eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
549 ویدیو
92 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 بازخوانی رساله "امام علی(ع) و فلسفه الهی" تألیف علامه ▫️ بازنشر به مناسبت ولادت امام علی(ع) _ استاد برای مشاهده فایل جلسه اینجا کلیک کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 سخن نغز و پرمغز شیخ الرئیس در مورد امام علی (علیه السلام) _ استاد @Islamicphilosophy_ir
🍃 💢 نقد مکتب : دفتر دوم (مسائل کلامی) ▫️ اثر قدردان 🔸 برای معرفی اجمالی کتاب اینجا کلیک کنید.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
ماشین‌های کرمان خودرو بدون قرعه‌کشی زیرپای کارکنان سازمان حج‌ و زیارت 🔹شرکت کرمان خودرو چندین ماشین جک s5 را با قیمت پایین‌تر از کارخانه خارج از نوبت و بدون قرعه‌کشی و البته با اقساط بلندمدت به کارکنان سازمان حج و زیارت می‌دهد. 🔹این ماشین‌ها به قیمت یک میلیارد و ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به کارمندان این سازمان داده می‌شود. قیمت جک s5 در بازار حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. 🔹در این ثبت‌نام محدودیت‌های عرضه خودروها برای عموم که نداشتن پلاک فعال است هم در نظر گرفته نشده است. 🔸در سال‌های گذشته هم چندین خودروی دیگنیتی به مدیران حج و زیارت با وام‌های کم‌بهره و قیمت پایین‌تر از بازار عرضه شده بود. @Farsna - Link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 جامعه را هیچ چیز اصلاح نمی‌کند بجز عدالت (روایت) استاد : این‌ها [کاخ‌نشین‌ها] مسئول فقر و گرفتاری مساکین جامعه هستند؛ باید حکومت جلوی این‌ها بایستد؛ اگر خلاف این باشد، در واقع ما هستیم و در مسیر نابودی اسلام و مسلمین، عمل کرده‌ایم؛ اسمش را می‌خواهید اصول‌گرایی بگذارید یا اصلاح‌طلبی.
حوزه علمیه تمدن ساز
ماشین‌های کرمان خودرو بدون قرعه‌کشی زیرپای کارکنان سازمان حج‌ و زیارت 🔹شرکت کرمان خودرو چندین ماشین
بسیاری از ادارات در ایران، چیزی جز هزینه برای ملت و بیت المال نیستند ... ساختمان های ساخته‌شده‌ی بی‌کاربرد با ده‌ها و صدها کارمند معطل و پرمصرف. برخی از ادارات و نهادها و ارگان‌ها علاوه بر بی فایده بودن و حقوق مفت خوردن، به اندازه دست‌رسی به منابع، سهم عجیبی در بلعیدن بیت‌المال به واسطه رانت و زدوبند هم دارند.
💢 جلوی ویروس شبهه را تنها با فلسفه الهی می‌شود گرفت 🔸 حوزه‌های علمیه، اگر خدای ناکرده محققانه و عالمانه حرکت نکنند، نه تنها ملت انبیا را حفظ نخواهند کرد، که نحله خواهند آورد. تنها مرکزی که از جعل نحله جلوگیری می‌کند و به دفاع از ملت برمی‌خیزد، حوزه علمیه‌ای است که مسلح به سلاح برهان عقلی و دلیل نقلی معتبر باشد. علامه : با انقلاب اسلامی ایران به رهبری رحمة اللّه علیه، ضرورت آشنایی با بسیاری از علوم اسلامی که فلسفه نیز از آن‌هاست، آشکار شد. به عنوان نمونه می‌توان چنین اشاره نمود که دفتر تبلیغات اسلامی کتابی را ترجمه کرده بود و نسخه‌ای از آن را برای ما فرستاد، تا پاسخ داده شود. گفتند: از این اثر ۵۰ نسخه برای خواص فرستاده شده تا پاسخ دهند. اگر این کتاب منتشر بشود و پاسخی به آن داده نشود، شما شرعاً مسئولید. من آن کتاب را خواندم و دیدم که از صدر تا ساقه پر از شبهه نسبت به دین است. بعضی از کارهای حوزوی‌ام را تعطیل کردم و دوستان خصوصی را برای تبیین براهین اثبات خدا و ردّ این کتاب دعوت کردم. طولی نکشید که معلوم شد که بازار، نه تنها از این کتاب پر شده، که چند کتابِ شبهه دیگر نیز تدوین شده و به بازار آمده است. دفتر محترم تبلیغات احتمال نمی‌داد که شبهات موجود در کتاب مزبور به این زودی فراگیر شود. در حالی که دشمن در کمین بوده و هست. و ده‌ها کتاب دیگر که پر از شبهه درباره دین است، به بازار عرضه شد. این ها منتظر بودند جنگ تمام شود و امام ارتحال کند تا تهاجم فرهنگی و مذهبی خود را شروع کنند. مستحضرید که نمی‌شود دین را با صِرفِ دستورالعمل و اخلاق نگه داشت؛ زیرا شبهه یک ویروس است. با اخلاق نمی‌شود جلوی ویروس را گرفت. جلوی ویروس شبهه را تنها با فلسفه می‌شود گرفت. فلسفه، هم قدرت جذب دارد، هم قدرت دفع. خطر این شبهه‌ها و ویروس‌ها پیدایش نحله است. بیان مطلب این است که شما ملل و نحل ابن حزم را که می‌بینید، دو جلد است. ملل و نحل شهرستانی هم دو جلد است. یک بخش ملل و یک بخش نحل. ملل را انبیا آورده‌اند و نحل را شبهه‌افکنان، در برابر انبیا آورده‌اند. پاره‌ای از نحله‌ها، علمی است و صبغه نظر دارد. خیلی از این ها سابقه مذهبی دارد. حوزه‌های علمیه، اگر خدای ناکرده محققانه و عالمانه حرکت نکنند، نه تنها ملت انبیا را حفظ نخواهند کرد، که نحله خواهند آورد. تنها مرکزی که از جعل نحله جلوگیری می‌کند و به دفاع از ملت برمی‌خیزد، حوزه علمیه‌ای است که مسلح به سلاح برهان عقلی و دلیل نقلی معتبر باشد. ♦️ حوزه علمیه تمدن‌ساز: ✅ @feghheakbar
1_3166575832.pdf
2.39M
🔸 کتاب حدیث پیمانه پژوهشی در انقلاب اسلامی ✍ استاد ▫️ برای معرفی و تهیه نسخه کتبی اینجا کلیک کنید
🍃 اگر طالبان علوم الهی «فرشته خوی» نشوند، حق حوزه را ادا نکرده‌اند. _ متن سخنان@feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
▫️ این ویدئوی کوتاه را ببینید تا متوجه شوید که با احتکار زمین در کشور پهناور ایران چه بلایی بر سر سب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
_ مرتفع سازی، وضعیت اجتماعی و سلامت جسمی و روحی را از بین می‌برد. _ ضرورت ویلاسازی _ دروغ است که گفته شود ما زمین نداریم. . استاد محسن اراکی، یک ماه پس از توقف ویلایی سازی در نهضت ملی مسکن قم @setad_memari
حوزه علمیه تمدن ساز
بسیاری از ادارات در ایران، چیزی جز هزینه برای ملت و بیت المال نیستند ... ساختمان های ساخته‌شده‌ی بی‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ در سال گذشته، تسهیلات مسکن برای کل کشور حدودا برابر بود با تسهیلاتی که به کارکنان بانک‌ها داده شده بود. پ‌ن: ۱. قبلا هم گفته شد که بسیاری از تسهیلات و وام‌ها را هم خود کارکنان بانکی می‌برند ... ۲. ببندید حفره‌‌ها و حلقوم‌های غول آشام را ... @setad_memari
آیت الله : بیان نورانی امام عسکری(سلام الله علیه) این است که: «إنّ الوصول الی الله سفرٌ لا یُدرک الاّ بالامتطاء اللیل»؛ وصول به خدا و نِیل به مقام قُرب الهی یک راه طولانی است و پیمودن این راه طولانی مرکب می‌خواهد و بهترین و راهوارترین مرکب این سفر، نماز شب است. سفر با مرکب قابل طی است و بدون وسیله نقلیه آدم سفر طولانی را چطور طی کند؟ فرمود این راه، راه طولانی است این سفر، سفر طولانی است «إنّ الوصول الی الله سفرٌ» که این بدون مرکب نمی‌شود مرکبش هم نماز شب است. نماز شب یک مرکب خوبی است خب سوار این مرکب بشوید و بروید. اگر می‌خواهید عزیز و گرامی بشوید باید از خیلی از چیزها صرف ‌نظر کنید. «الوصول الی الله عزّوجل سفرٌ لا یُدرَک الاّ بامتطاء اللیل»؛ مَطیّه یعنی مرکب راهوار. انسان وقتی سحر برمی‌خیزد و با خدایش گفتگو می‌کند و خودش را به او می‌سپارد به برکت او از لغزشها مصون می‌ماند. کسانی که این راه را طی می‌کنند به قدری از زندگی لذّت می‌برند که هیچ کسی به اندازه آنها لذّت نمی‌برد.
🔸 آیا هدف وسیله را توجیه می کند / دیدگاه عملی رهبر انقلاب پژوهشگران عرصه سیاست و فلسفه سیاسی مستحضرند که یکی از مباحث مهم دانش فلسفه سیاست مساله "آیا هدف وسیله را توجیه می کند یا خیر؟" است. نمونه فوق العاده جذاب، جالب و ستودنی پاسخ به این مساله آنهم پاسخ عملی (نه صرفا تئوری) در سیره رهبر انقلاب را اینجا بخوانید. روز ۲۲ بهمن را گرامی می داریم 🇮🇷 ✍ حوزه علمیه تمدن ساز
فلسفه الهی، بهترین و رساترین مبلغ علمی در جهان است. _ علامه @feghheakbar
نبود عدالت در جوامع، از مرحله خطرهای سياسی و اجتماعی گذشته و به مرحله "انحرافات ايدئولوژیک" رسيده و موجب نا اميدی بزرگی از دين و مؤسسه‌های دينی و علمای دين، به ويژه آن دسته از علما شده است كه در برابر بيدادگری‌ها سكوت می‌كنند و برای احقاق حقوق مردمِ زير ستم، مبارزه نمی‌كنند. 📙 امام موسی صدر، 👈 عدالت در اسلام ⭕️ چهار مطلب مهم و مرتبط: 👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2356 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2357 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2353 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2370 ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
▫️ «الگوهای علم سیاست در » ▫️ اثر شایستۀ تقدیر چهلمین جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در رشته علوم سیاسی ▫️ نوشته دکتر محمد پزشگی @anjomanesiasi @cpt_isca ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨تنها بحرانی که تن رهبری را می‌لرزاند! -----۱/۶ درصد❗️یعنی زیر خط بقا😞----- 🎞 😊دوستاتون رو هم به ایران جوان بمان دعوت کنید. [ ایتا | روبیکا ] ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ @iranjavanbeman_ir ╰━━⊰ ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯
جان رالز، پر رفرنس‌ترین فیلسوف فلسفه سیاسی جهان ... شخصیتی که در تمام فضاهای آکادمیکی علوم سیاسی جهان و ایران اندیشه هایش یافت می‌شود و اثرگذاری وی تردیدناپذیر است ... بررسی تحلیلی_انتقادی این صاحب نظران صرفا توسط محققین عمیق‌النظر و مسلط بر اندیشه اسلامی و مسلط بر اندیشه غربی امکان پذیر است. استاد احمد محققی که در کتاب فوق بعد از تبیین دیدگاه جان رالز به ویژه دیدگاه معروفش به نام "عدالت به مثابه انصاف"، به نگرش انتقادی به آن می‌پردازد.
💢 ذهن نقاله‌ای و نفس بی‌قرار ذهن نقاله‌ای به ذهنی می‌گویند که وقتی آیه‌ای، روایتی، نکته‌ی تهذیبی و اخلاقی را می‌شنود، سریعا از آن به یک مصداق بیرونی و یک شخص دیگر منتقل می شود ... صاحب چنین ذهنی به جای آن که سریعا آن دستور سازنده و تهذیبی را بر خود عرضه کند که آیا من به آن متصف هستم یا خیر و آیا من تا چه حدی از آن برخوردارم و چه‌کار کنم تا جان خود را در آن راستا ارتقا دهم؟ سریعا به اشخاص بیرونی منتقل می شود و می گوید: آری، زید متاسفانه دارای این فضیلت نیست ... عمرو متاسفانه همین رذیلت و کاستی را دارد ... متاسفانه بکر چرا به این روایات عمل نمی کند و ... در واقع شخص دارای ذهن نقاله‌ای شخصی است که از داشتن نفس مضطربه (در مقابل نفس مطمئنه) رنج می‌برد و نفسی بی قرار و "اجتثت من فوق الارض ما لها من قرار" دارد. و روشن است که چنین شخصی در تربیت و ترقی و تکامل نفس خود ناکام می‌ماند و به طریق اولی قابلیتی برای تعالی بخشیدن به دیگران نخواهد داشت؛ چرا که اساسا، فاقد شیء معطی شیء نمی‌تواند باشد. طنز تلخ آنجا عمیق‌تر می‌شود که چنین اشخاصی در راستای تربیت و تعالی دیگران به وادی دهن‌کجی و نق‌زدن و کارهای خلاف ادب، بیافتند ... در این صورت، الگویی منکوس و معکوس و مبتذل را به عموم مردم عرضه خواهند کرد. ✍ امین دهقانی
باور کن که حامل ایمان نیست ... _ آیت الله