eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
989 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 🔻خدای غیرمتافیزیکی و قدرت تشخیص ✍️ اسدالله رحمان‌زاده، مدرس فلسفه برکلی سیتی کالج 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4035 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻خدای غیرمتافیزیکی و قدرت تشخیص ✍️ اسدالله رحمان‌زاده، مدرس فلسفه برکلی سیتی کالج 🔸آنچه‌ که واقعی‌ترین است این است که همه‌چیز عطیه خداوند است. حمل این تفسیر-تأویل-ایمان، کیفیت لحظه را به واقعیت آن نزدیک می‌کند. 🔸در این «واقعیت» عواطف در ایمان، امن می‌شوند. یعنی فرد وارد منطقه ایمنی می‌شود: نگرانی‌های روزمره یا چشم‌انداز مرگ یا شک‌های اخلاقی و فکری در نقطه کانونی و امن ایمان و توکل به خداوند به واقعیت «رنگ واقعی» آن را می‌بخشند: ما چیزها را در منزلی (از منازل) که در آن، در این حیطه امن قرار داریم، مقرون به واقعیت تجربه می‌کنیم. 🔸در این حیطه بنا به درجه‌ای که نفس ما کنار می‌رود و توکل و اعتماد به خداوند منطقه را امن می‌کند، همزمان ما احساس عشق و رحمت می‌کنیم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4035 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻سواد رسانه‌ای و حکمرانی نوین ✍️ روح‌الامین سعیدی دکترای روابط بین‌الملل و عضو هیأت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4031 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻سواد رسانه‌ای و حکمرانی نوین ✍️ روح‌الامین سعیدی دکترای روابط بین‌الملل و عضو هیأت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) 🔸از دهه‌های پایانی قرن بیستم با تشدید فرایند جهانی‌شدن، شاهد ظهور اَشکال نوین حکمرانی در جوامع توسعه‌یافته در قالب مفهوم دولت پسامدرن هستیم. شاید تحدید حاکمیت‌های مطلق و نفوذناپذیر را بتوان از اصلی‌ترین ویژگی دولت‌های پسامدرن در عرصه سیاست جهانی دانست تا جایی که اصولاً برخی دورانِ دولت پسامدرن را دوران پساحاکمیت می‌دانند. 🔸امروزه با شکل‌گیری مفهوم جامعه جهانی و وجود نهادهای فراملی مانند سازمان ملل متحد که حاکمیتی مافوق حاکمیت‌های ملی دارند، بر همگان آشکار گردیده که روزگار حاکمیت مطلق و انحصاری دولت‌های مدرن و کنشگری آزادانه و فارغ از هرگونه نظارت داخلی و خارجیِ آنها به سر آمده است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4031 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🌐 عرفان نظری ✍️ استاد علی امینی نژاد 🔺پس از آنکه سالک منازل عرفانی را پشت سر گذارده، در ساحت قدس قدم می‌گذارد و به مقام فنا و بالاتر از آن، بقای پس از فنا می‌رسد، مشاهدات و مکاشفاتی به او روی می‌آورد و در پی آن، معرفتی از سر شهود و حضور، نسبت به حقایق نظام هستی پیدا می‌‌کند که این معرفت‌های برآمده از شهود، بنیاد و حقیقت عرفان نظری می‌باشند. 🔺بنابراین، عرفان نظری، علمی حصولی است که از حقایقِ دریافت شده به‌وسیلۀ شهود حکایت می‌کند. 🔺به بیان دیگر، همچنان‌که عارفان تجارب خویش را در پیمودن منازل سلوک به رشتۀ تحریر درآورده، علم عرفان عملی را پدید آوردند، با تحریر معارف برآمده از شهودِ حقایق، برای قافلۀ بشری ارمغانی بس گران‌قدر عرضه داشتند که علم عرفان نظری نام دارد. 📚 منبع: کتاب آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی ص 51_52 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻چگونه در برابر اطلاعات جعلی از خود محافظت کنیم ✍️ کولین سینکلر 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4041 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻چگونه در برابر اطلاعات جعلی از خود محافظت کنیم ✍️ کولین سینکلر 🔸بهترین روش واکسینه شدن در برابر چیزی که سازمان بهداشت جهانی آن را «اینفومدیک» (همه گیری اطلاعاتی) می‌نامد، آشنایی با شگردهایی است که عوامل انتشار اطلاعات جعلی با هدف دخل و تصرف در افکار و احساسات شما از آنها استفاده می‌کنند. 🔸یک راهبرد «پیش بطلان» است؛ نوعی بطلان که قبل از شنیدن افسانه‌ها و دروغ ها رخ می‌دهد. تحقیقات نشان داده‌اند که آشنا کردن خودتان با شگردهای تجارت اطلاعات جعلی، می‌تواند به شما کمک کند به محض مواجه شدن با گزارش‌های جعلی آنها را تشخیص دهید و این توانایی می‌تواند باعث شود تا در برابر این شگردها کمتر آسیب پذیر شوید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4041 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻با کلاب هاوس چگونه رفتار کنیم؟ ✍️ حجت الاسلام حسینعلی رحمتی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4038 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻با کلاب هاوس چگونه رفتار کنیم؟ ✍️ حجت الاسلام حسینعلی رحمتی 🔸هر پلتفرم جدیدی که پا به میدان می‌گذارد بر اساس محاسبات و بررسی‌های قبلی و برای «پرکردن یک جای خالی» و «برآورده کردن یک نیاز» طراحی شده است. کلاب هاوس هم از این قاعده مستثنی نیست. 🔸از این رو در مواجهه با شبکه‌های جدید بایستی این نیازها را بشناسیم، از منظر اخلاقی بررسی کنیم و برای برآورده کردن آنها تلاش کنیم تا مخاطبان از روی اختیار، استفاده از پلتفرم‌های داخلی را ترجیح دهند. 🔸هر پلتفرمی از منظر اخلاقی کارکردهای مثبتی دارد و کارکردهای منفی. داشتن نگاه یکسر بدبینانه و تمرکز بر نکات منفی و غفلت یا تغافل از کارکردهای مثبت (و برعکس) موجب می‌شود که در شناخت «واقع بینانه» و «منصفانه» شبکه‌ها دچار خطا شویم و طبیعتاً راهکارها و سیاستگذاری‌هایی هم که ارائه می‌کنیم از سوی مخاطبان استقبال نشود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4038 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🌐 محورهای اساسی در عرفان نظری ✍️ استاد علی امینی نژاد 🔺 در عرفان نظری یا علم عرفان نظری حداقل چهار محور اساسی مطرح است؛ اول آنکه عرفان نظری از سنخ معرفت، علم و دانش است، نه از سنخ عمل و خود شهود نیز جزء عرفان نظری به حساب نمی آید، بلکه معرفتی که از راه شهود حاصل می شود و نتیجۀ مشاهدات است و به تعبیر و بیان آمده، عرفان نظری است. 🔺دوم آنکه محتوای عرفان نظری، هستی شناسیِ عرفانی است که در آن روابط خداوند و اسما، صفات، افعال و مظاهرش تبیین می گردد. 🔺سوم آنکه روش وصول به معارف در عرفان نظری و آنچه مبنای کار در آن است، روش و مبنای شهودی است. 🔺 و آخرین محور اساسی در علم عرفان نظری، عنصر تبیین و توضیح است و در همین جاست که قدرت علمی، فلسفی و زبانی عارفان خود را نشان می دهد و ایشان را متفاوت می سازد. 🌐مقایسه عرفان نظری با فلسفه 🔘شباهت ها 1️⃣شباهت ماهوی 🔺هر دو از سنخ معرفت حصولی ،علم و دانش می باشند و انسان در عرفان نظری همچون فلسفه، درصدد کسب معارف است. 2️⃣شباهت محتوایی 🔺هر دو در پی تفسیر نظام هستی و تحلیل پدیده های آن می باشند؛ هم عرفان نظری و هم فلسفه در پی ارائه یک جهان بینی و جهان شناسیِ مطابق با واقع هستند. 🔘تفاوت ها 1️⃣تفاوت ماهوی 🔺معرفتی که فیلسوف به دنبال آن است، معرفتی حصولی و ذهنی است؛ یعنی فیلسوف از طریق علم حصولی و محصولات ذهنی ،خواهان شناخت نظام هستی است، اما مطلوب اصلی عارف، معرفت حصولی و شهودی است که لازمۀ آن عرفان نظری و معرفت حصولی است. 2️⃣تفاوت محتوایی 🔺هر دو درصدد ارائه هستی شناسی و جهان بینی هستند، اما هستی شناسی فلسفی با هستی شناسی عرفانی بسی متفاوت است. 🔺نهایی ترین نظری که در فلسفۀ اسلامی پیرامون هستی داده می شود، «نظام تشکیک خاصی» است، یعنی یک وجود شخصی سریانی که از مرحلۀ شدت نامتناهی آغاز و با تنزلات پی در پی به نهایت ضعفِ وجودی می رسد، ساختار هستی را تشکیل می دهد.در این دستگاه، همۀ مراتب و همه موجودات، به طور حقیقی موجودند، اما نسبت به نقطۀ اوج وجود که خدای سبحان است، محتاج و فقیر، بلکه خود احتیاج و فقرند. 🔺اما در عرفان نظری، به یک وجود شخصی لایتناهی (وحدت شخصیه) که همانا خداوند متعال است، معتقدندو همۀ مخلوقات، مظاهر و شئون او بوده و وجودهای حقیقی محسوب نمی شوند. 3️⃣تفاوت در روش 🔺در فلسفه تنها روش قابل قبول، روش عقلی و طریقۀ برهانی است؛ اما مبنای اساسی و روش کلیدی در عرفان، روش شهودی و دریافت های حضوری است. 📚 منبع: کتاب آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی ص 59_61 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🌐 امکان دستیابی به معارف شهودی ✍️ استاد علی امینی نژاد 🔺به طور عمده راه وصول به عرفان نظری، عرفان عملی و سلوک است. پرسش آن است که آیا این مسیر در کسب معارف و حقایق نظام هستی باز است؟ 1️⃣ پاسخ از دیدگاه عقلی 🔺مطابق با نظام های فلسفیِ اسلامی، به ویژه حکمت اشراقی، صدرایی و عرفانی یا علم عرفان نظری، نه تنها روش شهودی در کسب معارف ممکن است، بلکه بهترین راه شناخت واقعیت به شمار آمده است. 2️⃣ پاسخ از دیدگاه نقلی 🔺 در آیات و روایات زیادی، نه تنها راه معرفت شهودی باز دانسته شده، بلکه به آن تشویق و ترغیب نیز شده است. 🔘قرآن 🔺والَّذینَ جاهَدوا فِینا لَنَهدینَّهُم سُبُلَنا 🔺 انَّ الَّذین قالو رَبُّنا الله ثمَّ استقاموا تتنزَّل علیهمُ المَلائکة 🔘روایات 🔺 پیامبر خدا (ص): غضّوا ابصارکم ترون العجائب « چشمان سر را پوشیده دارید تا چشمان دل، شگفتی ها بیند و به مشاهده و مکاشفۀ عجایب بنشیند». 🔺 علی بن ابی طالب(ع) در مناجات شعبانیه عرضه می دارند: « الهی هب لی کمال الانقطاع الیک و اَنِر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک حتی تخرق ابصار القلوب حجب النور و تصل الی معدن العظمة و تصیر ارواحنا معلّلَةً بعزّ قدسک». 🔺 دریدن حجاب های نورانی، ورای حجاب های ظلمانی و رسیدن به معدن عظمت، تعلق به ساحت عزّ ربوبی و در نهایت دیدار قلبی با خدای متعال، در پی تحصیل کمال بریدن از هرچه غیر اوست، به طور کامل بر ترتّب عرفان نظری و معارف شهودی بر عرفان عملی که لبّ آن بریدن از غیر حق است، دلالتی واضح و آشکار دارد. 3️⃣ پاسخ از دیدگاه تجربی 🔺ادّل دلیل علی امکان الشیء وقوعه. دستیابی به معارف شهودی از طریق سلوک عملی، امری است که در مکان ها، زمان ها و فرهنگ های مختلف، به ثبوت یقینی رسیده است. وجود هزاران هزار پیامبر الهی و اوصیای ایشان و عدۀ بی شماری از اولیا و صاحبان کرامت و اهل معرفت، بهترین و واضح ترین دلیل بر درستی این راه است. 📚 منبع: کتاب آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی ص 61_64 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻آمریکا چه تاثیری بر فرهنگ جهانی دارد؟ ✍️ یان بوروما 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4051 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻آمریکا چه تاثیری بر فرهنگ جهانی دارد؟ ✍️ یان بوروما 🔸در واقع علاوه بر کوکاکولا، یکی از موفق‌ترین صادرات آمریکا در طول سال‌ها فرهنگ اعتراض بوده است. در وهله اول این «انقلاب آمریکا» بود که الهام بخش انقلاب فرانسه شد. 🔸در دهه ۱۹۶۰ دانشجویان سراسر جهان علیه «امپریالیسم آمریکایی» و جنگ ویتنام دست به اعتراض زدند، اما آنها از الگوی دانشجویان در برکلی و کلمبیا دنباله روی می‌کردند. 🔸آنها سرودهای اعتراضی آمریکایی را می‌شنیدند. و گاهی اوقات مثل مورد آندریاس پاپاندرو در یونان، سیاستمداران ضد آمریکایی بسیاری از ایده‌های دانشگاه‌های آمریکایی را از آنها می‌گرفتند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• #÷اتحادیه_اروپا 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4051 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻عدالت و مبارزه با فساد با تأکید بر بیانیه گام دوم ✍️ دکتر رضا لک‏زایی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4047 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻عدالت و مبارزه با فساد با تأکید بر بیانیه گام دوم ✍️ دکتر رضا لک‏زایی 🔸برخی می‌گویند عدالت یعنی توزیع فقر. حال آنکه کسانی که بحث عدالت را می‌کنند، به‌هیچ‌وجه منظورشان توزیع فقر نیست؛ بلکه توزیع عادلانه‌ی امکانات موجود است. 🔸کسانی که می‌گویند عدالت توزیع فقر است، روح حرفشان این است که دنبال تولید ثروت بروید نه عدالت، تا آنچه تقسیم می‌شود، ثروت باشد. 🔸در صورتی که بدون نگاه به عدالت، دنبال تولید ثروت رفتن منجر به همان چیزی می‌شود که امروز در کشورهای سرمایه‌داری مشاهده می‌کنیم. 🔸در غنی‏‌ترین کشور عالم – یعنی امریکا – کسانی هستند که از گرسنگی و از سرما و گرما می‌میرند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4047 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻موانع گفتمانی تحقق عدالت؛ عدالت هراسی و تباهی‌هایش ✍️ محمدرضا معتضدیان 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4057 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻موانع گفتمانی تحقق عدالت؛ عدالت هراسی و تباهی‌هایش ✍️ محمدرضا معتضدیان 🔸امکان تغییر و ایجاد وارونگی در تعالیم عدالت محور اسلام برای این گونه خواص وجود نداشت و لذا به جای آنکه به تغییر قوانین اسلام فکر کنند می‌بایست به ایجاد تغییر و انحراف در اجرای آن بیاندیشند که مهم‌ترین رکن آن شخص مجری قانون اسلامی بود. 🔸بنابراین نادیده انگاشتن اصل وصایت و پیدایش اختلاف بر سر تصدی امور مسلمین، باوجود آنکه از همان روزهای نخست بعثت پیامبر اکرم (ص) به دفعات برای مردم تبیین شده بود و خلافت بلافصل حضرت علی ابن ابیطالب (ع) محرز بود، علتی مهم‌تر از عدالت گریزی برخی خواص امت اسلامی نداشت. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4057 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻ورود شرکت‌های بزرگ فناوری به عرصه مواد غذایی و کشاورزی ✍️ سایت گرین 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• #÷دیجیتال 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4054 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻ورود شرکت‌های بزرگ فناوری به عرصه مواد غذایی و کشاورزی ✍️ سایت گرین 🔸برای مثال مایکروسافت در حال ایجاد یک پلتفرم کشاورزی دیجیتال به نام آروز فارم بیتز است که از طریق فناوری ابری جهانی عظیم این شرکت یعنی آزور کار می‌کند. 🔸این پلتفرم برای تامین داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های زمان واقعی در مورد وضعیت خاک و آب، رشد محصولات، وضعیت آفات و بیماری‌ها و تغییرات آب و هوایی و اقلیمی که ممکن است با آن مواجه شوند برای کشاورزان طراحی شده است. 🔸به همین دلیل است که مایکروسافت در حال مشارکت در شرکت‌های پیشتاز برای ساخت پهبادها و تجهیزات حسگر کشاورزی است، همانطور که این فناوری‌های درحال ساخت این شرکت‌ها می‌توانند اطلاعاتی را که از فارم بیتز، تراکتورهای دارای فناوری پیشرفته، پهبادهای اسپری آفت کش و سایر ماشین‌هایی که به ابر آزور متصل می‌شوند دریافت و بر اساس آنها عمل کنند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4054 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه 🏷(شماره 15 و 16 ) 🔻اربعین حسینی 🔸محرم، اربعین و قدرت تمدنسازی شیعی 🔸کارکرد تمدنی پیادهروی اربعین 🔸تحلیل جامعهشناختی اربعین 🔸نظم معنوی اربعین؛ فراتر از نظم هابزی و اخلاقی 🔸ریشه بزرگداشت اربعین امام حسین(ع) 🔸اربعین ۹۹ ؛ عرصه رقابت جریانهای شیعی 🔸عبور از ظاهر به باطن پیادهروی اربعین 🔻رخداد اجتماعی: فوت استاد شجریان 🔸جایگاه استاد محمدرضا شجریان در فرهنگ ایران 🔸شجریان ارتباطی » و «شجریان رسانهای 🔸شجريان نماد موسيقی فاخر و هنر مستقل 🔸شجریان، جامعه و قدرت 🔸راز مانایی شجریان 🔸هنرمند ملی، هنر ملی 🔸شجریان و دامگاه سیاست 🔸شجریان و منطق سیاست روزمره 🔹امروزه اما با توسعه فناور یها و ظهور شبک ههای اجتماعی، تغییرات در عرصه ژورنالیسم نیز دستخوش تغییراتی شده است و ما شاهد ظهور «روشنفکران ژورنالیستی » هستیم که خود در کانا لها و پی جهای شخص یشان، کن شگران تولید اندیشه در عرصه عمومی شد هاند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
15-16.pdf
11.71M
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه 🏷(شماره 15 و 16 ) 🔻اربعین حسینی 🔸محرم، اربعین و قدرت تمدنسازی شیعی 🔸کارکرد تمدنی پیادهروی اربعین 🔸تحلیل جامعهشناختی اربعین 🔸نظم معنوی اربعین؛ فراتر از نظم هابزی و اخلاقی 🔸ریشه بزرگداشت اربعین امام حسین(ع) 🔸اربعین ۹۹ ؛ عرصه رقابت جریانهای شیعی 🔸عبور از ظاهر به باطن پیادهروی اربعین 🔻رخداد اجتماعی: فوت استاد شجریان 🔸جایگاه استاد محمدرضا شجریان در فرهنگ ایران 🔸شجریان ارتباطی » و «شجریان رسانهای 🔸شجريان نماد موسيقی فاخر و هنر مستقل 🔸شجریان، جامعه و قدرت 🔸راز مانایی شجریان 🔸هنرمند ملی، هنر ملی 🔸شجریان و دامگاه سیاست 🔸شجریان و منطق سیاست روزمره 🔹امروزه اما با توسعه فناور یها و ظهور شبک ههای اجتماعی، تغییرات در عرصه ژورنالیسم نیز دستخوش تغییراتی شده است و ما شاهد ظهور «روشنفکران ژورنالیستی » هستیم که خود در کانا لها و پی جهای شخص یشان، کن شگران تولید اندیشه در عرصه عمومی شد هاند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_n
📋 🔻سه میراث دارِ ویتگنشتاین ✍️محمد سعید عبداللهی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4065 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻سه میراث دارِ ویتگنشتاین ✍️محمد سعید عبداللهی 🔸الیزابت آنسکوم فیلسوفی تحلیلی است که بیشتر نوشته‌هایش در مورد فلسفه ذهن و زبان است. 🔸 به باور بسیاری، او برجسته‌ترین فیلسوف انگلیسی زبان سده بیستم است.آنسکوم که در دانشگاه آکسفورد درس خوانده و به مقام استادی رسیده بود با آمدن ویتگنشتاین به کمبریج، به آنجا رفت، شاگرد ویتگنشتاین شد و برخی نوشته‌های ویتگنشتاین را به زبان انگلیسی برگردانند و در شناساندن او به جهان انگلیسی زبان نقشی فراوان داشت. 🔸 آنسکوم به آثار ویتگنشتاین متاخر درباره فلسفه ذهن پرداخت و در همین زمینه کتاب قصد( intention ) را نوشت که بحث‌های گوناگونی در میان فیلسوفان در باب عقلانیت علمی و نظریه کنش به راه انداخت. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4065 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻موانع گفتمانی تحقق عدالت؛ عدالت هراسی و تباهی هایش (بخش دوم) ✍️محمدرضا معتضدیان 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4062 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻موانع گفتمانی تحقق عدالت؛ عدالت هراسی و تباهی هایش (بخش دوم) ✍️محمدرضا معتضدیان 🔸نفسانیت را می‌توان ساحت مقابل عدالت تصور و به این عبارت اعتنا کرد که وجود یکی از آنها نافی دیگری خواهد بود. 🔸جایی که نفسانیت و اصالت بشر محور تمدن سازی و فرهنگ آوری شده باشد چگونه می‌توان انتظار تحقق عملی اندیشه‌ی عدالت اجتماعی را داشت، اگرچه که فلسفه‌ها و ایدئولوژی‌ها ی بسیاری با نام و شعار عدالت خود را معرفی نمایند. 🔸داوری معتقد است: «نفسانیت و اصالت بشر، امر عارضی نیست و نباید در حکم ایدئولوژی در میان دیگر ایدئولوژی‌ها قلمداد شود، این بشرانگاری جزء ذات همه ی فلسفه‌ها، ایدئولوژی‌ها و خلاصه مبنا و – به اصطلاح امروز – استروکتور تمدن است.» •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4062 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net