eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
976 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
📍 🎙 ♦️تأسیس شبکه‌های مجازی ایرانی-اسلامی می‌تواند حیازدایی را متوقف کند. 🔸طی سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی آمریکایی-صهیونیستی طرفداران بسیاری در سطح جهان پیدا کردند. 🔸در کشور ما نیز فرصت و شرایط برای فعالیت این نرم‌افزارها آماده شد و با گذشت مدت زمان کوتاهی، شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، واتس‌اپ، توئیتر و... مورد استفاده عموم مردم قرار گرفتند. 🔸مشکل اما زمانی مشخص می‌شود که فضای این شبکه‌ها به دقت مورد بررسی قرار گیرد. ✍️نویسنده: روح‌الله مومن نسب 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1342 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 🎙 ♦️تأسیس شبکه‌های مجازی ایرانی-اسلامی می‌تواند حیازدایی را متوقف کند. 🔸 که الان در اختیار داریم، بازیگران اصلی‌ای دارد که عمده‌ترین آن، ، ، و امثال این‌هاست. 🔸این نرم‌افزارها زاییده تفکر جنسیت‌گرای غرب هستند. 🔸در تفکر ، و محصولاتش یعنی لذت‌گرایی و سودگرایی تبلور پیدا کرده و مبنا قرار گرفته است. 🔸طبیعتاً وقتی این تفکر محصولی را تولید می‌کند و مثلاً اسمش را می‌گذارد اینستاگرام، این نرم‌افزار باید فردمحوری را تقویت کند؛ یعنی باید مخاطبان را به خودشان سرگرم و گوشه‌گیر کند. 🔸می‌بینیم که فعالین این شبکه به این نقطه رسیده‌اند. 🔸اینستاگرام که تولید این تفکر است، باید لذت‌گرایی را نیز تقویت کند. یعنی مخاطبان باید به دنبال لذایذ، به خصوص لذایذ و و شیطانی باشند. 🔸سودگرایی هم در بحث تعداد و کلیک و این‌ها، بازار مکاره‌ای به وجود آورده و لذا این بحث هم در اینستاگرام مشهود است. ✍️نویسنده: روح‌الله مومن نسب 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1342 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️دیدگاه و نقد آن 🔹امروزه موضوع «زن» در دنیا یکی از موضوعات بسیار مهم تلقی می‌گردد و دیگر مانند گذشته نادیده گرفته نمی‌شود. 🔹متاسفانه در طول تاریخ جنایات مختلفی علیه زنان صورت گرفته و درد بزرگی را در وجود این جنس نهادینه کرده است که اکنون با جنبش‌های مختلف در پی برگرداندن عزت و منزلت خود هستند. ✍️نویسنده: سعید ابوالقاضی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1339 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️دیدگاه و نقد آن 🔹در گذشته، تفکرات خشن غربی در مورد زن، این جنس را در اروپا سرخورده کرد. 🔹ژان کریسوستوم قدیس در مورد زن می‌گفت: «در میان تمام جانوران وحشی؛ زیان بارتر از زن وجود ندارد.» 🔹مسائل ضد انسانی ماننده برده‌داری در غرب و خصوصا آمریکا و استفاده از زنان در بخش‌هایی از فرهنگ غربی، تبدیل شدن زن به کالای جنسی کارفرما پس از جنگ جهانی، نداشتن حق رای، نداشتن حق تحصیل، مردسالاری افراطی در برخی فرهنگ‌های اروپایی، استفاده از دهان‌بند آهنی برای جلوگیری از پرحرفی زنان، عدم مالکیت در هیچ چیز و حتی عدم دریافت حقوق کارهای خارج از خانه توسط خود زنان و دریافت آن توسط شوهران آنها، زندانی کردن زنان توسط شوهرانشان در اروپا قبل از خروج از خانه و همچنین پوشاندن لباسهای آهنی و تیز و بُرنده بر تن زن‌ها جهت جلوگیری از رابطه جنسی با مردان دیگر و دیگر رفتارهای افراطی، جنبش‌های فمنیستی را بیش از پیش پر رنگ‌تر کرد. ✍️نویسنده: سعید ابوالقاضی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1339 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️خط شورش ۳۰ خرداد 🔹مقطع تاریخی 30خرداد1360، پس از گذشت بیش از 39 سال از وقوع آن، هنوز محل بحث و گفت‌وگو میان بسیاری از صاحب‌نظران و تحلیلگران مسائل سیاسی ایران است؛ اینکه چرا گروهی که خود را نیروی انقلابی می‌دانستند به‌سرعت در برابر آن قرار گرفته و در یک حرکت خام (به اذعان بسیاری از تحلیلگران) خود را در مقابل نظام حاکم و مردم انقلابی حامی آن قرار دادند. ✍️نویسنده: محمد رضا سرابندی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1358 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️خط شورش ۳۰ خرداد 🔹در رابطه با وقوع شورش ناکام منافقین در ۳۰خرداد۱۳۶۰ نوشته‌ها و گفت‌وگوهای فراوانی وجود دارد که هر کدام از زاویه خاصی به این مساله نگاه می‌کنند. 🔹یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در تحلیل وقوع این حادثه، رفتار و عملکرد خود تشکیلات منافقین در پدید آمدن این شرایط است. 🔹با توجه به گستردگی موضوع مورد بحث، در این نوشتار سعی می‌شود، خط شورش و نافرمانی مجاهدین خلق(منافقین) را در موضع‌گیری‌های مسوولان اول سازمان و به‌طور مشخص شخص مسعود رجوی و موسی خیابانی دنبال کنیم. 🔹 شکوهمند اسلامی پس از پیروزی در ۲۲بهمن۱۳۵۷ بلافاصله با مشکلات زیادی مواجه شد که البته در هر انقلاب دیگری نیز مشاهده می‌شد؛ اما بروز پدیده «چهره‌منافقانه» باعث بغرنج‌تر‌شدن شرایط کشور می‌شد. 🔹این رویه به‌شدت از سوی مجاهدین خلق دنبال می‌شد و به همین دلیل از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب عنوان منافقین بر آن‌ها اطلاق و ماندگار شد. ✍️نویسنده: محمد رضا سرابندی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1358 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 🎙 ♦️تئوری‌های ارزی 🔻(بخش چهارم) 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1274 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 🎙 با دکتر حسن حسن خانی ♦️تئوری‌های ارزی 🔻(بخش چهارم) 🔹در کل ادبیات اقتصاد و علم اقتصاد 8، 9 نظریه داریم که راجع به قیمت و تحولات ارز و افزایش و کاهش قیمت ارزش تئوری داده‌اند. 🔹در همه این تئوری‌ها، پیش فرض‌هایی وجود دارد؛ اما این پیش فرض‌ها لحاظ نمی‌شود. 🔹یکی از این پیش فرض‌ها، جریان آزاد سرمایه است. اینکه سرمایه آزادانه به کشورها قابل ورود و خروج باشد. 🔹در کشور ما 100 درصد این پیش فرض نقض شده است. 🔹اگر کسی بخواهد با یک چمدان از کشور خارج شود، به هیچ عنوان به او اجازه داده نمی‌شود. 🔹یکی دیگر از این پیش فرض‌ها، اشتغال کامل است. 🔹یعنی بیکاری باید 5 درصد باشد. در کشوری مثل ایران، اشتغال کامل وجود دارد؟ 🔹پیش فرض دیگر، ثابت بودن سرعت گردش پول است. در کشور ما سرعت گردش پول ثابت نیست. 🔹افرادی که اقتصاد خوانده‌اند یک سری توضیحات می‌دهند، اما پیش فرض‌ها را نمی‌گویند؛ عوام‌الناس هم تکرار می‌کنند، غافل از اینکه همه تئوری‌های ارزی یک سری پیش فرض دارد که اصلاً گفته نمی‌شود. 🔻قسمت قبلی: 🆔 https://eitaa.com/fekrat_net/1333 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1274 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️جایگاه (س) در جغرافیای فرهنگی کجاست؟ 🔹در فرهنگ مادی آنچه مهم است و اصالت و اولویت دارد، جسم و لذائذ جسمی و خواسته‏‌های قوه شهویه است. 🔹مثلاً زلیخا را در نظر بگیرید، او کسی است که به دنبال لذت و شهوت خویش است. 🔹یا کسانی که به دنبال جمع کردن مال و ثروت هستند، مثل قارون. این افراد هم ذیل همین فرهنگ قرار می‏‌گیرند. 🔹مراد ما از فرهنگ طرز رفتار فردی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و … است. 🔹پوشش، مدل مو، رنگ مو، مد، لباس، ماشین، منزل، وسائل منزل، دکوراسیون، زیورآلات و این قبیل چیزها برای اهالی این جغرافیای فرهنگی اصالت دارد. ✍️نویسنده: رضا لک زایی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1347 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️جایگاه (س) در جغرافیای فرهنگی کجاست؟ 🔹در فرهنگ مادی زن ابزار لذت است و ارزش ابزاری دارد؛ محمدرضا شاه هم چنین نگاهی به زن داشت و در یکی از مصاحبه‏‌هایش گفته بود زن باید فریبا باشد. 🔹حتی از زن به عنوان ابزار کسب اطلاعات هم استفاده می‏‌شود. 🔹مثلاً در مصاحب‌ه‏ای که نشریه آمریکایی تایم با وزیر خارجه اسبق رژیم غاصب صهیونیستی انجام داده و روزنامه یدیعوت احارونوت هم آن را منتشر کرده، خانم تزیپی لیونی اعتراف کرده است که برای منافع اسرائیل، روابط جنسی با برخی شخصیت‏‌های مهم اروپایی و منطقه‏‌ای و از آن جمله برخی سران عرب داشته است. 🔹براساس اعترافات او؛ شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر کنونی قطر و حمد بن جاسم نخست وزیر قطر از جمله این افراد بوده‏‌اند. 🔹در نزاع قدرت، کارگزاران شهوت‏گرا بر اساس تمایلات شهوانی که دارند، به آسانی به دام می‏‌افتند و شکار می‏‌شوند؛ گاهی با رشوه و هدیه و گاهی هم با جنس مخالف. فیلم‏‌های پورن مروج این مدل از فرهنگ هستند. 🔹نژاد و جنسیت و زبان در این فرهنگ برجسته است. طبق فرهنگ پان ایرانیسم معنا ندارد که ایرانی به یک عرب احترام بگذارد. 🔹طبق دیدگاه ‏_ها معنا ندارد که مرد ایرانی به زیارت قبر یک خانم برود. 🔹در فرهنگ مادی روابط انسان‏‌ها با یکدیگر و حتی با طبیعت منفعت‏ محور است. 🔹این دیدگاه توسط کسانی مثل بنتهام و فروید و فرانسیس بیکن تئوری‏پردازی شده است. 🔹منفعت روشن است که ساحت قدسی و پاک (س) از این جغرافیا بری است. ✍️نویسنده: رضا لک زایی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1347 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 🎙 ♦️راهکارهای تولید شبکه‌های ایرانی- اسلامی 🔸در تحقق در فضای فیزیکی که اتفاق افتاد، پیش از پیروزی انقلاب نهضت‌های مختلفی شکل گرفته بودند. 🔸حضرت امام از سال ۱۳۴۲ فریاد انقلاب اسلامی و اعتراض به را شروع کردند. 🔸اما به نظرم وقتی انقلاب اسلامی محقق شد که مردم از شاه نا امید شدند. 🔸نا امیدی از دشمن یک قدم بسیار مهم است که هنوز در فضای مجازی محقق نشده است. ✍️نویسنده: روح‌الله مومن نسب 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1342 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net