نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻
بخش پایانی (قسمت: پایانی) 🔟
♦️ همه می دانیم تا ادعایی ارائه نشود که کسی به نقد و رد آن نمی پردازد.
🔷 پس از ارائه فرضیه فضانوردان به صورت نه کاملاً منسجم بود که به تدریج جنبش مقاومت علیه فرضیه مذکور به سردمداری کارل ساگان، رونالد استوری، کلیفورد ویلسون، مایکل هایزر، هنری اورکات، کنث فدر، جیسون کلاویتو، کالاهان، کارول و . . . شکل می گیرد.
🔶 اکنون با افول فرضیه فضانوردان باستانی، ما شاهد اوجگیری جنبش مقاومت هستیم. ساگان به رد ادعاهای دانیکن و تمپل می پردازد، استوری و ویلسون به نقد دانیکن پرداختند، هایزر نقطه مقابل سیتچین است.
🔷 اورکات به رد شواهد فرضیه بیگانگان باستانی از تمدن مصر پرداخت. امثال فدر، کلاویتو، کالاهان و کارول نیز به کلیت فرضیه یورش آوردند. اما شما نام هیچ یک از این منتقدین را در مستند بیگانگان باستانی نه خواهید شنید و نه خودشان را خواهید دید.
🔶 هشتماً- در همان دقایق ابتدایی فصل اول مستند ابراز می شود که میلیون ها نفر در سراسر جهان بر این باورند که زمین در گذشته های دوری توسط بیگانگان مورد بازدید قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۹ هنگامی که راوی مستند در حال ابراز چنین مطالبی می باشد، جمعیت زمین ۷ میلیارد است.
🔷 چند میلیون کجا و چند میلیارد کجا. لذا باید گفت این فرضیه گمنام افتاده و هنوز خیلی خیلی مانده است که فرضیه بیگانگان باستانی بخواهد حرفی برای گفتن داشته باشد. در حالی که طرفداران این فرضیه حتی تا ۹۰ درصد مردم را معتقد به موجود فضایی قلمداد می کنند.
🔶 یادآوری نمایم که به هدف اول و دوم که در مقدمه سری اول بیان کردیم رسیده ایم و از هدف سوم نیز پاسخ سئوال چه کسی بذر فرضیه را کاشت و چه کسی آن را به ثمر رساند، دادیم. اما سئوال آخر از هدف سوم که چه کسی از ثمرات این فرضیه بهره مند گشته است را اجازه دهید در مقاله ای دیگر بررسی کنیم.
🔷 در ادامه کار به باید به بررسی دقیقی از ارتباط بین مفهوم فرازمینی ها و (جن) نیز پرداخت تا سطح بالاتری از هدف این سری مقاله نیز محقق شود.
🔻جا دارد اسمی هم از رودکی بزرگ انسان قرن چهارم ببرم که یک هزاره قبل چنین گفت:
🔷 تا جهان بود از سر آدم فراز- کس نبود از راز دانش بی نیاز
🔶 مردمان بخرد اندر هر زمان- راز دانش را به هر گونه زبان
🔷 گرد کردند و گرامی داشتند- تا به سنگ اندر همی بنگاشتند
🔶 دانش اندر دل چراغ روشن است- وز همه بد، بر تن تو جوشن است.
🔷 قدری درنگ کنیم و ببینیم جوشن بر تن داریم یا خیر.
♦️ نویسنده : یوسف ظریف
#ادعاهای_عجیب #افسانه_های_باستانی #فرازمینیها #اجنه_فرازمینیها #یوفو #رازهای_حل_نشده_تاریخ #جهان_باستان #عجایب_جهان_باستان #فضا #ناسا #فراماسونری #انجمن_های_سری #ایلومیناتی #فرقه_های_سری #فرقه_های_مخوف #کابالا #فرقه_های_ضاله #فرقه_های_انحرافی #موجودات_ماورالطبیعه #نفیلیم_ها #بت_پرستی #آنوناکی_جن #ادیان_ستاره_پرست #پرستش_غیرخدا #پرستش_جن #تمدنهای_ناپدیدشده #جن_گیری #جادوگری #جاهلیت #سحر_جادو #ستاره_پرستان #عرفان_های_کاذب #فرقه_های_ستاره_پرست #مسیحیت_صهیونیستی #تحریف_مسیحیت #تحریف_تورات_انجیل #تحریف_پیامبران_الهی #پرستش_جن_شیطان #بدعت_دردین_مسیح #واقعیت_یا_تخیل #فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
یکی ازعجایب هرم خئوپوس در مصر 🔺
#جهان_باستان
#عجایب_جهان_باستان
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رویت شئ عجیب در چین سال ۱۹۴۲ 👽🛸🔺
قسمت ( بیست دوم) 2️⃣2️⃣
#ادعاهای_عجیب
#یوفو
#فرازمینیها
#اجنه_فرازمینیها
#واقعیت_یا_تخیل
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد ....🔻🔻
جایگاه صهیونیسمستیزی در منظومه فکری انجمن حجتیه کجاست ❓🔺
#فرقه_های_انحرافی
#انجمن_های_سری
#مدعیان_دروغین
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
20.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara
🎥مستند : مكانهای اسرارآمیز 🛸👽🔺
قسمت (سوم) 3️⃣
♦️ این مستند (11 قسمتی ) به برسی اینکه آیا مكانهای اسرارآمیز ارتباطی با موجودات فرازمینی دارد می پردازند.
#اتفاقات_عجیب_بی_پاسخ #مکانهای_عجیب #اقوام_ناپدیدشده #تمدنهای_ناپدیدشده #رازهای_حل_نشده_تاریخ #شمنیسم #ستاره_پرستان #بت_پرستی #جهان_باستان #عجایب_جهان_باستان #سفر_در_زمان #ادعاهای_عجیب #پاریدولیا #فضا #ناسا #یوفو #فرازمینیها #اجنه_فرازمینیها #عظمت_جهان_هستی #عجایب_جهان_هستی #واقعیت_یا_تخیل #عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
آیا « لذات جسمانی » باعث کمال انسان می شود ❓🔻
قسمت (اول) 1️⃣
♦️ عرفان اوشو از جمله مکاتب عرفانی لذتگرا و لذت جوست که انسان را به بهرهوری از دنیا و لذات جسمانی، مانند لذت جنسی، رقص و پایکوبی، سرور و شادی و... دعوت کرده، و لذتجویی را پُلی برای رسیدن به رشد و کمال میداند؛[1]
🔷 بنابراین در نظر اوشو اگر انسان، هوسهایش را کنترل کند، کار او به منزله ایستادن در برابر کمال محسوب خواهد شد.
🔶 او میگوید: «نسبت به لذات جسمانی، حساس باشید؛ هستی در دسترستان است و تمام اسرار، بسیار به شما نزدیکاند، زیرا این تنها راه شناخت پدیدههای اسرارآمیز است. پذیرای لذت جسمانی بودن، نشانگر آن است درهایتان به روی هستی، باز است و آمادهاید که با تپشهای آن، هماهنگ شوید.
♦️ اگر پرنده ای آواز بخواند، انسانی که قابلیت پذیرش لذات جسمانی را داشته باشد، خود را احساس میکند که آواز، از عمیقترین مرکز هستیش، به بیرون، انعکاس مییابد... رشد واقعی، این است که باز، پذیرا و اینکه نسبت به هر چیز، تأثیرپذیر باشید؛ ولی درعین حال، تحت تأثیر چیزی قرار نگیرید. میتوانید در میان لذات جسمانی باشید، ولی بخشی از آنها نباشید.»[2]
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
آیا « لذات جسمانی » باعث کمال انسان می شود ❓🔻
قسمت (پایانی) 2️⃣
♦️ از نظر اوشو انسان با ارضای نیازهای خود و لذت بردن از آنها است که به کمال، راه مییابد. او میگوید: «لذتجویی، پُلی برای رشد و کمال است.»[3]
🔷 پس حرف اوشو این است که؛ بخور، بنوش، شادباش، ولی این، تمامکار نیست. وقتیکه بهاندازه کافی، خوردی و نوشیدی و شادبودی، آنوقت، چیزی والاتر در انتظار توست و تنها در این زمان است که چیزی بیشتر و والاتر، ممکن خواهد بود.
🔶 وقتی که بخش زمینی، راضی و ارضا شد، آنگاه آسمان، تو را میخواند. ناشناختهها تو را میخوانند... . [4] و خوش باش! لذایذ را دریاب! خداوند شیء نیست، موضِع است، موضع جشن و سرور، غُصه را دور بریز. او به تو خیلی نزدیک است؛ به پای کوبی برخیز، این چهره ماتم زده را کنار بگذار. [5]
🔷 اوشو خود را لذت پرست و افکار و نظرات خود را لذتگرایی میداند: «من، لذت پرستم و تا آنجا که میدانم، همه آنهایی که شناخت پیداکردهاند، هر چه هم بگویند، همواره لذت پرست بودهاند. بودا، عیسی مسیح (علیهالسلام) کریشنا... هم لذت پرستاند. خداوند، غایت لذت پرستی است. او اوج شادمانگی است.»[6]
♦️ بنابراین میتوان گفت: «عرفان اوشو عرفانی کاملاً لذتگراست که انسان را به بهرهوری افراطی از لذتهای دنیوی سفارش میکند و بر اساس آن، رقص، پایکوبی، شادی، سرور، خندههای مستانه، تخلیه هیجانات، بدون رعایت هیچ قانونی، ماهیت و چیستی کمال انسان شمرده میشود .
🔷 اگر انسان با این امیال و خوشگذرانیها به مبارزه برخیزد، سدی بلند در برابر کمال خود، کشیده و به خود و انسانیت، خیانت کرده است و ارضای لذتهای آنی و لحظه ای است که انسان را بالا میبرد و آنگاه، چیزی والاتر را انتظار میکشد.»[7]
🔻 در کلام اوشو یک ناسازگاری درونی و همچنین یک نوع ناسازگاری بیرونی مشاهده میشود. ناسازگاری درونی را میتوان اینگونه بیان کرد؛
🔷 اولاً: تعدیل غرایز و رعایت تعادل در رفتار، تنها راه رسیدن به کمال است. چون دنیا و تمام نعمتهای آن اگرچه برای آسایش انسان آفریده شده، ولی غرق شدن زیاد در آن مانع کمال است، و فرو رفتن در لذتهای آنی و زودگذر مانند: شادی، رقص، پایکوبی و خندههای مستانه، انسان را به لبه پرتگاه و سقوط نزدیک خواهد کرد درحالی که اوشو در تمامی سخنان خود همه را دعوت به لذت پرستی و دنیاگرایی افراطی میکند.
🔶 ثانیاً: غرق شدن در رفاه و سکس، مساوی است با احساس پوچی: اوشو در سخنان خود رفتار غربیها را نقد کرده، و میگوید: «علت خودکشیهای فراوان در غرب، غرق شدن غربیها در آسایش است؛ زیرا همه چیز دارند ولی بازهم در اعماق وجود خود احساس تُهی بودن و پوچی میکنند.
🔷 او در حالی به نقد غربیها میپردازد، بیخبر از آنکه عرفان او انسان را سریع تراز همه چیز بهسوی پوچی پیش میبرد؛ زیرا هرچه انسان در سکس، افراطی عمل کند، غریزه حیوانی او زودتر، اشباعشده و از بُعد معنوی، غافلتر میشود و با ارضای این غریزه بازهم حیران و سرگردان، به دنبال معنویت خواهد گشت.»
🔶 اما ناسازگاری بیرونی را میتوان چنین گفت که؛ کمالجویی و سعادت خواهی، یکی از گرایشهای فطری در هر انسانی است و همه تلاش انسان برای پاسخگویی به این گرایش و زدودن نقصها و دستیابی به کمالها و رسیدن به چنین سعادتی است؛ هرچند ممکن است که در بیشتر موارد، در تعیین مصادیق کمال، به خطا برود.
♦️ ولی از دیدگاه اوشو، کمال خواهی و سعادت طلبی، همان بهرهوری کامل از لذت جنسی و هواهای نفسانی زودگذر است که نتیجهای جز هلاکت بشریت را در پی نخواهد داشت.
🔻 پینوشت
[1]. اوشو، الماسهای اوشو، ترجمه: مرجان فرجی، تهران، نشر فردوس، ص 118.
[2]. اوشو، تائوئیزم و عرفان شرق دور، ج 2، ترجمه فرشته جنیدی، تهران، نشر هدایت الهی، ص 205.
[3]. اوشو، الماسهای اوشو، ترجمه: مرجان فرجی، تهران، نشر فردوس، ص 118
[4]. اوشو، راز، ج 2، ترجمه محسن خاتمی، تهران، نشر فرا روان، ص 104.
[5]. الماسهای اوشو، ترجمه: مرجان فرجی، تهران، نشر فردوس، ص 137.
[6]. همان، ص 246
[7]. سايبان خودساخته عرفان مدرن، محمد اسماعیل عبداللهی، انتشارات باقرالعلوم ع، ص 138.
#عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #پرستش_انسان #پرستش_غیرخدا #پرستش_جن #پرستش_جن_شیطان #تناسخ #خلسه_نشئگی_توهم #عجیب_غریب #فرقه_های_ضاله #فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چه تعداد کشتی در کف اقیانوس ها به گل نشسته است ❓🛳🔺
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
با ارزش ترین سیارکی که تا کنون کشف شده 💫🔺
#فضا
#ناسا
#عظمت_جهان_هستی
#عجایب_جهان_هستی
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چالش کمبود اماکن مذهبی در انگلستان ⛪️✝️🔺
#مسیحیت_تبشیری
#فرقه_سازی_درمسیحیت
#تحریف_مسیحیت
#تحریف_تورات_انجیل
#تحریف_پیامبران_الهی
#پرستش_جن_شیطان
#پرستش_انسان
#بدعت_دردین_مسیح
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara
🎥 مستند : مكانهای اسرارآمیز 🛸👽🔺
قسمت (چهارم) 4️⃣
♦️ این مستند (11 قسمتی ) به برسی اینکه آیا مكانهای اسرارآمیز ارتباطی با موجودات فرازمینی دارد می پردازند.
#اتفاقات_عجیب_بی_پاسخ #مکانهای_عجیب #اقوام_ناپدیدشده #تمدنهای_ناپدیدشده #رازهای_حل_نشده_تاریخ #شمنیسم #ستاره_پرستان #بت_پرستی #جهان_باستان #عجایب_جهان_باستان #سفر_در_زمان #ادعاهای_عجیب #پاریدولیا #فضا #ناسا #یوفو #فرازمینیها #اجنه_فرازمینیها #عظمت_جهان_هستی #عجایب_جهان_هستی #واقعیت_یا_تخیل #عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
سَلَفی گری طریقه صوفیان در لیبی 🔻
قسمت (اول) 1️⃣
♦️ بر خلاف تصور شایع از صوفیه به عنوان جریانی بریده از امور دنیایی، طریقههایی از صوفیه در تاریخ ظهور کردهاند که در امور دنیایی نیز غور کرده و اقدام به فعالیتهای سیاسی و اقتصادی نمودهاند.
🔷 از جمله این طریقهها فرقه «مهدیه» در سودان و «سنوسیه» در لیبی است.
🔶 فرقه سنوسیه یک جنبش اصلاحی با پرچم تبلیغ اسلام در آفریقا بود که به دنبال ایجاد نهضتهای اجتماعی با دیدگاه بازگشت به کتاب و سنت و ترک بدعت آغاز شد.
♦️ رشد این حرکت با تهدید استعمار اروپا نسبت به کشورهای اسلامی همراه بود. به همین دلیل مبارزه با استعمار در کنار عبادت و کار برای کسب روزی یک رکن اساسی در این طریقت محسوب میشد.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻