نیست در چیزهایی که نمیدانیم هم دخالت کنیم❌ پس در حدّ اطلاعات و یقین خودمان بدهیم. و همین که شما میدانی این کار گناه است همین را باید بگویی. حالا چرایی آن و فلسفه و علتش را برود مطالعه کند...📚 🧐یا اصلا برخی میگویند بسپریم به عالمان که بگویند ، منظور از عالم حتماً کسی نیست که عمامه بر سرش باشد. عالم کسی است که در آن یک موضوع علم دارد و میداند این کار غلط است باید بگوید.🗣 ♦️ مثل این است که ما یک داریم. یک وقت است کسی در آب افتاده یک مقدار آب خورده، باید سینه اش را یک مقدار فشار بدهیم یا یک تنفس مصنوعی بدهیم یک کار ساده ای است که هر کسی میتواند انجام دهد، بگوییم نه حتما باید بیاید این کار را انجام دهد🤨 ⚜️پس در گفته میشود فرد باید عالم باشد، از این عالم برداشت اشتباه نشود که باید روحانی باشد، خیر... عالم به آن مسئله باشد. 🔴 این هم که میگویند گناهکار علم ندارد که کارش گناه است ، این هم ملاک نیست🚨🚨🚨 طرف چه بداند کارش خطاست و چه نداند ما وظیفه داریم آگاهش کنیم😊 👈حالا اگر میداند کارش خطاست، اسم عمل ما در فقه اسلام میشود و ، اگر هم نداند اسم عملمان میشود ... در هر صورت چه بداند و چه نداند که دارد در چاه می افتد ، بهرحال ما باااااید را بدهیم...👋 مثلا در مسئله ی کشف حجاب 👩🏻 طرف را چه جاهل بدانیم چه غافل ... چه معاند بدانیم چه دختر حاج قاسم ... چه دلش پاک باشد یا نباشد... در هر حال آن گناهی که عیان است ، چه حاجت به استخاره است⁉️ 👈بااااااید تذکر بدهیم💯 https://eitaa.com/Chastity
🔶🕊 حرف حساب هر کس بدون حجاب وارد هیئت شد و گفت: امام حسین من را همین شکلی دعوت کرده! در جواب بگید: بله عزیزم اتفاقاً به منم سفارش کرده که دیدمت تذکر بدم😉 ⛔️ ورود بدون ممنو؏ ⛔️ 🔹 طلایه داران معروف خواهرستاد امر به معروف شهرستان گناباد
. 🌴مومن نیست کسی که ببیند خدا را نافرمانی می‌کنند واو سکوت کند و دم نزند و در جهت جلوگیری از آن گناه برنیاید! ( علیه السلام _ شیخ امالی ص ۵۵) یا امام حسین جان 💚 کمکم کنید فقط برای دلخوشیم، آرام شدن وجدانم و یا حاجتهام روضه نرم، سینه نزنم و اشک نریزم😭🤲 کمکم کنید هدف قیام تون که امربه معروف و نهی از منکر بود رو فراموش نکنم و مثل خودتون و یاران با وفاتون که هر چه در توان داشتند برای حفاظت از اصول و احکام اسلام ناب محمدی(ص) به میدان آوردند، منم در حد وسع و توان خودم به واجب دینی خودم عمل کنم و نگذارم گناهان علنی در خیمه ی امام زمانم، عادی بشن و شیوع پیدا کنند😢 یا امام حسین جانم💚 کمکم کنید صدای هَل مِن ناصر امام زمانم رو نشنیده نگیرم! و خون به دل نازنینشون نکنم💔💔💔 😭😭😭 🏴 بـه آمـرین بپیـوندیـد
❌ اگه مداح یا آخوند کج فهمی خواست بی‌حجابی در حسینیه و هیئت و... رو با شرابخواری و و... مقایسه کنه، بهش یادآوری کنید که👇👇 اون لات‌ها، هیچوقت عمل حرامشون رو نبردن توی هیئت و مجلس امام حسین علیه السلام!! (بیرون از این فضا شراب می‌خوردن، نه توش!!) ولی اون بی‌حجابی که اومده تو مجلس شما، حرام رو آورده توی مجلس❗️❌ بفهم‼️😏 🏴 بـه آمـرین بپیـوندیـد
استاد تقوی اونایی که از بتو چه شنیدن دورند نماز می‌خوانند روزه می‌گیرند روضه میروند. شهر در آتش است و آنقدر غرق شهوت کنند. ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیر ما با انفسهم خدا را شکر کنیم که فتنه کشف حجاب پیش آمده که ما با امر به معروف نزدیک شویم که خوک ومیمون محشور نشویم مصداق آیه کانو لا یتناهون عن منکر فعلوه نشدیم.
شهدا باید حق الناس را جواب پس بدهند. منادی در قیامت میگوید این المتحابون فی الله کسانی که لحظه به لحظه عمرشان برای رضای خدا بوده. اینان آمران بمعروف وناهیان از منکرند. زنجیره ی تواصی بحق و بصبرداشته اند عده ی قلیلی دست بلند میکنند. استاد تقوی