eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
994 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 | ☑️ برشی از پیام رهبر انقلاب به دانشجویان دانشگاه آمریکا 🔹 شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید. تاریخ در حال ورق خوردن است. 🖇«مطالعه کامل پیام» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔸 | ✅ دومین قسمت ویژه‌برنامه «نقدنوشت» به همت رسانه فکرت برگزار می‌گردد: 💥 صدرا؛ شهیر غریب 🖇 تاملی پیرامون دیالکتیک فلسفه و رمان 👤 با حضور: ✔️ ابراهیم اکبری دیزگاه؛ نویسنده و منتقد ادبی ✔️ مصطفی سلیمانی؛ دکترای فلسفه و منتقد ادبی 💢در این شماره از نقدنوشت، به نقد و بررسی کتاب «مردی در تبعید ابدی» از نادر ابراهیمی خواهیم پرداخت. ⏰ شنبه ۱۲ خرداد، ساعت ۱۶ - ۱۸ 🏢 قم، خیابان صفاییه، کوچه ۳۹، پلاک ۱۱، کافه جهان‌نما 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 | 🔖برگ سیزدهم ☑️ نگاه صحیح به مقوله امید 👤علی مصباحی، پژوهشگر حوزه مهدویت ▫️برای میدواری لازم است انسان نگاه خود را اصلاح کند تا بتواند نقاط امیدزای حقیقی را ببیند. اگر ملاک‌های تحلیل امیدواری را نداشته باشیم نمی‌توانیم به پاسخ صحیح و مطلوب دست بیابیم. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 | 🔖برگ چهاردهم ☑️ رویای مشترک در امید اجتماعی 👤حجت‌الاسلام عبداللهی، فعال فرهنگی ▫️امید یکی از الزامات زندگی فردی و اجتماعی است. یکی از مسائلی که در بحث امید اجتماعی باید بدان توجه کرد بحث رویا است. اگر در یک جامعه رویای مشترکی وجود داشته باشد همین امر باعث افزایش امید اجتماعی می‎شود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
|‌ ☑️ صدرا یا دورکیم؛ کدام آرمانشهر؟ ✍🏻 بابک افشاری و علی بحرانی ▫️در نگاه دورکیم قانون‌گذاری به‌دست خود افراد جامعه صورت‌می‌گیرد و حتی جامعه آرمانی به‌لحاظ اعمال فشار از جهت ساختارهایِ مستحکم اجتماعی امکان روی دادن جامعه بدون ناهنجاری نفی می‌شود. از طرفی هم به‌دلیل نفی متافیزیک، دورکیم وجه انسان کامل را از جامعه‌ی آرمانی حذف کرده و جامعه به‌جای انسان کامل در حال جمع کردن اجتماع می‌باشد. اما صدرا با ملاک قرار دادن «اشتداد در وجود» قائل به تحقق جامعه‌ای به تمامه هنجاری می‌باشد؛ که در آن انسان کامل وجه جمع این جامعه آرمانی می‌باشد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔸صدرا ذیل مباحث مربوط به فلسفه سیاست بحث آرمان شهری را مطرح می‌کند و لازمه دست یافتن به سعادت اخروی را زندگی در آرمان‌شهر می‌داند؛ «فالخیر الافضل والکمال الاقصی ان ما ینال بالمدینه الفاضله» صدرا هدف جامعه آرمانی را سعادت می‌داند و سعادت را فضیلت و به‌حد کمال رسیدن دنیوی و اخروی انسان می‌داند. 🔹برخلاف صدرا، دورکیم جامعه برتر را جامعه‌ای که در آن امور اخروی شکوفا شود، نمی‌پندارد، بلکه جامعه‌ای که در آن از مادیات بهره‌مندی بیشتری داشته‌باشند جامعه‌ی آرمانی در نظر می‌گیرد. دورکیم می‌گوید: رایج‌ترین فکر در باب تقسیم‌کار این است که تقسیم‌کار از تمایل آدمی به افزودن دائمی سعادت خویش بر می‌خیزد. تقسیم‌کار بیشتر بازده بیشتر، منابع در اختیارِ بیشتر، کیفیت این منابع بهتر. پس به نظر می‌رسد که هرچه بیشتر از این چیزها برخوردار باشیم سعادتمندتر هستیم. در نتیجه انسان به‌طور طبیعی بر دستیابی بیشتر به منابع شوق جست و جوی بیشتری دارد. 🔸 از نظر صدرا این انسان کامل هست که اتصال با عقل فعال را دارست، پس تنها او واجد تقنین و حکمرانی می‌باشد. دورکیم هم قبول دارد که در جامعه آرمانی هنجارها باید کنترل شده باشند، و این کنترل توسط قوانین و ساختارهای اجتماعی صورت‌می‌گیرد. این قوانین و ساختارهای اجتماعی در یک نسبتی با هم قرار دارند که برای سودجویی افراد محدودیت ایجاد می‌کنند. صدرا و دورکیم در اینجا با هم اختلاف‌نظر دارند. 🔹در جامعه آرمانی ملاصدرا جای هیچ‌گونه ناهنجاری نیست؛ چون اساساً رئیس جامعه آرمانی به‌گونه‌ای شهروندان را تربیت می‌کند که جای هیچ‌گونه ناهنجاری وجود ندارد، و اساساً تمام قوانینی که توسط شرع وضع می‌شود در تمام ابعاد رفتاری انسان رسوخ می‌کند و تمام امیال انسان را به اعتدال می‌رساند. بی هنجاری و بی ضابطگی کامل از نظر تجربی ناممکن است و جوامع بر اساس کم و بیش‌ی این درجات تنظیم هنجار بخشی‌شان مشخص می‌گردند. 🔸اساساً دورکیم وجهی که انسان کامل صحنه گردان اجتماع می‌باشد را نفی می‌کند. او می‌گوید گذشت آن زمان‌هایی که انسان کامل به نظر ما کسی می‌نمود که در عین علاقه به همه‌چیز و ناپایبندی به هیچ‌چیز، استعداد چشیدن طعم هر چیز چیز را داشت و از امکان فراهم آوردن عالی‌ترین عناصر سازنده‌ی تمدن در وجود خویش برخوردار بود. این چنین فرهنگ گسترده، امروزه دیگر بر ما تأثیری ندارد. دورکیم با نفی جایگاه انسان کامل و متافیزیک در جامعه‌ی آرمانی، این جایگاه را به جامعه می‌دهد و اساساً جامعه خدا می‌شود. مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🎧 | ☑️ ملاصدرا و نقشه راه (خوانش حکمت متعالیه) جلسه ششم: نسبت حکمت متعالیه با دیگر فلسفه‌ها 👤مهدی امامی جمعه، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان 📥 ( اینجـا بشـنوید) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 | ☑️ ملاصدرا و نقشه راه (خوانش حکمت متعالیه) 🎙مهدی امامی جمعه، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان جلسه ششم: نسبت حکمت متعالیه با دیگر فلسفه‌ها نسبت فلسفه صدرا با سایرین 5:10 تمایز فلسفه یونان 15:00 سوال هایدگر 24:20 ارتباط صادر اول و واجب 37:00 وحدت مکانیکی و ارگانیکی 45:50 علم باطن و ظاهر 59:30 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نشست گفت‌وگو با موضوع «نهایی‌ترین انسان، بررسی شخصیت تاریخی صدرالمتألهین» با حضور استاد «اصغر طاهرزاده». ➕فایل صوتی و تصویری و گزارش متنی این نشست به‌زودی منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
|‌ ☑️ صدرا برای همه..! ✍🏻 امیرعباس شاهسواری ▫️با توجه به شرایط موجود و عدم معاصریت اساتید بزرگوار و فحول فلسفه صدرایی نیاز با کسانی داریم که از شاگردی و علم‌آموزی از این بزرگواران ابایی نداشته باشند و از طرفی در هژمونی سنتی این اساتید که صدرا را برای صدرا آموزش می‌دهند، نیفتند و این مفاهیم را ساده‌سازی و با قالب‌هایی به روز و جذاب ارائه دهند؛ همان کاری که مرحوم علامه مصباح(ره) در آموزش فلسفه برای دانشجویان و کتاب‌های طرح ولایت، انجام دادند، اما متاسفانه امتداد نیافت. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔸 یکی از شاخصه‌های انسان مدرن تنبل‌بودن است؛ تنبل‌بودن نه به این معنا که کاری انجام ندهد بلکه برای به زحمت‌نینداختن خویش هر تلاشی را انجام می‌دهد؛ خود این پارادوکس عجیبی است که ریشه در سرعت دارد که یکی از شاخصه‌های مدرنیته است. 🔹 یکی از مصداق‌های بارز این لقمه آماده‌خواری انسان مدرن ظهور رده کتاب‌های «برای احمق‌ها» از نشر وایلی در سی سال گذشته بوده است که سخت‌ترین مباحث علمی را به ساده‌ترین شکل ممکن توضییح می‌دهد و تا به الان بیش از 250 میلیون نسخه فروش رفته است و به بیش از 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. 🔸 در چنین روزگاری ما با بزرگانی در جامعه خودمان مواجه هستیم که بسیار به مفاهیم صدرا مسلط هستند اما اگر نگاه کنیم، یک کتاب مفاهیم حکمت متعالیه به زبان ساده از این اساتید نمی‌بینیم؛ یا حتی کتابی با این عنوان که چگونه صدرا بخوانیم، چگونه شواهد بخوانیم، چگونه اسفار بخوانیم؟ 🔹 رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده آیت‌الله مصباح می‌فرمایند: کتابهای فکری لازم است در فکر رسوخ کند؛ و این، صرفاً با نشر کتاب حاصل نمی‌شود. شما نگاه کنید غربی‌ها در این کارها خوب واردند؛ ببینید مثلاً فرض کنید فلان متفکّر، حالا مثلاً هِگل مگر چند کتاب نوشته؟ افکارش را از داخل این کتابها استخراج می‌کنند و درمی‌آورند، تخلیص می‌کنند، آن فکر را با بیان‌های مختلف، با زبان‌های مختلف، با شیوه‌های مختلف پخش می‌کنند! 🔸 به نظر می‌رسد نباید از اساتید فلسفه معاصر انتظار داشت که به چنین کارهایی دست بزنند، چون این بزرگواران این کارها را دون شان خود می‌پندارند در حالی که ویتوریو هوزله استاد دانشگاه راسن آلمان که در 21 سالگی دکتری فلسفه خود را گرفته است، کتاب رمانی برای نوجوانان می‌نویسد به نام «محفل فیلسوفان خاموش» که در ایران هم ترجمه شده و در راستای دنیای سوفی است. مطالعه کامل یادداشت در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🎧 | ☑️ نهــــایی‌ترین انســـان 🔻بررسی شخصیت تاریخی صدرالمتألهین 👤اصغر طاهرزاده: نویسنده و استاد فلسفه 📥 ( اینجـا بشـنوید) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 | ☑️ نهــــایی‌ترین انســـان 🔻بررسی شخصیت تاریخی صدرالمتألهین 👤اصغر طاهرزاده: استاد فلسفه چیستی آرمان‌شهر 1:00 شهروند در جهان مدرن 7:00 حضور نهایی انسانیت 11:05 بشر و اصالت وجود 20:25 دوگانگی سوژه و ابژه 23:34 آینده و زبان تفکر غرب 28:35 تاریخ فهم اصالت وجود 35:50 فضای مجازی و ملکوت 39:45 ظرفیت بشر آخر الزمانی 45:45 امام مردم را صدرایی کرد 51:37 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
📚 ☑️ امام(ره) صدرایی حرف نزد اما همه مردم را صدرایی کرد 🖋استاد اصغر طاهرزاده، نویسنده و استاد فلسفه ▫️آیا واقعاً این مکتب عظیم صدرالمتالهین، توان این را دارد که انسان را طوری تعریف کند که بتواند در تاریخ جدید حاضر بشود؟ آیا ما هم اگر بخواهیم آرمان‌شهر خودمان را بسازیم، می‌توانیم؟ و اگر می‌توانیم، صدرا چقدر نقش دارد و اگر صدرا نباشد آیا می‌توان یک آرمان‌شهری که مربوط به تاریخ بشر قدسی تشیع است بسازیم یا نه؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔹ما انسان را تا در معنای اصیل نهایی آن نیابیم و نبینیم و مد نظر قرار ندهیم محال است که بتوان ساخت. بشر جدید از خود یک تعریف ساخت که مطابق آن تعریف، بشر جدید شهروند است و می‌گوید که انسان‌ها به این امر رسیدند که حالا باید فقط به منافع خودشان فکر کنند. شهروندی که بعد از پیش آمد، به این نتیجه رسید که من شدیداً به منافع خودم باید فکر کنم، یعنی به سر عقل آمدن . ▫️ما اگر می‌خواهیم آرمان‌شهر بسازیم، اول باید مشخص بشود که انسان نهایی‌مان چیست؟ شما اگر انسان را به عنوان یک حضور نهایی انسانیت مد نظر قرار ندهید و او را به خودش یادآوری نکنید هیچ آرمان‌شهری به معنای شرایط جدید در پیش نخواهد بود. 🔻نهایی‌ترین انسان چه انسانی است؟ نسبت خدا با انسان یا بگویید نسبت خدا با مخلوقات، نسبت امکان ذاتی مخلوقات است. خدا فقط در نسبت امکان ذاتی وجود می‌دهد. شما در ازای انسانیت‌تان می‌توانید با خداوند مرتبط باشید. حالا انسانیت شما نهایتش چیست؟ 🔸من که فکر می‌کنم هنوز تاریخ فهم پیش نیامده است. در نگاه جناب قول به تجلی و رخداد و نوبه نو شدن دائم حقیقت، مستلزم اصالت دادن به آینده‌است. مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🎧 | ☑️ ملاصدرا و نقشه راه (خوانش حکمت متعالیه) جلسه هفتم: چشم اندازها در حکمت متعالیه 👤مهدی امامی جمعه، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان 📥 ( اینجـا بشـنوید) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 | ☑️ ملاصدرا و نقشه راه (خوانش حکمت متعالیه) 🎙مهدی امامی جمعه، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان جلسه هفتم: چشم‌اندازها در حکمت متعالیه اختلاف چشم اندازها 7:10 ورود مسائل نو 13:20 سه مواجهه با اندیشه یونان 18:10 تعامل با فلسفه غرب 28:45 فلسفه و باب گفت‌وگو 51:00 هدف اول از فلسفه 59:45 مبنای حکمی عمران دنیا 1:04:45 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
📸 ✅ نشست نقدنوشت با موضوع «تاملی پیرامون دیالکتیک فلسفه و رمان» با حضور آقایان «ابراهیم اکبری دیزگاه» و «مصطفی سلیمانی» برگزار شد. ➕فایل صوتی و گزارش متنی این نشست به‌زودی منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
☑️ از حکمت صدرایی تا نهضت خمینی(ره) 🔰حجت‌الاسلام امین اسدپور، پژوهشگر و مدرس فلسفه اسلامی؛ 🔹یکی از نکات مهم و برجسته ملاصدرا و یکی از مهم ترین بسترهای شکل‌گیری اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، کاری است که ملاصدرا در فلسفه فقه انجام می‌دهد. 🔹امروزه شدیدا این خلأ را در حوزه‌های علمیه نیاز داریم. روایتی که فارابی، شیخ‌الرئیس و ملاصدرا در نسبت بین صورت‌بندی فلسفه و فقه انجام می‌دهند و به تعبیر امروزی همان فلسفه شریعت را در نظام معرفتی خود مستقر می‌کند، نکته‌ای است که ما خیلی در حوزه‌های علمیه نیاز داریم. ما در مورد قلمرو فقه اطلاعات جامع و دقیقی نداریم. یکی از مهم ترین کوتاهی‌های علمی-پژوهشی در حوزه علمیه این است که در مورد میزان کارکردهای فقه تحقیقات عالمانه‌ای نکرده‌ایم. 🔹ملاصدرا دقیقا در نظام معرفتی خود فلسفه شریعت را حاکم می‌کند و در کتاب «مشهد خامس شواهد ربوبیه» و کتاب «مفاتیح الغیب» خود به طور مفصل به این موضوع پرداخته است. 🔹نکته بسیار جالب این است «امام خمینی (ره)» در طول هفته، چهارشنبه و پنجشنبه صبح ها از جمله کتب اخلاقی‌ای که با استاد خود «مرحوم شاه آبادی» می‌خوانند، کتاب «مفاتیح الغیب» ملاصدرا بود.دیدگاه ملاصدرا در این کتاب این است که شریعت باید تنظیم رابطه عباد با خداوند متعال و تنظیم سیاست مدنی بین عباد را انجام دهد و اداره حیات اجتماعی با شریعت است. مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🎧 | ☑️ امام خمینی، نماینده علم اسلامی در میدان عمل 🎙حجت‌الاسلام حمید پارسانیا 📥( اینجــا بشنوید) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 | ☑️ امام خمینی، نماینده علم اسلامی در میدان عمل 🎙حجت‌الاسلام حمید پارسانیا همراهی مردم با امام 5:40 نقطه عطف فرهنگی و تمدنی 10:30 مدینه فاسقه فارابی 19:05 امام و میراث معرفتی 25:45 عرفان و فلسفه نظری امام 28:50 انقلاب فرهنگی و حصر 36:11 نامه امام به گورباچف 42:50 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | به‌مناسبت سالروز رحلت امام؛ ☑️ کدام امام خمینی انقلاب کرد؟ 🎙 حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی عبداللهی، استاد تمام دانشگاه تهران 🔘 اگر امام خمینی فقیه، عارف و فیلسوف نبود؛ بی‌‌شک نمی‌‌توانست چنین انقلابی پدید بیاورد. امام خمینی نماینده یک جریان فکری همه جانبه است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
| ☑️ چشمه جاری قرن ✍🏻 فائزه السادات حسینی ▫️امام خمینی(ره) از اعماق وجودش دست‌هایش را دراز کرد تا مسیری نورانی را ریل‌گذاری کند و این حتی در هنگامه ترک دنیا وجود داشت چون او بعد از پیروزی انقلاب با امواجی از فتنه‌های قومیتی، سیاسی، دینی و اقتصادی رو‌به‌رو شد اما با روح خدایی خود ایستاد و به‌قول آقای صفایی«نسل و ذریه پیامبر اینگونه جوشنده است.». جوشندگی که نه تنها چراغ دل کشورش شد بلکه تبدیل به چشمه جاری برای تمام آزادگان شد تا مسیر الهی را وارد شوند؛ به این خاطر من بعد از خواندن کتاب «کوثر، چشمه جاری» یاد زندگانی روح الله خمینی(ره) افتادم که به من می‌گفت: به‌راستی روح‌الله، چشمه جاری‌ست. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔸قلم صفایی حائری(ره) هر کدام از اتفاقات زندگانی حضرت محمد مصطفی(ص) را یک خیر بزرگ و ساری معرفی می‌کند. اما چرا؟ چون در تمامی آنان بر «رب العرش العظیم» تکیه داشت تا در پس آن به هدایت جامعه جاهلی زمان خود بپردازد. به‌عبارتی‌دیگر تفسیر کوثر با «برخورد مناسب رسول در هدایت، غنا، بی‌نیازکردن، تسلط، عزت، امن، اعتماد، توحید، عبودیت، رسالت، استقامت، تربیت، جمع‌آوری، هجرت به حبشه و مدینه و هجرت رسول و مدینه الرسول» معنا پیدا می‌کند. 🔹 مساله‌ای که در زندگانی خمینی کبیر هم دیده می‌شد. زیرا ایشان همانند پیامبر اسلام (ص) از درون یک فضای تاریک و غم‌بار عَلمی را به‌دست گرفتند که کار هر کس نبود و او توانست با کمترین امکانات بهترین نتایج را کسب کند. حال سوال این‌جاست که منظور از کمترین امکانات چیست؟ 🔸 صدای آیت‌الله خمینی در شرایطی به اغلب مردم می‌رسید که نفوذ خارجی در عالی‌ترین سطح قرار داشت، جوانان بیشتر در چنددستگی گروه‌های سیاسی حرکت می‌کردند، شاه اعتراضات را با شدیدترین وجه ممکن سرکوب می‌کرد و دایره دیکتاتوری‌اش در حال تکمیل بود. حال سوال این‌جا مطرح می‌شود که روح‌الله چگونه صدای خود را به ایران رساند؟ 🔹 من بهترین پاسخ را در کلام کتاب "کوثر، چشمه جاری" یافتم، و آن «زاویه دید و زاویه برخورد» امام خمینی(ره) به شرایط و حوادث بود که مرحوم صفایی حائری درباره آن می‌نویسد: «زاویه دید و زاویه برخورد تو در ذهنیت و در عمل تو می‌تواند تو را بهره‌مند سازد و از ترس‌ها و حسرت‌ها تو را نجات بخشد. آن‌چه در پیروزی، شکست را شکل می‌دهد و آن‌چه از شکست، آموزگار پیری می‌سازد همین موضع‌گیری مناسب و برخورد صحیح و کوثر الهی است. کسی که در پیروزی، به غرور و تجاوز گرفتار می‌شود، شکست خورده و کسی که در شکست به ضعف‌های خود و قدرت‌های حریف فکر می‌کند و برنامه می‌ریزد، پیروز شده است.» مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام