eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
995 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند : ✨ دوره مجازی 💢 با تدریس : استاد فلاح شیروانی (حفظه الله) 💠 با محوریت کتاب: روح توحید نفی عبودیت غیر خدا (اثر رهبر معظم انقلاب) 🔻 ویژه طلاب (برادر و خواهر) 🔺 به صورت آفلاین و در قالب تدریس صوتی 🔻شروع دوره بهمن 1400 🌐 لینک ثبت نام : b2n.ir/s54504 —---—•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝|‌بازنگاهی به انقلاب اسلامی پس از 43 سال 💠بررسی شاخصه های اسلامیت انقلاب اسلامی 🖋 قاسم فراهانی، نویسنده و پژوهشگر 🔸 استکبارستیزی عبارت است از عدم پذیرش و نفی قدرت‎ها و دولت‎هایی که به دنبال تعیین سرنوشت برای ملت‎های دیگر و دخالت در امور آن‌ها هستند. تفاوت استکبارستیزی با عنصر استقلال‌‌طلبی این است که در استقلال ‌طلبی مفهوم مبارزه و تقابل نهفته نیست؛ بلکه ناظر با خواست و آرمان یک ملت است؛ اما در استکبارستیزی عنصر تقابل و جبهه و موضع‌گیری نهفته است. مردم علاوه بر این که خواستار استقلال بودند، در مقابل قدرت‌هایی که در مقام نفی استقلال ایشان بر می‌آمدند موضوع و جبهه گرفته و درصدد تقابل با آن بر می‎آمدند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ آفت‌های انقلاب اسلامی از منظر شهید محمد بهشتی(ره) ▪️آفت انقلاب اسلامی این است که دچار بازیگرانی باشد که اسلام و انقلاب و هر چیزی را دکان کنند. ️باید کسانی داعیان انقلاب باشند که هر چه به آن‌ها نزدیکتر می‌شوید، اعتقاد شما به اسلام بیشتر شود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکایت یک سرود انقلابی | «خمینی ای امام» 💠 سرگذشت سرود انقلابی «خمینی ای امام» در بهمن ۱۳۵۷ چه بود؟ 📌برای دانلود فایل با کیفیت به آپارات فکرت مراجعه کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
📣📣 فراخوان جذب نیروی متخصص در زمینه رسانه‌ای و فضای مجازی 💠 موسسه فرهنگی هنری شناخت جهت تکمیل کادر رسانه‌ای خود اقدام به جذب نیرو کرده است. 📌مزایای فعالیت مجموعه شناخت: 🔹تربیت نیرو با علوم نوین رسانه از ابتدا 🔹برخورداری از حقوق و مزایا اداره کار به همراه بیمه 🔹بهره‌مندی از فضای علمی و اندیشه‌ای جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال رزومه، به شماره 09183523887 پیام دهید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝|‌تداومِ عهد قدسی در نسبت با امکان‌های تاریخی 🔰آن «انقلاب» و این «بازسازی انقلابی» 🖋به‌مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دکتر مهدی جمشیدی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یادداشت اختصاصی که در اختیار «فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی» قرار داده شده، به بررسی انقلاب اسلامی در ایران، مردمی بودن آن، بازسازی انقلابی و راهکارهای اصلاح اشکالات انقلاب اسلامی پرداخته است: [۱] انقلاب ایران، برآمده از «خواستِ مردم» بود. [۲] «امام خمینی»، صورتِ عینیِ ارادۀ مردم بود. [۳] انقلاب به «آرمان‌ها»یش خیانت نکرده است. [۴] حساب «دولت‌ها» از حساب «انقلاب» جداست. [۵] «متهمانِ گذشته»، به کرسی قضاوت نشسته‌اند. [۶] «روایت»‌ بر «واقعیّت»‌ غلبه یافته است. [۷] مخالفان غیرانقلابی، «صدای‌ بلند» دارند، نه «وسعت اجتماعی» [۸] نظریۀ نظامِ انقلابی بر «جوششِ نقادانه» دلالت دارد. [۹] جامعه در انتظار تحقّقِ «بازسازیِ انقلابی» است. [۱۰] فاتحانه از این «گردنۀ دشوار» خواهیم گذشت. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
🔷 شماره جدید نشریه دیده‌بان اندیشه 🔸با موضوع | «روحانیت در میدان» ویژه‌نامه رصدی و تحلیلی بررسی نسبت روحانیت و سیاست ✳️ موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت شماره سی‌‌ و پنجم، بهمن‌ماه ۱۴۰۰ ◾️تقارن صدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بهانه‌ای شد تا این شماره از نشریه دیده‌بان اندیشه به توصیف مسئله رابطه روحانیت و سیاست مبتنی بر نظریات ژورنالیسم مجازی بپردازد. بر همین اساس جریان‌شناسی رسانه‌ای جدیدی تبیین شد: 1- جریان سیاست‌گریز 2- جریان ساختارگریز 3- جریان ولایت گریز 4- جریان تمدن‌گرا 📌لینک دانلود از سایت فکرت: fekrat.net/?p=7803💢 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net
DIDEBAN_ANDISHE_N0..35.pdf
16.77M
•┈┈┈•• «روحانیت در میدان» ••┈┈┈• 📜 دیده‌بان اندیشه، شماره ۳۵، بهمن‌ماه ۱۴۰۰ ✴️ «بررسی نسبت روحانیت و سیاست » 🔻صدسالگی حوزه و مسائل جامعه ایران؛ 🔻نقش روحانیت در انقلاب اسلامی؛ 🔻طلبه انقلابی در ساحت بینش، گرایش و کنش؛ 🔻سکولاریسم حوزوی چالش و ابهامات؛ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net
🎬 | کارگاه سواد رسانه با محوریت سینمای یهود (قسمت ششم و آخر) 💠مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 👈 فيلم جلسه را در سایت فکرت ببینید: ⭕️fekrat.net/?p=7798 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
20بهمن ماه 1400 📍سرای هنرواندیشه (سُها) 🎵 عنوان: انسان سیاسی در افق انقلاب اسلامی ⏱ مدت زمان 54دقیقه 💾 حجم فایل 30 MB •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
💠 درآمدی بر سینمای شناختی؛ یازدهمین شماره مجله «خردورزی» منتشر شد به همت مؤسسه فرهنگی ـ هنری شناخت یازدهمین شماره مجله تخصصی «خردورزی»، ویژه‌نامه «اندیشه‌های شناختی سینما» منتشر شد. 📌لینک دانلود از سایت فکرت: 💢fekrat.net/?p=7808 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
خردورزی - شماره 11 - کم حجم.pdf
27.65M
🔰مجله «خردورزی» در این شماره شامل سه پرونده با عناوین و گفتگوهای زیر است: 📌سینما و فلسفه • گفت‌وگو با بهروز افخمی؛ سینما، عامل سرگرمی یا ساحل اندیشه؟ • گفت‌وگو با حسن عباسی؛ امتناع در حوزه، ابتذال در دانشگاه • گفت‌وگو با دکتر تورستن بوتز بورنشتاین؛ سینما، اندیشه‌هایی با صدای بلند • گفت‌وگو با دکتر مسعود معینی‌پور؛ سینما و مدیریت شناختی انسان 📌سینما و اجتماع • گفت‌وگو با مسعود ده‌نمکی؛ مهندسی فرهنگی، درمان سینمای ایران • گفت‌وگو با دکترسیدمحمد حسینی؛ تحقیر پدر در سینمای ایران • گفت‌وگو با دکتر رفیع الدین اسماعیلی؛ دفاع مقدس، ناب‌ترین ژانر سینمای انقلاب اسلامی • گفت‌وگو با سجاد نوروزی؛ تنبلی و تقدم پول بر هنر در سینمای ایران 📌دین و سینما • گفت‌وگو با نادرطالب‌زاده؛ فقدان مدیریت در سینمای ایران • گفت‌وگو با عباس محسن عبد علی المسفر؛ هری پاتر، میراثی عربی با روایت فانتزی • گفت‌وگو با سعید مستغاثی: سینمای آخرالزمانی؛ مسئله‌ی غرب، رسالت شرق •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝 | همگرایی دولت و ملت در تحقق تمدن نوین اسلامی 💠 عدالت؛ شرط تمدنی و گمشده انسان معاصر 🎙گفتگو با دکتر محمدهادی همایون، دانشیار دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) 🔰اساساً رفتن به سمت تمدن نوین اسلامی موضوعی است که هم مشارکت مردم و هم مشارکت حاکمیت و دولت را می‌طلبد. ما اصلاً بدون شکل‌گیری دولت امکان تمدن‌سازی در تاریخ نداشتیم و انبیاء هم که به دنبال تثبیت این تمدن عظیم و بزرگ اسلامی بودند، هر زمان امکانش فراهم شده تشکیل حاکمیت و دولت داده‌اند. 🔰 ما به این اعتبار نمی‌توانیم بگوییم چون مردم خیلی مهم هستند دولت خیلی مورد نیاز در تمدن اسلامی نیست اما واقعیت این است که وقتی تمدن اسلامی قرار است شکل بگیرد پایه اصلی به روی دوش مردم است. اگر حاکمیت فقط بخواهد جلو بیاید بدون آن‌که مردم بخواهند شانه زیر بار بخش اصلی تمدن اسلامی ببرند عملاً این امکان وجود ندارد. تمدن اسلامی با مردم شکل می‌گیرد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: ۵ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درسگفتار: 🔻معنای بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی دکتر مهدی جمشیدی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝|‌ مبانی انقلاب اسلامی از منظر قرآن 🖋مصطفی شجاعیان، پژوهشگر فلسفه و کلام اسلامی 🔸درفکر امام(ره) مبارزه با طاغوت و ستم محدود به یک منطقه و کشور نیست، بلکه این اعتقاد را دارند که باید در همه جهان این مبارزه صورت بگیرد و در وصیت‌نامه خود می‌‌فرمایند: ما درصدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیزم، سرمایه‌داری و کمونیزم در ‏ ‎‏جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ نظام‌هایی ‏‎ ‏را که بر این سه پایه استوار گردیده‌اند نابود کنیم. 🔸براساس آموزه‌های اصیل قرآن کریم و سفارش‌های مکرر امام خمینی(ره)، وظیفه همه مسلمانان است که از حکومت طاغوت دوری بجویند و به حکومت الهی روی آورند تا از آثار پر برکت حکومت الهی برخوردار شوند. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه:5 دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝 | در گفتگو با فکرت بیان شد 💠 الگوسازی و تبیین؛ دو اصل تحقق تمدن اسلامی 🎙گفتگو با دکتر علی ذوعلم، استادیار گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔰انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب در سال ۵۷ توانست یک دوران جدیدی را در عالم رقم بزند، موازنه‌های قدرت بین‌المللی را تغییر بدهد، رقابت ایدئولوژیک بین اسلام و نگاه لیبرالیسم را ایجاد کند و مقوله دین را در عرصه زندگی اجتماعی را احیا بکند. این انقلاب آن ظرفیت را دارد که بتواند توسعه پیدا بکند و با آرمان‌های جهانی خود تمدن نوین اسلامی را رقم بزند. 🔰 اگر ما هم‌چون نظام سرمایه‌داری غربی که عدالت را کلاً نادیده گرفته و بخش اقتصادی خود را صرفاً بر اساس سودگرایی و منفعت‌گرایی بنا نهاده، قرار ندهیم و به نوعی عدالت تقویت بشود، رفاه هم برای همه اقشار جامعه می‌تواند فراهم بشود 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: ۷ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
تمام تلاشش این بود که بیان کند که چه خون‌ها که ریخته شد و چه دهان‌ها دوخته و چه حرمت‌ها شکسته شد که ما ولادت و ولایت مولا را جار بزنیم و فریادِ «فقط حیدر امیرالمومنین است» سر دهیم..} 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📍 امشب؛ گفتگو با موضوع «چالش‌های فقه سنتی در مسائل زنان» با حضور سرکارخانم زهرا راد، سطح‌ چهار فقه و اصول و پژوهشگر مسائل زنان ساعت ۲۱ . 🔻در برنامه امشب پیرامون سوالات زیر گفتگو خواهیم کرد: ❓درحوزه زنان فقه سنتی با چه چالش‌هایی رو برو است؟ ❓آیا می‌توان گفت فقه موجود فقه مردانه است؟ ❓ آیا فقه پویا به معنای تغییر احکام منطبق با شرایط روز است؟ اساسا فقه پویا چه چارچوب‌هایی دارد؟ ❓ آیا فقه حکومتی می تواند راه برون رفتی از چالش‌های حوزه زنان ایجاد کند؟ ❓در زمینه فقه حکومتی در حوزه زنان چه میزان تفقه و تحقیق صورت گرفته است؟ . . @asrezanan_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان دکتر سروش درباره زيارت و توسل 💠 دکتر احمد حسین شریفی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝|‌هویت زن در اسلام و غرب (بخش چهاردهم) 🔸واکاوی خیر و شر بودن زنان در گزاره های دینی 🖋 دکتر محمدرضا کدخدایی، پژوهشگر حوزه مطالعات زنان 🔸قرآن و مسئله شرارت زن در آموزه‌های قرآنی از این نگاه بدبینانه به ذات انسان خبری نیست و چیزی به نام شر و گناه ذاتی وجود ندارد. انسان‌ها با فطرتی پاک و معطوف به خداجویی و خداطلبی متولد می‌شوند. در مورد گناه نخستین نیز قرآن کریم در چندین آیه و به صراحت مخاطب نهی الهی را آدم و حوا قرار داده و هر دو را به‌عنوان خطاکار معرفی و سرزنش می‌کند، و سرانجام از پشیمانی و توبه هر دو سخن می‌گوید. در یک مورد هم به طور خاص از وسوسه‌شدن آدم سخن به میان آمده است. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: ۵ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝 | واکاوی جایگاه نهاد علم در ایران پسا انقلاب اسلامی 🎙گفتگو با دکتر سیدجواد میری؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 🔰اساساً علمی که در اسلام صحبت می‌شود، نمی‌خواهد قدرت تصرف در عالم را به شما بدهد. بعضاً آن را بد می‌داند. حال اگر نظام می‌خواهد استمرار داشته باشد باید چه کاری کند؟ نهاد علم باید چه شکلی صورت بگیرد؟ آیا نهاد علم خود را با مباحث فقهی سرگرم کند و آن را علم انسانی اسلامی نام بگذارد یا اینکه ماهیت علم جدید؛ یعنی ساینس را درک کند؟ ساینس فقط در حوزه فیزیک و شیمی نیست. ساینس دو شاخه دارد؛ علم طبیعی تجربی و علم انسانی یا علم اجتماعی تجربی. هر دوی این‌ها زیر مجموعه جهان بینی ساینس قرار می‌گیرد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
🔰 کارگاه قرآن و سینما_ بهمن۱۳۹۶ 💠معاد و تناسخ در قرآن و سینما 🔸دکتر مرحوم محمدحسین فرج‌نژاد 🔸دکتر سعید مستغاثی 💢تماشا در سایت فکرت: ⭕️fekrat.net/?p=7935 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
🔰فراخوان نخستین کنفرانس بین‌المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» در محورهای: 🔸«بنیان‌های نظری حکمرانی سایبری؛ فلسفه، اخلاق و مبانی شناختی» 🔸 «فرهنگ، جامعه و حکمرانی سایبری؛ خانواده، کودک، جامعه» 🔸 «سیاستگذاری و حکمرانی سایبری؛ حقوق، سیاست و نهاد قدرت» 🔸«اقتصاد و حکمرانی سایبری؛ اقتصاد رسانه، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد فرهنگ و هنر» 🔸«نهاد آموزش، سوادهای نوین و حکمرانی سایبری؛ سوادهای رسانه‌ای، ارتباطی، مالی، تحلیلی» منتشر شد. 🔹علاقه‌مندان برای ارسال چکیده و اصل مقاله می‌توانند در محورهای زیر از طریق سایت این رویداد به نشانی mcgconf.ir اقدام کنند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝 | جمهوری اسلامی و تمدن سازی نوین 🎙گفتگو با دکتر سجاد ساداتی‌زاده، استادیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی 🔰رسیدن به تمدن یک پدیده اجتماعی است، و پدیده‌های اجتماعی هم نه به یک‌باره ایجاد می‌شود و نه یک‌باره از بین می‌روند، لذا برای تحقق تمدن و چهارچوب تمدن‌ساز باید یک سیر تاریخی طی شود همان‌طور که در بیانات مقام معظم رهبری این مراحل تمدن به شکل موارد پنج‌گانه بیان شده است.تمدن اسلامی در عین این‌که یک حاکم حکیم، مدبر، مجتهد و آگاه به مسائل اسلامی نیاز دارد، مردم هم در تحقق این حکومت و مقبولیت این حکومت نقش بسزایی دارند. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: ۵ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net