1_161352241.pdf
831.1K
🔆نظریه فقه نظامات اسلامی
✔️ استاد #هادوی_تهرانی
🆔 @vasael_ir
💢 بدون #فقه_نظام_ولایی به تمدن سازی نمیرسیم
🔰 استاد #خسروپناه در جمع طلاب:
🔹 ما به فقه نظام ولایی نیاز داریم، فقه موجود قطعاً به درد میخورد ولی نگاه ما به کلام و نگاه به فقه باید ذیل نظام ولایی باشد که زیر مجموعه آن فقه نظام سیاسی، نظام اقتصادی، نظام تربیتی و نظام فرهنگی شکل میگیرد و تا این شکل نگیرد هرگز به تمدن سازی نخواهیم رسید.
🔸 هنوز برخی از اساتیدِ درس خارج میگویند باید منتظر باشیم غرب یک سند آموزشی، تربیتی و شهرسازی بنویسد و ما با فقه آن را ترمیم و تهذیب کنیم، یعنی هنوز جامعیت اسلام را قبول نداریم.
🔹 صرف نظریه پردازی در باب امنیت، سلامت و فضای مجازی و حتی نوشتن فقه سبک زندگی، فقه امنیت و سلامت کافی نیست چون ساختار امروز جامعه به سمت دیگری است.
📖 متن کامل در:
🌐 http://meftaah.com/?p=14717
🆔 @meftaah_com
MFH_Volume 6_Issue 1_Pages 199-217.pdf
501.8K
🔆 روش کشف اسباب صدور حدیث
✍استاد عبدالحمید #واسطی
#الگوریتم_اجتهاد
🌐کانال فقه نظام ساز
🆔 @feghheumanism
🔆نقش خون سردار سلیمانی در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی
✍️حجت الاسلام دکتر همتی
https://iqna.ir/00GEbQ
🌐کانال فقه نظام ساز
🆔 @feghheumanism
تفاسیری از «نظام» در دین، فقه و فقاهت
✍مهدی عبدالهی
http://vasael.ir/fa/news/12794
🌐کانال فقه نظام ساز
🆔 @feghheumanism
💢«پندارهایی ناصحیح» پیرامون «مقاصدالشریعه از دیدگاه استاد علیدوست»
🔹چندی پیش، یادداشتی از حمیدرضا تمدن ناظر به بیانات آیتالله علیدوست در نشست مقاصد الشریعه منتشر شد👈 https://b2n.ir/790844
🔹حجت الاسلام عباسعلی مشکانی سبزواری در مطلب زیر به نقد آن یادداشت می پردازد👈 https://b2n.ir/938351
🆔 @ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 منکر ولایت فقیه طعم فقه را نچشیده است!
✔️آیت الله جوادی آملی، در درس خارج فقه، قم ؛ ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
🆔 @ijtihad
هدایت شده از آیت الله علی اکبر رشاد
#تبریزیان
#طب_اسلامی
🔶 واکنش آیت الله #علی_اکبر_رشاد به سوزاندن یکی از متون معتبر علم پزشکی:
🔰این رفتار یادآور دانشستیزی و دانشمندسوزی قرون وسطی بود
⚜️ مشروح خبر:
🌐 iict.ac.ir/tabrizyan
🆔 @Rashad_ir
♻️تنها راه دفاع از جاودانگی قرآن
🔸دکتر احمد پاکتچی
✔️ دلسوزانه ترین نوع نگاه به قرآن کریم این است که اول ببینیم قرآن در زمان نزول با زبانی که نازل شده پیامش چه بوده که آن پیام جاودانه است. قدم دوم اینکه سعی کنیم در قرن 21 آن را بفهمیم و بر اساس جری و تطبیق ببینیم مصداقش در عصر ما چیست؟ ترجمه تمدنی کنیم. آن زمان معنایش چه بود و این زمان پیامش چیست؟
⛔️گزینه های دیگر:
1⃣ قرآن را متن غیر تاریخی بدانیم و تاریخ را از حرکت نگاه داریم و جلوی تغییرات را بگیریم! چنین چیزی ممکن است جواب بدهد، ولی انجام آن سخت است و برخی سلفی ها و اخباری ها دنبال همین بوده و هستند.
2⃣ فهم قرآن بر اساس هرمنوتیکِ به شدت نسبی؛ هر کسی در هر زمانی هر چه از قرآن فهمید، درست باشد! «کل یوم فی لباس جدید» قرآن واقعی صامت می شود و هر کس آن را تفسیر می کند در واقع خود او سازنده آن پیام است. نتیجه آن «لا یبقی من الاسلام شیء» . تبدیل قرآن به ملعبه. این دیدگاه کنتور ندارد و نمی توان با صاحب آن بحث کرد و او را نقد نمود. اما روش ما منضبط و دارای اصول است و قابل نقد.
( 25 دی 98 نشست کاربست زبان شناسی در اصول فقه)
🌐کانال فقه نظام ساز
🆔 @feghheumanism
1_181971939.pdf
525.8K
🌐 فقه نظام؛ نرم افزار گذار از تمدن غربی به تمدن نوین اسلامی
✍️ نویسنده: مهدی عبداللهی
♻️کانال فصلنامه نظام ولائی
@Nezamvelaee