eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.3هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
صوفیان فرقه بکتاشیه و یهودیان مخفی ✡️🔻 قسمت (ششم) 6️⃣ ♦️ یاکوو لیب هاکوهن نتیجه می گیرد که گروش شابتای زوی به اسلام نه از سر ترس، بلکه یک نقشه از پیش طراحی شده در ”سناریوی مسیحایی“ او بود و بخشی از برنامه شابتای برای ”برافروختن اخگرهای خاموش شده در میان کفار “. 🔷 شابتای در این مأموریت موفق بود زیرا اندکی بعد امپراتوری عثمانی در مسیر فروپاشی قرار گرفت و اعضای فرقه بکتاشی از این فرصت بهره جسته، «به درون ساختار سیاسی عثمانی نفوذ کرد ند، سلطه خود را بر دستگاه اجرایی گستردند و از این طریق به نوعی کودتای بدون خونریزی دست زدند.» 🔶 شابتای زوی در سال 1673 به دلیل ترو یج ”هرزگی جنسی“ درمیان مسلمانان به آلبانی تبعید شد و در سال 1676 در این سرزمین درگذشت و در این دوران پیروان یهودی او در کسوت مسلمانان به زیارتش می شتافتند. 🔷 ظاهراً از این زمان گروهی از یهودیان مخفی در روستاهای آلبانی اقامت گزیدند و به این دلیل در دهه 1930 هرمن برنشتاین، سفیر یهودی ایالات متحده آمریکا در آلبانی، برای یافتن این جوامع مخفی یهودی به تلاش پرداخت *️⃣ . *️⃣ [ در سال های پیش از جنگ دوم جهانی، هرمن برنشتاین در ارتباط با شاه زاغ، پادشاه آلبانی،تکاپویی مرموز را در آلبانی پیش می برد. برنشتین در مقاله خود ب هنام ”یهودیان آلبانی آلبانی را از معدود کشورهای اروپایی خواند که در آن پیشداوری های ضد یهودی وجود ندارد . تا قبل از اشغال آلبانی، شاه زاغ و هرمن برنشتاین صدها یهودی مهاجر از اتریش و آلمان را در تیرانا و سایر شهرهای آلبانی اسکان دادند و در زمان اشغال نیز مقامات ایتالیایی پذیرفتند که این یهودیان در آلبانی باقی بمانند . بنابراین، جمعیت یهودیان آلبانی در دوران جنگ دوم جهانی افزایش یافت . در سال 1991 بخش مهمی از یهودیان آلبانی به اسرائیل مهاجرت کردند.] 🔶 عجیب اینجاست که آرامگاه نمادین شابتای زوی در شهر برات آلبانی به عنوان زیارتگاه بکتاشیان و دونمه ها، هر دو، شناخته می شود. 🔷 سرکوب و پیگرد بکتاشیان، پس از انحلال سال 1826 ، تداوم نیافت و اندکی بعد این فرقه به طور مخفی فعالیت خود را از سر گرفت . جان برج مینویسد : «چگونگی خروج بکتاشی ها از اختفا و شروع بازسازی تکیه ها یشان و جذب درو یشان جدید روشن نیست.» 🔶 در سال 1849 ، یعنی 23 سال پس از ”واقعه خیریه“ (انحلال قشون ینگی چریک)، فرقه بکتاشی از اقتداری قابل توجه برخوردار بود . در سال 1850 چارلز مک فارلین گزارش سفر سال 1847 خود به عثمانی را منتشر کرد. او در این سفر در ارتباط نزد یک با یکی دو تن از سران فرقه بکتاشی قرار داشت و گسترش سریع فرقه را به عینه می دید. 🔷 مک فارلین در شهر و جلگه بروسه تعداد زیادی از بکتاشی ها را دید ولی به رغم تلاش فراوان نتوانست دربارۀ این فرقه اطلاع زیادی کسب کند . در این زمان فرقه بکتاشی به سان یک سازمان به شدت سرّی عمل می کرد و اصول اکید پنهانکاری بر آن حا کم بود. 🔶 یعقوب قادر بیگ در مقدمه خود بر رساله نور بابا (استانبول : 1339 ق ./ 1923 م .) می نویسد که از زمان انحلال ینگی چریک ها عنصر پنها نکاری (سرّیت) به یکی از شاخص های اصلی فرقه بکتاشی بدل شد . جان برج این اختفا و سرّیت شدید را به تلاش بکتاشیان برای حفظ جان نسبت می دهد و ایشان را به مسیحیان اولیه تشبیه می کند. ♦️ این ادعا پذیرفتنی نیست زیرا پس از ”واقعه خیریه “ هیچ نوع تهدید جدی متوجه بکتاشیان نبود که این میزان از سرّیت و اختفا را موجه سازد . به عکس، در این دوران پیوندی ژرف میان طریقت بکتاشی و نهاد نوپدید فراماسونری عثمانی ایجاد شد که در دیوان سالاری عثمانی از فرادستی کامل برخوردار بود . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چراغ هایی که سوختشان ازگازکربن بدن مرده ها است 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چگونه بشقاب پرنده ها حرکت می کنند❓🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
صوفیان فرقه بکتاشیه و یهودیان مخفی ✡️🔻 قسمت (هفتم) 7️⃣ ♦️ پیوند بکتاشی گری با فراماسونری تا بدانجا گسترش یافت که منابع رسمی ماسونی از فرقه بکتاشی به عنوان یک سازمان شبه ماسونی یاد می کنند . رابرت فرک گولد، مورخ سرشناس ماسون، می نویسد: 🔷 ترک ها هم واره دارای انجمن های مخفی خاص خود بودند که به فرقه بکتاش ی موسوم است و گفته می شود در صفوف آن هزاران مسلمان عضویت دارند و هیچ کس را بجز مسلمانان واقعی به د رون خود راه نمی دهد . 🔶 فرقه بکتاشی برا ی اعضای خود دارا ی علا یم و رمزها ی شناسایی است که از طریق آن می توانند ”برادران واقعی“ را از شیادان ولگرد تشخیص دهند. آلبرت گالاتین ماکی، محقق نامدار ماسون، نیز در دائرةالمعارف فراماسونری خود از فرقه بکتاشی به عنوان یک سازمان ماسونی بومی عثمانی یاد می کند. 🔷 گفته گولد دربارۀ عدم راهیابی ”غیر مسلمانان واقعی “ به درون فرقه بکتاشی صحیح به نظر نمی رسد . حسان حلاق می نویسد: بعدها بکتاشیه به یک حرکت سیاسی - دینی تبدیل شد و گروه های مسیحی، از آنجا که در این حرکت جمع بین اسلام و مسیحیت را ممکن می دیدند، بدان پیوستند. این نظر حلاق درباره رسوخ یهودیان مخفی به درون فرقه بکتاشی نیز نافذ است. 🔻 فرقه بکتاشی دارای سلسله مراتب درونی اکیدی است که محققین آن را بسیار شبیه به سلسله مراتب فراماسونری و طریقت شهسواران معبد می دانند. 1️⃣ اولین رتبه د ر فرقه بکتاشی ”عاشق“ است که در واقع هوادار فرقه محسوب می شود . 2️⃣ رتبه د وم ”محب “ است. او ”عاشقی“ است که طی مراسم خاصی به عضویت فرقه درمی آید. معمولاً ”محب“ پس از ده سال یا بیشتر خدمت در فرقه ”درویش“ می شود . این زمان ثابت نیست. 3️⃣ سومین رتبه ”درویش“ است . ”درویش“ به طور حرفه ای زندگی خود را وقف فرقه می کند . 4️⃣ چهارمین رتبه ”بابا“ است . ”درویش“ طی مراسم خاصی ”بابا“ می شود و تکیه و املاک فرقه در یک ناحیه معین در مالکیت ”بابا“ قرار می گیرد. 5️⃣ پنجمین رتبه ”خلیفه “ است که بر فعالیت باباهای یک منطقه نظارت می کند. در رأس این سلسله مراتب ”دده“ جای دارد که در دوران عثمانی در تکیه مرکزی بکتاشی ها در قریه حاجی بکتاش می زیست. در پیرامون دده ، هشت بابا حضور دارند که به همراه دده شورای اجرایی فرقه را تشکیل می دهند. 🔶 از نیمه سده نوزدهم فرقه بکتاشی نه تنها بار دیگر، و این بار به شکل یک فرقه مخفی شِبه ماسونی، گسترده شد بلکه در نهادها ی عا لی عثما نی نیز نفوذ فراوان یافت . به نوشته لوسی گارنت، بِسمه سلطان، همسر عبدالمجید اول ، رسیدن به مقام شامخ همسری سلطان را مدیون تبرک سنگی می دانست که در تکیه بکتاشی ها در مردیون کوی، در نزدیکی استانبول، د ر کنار مقبره یکی از مقدسین بکتاشی به نام عزبی چاووش قرار داشت . 🔷 به گفته بکتاشیان، پرتو عالم سلطان، مادر سلطان عبدالعزیز، نیز بکتاشی بود و به وسیله یکی از رهبران فرقه، به نام امین بابا ، هوادار فرقه شد . اقتدار فرقه بکتاشی در دهه های 1860 و 1870 میلادی را در سیر انتشار کتاب ایشان به روشنی می توان مشاهده کرد . 🔶 از سال 1284 ق ./ 1867 م . انتشار تعداد زیادی از کتب بکتاشی، به شکل قانونی و آشکار، آغاز شد . همانگونه که جان برج توجه می دهد، انتشار این کتاب نمی توانست بدون حمایت مقامات عالی حکومت عثمانی صورت گیرد . 🔷 گفته می شود که ولای تنامه و عاشقنامه، دو کتاب اصلی فرقه بکتاشی، در سال 1288 ق ./ 1871 م . با حمایت پنهان پرتو عالم سلطان منتشر شد و مرآةالمقاصد در سال 1293 ق ./ 1876 م . با سرمایه شخصی وی به چاپ رسید . 🔶 توجه کنیم که این موج در دوره زمامداری عالی پاشا، صدراعظم ماسون ، آغاز شد و بنابراین حمایت از بکتاشیان محدود به مادر سلطان نبود . این همان «کودتای بدون خونریزی » است که یاکوو لیب هاکوهن از آن سخن گفته و آن را از دستاوردهای موج جدیدالاسلامی شابتای زوی برشمرده است . ♦️ اقتدار فرقه بکتاشی در نیمه دوم سده نوزدهم را از وسعت املاک آن نیز می توان دریافت. به رغم مصادره املاک فرقه بکتاشی در سال 1826 ، در اوائل سده بیستم این فرقه 362 قریه را در تملک داشت که درآمد آن میان دو رهبر رقیب فرقه (دده و چلبی ) تقسیم می شد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
صوفیان فرقه بکتاشیه و یهودیان مخفی ✡️🔻 قسمت (پایانی) 8️⃣ ♦️ فرقه بکتاشی در فروپاشی دولت عثمانی نقش مؤثر داشت و به این دلیل تا مدتها پس از استقرار جمهوری ترکیه امید می رفت که، برخلاف سایر فرقه های دراویش، منحل نشود . حتی برخی مدعی بودند که بکتاشیگری به ایدئولوژی رسمی جمهوری ترکیه بدل خواهد شد . 🔷 معهذا، در 20 نوامبر 1925 مجلس عالی جمهوری ترکیه قانون شماره 677 را تصویب کرد که طبق آن تمامی فرقه های دراویش منحل، زاویه ها و تکایا تعطیل، و داشتن عناوینی چون شیخ و بابا و سید و مرشد و خلیفه و دده و چلبی ممنوع شد. 🔶 این اقدام دو علت داشت : اول، زمامداران جدید معتقد بودند «تا زمانی که تکیه ها و تربت ها پا بر جا هستند، تمدن هیچگاه به کشور ما وارد نخواهد شد .» دوم، با توجه به تجربه تاریخ عثمانی و با توجه به ساختار دینی طریقت های اهل تصوف، هماره این احتمال وجود داشت که عناصر ناراضی در فرقه های دراویش، از جمله فرقه بکتاشی، حضور یابند و مردم را بر ضد حکومت بشورانند . 🔷 در این زمان تعداد اعضای فرقه بکتاشی حدود 5/1 میلیون نفر تخمین زده می شد. با انحلال فرقه های دراویش در ترکیه، مرکز فرقه بکتاشی به آلبانی انتقال یافت و مورد حمایت حکومت وقت آلبانی قرار گرفت . 🔶 زاغ شاه (احمد زاغولی )، دیکتاتور و پادشاه آلبانی که خود به فرقه بکتاشی گرایش داشت، «دده» فرقه بکتاشی را شخصاً منصوب می کرد. در زمان تدوین کتاب جان برج ( 1937 ) در آلبانی 150 تا 200 هزار بکتاشی می زیستند که 15 تا 20 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دادند . 🔷 در دوران استقرار حکومت کمونیستی در آلبانی، شهر دیترویت در ایالات متحده آمریکا به مرکز فرقه بکتاشی بدل شد. در این دوران، رهبری فرقه را (بابا رکسب) به دست داشت که در سال 1944 از آلبانی به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده و اولین تکیه بکتاشی را در این کشور تأسیس نموده بود . 🔶 در سال 2002 جمعیت آلبانی 3،544،841 نفر تخمین زده شد که 70 درصد مسلمان، 20 درصد مسیحی ارتدکس و 10 درصد مسیحی کاتولیک می باشند. یک پنجم مسلمانان آلبانی بکتاشی مذهب و بقیه اهل تسنن هستند. 🔷 احمد بیگ زاغولی از سران قبایل آلبانی بود که در سال 1924 رئیس جمهور و دیکتاتور آلبانی شد و در سال 1928 سلطنت این کشور را به دست گرفت . او به طریقت بکتاشی گرایش داشت و به شاه زاغ معروف بود . (زاغ واژه فارسی و به معنی نوعی کلاغ است.) ♦️ در سال 1939 ارتش موسولینی آلبانی را اشغال کرد و زاغولی به یونان و سپس به بریتانیا پناهنده شد. در سال 1967 ، که حکومت کمونیستی آلبانی مذهب را غیرقانونی اعلام کرد، 75 درصد مردم این کشور مسلمان بودند، 15 درصد مسیحی ارتدوکس و 10 درصد مسیحی کاتولیک. 85 درصد مسلمانان سنی حنفی و 15 درصد بکتاشی بودند. 🔷 مقاله ای از : استادعبدالله شهبازی به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« فران سلاک » یکی از خوش شانس ترین آدم ها 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ممنوع بودن مسابقات فوتبال در قرون وسطی ⚽️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
وضعیت حاکمان در آخرالزمان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا