eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فکرت
🔘 ا واکاوی پدیده باستان‌گرایی؛ کوروش کبیر از تحریف تا واقعیت 🎙حجت الاسلام دکتر مصطفی محسنی، دکتری تاریخ و تمدن اسلامی ▪️سهِ موضوع «ذوالقرنین بودن کوروش»، «منشور کوروش» و «مقبره کوروش» سراسر ابهام هستند و هر سه را غرب به میان آورده و مطرح کردند. حال نباید بگویم که این‌‌ها به دنبال اهدافی بودند و این مطالب را منتشر نمودند؟ ▪️آیا غربی‌‌ها و جیمز موریه‌‌ای که جاسوس و پلید بود، به دنبال بزرگ کردن تمدن ایران بوده است؟ آیا او دلش برای ایران سوخته بود؟ خیر، قطعاً او و سایر غربی‌‌ها هدف دیگری داشته‌‌اند؛ چرا که این مطالب نوظهور، هر سه از غرب آمدند و متأسفانه امروزه به عنوان یک پدیده‌‌ی غیرقابل انکار تبدیل شده است. ▪️پروفسور أرفعی که باستان‌‌شناس شهیری می‌‌باشد و اتفاقاً کوروش‌‌ستاست و منشور را از فرانسوی به فارسی ترجمه کرده است، معتقد است که این مقبره از آنِ کوروش نیست. 🖇 مطالعه گفت‌وگو در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
🔘 #نشست ا #مدرسه_فکرت مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت برگزار می‌کند؛ ✅ بهانه‌های بنی اسرائیلی (۲)
1402.08.04 نشست بهانه بنی اسرائیلی سید افقهی.mp3
19.5M
🔘 ا بهانه‌های بنی اسرائیلی (۲) 🔘چرا فلسطین مسأله اصلی دنیای اسلام است؟ 🔘بررسی جنایت صهیونیست‌ها در فلسطین با حضور 👤 استاد سیدهادی سید افقهی، کارشناس حوزه صهیونیسم و مسائل بین الملل 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔘 ا ✅ غزه قهرمان؛ خط مقدم نبرد با نظام سلطه 🖋حجت الاسلام دکتر سید سجاد ایزدهی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ▪️آنچه امروز در سرزمین های اشغالی شاهد آن هستیم عجز صهیونیست‌ها در برابر روحیه شهادت طلبانه فلسطینی هاست و غزه قهرمان به مصداق بارز ایثار و مقاومت در دنیای اسلام تبدیل شده است. ▪️واقعیت آن است که مردم بی پناه و مظلوم فلسطین، برای حفظ میهن، دفع ظلم و ستم، حفظ خانواده و مردم کشور در برابر دشمن متجاوز و غاصب و در راستای از بین بردن دشمنان اسلام می‌جنگند به همین دلیل ارزش شهادت برای آنان حفظ می‌شود. ▪️اقدامات جریان مقاومت فلسطین دفاع مشروع در برابر جنایات و آپارتاید رژیم کودک‌کش صهیونیستی است. بر همین اساس بر سایر مسلمانان واجب است که همه در صف جهاد واحد قرار گرفته و به آنانی که جان خود را برای حفظ اسلام به خطر می‌اندازند، کمک کرده و هم افزایی داشته باشند. یادمان نرود که امروز فلسطین و به صورت خاص غزه به صف اول جنگ با نظام سلطه تبدیل شده است. ▪️به راستی اگر نمی‌توانیم در صف اول حضور داشته باشیم، در مراحل دیگر آن میتوانیم شرکت کنیم. کمک‌های فکری، مالی و… در این راه ارزشمند است. اگر این مقدار هم مقدور نیست با محکوم کردن و حضور در صحنه می‌توان چراغ مبارزه با دشمن غاصب را روشن نگه داشت و با این کار مسلمانان عالم، فلسطین و غزه را خوشحال و امیدوار کرده و در نهایت همه برای آزاد سازی قدس بعنوان قبله اول مسلمانان عالم آماده شویم. ▪️شهادت و شهادت‌طلبی از موضوعات و مسائل قرآنی و حدیثی و از اصول مهم و ضروریات دین اسلام است که باید به درستی شناخته شود. در فرهنگ اسلامی شهادت یکی از والاترین ارزشها و شهید از برترین انسانها است. شهادت اوج کمال انسان بوده و جهاد مقدس شهید و خون پاکی که در این راه به زمین ریخته می‏شود، عامل بقای جوامع انسانی و تداوم ارزش‏های مقدسی است که انسانیت، شرف، عدالت و آزادی در پرتو آنها، جان و رمق گرفته و استمرار پیدا می‌کنند. ◾️در حال حاضر خون شهدای مظلوم فلسطین پیام آور سعادت و رهایی و منشأ بزرگ بیداری وجدان های بشری است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
نشست تبیین مبانی فقهی مقاومت اسلامی در فلسطین از نگاه امامین انقلاب.mp3
25.3M
🎙 ا ✅«مبانی فقهی مقاومت اسلامی در فلسطین از دیدگاه امامین انقلاب» 👤استاد: آیت‌الله کعبی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
هدایت شده از حمید پارسانیا
✅ حکمت الهی قتل کودکان چیست؟ ✳️ حمید پارسانیا در فص موسوی کتاب «فصوص الحکم»، ابن‌عربی در مورد حکمت قتل کودکان توسط فرعون و نسبت آن با جامعۀ بنی اسرائیل بحث می‌کند. همانطور که می‌دانیم فرعون با خبر می‌شود که فرزندی خواهد آمد که قدرت او را متزلزل می‌کند. او هم برای جلوگیری از به دنیا آمدن موسی (ع)، فرزندان بنی‌اسرائیل را قتل‌عام می‌کند. اینجا سوالی که به وجود می‌آید این است که اگر عالم صحنۀ حکمت الهی است آیا این حادثه و قتل کودکان از باب تصادف است؟ زمانی هست که ما در سطح خرد مساله را نگاه می‌کنیم و فقط اراده، قدرت و اقتدار فرعون و ظلمی که انجام می‌دهد را ملاحظه می‌کنیم اما اگر در عالم همه جنود و کارگزار الهی هستند و از یک منظر الهی به مساله نگاه کنیم خود این امر هم در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن نقشی ایفا نمی‌کند؟ ابن‌عربی در این فص و در توضیح این مطلب - به تعبیر بنده- بیان می‌کند که این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی می‌کشد و با همان ظلمی که دارد انجام می‌دهد، امت موسی (ع) در حال شکل گیری است. چون این کودکان که به تعبیری «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه حدیث‌العهد بودن به پروردگار و قربی که به خداوند دارند، پدر، مادر و بزرگان را به تسخیر خود درمی‌آورند و جامعه را به خدمت خود می‌گیرند. ضرورت این به خدمت درآوردن این است که عُلّوی در کار باشد و این علّو را کودکان به خاطر نزدیکی به خداوند دارند و همین موضوع باعث می‌شود که در دیگران اثر بگذارند و آنها را به تسخیر خود درآورند. اگر کسی پدر و مادر را از خواب بیدار کند، خودشان ناراحت می‌شوند و تحملش را ندارند اما تا از فرزند سرفه‌ای سر می‌زند یا ناآرام می‌شود با همه وجود از خواب برمی‌خیزند و در خدمت کودک قرار می‌گیرند. این در واقع منزلتی است که خداوند به کودک داده است که اینگونه می‌تواند مادر و پیرامون را تسخیر کند. کودکانی که حدیث العهد هستند وقتی که به مقتل برده می‌شوند نفس دارند و از بین نمی‌روند. ظلمی که به این‌ها می‌شود و انتقام و قصاصی که نسبت به این خون می‌شود باعث انباشت می‌شود. این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتر اجتماع پیدا می‌کنند که همان تشکیل امت موسی است. همین مساله در سنت الهی عمل می‌کند و در نهایت فرعون را از بین می‌برد. امروز حوادثی که در غزه رخ می‌دهد و قتل‌عام کودکان بی‌گناه رخ می‌دهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت می‌گیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل می‌رسند کلمه توحید را بر زبان می‌آورند و ربّ خود را فرا می‌خوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده می‌شوند و سنت خدا با آنها عمل می‌کند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها می‌شود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است. گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی می‌بینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر می‌گیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیق‌تری شکل می‌گیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد. بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ارتباط وجودی انسان‌ها در حوزه معنایی و روحانی آن‌هاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل می‌کند تا ان‌شاالله انتقام مظلوم گرفته شود. ⭕️ @parsania_net
13.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 ا ✅ شما قضاوت کنید، کدام یک داعش است؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔘 ا ✅ یهود هر گاه قصد بازگشت و احیای قدرت ملک سلیمان، در اورشلیم و کنعان و بیت المقدس را داشت شکست خورد. 📢 دکتر محمدعلی لیالی 🔻ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📜وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
7.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 ا ✅ ماجرای غزه کار خدا است... دکتر محمد حسنی، کارشناس رسانه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔘 ا رسانه اندیشه و آگاهی فکرت، برگزار می‌کند؛ ▪️نشست تحلیلی-تاریخی به‌مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی ✅ مقاومت؛ از تهران تا غزه ◽️بررسی ابعاد راهبردی مقاومت در مواجهه با جریان‌های استکبار و ضد حقوق بشری ◽️نگاهی به تاریخ خشونت در غرب و شرق با حضور: 👤حجت الاسلام دکتر سید عبدالمجید اشکوری؛ عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) 🌐 لینک پخش زنده: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat ⏰ زمان: چهارشنبه ۱۰ آبان ساعت ۹ مکان: قم، بلوار بسیج، مؤسسه شناخت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
✅ فناوری نرم آموزشی و پژوهشی باید مبتنی بر بنیان‎های حکمت اسلامی باشد عناوین مهم سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه، بیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از دانشگاه امام حسین(ع): ◽️دانشگاه تراز انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری از آن تعبیر به دانشگاه اسلامی می‌کنند، دانشگاهی است که علاوه بر اینکه نمادهایش اسلامی است باید فناوری نرم آموزشی، پژوهشی و مهارتی آن بر اساس بنیان های حکمت اسلامی باشد. ◽️آنچه مسلم است این که حکمرانی غیر از حکومت‌داری است؛ حکمرانی فرایندی سه ساحتی شامل سیاستگذاری، ‌تنظیم‌گری و تصدی‌گری است که هر کدام از ساحت‌ها مراحلی دارند،‌ اگر الگوی حکمرانی آموزش عالی را بر مبنای حکمت اسلامی تدوین کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم که دانشگاه اسلامی شکل گیرد. ◽️سند اسلامی شدن دانشگاه ها از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و ابلاغ شد و در چهار ساحت آموزش، مدیریت، پژوهش و فرهنگی تدوین شده است، در این سند ‌نکات ارزنده‌ای از حکمت اسلامی و منظومه فکری امامین وجود دارد. ◽️سند هوش مصنوعی هنوز نهایی نشده است، محققان دانشگاه امام حسین (ع) می‌توانند در تدوین این سند مشارکت داشته باشند. ◽️گسست نسل‌ها یک امر طولی بوده اما در عرض هم با دو زیست‌جهان انقلاب اسلامی و زیست‌جهان پسامدرن مواجه هستیم و در نسل دهه ۷۰ و دهه ۸۰ شاهد این دو زیست‌جهان هستیم. ◽️ در افراد دارای گرایش به زیست‌جهان پسامدرن شاهد انکار نسبت به برخی واقعیت‌ها هستیم چون بنیان و تفکر این زیست‌جهان دارای مشکلاتی است که طرح‌های معرفتی دانشگاه‌ها و مدارس با ثمره تقویت عقلانیت در نسل جدید همراه است تا با عرفان و استدلال عقلی توأمان به تقویت زیرساخت‌های معرفتی بپردازند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
12.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘برنامه تلویزیونی ✅ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ با حضور: 👤دکتر محمدحسین قدیری ابیانه 👤دکتر عباس خامه‎یار میزبان: حسین کاوه ⏰پنجشنبه ۱۱ آبان، ساعت ۱۸ 🔻پخش از آپارات و یوتیوب فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت