eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
993 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجاب گریزی؛ دین ستیزی یا غفلت دینی؟! 💠 آیا حجاب‌گریزی در کشور ایران ناشی از ستیز با دین است یا بر اثر غفلت دینی شکل گرفته است؟ 📌 تماشا و دانلود باکیفیت از سایت آپارات و سایت یوتیوب •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝|‌ علل اصلی و راهکارها بررسی شد؛ 💢 مسأله زنانگی؛ فقر و فساد، کاهش امنیت اجتماعی 🖋 سیدمحمدامین موسوی، نویسنده و پژوهشگر 🔰 بیشتر جوامع انسانی کنونی، با مسائل و مشکلات متعددی دست به گریبانند که حیات اجتماعی انسانی را تهدید می‌کنند و برخی از آن‌ها مختص قشر بانوان است که نیمی از جامعه را تشکیل داده و درصد آسیب‌پذیری آنان به دلیل شرایط خاص جسمی، روحی و… به مراتب بالاتر از مردان است و اگر این مسائل و مشکلات حاد باشند و لاینحل باقی بمانند، مستعد بروز فاجعه در جوامع انسانی خواهند بود. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: ۴ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
💠 صوت مباحث کلامی فلسفی استاد شهید مطهری در ۱۳۵۴ در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تهران خدا در اندیشه انسان ⏯ مجلس چهارم : جهان، بدون یک حقیقت 🎙 شهید آیت الله مطهری(ره) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 صوت مباحث کلامی فلسفی استاد شهید مطهری در ۱۳۵۴ در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تهران خدا در اندیشه انسان ⏯ مجلس چهارم : جهان، بدون یک حقیقت 🎙 شهید آیت الله مطهری(ره) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝|‌ نقش زن و مولفه های تحکیم نهاد خانواده 💢مولفه‌های عملی تحکیم بنیان خانواده از منظر اسلام 🖋 مصطفی شجاعیان، پژوهشگر فلسفه و کلام اسلامی 🔰برای اینکه این نظام انسان‌ساز دچار آسیب و از گزند حوادث امروزی به دور باشد، باید از یک‌سری اصول و قوانینی که در آموزه‌‌های دینی ذکر شده است، تبعیت و به آن عمل کنند. مولفه‌‌های بسیاری در مورد بنیان عملی تحکیم خانواده وجود دارد که ما به ذکر تعدادی از آنها بسنده می‌‌کنیم. انتخاب همسر مناسب در زندگی مشترک: انتخاب همسر مناسب از راهکارهای عملی استحکام نظام خانواده می‌‌باشد؛ بدین صورت که اگر در انتخاب همسر از معیارها و قواعد اسلامی و راهنمایی‌‌های دینی بهره ببریم به زندگی هر چه بهتر کمک می‌‌کند و این زندگی از ضمانت بالایی برخوردار خواهد بود. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: ۴ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
«جهادِ تبیین»، منطقِ دیکتاتورها نیست: ولایتِ عقل در عرصۀ عمومی مهدی جمشیدی [1]. دیروز در یکی از مجموعه‌های وابسته به دفتر رهبر انقلاب، جلسه‌ای دربارۀ «جاهلیّتِ مدرن» بود. دوستانِ اهل فضلی حضور داشتند که هر یک دربارۀ این مفهوم، سخنرانی کردند. نوبت به من که رسید، چون دیدم همۀ نظرات، «همسو» و «هماهنگ» با گفتۀ رهبر انقلاب هستند، بر آن شدم که پاره‌ای از «اشکال‌ها» و «ایرادها»یی را که ممکن است نسبت به موضع ایشان مطرح شوند، بیان کنم. شش اشکال به ذهنم رسید و در موعد سخنم، هر یک را به‌صورت «شفاف» و «بی‌پرده» بیان کردم. دربارۀ هر یک از این اشکال‌های خودساخته و پیش‌دستانه، شخصِ «رهبر انقلاب» را به چالش کشیدم و در جهت «نقض» و «ابطالِ» دیدگاه ایشان کوشیدم. حاضران نیز با سعۀ صدر شنیدند و بعضی دوستان در پایان سخنم، از «شبهه‌پراکنی»‌ام تشکر کردند! خودم می‌دانم که در این‌چنین لحظه‌هایی، به‌گونه‌ای سخن می‌گویم که مخاطب، به‌حتم دربارۀ من دچار تردید می‌شود و گمان می‌کند که من، در حال بازگفتنِ موضعِ واقعیِ خودم هستم. بااین‌حال، پروا نمی‌کنم و آزادانه و بی‌خیال، بر طبلِ «نقادی» و «انکار» می‌کوبم. [2]. با وجود این‌که نویسندۀ کتاب «اندیشۀ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای» هستم، طی چندین یادداشت، سلسله‌ای از «نقدها» و «ابطال‌ها» را نسبت به اندیشۀ فرهنگیِ ایشان مطرح کردم و همگی را بدون «حذف» و «تعدیل»، هم در سلسله درس‌گفتارهایم آوردم و هم در کانالم منتشر ساختم. جالب این‌که عدّه‌ای به واقع دچار شبهه می‌شدند و می‌گفتند این اشکال‌ها به قدری «قوّی» و «جدّی» هستند که ما را دچار شک و تزلزل کردند! دربارۀ این یادداشت‌های انتقادی، هیچ‌گاه به من پیامی از سوی دفتر ایشان منتقل نشد که جنبۀ بازدارنده و منفی داشته باشد. به‌این‌ترتیب، من بدون هیچ مانع و مشکلی، «ساختارشکنی» کردم و سئوال‌ها و ایرادهای فرضیِ خویش را در «عرصۀ عمومی»، مطرح ساختم. [3]. سال‌ها پیش، آیت‌الله خامنه‌ای توصیه کرده بود که ما باید «پیش‌دستانه» و «مبتکرانه»، شبهه‌ها و اشکال‌ها را بیابیم و به آنها پاسخ بدهیم، نه این‌که در انتظار مطرح‌شدن‌شان بنشینیم و آن‌گاه پاسخ بدهیم. و این یعنی «نگاه رو به جلو و پیش‌روانه»؛ «نترسیدن»؛ «با چالش روبرو شدن»؛ «شهامت اندیشیدن داشتن»؛ «باب عقل را مسدود نکردن»؛ «از مخالفت و انکار نگریختن» و «بر دهان دگراندیش، سرب داغ نریختن». نباید هراسید و گریخت؛ باید به میدان آمد و تن به تن، شمشیرِ معرفت برکشید و رجز خواند و معرکه‌ای دیدنی پدید آورد. آن‌که «استدلالِ متقن» در آستین دارد و اندیشه‌اش غنی و پُرمغز است، از «تقابل» و «اصطکاک» و «مواجهه»، استقبالِ مشتاقانه می‌کند و از «مناظره»، لذّتِ معقول می‌برد. [4]. «جهادِ تبیین» چیست؟ جز این است که نباید بر «اهرم‌های قهریِ حکومتی» تکیه کرد و در پی «قلع‌وقمعِ مخالفان» بود؟! اگر می‌توان منتقدان را به «محکمه» فراخواند و با «داغ» و «درفش» آنها را به سکوت واداشت، دیگر چه نیازی است به «جهادِ تبیین»؟! در یک سوی جهادِ تبیین، کسانی هستند که سیاه‌نمایی و وارونه‌نمایی می‌کنند و دروغ می‌بافند و خدعه می‌کنند و بر چهرۀ حقیقت، زخم می‌نشانند. در برابر اینان باید مسیر «جهادِ تبیین» را در پیش گرفت و «گفت» و «نوشت» و «روشنگری» کرد. آری، چارۀ کار، «روشنگری» است و نه «مواجهۀ سخت و حقوقی». و مگر خودِ «انقلاب»، زادۀ روشنگری نیست؟! انقلاب اسلامی، انقلاب «بیانیه» و «نوار کاست» و «منبر» و «مسجد» و «کتاب» و «سخنرانی» و «تبلیغ» بود! و استمرارِ حرکتِ انقلابی، یعنی استمرار همان منطقِ کارآمد و روزآمدسازیِ آن. با همین ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای، انقلاب کردیم و در متن غلبۀ تجدُّد، از دل تاریخ برآمدیم. چرا اکنون نتوانیم؟! نباید نشستن بر مسند قدرت، «منطقِ فرهنگیِ ما» را دگرگون کند و گمان کنیم که «قدرت‌نشینی» و «حکومت‌داری»، نیازی به «گفتمان‌سازی» و «منطقِ گفتمانی» ندارد و می‌توان با «زور» و «قهر» و «جبر» و «قسر»، ارزش‌های انقلابی را تثبیت کرد و تداوم داد. [5]. آیت‌الله خامنه‌ای را به «دیکتارتوری» متهم می‌کنند، امّا آیا دیکتاتور، فرمانِ شرعیِ «جهادِ تبیین» می‌دهد و از انقلابی‌ها می‌خواهد که در فضای واقعی و مجازی، «بگویند» و «بنویسند»، یا فرمان «زندان» و «شکنجه» و «تبعید» و «ترور» می‌دهد و مخالفان و منتقدان را «حذف» و «سرکوب» می‌کند؟! رسمِ دیکتاتوری، طرّاحیِ «حلقه‌های میانی» است یا «حلقه‌های بسته»؟! دیکتاتور، به «زنجیرۀ تواصی به حقّ و بصیرت» فرامی‌‎خواند یا به «زنجیر افکندن به قلم و زبانِ منتقدان»؟! دیکتاتور در پیِ «توجیه‌گری» و «لاپوشانی» است یا به دنبال «بازسازیِ انقلابی» و «تحوّلِ بنیادین» و «آرمان‌گرایی»؟! دیکتاتور به «چرخشِ مدیریّتی» و «جوان‌گراییِ حاکمیّتی» دعوت می‌کند یا به «محافظه‌کاری» و «مصلحت‌اندیشی»؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi 🆔 @fekrat_net
📝|‌از دیدگاه اسلام و مبانی امامین انقلاب تبیین شد؛ 💠زن در پارادایم فکری انقلاب اسلامی 🖋علی‌اصغر سیاحت؛ نویسنده و پژوهشگر 🔸مهم‌ترین پایه حرکت فمنیسم برای تهییج زنان به این مسئله، موضوع اشتغال و استقلال زنان در حوزه اقتصادی است، بنابراین آنها را تشویق به کارهای مردانه می‌کنند و از آنجایی که سرانه درآمد زنان کمتر از مردان است، این اتفاق کاملاً به نفع سرمایه‌داری و صاحبان کارخانه‌ها شد. در واقع فمنیسم یک اقدام سرمایه‌سالاران برای استفاده از بازار ارزان کار برای رسیدن به سود بیشتر بود و اینجا به وسعت یک تاریخ از زنان بیگاری کشیده شد و از جایگاه اصلی خود دور شدند. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: ۴ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝|‌ عواطف ایمانی زنان، انقلاب اسلامی را حفظ کرده است. 🎙گفتگو با منیره بیات مختاری، دبیر انجمن علمی پژوهشی زن و خانواده جامعه الزهرا(س) 🔰امام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با تاکید بر حقوق انسانی زنان، در بیانات مختلف به حق رأی آنان اشاره و حتی بر ضرورت مشارکت زنان در انتخابات تاکید می‌کنند. ایشان می‌فرمایند: «شما باید در همه صحنه‌ها و میدان‌ها آن قدری که اسلام اجازه داده وارد بشوید؛ مثل انتخابات که امروز عملی است که باید انجام بگیرد و صحبت روز است در ایران؛ خانم‌ها همان‌طوری که مردها فعالیت می‌کنند برای انتخابات، خانم‌ها هم باید فعالیت کنند برای اینکه فرقی بین شما و دیگران در سرنوشتشان نیست.» 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝|‌تأملی بر قرآن و احکام فقهی؛ 💠نگرش دین به اشتغال زنان 🖋محمد کرمی نیا، دانشجوی دکتری کلام امامیه 🔸در بررسی موضوع اشتغال از نگاه برنامه‌ریزی اجتماعی و حکومتی و تنظیم قوانین و مقررات ابتدا لازم است مشخص شود که علی‌الاصول مداخله حکومت در شئون اسلامی چه حکمی دارد؟ فایده این اصل آن است که در فرض عدم وجود دلیل خاص بر حرمت یا حلیّت مداخلات حکومت، به این اصل مراجعه می‌کنیم. با توجه به آن چه در بحث «احکام اشتغال» آمد، اصل شاغل بودن زن منع شرعی ندارد و هیچ دلیل قرآنی و روایی به عنوان اصل اولی منعی برای آن نیامده است، مگر زنی که شغل او به هر دلیل با مصالح خانواده یا شوهرش منافات داشته باشد و شوهر او را از آن منع نماید. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: ۶ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
💠 صوت مباحث کلامی فلسفی استاد شهید مطهری در ۱۳۵۴ در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تهران خدا در اندیشه انسان ⏯ مجلس پنجم : شناخت خدا از راه نقص ها 🎙 شهید آیت الله مطهری(ره) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 صوت مباحث کلامی فلسفی استاد شهید مطهری در ۱۳۵۴ در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تهران خدا در اندیشه انسان ⏯ مجلس پنجم : شناخت خدا از راه نقص ها 🎙 شهید آیت الله مطهری(ره) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝|‌مقایسه تطبیقی تمایزات حجاب و عفاف 🎙حجت‌الاسلام دکتر مهدی شجریان، مدیر گروه نهادهای دینی مرکز پژوهشی مبنا و عضو گروه عدالت اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 📌رابطه و تأثیر متقابل عفاف و حجاب چیست؟ 📌آیا بی‌حجابی ناشی از بی‌عفتی است؟ 🔰امروز بی‌حجابی برخی از زنان، مخابره اعتراضشان به ناکارآمدی سیاسی است. واقعیت این است که حجاب، نماد سیاسی ما شده، غلط است یا درست، مربوط به بحث بنده نیست، اما یک واقعیت است که انقلاب ما، زنان را محجبه کرد و این حجاب نماد و پرچم انقلاب ما است. نمی‌خواهم بگویم تمام زنان بی‌حجاب این انگیزه را دارند، اما بخشی از علت این است، اگر ما به یک سیاست کارآمد و یک درصد قابل توجهی از عدالت اجتماعی برسیم، شک نکنید که بخشی از این بی‌حجابی ریشه‌اش خشکانده می‌شود. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
آنچه اسلام با آن مخالفت می کند، اصل آزادی سیاسی و اجتماعی زن نیست، بلکه کالایی شدن زن و عدم توجه به شخصیت والای او در اجتماع است. "فکرت" •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝|‌ هویت زن در اسلام و غرب (قسمت شانزدهم) 💠 رد یا قبول انگارۀ «زن ناقص العقل»؟! 🖋دکتر محمدرضا کدخدایی، پژوهشگر مسائل زنان 🔰یپشینه انگاره زن ناقص‌ العقل، کجا و کدام مکتب است؟ آیا غرب مدرن آن را رد می‌کند و مدافع عقلانیت زن است؟ 🔸«نقصان خرد و خردورزی در زنان» از گزاره‌های مشهور در منابع ادبی، دینی، فلسفی، عرفانی و علوم تجربی در طول تاریخ غرب و شرق بوده و هست. حتی در اندیشه مؤثرترین دانشمندان دوران مدرن خصوصاً تا قبل از قرن بیستم، در مورد نقصان عقل و تعقل و غلیان احساسات و عواطف زن عبارات صریح یا ضمنی متعددی به کار رفته است. از ارسطو و افلاطون یونان باستان گرفته تا آگوستین و آکوئیناس قدیس قرون وسطی و تا ژان ژاک روسو، شوپنهاور، فروید، منتسکیو، آگوست کنت دوران مدرن و حتی بسیاری از دانشمندان معاصر چون ایپولیت تن، ژرژ ساند، پل بروکا، پرودون و… بر تفاوت یا نقصان در قدرت شناخت یا عقل و تعقل زنان صحه گذاشته‌اند. برخی اعتقاد به این گزاره را مبنای تئوری‌های فلسفی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی، حقوقی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی و… خود قرار داده‌اند. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: ۶ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
💠 حکمت و تجدد 🔸«طراح اصلی اتحاد اسلام» سیدجمال الدین اسدآبادی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حکمت و تجدد 🔸«طراح اصلی اتحاد اسلام» سیدجمال الدین اسدآبادی •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
🗂 ✅ مروری بر مطالب برگزیده اندیشمندان و پژوهشگران در هفته گذشته: 🔻 مأموریت رسانه، تربیت انسانِ عصر ظهور است، نه انسانِ توسعۀ غربی| محمد مهدی میرباقری 📎لینک مطلب 🔻 لازمه تحقق اجتماعی یک نظام فکری| حمید پارسانیا 📎لینک مطلب 🔻 جامعه ایمانی با طاغوت جمع‌شدنی است؟!| نجف لک‌زایی 📎لینک مطلب 🔻 بررسی لایحه عفاف و حجاب| مهدی جمشیدی 📎لینک مطلب 🔻هتاکی علیه داوری!| احمدحسین شریفی 📎لینک مطلب 🔻 خالص سازی ضرورت حکمرانی دینی/ انقلابی است| داود مهدوی زادگان 📎لینک مطلب 🔻 جمهوریت و تکثر گرایی اجتماعی در اندیشه و فقه امام خمینی| محسن قنبریان 📎لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
📝|‌حجاب و عفاف؛ یک ضرورت اجتماعی برای مردان و زنان 🎙حجت‌الاسلام دکتر زهره اخوان مقدم، دانشیار علوم قرآن و حدیث در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم 📌قرآن کریم در مکه‌ای شروع به اصلاح جامعه کرده که زنان، اجباری به پوشش نداشته‌اند، گردن‌ها و زیورآلات آن‌ها پیدا بوده، حتی در محدوده جنسی هم محدودیتی بین زن و مرد نداشته‌اند. همان‌طور که می‌دانید هفت یا نُه نوع ازدواج در آن‌جا مطرح بوده، حتی ازدواج ضربدری هم داشته‌اند، یعنی هیچ‌گونه حجاب و مرز و پوششی در بین این‌ها مطرح نبوده است. در چنین جامعه‌ای قرآن ابتدا می‌آید فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی می‌کند. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 به‌مناسبت روز جهانی زن 📌 تربیت انقلابی و اسلامی زن مسلمان لینک آپارات و لینک یوتیوب •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝|‌ هویت زن در اسلام و غرب (قسمت هفدهم) 💠 فلسفه صدرا و هویت زن 🖋دکتر محمدرضا کدخدایی، پژوهشگر مسائل زنان 🔰چرا برخی فلاسفه یا دانشمندان مسلمان مثل ملاصدرا و ملاهادی سبزواری، زنان را در شمار حیوانات قلمداد می‌کنند؟ 🔸ملاصدرا در کتاب مشهورش «اسفار»، زنان را در زمره حیوانات دانسته و ملاهادی سبزواری از شارحان حکمت متعالیه نیز در حاشیه‌اش بر اسفار از این عقیده ملاصدرا استقبال کرده است. 🔸ملاصدرا در اسفار می‌نویسد: «و از جمله فوائد آفرینش زمین برای انسان این است که خداوند آن را بستری برای زاد و ولد حیوانات گوناگون قرار داده است که بعضی برای خوردن هستند و بعضی برای سواری و زینت و بعضی برای حمل بار خلق شده‌اند و بعضی از این حیوانات (زنان) هم برای ازدواج خلق شده‌اند. همان‌گونه که خداوند در قرآن می‌فرماید: «والله جعل لکم من انفسکم ازواجا» خداوند برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: ۵ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
🔸به مناسبت اربعین ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس‌سره) منتشر شد: ⏹یک قرن حافظه تاریخی روحانيت ✳️دیدگاههای آیت الله العظمی صافی گلپایگانی درباره روحانيت در ايران معاصر ✅به کوشش: گروه تاریخ اندیشه معاصر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ‌(ره) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
یک قرن حافظه تاریخی روحانیت .pdf
1.98M
🔸به مناسبت اربعین ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره)، منتشر شد: 📚 فایل ‌کتاب «یک قرن حافظه تاریخی روحانيت» دیدگاههای آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی درباره روحانيت در ايران معاصر ✅به کوشش: گروه تاریخ اندیشه معاصر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ‌(ره) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
فایل کامل صوتی 💠 برنامه بدون توقف 📌 گفتگوی فعالان رسانه ای با استاد حسن رحیم پور ازغدی 🔸قسمت اول 👇👇👇👇👇👇👇👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل کامل صوتی 💠 برنامه بدون توقف 📌 گفتگوی فعالان رسانه ای با استاد حسن رحیم پور ازغدی 🔸قسمت اول •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net