📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️دیدگاه #فمنیسم و نقد آن
🔹امروزه موضوع «زن» در دنیا یکی از موضوعات بسیار مهم تلقی میگردد و دیگر مانند گذشته نادیده گرفته نمیشود.
🔹متاسفانه در طول تاریخ جنایات مختلفی علیه زنان صورت گرفته و درد بزرگی را در وجود این جنس نهادینه کرده است که اکنون با جنبشهای مختلف در پی برگرداندن عزت و منزلت خود هستند.
✍️نویسنده: سعید ابوالقاضی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1339
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️دیدگاه #فمنیسم و نقد آن
🔹در گذشته، تفکرات خشن غربی در مورد زن، این جنس را در اروپا سرخورده کرد.
🔹ژان کریسوستوم قدیس در مورد زن میگفت: «در میان تمام جانوران وحشی؛ زیان بارتر از زن وجود ندارد.»
🔹مسائل ضد انسانی ماننده بردهداری در غرب و خصوصا آمریکا و استفاده #جنسی از زنان در بخشهایی از فرهنگ غربی، تبدیل شدن زن به کالای جنسی کارفرما پس از جنگ جهانی، نداشتن حق رای، نداشتن حق تحصیل، مردسالاری افراطی در برخی فرهنگهای اروپایی، استفاده از دهانبند آهنی برای جلوگیری از پرحرفی زنان، عدم مالکیت در هیچ چیز و حتی عدم دریافت حقوق کارهای خارج از خانه توسط خود زنان و دریافت آن توسط شوهران آنها، زندانی کردن زنان توسط شوهرانشان در اروپا قبل از خروج از خانه و همچنین پوشاندن لباسهای آهنی و تیز و بُرنده بر تن زنها جهت جلوگیری از رابطه جنسی با مردان دیگر و دیگر رفتارهای افراطی، جنبشهای فمنیستی را بیش از پیش پر رنگتر کرد.
✍️نویسنده: سعید ابوالقاضی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1339
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️خط شورش ۳۰ خرداد
🔹مقطع تاریخی 30خرداد1360، پس از گذشت بیش از 39 سال از وقوع آن، هنوز محل بحث و گفتوگو میان بسیاری از صاحبنظران و تحلیلگران مسائل سیاسی ایران است؛ اینکه چرا گروهی که خود را نیروی انقلابی میدانستند بهسرعت در برابر آن قرار گرفته و در یک حرکت خام (به اذعان بسیاری از تحلیلگران) خود را در مقابل نظام حاکم و مردم انقلابی حامی آن قرار دادند.
✍️نویسنده: محمد رضا سرابندی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1358
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️خط شورش ۳۰ خرداد
🔹در رابطه با وقوع شورش ناکام منافقین در ۳۰خرداد۱۳۶۰ نوشتهها و گفتوگوهای فراوانی وجود دارد که هر کدام از زاویه خاصی به این مساله نگاه میکنند.
🔹یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در تحلیل وقوع این حادثه، رفتار و عملکرد خود تشکیلات منافقین در پدید آمدن این شرایط است.
🔹با توجه به گستردگی موضوع مورد بحث، در این نوشتار سعی میشود، خط شورش و نافرمانی مجاهدین خلق(منافقین) را در موضعگیریهای مسوولان اول سازمان و بهطور مشخص شخص مسعود رجوی و موسی خیابانی دنبال کنیم.
🔹 #انقلاب شکوهمند اسلامی پس از پیروزی در ۲۲بهمن۱۳۵۷ بلافاصله با مشکلات زیادی مواجه شد که البته در هر انقلاب دیگری نیز مشاهده میشد؛ اما بروز پدیده «چهرهمنافقانه» باعث بغرنجترشدن شرایط کشور میشد.
🔹این رویه بهشدت از سوی مجاهدین خلق دنبال میشد و به همین دلیل از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب عنوان منافقین بر آنها اطلاق و ماندگار شد.
✍️نویسنده: محمد رضا سرابندی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1358
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️تئوریهای ارزی
🔻(بخش چهارم)
🔻لینک مطلب:
🌐 http://fekrat.net/?p=1274
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
بخش چهارم.mp3
8.37M
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه با دکتر حسن حسن خانی
♦️تئوریهای ارزی
🔻(بخش چهارم)
🔹در کل ادبیات اقتصاد و علم اقتصاد 8، 9 نظریه داریم که راجع به قیمت و تحولات ارز و افزایش و کاهش قیمت ارزش تئوری دادهاند.
🔹در همه این تئوریها، پیش فرضهایی وجود دارد؛ اما این پیش فرضها لحاظ نمیشود.
🔹یکی از این پیش فرضها، جریان آزاد سرمایه است. اینکه سرمایه آزادانه به کشورها قابل ورود و خروج باشد.
🔹در کشور ما 100 درصد این پیش فرض نقض شده است.
🔹اگر کسی بخواهد با یک چمدان #دلار از کشور خارج شود، به هیچ عنوان به او اجازه داده نمیشود.
🔹یکی دیگر از این پیش فرضها، اشتغال کامل است.
🔹یعنی بیکاری باید 5 درصد باشد. در کشوری مثل ایران، اشتغال کامل وجود دارد؟
🔹پیش فرض دیگر، ثابت بودن سرعت گردش پول است. در کشور ما سرعت گردش پول ثابت نیست.
🔹افرادی که اقتصاد خواندهاند یک سری توضیحات میدهند، اما پیش فرضها را نمیگویند؛ عوامالناس هم تکرار میکنند، غافل از اینکه همه تئوریهای ارزی یک سری پیش فرض دارد که اصلاً گفته نمیشود.
🔻قسمت قبلی:
🆔 https://eitaa.com/fekrat_net/1333
🔻لینک مطلب:
🌐 http://fekrat.net/?p=1274
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍#اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️جایگاه #حضرت_معصومه (س) در جغرافیای فرهنگی کجاست؟
🔹در فرهنگ مادی آنچه مهم است و اصالت و اولویت دارد، جسم و لذائذ جسمی و خواستههای قوه شهویه است.
🔹مثلاً زلیخا را در نظر بگیرید، او کسی است که به دنبال لذت و شهوت خویش است.
🔹یا کسانی که به دنبال جمع کردن مال و ثروت هستند، مثل قارون. این افراد هم ذیل همین فرهنگ قرار میگیرند.
🔹مراد ما از فرهنگ طرز رفتار فردی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و … است.
🔹پوشش، مدل مو، رنگ مو، مد، لباس، ماشین، منزل، وسائل منزل، دکوراسیون، زیورآلات و این قبیل چیزها برای اهالی این جغرافیای فرهنگی اصالت دارد.
✍️نویسنده: رضا لک زایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1347
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍#اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️جایگاه #حضرت_معصومه (س) در جغرافیای فرهنگی کجاست؟
🔹در فرهنگ مادی زن ابزار لذت است و ارزش ابزاری دارد؛ محمدرضا شاه هم چنین نگاهی به زن داشت و در یکی از مصاحبههایش گفته بود زن باید فریبا باشد.
🔹حتی از زن به عنوان ابزار کسب اطلاعات هم استفاده میشود.
🔹مثلاً در مصاحبهای که نشریه آمریکایی تایم با وزیر خارجه اسبق رژیم غاصب صهیونیستی انجام داده و روزنامه یدیعوت احارونوت هم آن را منتشر کرده، خانم تزیپی لیونی اعتراف کرده است که برای منافع اسرائیل، روابط جنسی با برخی شخصیتهای مهم اروپایی و منطقهای و از آن جمله برخی سران عرب داشته است.
🔹براساس اعترافات او؛ شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر کنونی قطر و حمد بن جاسم نخست وزیر قطر از جمله این افراد بودهاند.
🔹در نزاع قدرت، کارگزاران شهوتگرا بر اساس تمایلات شهوانی که دارند، به آسانی به دام میافتند و شکار میشوند؛ گاهی با رشوه و هدیه و گاهی هم با جنس مخالف. فیلمهای پورن مروج این مدل از فرهنگ هستند.
🔹نژاد و جنسیت و زبان در این فرهنگ برجسته است. طبق فرهنگ پان ایرانیسم معنا ندارد که ایرانی به یک عرب احترام بگذارد.
🔹طبق دیدگاه #فمینست_ها معنا ندارد که مرد ایرانی به زیارت قبر یک خانم برود.
🔹در فرهنگ مادی روابط انسانها با یکدیگر و حتی با طبیعت منفعت محور است.
🔹این دیدگاه توسط کسانی مثل بنتهام و فروید و فرانسیس بیکن تئوریپردازی شده است.
🔹منفعت روشن است که ساحت قدسی و پاک #حضرت_معصومه (س) از این جغرافیا بری است.
✍️نویسنده: رضا لک زایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1347
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️راهکارهای تولید شبکههای ایرانی- اسلامی
🔸در تحقق #انقلاب_اسلامی در فضای فیزیکی که اتفاق افتاد، پیش از پیروزی انقلاب نهضتهای مختلفی شکل گرفته بودند.
🔸حضرت امام از سال ۱۳۴۲ فریاد انقلاب اسلامی و اعتراض به #کاپیتولاسیون را شروع کردند.
🔸اما به نظرم وقتی انقلاب اسلامی محقق شد که مردم از شاه نا امید شدند.
🔸نا امیدی از دشمن یک قدم بسیار مهم است که هنوز در فضای مجازی محقق نشده است.
✍️نویسنده: روحالله مومن نسب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1342
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️راهکارهای تولید شبکههای ایرانی- اسلامی
🔸اگر در حوزه #فضای_مجازی میخواهیم به جایی برسیم، اول باید از دشمن نا امید بشویم؛ دوم، باید امیدمان به خدا و انسانهای الهی باشد؛ سوم، باید پارادایم فضای مجازی را با توجه به همان دو رکن قبلی تغییر بدهیم، به شکلی که نظام ارزشی فضای مجازی، به سمت تحقق همان تمدن بزرگ اسلامی پیش برود.
🔸پس یک مسیر طولانی در پیش داریم؛ اما این مسیر طولانی ممکن است از نظر زمانی کوتاه باشد.
🔸ممکن است که فرضاً مردم ما ظرف چند ماه یکدفعه به چنین نقطهای از تعالی برسند که متوجه این مسئله بشوند و به آن عمل کنند.
🔸در هر صورت مسیر پیچیده است و دشمن کادرسازی و مدیرسازی کرده و کنترل میکند و اجازه نمیدهد این ارادهها شکل بگیرد؛ اگرهم شکل گرفته باشد سعی میکند این امید را بگیرد و نهایتاً اینها را در نطفه خفه کند؛ اگر هم موفق نشود، وقتی بروز اجتماعی پیدا کردند، دشمن به وسیله جریانهای اجتماعی تحت کنترل خودش اینها را نابود میکند؛ لذا کار، کارِ پیچیدهای است.
✍️نویسنده: روحالله مومن نسب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1342
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️استراتژی برد-برد
🔹مناظره به دعوت حاجآقای #رفیعی از آقای #حسن_آقا_میری قرار است انجام شود.
🔹این ماجرا عجیبتر میکند.
🔹شاید اگر دعوت معکوسی اتفاق افتاده بود، الان داستان به شکل دیگری روایت میشد.
🔹در آن صورت، یک شخصیت مشهور اینستاگرامی که در افکار عمومی، خارج از جریان اصلی روحانیت محسوب میشد یک منبری سرشناس و محبوب را به کارزار اندیشه فراخوانده بود.
🔹اما حالا دوز تواضع ماجرا بالاتر رفته و داستان را دراماتیکتر کرده است.
✍️نویسنده: فاطمه ترکاشوند
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1367
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️استراتژی برد-برد
🔹رفیعی آرام نشسته و بیشتر گوش میکند.
🔹دست به چانه گرفته و ابروهایش، گره اندیشیدن و شنیدن به طرف بحث را دارند.
🔹گه گداری حرفهای آقامیری را تأیید میکند.
🔹خصوصاً جاهایی که استدلالهای #آقا_میری به «رحمانیت» خداوند بیشتر متکی میشود.
🔹برخلاف مسیر پراکنده آقامیری در مباحثه و این شاخه و آن شاخه پریدنهایش، روی دو چیز تکیه میکند:
🔹اول) آیا «کفر» و «شرک» هم بخشیده میشوند یا نه؟
🔹دوم) زمان عمل و کاشتن بذر برای انسان مختار، در این دنیاست و قرآن تصریح دارد که پس از این مهلت، بازگشتی نیست.
🔹رفیعی نزدیک به نص باقی میماند و تلاش میکند برای حرفهایش ادله نقلی بیاورد یا از آیات یا نهایتاً از روایات.
🔹آقامیری اما آزاد و رها، به ادله عقلی و استدلالهای مبتنی بر دودوتاچهارتاهای عقلانی تمسک میجوید.
🔹این اتفاق به علاوه آرامش در یک سوی بحث و هیجان و آب وتاب در سوی دیگر، دوکفه مناظره را نامتوازن کردهاند.
🔹طبیعی است که برای آن دسته از مخاطبان که با تصور دربی پای مناظره نشستهاند، سکوت همراه با تأمل رفیعی، باخت تلقی شود.
🔹ولی از جهت محتوایی، انگار بحث عمیقی حول رحمت الهی و عدل الهی شکل گرفته است.
🔹دو موضوعی که از قضا در تاریخ اندیشه اسلامی هم محل مباحثات فراوانی بودهاند.
✍️نویسنده: فاطمه ترکاشوند
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1367
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net