eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1هزار ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 فراخوان یادداشت رسانه‌ای ❇️ ویژه‌نامه نشریه «دیده‌بان اندیشه» در آستانه انتخابات مجلس 💢 با موضوع «تقنین گره‌گشا» 💠 بررسی تاثیرگذاری قوانین مجلس شورای اسلامی ✔️یادداشت‌های ارسالی باید حداکثر 1500 کلمه و حتی‌الامکان دارای ارجاع‌دهی مناسب باشند. ✔️یادداشت‌های تاییدشده همراه با مشخصات نویسندگان آنها در شماره آتی نشریه منتشر خواهند شد. ✔️حق‌الزحمه نگارش یادداشت بر اساس تعداد کلمات و طبق اِشِل وزارت علوم پرداخت خواهد شد. 📩 مهلت ارسال آثار: 8 بهمن 1402 🌐 لینک ارسال آثار: @m110614 🆔 @didebane_andisheh
🔎 رسانه امنیت ما کجاست؟ ✍️علیرضامحمدلو ▫️در شرایط امنیتی بایستی میدان، دیپلماسی و رسانه، حداکثر هماهنگی را داشته باشند تا را مستقر کنند. در واقع امنیت، معنایی است که بخشی از آن در میدان و بخشی در اذهان رقم می‌خورد. به همین دلیل آمریکا در جنگ‌خلیج فارس، CNN و دوربین هایش را جهت روایت همراه می‌کند. ▫️(جنگ) یعنی سکویی که بتواند روایت غالب و روشن ماجرا را بر دوش کشیده و شبکه روایت را راهبری کند. پاشنه آشیل جامعه، تحلیل‌های متکثر و زردگوهایی است که بدون اتصال به میدان یا دیپلماسی، هرلحظه گمانه‌ای را برای مخاطب برجسته‌ کرده و را دچار نوسان ادراکی می‌کنند. ▫️این چالش بدلیل جدا افتادن اتاق جنگ و فکر و است که در نتیجه نمی‌توانند افکارعمومی بعنوان ضلع سوم جنگ را راهبری نمایند. بایستی نقش رسانه به عنوان ضلع جدید مدیریت را به رسمیت شناخت والا مبتلا به گسل اجتماعی و سیاسی خواهیم شد. ▫️ از اندیشمندان بزرگ جنگ می‌گوید که هر جنگی سه ضلع دارد؛ دولت(government)، ارتش(army) و مردم(people). عقل، شانس و اشتیاق. عقل سیاستمدار با شانس و توانی که ارتش فراهم می‌کند بایستی در اشتیاق و حمایت و ذهنیت افکارعمومی ضرب شود تا ترکیب اقدامات امنیتی تکمیل شود. مشت ارباب رسانه را پر کنید تا این مثلث تکمیل شود. ▫️این به معنای مداخله افکارعمومی در چند و چون و جزییات اقدامات امنیتی و نظامی نیست و فقط نامحرم ندانستن رسانه‌های جریان اصلی و همسو جهت ربودن گوی سبقت از دست ، رسانه های زرد، ، منفی‌باف و خودتحقیر است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ☑️ نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی 🎙حجت‌الاسلام رئوفی ▪️این استدلال که چون اکثر انبیاء در ضعف بوده‌اند، ما هم باید در ضعف باشیم! استدلال صحیحی نیست. ما اکنون داریم به ظهور نزدیک می‌شویم. قضیه دارد به‌سمت قدرت اسلام پیش می‌رود، نه به‌سمت ضعف اسلام. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ☑️ نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ✔️گزیده‌ای از سخنان حجت‌الاسلام رئوفی پیرامون تسخیر لانه جاسوسی در مناظره با حجت‌الاسلام اکبرنژاد پیرامون موضوع «نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی». ➕این مناظره را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ✔️عناوین برگزیده سخنان حجت الاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با تحریریه فکرت: ☑️ مردم، مؤسس نظام اسلامی هستند ▫️نظام اسلامی متکی به مردم است برای همین می‌تواند در برابر مستکبرین عالم بایستد. درست است که موشک نقطه زن دارد و پهباد دارد؛ اما اینها مهم نیست مهم پشتوانه مردمی آن است که می‌تواند این‌گونه عمل کند. ▫️در نظام اسلامی رهبران فقط نمی‌خواهند به بهشت بروند بلکه می‌خواهند ملت خود را رشد دهند و به کمال برسانند. این به کمال رسیدن مردم ممکن است هزینه‌های سنگینی هم داشته‌باشد. ▫️از ابتدای انقلاب همواره این مطرح بوده که جمهوری با اسلامی چه نسبتی دارد و برخی هم می‌گفتند این پارادوکسیکال است چون جمهوری یعنی هرچه مردم می‌خواهند و اسلامی یعنی هرچه خدا می‌خواهد؛ در پاسخ هم گفته شده اینکه مردم به اسلامی بودن و اینکه هرچه خدا بخواهد رأی دادند. بنابراین تناقضی نیست. ➕مطالعه گفت‌وگو در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🗂 ✅ روایتی از مطالب منتشر شده در کانال اندیشمندان و پژوهشگران فعال در رسانه : ▪️از اخلاق تا انقلاب!| احمد حسین شریفی 📎لینک مطلب ▪️بازخوانی آراء و اندیشه های شهید بهشتی ا محسن قنبریان 📎لینک مطلب ▪️عقل‌گرایانه حرف می‌زنند ولی فتوای اخباری می‌دهند|ابوالقاسم علیدوست 📎لینک مطلب ▪️به برکت خون شهدا حق پیروز است| سیدسجاد ایزدهی 📎لینک مطلب ▪️اقناع‌پذیریِ رفتار انتخاباتی؛ سهم شورای نگهبان در جلب مشارکت حداکثری|حامد نیکونهاد 📎لینک مطلب ▪️نسبت دین و زیست جمعی با سعادت|حمید پارسانیا 📎لینک مطلب ▪️دو روایت مشابه از سه الگوی متفاوت|مهدی جمشیدی 📎لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
در لزوم توجه به مسائل میدانی و زمینه ای و حفظ فاصله با نواخباریگری که این روزها در حال رشد و نمو است(!)؛ 🔺چرا امام (ره) جواب نامه کارتر را نداد؟! 📍 ▫️پسرم که مناظره آقای اکبرنژاد با آقای رهدار عزیز را دیده بود از من پرسید خب امام (ره) چرا جواب نامه کارتر را نداد در حالیکه امام علی (ع) جواب یکی مثل معاویه را هم می داد؟! 🔹گفتم امام (ره) نه تنها به نامه ها جواب میداد بلکه گاه خودش به یکی مثل گورباچف هم نامه نصیحت آمیز می نوشت اما ماجرا اینست که در دوران امام علی (ع) نامه ها از جمله معدود ابزارهای رسانه ای برای بیان منطق و فلسفه رفتارها بوده و ایشان هم از این ابزار بسیار بهره برده است بطوریکه بخشی از نهج البلاغه به نامه های ایشان اختصاص پیدا کرده است. 🔸اما در عصر خمینی کبیر، ابزارهای انتقال پیام، بسیار توسعه پیدا کرده بود و اینطور نبود که تنها راه ابلاغ و تبیین منطق انقلاب برای کارتر همین نامه نگاری ها باشد؛ البته همچنان نامه نگاری مرسوم است و جواب ندادنش نوعی توهین به طرف مقابل هست! ▫️از طرفی این را هم باید در نظر گرفت که وقتی در اوج شور انقلابی یک فقیهی که بعد قرن ها توانسته یک حکومت دینی را بر پا کند، اگر در ابتدای حرکتش وارد نامه نگاری با آمریکایی ها شود در مظان اتهام ساخت و پاخت با استکبار جهانی قرار می گیرد و عملا ظرفیت بزرگ راهبری جبهه انقلاب و مقاومت جهانی را هم از دست خواهد داد. 🔹و الا در ادامه، جهان دید که ما با خود آمریکایی ها هم وارد مذاکره شدیم و البته رهبر انقلاب اجازه معامله خفت بار را از برخی چهره های غرب زده گرفت. 🔸یادمان باشد ما اخباری نیستیم که هر کاری می کنیم لزوما باید منطبق با ظاهر رفتار اهل بیت (ع) باشد، مهم درک روش ها و راهبردهاست آنهم نه با نگاه تنگ و سلیقه زده ای که جناب اکبرنژاد دارد؛ راهبردها طی سالیان متمادی توسط عالمان و محققین کشف و اعلام شده اند و چه خوب جناب رئوفی در ابتدای مناظره اش اشاره کرد که نه عرف عام و نه عرف خاص از عبارتی مثل "حافظا للسانه" مفهومی مثل تنش زدایی را نمی فهمند و این نحوه ظهورگیری در واقع مصداق تفسیر برأی و تحمیل سلیقه شخصی به روایات خواهد بود. @sedayehowzeh 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ «غارت فروشگاه» نتیجه عقل ابزاری ✔️در این عقلانیت انسان خود را بنیاد و محور می‌داند و تبدیل به یک ابزار می‌شود و رابطه‌ها بر همین مبنا تعریف می گردد. حال وقتی که یک اپیدمی به وجود می‌آید، چنین عقلی به جای این که به سمت مواسات برود به سمت غارت فروشگاه‌ها می‌رود. 📢دکتر شهریار زرشناس ➕ویراستی فکرت را دنبال کنبد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ▫️نخستین نشست نخبگانی فکرت؛ 🖌با حضور کنشگران رسانه‌ای ☑️ "مردم سالاری دینی" در کلام راویان دیدار 🔻روایت سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم ✔️ بررسی مفاهیم قدرت و مردم ✔️ مردم در گفتمان امامین انقلاب ✔️ لوازم توان‌بخشی معرفتی مردم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔴 سومین برنامه ☑️ نقش مردم سالاری دینی در تکوین دولت‌ اسلامی 🔺با تاکید بر تجربه مردم‌سالاری دینی در شکل گیری نظام اسلامی 👤مشاور: حجت الاسلام و المسلمین مهدی ابوطالبی، معاون پژوهش موسسه امام خمینی(ره) 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام جواد کاوندی، دانش‌پژوه دکتری جامعه‌شناسی سیاسی 👤میزبان: علیرضا داودی، دکتری مطالعات سیاسی ⏰ دوشنبه ۲ بهمن، ساعت ۱۵:۳۰ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
▫️حاشیه‌‌نگاری نخستین نشست نخبگانی فکرت؛ ☑️ روایتی از نشست «راویان دیدار» 🔻روایت سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم ▪️دغدغه‌ی راویان دیدار، تحلیل مردم در نگاه فرمانده بود. مردمی ‌که به قول آقای کاوه، به متشابهی تبدیل شده‌ بودند که سال‌ها دستاویز عوام‌فریبان گشته تا سبد رأی‌شان را پر کنند. قرعه‌ی روایت‌گری به نام شیخ فرهاد فتحی خورد تا سفره‌ی دلش را مثل همیشه باز کند. سفره‌ای که همه در آن سهیم بودند. چه سفید و چه خاکستری. برای شیخ فرهاد مردم یعنی توده‌ی آنها. توده‌ای که در شبانه‌روز به دنبال سیر کردن شکم خلق الله است و کاری به کار سبز و سیاه و صورتی ندارد. ▪️شیخ فرهاد به دنبال حبل‌المتینی می‌گشت تا فقط دست نااهلان را از آن کوتاه کند و اهل مودت را دور هم جمع کند. صورت شیخ به سمت حاضران تاب می‌خورد، گویی می‌خواهد مخاطبان را برای وحدتی همدلانه، به ترسیم نقشه‌ی مبارزه با پوپولیسم، دعوت کند. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا 🗞 رویدادهای اندیشه‌ای کشور را در «وبگاه فکرت» دنبال کنید: ✔️عمامه صورتی، نمایشی از قداست زدایی و ناامیدسازی 📑لینک مطلب ✔️چه چیزی اجازه تولد جامعه‌شناسی ایرانی را نمی‌دهد؟ 📑لینک مطلب ✔️اقناع‌پذیریِ رفتار انتخاباتی؛ سهم شورای نگهبان در جلب مشارکت حداکثری 📑لینک مطلب ✔️ فلسفه با جار و جنجال پیشرفت نمی کند 📑لینک مطلب ✔️مروری بر کتاب «به من دروغ نگو»/چرا طوفان الاقصی رخ داد؟ 📑لینک مطلب 🔗 سرویس رویداد اندیشه آماده دریافت اخبار و محتوای اندیشه‌ای مخاطبان محترم است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
🔸 ا ☑️ اقناع‌پذیریِ رفتار انتخاباتی؛ سهم شورای نگهبان در جلب مشارکت حداکثری 🖋دکتر حامد نیکونهاد ✔️مخاطبان شورای نگهبان، يعنی داوطلبان و توده مردم و سایر دست اندرکاران امر انتخابات‌، باید نسبت‌ به طی شدن صحیح این فرایند قانع شوند. مخاطبان عملکرد شورای نگهبان باید در فضایی قرار گيرند که‌ ثمره این فعاليت پرمناقشه و حساس را مفهوم و قابل قبول بیابند. ▪️ بديهی است که نه می‌شود و نه لازم است که همه مخاطبان، اقناع وجدانی نسبت به رفتار و عملکرد انتخاباتی شورا پیدا کنند و یا جزئیات یک‌یک پرونده‌های داوطلبان انتخابات مجلس در معرض دید و دسترسی عموم قرار گیرد اما اگر بناست یک انتخابات اقتدارآفرین، ثبات‌ساز و پرشور برگزار شود لازم است تصویری که از عملکرد داور انتخابات در اذهان شکل می‌گیرد، نمایی قانع‌کننده و اطمينان بخش باشد. سهم شورای نگهبان در تحقق مشارکت گسترده انتخاباتی نیز با صحت عمل شورا و احراز این صحت از سوی مخاطبان تأمین می‌شود و نه با تسامح در انجام وظیفه قانونی. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸با توجه به استقبال بی‌نظیر از مناظره آقایان سلمان رئوفی و محمدتقی اکبرنژاد، بر آن شدیم تا نظر شما مخاطبان گرامی را برای برگزاری جلسه دوم این مناظره جویا شویم. ➕ لینک شرکت در نظرسنجی: https://survey.porsline.ir/s/RyQ4CXT2 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ▫️رویداد مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی ☑️ بررسی فنی یادداشت‌های نویسندگان حرفه‌ای همراه با یادداشت‌خوانی 🔺 باحضور اعضاء باشگاه فکرت (برادران) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ آیا حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث تولید قدرت مدنی برای نظام سیاسی می‌شود؟ 🖋حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده ▪️نظام اسلامی متکی به مردم است برای همین می‌تواند در برابر مستکبرین عالم بایستد و تنها نظامی که در دنیا می‌تواند این‌گونه مقتدارنه در مقابل اسرائیل بایستد نظام جمهوری اسلامی ایران است. درست است که موشک نقطه زن دارد و پهباد دارد؛ اما اینها مهم نیست مهم پشتوانه مردمی آن است که می‌تواند این‌گونه عمل کند. ➕مطالعه گفت‌وگو در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ غزه و حامیان نظریه مدرن شده «الحکم لمن غلب» 🖋داود مهدوی‌زادگان ▪️نباید گمان کرد که نظریه تغلیب در دنیای مدرن کنار رفته است بلکه توسط برخی از متجددین بازخوانی و مدرن سازی شده است و برای مشروعیت بخشی به حکومت‌های دیکتاتور و جنایتکار استفاده می شود. لذا وجه نظری گفتمان مقاومت و مبارزه مردم مظلوم غزه ایستادگی برابر نظریه مدرن شده الحکم لمن غلب است. ➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ هابرماس و رینگ‌ اسپرتی برای اهل خرد 🖋سمیه رستمی، طنزنویس و پژوهشگر حوزوی ▪️شاید تأثیر همین جنگ رفتن بود که بعدها هابرماس نظریاتی در باب مذاکره، گفت‌وگو و رسیدن به تفاهم را مطرح کرد و سیس خرس مهربون را برداشت؛ البته نمی‌توان نظر قطعی داد که شرایط زندگی متأهلی وی در نظریاتش نقش داشته یا نظریاتش در زندگی زناشویی‌ او. ▪️ویکی‌پدیا هم فقط گفته که زنی داشت و سه فرزند از آب‌وگل درآمده‌ که چشم‌وچراغی‌اند برای ننه ـ بابا. آن‌قدر زندگی خانوادگی او بی‌غل‌وغش بوده که می‌شود گفت که هابرماس از همین نظریه برای خانواده خودش برده و راضی بودند. این هم نشانه‌ای است برای اهل خرد. ➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ پیش‌نیاز‌های تاریخ نگاری انقلاب اسلامی را فراهم کنیم 🖋عباس سلیمی نمین ▪️تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی باوجود اهمیت فوق‌العاده و تأثیرگذارش در انسجام دادن به ذهن انسان‌ها و رشد بخشیدن فراوان به آنها، در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مورد غفلت قرار گرفته، یا دست کم آن‌گونه که باید مورد توجه واقع نشده است. طبعاً یکی از اقداماتی که می‌تواند این غفلت را جبران کند، نامگذاری روزی به نام این مناسبت است. ◾️ بنابراین، انتظار می‌رود با توجه پیدا کردن اهل فکر و اندیشه به این مهم، ما بتوانیم بخشی از عقب‌افتادگی‌های خودمان را در این زمینه جبران کنیم. البته شاید بتوان گفت که هنوز زمان تدوین تاریخ انقلاب اسلامی فرا نرسیده است، چراکه برای تدوین تاریخ، حتماً باید یک نسل از آن بگذرد. ➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 ا ☑️ عقلانیت، انتخابات، مردم 🔻بررسی نقش نخبگان حوزه و دانشگاه در مشارکت حداکثری مردم 🎙محمدباقر خراسانی؛ پژوهشگر حوزه و دانشگاه، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔔 نشریه دیده‌بان اندیشه برگزار می‌نماید: | تبلور فقاهت در میدان معاصرت| رونمایی از شماره ۵۱ نشریه دیده‌بان اندیشه با حضور 👤حجت‌الاسلام احمد مبلغی ؛ عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد درس خارج حوزه علمیه همراه با جمعی از اساتید و فرهیختگان حوزوی 🔸شیوه برگزاری: حضورے‌‌ 🔸 سه‌شنبه ۳ بهمن‌ماه، ساعت ۹ تا ۱۱ 🔸قم خیابان بسیج، بعد از تراب نجف‌زاده، موسسه شناخت 🔰 جهت شرکت در نشست، به آیدی @rasoul1414 پیام دهید. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Didebane_andisheh
🌕گزیده‌ای از سخنان دکتر در مراسم هفتمین روز درگذشت استاد : ▪️از نظر من مرحوم مجتهدی جزو اساتید کم نظیر بود. ایشان دغدغه فلسفه داشت و می‌گفت جایی که فلسفه نباشد علم هم نیست. این در حالی است که در کشور ما اصلاً چنین نگاهی وجود ندارد. دانشگاه‌های علوم ما به فلسفه کاری ندارند و دانشگاه‌های فلسفه هم به دانشگاه‌های علوم. متأسفانه امروز نگاه هم ما به غرب است و ما سنت فلسفی خود را نه تنها نمی‌شناسیم بلکه فراموش کرده ایم. ▪️فیلسوف باید دانشجو و جوینده دانش باشد. اما ما در این موضوع اصیل نیستیم. ضعف خودباوری از دیگر دغدغه‌های مرحوم مجتهدی بود. متأسفانه بعد از انقلاب اسلامی، موضوع فرهنگ فراموش شده و جامعه ما دچارعدم خودباوری است به این معنا که باور نکرده تفکر می‌تواند کاری را از پیش ببرد. ▪️نقد مرحوم کریم مجتهدی نسبت به سیدجمال الدین اسدآبادی خیلی پخته بود. به عقیده مرحوم مجتهدی، سیدجمال یک سیاستمدار است نه فیلسوف. نکته دیگر اینکه تذکرات مرحوم مجتهدی در حوزه فرهنگ مثل تأکیدی که بر فارسی نویسی داشتند یک یادگار تاریخی که باید از آنها استفاده شود. متأسفانه دانشگاه‌های فعلی کشور ما خیلی عقب افتاده هستند و باید فکری به حالشان کرد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت