25.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ تفسیر علی(ع) از صدای ناقوس
🎙استاد مهدی امینفروغی
◾️به سند معتبر از حارث اعور نقل شده است که روزی با حضرت امیرالمومنین علی(ع) به شهر حیره میرفتم که ناگاه به دیری رسیدیم که ترسایی در آنجا ناقوس مینواخت، پس حضرت فرمود: ای حارث؛ آیا میدانی این ناقوس چه میگوید؟!
▪️عرض کردم: خدا و رسول خدا و پسر عمّ رسول خدا بهتر میدانند.
✔️سپس حضرت علی(ع) بیان داشتند: مَثَل میزند برای دنیا و خرابی و بیوفایی آن و میگوید:
➕لا اله الا الله حَقاً حَقاً صِدقاً صِدقاً اِنَّ الدُّنیا قَد غَرَّتنا وَ شَغَلَتنا وَ استَهوَتنا، یَابن الدُّنیا مَهلاً مَهلاً یَابن الدُّنیا دَقّاً دَقّاً یَابن الدُّنیا جَمعاً جَمعاً تُفَنی الدُّنیا قَرناً قَرناً، ما مِن یَومٍ یَمضی عَنا اِلا اَوهی مِنا رُکناً، قَد ضَیّعنا داراً تَبقی وَ اَستَوطَنا داراً تَفنی لَسنا نَدری ما قَرَّطنا فِیها اِلا لَو قَدمتنا.
#شهادت_امام_علی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ وارونهنمایی با مدد از نام علی(ع)
✔️ شگرد برخی افراد برای تحریف حقایق و بهخصوص وارونه نمایی مسایل، بهرهگیری از خود مقدسات است چه آن که میدانند جامعه نسبت به این امور حساسیت و پیگیریِ جدی دارد به خصوص نام و یاد و سیره مولیالموحدین علی(ع) که برای همیشه تاریخ، الگوی هر انسان موحد، حقیقت طلب و عدالت خواهی است، هر چند که به واقع ما در زمینه تبیین کلام و سیره نورانی حضرت کوتاهیهایی داشتهایم که شکی در آن نیست.
✔️"احمد #زیدآبادی" که این روزها بهشدت در فضای مجازی فعال و بلکه بیش فعال است بهبهانه ایام شهادت امام علی(ع) مدعی شده که بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب و استقرار نظام اسلامی در برخی محافل حکومتی که وی قید "خاص" را برایش میآورد، سخن گفتن از توحید و نهج البلاغه امری مذموم و بلکه نشانه انحراف است بی آن که اشارهای کند به این مساله که به برکت نظام جمهوری اسلامی، نه تنها جامعه ایرانی بلکه جامعه بشری شناخت بهتر و بیشتری نسبت به کلام و سیره امیرالؤمنین(ع) و از جمله نگاه و رویکرد توحیدی حضرت به ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی و همچنین امور سیاسی و فرهنگی پیدا کرده است.
✔️البته کسی منکر سخن ناصواب و به زعم وی خرافات مطرح شده در این سالها از سوی برخی مداحان و حتی منبریها نیست اما این که چشم خود را بر روی حقایقِ برآمده از برکات استقرار نظام انقلابی در این کشور ببندی و به اسم دفاع از راه و مرام علی(ع)، در پیِ وارونه نمایی مسایل باشی، بی شک با شاخصههای شیعهی واقعی حضرت علی بن ابیطالب(ع) هیچ سنخیتی ندارد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
هدایت شده از فکرت
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 این نزدنها نشانهی نمیتوانیمها نیست؛ نشانهی تدبیر است.
▪️انتقاد از انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی اگر نشانهای از یاس و مرعوب شدن داشته باشد، بیانصافی است. نزدن، همیشه نشانه نتوانستن نیست.
🎙حجتالاسلام محسن قنبریان در محفل چهاردهم فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
#هم_اکنون
برگزاری نشست پنجم از سلسه گفتگوهای پیرامون روز قدس "روایت غزه"
موضوع: استانداردهای دوگانه حقوق بشری در مسأله فلسطین
باحضور غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه
🔸لینک اتاق نشست:
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
روایت غزه - استاد منتظمی.mp3
11.65M
#صوت
☑️ «روایت غــــزه»
🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس
5️⃣ استانداردهای دوگانه حقوق بشری در مسأله فلسطین
👤غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ از شاخصههای زبان قرآن تا برداشتهای متعدد
▫️حجت الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، در اولین نشست از «فصل برکت» تشریح کرد:
✔️زبان قرآن شاخه جدید از علوم قرآنی است که با توجه به مباحث زبانشناسی معاصر و با نگاه تحلیلی به ساختار قرآن، محتوا و انواع گزارههای آن به دنبال کشف صفات عام و خاص این گزارهها است. که نتیجه تحلیلهای انجام شده به نگرشهای متعددی در باب زبان دین به طور عام و زبان متون مقدس به طور خاص منجر میشود.
✔️زبان قرآن متشکل از چهار مشخصه است؛ معناداری، واقعنمایی، تألیفی بودن و شبکهای بودن؛ هر کدام از این رویکردها، رویکرد رقیبی دارند. رویکرد معناداری در برابر رویکرد بیمعنایی قرآن است، با توجه به بحثهایی که اوایل قرن بیستم در بحث پوزیتیویستهای منطقی و نوپوزیتیویستها مطالبی مطرح شد که با توجه به آنها رویکردهایی به میدان آمدند که مدعی بودند قرآن و سایر کتابهای مقدس معنادار نیستند و تهی از معنا هستند. این مدعیان میگویند درمتون مقدس جملاتی هستند که این جملات قابل اثبات تجربی نیستند.
➕مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
☑️ «#فصل_بـرکت»
✔️ روایتِ دینپژوهی
🔸سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان
1️⃣ آسیبهای دینپژوهی در مطالعات علوم اجتماعی
👤حجتالاسلام حمید پارسانیا؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
⏰ساعت ۱۵
2️⃣ روششناسی مطالعات اجتماعی دین
👤دکتر محمدرضا قائمینیک؛ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
⏰ساعت ۱۵:۳۰
3️⃣ ملاکهای اجتماعی دینداری
👤دکتر مریم منصوری؛ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی
⏰ساعت ۱۶
4️⃣ موانع دینداری انسان مدرن
👤دکتر علیاصغر اسلامیتنها؛ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
⏰ساعت ۱۶:۳۰
دبیر نشست: محمدجواد رحمانی، پژوهشگر علوم قرآن و حدیث
⏰ سهشنبه ۱۴ فروردین، ۲۲ رمضان ساعت ۱۵
💠 «لینک ورود به اتاق نشست»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
May 11
☑️ معنویت انقلابی؛ جهانشمول و انسانساز
▫️حجتالاسلام مهدی عصمتی، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب
🔸معنویت را میتوان به معنویت فردی و اجتماعی، معنویت فعال و منفعل، معنویت پویا و ایستا و معنویت جهادی-انقلابی و معنویت خنثی و سازشکار تقسیم کرد.
✔️معنویت؛ خلوت و خلسه صرف نیست و با مواسات و رعایت حقوق شهروندی، نسبتی تامّ و تمام دارد، نه اینکه نسبتشان در بینسبتی و جزیرهای بودن آنها با هم باشد؛ چه اینکه معنویت، معلول معرفت و مولود عبودیت و محصول تحقق عدالت فکری و اخلاقی در حوزه انسانیت انسان است و راه کسب معنویت نیز اصلاح درون و برون است.
🔹معنویت اومانیستی، سکولاریستی و لیبرالیستی اساساً معنویت نیست و اگر باشد ناقص و ناکافی است، چه بسا انسان و جامعه انسانی را دچار «بحران هویت» نماید و معنویت بر پایه باورهای اسلامی، رابطه دو سویه با عدالت اجتماعی و کرامت و حریت انسانی دارد و تاثیر معنویت و معرفت، معنویت و کرامت، معنویت و عدالت و معنویت و حریت، تاثیری دو جانبه و متقابل است.
🔸امروز نظام اسلامی و جامعه اسلامی از درون، هم از جهت فکری-فرهنگی و هم از جهت معنوی و رفتاری، تهدیدپذیر و در معرض خطرات و آفات است و باید به سنت لایتغیر خدا توجه داشته باشیم که «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» (رعد/11).
➕مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
10.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ شب قدر، شب انسان کامل است
🎙استاد شهید مرتضی مطهری(ره)
✔️شب قدر شبی است که میان ملک و ملکوت ارتباطی برقرار میشود که طبیعت و ماوراء طبیعت در وجود امام یکی میشود که او هم وجود ملکی دارد و هم وجود ملکوتی. ارزش عبادت در این شب برای انسان از هزار شب بیشتر است.
✔️#شب_قدر، شبی است که امام در حالت قربی الهی است و موقعی است که جو روحی عالم بهگونهای است که درهای زمین و آسمان باز شده است در چنین شرایطی اگر افرادی مثل ما هم ذرهای هماهنگی نشان دهند فیضی که در این شب میتوانند ببرند برابر است با هزار ماه.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔻بازگشت از ناامیدسازی
✔️ کار مهم اندیشمندان اسلامی در طول تاریخ، حرکت جامعه به سمت احقاق حق و سهیم کردن همه ملت برای دفاع از اسلام و میهن بوده است.
🖌حالا مقابله با دشمن خارجی نیاز به سهیمشدن همگانی دارد حتی نیاز به بازگشت #روشنفکران داخلی از خودکمبینی و ناامیدسازی ملت.
#اسرائیل_غاصب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
#هم_اکنون
برگزاری نشست ششم از سلسه گفتگوهای پیرامون روز قدس "روایت غزه"
موضوع: نسبت تحولات اخیر فلسطین با آخر الزمان و مهدویت
باحضور محمدهادی همایون، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)
🔸لینک اتاق نشست:
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat