eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
👤 دکتر بابایی 🔰 عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی: ✅ «نظم فطری جامعه در برابر جریان سکولاریسم مقاومت می‌کند.» ⬇️ «چارلز تیلور» در کتاب «عصر سکولار» یکی از تردیدهایی را که مطرح کرده این است که: ⁉️ آیا فراتر از این دنیا حقیقتی نیست؟ آیا متافیزیکی وجود ندارد؟ 👆 انسان‌ها در این مورد که تیلور مطرح کرده است در فشار قرار دارند؛ 💠 فشار بین مذهبی بودن یا سکولار بودن و این تردید به‌مرور تبدیل به یک پدیده اجتماعی قدرتمند می‌شود که اوضاع را عوض خواهد کرد. 🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن این گفت و گو از طریق لینک زیر: 🔗 fekrat.net/article/lnk/48702 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
7.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 ا ☑️ بازخوانی اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) نسبت به مقوله مردم سالاری دینی 🎙 حجت‌الاسلام دکتر الهی‌راد، عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) ✔️در اندیشه علامه مصباح (ره) موضوع حکومت اسلامی «مردم مسلمان» هستد. ✔️موضوع مردم سالاری دینی «انسان» است. انسانی که ابدیت در پیش دارد.فهم اندیشه سیاسی آیت‌الله مصباح مبتنی بر این است که نوع اندیشه ایشان در مورد انسان را بفهمیم. ✔️در اندیشه علامه مصباح یزدی «جمهوری اسلامی» در حقیقت دین است و قابل انفکاک نیست که دقیقا امام هم همین نگاه را داشتند. ➕این گفت‌وگو را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
📌 «جامعه اسلامی جز با حضور مردم ایجاد نمی‌شود» 👤 شریف لکزایی: عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: 💠 به نظر بنده جمهوریت در همه دنیا، یک وجود بیشتر ندارد؛ 🔸 یعنی جمهوری ما که با ایران اسلامی پیوند خورد از لحاظ وجودی با همه جمهوری‌هایی که در همه جا هست واجد ویژگی‌های یکسانی است. ⚠️ ولی آنچه که بین این جمهوری‌ها، تمایزاتی را ایجاد می‌کند، وجه ماهیتی است که هر کدام از آن‌ها دارند؛ 🔹 مانند جمهوری اسلامی در ایران یا جمهوری‌های لیبرال دموکراسی در غرب. ✴️ آنچه که به صورت عام از مفهوم جمهوری برداشت می‌شود نوع خاصی از حکومت است که مردم نقش اساسی و مهمی در تعیین سرنوشت کشورشان دارند، ⬅️ به تعبیر دیگر، یکی از ابزارهای مهم این جمهوری‌ها آن است که مردم مستقیم یا غیرمستقیم مناصبی را در اختیار افراد خاص و برگزیده قرار می‌دهند تا آنها کشور را اداره کنند. ✅ چیزی که در انقلاب اسلامی هم به آن از سوی امامین انقلاب اشاره شده است این است که حضور مردم، اساسی است و امروز هم به این تداوم حضور نیاز داریم. 💢 در مباحث حکمی و سیاست متعالیه ما چاره‌ای از اینکه به مردم بپردازیم و به آنان نقش بدهیم نداریم. 👈 یعنی اگر بخواهیم فضای متفاوتی در جامعه شکل بگیرد و تدام یابد، حضور مردم می‌تواند باعث گشایش بیشتر و رونق فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شود و پیشرفت‌های بیشتری را شاهد باشیم. 🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن این گفت و گو از طریق لینک زیر: 🔗fekrat.net/article/lnk/48649 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
🗂 ✅ روایتی از مطالب منتشر شده در کانال اندیشمندان و پژوهشگران فعال در رسانه : ▪️مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی از نگاه امام راحل | احمد حسین شریفی 📎لینک مطلب ▪️عرصه‌های شفافیت در سیره امیرالمومنین(ع) ا محسن قنبریان 📎لینک مطلب ▪️ تقرب هویتی به زینب کبری ا عبدالحسین خسروپناه 📎لینک مطلب ▪️ انقلاب اسلامی و دهه فجر | ابوالقاسم علیدوست 📎لینک مطلب ▪️توصیه‌هایی به جهادگران تبیین | سیدمهدی میرباقری 📎لینک مطلب ▪️ما مدیون پدران و مادران انقلابی هستیم| داود مهدوی‌زادگان 📎لینک مطلب ▪️ساخت‌شکنیِ نظری در مناظرۀ سیاسی |مهدی جمشیدی 📎لینک مطلب ▪️قرارگاه انتقام |علی مهدیان 📎لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ✔️هویت ملی در دوره قاجار و پهلوی بدون هیچ اغراقی ضعیف شده و از هویت ایرانی چیزی باقی نمانده بود. با اینکه با باستان‌گرایی و جشن‌های ۲هزارو۵۰۰ ساله و… سعی در تنفس مصنوعی دادن داشتند، اما آمارها و گزارش‌های اواخر حکومت پهلوی نشان می‌دهد نوعی بدبینی و تحقیر عمومی یا همان خودتحقیری رواج داشت. ✔️انقلاب اسلامی حیات دوباره‌ای به هویت ایرانی بخشید و نشان داد ضعیف نیستیم. انقلاب اسلامی، شکوه ایرانی را به دنیا نشان داد و به هویت‌یابی ملی کمک کرد. 📢 محسن ردادی،استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ➕ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
#انتخابات 🔸رسانه فکرت برگزار می‌کند؛ ☑️ مردم سالاری دینی در بستر تمدن اسلامی با حضور: 👤دکتر سیدضی
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 ا ☑️ مردم سالاری دینی در بستر تمدن اسلامی 👤دکتر سیدضیاءالدین میرمحمدی و دکتر امیرمحسن عرفان ➕این گفت‌وگو را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
هدایت شده از گروه پژوهشی آرتا
🔴اولین دوره مجازی روایت انقلاب👌 📣 با حضور اساتید برجسته: موسی حقانی یعقوب توکلی مهدی ابوطالبی وسایر اساتید و تحلیل‌گران 😍جلسات بصورت پخش زنده😍 با مشارکت کانال‌های: گروه پژوهشی آرتا مدرسه انقلاب اسلام سیاسی و... 🔘جلسه اول با موضوع پهلوی و باستان گرایی 🔊با سخنرانی دکتر موسی حقانی 🗓زمان: یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴ 🔮مکان: گروه پژوهشی آرتا
📍کدام تقریر از مردم؟ مردم‌سالاری دینی گویا چندان در فاهمه‌ی عمومی جای خود را پیدا نکرده است. برخی این دو مفهوم را از درون متناقض و غیر قابل جمع دانسته‌اند؛ برخی نیز آن را به اسلام عرفی متمایل کرده و کوشیده‌اند قرائتی عرفی از اسلام ارائه دهند و برخی هم با قرائت سومی در جمع این دو مفهوم و نظریه‌پردازی برای چگونگی تحقق آن تلاش کرده‌اند. حال باید پرسید: «کدام‌ تقریر از مردم؟» این پرسشی است که دست کم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میان عالمان سیاسی و دینی میدان مناقشه بوده است. 🔰به این منظور، مدرسه علوم انسانی فکرت سراغ چهار جریان فکری مهم در گفتمان انقلاب اسلامی رفته‌است تا روایتی شفاهی از «جایگاه مردم» در اندیشه‌ی ایشان را جویا شود. 🔹حجت الاسلام یزدانی مقدم؛ روایت اندیشه‌ی علامه‌طباطبایی | یکشنبه ۱۵بهمن- ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🔸حجت الاسلام مهدیز‌اده؛ روایت اندیشه‌ی فرهنگستان علوم اسلامی| دوشنبه ۱۶بهمن- ساعت ۱۴ الی ۱۶ 🔹حجت الاسلام شبان‌نیا؛ روایت اندیشه‌ی آیت الله مصباح| دوشنبه ۱۶بهمن، ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🔸حجت الاسلام موسوی؛ روایت اندیشه‌ی امام خمینی(ره)| سه شنبه ۱۷بهمن- سه‌شنبه ۱۶ الی ۱۸ ◀️ میزبان گفتگو: علیرضا داوودی 🔅امکان حضور در نشست به تعداد محدود فراهم است؛ لطفاً جهت ثبت نام به آی‌دی @madrese_fekrat پیام بدهید. 💠 @Fekrat_Sch
🔸 ا ☑️ تحقق تأثیرگذاری و تحول‌خواهی در بستر "انتخابات" 🎙حجت‌الاسلام دکتر سیدسجاد ایزدهی ✔️در گذشته نحوۀ مشارکت مردم در سیاست، ذیل فعالیت‌های سختِ نظامی و جنگ قرار می‌گرفت اما اکنون بستر سهل‌تری پیداکرده و مردم در شرایط عادی می‌توانند با نظام سیاسی همکاری کنند که عمدتاً هم در قالب "انتخابات" است. ✔️ "انتخابات" به عنوان نماد حضور مردم، به دو نکته تأکید می‌کند؛ اول، چون مردم هستند نظام هم برقرار می‌ماند و دوم، چون هر روز اقتضائات عوض می‌شوند نظام هم متحول می‌شود، کارگزاران جدید جایگزین قبلی‎ها می‌شوند و ایده‌های جدید شکل می‌گیرد. ✔️ انتخابات این کارکرد را دارد که می‎تواند استمرار، پویایی و در نهایت کارآمدی نظام را تضمین کند؛ نظام‌هایی که انتخابات در آن برگزار می‌شود به آسانی سقوط نمی‌کنند. اگر پهلوی سقوط کرد یکی از علت‌هایش این بود که انتخابات نداشت و آن چیزی که نظام حاکم می‌خواست می‌شد، نه آن چیزی که مردم می‌خواستند. ✔️ در جمهوری اسلامی با همۀ مشکلات و دشمنی‌ها، اپوزیسیون به معنای واقعی نداریم، علتش هم این است که مردم احساس می‌کنند به واسطۀ انتخابات می‌توانند تأثیرگذار باشند و حاکمیت، چه جناح چپ، چه راست و چه متعادل، از صندوق رأی باید عبور کنند. انتخابات هم فرمایشی نیست، چه بسیار که در دولت مثلاً چپ، راست‌ها پیروز شده‌اند و یا برعکس. برای نمونه سال88 که عده‌ای اعتراض کردند، چهار سال بعد هم آمدند و رأی دادند، زیرا اطمینان داشتند که رأی‌شان تأثیر دارد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
علوم انسانی اسلامی و توتالیتریسم.mp3
8.97M
🎧 ا ☑️ علوم انسانی اسلامی و توتالیتریسم! 🎙احمدحسین شریفی ✔️ نقد سخنان مدعیان روشنفکری و مخالفان سرسخت ایده علوم انسانی اسلامی که معتقد هستند طرح این ایده معلول تفکر استبدادی حاکمان جمهوری اسلامی است! و می‌توان مسلمان معتقدی بود اما نه علوم انسانی اسلامی را پذیرفت و نه حکومت اسلامی را! 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت