eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
527 ویدیو
89 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
حاج ابوالقاسم عضو خبرگان رهبری: نکته جالب توجه آن است که کسانی که هیچ اعتقادی به حوزه و‌مرجعیت و روحانیت نداشته و ندارند؛ در این ماجرا دلسوز مرجعیت و جایگاه آن شده اند. کسانی که خود با ارائه گزارشات دروغین درباره بودجه حوزه ها به تخریب حوزه و‌مراجع پرداختند، اکنون دلسوز مرجعیت گردیده اند. ✅ @feghheakbar
🔴 دیروز ... اما امروز ... ⭕️ سکولارها برای تضعیف حوزه انقلابی، به دنبال تکریم و بزرگ جلوه دادنِ بُعدِ عقب مانده و متحجر حوزه هستند ... ✅ @feghheakbar
🔻اشک تمساح اصلاح‌طلبان برای مرجعیت/ مروری بر کارنامه سیاه اصلاح‌طلبان در توهین به مقدسات 🔹پس از نامه حضرت آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی، موجی از نگرانی! از سوی رسانه‌ها و اشخاص معلوم‌الحال درباره حفظ جایگاه مرجعیت شکل گرفته است. فارغ از اینکه این اشخصا و رسانه‌ها تا چه میزان صلاحیت ورود به بحث میان دو مجتهد جامع‌الشرایط را دارند، شاید مروری بر مواضع پیشین اصلاح‌طلبان در توهین به مقدسات و هتک حرمت علما و مراجع بتواند به صحت‌سنجی این نگرانی‌های نمایشی اصلاح‌طلبان کمک کند: ▪️روزنامه مردم امروز در مطلبی از روزنامه «شارلی ابدو» که به ساحت پیامبر اسلام هتاکی کرده بود، حمایت کرد و توقیف شد. ▪️روزنامه آسمان در مطلبی لایحه قصاص را «غیر انسانی» خواند و توقیف شد. ▪️امیرحسین میراسماعیلی، خبرنگار روزنامه اصلاح‌طلب جهان صنعت با هتاکی به ساحت امام رضا(ع)، حین فرار از کشور دستگیر شد. ▪️پویان خوشحال، خبرنگار هتاک به ساحت امام حسین(ع) در حین فرار از کشور دستگیر شد. ▪️سایت خبری انصاف نیوز در مطلبی از همسران شهدا به عنوان «طعمه‌های جنسی برای مقاصد امنیتی» یاد کرد. ▪️رضا مهرداد عضو اصلاح‌طلب شورای شهر نیشابور به مجالس عزاداری امام حسین(ع) حمله کرد و نوشت: «اگر حسین نبود. چطور این‌گونه مردم را تحمیق می‌کردید؟» ▪️مجری برنامه ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایلام نامه‌ای قرائت کرد که حاوی توهین به مقدسات و ائمه اطهار(ع) بود و موجب محکومیت وی شد. ▪️محمد خاتمی گفته بود : «احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست!» ▪️عبدالکریم سروش در روزنامه صبح امروز نوشت که ولایت پیامبر بعد از به کسی منتقل نشده است. ▪️ابراهیم اصغر زاده در روزنامه آفتاب نوشت که حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد. ▪️روزنامه دولتی ایران نوشته بود به خود خدا هم میتوان اعتراض کرد، و اورا فتنه گر نامید. ▪️آقاجری گفته بود در حکومت های دینی، نه تنها دین افیون توده هاست که افیون حکومت ها نیز هست. ▪️رجبعلی مزروعی در نشریه حریم نوشت که حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است. ▪️عزت الله سحابی در دوره دوم خرداد گفت که معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند. ▪️عطاالله مهاجرانی اعلام کرد که نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است. ▪️اکبر گنجی گفت که خمینی متعلق به موزه تاریخ است. ▪️محمد خاتمی معتقد بود که اگر این حجاب مانع حضور زن شود، قطعا مضر است. ▪️عبدالکریم سروش نوشت که فرهنگ شهادت خشونت آفرین است. ▪️حبیب الله پیمان گفت که قرآن قابل نقد عقلی و تجربی است و خود قرآن نیز در آیات بسیاری دعوت به آن نموده است. ▪️مهرانگیز کار اعلام کرد که احکام کیفری اسلام کارایی ندارد و موجب رواج خشونت می‌گردد. ▪️عمادالدین باقی معتقد است که اعدام و قصاص جزء ضروریات دین نیست. ▪️غلامرضا بهزادی سالار گفته بود که تفکر شیعه‌گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است. ▪️جواد مقامی درباره عاشورا نوشت: سال‌های فراوان و بلکه قرن‌ها این بزرگداشت حاصلی جز تأثر، حزن و اشک‌آوری نداشته است. ▪️اکبر گنجی قیام عاشورا را نتیجه خشونت و جنگ‌های پیامبر در صدر اسلام دانست. ▪️فائزه هاشمی گفت که اگر در متون اسلام تحقیق کنند، «دیه» پایه قرآنی ندارد! ▪️روزنامه بهار بی‌اعتباری شهادت زنان را مصداق تبعیض جنسی دانست. 🔸این‌ها تنها چند نمونه از توهین به مقدسات توسط کسانی است که امروز با خطاب قرار دادن یک مرجع تقلید توسط یک مجتهد در تراز مرجعیت، ناله وا اسلاما و وا مرجعیتا سر می‌دهند. به نقل از کانال آلزایمر @howzeh_enghlab
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان عجیب آیت الله حائری شیرازی: من از اینکه جمهوری اسلامی از بین برود نمی ترسم ‌! من از اینکه آقا رو بکشند نمی ترسم. من از این می ترسم... @BisimchiMedia
🔴 به اینستاگرام فلسفه اسلامی بپیوندید؛👇 Instagram.com/amin.dehghani.1367
🌴 از نشانه های عالم، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است. امام حسین (علیه السلام) ✅ @feghheakbar
💎 فلسفه زیارت و عزاداری امام حسین(ع) چیست؟ ، شهید : 🔸چرا برای زیارت حسین بن علی(ع) از طرف پیشوایان دین این همه اهتمام و ترغیب و تشویق شده است؟ ممکن است کسی بگوید: برای این است که تسلی خاطری برای حضرت زهرا باشد. آیا این حرف مسخره نیست که بعد از هزار و چهارصد سال هنوز حضرت زهرا احتیاج به تسلیت داشته باشد؟ این چه حرفی است؟! این حرف ها دین را خراب می‌کند. 🔹حسین(ع) نمونه عملی قیام های اصلاحی است و فلسفه عزاداری امام حسین خیلی روشن است. خواستند مکتب حسین زنده بماند و پرتوی از روح حسینی در این ملت بتابد. گفتند نگذارید این حادثه فراموش بشود چون حیات و انسانیت و شرف شما بستگی به این حادثه دارد. پس ترغیب کردند به این که مجلس عزای حسینی را زنده نگه دارید. اما متأسفانه عده‌ای این فلسفه را نشناختند و خیال کردند همین قدر که مردمی آمدند و نشستند و یک گریه‌ای را نفهمیده و ندانسته کردند، دیگر کفاره گناهان است! 📚 حماسه حسینی، ج۱، ص۷۸-۷۹ ✅ @feghheakbar
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر برخی انحرافات ادامه پیدا کند، ۲۰ سال دیگر به طور طبیعی حادثه کربلا در ایران اتفاق می‌افتد! استاد رحیم پور: نظامی را که نشود نهی از منکر و امر به معروف کرد، قبول نداریم. 🆘 @Roshangari_ir
4_5963032387884418294.pdf
630.7K
روایت شده: مومن پنج نشانه دارد. و یکی از آنها، زیارت اربعین است... ⌚️ خواندنش کمتر از ۵ دقیقه است
🌿 دوستان یادشون هست که محمد خاتمی در دوران انتخابات ریاست جمهوری خودش گفت: چه اشکالی داره بگیم که "مولا" در غدیر به معنای "دوست" بوده [نه سرپرست و ...] و سپس مفتی اعظم اهل تسنن در بلوچستان به خاتمی پیام داد: رای تمام اهل تسنن ایران به تو خواهد بود ... @feghheakbar
⭕️ این فراز از زیارت اربعین آدم رو به یاد نشست برخی مراجع با سران فتنه و سران #تشیع_انگلیسی میندازه ... به راستی بصیرت چه قدر مهمه که #رهبر_معظم فرمود: اگر کسی کوه علم و کوه تقوا باشد اما بصیرت نداشته باشد، همان کوه در کفه ترازوی دشمن قرار میگیرد ... ✅ @feghheakbar
#رهبر_معظم انقلاب: «اگر کسی #افقه هم باشد، اما نتواند ببیند که نظام اسلامی، چطور بر مبنای حق قیام کرده و نظام جاهلىِ مبنی بر ظلم را از بین بُرده طوری که امروز همه نظامهای مبنی بر فسق، از امریکا تا انصارش با این نظام می جنگند و حتی برای آنها خوراک درست کند و از این‌ که ببیند رادیوهای دشمنان اسلام، در مقابل نظام اسلامی، از او تمجید و #تعریف می کنند، باید #گریه کند! حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد!» @howzeh_enghlab @hakeme_hakim ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
🍃 حتما گوش بفرماید؛ در مورد قضایای فیضیه و طرفداری آن ها از مستضعفان و مخالفت با سرمایه داری و اشرافیگری استاد
💎 سلسله دروس استاد حجة الاسلام علی (استاد سطح عالی فلسفه و عرفان _ اسفار و فصوص_ قم و عضو مجمع عالی حکمت اسلامی) 🍀 جهت تهیه سی دی و جلسات: efteghar.blog.ir ♦️ کانال حوزه و فلسفه: http://eitaa.com/joinchat/3205103617C5d4dde0c5e
🌺 بخشی از مصاحبه خواندنی استاد #فنایی_اشکوری ✅ @feghheakbar
💎 مصاحبه با استاد ⭕️ سوال : مقام معظم رهبری بارها از جمله در سفر چند سال پیش به قم و همچنین اخیرا در دیدار با اعضای برگزار کننده همایش حکیم طهران و اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی به ترویج علوم عقلی و فلسفه در حوزه علمیه اشاره و تأکید داشتند. به نظر شما این دسته از علوم چه روندی را اکنون در حوزه ها طی می کنند که ایشان نسبت به آن هشدار دادند؟ 🔴 پاسخ : 🔶 در مقایسه با گذشته امروزه در حوزۀ علمیه قم استقبال خوبی از علوم عقلی می شود و درس های متعددی در زمینه های کلام، فلسفه و عرفان وجود دارد. همچنین مراکز و مؤسساتی در زمینه های مختلف علوم عقلی فعال هستند، مانند مجمع عالی حکمت اسلامی که به پیشنهاد مقام معظم رهبری و حمایت معظم له تأسیس شد. وضع نشریات اعم از مجله و کتاب نیز در این زمینه ها بد نیست. 🔶 اما با این حال کمبودها و مشکلات در این حوزه بسیار است. آنچه در حال حاضر داریم برای جبران عقب ماندگی های چند صد ساله کافی نیست و برای جبران این عقب ماندگی به تدبیر و تلاش بیشتری نیازمند هستیم. 🔶 افزون بر این متاسفانه جریانی که در طول تاریخ با تفکر و عقل ورزی و علوم عقلی مخالفت ورزیده، مجددا فعال شده و با طرح شبهه های بی پایه، طلاب جوان را از روی آوردن به علوم عقلی دلسرد می کند آن ها با طرح تقابل بین علوم عقلی و معارف اهل بیت به عقل ستیزی رنگ قداست می دهند، در حالی که نمی دانند با عقل ستیز معرفی کردن مکتب اهل بیت به این مکتب که بیش از هر مکتبی مشوق عقلانیت و تفکر عقلی است ضربه می زنند و آن را ضد عقل نشان می هند گاهی بین علوم عقلی و تقابل مصنوعی ایجاد می کنند و در موضع دفاع از فقه علوم عقلی را تحقیر می کنند و فتوا به کفر عالمان علوم عقلی می دهند؛ در حالیکه هیچ تقابلی بین فقه و علوم عقلی نیست و عالمان علوم عقلی ما اغلب خود فقیه هستند موضوع فقه و علوم عقلی کاملا از هم جدا است. حوزۀ فقه احکام شرعی فرعی است، و حوزۀ علوم عقلی عقاید و الاهیات است و تصور تعارض بین این ها نامعقول است. گاهی روایات اسلامی را در تقابل با علوم عقلی جلوه می دهند، در حالی که روایات اهل بیت بزرگترین مشوق علمای شیعه برای روآوردن به علوم و معارف عقلی است 🔶 برخی از کسانی که با فلسفه آشنا نیستند می پندارند که فلسفه خواندن به معنای تقلید از یونانیان است. آنها فکر می کنند یک فلسفه ای در یونان پدید آمد که از آن زمان تا امروز همۀ کسانی که به فلسفه علاقمند هستند، پیرو یونانیان هستند این کاملا نشان از بی خبری و ناآگاهی آنها از فلسفه است. در فلسفه تقلید بی معنا است و تقلید با روح فلسفه در تناقض است. به این ها باید گفت بدنیست یک دوره تاریخ فلسفۀ اسلامی و فلسفۀ غرب را مطالعه کنید تا به تنوع مکتب های فلسفی پی ببرید. صد ها مکتب فلسفی در دنیا هست که هیچ شباهتی به فلسفۀ یونان ندارد. در هند و چین هم فلسفه هست. در ایران قدیم هم فلسفه بود، چنانکه در غرب امروز هم فلسفه رایج است. بله، نام همه فلسفه است و در برخی مسائل بین آنها ممکن است مشابهتی باشد، اما این باعث نمی شود که بگوییم فلسفۀ علامه مثلا همان فلسفه ارسطو است این مثل آن است که بگوییم یهود علم تفسیر و  فقه و کلام دارد و مسلمین هم علم تفسیر و فقه و کلام دارند  و چون نام هر دو یکی است و برخی مسائل آنها شبیه هم هستند پس تفسیر و فقه و کلام اسلامی همان  تفسیر و فقه و کلام یهودی است و علمای اسلام در این حوزه ها دنباله رو علمای یهودند! همان قدر که این حرف دربارۀ تفسیر و فقه و کلام خام و نادرست است دربارۀ فلسفه و عرفان هم خام و نادرست است.  مثلا در فلسفه اسلامی معاصر ما مباحثی دربارۀ هستی شناسی و معرفت شناسی و انسان شناسی مطرح می شود و عقاید و آراء گوناگون در آن بررسی می شود، اعم از آراء یونانیان، آراء فلاسفه اسلامی و آراء فلاسفۀ معاصر غرب 🔶 فلسفه و هیچ علمی با خطابه و توهین و بکارگیری عبارت های اهانت آمیز (مثل، کشک، پشم، قی کردۀ کفار و... ) و تمسخر و تکفیر اهل آن ابطال نمی شود. راه بحث در این زمینه توهین و تمسخر و تکفیر و خطابه و هوچی گری نیست، بلکه راهش وارد شدن به بحث علمی استدلالی است که مستلزم رسوخ در مباحث عقلی و قدرت استدلال منطقی است، که البته کار هرکسی نیست 🔶 منظور ما از فلسفه در اینجا مکتب یا فرد خاص از فلاسفه یا کتاب خاص نیست، بلکه مراد تفکر فلسفی است که همان تفکر عقلی روشمند است. و دفاع ما از فلسفه به این معنا است، نه دفاع از همۀ آراء یک مکتب فلسفی خاص یا یک فرد مثل ابن سینا و ملاصدرا. آنچه مهم است روش تفکر فلسفی است. از این روش دفاع می کنیم، و گرنه هیچ مکتب فلسفی و هیچ فیلسوف و کتاب فلسفه ای کامل و غیر قابل نقد نیست. چنانکه هیچ علمی ورای نقد نیست. جزء مهمی از فلسفه، نقد فلسفه ها و آراء فلاسفه است. 🌴 کانال استاد https://sapp.ir/dreshkevari ♦️کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
✳️ #موفقیت 🍃 صفحه ای از کتاب "حرف نزنید عمل کنید" اثر برایان تریسی انتشارات نسل نواندیش ... - صفحه ۷۰ 🌸
✳️ #موفقیت 🍃 صفحه ای از کتاب "حرف نزنید عمل کنید" اثر برایان تریسی انتشارات نسل نواندیش ... - صفحه ۷۱ 🌸
✳️ #موفقیت 🍃 صفحه ای از کتاب "حرف نزنید عمل کنید" اثر برایان تریسی انتشارات نسل نواندیش ... - صفحه ۷۲ 🌸
💎 نامه آیت الله یزدی در راستای صیانت از جایگاه مرجعیت و دفاع از نظام بود 🔴 دفاع تمام قد "مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم" از آیت الله یزدی: در این نامه آمده است: ظلم است که نامه مذکور را با کلماتی مانند؛ تحکم آمیز، آمرانه و…رمی کرد و مرقومه‌ای که روح و جسم آن پاسداری از حریم مرجعیت است را با تعابیر، تفاسیر و تحلیل‌های بی‌پایه و اساس وزن کِشی کرد. به راستی آیا موضوع این نامه به اندازه‌ای بود که برخی صدای ”وااسلاما، وامرجعا و برخی استرجاع خوانند؟ گویی در همین چند روز قبل نبود که پیش نویس تساوی دیه زن و مرد در مجلس شورای اسلامی تهیه و جهت تصویب آماده شد، امری که در حیطه وظایف حوزه و حوزویان بود و باید اقدامی شایسته صورت می‌گرفت که فقط یکی از بزرگان حوزه بصورت جدّی ورود پیدا کردند. آری آن زمان نفسی نبود تا صدایی بلند شود و حتی اخمی در برابر آن کنند چه رسد به وااسلاما و… ⭕️ متن کامل بیانیه در آدرس زیر: yon.ir/Hjabg@feghheakbar
علامه #طباطبایی : امروز بايد به درد طلاب رسید؛ و آن ها را برای مبارزه با ماتراليست ها و ماديين بر اساس صحیح اماده کرد، و فلسفه حقه اسلامیه را بدانها آموخت. ♦️ کانال حوزه و فلسفه: http://eitaa.com/joinchat/3205103617C5d4dde0c5e
💎 تدریس اسفار لازم، و ترک آن در حکم کفر سلوکی است. علامه : 🔸 من‌ وقتی‌ از تبریز به‌ قم‌ آمدم‌ و درس‌ «أسفار» را شروع‌ کردم‌، و طلاّب‌ بر درس‌ گرد آمدند و قریب‌ به‌ یکصد نفر در مجلس‌ درس‌ حضور پیدا می‌کردند؛ حضرت‌ آیت‌الله‌ رحمت‌الله‌ علیه‌ اوّلاً دستور دادند که‌ شهریّۀ طلاّبی‌ را که‌ به‌ درس‌ «أسفار» می‌آیند قطع‌ کنند. و بر همین‌ اساس‌ چون‌ خبر آن‌ به من‌ رسید، من‌ متحیّر شدم‌ که‌ خدایا چه‌ کنم‌؟ اگر شهریّۀ طلاّب‌ قطع‌ شود، این‌ افراد بدون‌ بضاعت‌ که‌ از شهرهای‌ دور آمده‌اند و فقط‌ ممرّ معاش‌ آنها شهریّه‌ است‌ چه‌ کنند؟ و اگر من‌ بخاطر شهریّۀ طلاّب‌، تدریس‌ «أسفار» را ترک‌ کنم‌ لطمه‌ به سطح‌ علمی‌ و عقیدتی‌ طلاّب‌ وارد می‌آید!؟ من‌ همینطور در تحیّر به سر می‌بردم‌، تا بالاخره‌ یک روز که‌ بحال‌ تحیّر بودم‌ و در اطاق‌ منزل‌ از دور کرسی‌ می‌خواستم‌ برگردم‌ چشمم‌ به دیوان‌ حافظ‌ افتاد که‌ روی‌ کرسی‌ اطاق‌ بود؛ آن‌ را برداشتم‌ و تفأّل‌ زدم‌ که‌ چه‌ کنم‌؟ آیا تدریس‌ «أسفار» را ترک‌ کنم‌، یا نه‌؟ این‌ غزل‌ آمد: من‌ نه‌ آن‌ رِندم‌ که‌ ترک‌ شاهد و ساغر کنم محتسب‌ داند که‌ من‌ این‌ کارها کمتر کنم‌ من‌ که‌ عیب‌ توبه‌ کاران‌ کرده‌ باشم‌ بارها توبه‌ از مِی‌ وقت‌ گل‌ دیوانه‌ باشم‌ گر کنم‌ ... باری‌، دیدم‌ عجیب‌ غزلی‌ است‌؛ 🔸 این‌ غزل‌ می‌فهماند که‌ تدریس‌ «أسفار» لازم‌، و ترک‌ آن‌ در حکم‌ کفر سلوکی‌ است‌. و ثانیاً یا همان‌ روز یا روز بعد، آقای‌ حاج‌ أحمد خادم‌ خود را به‌ منزل‌ ما فرستادند، و بدینگونه‌ پیغام‌ کرده‌ بودند: ما در زمان‌ جوانی‌ در حوزۀ علمیّۀ اصفهان‌ نزد مرحوم‌ جهانگیر خان‌ «أسفار» می‌خواندیم‌ ولی‌ مخفیانه‌؛ چند نفر بودیم‌، و خُفیةً بدرس‌ ایشان‌ می‌رفتیم‌، و امّا درس‌ «أسفار» علنی‌ در حوزۀ رسمی‌ به هیچ وجه‌ صلاح‌ نیست‌ و باید ترک‌ شود! 🔸 من‌ در جواب‌ گفتم‌: به‌ آقای‌ بروجردی‌ از طرف‌ من‌ پیغام‌ ببرید که‌ این‌ درس‌های‌ متعارف‌ و رسمی‌ را مانند و ، ما هم‌ خوانده‌ایم‌؛ و از عهدۀ تدریس‌ و تشکیل‌ حوزه‌های‌ درسی‌ آن‌ برخواهیم‌ آمد و از دیگران‌ کمبودی‌ نداریم‌. 🔸 من‌ که‌ از تبریز به قم‌ آمده‌ام‌ فقط‌ و فقط‌ برای‌ تصحیح‌ عقائد طلاّب‌ بر اساس‌ حقّ، و مبارزۀ با عقائد باطلۀ مادّیّین‌ و غیرهم‌. در آن‌ زمان‌ که‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ با چند نفر خُفیةً به‌ درس‌ مرحوم‌ جهانگیرخان‌ می‌رفتند، طلاّب‌ و قاطبۀ مردم‌ بحمدالله‌ مؤمن‌ و دارای‌ عقیدۀ پاک‌ بودند؛ و نیازی‌ به‌ تشکیل‌ حوزه‌های‌ علنی‌ «أسفار» نبود؛ 🔸 ولی‌ امروزه‌ هر طلبه‌ای‌ که‌ وارد دروازۀ قم‌ می‌شود با چند چمدان‌ (جامه‌دان‌) پر از شبهات‌ و اشکالات‌ وارد می‌شود! 🔸 و امروزه‌ باید به درد طلاّب‌ رسید؛ و آنها را برای‌ مبارزۀ با ماتریالیست‌ها و مادّیّین‌ بر اساس‌ صحیح‌ آماده‌ کرد، و فلسفۀ حقّۀ اسلامیّه‌ را بدانها آموخت‌؛ و ما تدریس‌ «» را ترک‌ نمی‌کنیم‌. ولی‌ در عین‌ حال‌ من‌ آیت‌الله‌ را حاکم‌ شرع‌ می‌دانم‌؛ اگر حکم‌ کنند بر ترک‌ «أسفار» مسأله‌ صورت‌ دیگری‌ به خود خواهد گرفت‌. پس‌ از این‌ پیام‌؛ آیت‌الله‌ بروجردی‌ دیگر به هیچ وجه‌ متعرّض‌ ما نشدند، و ما سال های‌ سال‌ به تدریس‌ فلسفه‌ از «شفاء» و «أسفار» و غیرهما مشغول‌ بودیم‌. و هر وقت‌ آیت‌ الله‌ ‌برخوردی با ما داشتند بسیار احترام‌ می‌گذاردند، و یک‌ روز یک‌ جلد قرآن‌ کریم‌ که‌ از بهترین‌ و صحیح‌ترین‌ طبع‌ها بود بعنوان‌ هدیّه‌ برای‌ ما فرستادند.  📗 بیان فوق به نقل از علامه می باشد (مهرتابان، ص ۱۰۴ - ۱۰۶ ) ♦️ کانال حوزه و فلسفه: http://eitaa.com/joinchat/3205103617C5d4dde0c5e
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
💎 علامه #طباطبایی در بیان رهبرحکیم #رهبرمعظم انقلاب: نمی شود با توضیح المسائل این ها را پاسخ داد ... ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar