eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
973 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 🔻تئوری‌پردازی عمل‌گرا در دو ساحت ✍️مهدی کمالی 🔸در میان نظرگرایان و عمل‌گرایان، یک جریان سومی وجود دارد که به آنها روندگرا گفته می‌شود، کسانی که طرح و برنامه خوبی را به روی صفحه می‌چینند و خود آن را سر دست می‌گیرند تا جامه عمل بدان بپوشانند. 🔸 امام خمینی در موضوع ولایت فقیه جایگاه واضع را داشتند و روندگرایانه ولایت فقیه را مبتنی بر تاریخ، اندیشه‌ علمای گذشته و نظرات خودشان وضع نمودند و خود نیز برای اجرای آن تلاش کردند و اجازه ندادند تا طرح فقط به کتابخانه‌ها برود و تبدیل به ایده‌ای خاک خورده بشود. 🔸حضرت علامه مصباح یزدی را می‌توان در دوره رهبری و زعامت رهبر عزیز انقلاب، به عنوان یک نخبه روندگرا در قامت شارح تئوری انقلاب دانست که زحمت سومی را نیز متقبل شد و آن شاگرد پروری و همین مسئله منجر به کادرسازی عظیم ایشان در عرصه اجتماعی شد. 🔸افرادی که امروز در بدنه مدیریتی جامعه حضور دارند و افرادی صالح و باتقوا هستند که از مسیر این مدیر با تقوا و استاد اخلاق به کارهای اجرایی رسیدند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3404 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جنگ روایتها؛ دفاع مقدس امروز ✍️دکتر حمید حسینی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3401 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جنگ روایتها؛ دفاع مقدس امروز ✍️دکتر حمید حسینی 🔹در فرایند روایت سازی همواره اولین روایتها مهمترین و تاثیر گذارترین و در عین حال ماندگار ترین روایت‌ها خواهند بود. 🔹این امر هم دلایل شناختی و عصب پایه دارد و هم به دلیل اینکه همواره افراد بدنبال فرار از ابهام هستند و معمولا مسائل و وقایع اجتماعی بدلیل گستردگی‌شان دارای ابهامات و روابط زیاد و پیچیده ای می­‌باشند، اولین روایت‌ها می‌توانند آن ابهامات را برطرف کنند( حتی بصورت ناقص یا غیر واقعی)، بنابراین روایت اول شاکله ذهن مخاطب و افکار عمومی را شکل می‌دهد. 🔹این موضوع بخصوص زمانی که موضوع داری بار ارزشی و ایدئولوژیکی است بیشتر و بیشتر اهمیت پیدا می­‌کند. 🔹بازخوانی رفتار رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران، نشان می‌دهد که متاسفانه مسئولین امر بدلیل نا آگاهی یا بی‌توجهی به این مساله مهم همواره منشاء آسیب‌های جدی‌ای به افکار عمومی کشور شده‌اند. 🔹در مورد وقایع قبل از انقلاب رودربایستی‌ها و مصلحت سنجی‌های بلاوجه باعث شده است بسیاری از موارد روایتی ناقص و بعضا باور ناپذیر در افکار عمومی و دهنیت فردی افراد ایجاد کند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3401 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻بررسی و نقد اسناد بین المللی درباره زن ✍️روح الله سبحانی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3391 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻بررسی و نقد اسناد بین المللی درباره زن ✍️روح الله سبحانی 🔸در این اسناد صرف توجه به انسان بودن زن، به زن بودن او و تفاوت هایی که زن با مرد دارد، توجه نشده و به نوعی زن بودن او تا حد زیادی فدا شده است. 🔸در حالی که زن، زن است. لطافت هایی که باعث شده مانند گل باشد و امیرالمومنین (ع) زن را ریحانه بداند، ویژگی های روان شناختی او و نیازهای او که به خلقت او به عنوان یک زن مربوط می شود (که نه تنها عیبی نیست، بلکه مزیت نسبی او نیز هست،) به فراموشی سپرده شده است. 🔸مثل یک مرد شدن، برای زنان تبدیل به یک هدف و آرمان شده است، افتخار است، در حالی که زن، مثل مرد نیست، او زن است؛ ولی نه به معنای موجودی ضعیف و نیازمند، بلکه قوی و قابل احترام است. اما با همین اینها، با مرد فرق می کند و دلیلی وجود ندارد که هر چه برای مرد هست، اثبات آن برای زن، مطابق عدالت و عقل و به نفع زن باشد. 🔸کرامت و جایگاه والای زن و مادر که در نگاه دینی بسیار ارزشمند است، برای برابری با مرد به حاشیه رانده شده و صحبتی از آن به میان نمی آید. در حالی که به عنوان مثال در دیدگاه اسلامی، بهشت زیر پای مادران است و و در قرآن کریم، نیکی به والدین در کنار عبادت خدا ذکر شده است. اما این اسناد صرفا به دنبال احقاق حقوق مادی زن هستند. 🔸خبری از جایگاه ارزشی و ستودنی زن نیست. اگر هم ارزشی برای زن به بار بیاورد و ستایشی باشد به خاطر کسب درآمد و موفقیت های مالی و اجتماعی و یا زیبایی و دلربایی آن است. برای زن به عنوان یک زن، جایگاهی شایسته درخواست نمی کند، چون اصلا نمی خواهد او از جهت زن بودن، از مردان متمایز دیده شود. 🔸به بهانه تساوی و برابری زن و مرد و فراموشی جایگاه زن در خانواده، نهاد خانواده که مهمترین رکن جامعه نیز هست، دچار صدمات فراوانی می شود که این اسناد توجهی به این مساله پراهمیت ندارند. 🔸جایگاه بی بدیل زن در خانواده، به مرخصی بعد از زایمان و اخراج نشدن پس از آن و محدود نشدن زن توسط شوهر و امثال اینها محدود شده است؛ در حالی که هستی خانواده وابسته به مادر است و او روح کالبد خانواده و ستون نگهدارنده خانه است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3391 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔻شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) 💠رهبری •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ 🔻جریان فاطمیه 💠استاد پورازغدی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔻روضه حضرت زهرا(س) 💠آیت الله جوادی آملی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻عشق به علی یا عشق به ولی ✍️مصطفی گودرزی 🔹حضرت زهرا (س) جایگاه را می‌شناسد و می‌داند چه آسیب‌هایی بر اسلام و امت اسلامی وارد می‌آید اگر خلافت و جانشینی پیامبر بر شخص دیگری غیر از ولی الله واگذار شود این گونه است که بر خود واجب میداند وارد در میدان شود و از حریم ولایت دفاع کند تا این امر دچار تغییر نشود . 🔹هر چند که شاید می داند راه به جایی نمی‌برد اما در حد توان خود که فدا کردن جان است پیش می‌رود . 🔹عشق به علی و عشق به ولی در نقطه علی ولی الله تلاقی پیدا کرده وبر جان و قلب فاطمه نشسته و فاطمه را اولین شهید راه ولایت می‌کند تا نشان دهد که (أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ). یعنی ای اهل عالم اگرحق را بر زمین دیدید و یکه وتنها هم بودید برای حق به پاخیزید . •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3373 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻عشق به علی یا عشق به ولی ✍️مصطفی گودرزی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3373 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔰 موسسه ی فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) با همکاری گروه علوم اجتماعی نفحات برگزار میکند: 🔆 درسگفتارهای اعتباریات و اندیشه ی اجتماعی علامه ی طباطبایی (ره) 🔆 🔸 مدرس: استاد اسدالله زاده 🔸 ویژگی های درس: ▪️ تدریس مقاله ی پنج و شش اصول فلسفه و روش رئالیسم ▪️ بررسی مبسوط بحث معقول ثانی فلسفی در اندیشه ی فیلسوفان مسلمان ▪️ بررسی امتدادات بحث اعتباریات در تفسیر المیزان و سایر آثار علامه ی طباطبایی (ره) ▪️ بررسی اشکالات وارد شده بر بحث اعتباریات ▪️ بررسی مبسوط اندیشه ی اجتماعی علامه ی طباطبایی در المیزان و سایر آثار با ارائه ی متن برای هر جلسه ▪️ مقایسه ی تطبیقی اندیشه ی علامه طباطبایی (ره) با مباحث فلسفه ی علوم اجتماعی، نظریه های جامعه شناسی و جامعه شناسی معرفت در اندیشه ی متفکران غربی 🔸 زمان: روز های یکشنبه و سه شنبه یک ساعت به اذان مغرب 🔸 آغاز: یکشنبه ۱۲ بهمن ۹۹ ◀️ برای ثبت نام به آی دی @Rostami110 در پیام رسان ایتا مراجعه بفرمایید.