♦️بدنم را گم کردهام
🔰تاملی گسسته درباره یک فیلم
🔹️اخیرا انیمیشن فرانسویِ "من بدنم را گم کردهام"(J'ai perdu mon corps) را دیدهام؛ فیلمی ستایش شده و تقدیر شده که به چندبار دیدن هم میارزد.
🔹️ماجرای دست قطع شدهای که به دنبال بدناش میگردد. کاری به داستان فیلم ندارم که اگر آن را ندیدهاید، از لذت دیدنش نکاهم. راستش را بخواهید اینجا لزوما به دنبال بیان تفسیر فلسفی یا حتی غیر فلسفی این اثر هنری نیستم، تنها در پی بهانهای بودم که لذت حاصل از دیدن این فیلم را با شما قسمت کنم و تشویقتان کنم که اگر این انیمیشن سینمایی را ندیدهاید، حتما ببینید. با اینحال، چیزهایی را به این بهانه مینویسم.
🔹️از توصیفهایی - اگر نگوییم تعریف- که از انسان شده، یکی این است که انسان، دست دارد. به عبارتی، آدمی تنها موجودی ست که دست دارد. دست داشتن به یک معنا، جهان داشتن و امکان ربط با دیگری و با چیزهای دیگر داشتن است.
🔹️دست است که آدمی را آدمی میکند، چون ما اساسا ربط به دیگری هستیم. آیا مراد از دست در اینجا، همان جسمانیت محدود آن است؟ هم آری و هم نه. آری، چون دست، ابزار آدمی ست برای برقراری نسبت با دیگری و تسلط بر چیزها. نه، چون آدمی از ابتدا در شبکهای از روابط که پیش از او کسانِ دیگر برساختهاند، موجودی در دسترس یا در دست است و درست به همین دلیل چیزهای دیگر میتوانند در دسترس او باشند یا نباشند. بنابراین، حتی انسانی که (از لحاظ جسمانی) دست هم ندارد، دست دارد!
🔹️برگردیم به فیلممان! دستِ جامانده و جدا شده، در پی بدنی است که بدان تعلق داشته و در حادثهای او را از دست! داده است. در اینجا (عنوان فیلم) دست است که میگوید بدنم را گم کردهام.
🔹️به نظرم چنین میآمد که در این فیلم، شخصیت اصلی داستان، گرچه دستش را از دست میدهد، چیزی از او کاسته نمیشود و کماکان میکوشد تا خود را حتی از پس این فقدان، متحقق کند. به عبارتی، سوژه، تلاشیِ بدن را نمیفهمد یا جدی نمیگیردش.
🔹️میتوان چنین گفت که سوژه در دوره ما، پیش از تلاشیِ بدن، متلاشی شده، یعنی دستکم، از اصول متعارفی که سوژه را سوژه میکند - مثلا این اصل که سوژه پروای بدنش را دارد یا ملتفت است بدان - گسسته است.
🔹️گاهی اینگونه است که آدمی میگذارد، بدنش متلاشی شود. گاهی هم سوژه، پیش از بدن متلاشی شده است؛ گاهی هم سوژه همان بدن است، یا میپندارد که چنین است و تلاشی شان همرخداد است.
🔹️بدنِ از همگسسته، اما، در متنی از روابطِ موجود انسانی و در شبکههای اجتماعی موجود، ناگهان، متوجه خودش میشود و این تلاشیِ فردانی در بستری کلیتر یعنی در متن اجتماع، کاملا بیمعنا میشود. یعنی، اجتماع نگران تلاشیِ هیچ سوژه یا بدنی نیست! در دوره ما، دست میداند که اگر بدنش را بیابد (که در فیلم چنین میشود)، چیزی به او نمیافزاید. و این یعنی، در زمانه ما، آدمی دیگر دست ندارد یا اینکه میتواند دست نداشته باشد.
✍🏻نویسنده؛ مجید کمالی
💠ادامه مطلب و متن کامل؛
http://fekrat.net/?p=441
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️وجوب حفظ جان در #فقه
🔸️یک گروه معتقد است طبق هشدار پزشکان، مجامع و محافل دینی مثل دیگر مجامع عمومی درصورت لزوم باید تعطیل شوند و برگزاری مجالس و مناسک مذهبی موقتاً متوقف شود.
🔸️در مقابل گروه دیگر که خود را مدعی #طب_اسلامی میداند، معتقد است باید با تکیه بر باور دینی مانند «توکل» و «توسل» و نهایتاً عمل به دستورات طبی احادیث و البته نکات بهداشتی، با کرونا مقابله کرد، بر همین مبنا، این گروه به شدت مخالف اختلال در برگزاری مناسک مذهبی و محدودسازی اماکن زیارتیاند.
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️وجوب حفظ جان در #فقه
🔷گسترش #ویروس_کرونا در کشور بحثهای زیادی را در مورد تعطیلی حرمهای اهل بیت و امامزادگان و همچنین محافل مذهبی صورت داد که در این باره دو رویکرد عمده را میتوان برشمرد.
🔸️یک گروه معتقد است طبق هشدار پزشکان، مجامع و محافل دینی مثل دیگر مجامع عمومی درصورت لزوم باید تعطیل شوند و برگزاری مجالس و مناسک مذهبی موقتاً متوقف شود.
🔸️در مقابل گروه دیگر که خود را مدعی #طب_اسلامی میداند، معتقد است باید با تکیه بر باور دینی مانند «توکل» و «توسل» و نهایتاً عمل به دستورات طبی احادیث و البته نکات بهداشتی، با کرونا مقابله کرد، بر همین مبنا، این گروه به شدت مخالف اختلال در برگزاری مناسک مذهبی و محدودسازی اماکن زیارتیاند.
🔸️مثلاً حسین روازاده از مدعیان طب اسلامی گفته است: «من به #قم آماده، هم در مسجد و جلسات خصوصی با همه روبوسی میکنم، هم مرقد میرم. اینها میخواهند دین ما را از ما بگیرند و به ما صدمه بزنند. کاری که دارند انجام میدهند هیچ معنایی ندارد.
🔸️ضمناً این چه بیماری است که شما اینقدر گندهاش کردید؟ مگه درمانش کاری دارد؟ من اعلام آمادگی میکنم، شخصاً ورود میکنم به آنجایی که این بیماران هستند، درمانشان را شروع میکنیم تا ببینید چقدر سریع درمان میشوند.»
✍🏻نویسنده؛عباس بنشاسته
ادامه مطلب و متن کامل:
http://fekrat.net/?p=445
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️صحبتهای پروفسور علی کرمی در خصوص #جنگ و #ترور_بیولوژیکی #کرونا
🔹️در برنامه عصر
1⃣ آیا جامعه ایرانی مورد حمله بیوتروریسم صهیونیستی قرار گرفت است؟
2⃣ آیا ویروس کرونا ساختار آزمایشگاهی دارد؟
3⃣ آیا ویروس کوئید 19 حمله تلافی جویانه ایالات آمریکا علیه ملت ایران است؟
☀️ 20 اسفند ماه
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
جنگ و ترور بیولوژیک.mp3
5.25M
🔊 صحبتهای پروفسور علی کرمی در خصوص #جنگ و #ترور_بیولوژیکی #کرونا در برنامه عصر
1⃣ آیا جامعه ایرانی مورد حمله بیوتروریسم صهیونیستی قرار گرفت است؟
2⃣ آیا ویروس کرونا ساختار آزمایشگاهی دارد؟
3⃣ آیا ویروس کوئید 19 حمله تلافی جویانه ایالات آمریکا علیه ملت ایران است؟
☀️ 20 اسفند ماه
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️کتاب خوب بخوانیم...
🔰پیشنهاد ویژه #کتاب_خوانی
📚 کتاب رهش
✍ نویسنده : رضا امیرخانی
🔹️رمان رهش را از زبان زنی به نام لیا میخوانیم، مادری که برجساز بوده و حالا از سبک معماری شهر بیزار است و با همسرش علا که در شهرداری کار میکند مدام در جنگ است.
🔹️آنها پسری به نام ایلیا دارند که از بیماری آسم رنج میبرد. لیا شهر تهران را باعث و بانی بیماری پسرش میداند. آنها در خانهی پدری لیا زندگی میکنند، خانهای در محلهی دارآباد که دست نخورده باقی مانده و همراه یک خانهی دیگر تنها خانههای محلهاند که شکل قدیمی خود را حفظ کردهاند.
🔹️رهش رمانی در وصف این روزهای تهران است، تهرانی که بیشتر خانههای قدیمی آن تبدیل به برجهای سر به فلک کشیده شده و به قول لیا وقتی از بالا به شهر نگاه کنی برجهایی نصفه میبینی که معلوم نیست کجا به زمین رسیدهاند.
🔹️این کتاب به روند تغییر در #پایتخت پرداخته است که یکی از مشکلات بزرگ آن #آلودگی هوا و بروز بیماریهای تنفسی در نسل جدید است.
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️"عصر اندیشه" شماره ۲۲ خود را در آستانه سال جدید منتشر کرد.
🔹️عصر #اندیشه در شماره جدید خود موضوع مهم و بحثبرانگیز تجدیدنظر در قانون اساسی را با رویکردی حقوقی در کانون توجه قرار داده و طرح جلد مجله نیز به همین موضوع اختصاص یافته است.
🔹️مصاحبه با اساتید و چهرههای شناختهشدهای چون دکتر کدخدایی، دکتر ارسطا و دکتر اسماعیلی بر وزن این پرونده میافزاید؛ در کنار آن، پرونده «طریقت در پرتو شریعت» که به بحث جایگاه عرفان و تصوف در تفکر شیعه پس از واکنشهای ایجادشده به فیلم مست عشقِ حسن فتحی میپردازد و نیز پرونده هنری با عنوان «سینمای استراتژیک» دیگر مطالب این شماره مجلهاند.
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️سته فیلم #فکرت، برای روزهای در خانه
🔻(بخش اول)
1⃣ داد
🔸️مستند «داد»، در اعتــراض بــه فســاد و زد و بندهــای دلالان باربــری، عــدهای از راننده کامیونهــا در بنــدر عبــاس دســت بــه اعتــراض میزننــد ولــی بــا مشــکلی مواجــه مــیشــوند، مشــکلی بــه نــام اقــدام علیــه امنیــت ملــی! بــه ایــن بهانه تعــدادی از دانشــجویان، بعــد از اطــلاع از موضوع وارد ماجــرا میشــوند.
🔸️آنهــا تصمیــم میگیرنــد تــا در ایــن رابطــه یــک مســتند بســازند. مســتندی کــه کمــی از ایــن ماجــرا فراتــر خواهــد رفــت. جمهوریــت، عدالــت و امنیــت!
💠 https://ammaryar.ir/product/%d8%af%d8%a7%d8%af/
2⃣ قائم مقام
🔸️مستند ” قائم مقام ” روایتی بدون سانسور و منصفانه از زندگی آیت الله منتظری را به تصویر کشیده است.
🔸️این مستند روایتی از مبارزات پیش از انقلاب تا فوت ایشان را شامل می شود و برای اولین بار به طور تفصیلی به فراز و فرود وی در نظام سیاسی ایران پرداخته است.
🔸️دوران قائم مقامی آیت الله منتظری و سال;های پس از عزل او، از مقاطعی است که به دلیل حساسیت های سیاسی فراوان کمتر به آن پرداخته شده است، بسیاری از شخصیت های سیاسی هم یا درباره این مساله حاضر به گفتگو نیستند و یا به سختی حاضر به مصاحبه می شوند.
💠https://ammaryar.ir/product/%d9%82%d8%a7%d8%a6%d9%85-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85/
3⃣ ولایت فقیه در دو روایت
🔸️مستند “ولایت فقیه در دو روایت”بعد از چند دهه و برای اولین بار روایتی بی پرده از ولایت مطلقه ی فقیه را به تصویر می کشد.
🔸️مواضع مراجع تقلید در قبال ولایت مطلقه فقیه یا شخص ولی فقیه و ارتباط یا عدم ارتباط ولایت مطلقه ی فقیه با استبداد، دو روایتی است که این مستند گذری بر آنها دارد.
💠https://ammaryar.ir/product/%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%81%d9%82%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%aa/
4⃣ زخمخورده: قدرت انجمن ملی سلاح
🔸️مستند «زخم خورده»، به سراغ چالش بزرگ ایالات متحده در حمل سلاح گرم توسط شهروندان آن میرود.
🔸️جایی که انجمن حمایت از سلاح (National Rifle Association) با قدرت مخوف خود سعی به حمایت از اسلحه داران آمریکایی دارد. این حمایت به جایی رسیده است که کودکان با اسلحه به مدرسه خود می روند و باعث کشتار فجیعی می شوند.
🔸️در این مستند به این سوال پاسخ خواهیم داد که چرا تا کنون با علم به خشونتی که اسلحه در جامعه آمریکا به وحود آورده است ولی بازهم واشنگتن اقدامی برای ایجاد محدودیت در حمل اسلحه نکرده است.
💠https://ammaryar.ir/product/%d8%b2%d8%ae%d9%85%e2%80%8c%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%87-%d9%82%d8%af%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d9%85%d9%86-%d9%85%d9%84%db%8c-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d8%ad/
5⃣ تهران دمشق
🔸️تاکنون مستندهای بسیاری درباره حضور داعش و جنگ افروزی آن ساخته شده است اما اینبار دوربین مستندساز به پشت جبهههای مقاومت رفته و وضعیت مردم در شهرهای مختلف سوریه را از زبان خودشان روایت کرده است.
🔸️این مستند ریشههای اجتماعی اعتراضات گروهی از مردم تا شکلگیری بحران در سوریه را جستجو میکند و تلاش دارد تصویری از وضعیت مردم شهرهای مختلف سوریه را پس از گذشت ۷سال از جنگ ارائه کند.
🔸️روایت این مستند در فضای اجتماعی ایران و سوریه در رفت و آمد است و به برخی اتفاقات داخلی کشورمان نیز میپردازد تا هشداری باشد برای افرادی که ایران برایشان مهم است اما…
💠https://ammaryar.ir/product/%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%85%d8%b4%d9%82/
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️سته فیلم #فکرت، برای روزهای در خانه
(بخش دوم)
1⃣ تنها میان طالبان
🔹️مستند «تنها میان طالبان» یک روایت بی واسطه در مورد نگرش طالبان به مسائل مختلفی از جمله سیاست، مذهب و قومیت است.
🔹️اسلام زاده چند بار به کشور افغانستان سفر کرد تا سرانجام موفق شد اجازه حضور بین این گروه را پیدا کرد و ۱۵ روز در میان طالبان زندگی کرد. وی با مقامهای ولایتی طالبان در استان «هلمند» مصاحبه کردهاست.
💠 https://ammaryar.ir/product/%d8%aa%d9%86%d9%87%d8%a7-%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%a7%d9%86/
2⃣ سلفی با ابومهدی
🔹️مستند «سلفی با ابومهدی» به جریان حضور ابومهدی المهندسی فرمانده حشدالشعبی در جبهههای مقاومت میپردازد.
🔹️شهید ابومهدی مهندس، اصلیترین نقش را در بسیج عمومی علیه داعش ایجاد کرده و سالها در میان مردم برضد تهدیدهای مشترک عراق جنگیده است.
🔹️سلفی با ابومهدی روایت عملیات صلاح الدین و باز پسگیری جرف الصخر است. جنگی که آغاز دومینوی شکستهای گروهک تکفیری و تروریستی داعش بود.
💠https://ammaryar.ir/product/%d8%b3%d9%84%d9%81%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%85%d9%87%d8%af%db%8c/
3⃣ الف الف پاریس
🔹️مستند «الف الف پاریس» روایتی است از حمزه غالبی مسئول شاخه جوانان و دانشجویی ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388، یک هفته پس از انتخابات، دستگیر و زندانی شد.
🔹️غالبی در این مستند از تجربه حضور در اغتشاشات خیابانی سال 88 و نحوه خارج شدن از ایران میگوید.
💠https://ammaryar.ir/product/%d8%a7%d9%84%d9%81-%d8%a7%d9%84%d9%81-%d9%be%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3/
4⃣ عیون الحرامیه
🔹️این فیلم برگرفته از داستان واقعی عملیات مسلحانهای است که در سال 2002 در منطقهای به نام «عیون الحرامیه» صورت گرفت و در جریان آن 11 سرباز اسرائیلی و 2 شهرکنشین توسط یک مجاهد قناصه به دست فلسطینی کشته شدند.
🔹رژیم صهیونیستی دو سال از یافتن این مجاهد فلسطینی به نام «ثائر حماد» که این عملیات را در نهایت مهارت و در جریان انتفاضه الاقصی و برای گردانهای الاقصی انجام داد، عاجز بود.
🔹️در این فیلم که بازیگران مطرح مصری و الجزایری بازی میکنند به روایت نبرد همزمان فلسطینیهای غیرتمند با دشمن اشغالگر و خائنان به آرمان فلسطین میپردازد.
💠https://ammaryar.ir/product/%d8%b9%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%87/
5⃣ بعد از ظهر
🔹️در اتفاقات پس از انتخابات سال 88، طلبهای به نام آزاده، دوسش نازی را که جزو جنبش سبز است به حوزه علمیه کوثر دعوت کرده است. حوزه تعطیل و نازی ناپدید میشود.
🔹️آزاده و دوستان طلبهاش بهدنبال نازی راهی خیابان شده و بدن کتک خورده و مجروح نازی را در میان درگیریها پیدا میکنند. چون راه بسته است، آنها نازی را به حوزه میبرند. کمکم درگیری ها شدت میگیرد و حال نازی وخیمتر میشود.
🔹️فیلمی در اینترنت پخش میشود که در آن به نظر میرسد طلبهها نازی را ربودهاند. حال آنها به ربودن نازی متهم شدهاند و باعث تحریک جوانان به درب حوزه میشود. اما با انتشار فیلم اصلی این اتفاق، این دروغ برملا میشود.
💠 https://ammaryar.ir/product/بعد-از-ظهر/
6⃣ لکه
🔹️فیلم داستانی “ لکه ” از زاویهای متفاوت به فتنه ۸۸ می پردازد، ماجرا رویارویی مادر یکی از کشته شدگان فتنه ۸۸ با سیاستمداری است که در فتنه ۸۸ با حضور در صف مخالفین نظام، مشروعیت آن را زیر سوال میبرد و حالا در دولت جدید قرار است مدیرکل شود.
💠 https://ammaryar.ir/product/%d9%84%da%a9%d9%87/
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️ضرورت تعاون و تکافل و مواسات
🔷 حيات #جامعه انسانى به همبستگى و تعاون و تكافل آن است.
🔸️«تعاون» به معنى يارى و پشتيبانى يكديگر و همراهى، مشاركت و همكارى در هر كارى است،«تكافل» به معنى برعهده داشتن امور يكديگر و مسئوليت مشترك در اداره امور و تضامن است، اينكه هر عضو جامعه خود را كفيل ساير اعضا بداند و هركس در جهت تأمين و برطرف كردن نيازهاى ديگران و حفظ سلامت و مصالح جامعه تلاش كند.
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️ضرورت تعاون و تکافل و مواسات
🔷 حيات #جامعه انسانى به همبستگى و تعاون و تكافل آن است.
🔸️«تعاون» به معنى يارى و پشتيبانى يكديگر و همراهى، مشاركت و همكارى در هر كارى است،«تكافل» به معنى برعهده داشتن امور يكديگر و مسئوليت مشترك در اداره امور و تضامن است، اينكه هر عضو جامعه خود را كفيل ساير اعضا بداند و هركس در جهت تأمين و برطرف كردن نيازهاى ديگران و حفظ سلامت و مصالح جامعه تلاش كند.
🔸️نشانه جامعه اخلاقی و ايمانى تكافل اجتماعى و مواسات انسان ها با يكديگر است. «مواسات» در لغت به معنى مساعدت، دستگيرى، هميارى، تعاون، برابر داشتن، غمخوارى، ياريگرى و مددكارى به مال است. و نيز معاونت ياران و دوستان و مستحقان در معيشت و تشريك ايشان در قوت و مال است.همچنين كسى را به مال خود برابر گردانيدن است.
🔸️مواسات كردن يعنى ديگرى را در تن و مال چون خود شمردن،يارى و غمخوارى كردن با كسى در مال و جان و كسى را در چيزى همچون خويشتن داشتن.
🔸️انسان اجتماعى است و جامعه انسانى بدون همراهى و مشاركت و همكارى (تعاون) و بدون مسئوليت مشترك و تأمين و تضامن (تكافل) و بدون يارى همه جانبه و برابر داشتن (مواسات) خالى از انسانيت است.
🔸️ارزش و اعتبار جامعه انسانى به ميزان تعاون و تكافل و مواسات آن است. ميزان مسئوليت همگانى و هميارى جمعى و فداكارى عمومى و همكارى در تحقق نيكى ها و جلوگيرى از بدى ها بيانگر ميزان زنده بودن جامعه است.
🔸️جامعه ايمانى چون پيكرى است كه با آسيب ديدن يك عضو ديگر اعضا متأثر و متألم مى شوند و همه در دفع آن آسيب برمى آيند.
🔸️رسول خدا (ص) فرمود :
«مَثَلُ الْمُؤْمِنِينَ فِي تَوَادِّهِمْ وَ تَعَاطُفِهِمْ وَ تَرَاحُمِهِمْ مَثَلُ الْجَسَدِ إِذَا اشْتَكَى مِنْهُ شَيءٌ تَدَاعَى لَهُ سَائِرُ الْجَسَدِ بِالسَّهَرِ وَ الْحُمَّى.» المسند ، احمد بن حنبل ، ج ۴ ، ص ۲۷۴
🔸️مثل مؤمنان در پيوند و دوستى و محبت و رحمت به هم [ و اهميت دادن به سرنوشت يكديگر ] مثل يك پيكر زنده است كه اگر چيزى از آن به درد آيد، ساير اجزاى پيكر با آن همدردى مى كنند.
✍🏻نویسنده؛دکتر مصطفی دلشاد تهرانی
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️افزایش #سواد_رسانه_ای_اقتصادی؛ برای فرصت ماندن در خانه
🔰حضور هدفمند در #فضای_سایبر با افزایش سواد مالی
🔹️کانال منور نوشت: درتمدن پیچیده امروز، «سواد مالی» یکی از پیشنیازهای #جامعه است، به دلیل اینکه با معیشت مردم سروکار دارد.
🔹️بحران اقتصادی امروز جهان را میتوان با ضعف سواد مالی و آگاهی از تاریخ مالی مرتبط دانست؛به اعتقاد بسیاری از فلاسفه تاریخ، اتفاقات در طول اعصار مدام تکرار میشوند و ملتی که از تاریخ خبر نداشته باشد محکوم به تکرار آن است. اگر بتوانیم سواد مالی خود را بالا ببریم، هرگز دچار بحرانهایی نظیر تورم و بیکاریِ ناشی از جنگ ارزی سال۹۷ نخواهیم شد.
🔹️حال با توجه به شرایط فعلی کشور و اهمیت این موضوع در این پست مروری خواهیم داشت بر کلیت آثاری که میتوانند ماهیت اجوتیمنت (سرگرمی سازی سینمایی) ایفا کنند؛ در این ایام که بسیاری از مردم در خانه به سر میبرند، و دولت نیز اینترنت رایگان اختصاص داده است، چه بهتر که این حضور در فضای سایبر را بطور هدفمند و عالمانه مدیریت و مصرف نماییم.
🔹️لذا در راستای افزایش سواد مالی و سواد اقتصادی، آثار هنری استراتژیک که هرکدام بیانگر وقایع استراتژیک تاریخ مالی جهان است را به مخاطبین محترم پیشنهاد میکنیم.
🔹️این آثار باعث افزایش قدرت تحلیل اقتصادی خواهند شد؛ [با صرفنظر از ترویج گاه و بیگاه سبک زندگی غربی و برخی مضامین قابل تأمل و توجه به جریانشناسیهای مکاتب اقتصادی و مکاتب سینمایی مطرح در این قبیل آثار و تأمل در میزان انطباق یا مخالفت مضامین این آثار با اندیشه اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مارکسیستی واقتصاد سرمایهداری و جریانات منتقد کاپیتالیسم در غرب/ فتأمل جیداً].
🎬 فیلمها:
Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)
Wall Street (1987)
Wall Street: Money Never Sleeps (2010)
Assault on Wall Street (2013)
Margincall (2011)
The Rainmaker (1997)
The Big Short (2015)
In Time (2011)
RoboCop (1987,1990, 1993)
The Resistance Banker (2018)
🔸️مستندها:
The Shock Doctrine (2009)
Hidden Secrets of Money (2013)
Four Horsemen (2012)
The American Dream (2010)
The Ascent of Money (2008)
The Century of the Self (2002)
Scam of the Century: Bernie Madoff's Crime & Punishment (2008)
Zeitgeist: Moving Forward (2011)
Money For Nothing: Inside the Federal Reserve (2013)
Real Estate 4 Ransom (2012)
Earth 2100 (2009)
🔸️سریالها:
Midas (Series 2011)
War of Money (2007)
Medici: Masters of Florence Series 2016 –Season 1
🔹️قابل توجه است که آثار هنری فوق در جلسات «کلبه کرامت» با حضور استادحسن عباسی، سرفصل #شورش_علیه_طمع» همراه با ترجمه و نکات تکمیلی به طور مبسوط تدریس شدهاند که جلساتِ تدوینشده آنها بر روی سایت کلبه کرامت طی سه فصل «جنگ ارزی»، «انقلابهای اکونومی» و «انقلابهای بیع» در دسترس عزیزان میباشد:
1⃣ انقلابهای اکونومی:
💠 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Index/47
2⃣ جنگ ارزی:
💠 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Index/48
3⃣ انقلابهای بیع:
💠 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Index/49
🔹️پ.ن از مدرسه اقتصاد:
🔸️البته دیدن سریال ابوالقاسم طالبی (به کجا چنین شتابان) و فیلم مستند کمپانی در نقد حلقه نیویورکیها و #مافیای_ایران_هند_انگلیس و مستند اختاپوس در نقد #مافیای_خودرو در ایران نیز، به جد توصیه میگردد.
🔸️ضمناً ذکر این نکته در اینجا مناسب است که استاد عزیزم شیخ هنرمند، حاج علیرضا پناهیان نیز سالها قبل که برخی طلاب هنرمند حزباللهی را به کار جدی و فکری روی سینما سفارش میکرد، شبی پس از جلسه هیئت محبین اهل بیت (علیهمالسلام) قم که از او پرسیدم، برای تداوم کار جدی بر روی سینما چقدر فیلم ببینیم، سه بار گفت: برای فهم فیلم، مطالعه کنید.مطالع کنید. مطالعه کنید... باز پرسیدم: چه فیلمهایی ببینیم؛ گفت روی فیلمهای خوب، حسابی مطالعه کنید.
🔸️منتقدان و محققانی چون سیدمرتضی آوینی، سعید مستغاثی، مجید شاهحسینی، سیدحسین شرفالدین، محمدتقی فهیم، نادر طالبزاده، حسن عباسی،سعید ارجمندفر، آرش فهیم، سیدمحمد حسینی، پیام فضلینژاد، علی قهرمانی، علی اصغر سیاحت، حفیظه مهدیان، الهام عباسی، راضیه سادات تنکابنی، حکیمه مهدیان، فائزه حسینخانی، فاطمه سجادی، مهدی حقوردی طاقانکی، رفیعالدین اسماعیلی، حسامالدین حائریزاده، محمد جواد عربسالاری، سعید قشقایی، سیدحمید میرخندان، محمدحسین فرجنژاد، سلمان رضوانی، وحید حیاتی، جوادامینخندقی و... نوشتههای خوبی در این باب دارند.
🔸️و این ایام فرصتی است برای مطالعه و یادداشتبرداری ومباحثه و مطالعه روی #سینمای_اقتصادی و دینی و استراتژیک ایران و جهان. یاعلی(علیهالسلام)
💠 https://eitaa.com/SchoolofEconomics
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️سلطه مقدس، راهبرد معنوی #انگلیس جهت غارت ملتها
🎤مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با حجه الاسلام و المسلمین حسین عرب (مدیر موسسه بهداشت معنوی)
🔸️سنتنه درمه در میان هندوها یعنی سنتهای باستانی هند. هندوهای امروز خدایانشان متعدد است، آیینهایشان متععد است همین الان یک گسیختگی آیینی اینها دارند که میگویند آیا میشود یک نفر هندو را بگوییم کسی که به تناسخ پایبند است؟
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️سلطه مقدس، راهبرد معنوی #انگلیس جهت غارت ملتها
🎤مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با حجه الاسلام و المسلمین حسین عرب (مدیر موسسه بهداشت معنوی)
🔸️فرهنگ پویا: به عنوان اولین سوال، حضور تاریخی انگلیستان را در هند و راهبردهای اصلی آنان جهت استعمار هند و مناطق اطراف آن را بیان فرمایید.
🔸️حسین عرب: من یک شمایی از این پروژهای که دارم پیگیری میکنم را برای شما بیان میکنم. اسم این پروژه را برای خودم گذاشتهام «سلطه مقدس» یعنی #نظام #لیبرال سرمایهداری، دنبال این است که یک چارچوب معنوی برای خودش درست کند. حالا این جریان از آنجایی شروع میشود که در واقع استعمارگران پرتقالی به هند میآیند، با انگیزه جنگهای صلیبی هم میآیند یعنی اینگونه نبوده که بگوییم فقط برای تجارت آمدند. بلکه با یک هدف مقدس از منظر خودشان میآیند.
🔸️همه میآیند هند، چرا؟ چون هند قلب اقتصادی اسلام بوده، یعنی آن دو سه کالای استراتژیک ادویه و پارچه و… در هند بوده. راه زمینی هم مسدود و دشوار بوده لذا از راه آبی میآیند. اسپانیا میرود آمریکا را میگیرد فکر میکند آنجا هند است، پرتقال از پایین آفریقا میآید و به هند میرسد. پس دعوا سر هند بوده، بعد این پرتقالیها و فرانسویها و انگلیسیها صد سال بعد یعنی ۱۶۰۰ میآیند وارد هند میشوند و کمپانی هند شرقی را تاسیس میکنند.
🔸️کمپانی هند شرقی نمیآید از #غرب هند وارد شود چرا که غرب هند بیشتر متاثر از اسلام است و شرق هند نزدیک به چین است که بودایی هستند؛ بلکه از شرق هند و از طرف بنگال وارد میشوند و همه داستان از اینجا شروع میشود. یعنی ما تمام این «معنویتگرایی جدید» این چیزی که امروز به عنوان جنبشهای نوپدید میبینیم از اینجا داستان آن شروع میشود.
🔷فرهنگ پویا: سیر تاریخی شکل گیری این معنویت گرایی جدید به چه صورت بوده؟
🔸️حسین عرب: همان طور که گفتم از منطقه بنگال قضیه شروع میشود. اینها از سال ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ یعنی حدود صد سال اصلا درگیری نظامی نداشتند، بعد یکی دو جا درگیری نظامی میکنند با حکومت مرکزی اسلامی هند، یکی دو ضربه سخت میخورند بعد شروع میکنند به یک شبکهسازی وسیع یعنی صد و خردهای سال یک شبکهای از هندوها تشکیل میدهند. البته طبیعی است شما آمدی یک کشور اسلامی را بگیری، مسلمان برایت عنصر نامطلوب است لذا باید او را از بین ببری، صد سال طول کشید تا انگلیسیها یک شبکه از هندوها شکل دهند.
🔷فرهنگ پویا: یعنی تا پیش از آن هندوئیسم به این معنایی که ما امروز میشناسیم وجود نداشته است؟
🔸️حسین عرب: مسئله ای که برای هندوها اتفاق میافتد این است که اینها اصلا هویت نداشتند. آیین هندو یکی از سختترین آیینها برای مطالعه است یعنی در مطالعات ادیان اصلا بحث است که به این بگوییم دین، آیین یا… اصلا این چه بوده و از کجا پیدا شده؟!
🔸️آن چه مد نظر است این است که آن زمان اصلا چیزی به نام هندوئیسم در دنیا نبوده است! این خیلی مطلب مهمی است. هانس کونگ در کتاب «ساحتهای متعالی ادیان» میگوید: هندوئیسم را ما غربیها ابداع کردیم!
🔸️هندوها یک سری سنتهای باستانی داشتند که به آن «سنتنه درمه» میگفتند، مثل ما ایرانیها که الان ما یک فرهنگی داریم مثلا مهمان نواز هستیم، قرمه سبزی میخوریم و امثال این. یعنی یک هویت ایرانی برای خودمان داریم ولی این دین ما نیست، کسی به ما بگوید دین شما ایرانیسم است میگوییم ایرانیسم یعنی چه؟ ما مسلمانیم.
🔸️سنتنه درمه در میان هندوها یعنی سنتهای باستانی هند. هندوهای امروز خدایانشان متعدد است، آیینهایشان متععد است همین الان یک گسیختگی آیینی اینها دارند که میگویند آیا میشود یک نفر هندو را بگوییم کسی که به تناسخ پایبند است؟ بعضی از آنها به همین هم پایبند نیستند! این چه دین یا آیینی است؟ نه کتاب مشخص دارد نه پیامبر مشخص دارد.
💠 تهیه و تنظیم: محسن مومنی
🔻ادامه مطلب:
💠http://fekrat.net/?p=456
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️کج فهمی از دین یا نقص در دین ؟!؟!
🔹️چالشی که در ایام کرونایی مطرح شده و کنش و واکنش های فراوانی در پی داشته ممانعتها و توصیههای بهداشتی در مناسکهای دسته جمعی نظیر هیئتها و تجمع در بقاع متبرکه بوده است این محدودیتها و ممانعتها باعث شده تا عدهای دست به ایجاد شبهه بزنند و قدرت بر شفاعت و عظمت و قداست اهل بیت را زیر سوال ببرند که اگر شما قایل به قدرت شفاعت و شفا دادن اهل بیت بودید چرا هیئت های مذهبی را تعطیل کردید و یا چرا در اماکن مقدسه محدودیت ایجاد کردید ؟ آیا این بیانگر خرافه بودن معتقدات جامعه مذهبی نیست؟
🔶در پاسخ باید گفت؛
1️⃣ ما در عالمی زندگی میکنیم که عالم اسباب و مسببات است و در آن فعل و انفعلات ما در جسم و روح یکدیگر تاثیر می گذارد حرم اهل بیت علیهم السلام هم در دایره عالم ماده قرار دارد و به مثابه ی منزل اهل بیت هست و همانطوری که منزل اهل بیت نیاز به نظم و نظافت و پیراستن از آلودگی ها داشت امروزه حرم آن ها هم نیازمند همان مراقبت هاست آیا می توان ادعا کرد که حرم امام در زمان حیات ایشان نیازمند نظافت نبوده است؟
2️⃣ اهل بیت علیهم السلام خود از تخصص های پزشکی و طبابت های دوران خود بهره می بردند به عنوان مثال برای علی علیه السلام بعد از ضربت خوردن طبیبی اوردند بنام اثیربن عمرو هانی سلونی وحضرت مخالفتی نکردند چون قرار نیست امام در همه زمانها و مکانها از علم لدنی توحیدی استفاده کند چرا که عالم ماده و دنیا این اقتضاءرا ندارد.
3️⃣ این بارگاه و حرمها از باب تعظیم شعائر اهمیت پیدا کرده است چرا که خداوند در قران می فرماید « ومن یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب»و به اعتبار شخص مدفون در ان قداست و احترام پیدا کرده این حرم و بارگاه نیست که شفا میدهد بلکه امام با ولایت تکوینی که دارد وبه إذن الله شفا می دهد.
بنابراین ممانعت از لمس در و پنجره حرم اهل بیت بمعنی نفی شفاعت نمی تواند باشد و اگر کسی برای شفا یا توسل به حرم امام میرود از جهت احترام و قرب مکانی پیدا کردن به جسم امام است.
4️⃣ در اسلام جان و مال و ناموس افراد بسیار ارزشمند است از همین رو قاعده ی فقهی «لاضرر و لاضرارفی الاسلام » اقتضا میکند اگر شخص بیماری مسری و قابل انتقال به دیگری داشته باشد مراقبت های بهداشتی لازم را به کار بگیرد تا جان دیگری را در معرض خطر قرار ندهد از همین رو هیئت ها و مراکز تجمع باید محدود شوند تا از شیوع آن جلوگیری شود بنابراین علاوه بر اینکه علم پزشکی این دستور را می دهد شریعت مقدسه هم ذیل قاعده مذکور به آن امر کرده است.
✍🏻نویسنده؛ طلبه ترک قشقایی
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️قوانین #جهان تنها قوانین مادی نیستند.
🔻(بخش اول)
🔹️#توحید در خالقیت و اینکه خداوند خالق همه اشیا است به این معنا نیست که نظام علی و معلولی یا اصل علیت را در نظام عالم نفی کنیم.
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️قوانین #جهان تنها قوانین مادی نیستند.
🔻(بخش اول)
🔹️#توحید در خالقیت و اینکه خداوند خالق همه اشیا است به این معنا نیست که نظام علی و معلولی یا اصل علیت را در نظام عالم نفی کنیم.
🔹️خداوند این عالم را خلق کرده و براساس یک سری سنتها و قواعد و قوانینی که بر این جهان حاکم کرده است، لذا در قرآن میفرماید: «اللَّهُ الَّذِی یُرْسِلُ الرِّیَاحَ فَتُثِیرُ سَحَابًا فَیَبْسُطُهُ فِی السَّمَاءِ کَیْفَ یَشَاءُ» (روم/۴۸) خدا همان کسی است که بادها را میفرستد تا ابرها را به حرکت در بیاورد، سپس آنها را در پهنه آسمان آن گونه که میخواهد میگستراند و متراکم میگرداند.
🔹️در این آیه به روشنی تأثیر باد در به حرکت در آوردن ابرها تصریح میکند و یا قرآن آفرینش را به حضرت عیسی(ع) برگزیده خداوند نسبت میدهد که به اذن قوه الهی، خلق میکرد که در قرآن میخوانیم: «أَنِّی أَخْلُقُ لَکُمْ مِنَ الطِّینِ کَهَیْئَةِ الطَّیْرِ فَأَنْفُخُ فِیهِ فَیَکُونُ طَیْرًا بِإِذْنِ اللَّهِ» (آل عمران/۴۹) من از گل برای شما چیزی به شکل پرنده می سازم و در آن می دمم که به اراده و مشیت خداوند پرندهای میشود.
🔹️پس توحید منافاتی با نظام علی و معلولی در عالم ندارد. این عالم و نظام آفرینش براساس یک سری قوانینی اداره میشود.
🔹️یعنی این طور نیست که خداوند خلق کرده باشد و شخص دیگری ادارهکننده جهان باشد. «لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم» هر چه در این عالم اتفاق میافتد، کارگردانش خداوند است و این تدبیر به دو نوع است: تدبیر در تکوین و تدبیر در تشریع. یعنی ربوبیت در تکوین هم وجود دارد. همه این نظام عالم و فعالیتهایی که میکنند، رب و کارگردانش خداوند است.
🔹️در نظام عالم خداوند قوانینی قرار داده و برای هر شیء، خاصیتی قرار داده است. برای خورشید روشنایی قرار داده است و قوانینی قرار داده که از ما خواسته تعقل کنیم و راز این عالم و هستی را کشف کنیم و پی ببریم که خداوند خالق همه هستی است و رب العالمین خداوند یکتاست.
🔹️این سنتها و قوانین این گونه نیست که اگر موجودی، اثری داشت و دارویی برای مریضی خوب بود، این قانون که کشف شد برخلاف توحید باشد. این عین توحید است.
✍🏻نویسنده؛ محمد محمدرضایی، استاد تمام دانشگاه تهران درباره نقش معنویت در در درمان بیماریها
💠 ادامه مطلب؛
💠http://fekrat.net/?p=493
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️ #ویروس_کرونا تقابلی ساختگی میان علم و دین
🔸️با شیوع ویروس کرونا و پیوست رسانهای آن در مجامع مختلف، اولین اطلاعیهها در باب تعطیلی #مساجد، اماکن مقدسه و مجامع مذهبی و هیئات بود.
🔸️همین موضوع سبب شد تا بسیاری از هیئتهای مذهبی مراسم خود را تعطیل کنند اما نکته جالبتر در ادبیات جامعهشناختی بعضی روشنفکران بود.
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️ #ویروس_کرونا تقابلی ساختگی میان علم و دین
🔸️ #علم و #دین با ادبیاتی تطبیقی یا تنازعی همواره در گفتار اندیشمندان و متفکران دست به دست میشود تا سرانجام آنها را به یک مدل برساند و مجادلهای که قرنها است بر ستون سیاست سوار است و علم را در اختیار این جریان مدرن قرار میدهد.
🔸️با شیوع ویروس کرونا و پیوست رسانهای آن در مجامع مختلف، اولین اطلاعیهها در باب تعطیلی #مساجد، اماکن مقدسه و مجامع مذهبی و هیئات بود. همین موضوع سبب شد تا بسیاری از هیئتهای مذهبی مراسم خود را تعطیل کنند اما نکته جالبتر در ادبیات جامعهشناختی بعضی روشنفکران بود.
🔸️در کلام شیعه قرآن، سنت، عقل و اجماع به عنوان ادله اربعه شناخته میشود. به همین خاطر #اسلام نسبت به مقتضیات زمان خویش با توجه به قرآن و سنت با کمک عقل و اجماع قواعد فقهی ایجاد میکند و در این میان دعوای اصولی میان بسته بودن باب علم و علمی مطرح میشود.
🔸️اما زاویه نگاه درون گفتمانی در باب تولیدات فقهی را بگذاریم در کنار منازعهای که در باب شیوع ویروس کرونا بازتولید میشود و نتیجه آن در ادبیات رسانه به مواجهه علم در مقابل دین تعریف میگردد و دقیقا با همان ساختاری که مدرنیته به جنگ با مذهب رفت، روشنفکران غربزده نیز در این بزنگاههای تاریخی به #جنگ با شیعه میآیند تا مهمترین نقطه و کانون درگیری یعنی ایمان مردم را هدف بگیرند.
🔸️زمانی که دعوای علم و دین از فضای علمی به صدا دربیاید، بستر مناسبی برای گفتگوی علمی حاصل میشود تا این نزاع را در جریان اندیشه شیعی پاسخی کامل دهند، اما زمانی که با دوربین رسانه و تنها با استفاده از تکنیکهای عملیات روانی چون تمسخر، برداشت کلی از یک موضوع جزئی و مغالطه به جنگ با مذهب میروند، فضای اندیشهای نیست و پاسخی در همان ساختار را میطلبد.
🔸️پایگاههای اجتماعی شیعه یکی از مهمترین مراکز فرهنگسازی و مقدمهای بر ایجاد تمدن است و تشکیلات فکری و مدل اندیشهای سراسر عاقلانه در کنار مردم سبب شده است تا جریان فکری شیعه در مسیر خود حرکت کند، هرچند کُند و ضعیف باشد.
✍نویسنده؛ مهدی کمالی
🔻ادامه مطلب؛
💠 http://fekrat.net/?p=497
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️عرفانها و معنویتهای نو ظهور
🔰فرق و ادیان انحرافی- معنویتگرایی در #سینمای_هند - آئین سینمای هندوئیسم
🔹️دكتر محمدحسین فرج نژاد (دكترای حكمت هنر و پژوهشگر سینمای معنویت گرای شرق و غرب)
🔹️ و ارتباط تلفنی با محمدجواد عرب سالاری(كارشناس ادیان شرقی و سینمای هند)
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
عرفانها و معنویتهای نو ظهور.mp3
8.47M
♦️عرفانها و معنویتهای نو ظهور
🔰فرق و ادیان انحرافی- معنویتگرایی در #سینمای_هند - آئین سینمای هندوئیسم
🔹️دكتر محمدحسین فرج نژاد(دكترای حكمت هنر و پژوهشگر سینمای معنویت گرای شرق و غرب)
🔹️ و ارتباط تلفنی با محمدجواد عرب سالاری(كارشناس ادیان شرقی و سینمای هند)
☀️زمان: ۱۳۹۸/۵/۱۱
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️ریشه یابی کشتار مسلمانان هندی
💠 #اختصاصی
🔹️ #کشتار #مسلمانان_هند ماجرای نیست که بار اول در هند اتفاق افتاده باشد، بلکه جنگ ها و درگیرها بین مسلمانان و هندوها در زمان قدیم هم وجود داشته و الآن هم دارد۔ صرفا در مقاطع مختلف اوج می گیرد و بعد برای مدتی این آتش فروکش میکند۔
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️ریشه یابی کشتار مسلمانان هندی
💠 #اختصاصی
🔹️ #کشتار #مسلمانان_هند ماجرای نیست که بار اول در هند اتفاق افتاده باشد، بلکه جنگ ها و درگیرها بین مسلمانان و هندوها در زمان قدیم هم وجود داشته و الآن هم دارد۔ صرفا در مقاطع مختلف اوج می گیرد و بعد برای مدتی این آتش فروکش میکند۔
🔹️اما سوال اصلی این است که ریشه این درگیری ها کجا است؟ و به خاطر چه علل و عوامل این درگیریها بین دو ملت های که اساسشان یکی است و از سالها سال پیش در یک خاک زندگی میکردند شروع شد؟
🔹️با مطالعه اولیه در تاریخ هندوستان درمییابیم که نکتهی آغاز این درگیریها زمان حاکمیت انگلیس در هند بود.
🔹️چون انگلیسیها سیاست شان ’’دعوا راه بیانداز و حکومت کن‘‘ بود هندوها و مسلمانها را درگیر خودشان نموده بر آنها حکومت می کردند۔
🔹️همین درگیریها و جنگهای مختلف درمیان مسلمانها وهندوها باعث شد که از میان هندوها یک سازمان افراطی بنام سازمان ’’راشتریه سوایمسیوک سنگ‘‘ یا (RSS) برای تحفظ و نفاذ آئین هندو در کشور در سال ۱۹۲۳ به وجود بیاید و در جنبش ’’هندوتوا‘‘ یا به اصطلاح ’’محافظه کاری‘‘ یا ’’مطلق گرایی قومی‘‘ هندو در هند آغاز شود۔ و یاد مان باشد که دولت فعلی برگرفته از همین سازمان آر ایس ایس است۔
🔹️ریشهی این درگیری ها در ابتدا #دولت_انگلیس بوده که از آن زمان تا به حال پنجاه هزار درگیری میان هندو و مسلمان در هند رخ داده که اوج این درگیری ها موقع تقسیم هند و پاکستان در سال ۱۹۴۶ بود.
🔹️و یکی از عوامل به وجود آوردن کشوری به نام پاکستان همین تنش ها بود که تخم این را انگلیس در هند کاشته بود۔ هندوهای افراطی قبل از استقلال هند برای اخراج مسلمانان از هند بر آمدند که کشوری بنام پاکستان برای مسلمانان درست شد که از آن، بعدا بنگلادیش به وجود آمد۔
🔹️بعد از به وجود آمدن پاکستان اصرار هندوها بر این بود که مسلمانان هند بطور کلی به پاکستان بروند۔ و تا به حال سعی و تلاش آنها و کشت و کشار مسلمانان برای همین است که مسلمان ها باید به پاکستان بروند.
🔹️اما علل و عوامل این تنش ها صرفا سیاسی نیستند بلکه ریشه مذهبی هم دارد چنانچه سردمداران هندو ها چندین بار برای حذف آیات مربوط جهاد از قرآن یا ممنوعیت انتشار قرآن کریم را در هند خواستار شدند۔ هندوها همه مسلمانان را تروریست تلقی می کنند و خیال میکنند که آموزه های دینی اسلام مسلمانان را برای کارهای تروریستی تحریک میکند.
🔹️کشتار مسلمانان در دولت نریندر مودی بعلت آن شدت گرفت که این دولت برخلاف دولت های قبلی بذات خودش هم دنبال تضعیت قدرت مسلمانان در هند است۔ لذا در اولین اقدام خودش کشمیر را به دو تکه تقسیم نموده زیر سلطه خودش درآورد و قدرت مسلمانان را در این ایالت از بین برد.
🔹️ #کشمیر که جبهه مقاومت برای همه مسلمانان هندی بود و دائما برای حفاظت جان مسلمانان سرتاسر کشور خون می داد، مسلمانان هندی برای نجات کشمیر هیچ حرکتی انجام ندادند و برعکس بعد از اینکه دولت هند هویت کشمیر را از بین برد جشن شادی گرفتند و برای حمایت از دولت مودی بپا شدند همان مسلمانها الآن دارند زیر پای ظلم و ستم دولت مودی له میشوند و کسی به داد شان نمیرسد.
🔹️مهمترین چیزی که باید همه مسلمانان جهان از جمله مسلمانان هند در نظر داشته باشند وحدت کلمه و همبستگی بایکدیگر است که دشمن اولا این وحدت کلمه را از بین می برد و بعد مسلمانان را یکی یکی تضعیف و نابود می کند۔ باید هوشیار باشیم!
✍نویسنده؛دکتر علیشاہ جعفری
🔻لینک مطلب؛
💠http://fekrat.net/?p=513
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
♦️پله پله تا ملاقات خدا
🔰درباره زندگی ، اندیشه و سلوک مولانا جلال الدین رومی
✍نویسنده؛دکتر عبدالحسین زرین کوب
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
1_235848528.pdf
4.35M
♦️پله پله تا ملاقات خدا
🔰درباره زندگی ، اندیشه و سلوک مولانا جلال الدین رومی
🔹️پله پله تا ملاقات خدا به داستان زندگی مولانا از بدو تولد تا پایان زندگی او می پردازد.
🔹️این کتاب دوران کودکی شاعر و سفرهای او همراه پدرش از خراسان و بغداد تا آناتولی، جایی که او در کونیا تا پایان عمرش باقی ماند، را در بر می گیرد.
🔹️این اثر به صورت داستان گونه نوشته شده است؛ ولی داستانی است مستند که درون مایه ای متفاوت از مقولات متعارف داستانی دارد.
✍نویسنده؛دکتر عبدالحسین زرین کوب
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net