eitaa logo
تکلیف بزرگ
523 دنبال‌کننده
530 عکس
507 ویدیو
172 فایل
🔸ارتباط @alam_yalam_beanallaha_yara @ste_gonabad5 جهت #روشنگری واجب فراموش شده.و #مطالبه گری فهرست کلی: https://eitaa.com/fatemi5/2772
مشاهده در ایتا
دانلود
نکات: حضرت علىّ‌علیه السلام مى‌فرماید: قرآن، حبل اللّه است. [125] واز امام صادق‌علیه السلام نقل شده است که فرمود: «نحن حبل اللّه» ما اهل‌بیت، حبل اللّه هستیم. [126] و در روایت دیگرى آمده است: علىّ‌بن ابى‌طالب‌علیهما السلام حبل اللّه است. [127] تألیف دلها تنها به دست خداست. «فالّفَ بینَ قلوبکم» قرآن خطاب به پیامبر مى‌فرماید: «لو اَنفقتَ ما فِى الارضِ جَمیعاً ما اَلّفتَ بینَ قلوبِهم» اگر همه‌ى سرمایه‌هاى زمین را خرج کنى نمى‌توانى بدون خواست او بین دلها ایجاد الفت نمایى. [128] 125) نهج‌البلاغه، خطبه‌176. 126) تفسیر مجمع‌البیان. 127) تفسیر نورالثقلین. 128) انفال، 63. پیام ها: 1- وحدت و دورى از تفرقه، یک وظیفه‌ى الهى است. «واعتصموا» 2- محور وحدت باید دین خدا باشد، نه نژاد، زبان، ملّیت، و... . «بحبل اللّه» 3- از برکات و خدمات اسلام غافل نشوید. «اذ کنتم اعداء فالّف بین قلوبکم» 4- وحدت، عامل اخوّت است. «فأصبحتم بنعمته اخواناً» 5 - اتّحاد، نعمت بزرگ الهى است. [129] «فاصبحتم بنعمته» 6- تفرقه و عدوات، پرتگاه و گودال آتش است. «شفا حفرة من النار» 7- نعمت‌هاى خداوند ،آیات او هستند. «واذکروا نعمت اللّه...یبین اللّه لکم آیاته» 8 - یادآورى نعمت‌هاى الهى عامل عشق و زمینه‌ساز هدایت است. «واذکروا نعمت اللّه... لعلکم تهتدون» 129) تفرقه، در ردیف عذاب‌هاى آسمانى وزمینى ویک مجازات الهى است. همچنین در اسلام دروغ گفتن براى ایجاد وحدت، جایز و راست گفتنِ تفرقه‌انگیز، حرام است. آل عمران - 103
در آیه بعدی از امت برای امر به معروف میگوید. یعنی در امر خدا وحدت داشته باشید و تفرقه نکنید.
در کربلا کسانی بودند که بین یزید و امام حسین علیه السلام بیطرف بودند. این ها نماز می‌خواندند روزه می‌گرفتند. مسلمان بودند. ولی بخاطر رای ندادن و بی تفاوتی امام حسین علیه السلام را در کربلا تنها گذاشتند. علت شهادت امام حسین علیه السلام این افراد بودند.بیتفاوت ها https://eitaa.com/amrbmarofnahyazmonkar
در زمان امام علی علیه السلام در سقیفه مردمی بودند که هم غدیر را میدانستند. هم اینکه پیامبر چرا میخواهد وصیت کند. هم قرآن خوان بودند و با معانی قرآن و ذریه پیامبران آشنا بودند.ولی در هنگامی که حضرت زهرا سلام الله علیها میخواست برای ولی خدا بیعت بگیرد یا به عبارتی رای بگیرد،بیطرف بودند. بیتفاوت ها باعث شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها خانه نشینی امام علم و سیاست تغییر نظام اسلامی تا قرن ها در ان زمان شدند. آیا ما باید در رای دادن بیتفاوت باشیم؟ https://eitaa.com/fatemi5/2772
علت غیبت امام زمان علیه السلام بیتفاوت هایی هستند که به خیال خود هیچ طرفی نیستند.در حالی که با رای ندادن با سکوت،باعث آشوب هستند ،باعث تغییر به نفع هر انچه ظلم و شیطان هستند. تاریخ در حال تکرار است.
وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ ۚ وَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ آل عمران - 104
باید از میان شما، جمعی دعوت به نیکی، و امر به معروف و نهی از منکر کنند! و آنها همان رستگارانند. آل عمران - 104
نکات: قرارگرفتن آیه مربوط به امر به معروف ونهى از منکر در میان دو آیه‌اى که دستور اتّحاد و یکپارچگى مى‌دهد، شاید از آن رو باشد که در نظام اجتماعىِ متفرّق و از هم پاشیده، یا قدرت دعوت به خیر و معروف وجود ندارد و یا اینکه چنین دعوت‌هایى مؤثّر و کارساز نیست. امر به معروف ونهى از منکر، به دو صورت انجام مى‌شود: 1- به عنوان وظیفه‌اى عمومى و همگانى که هرکس به مقدار توانایى خود باید به آن اقدام نماید. 2- وظیفه‌اى که یک گروه سازمان یافته و منسجم آن را به عهده دارد و با قدرت، آن را پى‌مى‌گیرد. چنانکه اگر راننده‌اى در خیابان خلاف کند، هم سایر رانندگان با چراغ و بوق به او اعتراض مى‌کنند و هم پلیس راهنمایى براى برخورد قاطع با متخلّف وارد صحنه مى‌شود. درباره امربه‌معروف ونهى از منکر، روایات بسیارى آمده که از نقل آنها صرف‌نظر و به این مقدار بسنده مى‌کنیم که على علیه السلام فرمود: اگر امر به معروف و نهى از منکر ترک شود، کارهاى نیک و خیر تعطیل و اشرار و بَدان مسلّط مى‌شوند. [130] 130) نهج‌البلاغه، نامه 47. پیام ها: 1- در جامعه اسلامى، باید گروهى بازرس و ناظر که مورد تأیید نظام هستند، بر رفتارهاى اجتماعى مردم نظارت داشته باشند. «ولتکن منکم امّة» 2- اصلاح جامعه و جلوگیرى از فساد، بدون قدرتِ منسجم و مسئول مشخّص امکان ندارد. «منکم امّة» 3- دعوت‌کننده‌ى به خیر ومعروف باید اسلام‌شناس، مردم‌شناس وشیوه‌شناس باشد. لذا بعضى از امّت این وظیفه را به عهده دارند، نه همه آنها. «منکم‌امّة» 4- دعوت به خیر و امر به معروف و نهى از منکر، باید به صورت دائمى باشد، نه موسمى و موقّتى. [131] «یدعون، یأمرون، ینهون» 5 - امر به معروف، بر نهى از منکر مقدّم است. اگر راه معروف‌ها باز شود، زمینه براى منکر کم مى‌گردد. «یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر» 6- کسانى که براى رشد و اصلاح جامعه دل مى‌سوزانند، رستگاران واقعى هستند وگوشه‌گیرانِ بى‌تفاوت را از این رستگارى سهمى نیست. «اولئک هم‌المفلحون» 7- فلاح و رستگارى، تنها در نجات و رهایى خود خلاصه نمى‌شود، بلکه نجات و رشد دیگران نیز از شرایط فلاح است. «یأمرون، ینهون، اولئک هم المفلحون» 131) فعل مضارع، نشانه‌ى استمرار است. آل عمران - 104
کیفیت و چگونگی حکم امر به معروف و نهی از منکر (از حیث واجب عینی یا کفایی بودن) فقهای معاصر شیعه از جمله امام خمینی رضوان الله علیه فتوا به وجوب کفایی این دو فریضه داده و در این زمینه فروعی را مطرح ساخته اند که به پاره ای از آنها اشاره می کنیم. ۱٫    «اگر اقامه­ی فریضه یا ریشه کن ساختن منکری متوقف بر اقدام گروهی در امر و نهی باشد، با اقدام و قیام تعدادی از آنان، به تکلیف عمل نشده و لازم است به اندازه کفایت بر تعداد خود بیفزایند.» ۲٫    «اگر عده ای که کمتر از مقدار کفایتند قیام کنند و بقیه با آنان همکاری ننمایند و برای قیام کننده، جمع کردن بقیه ممکن نباشد، واجب از اقدام کننده ساقط می شود و گناه بر گردن متخلف باقی می ماند.» ۳٫    «اگر شخص یا اشخاصی به وظیفه خود قیام نمایند، ولی اثر نکند، اما دیگری یا دیگران احتمال تأثیر بدهند، با اجتماع شرایط بر آنان واجب می باشد.» رساله تحریر الوسیله امام خمینی https://eitaa.com/fatemi5/2772
احتمال یا گمان به اینکه دیگری قیام نموده ، یا کسی که قیام می کند کفایت می کند، کافی نیست، بلکه با دادن احتمال یا داشتن گمان نیز بر او واجب است. ولی اگر بینه (شهادت دو عادل) قائم شود کفایت می کند.» ۶٫    «احتمال یا گمان به اینکه دیگری قیام نموده ، یا کسی که قیام می کند کفایت می کند، کافی نیست، بلکه با دادن احتمال یا داشتن گمان نیز بر او واجب است. ولی اگر بینه (شهادت دو عادل) قائم شود کفایت می کند.» ۷٫    «اگر برپا داشتن واجب یا برکندن منکری متوقف بر ارتکاب حرام یا ترک واجبیباشد، ظاهر آن است که باید ملاحظه اهمیت را بنماید.» ۸٫    «در امر کردن و نهی نمودن، قصد قربت و اخلاص معتبر نیست، بلکه اینها دو واجب توصّلی هستند، برای ریشه کن کردن فساد و به پا داشتن واجبات. البته اگر قصد قربت داشته باشد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مأجور خواهد بود.»(۳) رساله تحریر الوسیله امام خمینی قدس سره الشریف https://eitaa.com/fatemi5/2772
ویژگیهای آمر به معروف ناهی از منکر «سزاوار است امر کننده و نهی کننده در امر و نهی و در مراتب جلوگیری از خلاف ، مثل طبیب مهربان و پدر رؤفی که رعایت مصلحت بیمار و فرزند را می کند، باشد، و اینکه انکارش لطف و رحمتی خاص بر فاعل و لطف و رحمتی عام برای امت باشد (چون برای او تأدیب است نه انتقام، و تأدیب ، رحمت است و برای عموم چون عبرت است) و اینکه نیت خود را برای رضای خدای عزوجل خالص کند و این عمل خود را از شوائب هواها و از اظهار علو پاک بدارد و در حال نهی از منکر خود را شخصی منزه و مافوق فاعل نبیند؛ چون بسیار می شود که مرتکب یک گناه و یا چند گناه فضائلی دارد که خدای تعالی آن را دوست می دارد، هرچند که از عمل او خشمگین است و چه بسیار می شود که خود آمر به معروف و ناهی از منکر برعکس این فرض است، یعنی در باطن صفات نکوهیده ای دارد که مورد خشم خداست و خودش خبر ندارد.»(۵) رساله تحریر الوسیله امام خمینی قدس سره الشریف https://eitaa.com/fatemi5/2772
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏱ داستان صندوقی که آسان به دست ملت نرسید 👏 رهبر انقلاب امروز به نسلی که روزهای دوران طاغوت را ندیدند، یادآوری کردند که کشور ما تحت استبداد مطلق بود و انتخاباتی وجود نداشت و بعد هم که ظاهر انتخابات بوجود آمد، ظاهری بود و لیست‌ها را در دربار و بعضاً حتّی در سفارتخانه‌های خارجی تنظیم میکردند، آن لیست‌ها را میدادند میگفتند اینها باید نماینده بشوند! 📣 گزارش «» را ببینید درباره راهی که طی شد تا امروز ملت پای صندوق رای بروند و تعیین کننده‌ی سرنوشت خود باشند. 👈 این گزارش، چهل و سومین شماره از «» است که به کاوش در یک نکته مطرح شده از سوی رهبر انقلاب می‌پردازد. 💻 Farsi.Khamenei.ir
وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِن بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ ۚ وَأُولَـٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ آل عمران - 105
و مانند کسانی نباشید که پراکنده شدند و اختلاف کردند؛ (آن هم) پس از آنکه نشانه‌های روشن (پروردگار) به آنان رسید! و آنها عذاب عظیمی دارند. آل عمران - 105
پیام ها: 1- از تاریخِ تلخِ اختلافات پیشینیان، درس بگیریم. «و لاتکونوا کالّذین...» 2- همیشه ریشه‌ى اختلافات جهل نیست، هوس‌ها نیز اختلاف برانگیز است. «واختلفوا من بعد ما جائهم البینات» 3- اختلاف و تفرقه، نه تنها قدرت شما را در دنیا مى‌شکند، بلکه در قیامت نیز گرفتار عذاب جهنّم مى‌سازد.«لهم عذاب عظیم» آل عمران - 105
قبل از این آیه قرآن کریم میفرماید امت و گروهی شوید برای امر به معروف و دو آیه قبلش میفرماید وعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقو یعنی این گروه باید همدل باشند.رمز همدلی کنار گذاشتن هوس های دنیایی است. https://eitaa.com/fatemi5/2772
سلام علیکم خدمت دوستان عزیز.دوباره پیشنهاد می شود 1 عکس پروفایل انتخاباتی شود2 هرکسی به صورت تلفنی با...به دوستان قابل اعتماد تماس بگیرد وانها را دعوت به انتخابات کند. https://eitaa.com/amrbmarofnahyazmonkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 لطفا این کلیپ را هرگز نبینید... ابتذال و هنجارشکنی در انتخابات گناباد و بجستان 🔸برخی چه لقمه ها که گلوگیر می‌خورند 🔸خوبان ولی به شام بلا تیر می‌خورند 🔸اهل رفاه و بزم که در ناز و نعمتند 🔸کی غمگسار ملت و کی اهل خدمتند؟ ⛔️ ورود بانوان ممنوع!
🚨اگر فردی با پوشش هنجارشکن(کشف حجاب،نیم تنه و...) در شعب اخذ رأی دیدیم چه کنیم؟ 1⃣اگر می توانید با شیوه مناسب تذکر دهید.🟢 2⃣پس از تذکر به فرد خاطی درصورت عدم رعایت پوشش ، به نماینده فرماندار در شعب مرکز اخذ رای اطلاع دهید.🟡 3⃣در صورت عدم همکاری نماینده فرماندار، نام و نام خانوادگی ایشان با ذکر نام شهر و شماره شعبه اخذ رأی به همراه آدرس به سامانه مردم رسی با شماره پیامکی ۱۰۰۰۴۹۹۶ یا نشانی اینترنتی UU1.ir پیام دهید.🟠 4⃣درصورت همکاری نماینده فرماندار و تذکر به فرد هنجار شکن نسبت به رعایت پوشش ، و عدم رعایت پوشش هنجارشکن می توانید مستندات و روایت خود را به سامانه مردم رسی ارسال نمایید.🔴 ________________________________ 🔰طبق اصل بیستم قانون اساسی: افراد با «رعایت موازین اسلامی» از همه حقوق انسانی،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی برخوردارند. ▪️▪️▪️▪️ 🇮🇷 سامانه هوشمند نظارت مردمی، مردم رسی 📩 10004996
پاسخ های انتخاباتی از منظر قرآن کریم✨ ✅ ۱- چرا رای بدهیم؟🧐 - جواب: "ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم"(رعد -11) خدا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند ✅ ۲- من وقتی نمی‌دانم به چه کسی رای بدهم باید چکار کنم؟🤦🏻‍♂ جواب: "فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون" (نحل - 43) از اهلش بپرسید ✅ ۳- اگر پرسیدم و دیدم هر کسی از پیش خودش اخباری میدهد و تحلیلی میکند آن وقت چه کنم؟ جواب: نگاه کن به شخصی که خبر میدهد که آیا عادل است یا فاسق قرآن می‌فرماید: ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﺍﮔﺮ ﻓﺎﺳﻘﻲ ﺧﺒﺮﻱ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩ ، ﺧﺒﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻭ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻧﺎﺁﮔﺎﻫﻲ ، ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺭﺍ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ﺭﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺑﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ ﺷﻮﻳﺪ . ✅ ۴- اگر در جامعه موقع تبلیغات موجی ایجاد شد چه کنم؟😮 جواب: "و لا تتبعان سبیل الذین لا یعلمون" (یونس - 8) راه کسانی را که علم ندارند پیروی نکن✖️ ✅ ۵- چگونه افراد را تشخیص دهیم؟🙁 جواب: به دنبال کسانی که از چاپلوسی و تعریف و تمجید لذت می‌برند نروید. قرآن می‌فرماید : "یحبون ان یحمدوا بما لم یفعلوا"(آل عمران - 188) دوست دارند به خاطر کارهایی که در حیطه وظایف آنها بوده و انجام نداده‌اند مورد ستایش قرار گیرند ✅ ۶- به چه کسی رای بدهیم؟😬 "أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرِينَ يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ "(مائده - 54) جواب: به کسی رای بدهیم که آنان نسبت به مؤمنان نرم و فروتن و در برابر كافران سرسخت و قاطعند در راه خدا جهاد مى‌كنند و از ملامت هيچ ملامت‌كننده‌اى نمى‌هراسند. 🇮🇷 🍃🌹🍃 @fatemi222