eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🔸خطای محاسباتی در نظم جهانی با حضور: 👤 دکتر غلامرضا منتظمی ⏰۷ آبان 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
1403.08.07 استاد منتظمی.mp3
36.27M
🔸خطای محاسباتی در نظم جهانی 👤 غلامرضا منتظمی لزوم تخصص رسانه‌ای 01:57 تاثیرات انقلاب در جهان 06:10 مرگ و زندگی در نبرد فعلی 13:33 تجربیات دفاع مقدس 22:00 تخریب دین در غرب 33:00 کنشگری رسانه‌ای در تقابل با غرب 45:00 نظامات رسانه‌ای حاکم بر اسرائیل 50:00 نقش دشمن در اغتشاشات 01:08:13 مهارت‌های رسانه‌ای غرب 01:24:00 جمع‌بندی بحث جنگ در غزه 01:33:18 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
34.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥او نمرده است... ❇️ چهلمین روز شهادت سیدحسن نصرالله 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
| 🔶 چالش‌های هویتی نوجوان در شبکه‌های اجتماعی 👤با حضور: دکتر عبدالوحید داودی؛ رئیس سازمان نظام روان‌شناسی استان قم 🕰 پنجشنبه ۱۷ آبان ماه ساعت ۱۶ 🏛 قم، خیابان شاهد، مجتمع فرهنگی نور 🌐ثبت‌نام از طریق: 🆔 @adminmonada 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔰 فلسفۀ مقاومت در روزگارِ توسعه‌یافتگی-وابستگی ✍🏻محمدرضا قائمی‌نیک؛ عضو هیئت علمی دانشکده علوم اسلامی رضوی 📍با حذف ساحات مابعدالطبیعی از زمان و انحصار زمان به قلمروِ سوژۀ انسانی، زمان منحصر به مقوله‌ای کمّی و قابل محاسبه و کنترل برای انسان شد. زمان، شرط پدیدارهای سوژۀ کانتی است. در اینجا دیگر نه خبری از زمان لطیف و الطف است و نه وجود، مقدم بر زمان معنایی دارد، بلکه زمان، به همراه انسان، قدیم است. به تبع این درک از زمان، تاریخ نیز منحصر به تاریخ کمّی می‌گردد. در این لحظه است که ایدۀ ترقی به‌عنوان هستۀ اصلی نظریات و فلسفه‌های تاریخ غربِ مدرن در سدۀ هجده و نوزده سربر می‌آورد؛ ایده‌ای که با بسط منطقِ علوم طبیعی مدرن به قلمرو تاریخ، هم آغاز، هم میانه و هم پایان تاریخ را قابل محاسبه با سنجه‌های کمّی می‌داند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔸با حذف ساحت مابعدالطبیعی از زمان و انحصار آن به زمانِ کمّی، تنوع و تکثر جوامع در تاریخ، لاجرم به تقدم و تاخر نسبت به پایانِ تاریخ متوقف می‌شود. این درک از زمان و تاریخ، لاجرم جوامع را نسبت به نقطۀ پایان، بر اساس شاخصه‌های کمّی می‌سنجد و ارزیابی می‌کند. جوامع توسعه‌یافته، پیشرانِ نقطۀ پایان‌ِ تاریخ و معیار سنجه‌های توسعه‌یافتگی در تاریخ‌اند و جوامع متکثر دیگر، بر اساس آناتِ متغیر تاریخِ کمّی و سنجه‌های قابل محاسبه، در مسیر توسعه‌یافتگی‌اند. 🔹با حذف ساحتِ مابعدالطبیعیِ زمان و تاریخ و کلِ هستی و انحصار آن به ساحت این‌دنیایی، تکثر و تنوع جوامع ناگزیر در رابطۀ متضاد و متضایفِ توسعه‌یافتگی-وابستگی قابل توضیح است. در تاریخِ تک‌ساحتی و فاقد ابعاد مابعدالطبیعی، یا بایستی هرگونه تکثر و تنوع جوامع را منکر شد و یا ناگزیر، بایستی این تکثر و تنوع را در رابطۀ توسعه‌یافتگی-وابستگی توضیح داد. 🔸با لحاظ ضرورتِ تاریخی که با جایگزینیِ فلسفۀ تاریخ به‌جای مابعدالطبیعۀ سنتی، تبدیل به عاملِ هستی‌بخش جهان معاصر شده است، راه گریزی از این ضرورت، مگر با پذیرشِ عدم و حذف از تاریخ بشری، وجود ندارد. امتناع از این ضرورتِ تاریخی، به‌معنای پذیرفتنِ امتناع اندیشیدن است. ساکنین جهانِ سنت، «امتناع اندیشه» در جهانِ مدرن دارند و بلکه ممتنع‌الوجودند و یا در بهترین حالت، تاریخ، مادامی که به منطقِ وحیانیِ سنت مقید بماند، در «مسیر» زوال و انحطاط است و به‌میزانی که از این اندیشۀ سنتی، گسست می‌یابد، در مسیر ترقیِ تاریخی قرار می‌گیرد. 🔹پذیرشِ مخاطرۀ استقلال، اگرچه از منظرِ تاریخ توسعه‌یافتگی-وابستگی، عینِ مرگ و نیستی و نابودی است، اما شکل‌ دیگری از تاریخ و توجه مجدد به ابعاد مابعدالطبیعی زمان و تاریخ، امکان‌های متعددی را برای انسان می‌گشاید. در این جهان، توسعه و پیشرفت، تشدید وابستگی نیست، بلکه گسترشِ استقلال است. وابستگی در این جهانی که طبیعت و مابعدالطبیعه در ارتباط با یکدیگر شکل می‌گیرند، عینِ وابستگی به مابعدالطبیعه است و بنابراین پیشرفتِ آن، گسترشِ «استقلال از وابستگی به این‌دنیا» است. 🔸با این مقدمات شاید بتوان دریافت که استقلال و مقاومت، در جهانیِ که ضرورتِ تاریخی آن، عینِ وابستگی-توسعه‌یافتگی است، همراه با مخاطرات مرگ و زندگی یا هستی و نیستی خواهد بود. مقاومت، وجه بنیادین و هستی‌شناختیِ انسان‌ها و جوامعی است که مخاطرۀ گسست از جهانِ توسعه‌یافتگی-وابستگی را پذیرفته‌اند و سودای تحقق تاریخی دیگر را دارند؛ تاریخی که مسیر این‌دنیایِ آن، گسسته از عوالم قبل و بعدش، معنادار نیست. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
8.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💥 چه کسی دست ایران را شکست...؟! ⚠️ برنامه بعدی چیست...؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
هدایت شده از رادیو فکرت
استاد علی مصباح یزدی - طوفان الاقصی پایان تمدن غرب 1.mp3
34.49M
▫️«طوفان‌الاقصی، پایان تمدن غرب» 👤حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی دفاع از مال و آبرو و فکر و فرهنگ 16:00 دفاع از جان و مال دیگران 17:50 وظیفه دفاع از دین 22:50 ملاک ارزش‌گذاری 26:15 دوران سیاه بشریت 35:57 فرهنگ مواسات با جبهه مقاومت 37:50 جنگ بین حق و باطل 38:50 آماده ظهوربودن 43:50 لزوم شناخت حق و باطل 45:00 باطل در قالب نفاق ظاهر شده 45:10 | 📼 رادیو فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @radiofekrat @fekrat_net
📣 شیپا (شبکه پیشرفت) با همکاری مجموعه رسانه‌ای فکرت برگزار می‌کند: 💡 اولین دوره MPA با رویکرد حکمرانی مردمی 🔍 بررسی ورود موج‌های سرمایه‌داری به ایران؛ سیر تاثیر سرمایه‌داری بر ایران از عصر صفویه تا انقلاب اسلامی 👤 دکتر حمیدرضا مقصودی مدیر اندیشکده قصد سرفصل‌های کارگاه: 1️⃣ ساز و کار سلطه‌گری غرب در اقتصاد ایران 2️⃣ ساز و کار سلطه‌پذیری جامعه ایرانی از اقتصاد غرب 3️⃣ مقاومت جامعه ایرانی در برابر سرمایه‌داری 4️⃣ نقش رژیم صهیونسیتی در تثبیت حاکمیت سرمایه‌داری در ایران و منطقه ✅ ثبت‌نام از طریق آی‌دی زیر (به همراه گواهی معتبر)👇 @mpa_shipaa ⏱ پنجشنبه ۱۷ آبان، ساعت ۱۳ تا ۱۸ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
8.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞 شیشه عمر اسرائیل را بشکنیم! 👤 غلامرضا منتظمی؛ مدیرعامل موسسه افق نو 📍پیروزی واقعی صرفا در صحنه نظامی و سخت با اسرائیل حاصل نمی‌شود؛ ما باید شیشه عمر اسرائیل را در غرب بزنیم و این مستلزم آن است که غرب را درست بشناسیم. بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
هدایت شده از فکرت
🔳 ا ☑️ موقعیت زینب‌گونگی 🖋مهدی تکلو ▪️بعد از کربلای شصت و یک، بار تاریخ بیش از گذشته به دوش زنان افتاده است. زینب کبری (س) نور پنهان فاطمه زهرا (س) را دوباره نمایان کرد و این نور دیگر خاموش شدنی نیست. «موقعیت زینب‌گونگی» یک شاهراه زنانه است و پس از زینب کبری (س) هر زنی بخواهد بار تاریخ را به دوش بکشد به این ریسمان چنگ می‌زند. این تمسک چگونه است؟ ▪️اینگونه که زنان وقتی شکوفا می‌شوند تلاش می‌کنند به هر بهانه‌ای خود را در یکی از چهره‌ها و موقعیت‌های زینبی نشان بدهند و با حضرتش مواسات و یگانگی کنند. این عمیق‌ترین اتصال است. این نوعی از مقام فناست. اینجا گویا زنان کربلایی خود را در رسالت زنانه‌ی زینبی منحل می‌کنند و در پروژه‌ی زینب کبری (س) ذوب می‌شوند. ▪️ظرفیت‌های شکوفا نشده‌ی روضه و هیئت تنها با زنان و نگاه‌های زنانه شکوفا می‌شوند. مردان نمی‌توانند این موهبت را به اوج برسانند. اینجا ماجرای درهم‌آمیزی عقل و عاطفه‌ی زنانه در منتهی‌الیه خودش است و این کار از مردان برنمی‌آید. زنان بدون آنکه به لحاظ اجتماعی مسئولیت و جایگاه نبوت داشته باشند می‌توانند بار پیامبری و احیاگری را تکویناً به دوش بکشند. ▪️اگر می‌خواهید روضه‌های حسین عالم‌گیر بشود باید این صدا از حنجره‌های زنانه به گوش عالم برسد و اگر می‌خواهید عالم را بر محور ولایت الله ببینید باید زاویه‌های کمتر گفته‌‌شده زنان را بشنوید. روضه و هیات حتی بیش از نهاد خانه موقف شکوفایی زنان است. من این را از زندگی‌نامه‌ی زینب کبری (س) می‌فهمم. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
💠رسانه فکرت در امتداد رسالت تبیین‌گرایانه خود برگزار می‌کند: 🔰 حلقه‌های صمیمانه جمع‌خوانی کتاب 1️⃣ اخلاق و حکمت عملی؛ با محوریت کتاب اخلاق ناصری 📌شنبه و دوشنبه ساعت ۱۲:۳۰ 🖇قم، خیابان هنرستان، ساختمان فکرت، طبقه پنجم 2️⃣ علوم اجتماعی؛ با محوریت کتاب دعوت به جامعه‌شناسی 📌یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ 🖇قم، خیابان هنرستان، ساختمان فکرت، طبقه پنجم 3️⃣ اقتصاد سیاسی؛ با محوریت کتاب ۲۳ چیزی که در مورد سرمایه‌داری که به شما نمی‌گویند 📌دوشنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشا 🖇قم، خیابان گلستان، خانه مصلحان ✴️ علاقمندان می‌توانند برای حضور در برنامه از طریق آیدی @Fekrat_Admin1 ثبت‌نام نمایند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر