eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 |‌ ☑️ جمهوریت و عدالت بررسی ایده دولت سیزدهم و آینده وضعیت سیاسی حسین ظفری؛ ‎دکترای آینده‌پژوهی ▫️ این نگاه که جامعه ایرانی غیرقابل پیش بینی است و کنش او از سر احساسات است یک تحلیل غلط است چرا که روندها نشان‌می‌دهد جامعه ایرانی نگاهش به آرمان‌ها و آینده و کنش آن از سرآگاهی است. ➕فایل کامل این گفت‌وگو را در «آپارات» و «یوتیوب» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🎧 | ☑️ جمهوریت و عدالت بررسی ایده دولت سیزدهم و آینده وضعیت سیاسی 👤حسین ظفری ؛ ‎دکترای آینده‌پژوهی و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور 📥 (اینجـا بشـنوید) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
لایو با آقای ظفری نهایی.mp3
19.63M
🎧 | ☑️ جمهوریت و عدالت بررسی ایده دولت سیزدهم و آینده وضعیت سیاسی حسین ظفری؛ ‎دکترای آینده‌پژوهی یک تحلیل غلط 9:00 ایده دولت مردمی 18:10 سه عرصه حضور 21:35 اسم رمز خالص‌سازی 29:15 بازسازی اعتماد عمومی 38:10 تغییر در بوروکراسی دولتی 41:40 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
39.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 | 🔖برگ هشتم ☑️ تلازم تولید و نشاط فرهنگی در جامعه 👤عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ▫️در هر حوزه‌ای اگر ما بخواهیم نشاط داشته باشیم باید به امر تولید توجه کنیم. تولید در عرصه فرهنگ می‌تواند موجب نشاط شود چرا که باعث سرزندگی می‌شود. ما در کشور متاسفانه تولیدات فرهنگی که بتواند جریان ساز باشد و در حوزه فکر ایجاد موج و تحرک کند، نداریم. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 | 🔖برگ نهم ☑️ امید آفرینی، رسالت کتاب و نشریات 👤رفیع‌الدین اسماعیلی، مدیر موسسه شناخت ▫️ امیدآفرینی یکی از مهم‌ترین رویکردهایی که نظام جمهوری اسلامی همواره باید به آن بپردازد که رهبری انقلاب هم به این امر تاکید داشتند. و یکی از مهم‌ترین قالب‌هایی که می‌تواند بحث امیدآفرینی را در جامعه القاء کند همین کتاب و نشریات است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
|‌ ☑️ آرمانشهر، اتوپیا نیست ✍🏻هانیه دارائی ▫️آرمان‌شهر و اتوپیا در عین حال که بر سر مفاهیمی اصیل از جمله امید و رویای مشترک، هم راستا و هم داستان هستند؛ در نوع نگاهی که به‌جهان دارند، متفاوت‌اند و اهتمام به‌همین تفاوت بنیادین است که پیش از ورود به مطالعه و پژوهش در زمینه‌ی آرمان‌شهر یا اتوپیا حائز اهمیت خواهدبود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔸هر زمان و هر مکان که انسانی زیسته، اندیشه «به‌زیستی» تا اندیشه «بهترین زیست» نیز پیوسته با او بوده است اما سوال اینجاست که با وجود تغییرات عمیق تاریخی، آیا گسستی در تلقی متفکران از مفهوم آرمان‌شهر رخ داده‌است؟ آیا اتوپیا معنای جدیدی در جهان مدرن دارد که متمایز از جهان سنت است؟ 🔹صدرا از جمله متفکرین جهان سنت است و جهان سنت جایی‌است‌که در آن درک تام و ایستایی از آرمان‌شهر وجود دارد. به بیان دیگر، آرمان‌شهرِ جهانِ سنت، مکانی، یا دقیق‌تر، نامکانی است که همه چیز در آن به‌حدِ نهاییِ کمالِ خود رسیده‌است؛ صد‌در‌صد خیر، صد‌در‌صد نیکویی و صد‌در‌صد حسن تحقق یافته‌است و هیچ خوبی‌ای نیست که در بوته امکان، مکنون باشد یا امری وجود ندارد که بتوان بهترش را متصور شد؛ بلکه همه‌چیز، بهترین است. 🔸از دیگر ویژگی‌های آرمان‌شهر در جهان سنت، وجه متعالی و الهی بودن آن است؛ به‌تعبیری دیگر، هم در به‌وجود آمدن آرمانشهرها الهه‌های اسطوره‌ای یا خدای ادیان نقش مستقیم یا غیر مستقیم دارد و هم انسان‌های ساکن آرمان‌شهر علاوه بر رفع نیازهای مادی‌شان در آرامش، نور، لطف و توجه الهی هستند. درست به‌همین خاطر است که مفاهیمی چون رستگاری و نجات با ادبیات سنتی آرمان‌شهر پیوند خورده‌است و نمونه اعلای آرمان‌شهرِ جهانِ سنت یا خودِ بهشتِ ادیان است یا بهشت‌گون توصیف می‌شود؛ چراکه بهشت را نمی‌توان از چیزی که هست بهتر کرد. 🔹در دیگر سوی اما، تلقی متفاوتی از جامعه ایده‌آل و آرمانی در غرب وجود دارد که تحت تاثیر تغییر نسبت انسان با جهان است. اتوپیای غربی نتیجه یک منطق اومانیستی است. بر اساس این کشف که انسان صرفاً برای پذیرش سرنوشت خود وجود ندارد، بلکه برای استفاده از عقل و برای ساختن آینده است که زندگی می‌کند، صورت‌بندی می‌شود. 🔸دومین ویژگی اتوپیا ناتمام، غیرایستا و فرایندی‌بودن آن است. به‌بیان دیگر، اتوپیا نسخه‌ای پیشرفته، بهبود یافته و جایگزین برای وضعیت فعلی و جامعه کنونی است؛ لذا انسان همراه می‌تواند در نقطه‌ای بایستد و گامی بهتر و نیکوتر را متصور شود، برای تحقق آن تلاش کند و سپس به آن دست یابد و پس از آن باز هم به اطراف نگریسته و طرحی بهتر از طرح پیشین برگزیند و برای تحققش بکوشد و این «فرایند بهتر شدن» تا ابد ادامه یابد، بدون آنکه نقطه بهترین، پایانی و کامل را در نظر داشته باشد. مطالعه کامل یادداشت در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
✅ نشست علمی«روایت فردا؛ بررسی آرمانشهر صدرایی؛ مبانی، چیستی و ارکان» با حضور حجت‌الاسلام «مهدی عبداللهی» برگزار شد. ✔️فایل صوتی و تصویری و گزارش متنی این نشست به‌زودی منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🎧 | ☑️ ملاصدرا و نقشه راه (خوانش حکمت متعالیه) جلسه دوم: انسانِ تمدن‌ساز 👤مهدی امامی جمعه، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان 📥 (اینجـا بشـنوید) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
ملاصدرا و نقشه راه2.mp3
36.61M
🎧 | ☑️ ملاصدرا و نقشه راه (خوانش حکمت متعالیه) 🎙مهدی امامی جمعه، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان جلسه دوم: انسانِ تمدن‌ساز دریچه حکمت 7:50 فلسفه‌ی سفر 16:30 سیرالی الله و اجتماع مدنی 19:00 اولین هدف فلسفه 27:00 انسان تمدن ساز 35:30 خلیفه اللهی انسان 44:50 نگاه استقلالی اشیاء 53:03 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 |‌ ☑️ بازسازی اعتماد عمومی حسین ظفری؛ ‎دکترای آینده‌پژوهی ▫️گام اول مردمی شدن برای دولت‌ها این است که بین مردم بروند و حرف‌های مردم را بشنوند تا آرام آرام آن اعتمادی که در مواردی دچار خدشه شده است را بازساری کنند. مرحوم آیت‌الله رئیسی در جهت مردمی شدن دولت بسیار تلاش کرد و تا حدودی هم موفق بود. ➕فایل کامل این گفت‌وگو را در «آپارات» و «یوتیوب» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
31.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 | 🔖برگ دهم ☑️ امید، محصول تغییرات اجتماعی 👤مجتبی نامخواه، سردبیر مجله نامه جمهور ▫️امید بیش از آنکه نتیجه وضع موجود باشد محصول طلب وضع موعود است و اگرچه ممکن است در مسیر حرکت اجتماعی نیز بخشی از این طلب‌ها محقق شوند. و در واقع شاید بتوان گفت تغییر منشأ امید است و تغییر اجتماعی است که می‌تواند بخش‌های مختلف جامعه را برای وصول به وضع مطلوب امیدوار کند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
| رسانه فکرت در امتداد پرونده «آرمانشهر ملاصدرا» برگزار می‌کند: ☑️ نهــــایی‌ترین انســـان بررسی شخصیت تاریخی صدرالمتألهین با حضور: 👤اصغر طاهرزاده: نویسنده و استاد فلسفه ⏰پنجشنبه، ۱۰ خرداد ساعت ۹ صبح 🏢 قم، خیابان بسیج، بعد از خیابان تراب نجف‌زاده، پلاک ۲۴۵، موسسه فکرت علاقمندان می‌توانند برای حضور در برنامه از طریق آیدی @reza_Ojaghi ثبت‌نام نمایند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
📣 به‌اطلاع مخاطبین گرامی رسانه فکرت می‌رساند: ▫️برنامه با عنوان «صدرای زمانه؛ امکان‌سنجی حکمت متعالیه برای ساخت آینده » با حضور دکتر «شریف لک‌زایی» در حال برگزاری است. ✔️«لینک شرکت در برنامه» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🎧 | ☑️ حکمت متعالیه و کارآمدی آن در جامعه 👤 دکتر محمد فنایی اشکوری، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 📥 (اینجـا بشـنوید) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
1_4955960821.mp3
16.85M
🎧 | ☑️ حکمت متعالیه و کارآمدی آن در جامعه 👤 دکتر محمد فنایی اشکوری، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هدف از فلسفه 1:00 سه شاخه اصلی فلسفه 16:35 محدود نبودن فلسفه 21:05 کافی نبودن فلسفه 30:40 انتظار از فلسفه 37:15 ابعاد اندیشه‌های امام 54:00 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
|‌ ☑️ در امتداد مدینه فاضله ✍🏻آفرین قائمی ▫️ملاصدرا در هیچ‌یک از کتب خود بابی به نام اوپیا یا مدینه فاضله باز ننموده و مبانی مدینه فاضله وی را باید از لابلای آثارش بیرون کشید که آن هم چیزی بیش از تکرار مبانی مشاء، به‌خصوص بوعلی و فارابی نیست. بحث اوصاف و صفات نبی، طبع مدنی انسان، سعادت‌محوری و اصناف مردم و مدن تفاوت چندانی با فلسفه سیاسی فلاسفه مشاء که اقتدارگرایانه ارزیابی می‌شوند، ندارد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔸اگر در اندیشه سیاسی صدرا نوآوری وجود داشته باشد، باید آن را در پیوند با نظریه حرکت جوهری جست‌وجو نمود. انسان کامل و رئیس مدینه براساس حرکت جوهری به کمالاتی دست می‌یابد و شایستگی رهبری جامعه را پیدا کرده و غایت جامعه براساس حرکت جوهری انسان کامل تعریف می‌شود. 🔹چنین انسانی‌ که‌ مظهر دین و سیاست‌ است‌، هم خلیفه‌ خداوند است و هم‌ رهبری و ریاست‌ انسان‌ها را برعهده دارد. پس علاوه بر اینکه‌ در علوم حقیقی‌ به‌واسطه افاضات‌ وحیانی‌ باید کامل باشد، به ناچار می‌بایست‌ که در اموری‌ که به‌ احکام و سیاست‌ دینی تعلق‌ دارد، کامل بوده‌ و به معجزات‌ ظاهری‌ نیز مؤ‌ید باشد. اگر چنین نباشد، نمی‌تواند واسطه بین‌ حق‌ و خلق باشد؛ بلکه حتی‌ نمی‌تواند واسطه بین‌ خلق و خلق‌ باشد. 🔸هدف نهایی‌ سیاست، اطاعت از شریعت‌ است و سیاست‌ همانند عبد و شریعت مانند مولا و آقا است که‌ می‌تواند از او اطاعت کند یا عصیان نماید که‌ اگر از شریعت‌ اطاعت کند، ظاهر عالم، منقاد باطن‌ آن می‌شود و محسوسات در سایه معقولات قرار می‌گیرند. در این صورت‌ جهت‌گیری‌ اجزاء به‌سوی‌ کل‌ است و هرگاه‌ سیاست از شریعت‌ تمرد نماید، احساسات بر اندیشه‌ها حاکم می‌شود و خشوع از بین‌ می‌رود و اخلاص تابع‌ علل‌ قریب شده‌ و به‌واسطه‌ رأی‌ پادشاهان و اعمال‌ آنها نظامی شکل‌ می‌گیرد که موجب‌ بقای‌ سلطنت آنها می‌شود. 🔹ارکان این مدینه از دیدگاه وی قانون الهی، حاکم و حکومت و مردم و سعادت آنان می‌باشد. خدامحوری، حضور گسترده شریعت، حضور ولایت، عدالت در جامعه و تعاون برای نیل به سعادت از وجوه مدینه فاضله ملاصدرا است. از مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه مطلوب مورد نظر اسلام می‌توان به توحید و یکتاپرستی، وحدت و پرهیز از پراکندگی و همکاری و تعاون اشاره کرد. مطالعه کامل یادداشت در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🎧 | ☑️ ملاصدرا و نقشه راه (خوانش حکمت متعالیه) جلسه سوم: حکمت، سرمایه اجتماعی 👤مهدی امامی جمعه، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان 📥 ( اینجـا بشـنوید) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
ملاصدرا و نقشه راه3.mp3
39.45M
🎧 | ☑️ ملاصدرا و نقشه راه (خوانش حکمت متعالیه) 🎙مهدی امامی جمعه، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان جلسه سوم:حکمت،سرمایه اجتماعی تمایز حکمت متعالیه 9:15 تصویری جدید از حکمت 22:00 خلاء بزرگ سطح‌بندی فلسفه 32:20 فرهنگ شفاهی یونان 42:00 سرمایه اجتماعی حکمی 54:20 کتاب سیاست ارسطو 62:00 تحولات رنسانس 77:50 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 |‌ ☑️ اسم رمز خالص‌سازی حسین ظفری؛ ‎دکترای آینده‌پژوهی ▫️خالص‌سازی، اسم رمز حرکتی است که اگر افرادی کنار رفتند، بتوانند به آن متوسل شوند. اگر قرار بر خالص‌سازی بود خیلی زودتر کشور در همان ابتدای انقلاب این فضا را تغییر می‌داد. در آن دوره‌ای که هژمونی و گفتمان انقلاب به قدری قدرتمند بود که امام به‌راحتی می‌توانست اجازه ندهد آقای بازرگان امور را به دست بگیرد. ➕فایل کامل این گفت‌وگو را در «آپارات» و «یوتیوب» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
| ✅ شما مخاطبین گرامی رسانه فکرت می‌توانید برای دسترسی آسان به مطالب پرونده «یادبود شهادت آیت‌الله رئیسی» از منوی دسترسی زیر استفاده نمایید. 📺 کلیپ‌ها 1️⃣ طلبه خدمتگزار 2️⃣ آیت‌الله رئیسی: فلسطین، مسأله جهان بشریت 3️⃣ آیت‌الله رئیسی: دیپلماسی فعال و عمومی 4️⃣ مهدی جمشیدی: سه حس همزمان جامعه 5️⃣ آیت‌الله رئیسی: قرآن، گمشده امروز جهان 6️⃣ میثم مهدیار: چالش مهم در علوم انسانی و اجتماعی 7️⃣ محسن دنیوی: حماسه و خلق اراده اجتماعی 8️⃣ آیت‌الله رئیسی: آزادی اندیشه و مرزبانی فرهنگی 9️⃣ محسن دنیوی: قدرت‌نمایی نظام اسلامی 🎧صوت‌ها 🎙اکبر نبوی: ســوگــواری امیــدوارانه 🎙حمید پارسانیا: مرگ اندیشی در سنت دینی 📓یادداشت‌ها ✍🏻محمدرضا کایینی: "ابراهیم" عمری در حوالی شهادت زیسته بود. ✍🏻حسین شهرستانی: طرح حماسه و تاریخ جدید ایران ✍🏻محمدعلی روزبهانی: رئیس جمهور اسلامی، ناسازه دموکراسی مدرن ✍🏻سجاد صفارهرندی: بازیابی کاراکتر شهید رئیسی و سیاست تقوا ✍🏻روح الله رضوی: از احیای امر ملی تا سقوط اخلاقی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
29.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 | 🔖برگ یازدهم ☑️ امید اجتماعی و هویت ملی 👤سعید طاووسی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ▫️یکی از راهبردهای اساسی که می‌تواند در عرصه امید اجتماعی مدنظر باشد بحث هویت ملی است. و یکی از تاکتیتک‌های بحث هویت ملی پرداختن به زبان فارسی است چرا که می‌شود گفت زبان فارسی اکنون زبان اول برای مکتب اهل بیت(ع) در جهان است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام