eitaa logo
فِي الحِکمَة
937 دنبال‌کننده
54 عکس
11 ویدیو
100 فایل
ملخّص و زبده نظريات و ملزومات مباني در ساحتهاي الهي و طاغوتي به انضمام مطالب گوناگونِ مستفاد از منابع مستند. وجود شريعت بي حقيقت و اقامت حقيقت بي شريعت محال ميباشد. نشر بدون درج منبع بقصد "تقرّب" در صورت "توانايي تبيين"،مجزي بل منجّز است. @Mohammadds
مشاهده در ایتا
دانلود
فِي الحِکمَة
💠بیان احوال #زردشت: 🔹گویا این زردشت، مردی بوده است در عهد شاه گشتاسب از ملوک عجم، نزدیک به زمان موس
🔰اقول: 1⃣مصدر کلام مصدّر به واژه ي گويا شده لذا اصلِ گمراه بودنِ سرسلسله ي زردشت و روآوردنِ خاطر نفساني و شيطاني به وي، محل تامل است؛ کما اينکه شيخ اشراق (ره) خلاف اين عقيده را دارد. 2⃣اما نکته اي که از اين کلام و امثال اين کلام(که صادر از اکابر محققين ميباشد) استفاده ميشود اين است که في الحال، اغلب اديان بويي از حقانيت به مشامشان رسيده و اينطور نيست که من جميع الوجوه بيکار و گمراه باشند، گرچه محرّف باشند(و تشخيص مواضع تحريف شده ي غير علمي و خلافِ عقلِ سليم هم، اهلش را ميطلبد). البته منکر اين نيستيم که بعضي عقايد رأسا ضال و مضّل هستند. پس هم کسانيکه از اساس تمامي عقايد را نادرست پنداشتند و هم کسانيکه قائل به صحّت تمامي اديان و پلوراليسم شدند، کج فهمي و خامي کردند. 💢دفترچه مجازي في الحکمة 🌐 felhekmat.blog.ir 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
فِي الحِکمَة
یا علی! ساعة العالم یتکی علی فراشه ینظر فی العلم خیر من عبادة سبعین سنة. ای علی! یکساعت که عالم برب
1⃣بنگر نشسته چون ماه 2⃣با يک جهان نباهت 3⃣مرد عرفان 4⃣در مسند فقاهت ✍حضرت آيت اللّه انصاري شيرازي(ره) 💢دفترچه مجازي في الحکمة 🌐 felhekmat.blog.ir 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
فِي الحِکمَة
🔰أقول: از انضمام قاعده شريف عرفاني #کل_شي_فيه_کل_شي به ما سبق، ميتوان کلمه ي مبين را در کريمه ي:((إ
🔹إن عظيم الأجر لَمَعَ عظيم البَلاء و مَا أحبّ اللّهُ قوما إلا ابتَلاهمْ... . 🔸ترجمه:همانا اجر و پاداش بزرگ همراه با بلا و سختي بزرگ است. و خداوند قومي را دوست ندارد، مگر آنکه ايشان را گرفتار بلا ميکند. 📚الکافي، ج2، ص252 ______________________________________ 🔰اقول: 🔹لازمه ي ادعا ابتلا و مدعي همواره مبتلي است. وجهِ آن اين است که بلا کمالِ جلا و استجلاء را موجب ميشود:((إنّ هذا لهو البلاء المبين))؛ بجهت لازم و ملزوم بودنِ ادعا و ابتلا هرقدر اسمِ حاکم بر فردْ وسيع تر و عين ثابته ي وي محيط به (نه محيط بر) ساير اعيان باشد، بجهتِ حصولِ کمال جلا و استجلا به وي، بلايِ نازل بر وي هم عظيم خواهد بود. پس دايره ي عين ثابتْ مصحّح بلاي نازل ميباشد؛ که هر قدر عظيم باشد مستتبع آن بلا هم عظمت خواهد داشت؛ و از اين باب حضرت ختمي (ص) فرمودند:((ما اوذي نبيّ مثل ما اوذيت)). 💢دفترچه مجازي في الحکمة 🌐 felhekmat.blog.ir 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💢گروه فِي الحِکمَة 🆔http://eitaa.com/joinchat/4043112461Cd441373875 🔸مخصوص مباحث فلسفي و عرفاني و همچنين تبادل اطلاعاتِ حاصل از "تحقيق و تتبع" بين اعضا.
فِي الحِکمَة
💠 #تاثر_نفس_از_بدن: وگاه، بدن از هيئتي نفساني، غير از آنچه ذکر نموديم، منفعل ميشود؛ مانند:تصوراتِ ا
💠 : 🔹 : 1⃣نفس معروض بعضي عوارض مفارق است و عوارض مفارق فقط معروض به جسم و امر جسماني ميشوند. 2⃣قول به قدمِ نفس مستلزم تناسخِ باطلْ و قول به حدوثِ نفس در فرضِ تجرّد آن مخدوش است؛ زيرا مجرّدْ جهتِ قوه و استعدادي ندارد تا ملحوق عوارض غريب واقع شود. 3⃣قول به تجرّد نفوس عن الأبدان حالَ حدوثهم، مستلزم اين است که نفوس نه متکثر باشند و نه واحد:مناط تکثر يا علت مادي است، که چون نفوس را مجرّد مفروض گرفته ايمْ علت مادي نميتواند مناطِ کثرت باشد؛ يا علت صوري است، که چون نفوسْ عند القومْ وحدت نوعيه دارند و صورتشان ذاتشان است لذا علت صوري هم نميتواند مناط تکثر باشد؛ يا علت فاعلي و يا علت غايي است، که اين هر دو علت هم واحدند و نميتوانند مناط تکثر باشند. اما واحد نميتوانند باشند زيرا:قبول کثرت (ابدان متکثره) بعد از وحدت، خصوصيتِ مقدار و عوارض مربوط به مقدار است و حال اينکه النفس ليس کذا. 💢دفترچه مجازي في الحکمة 🌐 felhekmat.blog.ir 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
فِي الحِکمَة
💠 #جسمانية_الحدوث_و_روحانية_البقاء: 🔹 #دلايل: 1⃣نفس معروض بعضي عوارض مفارق است و عوارض مفارق فقط
💠 : 🔹اقسام تناسخ: 1⃣علي سبيل الإتصال: همان حرکت جوهري و مطابق با واقع است. 2⃣علي سبيل الإنفصال( ): 1_2_نزولي: 1_1_2_ :انسان سعيد بر حسب ملکاتش تبديل به انسان شقيّ بشود. 2_1_2_ :انسان تبديل به حيوان بشود. 3_1_2_ :انسان تبديل به نبات بشود. 4_1_2_ :انسان تبديل به جماد بشود. 2_2_صعودي: پس از اينکه انسانِ سعيد در سير نزولي واقع شد و مثلا جماد شد، از جماد خلع ميشود و تبديل به نبات ميشود و اين سيرِ صعودي را تا انسان شدن طي ميکند(اين مراحل برخلافِ حرکت جوهري يکي پس از ديگري و بنحو خلع و لبس است نه لبس فوق لبس). 💢دفترچه مجازي في الحکمة 🌐 felhekmat.blog.ir 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
امام باقر عليه السلام فرمودند: امام حسين از کربلا نامه اي براي محمد بن حنفيه فرستاد که متن آن چنين بود: بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ نامه اي است از حسين بن علي به محمد بن علي و ديگر بني هاشم؛ اما بعد مثل اينکه دنيا اصلا وجود نداشته و آخرت هميشگي و دائم بوده و هست. وَ اَلسَّلاَمُ 📚كامل الزيارات، ج ۱، ص ۷۵. 💢دفترچه مجازي في الحکمة 🌐 felhekmat.blog.ir 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
فِي الحِکمَة
💠 #جسمانية_الحدوث_و_روحانية_البقاء: 🔹 #دلايل: 1⃣نفس معروض بعضي عوارض مفارق است و عوارض مفارق فقط
💠 : 1⃣فعل و انفعال نفوس: 🔸نفس نباتي: 1_يولدوا=مولده. 2_يربوا=ناميه. 3_يغتذيه=غاذيه. 🔸نفس حيواني: 1_يدرک الجزئيات. 2_يتحرک بالاراده. 🔸نفس ناطقه ي انساني: 1_يدرک الکليات. 2_يفعل افاعيل الکائنة بالاختيار الفكري و الاستنباط بالرأي. 2⃣سه مبنا و نظريه درباره نفس انساني: 1_انسان داراي نفوس متعدد نباتي و حيواني و انساني است؛ که هر يک را فعلي است مخصوص به خود و همچنين هر فعلي از يک نفس صادر ميشود. 2_انسان يک نفس بيشتر ندارد که داراي قواي متعددي است و تمام امورات متعدده بجز تعقل که مخصوص انسان است، از آنها صادر ميشود. 3_نه تنها انسان يک نفس بيشتر ندارد بلکه تمام امورات متعدده هم صادر از نفس ناطقه ي انسانيست و نفس عين قوايش است. 3⃣امور منشعب از قول سوم که مختص به صدرالمتالهين است: 1_ بودن نفس. 2_انسان يک حقيقتِ نفسي بيشتر ندارد(برخلاف قول اول). 3_نفس داراي قوا نيست، بلکه خودِ نفس بعينه کل القوي است(برخلافِ قول دوم). 💢دفترچه مجازي في الحکمة 🌐 felhekmat.blog.ir 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
فِي الحِکمَة
🔰بخشي از وصيتنامه #شيخ_کبير(صدرالدين قونوي): 🔸...وصيت ميکنم اصحابم را به اينکه بعد از من خوض در مشک
💠 [عجّل اللّه تعالي فرجه]: 🔹هذا و إن خروج السيد المهدي عليه السلام، لا بد منه ولو لم يبق من الدنيا إلا يوم واحد لطول الله ذلك اليوم و جاء بالسيد المهدي مع أشراط الساعة. و بيان هذا اليوم المذكور هنا مأخوذ من قول النبي (ص) «إن صلحت امتي فلها يوم وإن فسدت فلها نصف يوم»، يعني من أيام الربّ المشار إليها بقوله تعالى: «وانّ يوما عند ربك ألف سنة مّمّا تعدون» (الحج: 47). قال بعض العارفین: وأول الألف محسوب من وفاة سيدنا علي ابن أبي طالب رضي الله عنه آخر الخلفاء لأن تلك المدة كانت من جملة أيام نبوته (ص) و رسالته فمهد الله تعالى للخلفاء الأربعة البلاد. و مراده (ص) أن بالألف مدة سلطان شريعته إلى انتهاء الألف ثم تأخذ في ابتداء الاضمحلال إلى أن يصير الدين غريبا كما بدا، و ذلك الاضمحلال يكون بدايته من مضي ثلاثين سنة في القرن الحادي عشر، فهناك يترقب خروج المهدي و «هو من اولاد حسن العسكري و مولده عليه السلام ليلة النصف من شعبان يجتمع بسيدنا عيسی عليه السلام فیكون عمره إلى وقتنا هذا ثمان و خمسين و تسعمائة سنة فصار عمره تسعمائة و ثلاث و ستین». 🔹وعبارة الشيخ محيي الدين بن العربي رضي الله عنه في الباب السادس والستين وثلثمائة من الفتوحات، قال: اعلموا أنه لا بد من خروج المهدي ولو لم يكن من الدنيا إلا بيوم واحد لطول الله تعالى ذلك اليوم حتى یلي ذلك الخليفة، و «هو من عترة رسول الله من ولد فاطمة رضي الله عنها جده [ع]، و والده حسن العسكري ابن الإمام النقي بالنون بن محمد التفي بالتاء ابن الإمام علي الرضا بن موسى الكاظم ابن الإمام جعفر الصادق ابن الإمام محمد الباقر ابن الإمام زین العابدين ابن الإمام الحسين بن علي بن أبي طالب رضي الله عنه»، يوطىء اسمه اسم رسول الله ، يبايعه المسلمون بين الركن و المقام، يشبهه رسول الله في الخلق بالفتح و ينزل عنه بالخلق بضمها، إذ لا يكون أحد مثل رسول الله في أخلاقه والله تعالى يقول: (و انّك لعلى خلق عظيم). 🔹وهو أجس الجبهة أقني الأنف أسعد الناس فيه أهل الكوفة، يقسم المال بالسوية و يعدل في الرعية ، يأتيه الرجل فيقول یا مهدي أعطني وبين يديه المال فيحشي له في ثوبه ما استطاع أن يحمله، یخرج على فترة من الدين يزع به ما لا يزع بالقرآن، یمسي الرجل جاهلا و جبانة و بخيلا فيصبح عالمة شجاعة كريمة، يمسي النصر بين يديه يعيش خمسة أو سبعة أو تسعة، يقفو اثر رسول الله (ص) يعطي له ملك يسدده من حيث لا يراه، يحمل الكل ويعين الضعيف و يساعد على نوائب الحق، و يفعل ما يقول و يقول ما يفعل، و يعلم ما یشهد، يعلمه الله في ليلة بفتح المدينة الرومية بالتكبير مع سبعین ألف من المسلمين من ولد إسحاق، يشهد الملحمة الكبرى مأدبة الله بمرج عكا يبيد الظلم و أهله و يقيم الدين، و ينفخ الروح في الإسلام یعز الله به الإسلام بعد ذله و يحييه بعد موته، يضع الجزية و يدعو إلى الله بالسيف، فمن أبي قتل ومن نازعه خذل، يظهر من الدين ما هو عليه في نفسه حتى ولو كان رسول الله (ص) حياً لحکم به فلا يبق في زمانه إلا الدين الخالص عن الراي، يخالف في غالب أحكامه مذاهب العلماء فينقبضون منه لذلك لظنهم أن الله تعالى ما بقي يحدث بعد أئمتهم مجتهدة، وأطال في ذکر وقائعه معهم. ثم قال واعلم أن المهدي إذا خرج يفرح به جميع المسلمون خاصتهم و عامتهم، وله رجال إلهيون يقيمون دعوته وينصرونه هم الوزراء له، ينحملون أثقال المملكة ويعينونه على ما قلده الله تعالی له، ينزل عیسی بن مریم علیه السلام بالمنارة البيضاء شرقی دمشق متكئاً على ملكين ملكا عن يمينه و ملكة عن یساره والناس في صلاة العصر، فيتنحى له الإمام عن مكانه فيتقدم فيصلي بالناس يأمر الناس بسنة محمد (ص) ، يكسر الصليب ويقتل الخنزير و يقبض الله المهدي إلیه طاهرة مطهرة، و في زمانه بقتل السفياني و يخسف بجيشه في البيداء، و من كان مجبورة من ذلك الجيش مكرهة یحشر على نیته، وقد جاء کم زمانه و أظلكم أوانه قد ظهر في القرن الرابع اللاحق بالقرون الثلاثة الماضية قرن رسول الله (ص) و هو قرن الصحابة ثم الذي یلي الثاني، ثم جاء بينهما فترات وحدثت أمور وانتشرت أهواء فاختفى إلى أن يجيء الوقت الموعود، فشهداؤه خير الشهداء وأمناؤه أفضل الأمناء. والله سبحانه وتعالى أعلم و بعباده ارحم.. انتهى يواقيت. 📚 شجرةالنعمانیه، بشرح صدرالدین القونوی. 💢دفترچه مجازي في الحکمة 🌐 felhekmat.blog.ir 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
فِي الحِکمَة
💠استحاله مجعوليت اعيان ثابته(حقايق علميه/قوابل اقدسيه): 1⃣اگر اعيان ثابته مجعول باشند حادثند و لذا
💠 : 📜 اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ. 🔹در تفسیر انفسی آیه ی فوق، به لسان عرفان چنین میتوان گفت که، این آیه اشاره به «خرق جامه ی عارضی متلبس اعیان دارد»، اعنی تلبس هر عین در سیر و سیاحت قوسین به احکام و صفاتی که عارضی ذات و عین ثابته ی آنان است، و آخرالامر خرق البسه ی بیگانه و تلبیس هر عین به خلعت ذاتی ابدی خود. 🔹به زبان ساده «ذات مومن در دو قوس نزول و رجوع، متلبس به لباس جامه هایی می گردد که با ذات او مناسبت و موافقتی ندارد پس ذات وی که طینت آن مطهر و منزه است، با غلبه به صفات عارضی که در این دو سیر عارض وجود وی گشته، جامه ی صفات عارضی را خرق می نماید.(در مورد کافر و فاسق نیز بر عکس این قضیه صادق است، اعنی «کل شئ یرجع الی اصله»). 🔹و اگر در آیات و شواهد قرآنی زیر بنگری، تفسیر فوق را تایید خواهی نمود، که این چه ظلمتی ست که مومن از آن خارج شده و این چه نوری ست که وجود کافر و فاسق از آن خلع خواهد شد؟؟ 1⃣قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَى كُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْيًا وَاعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ. 2⃣كَمَا بَدَأَكُمْ تَعُودُون. 3⃣بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَا يَبْغِيَانِ. 4⃣ثُمَّ إِلَى رَبِّكُمْ مَرْجِعُكُمْ. 5⃣كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعَى إِلَى كِتَابِهَا. 🔹و در این آیات شریفه اشاره به رجوع هر شی به اصل ذاتی خویش دارد، هر چند که آن شی با دیگر اعیان و احکام آنان مختلط گردد چرا که از لحاظ ذات، برزخی مابین هر عینی حایل آنان است که هرگز حکم آن رفع نمی شود بلکه مخفی می گردد، برای اینکه در کشور وجود چیزی نیست مگر آنکه بین او و دیگر اشیاء مناسبتی الهی حاکم است که اقتضای اشتراک و اتحاد مابین آن دو شئ مینماید، و اموری دیگر هست که اقتضای جدایی و امتیاز بین آن دو میکند. لبّ کلام: «کل شی یرجع الی اصله»... انتهي ما اردناه من نقل کلامه. 📚فواکه العرفان ______________________________________ 🔰اقول: ((حبّ عليٍ حسنة لا يضر معها سيئة و بغضها سيئة لا ينفع معها حسنة))؛ به جهت عدم مجعوليت اعيان ثابته ((السعيد سعيد في بطن امه و الشقي شقي في بطن امه)) لذا المحب(لامير المومنين)محب في بطن امه و المبغض(لامير المومنين)مبغض في بطن امه؛ و اين حکمي است ازلي. مسئله و نشانه ي مهم محب اين است که به فرموده ي امام باقر(ع)در حديث طينت محب حضرت مولي اصرار بر گناه نميکند؛ گرچه ممکن است گناه کند. در مقابل مبغض حضرتش ممکن است فردي مبادي آداب و داراي اخلاق حميده باشد. نکته اي که هست اينکه در قيامت حسنات و اخلاق حميده ي مبغض(بجهت بغضش به لسان استعداد)از او ستانده ميشود و به محب داده ميشود و همچنين سيئات محب که در واقع بسانِ لباسِ عارضي بر تن او بوده، از او کنده ميشود(بجهت محبتش و لسان استعداد يا عين ثابتش) و به مبغض داده ميشود. و اينگونه حق متعال به وفق لسان استعداد هر شخص آنچه سوال(درخواست)کرده داده ميشود و اين استجاب سواله زبان عين ثابت اشخاص عين عدل است. آنچه گفته آمد به وفق معراج تحليل در قوس صعود و قاعده ي شريف (النهايات هي الرجوع الي البدايات) ميباشد. 💢دفترچه مجازي في الحکمة 🌐 felhekmat.blog.ir 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠تفاوت های علم فلسفه و علم عرفان: 1⃣اولا؛ موضوع عرفان ذات احدیت است _از آنجا که هیچ علمی به اثبات موضوع خود نمی پردازد، بلکه آن را ثابت شده تلقی می‌کند و به عوارض موضوع می‌پردازد _ لذا صفات و تجلیات آن را مورد بحث قرار می‌دهد. موضوع فلسفه الهی وجود مطلق است و وجوب که از عوارض آن است در این علم مورد بررسی قرار می‌گیرد. ش 2⃣ثانیا؛ مقولات کلی یا معقولات ثانیه از دیدگاه فلسفه و عرفان کاملا متفاوتند. فیلسوف حقائق جهان هستی را به واحد و کثیر، واجب و ممکن، علت و معلول و... تقسیم می‌کند و هستی را چند گونه می‌شناسد در حالی که عارف به هستی چند گونه معتقد نیست. عارف هستی را یکتا و یگانه می‌بیند و جز وحدت و وجوب و وجود که عین یکدیگرند، به حقیقتی ورای ذهن معتقد نیست. 3⃣ثالثا؛ تفاوت در شناخت عنصر تداوم در هستی؛ بنابر تفکر رایج در فلسفه اسلامی قدیم، اگر علت موجودی باقی باشد، وجودش ادامه خواهد یافت و این تداوم وجود به معنای بودن یک چیز در بیش از یک زمان است. در این دیدگاه، اشیاء وجود همیشگی دارند و مادامی که علت آنها باقی است، آن وجود همیشگی نیز تداوم دارد. اما تفکر عرفانی، تداوم هستی را اینگونه نمی‌پذیرد و معتقد به خلق جدید یا پیدایش نو به نو است،لذا هیچ چیز نمی‌تواند در بیش از یک لحظه وجود داشته باشد. 4⃣رابعا؛ هرچند از حیث غایت و غرض فلسفه و عرفان اشتراک در دستیابی به سعادت ابدی و به تعبیر دیگر کمال انسانی دارند اما تفاوتشان به تصویر و تعریفی ست که هر کدام از انسان کامل ارائه می‌دهند. فیلسوف میگوید: «انسان کامل کسی است که درونش صورت کامل و جامعی از جهان بیرون باشد و البته راز سعادت ابدی انسان در همین است.» ولی عارف میگوید: «انسان کامل کسی است که به خدا پیوسته و در او فانی شده و جز او را نبیند و نخواهد.» 📚آيت اللّه اراکي، در آمدي بر عرفان اسلامي. 💢دفترچه مجازي في الحکمة 🌐 felhekmat.blog.ir 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
فِي الحِکمَة
⚜((و هو يُطعِمُ و لا يُطعَم))⚜ طعام هم شامل ماکولات ظاهري ميشود و هم شامل ارزاق معنوي. همانطور که ر
💠کیفیت : 🔹سلوک الی الله با مراعات دستوراتی که در برای دستیابی به انقطاع رسیده است، همچون : توبه، انابه، محاسبه، مراقبه، صمت، جوع، خلوت و بیداری، آغاز می شود؛ و سالك با عمل به دستورات و انجام عبادات به مجاهدت با نفس می پردازد تا اینکه منجر به کامل و غفلت از نفس و توجه تام به خداوند سبحان می گردد... . 🔹در این هنگام طالعي از غیب درخشیدن می گیرد و به دنبال آن نفحات الهی و جذبات رحمانی پی در پی فرا می رسند و موجب محبت و گرایش بیشتر به معبود که همان ذکر و یاد خداست می شوند؛ سپس برقی می درخشد که هیچگاه فروکش نمی کند و ای طالع می گردد و اشتیاقی دست می دهد تا اینکه سلطان در دل استقرار می یابد و ذکرْ بر نفس مستولی و چیره می گردد، و به می رسد و امر پایان می یابد. 📚مجموعه رسائل علامه طباطبایی، ج2، ص86 💢دفترچه مجازي في الحکمة 🌐 felhekmat.blog.ir 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat