eitaa logo
تکلیف بزرگ
522 دنبال‌کننده
529 عکس
506 ویدیو
172 فایل
🔸ارتباط @alam_yalam_beanallaha_yara @ste_gonabad5 جهت #روشنگری واجب فراموش شده.و #مطالبه گری فهرست کلی: https://eitaa.com/fatemi5/2772
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام ✍شب هشتم 1️⃣👈احکام+امر به معروف https://eitaa.com/ahkam31/974 2️⃣👈ویژگی چهارم یاران امام؛ امر به معروف و نهی از منکر https://eitaa.com/fatemi222/4609
✋اصحاب سبت چه کسانى بودند؟ پاسخ اجمالی: «سَبت» در لغت، به معنى تعطیل عمل براى استراحت است؛ و روز شنبه را از این جهت«یوم السَّبت» نامیده اند که برنامه هاى کسب و کار معمولى در آن تعطیل شده بود. «اصحاب سبت» به جمعى از بنى اسرائیل گفته می شود که در ساحل دریاى احمر در بندرى به نام«ایله» زندگى مى کردند، وقتی که از طرف خداوند صید ماهى در روز شنبه ممنوع شد، آنها با فریب از آن دستور سرباز زده و لذا گرفتار مجازات دردناکى شدند و فقط عده کمی که آنها را امر به معروف و نهی از منکر می کردند نجات یافتند. 👌پاسخ تفصیلی: پاسخ این سؤال در آیات 163ـ 166 سوره «اعراف» آمده است، در این آیات صحنه اى از تاریخ پرماجراى بنى اسرائیل، که مربوط به جمعى از آنها است که در ساحل دریائى زندگى مى کردند، آمده است، منتها روى سخن در آن به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) است، و به او مى فرماید: از یهود معاصر خویش درباره این جمعیت سوال کند، یعنى این خاطره را به وسیله سؤال در ذهن آنان مجسم ساز، تا از آن پند گیرند، و از سرکشى و کیفرى که در انتظار سرکشان است بپرهیزند. این سرگذشت ـ چنان که در روایات اسلامى به آن اشاره شده ـ مربوط به جمعى از بنى اسرائیل است که در ساحل یکى از دریاها (ظاهراً دریاى «احمر» بوده که در کنار سرزمین «فلسطین» قرار دارد) در بندرى به نام «ایله» (که امروز به نام بندر «ایلات» معروف مى باشد) زندگى مى کردند، و از طرف خداوند به عنوان آزمایش و امتحان دستورى به آنها داده شد و آن این که: صید ماهى را در آن روز تعطیل کنند اما آنها با آن دستور مخالفت کردند و گرفتار مجازات دردناکى شدند که شرح آن را در این آیات مى خوانیم. در نخستین آیه مى فرماید: (از قوم یهود معاصر خویش ماجراى شهرى را که در کنار دریا قرار داشت سؤال کن)؛ «وَ سْئَلْهُمْ عَنِ الْقَرْیَةِ الَّتی کانَتْ حاضِرَةَ الْبَحْرِ». و به یاد آنها بیاور زمانى را که (در روز شنبه از قانون پروردگار تجاوز مى کردند)؛ «إِذْ یَعْدُونَ فِی السَّبْتِ». زیرا روز شنبه روز تعطیل آنها بود و وظیفه داشتند، دست از کار و کسب و صید ماهى بکشند و به مراسم عبادت آن روز بپردازند، اما آنها این دستور را زیر پا گذاردند. پس از آن، قرآن آنچه را در جمله قبل سربسته بیان کرده بود، چنین شرح مى دهد: (به خاطر بیاور آن هنگام را که ماهیان در روز شنبه در روى آب آشکار مى شدند و در غیر روز شنبه ماهى کمتر به سراغ آنها مى آمد)؛ «إِذْ تَأْتیهِمْ حیتانُهُمْ یَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعاً وَ یَوْمَ لایَسْبِتُونَ لاتَأْتیهِمْ». «سَبت» در لغت، به معنى تعطیل عمل براى استراحت است و این که: در قرآن در سوره «نبأ» مى خوانیم: «وَ جَعَلْنا نَوْمَکُمْ سُباتاً»؛ (خواب شما را مایه راحت شما قرار دادیم) نیز اشاره به همین موضوع است. روز شنبه را از این جهت «یوم السَّبت» نامیده اند که برنامه هاى کسب و کار معمولى در آن تعطیل مى شد، سپس این نام بر این روز باقى ماند. بدیهى است، جمعیتى که در کنار دریا زندگى مى کنند، قسمت مهمى از تغذیه و درآمدشان از طریق صید ماهى است، و گویا به خاطر تعطیلى مستمرى که قبلاً در روز شنبه در میان آنها معمول بود، ماهیان در آن روز احساس امنیت مى کردند و دسته دسته به روى آب ظاهر مى شدند. اما در روزهاى دیگر که صیادان در تعقیب آنها بودند، در اعماق آب فرو مى رفتند! این موضوع، خواه جنبه طبیعى داشته، و یا یک جنبه فوق العاده و الهى، وسیله اى بود براى امتحان و آزمایش این جمعیت، لذا قرآن مى فرماید: (ما این چنین آنها را به چیزى که در برابر آن مخالفت مى کردند آزمایش مى کردیم)؛ «کَذلِکَ نَبْلُوهُمْ بِما کانُوا یَفْسُقُونَ». در حقیقت جمله «بِما کانُوا یَفْسُقُونَ» اشاره به آن است که: آزمایش آنها به چیزى بود که آنها را به سوى خود جلب و به نافرمانى دعوت مى کرد و همه آزمایش ها همین گونه است; زیرا آزمایش باید میزان مقاومت افراد را در برابر کشش گناهان مشخص کند، و اگر گناه، کششى به سوى خود نداشت، آزمایش مفهومى نمى داشت. هنگامى که این جمعیت از بنى اسرائیل در برابر این آزمایش بزرگ که با زندگى آنان کاملاً آمیخته بود قرار گرفتند، به سه گروه تقسیم شدند: گروه اول که اکثریت را تشکیل مى دادند، به مخالفت با این فرمان الهى برخاستند. گروه دوم که قاعدتاً اقلیت کوچکى بودند، در برابر گروه اول به وظیفه امر به معروف و نهى از منکر قیام کردند. گروه سوم، ساکتان و بى طرفان بودند، که نه همگامى با گناهکاران داشتند و نه وظیفه نهى از منکر را انجام مى دادند. در آیه دوم مورد بحث، گفتگوى این گروه را با نهى کنندگان شرح مى دهد و مى فرماید: (به خاطر بیاور هنگامى که جمعى از آنها به جمع دیگرى گفتند: چرا قومى را اندرز مى دهید که خداوند سرانجام آنها را هلاک مى کند و یا به عذاب دردناکى کیفر خواهد داد)؛
وَ إِذْ قالَتْ أُمَّةٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللّهُ مُهْلِکُهُمْ أَوْمُعَذِّبُهُمْ عَذاباً شَدیداً». و (آنها در پاسخ گفتند: ما به خاطر این نهى از منکر مى کنیم که وظیفه خود را در پیشگاه پروردگارتان انجام داده و در برابر او مسئولیتى نداشته باشیم، به علاوه شاید سخنان ما در دل آنها مؤثر افتد و دست از طغیان و سرکشى بردارند)؛ «قالُوا مَعْذِرَةً إِلى رَبِّکُمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ». از جمله بالا چنین استفاده مى شود: اندرزدهندگان براى دو هدف این کار را انجام مى دادند: یکى به خاطر این که در پیشگاه خدا معذور باشند و دیگر این که: شاید در دل گنهکاران مؤثر افتد. آیه بعد مى فرماید: سرانجام، دنیاپرستى بر آنان غلبه کرد (و هنگامى که فرمان خدا را به دست فراموشى سپردند، آنها که از گناه نهى مى کردند را رهائى بخشیدیم، ولى ستمکاران را به کیفر سختى به خاطر فسق و گناهشان مبتلا ساختیم)؛ «فَلَمّا نَسُوا ما ذُکِّرُوا بِهِ أَنْجَیْنَا الَّذینَ یَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَ أَخَذْنَا الَّذینَ ظَلَمُوا بِعَذاب بَئیس بِما کانُوا یَفْسُقُونَ ». شک نیست این فراموشى، فراموشى حقیقى که موجب عذر است نبود، بلکه آن چنان بى اعتنائى به فرمان خدا کردند که گوئى به کلى آن را فراموش نموده اند. سپس مجازات آنها را چنین شرح مى دهد: هنگامى که (در برابر آنچه از آن نهى شده بودند، سرکشى کردند به آنها گفتیم: به شکل میمون هاى طرد شده در آئید)؛ «فَلَمّا عَتَوْا عَنْ ما نُهُوا عَنْهُ قُلْنا لَهُمْ کُونُوا قِرَدَةً خاسِئینَ». روشن است امر کُونُوا: «بوده باشید» در اینجا یک فرمان تکوینى است، همانند: «إِنَّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُون».(1) پی نوشت: (1). گردآوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، دارالکتب الإسلامیة، چاپ سی و دوّم ج 6، ص 492. https://eitaa.com/fatemi5/2772
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اهمیت امر به معروف و نهی از منکر 🔹روش‌های امر به معروف و نهی از منکر 🔹نشانه‌های افول غیرت دینی در جامعه 🔹 سیره شهدا و علما و بزرگان در امر معروف و نهی از منکر ◾️سایر موضوعات شب هشتم👇 https://eitaa.com/fatemi222/9625
❄️🌸❄️🌸❄️🌸❄️🌸❄️🌸❄️ 🤔مگه نمیگید شرط اول وجوبِ ، علم به معروف و منکرِ ... 🔷پس چون من علم به همه ی معروفات و منکرات ندارم نمیتوانم بدهم🤷🏻‍♂️ اصلا خطاکار خودش نمیداند این است پس من چرا باید به او بگویم🤦🏻‍♂️ چون نمیداند دیگر گناهی هم به پایش نوشته نمیشود🙄 ☝️ اولا لازم نیست همه ی معروفها یا همه منکرها را بشناسیم مثلا بنشینیم یک طوماری تهیه کنیم و لیست همه ی معروفات ومنکرات را بنویسیم📝 خب مشخصه😃 دروغ پارسال هم بد بوده، امسال هم بد است. حلال و حرام خدا تغییر نمیکنه که ... پس از چه زمانی میخواهیم شروع به به همدیگر کنیم⁉️هر چه قدر که معروف و منکر را میشناسیم همان قدر وظیفه داریم🤗 اما یجایی مثلا طرف قبله را درست ایستاده من اشتباهی امر به منکرش کنم درینجا _خمینی ره در میفرمایند: آن جایی که مطمئن نیستید کارش گناه هست، حق ندارید تذکِّر بدهید. 🚶‍♂️اما باید برویم در حد نیازهای روزمره ی مان یاد بگیریم.واجب نیست که من هر چیزی را حتما باید بلد باشم.چون همه چیز را همگان دانند...✅ 🔰البته این یکی از ویژگیهای خوب است که باعث میشود شخص دائم اطلاعاتش را به روز کند؛ ولی قرار نیست در چیزهایی که نمیدانیم هم دخالت کنیم❌ پس در حدّ اطلاعات و یقین خودمان بدهیم. و همین که شما میدانی این کار گناه است همین را باید بگویی. حالا چرایی آن و فلسفه و علتش را برود مطالعه کند...📚 🧐یا اصلا برخی میگویند بسپریم به عالمان که بگویند ، منظور از عالم حتماً کسی نیست که عمامه بر سرش باشد. عالم کسی است که در آن یک موضوع علم دارد و میداند این کار غلط است باید بگوید.🗣 ♦️ مثل این است که ما یک داریم. یک وقت است کسی در آب افتاده یک مقدار آب خورده، باید سینه اش را یک مقدار فشار بدهیم یا یک تنفس مصنوعی بدهیم یک کار ساده ای است که هر کسی میتواند انجام دهد، بگوییم نه حتما باید بیاید این کار را انجام دهد🤨 ⚜️پس در گفته میشود فرد باید عالم باشد، از این عالم برداشت اشتباه نشود که باید روحانی باشد، خیر... عالم به آن مسئله باشد. 🔴 این هم که میگویند گناهکار علم ندارد که کارش گناه است ، این هم ملاک نیست🚨🚨🚨 طرف چه بداند کارش خطاست و چه نداند ما وظیفه داریم آگاهش کنیم😊 👈حالا اگر میداند کارش خطاست، اسم عمل ما در فقه اسلام میشود و ، اگر هم نداند اسم عملمان میشود ... در هر صورت چه بداند و چه نداند که دارد در چاه می افتد ، بهرحال ما باااااید را بدهیم...👋 مثلا در مسئله ی کشف حجاب 👩🏻 طرف را چه جاهل بدانیم چه غافل ... چه معاند بدانیم چه دختر حاج قاسم ... چه دلش پاک باشد یا نباشد... در هر حال آن گناهی که عیان است ، چه حاجت به استخاره است⁉️ 👈بااااااید تذکر بدهیم💯 https://eitaa.com/Chastity
🔶🕊 حرف حساب هر کس بدون حجاب وارد هیئت شد و گفت: امام حسین من را همین شکلی دعوت کرده! در جواب بگید: بله عزیزم اتفاقاً به منم سفارش کرده که دیدمت تذکر بدم😉 ⛔️ ورود بدون ممنو؏ ⛔️ 🔹 طلایه داران معروف خواهرستاد امر به معروف شهرستان گناباد
. 🌴مومن نیست کسی که ببیند خدا را نافرمانی می‌کنند واو سکوت کند و دم نزند و در جهت جلوگیری از آن گناه برنیاید! ( علیه السلام _ شیخ امالی ص ۵۵) یا امام حسین جان 💚 کمکم کنید فقط برای دلخوشیم، آرام شدن وجدانم و یا حاجتهام روضه نرم، سینه نزنم و اشک نریزم😭🤲 کمکم کنید هدف قیام تون که امربه معروف و نهی از منکر بود رو فراموش نکنم و مثل خودتون و یاران با وفاتون که هر چه در توان داشتند برای حفاظت از اصول و احکام اسلام ناب محمدی(ص) به میدان آوردند، منم در حد وسع و توان خودم به واجب دینی خودم عمل کنم و نگذارم گناهان علنی در خیمه ی امام زمانم، عادی بشن و شیوع پیدا کنند😢 یا امام حسین جانم💚 کمکم کنید صدای هَل مِن ناصر امام زمانم رو نشنیده نگیرم! و خون به دل نازنینشون نکنم💔💔💔 😭😭😭 🏴 بـه آمـرین بپیـوندیـد
❌ اگه مداح یا آخوند کج فهمی خواست بی‌حجابی در حسینیه و هیئت و... رو با شرابخواری و و... مقایسه کنه، بهش یادآوری کنید که👇👇 اون لات‌ها، هیچوقت عمل حرامشون رو نبردن توی هیئت و مجلس امام حسین علیه السلام!! (بیرون از این فضا شراب می‌خوردن، نه توش!!) ولی اون بی‌حجابی که اومده تو مجلس شما، حرام رو آورده توی مجلس❗️❌ بفهم‼️😏 🏴 بـه آمـرین بپیـوندیـد
استاد تقوی اونایی که از بتو چه شنیدن دورند نماز می‌خوانند روزه می‌گیرند روضه میروند. شهر در آتش است و آنقدر غرق شهوت کنند. ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیر ما با انفسهم خدا را شکر کنیم که فتنه کشف حجاب پیش آمده که ما با امر به معروف نزدیک شویم که خوک ومیمون محشور نشویم مصداق آیه کانو لا یتناهون عن منکر فعلوه نشدیم.
شهدا باید حق الناس را جواب پس بدهند. منادی در قیامت میگوید این المتحابون فی الله کسانی که لحظه به لحظه عمرشان برای رضای خدا بوده. اینان آمران بمعروف وناهیان از منکرند. زنجیره ی تواصی بحق و بصبرداشته اند عده ی قلیلی دست بلند میکنند. استاد تقوی
امام محمدباقر علیه السلام: امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و اصحاب و یاران ایشان، همه آمر به معروف و ناهی از منکر هستند.
لطفا نشر دهید واجب تفهیم نشده🙏🌷
⚫️ مجلس عزای امام حسین(ع) پذیرای همه نوع افکار است، اما نه همه نوع ابزار 🔘 شراب خوار هم شاید به مجلس امام حسین بیاید اما نه با شیشه شراب، قمارباز هم می‌تواند به مجلس امام حسین بیاید اما نه با آلات قمار ◾️آن سگ‌باز و میمون‌باز هم می‌توانند به مجلس امام حسین بیایند اما نه با سگ و میمون ▪️طبیعتا آن کسی هم که کاشف حجاب است و در خیابان‌ها تن‌نمایی می‌‌کند هم می‌تواند به مجلس امام حسین بیاید اما وقتی به مجلس امام حسین وارد شد حق ندارد با و با یعنی با سر لخت و یا تن لخت وارد شود. پس حتماً باید آداب پوشش را رعایت کند. بله دستگاه امام حسین بزرگ است ‌و پذیرای همه افکار و ادیان است. ولی قائده و قانون دارد، احترام دارد. ▪️همه نوع آدمی حق دارد وارد مجلس امام حسین شود،حتی آن گنهکار هم حق دارد، اما هیچ‌کس حق ندارد آداب این مجلس را به سخره گرفته و بی‌حرمتی کند. هیچ کس حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه وارد این مجلس شود و حرمت این مجلس را بشکند و قبح زدایی کند.❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌ https://eitaa.com/amrbmarofnahyazmonkar
امر بمعروف را نشر دهید🙏🌷🌺 واجب تفهیم نشده
سلام وقتی دشمن این قدرفعالیت داره وظیفه من و شما زنده کردن امربه معروف ونهی ازمنکر با زبان خوش وخواستن از همه مردم مخصوصا بانوان هیئتی که سکوت نکنند سکوت درمقابل گناه خودش گناه بزرگیست دهه امربه معرف و.... و... https://eitaa.com/amrbmarofnahyazmonkar
🥀تنها افرادی که رنج نمی‌کشند و ناراحت نمی‌شوند مُرده‌ها هستند، زنده بودن یعنی گاهی آسیب دیدن، شکست خوردن، دچار اضطراب شدن، اشتباه کردن و همچنان ادامه دادن. 📚انعطاف‌پذیری هیجانی ✍️سوزان دیوید 🌹🌹🙏🙏
از لحاظ اینکه روضه هارو تو پارک ها برگزار کنن خیلی عالیه . چون مثل موش بدون حجابها به سوراخ رفته بودند بسیار ارزشمند ه. ممنونیم از هیأت ها ومجالسها که در حضور مردم وبین مردم در پارکها برگزار کنن هم غیرت مردها بیشتر میشه
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ نخستین هیات سکولار را یزید برگزار کرد و اولین شخصی که بر امام حسین علیه‌السلام اشک ریخت عمر سعد بود 🔹"برای امام حسین علیه‌السلام مجلس عزاداری گرفت اما اعلام کرد فقط قرآن بخوانید و کسی بحث سیاسی نکند" 💠صبح صادق مهدوی 🇮🇷@Sobhesadegh_ir ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش 🙏شود مخصوصا در پیام رسان های خارجی
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️یکبار برای همیشه ببینید| مهسا امینی کشته شد یا فوت؟ 📌تیرخلاص به یاوه‌گویی‌های پدر و هواداران 📌افشای اسنادی از دروغ‌های که احتمالا اولین بار است می‌بینید 📌علت اصلی موضوع کشف‌حجاب‌ها و تحلیل مختصر سناریوی جنگ شناختی با 📌شخصیت رمزآلود مهسا چگونه بود که رسانه‌های شیطان روی آن موج‌سواری کردند؟ 🎙به‌روایت محمد جوانی ✍آنقدر این کلیپ را در مجازی و حقیقی انتشار دهید تا بساط مرده‌خواری سیاسی در سالگرد مهسا محدودتر شود 🧠⚔علوم و جنگ شناختی | جوانی @Cwarfare
امام خمینی در این باره فرموده اند: «یک دسته ای می گفتند که خوب! باید عالَم پر معصیت بشود تا حضرت بیاید. ما باید نهی از منکر نکنیم، امر به معروف هم نکنیم تا مردم هر کاری می خواهند بکنند، گناهان زیاد بشود که فرج نزدیک بشود. یک دسته از این بالاتر بودند و می گفتند: باید دامن زد به گناهان، دعوت کرد مردم را به گناه، تا دنیا پر از جور و ظلم شود حضرت (علیه السلام) تشریف بیاورند. این هم یک دسته ای بودند که البته در بین این دسته منحرف هایی هم بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرف هایی هم بودند که برای مقاصدی به این دامن می زدند».[1] «... ما باید بنشینیم دعا کنیم به صدام! هر کسی نفرین به صدام کند، خلاف امر کرده است!، برای این که حضرت دیر می آید... ما باید دعاگوی آمریکا باشیم و دعاگوی شوروی باشیم.. . بعد حضرت تشریف بیاورند چه کنند؟!»[