eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 🔻سفرنامه‌های حج 🔹قدیمی‎ترین سفرنامه حج به زبان فارسی از ناصر خسرو قبادیانی است که هزار سال پیش نوشته است. تنها اثر ناصرخسرو که از رنگ و بوی باطنی‌گری رهاست، سفرنامه است. 🔹تا آنجا که عده‎ای معتقدند او هنگام نوشتن گزارش سفر خود کمترین گرایشی به این آیین نداشته است. او پس از بازگشت از سفر، یادداشت‌‌‌های خود را گردآوری کرده و سفرنامه‌اش را با بی‎نظری حیرت‎آوری تنظیم می‌کند. 🔹جوری که امروزه از بهترین نمونه‌‌های نوشتن مشاهدات و عینیت‎گرایی به شمار می‎رود. ناصرخسرو در این سفرنامه، از شغل خود و علت کناره‎گیری از آن و خواب بیدارکننده‎اش آغاز می‌کند و راهی را که رفته، شهر‌‌هایی را که دیده و حوادثی را که شنیده است، یکایک توضیح داده و با شرح بازگشت از سفر به بلخ در سال ۴۴۴ق گزارش خود را پایان می‎دهد. ✍️نویسنده: عاطفه جعفری 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1860 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻در روزگار ذات‌فروشی 🔹برای آنکه ابتذال بهتر شناخته شود، لازم است که درباره «ارزش» نیز صحبت شود و اینکه نسبت ابتذال با این کلمه چیست؟ 🔹به‌عبارت دیگر، وقتی گفته می‌شود پدیده‌ای مبتذل است، یعنی به شیوه یا شیوه‌هایی معین به‌وجود آمده و عقبه‌ای دارد که درنتیجه، به ایجاد ابتذال منتهی شده است. حال اینکه آن شیوه چه جایگاه ارزشی داشته باشد، موضوع دیگری است که ممکن است از نظر برخی باارزش و از نظر برخی دیگر بی‌ارزش قلمداد شود. ✍️نویسنده: علی کاکا دزفولی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1863 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻در روزگار ذات‌فروشی 🔹کلمه ابتذال بیش از آنکه وجه هنجاری داشته باشد، وجه توصیفی دارد. و مفهوم واژه، در وهله اول صاحب مقام توصیف است و در وهله بعد می‌تواند به داوری هنجاری بینجامد. 🔹غالب کسانی که در نقد ابتذال سخن می‌گویند، از توصیف به هنجار می‌رسند، اما چون در عمل فاصله این دو مقام چندان آشکار نیست، ممکن است گاهی با یکدیگر خلط شده یا اشتباه گرفته شوند. 🔹اما کسانی که اثری را مبتذل می‌خوانند، چه ‌انگیزه‌هایی از کار خود دارند و چه چیزی آنها را آزرده که علیه اثری یا محتوایی یا هر پدیده دیگری زبان به نقد گشوده و می‌کوشند در اثبات ابتذالش سخن گویند؟ به‌نظر می‌رسد که بیش از هرچیز، خود مفهوم ابتذال، به دشمنی علیه منتقدانش تبدیل شده است. 🔹سردمداران نقد ابتذال نیز گاهی بی‌آنکه بخواهند به ورطه آنچه مورد نقدشان است، می‌افتند و این‌گونه ضربه‌ای دیگر بر پیکره این مفهوم وارد می‌آید. امروزه هرکس به‌راحتی می‌تواند با دستاویز قرار دادن این کلمه، خود را در جایگاهی بالاتر از همگان فرض کرده و با تیزی واژگان، هرآنچه را بخواهد، قلع‌وقمع کند؛ به نام نقد. اما همه اینها دلیل نمی‌شود که درباره ابتذال حرفی زده نشود. ✍️نویسنده: علی کاکا دزفولی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1863 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻بورس، سد راه تولید است 🔸اوج‌‌گیری بورس را عمدتا می‌توان از دی ماه ۱۳۹۸ دانست حدودا ۷ماه پیش. اتفاقی که پشت ماجرای بورس افتاده آن است که دولت آمد مجوزی به شرکت‌ها داد که بتوانند ارزیابی دارایی خود را تجدید ارزیابی بکنند . 🔸دولت اقدامی عجیب دیگری را در پیش گرفت و نرخ سود بانکی را به ۱۵درصد کاهش داد، که این اقدام خود سیگنالی بود برای بازار به این صورت که سرمایه‌گذاران سپرده‌های خود در حساب‌های سپرده‌گذاری بلند مدت بانک‌ها نگذارند و سرمایه خود را به بورس بیاورند.یعنی دولت عامل اصلی مهاجرت بسیاری از مردم و نقدینگی به سمت بورس است. 🎤گفت و گو با: دکتر محمد جواد توکلی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1851 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻بورس ضربه‌گیر و نتیجه‌ی نحس‌آمیز بانک است 🔸در اقتصاد ایران با توجه به ایرادات ساختاری که داریم اتفاقی که رخ می‌دهد این است که قیمت سهام شما افزایش یافته تقاضای شما افزایش پیدا کرد اگر تعداد همان بماند قاعدتا قیمت‌ها در بازار بالا می‌رود همان چیزی که دارد اتفاق می‌افتد به عنوان مثال شرکت‌های سیمانی در چند وقت اخیر درخواست افزایش قیمت ۶۰ درصدی دادند از آن جا که با این افزایش قیمت مخالفت شده است ارزش سهام‌های شرکت‌های سیمانی کاهش پیدا کرده است. 🔸فردی نقل می‌کرد که یک نفر ۱۳۰ میلیون تومان را داده که در بورس سرمایه‌گذاری کند الان سودش ۷۸۰ میلیون شده در عرض ۱۶ماه یک سوال از این بنده خدا کردم گفتم اگر تخم خربزه و… بکاریم ۱۶ماه آب بدهیم ۷برابر می‌شود؟ گفت نه در کشاورزی سود زیاد نمی‌شود پس اتفاقی به وقوع می‌پیوندد که نتیجه‌اش تورمی است که بعدا گریبان گیر همه می‌شود. 🔸اما در این فرایند چه افرادی بیشتر متضرر می‌شوند؟ آن روستایی که پول ندارد، آن مستأجر که گیر پول پیش برای اجاره منزل است. 🎤گفت و گو با: دکتر محمد جواد توکلی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1851 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔻یک عبد و دو نافرمانی 🔹قدیمی ها اینگونه می گفتند که یک عبد هیچگاه دو بار از ولی خود نافرمانی نمی کند. 🔹گویا آقای خوئینی ها نیز به همین مساله ی اعتقاد دارند چرا که یک نافرمانی در زمان انقلاب از امام خمینی و یک نافرمانی در زمان حاضر از رهبری در کارنامه ی ایشان می درخشد. 🔹 این فرد نه در آن زمان به اذن ولی اعتنا کرد و نه در این زمان به انذار ولی توجه. اکنون فرصت آن است تا مردم به وضوح ببینند کسانی پرچمدار مذاکره با آمریکا هستند که چهار دهه قبل خود از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته‌اند. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔻یک عبد و دو نافرمانی 🔸شور و شوق پیروزی بر دلدادگان آمریکا سراسر ملت را فرا گرفته بود ولی همه می دانستند که زین پس باید از انجام اقدامات جهادی خودداری کرده و فقط به گوش به دهان یک نفر باشند. به خیابان ریختن و کارهای تهاجمی مال زمانی بود که هنوز سازو کار منظمی وجود نداشت و حضور مردم در خیابان برای رژیم سنگین تمام می شد. اما حالا که همه چیز به خوبی و خوشی گذشته و یک نفر سُکان دار این کشتی شده، همه باید منتظر بمانند تا او به آنها دستور کاری را بدهد. این قانون تمام کشورهاست. سیزدهمین روز از دومین ماه آبان عده ای گویا قصد انجام کاری را داشتند. آنها دانشجویان را با خود همراه کرده و بر گِرد سفارت آمریکا در تهران حلقه زده بودند. کسی نمی دانست که رهبر کشور از این اتفاق آگاه هست یا نه؟ آیا به اینگونه رفتارهای خشونت آمیز رضایت دارد یا نه؟ 🔹 بعد از تمام شدن کار، رسانه ها از تسخیر لانه ی جاسوسی گفتند و روسیاهی ماند به صورت کسانی که حتی بدون اطلاع رهبر کشور اقدام به این کار کردند. همه می دانستند که روحیه ی امام با اینگونه رفتارها همخوانی ندارد و شاید هم بخاطر همین مساله، سردمداران این واقعه هیچگاه حاضر نشدند که قبل از کار، برنامه ی خود را برای امام توضیح دهند. البته دانشجویان جوان از پیر مُراد خود خواستند که از امام کسب اجازه کند اما او گویا خود اجازه ی صدور حکم جهاد را از جانب خداوند دریافت کرده بود. 🔚 چهل و یک سال بعد... 🔸کشور ایران با تمام فراز و نشیب هایی که داشته، به یک ثبات نسبی رسیده و چند سالی است که به دنبال مسیری ثابت برای رشد و ارتقای خود می گردد. در این میان به گفته ی رهبری نظام، فقط دو مساله است که می تواند باز کشور را فلج کرده و به دوران تاریک خود برگرداند. اولین مساله اختلاف و عدم وحدت بین گروه های مختلف اجتماعی و سیاسی و دوم ایجاد تشنج و هیاهوی اجتماعی به منظور تعطیل شدن تولید و پرداختن به نزاع های بی فایده ی سیاسی است. 🔹ششمین روز از اولین ماه تابستان، باز هم خبری جنجالی سرتیتر اخبار شد. این بار نه شخصی از دیوار بالا رفته و نه انسان بی گناهی کشته شده بلکه فقط یک کاغذ سیاه شده است. کاغذی که باز آتش اختلاف ها را روشن ساخته و تشنجی عجیب در کشور به راه انداخته است. همان که روزی از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته بود، امروز با نگارش نامه ای به رهبری نظام، تمام توصیه های ایشان را زیر پا گذاشت. او با نگارش این نامه اختلافات فراموش شده را به یاد مردم آورد و شبهات فراوانی را در ذهن مردم کاشت. تشنج حاصل شده درفضای اندیشه ای کشور حاصل هذیان هایی است که این پیر طریق از درون ذهن خود به روی کاغذ انتقال داده است. باز هم همه فهمیدند که او رسالتش درست کردن چالش و هیاهو در کشور است یعنی دقیقا همان چیزی که برای اوضاع امروز کشور می تواند همچون سَمی مُهلِک عمل کند. 🔸قدیمی ها اینگونه می گفتند که یک عبد هیچگاه دو بار از ولی خود نافرمانی نمی کند. گویا آقای خوئینی ها نیز به همین مساله ی اعتقاد دارند چرا که یک نافرمانی در زمان انقلاب از امام خمینی و یک نافرمانی در زمان حاضر از رهبری در کارنامه ی ایشان می درخشد. این فرد نه در آن زمان به اذن ولی اعتنا کرد و نه در این زمان به انذار ولی توجه. اکنون فرصت آن است تا مردم به وضوح ببینند کسانی پرچمدار مذاکره با آمریکا هستند که چهار دهه قبل خود از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته‌اند. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻ارمغان سهروردی تذکر به «انسانی دیگر» 🔹سهروردی به ما می‌گوید: «دانستن، آن هم به معرفت حصولی، تنها پنجره گشوده به عالم نیست. ما با عشق به هم، به بیرون از خود سر می‌زنیم؛ با شهود هم با جهان خارج ارتباط می‌گیریم. » 🔹از این جهت می‌توان گفت با سهروردی تصویری متفاوت از رابطه عالم و آدم در بوم فلسفه شکل می‌گیرد؛ تصویری پویا، رنگارنگ، جذاب و قدرتمند. 🎤گفت وگو با: دکتر عبدالله صلواتی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1870 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻ارمغان سهروردی تذکر به «انسانی دیگر» 🔹این انسان به روایت سهروردی هم تماشاگر جهان است و هم بازیگر. این‌چنین انسانی صرفا به ترسیم واقعیت و گفت‌وگو درباره آن و تحلیل و تفسیر واقعیت نمی‌پردازد، بلکه به مدد سلوک و شهود، توان تغییر واقعیت خود و سپس تغییر دیگران را دارد. 🔹سهروردی به‌ تبع این تغییر بنیادین در آدمی و برگرداندن شکوه و عظمت به انسان، باشکوه‌ترین پدیده امکانی را به‌عنوان راهنما و دستگیر انسان معرفی و از او به قیم کتاب یاد می‌کند و باشکوه‌ترین پدیده امکانی، آدمی را به باشکوه‌ترین تجلی خدا فرا می‌خواند. 🔹کی‌یرکگور در کتاب «ترس و لرزش» اظهار می‌دارد: «آن کس که به خدا ایمان داشت از همه بزرگ‌تر بود.» به کلام کی‌یرکگور می‌توان افزود که در میان مومنان به خدا، آنکه با باشکوه‌ترین تجلیات خدا مرتبط است از همه بزرگ‌تر است. 🔹بنابراین می‌توان گفت بزرگ‌ترین تغییر سهروردی در فلسفه، ابداع او در ارائه روایتی متفاوت از انسان بود این تغییر را به‌ نوعی می‌توان مرکز ثقل مابقی تغییرات در فلسفه او دانست. 🎤گفت وگو با: دکتر عبدالله صلواتی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1870 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻پرستو در قاف 🔸«بوی مدینه می‌آید. این را از نم‌نم باران فهمیدم. دل‌ها بی‌تاب‌اند و چشم‌ها گریان. سمت چپ‌مان مسجد شجره است. 🔸کم‌کم شهری سپیدپوش به استقبال‌مان می‌آید و من چقدر دوست دارم بقیع را ببینم و چقدر دلم می‌خواهد مدینه را بغل کنم و سرش را بگذارم روی شانه‌هایم.» 🔸علیرضا قزوه هم مانند حامد عسکری شاعری است که یک سفرنامه از حج دارد. سفرنامه‌ای که چاپ نخست آن سال‌ها پیش تمام شد. ✍️نویسنده: عاطفه جعفری 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1860 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻پرستو در قاف 🔸متن ادبی و تاریخی کتاب در قالب یادداشت‌های روزانه آمده است و طبع لطیف و شاعرانه نویسنده حج را طور دیگری می‌بیند و در جای‌جای سفر تراوشات ادبی و ذوقی خود را به شیوه نگارش درآورده است. 🔸هر یادداشت حاوی ابیاتی از بیدل و سعدی و دیگر شاعران ازجمله خود نویسنده و پاره‌هایی از «سفرنامه ناصرخسرو» تا «خسی در میقات» جلال آل‌احمد است. 🔸به دلیل مطالعات گسترده نویسنده در مورد سرزمین وحی برای هر مکان تاریخچه‌ای می‌گوید، اگر جا داشته باشد از زمان حضرت آدم(ع) تا صدر اسلام و گاهی تا حکومت آل‌سعود؛ از تاریخ مسجدالنبی و مسجدالحرام تا مسجد شیعیان نخاوله در مدینه و مسجد کوچکی در میان مِنا که اثری از آن باقی نمانده است. ویژگی دیگر کتاب، خشم نویسنده از سعودی‌ها و وهابی‌هاست که بر تمام مراحل سفر سایه انداخته و به خوبی به چشم می‌آید. 🔸صفحه به صفحه متن پر است از طعنه‌ها و فریادهای شاعر ایرانی بر سر علمای دین‌فروش وهابی و سلاطین دنیاپرست سعودی. این لحظات را در کتاب حامد عسکری هم شاهد بودیم. 🔸اواخر کتاب کار به ارائه آمار کشتارهای این سلسله پادشاهی می‌رسد که در همین چند ده سال اخیر بیش از دومیلیون مسلمان را شهید کرده‌اند اما به دشمنان اسلام کمتر از گل نگفته‌اند. ✍️نویسنده: عاطفه جعفری 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1860 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻عوامل موثر در شکل گیری پدیده سلبریتیسم 🔹غرب بر اساس مبانی‌اش با مفهوم سلبریتی همخوانی دارد. 🔹 اگر چه خود آنها هم مشکلات فرهنگی اجتماعی دارند و آسیب‌هایی را به همراه دارند ولی غرب چون مفهوم سلبریتی بر اساس مبانی‌اش شکل گرفته که همان مبانی اومانیستی و لیبرالیستی است، خیلی چالش جدی مثل ما ندارد. 🔹اما در کشور ما این مفهوم از غرب آمده و با مبانی ما سازگار نیست و خیلی از امور فرهنگی ما با آن در تضاد است. 🎤گفت و گو با: دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1879 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻عوامل موثر در شکل گیری پدیده سلبریتیسم 🔹فضای کلی مدرنیته، بحث‌های فردگرایی، انسان‌شناسی و اومانیسم؛می‌توانند نقش خودشان را در ظهور پدیده سلبریتی داشته باشند ولی رسانه‌ها عوامل اصلی و جدی ایجاد این داستان و این پدیده بودند. 🔹در حقیقت وقتی یک عملکرد و رفتار کوچک سلبریتی از طریق روزنامه‌ها و رسانه‌ها تیتر و برجسته می‌شود، خود این می‌تواند این پدیده را برای مردم و مخاطب یک پدیده مهم تلقی کند. 🔹در رسانه ملی حتی در صدا و سیما به جزئیات زندگی این افراد می‌پردازند. مهمترین برنامه‌های صدا و سیما به افراد مشهوری که زندگی شخصی‌شان در فضای مجازی ریخته شده اختصاص دارد، کسانی که نابهنجاری‌های جدی در صفحات مجازی خود دارند و نتیجه می‌شود همین که می‌بینید. 🎤گفت و گو با: دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1876 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻سیاه‌پوستان در آمریکا، شأن و جایگاه انسانی ندارند 🔸اگرچه تاریخ مشخصاً ورود غیربومی‌ها به آمریکا را خیلی پیش‌تر از ۱۴۹۲م می‌داند، اما در تاریخ هست که اولین کسی که پا به قاره آمریکا گذاشت کریستف کلمب یهودی در سال ۱۴۹۲م بود. 🔸از نظر برنارد لوئیس خاورشناس معروف، این حرکت در واقع مهاجرت گسترده یهودیان برای تسلط بر دنیا و پایه‌ریزی حکومتی است که خیلی بعدتر از این شاهد شکل‌گیری مخفی آن هستیم. 🔸کما اینکه می‌بینیم که پایه‌گذار یک نوع نژادپرستی در آمریکا هم می‌شوند و تا مدت زیادی از سیاهان به اشکال مختلف بهره‌کشی می‌کنند. 🎤گفت و گو با: استاد علیرضا سلطانشاهی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1876 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻سیاه‌پوستان در آمریکا، شأن و جایگاه انسانی ندارند 🔸جریان‌ها و گروه‌های مردم‌نهادی در هر کشوری اعم از آمریکا به ویژه در دوره اخیر به وجود آمده که با نگاه‌های حقوق‌بشردوستانه فعالیت می‌کنند. 🔸اما من نمی‌توانم زیاد به خودم بقبولانم نهضتی که در آمریکا و در پی قتل جورج فلوید. به وجود آمده و علیه نژادپرستی فعالیت می‌کند، بتواند طرفداران حداکثری در میان سیاه‌پوست‌ها به دست بیاورد. 🔸در واقع این به نحوی نفی خود سفیدپوست‌هاست. تصور کنید یک عده از اسرائیلی‌ها برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها تلاش کنند. 🔸بهترین راه رسیدن حق به فلسطینی‌ها این است که اسرائیلی‌ها بروند؛ لذا یک اسرائیلی نمی‌تواند ادعا کند که طرفدار حقوق فلسطینی‌هاست. 🔸 البته یک سری جریان‌های پست صهیونیستی و افراد شاخصی از شخصیت‌های پست صهیونیست مانند ایلان پاپه و بنی موریس هستند که می‌گویند حقوق فلسطینی‌ها باید داده بشود. 🔸اما کسی نیست بگوید شما که با اشغال فلسطین حق و حقوق این مردم را ضایع کرده‌اید، چطور می‌خواهید حق را به آن‌ها برگردانید؟ 🎤گفت و گو با: استاد علیرضا سلطانشاهی 🌐🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1876 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻یار کجاست؟ و تقریظی شیرین 🔸«بار دیگر موسم حج شد و وقت انس و معاشقه من با سفرنامه‌های حج، دودکبابی به ضرورت، با مصداقی از «وصف‌العیش، نصف‌العیش»؛ و «ماشاءالله کان». 🔸اما بی‌شک این یکی از بهترین سفرنامه‌های حج است که من خوانده‌ام. 🔸اگر نگویم بهترین؛ لطیف، پرنکته، ژرف‌نگر، با روح، موعظه‌آمیز، گویا و همراه با هنرمندی‌های ادیبانه و نگارش؛ ازقبیل زیبایی قلم، همراهی طنز، اشتمال بر تصویر، آمیختگی به خیال؛ بعضی جاها از این جهت مثل شعر است… ✍️نویسنده: عاطفه جعفری 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1860 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻یار کجاست؟ و تقریظی شیرین 🔸زبان قوی، تصاویر زیبا و نکته‌های ظریف و طنزگونه این کتاب را پس از گذشت سال‌ها از انتشار آن همچنان در بین سفرنامه‌های خواندنی حج قرار داده است. 🔸عنوان این اثر برگرفته از این بیت معروف است: کعبه یک سنگ نشان است که ره گم نشود/حاجی! احرام دگر بند، ببین یار کجاست؟ 🔸نویسنده در توضیحی که در ابتدای این سفرنامه آمده است، می‌نویسد: «حج درس زندگی است و بانگ بیداری و فرصت بازگشت برای آنان که قسمتی از عمر خویش را به غفلت گذراندند؛ و این همه نه‌تنها در حج، که در لحظه‌لحظه طبیعت و نیز دیگر عبادات هویداست؛ اما در حج آشکارتر. 🔸هرکس به فراخور گنجایش فهم خویش از این کلاس بزرگ برداشتی دارد. این دفتر نیز مجموعه‌ای است از برداشت بسیار اندک اینجانب از حج.» ✍️نویسنده: عاطفه جعفری 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1860 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻سنت‌ یک مقوله مدرن است 🔹سنت مقوله‌ای مدرن است. تو که داری چندصد میلیون بودجه می‌گیری تا بروی فلان‌چیز اسلامی را دربیاوری، این کار کاملا مدرنی است، برای اجرای سنت این کار را نمی‌کنی. 🔹خود مفهوم سنت یعنی یک مفهوم مدرن. 🔹[سنت] یعنی گذشته تمام شده و به‌معنای گذشته‌نگری نیست. 🎤گفت و گو با: امیر خراسانی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1834 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻سنت‌ یک مقوله مدرن است 🔹 کل کتاب «نامیدن تعلیق» می‌خواهد این دوگانه سنت و مدرنیته را بزند [و بگوید] که [جز یک] «دعوای باسمه‌ای» بین آقای پارسانیا و صادق زیباکلام در نگرفته است. این دعواها باسمه‌ای است. 🔹این دعواها کاذب هستند که به درد هیچ‌جای ما نمی‌خورند. یکی خودش را نماینده سنت می‌داند و دیگری خودش را نماینده مدرنیته، درحالی‌که هر دو سر تا پا مدرن هستند و دارند با نهادهای مدرن کار می‌کنند. 🔹چطور دولت مدرن داریم، می‌گویید دولت مدرن نداریم. 🔹یک [اینکه] در دولت مدرن هیچ کار غیرمدرنی نمی‌توان کرد؛ و دو [اینکه] مدرنیته به‌معنی هم‌زمانی ناهم‌زمانی‌هاست، یعنی عناصر ناهم‌زمان در کنار همدیگر قرار می‌گیرند و مدرنیته را می‌سازند. 🔹درنتیجه آن سنتی نیز که ناهم‌زمان با زمان مدرن است، عملا مدرن است. اینها یا اساسا متوجه داستان نشده‌اند و یا دارند از دکان‌شان دفاع می‌کنند. 🎤گفت و گو با: امیر خراسانی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1834 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📣موسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی با همکاری دانشگاه (علیه السلام)برگزار می‌کند: ▪️جلسه‌ی هیجدهم دوره آموزشی فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی باتدریس حجت‌الاسلام و المسلمین ▪️ موضوع: موضوع‌شناسی و روش‌شناسی تفقه شهید صدر 🕛 جمعه 10 مردادماه ساعت 17 عصر 🏢پردیسان، خیابان شهروند، خیابان البرز، کوچه یک، پلاک6، ساختمان پردیس حکمت 🌐درگاه ورود به کلاس مجازی👇👇 ♻️ https://bit.ly/2YjFIpz @fotooh @feghherasane 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📣موسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی با همکاری دانشگاه (علیه السلام)برگزار می‌کند: ▪️جلسه‌ی هفدهم دوره آموزشی فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی باتدریس حجت‌الاسلام و المسلمین ▪️ موضوع: فقه رسانه مکتوب؛ جریان‌شناسی مطبوعات، چاپ و نشر 🕛 جمعه 10 مردادماه ساعت 10 صبح 🏢پردیسان، خیابان شهروند، خیابان البرز، کوچه یک، پلاک6، ساختمان پردیس حکمت 🌐درگاه ورود به کلاس مجازی👇👇 ♻️ https://bit.ly/2YjFIpz @fotooh @feghherasane 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فیلم سینمایی ، محصول 1393🔻 🎬 ژانر: ⏰ زمان: 112 دقیقه 📣 کارگردان: 🎞 برادرِ برای انجام یک جدید علیه دانشمندان هسته‌ای به می‌آید. این مأمور حرفه‌ای، برای رسیدن به اهداف خود از یک راننده ساده سوءاستفاده می‌کند اما… ⬅️ در آیینه تاریخ: تشكيل آژانس بين‌المللي انرژي هسته‏اي در سازمان ملل متحد (1957م) 📺 دانلود و تماشا در عماریار 🆔 @AmmarYar_IR 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻بالیوودیسم و تالیوودیسم، تداوم تسلط کمپانی هند شرقی انگلیس برآسیا 🔸اساساً سینمای هند، برخلاف سینمای چین و ایران، بهره چندانی از حکمت هنر هندی و اسلامی نبرده است و بیشتر در مسیر تقلید و غربزدگی و عامه‌پسندی قدم برداشته است. 🔸شاید زندگی اغلب پارسیان هندـ‌ که متحد بسیار ثروتمند و راهبردی انگلیسی‌ها در هند هستند و در سیاست و رسانه‌های هند نفوذ دارند. 🔸در ایالت مهاراشترا و پایتختش بمبئی و سپس در گجرات در همسایگی این ایالت، بی‌ارتباط به غربزدگی و عوام‌زدگی سینمای بالیوود به مرکزیت بمبئی نباشد. ✍️نویسنده: محمدحسین فرج‌نژاد 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/465 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻بالیوودیسم و تالیوودیسم، تداوم تسلط کمپانی هند شرقی انگلیس برآسیا 🔸مهم‌ترین جریان سینمای هند، سینمای عامه‌پسند هندی است که با عنوان استعاری «هند بی‌خطر» برای استحمارگران می‌توان آن را نام‌گذاری کرد و بیشترین تعداد فیلم هندی را به خود اختصاص داده و می‌دهد. 🔸سالانه صدها میلیون انسان را در هند و کشورهای متأثر از آن، به بازی غفلت و احساس و شهوت می‌کشاند 🔸سودای مقاومت و ماندگاری فرهنگ غنی شرقی را ندارد و مروج ناسیونالیسم سطحی هندی و غربزدگی و صحنه‌های پرحادثه می‌باشد. 🔸استفاده فراوان از عنصر موسیقی و گاهی رقص و تحریک عواطف و شهوات، طولانی بودن زمان فیلم‌های عامه‌پسند، ستاره‌محوری و لودگی زنان بازیگر، الگوپردازی سست، قهرمان‌گراییِ ظاهرگرا و استفاده از درام‌های غیرسیاسی و ترکیبی از رومنس و اکشن و کمدی می‌باشد. 🔸فیلمنامه‌های غالباً ضعیف و داستان‌های تکراری و استفاده سطحی از مظاهر هند باستان، نیز دیگر مشخصه این نوع سینما و الگوی رسانه‌های عامه‌گرای هند است. ✍️نویسنده: محمدحسین فرج‌نژاد 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/465 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻بورس ضربه‌گیر و نتیجه‌ی نحس‌آمیز بانک است 🔹طبق تحلیل غربی‌ها بازارسهام ضربه گیر بانک است وبانک دارد مرتب پول خرج می‌کند. 🔹 این‌ها پولی که دارند چاپ می‌کنند به جای اینکه برود مقابل کالا قرار بگیرد می‌شود دارایی مالی. یعنی شما که سهام دارید و فعلا این پول را بیرون نمی‌آورید دارایی بیشتر می‌شود. 🔹این اتفاق زمانی اثر خود را بر بازار می‌گذارد که دارایی از بازار سهام جدا بشود و به سمت بازار تقاضا و عرضه کالا برود. 🎤گفت و گو با: دکتر محمد جواد توکلی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1851 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net