▪️یکی از علما بزرگ رحمه الله علیه از یکی از مراجع نقل میکرد
میفرمود:
▪️من یک سفر به کربلا مشرف شده بودم
گفت:
▪️طبق آداب ، ابتدا حرم حسین علیه السلام و بعد هم در حرم حضرت ابالفضل علیه السلام مشغول زیارت شدم
ایشان برای من نقل کرد که آن مرد بزرگ گفت:
▪️در حین زیارت بودم که یک وقت ، دیدم چهار جوان عرب که از سر و وضع شان معلوم بود شهرنشین نیستند و به قول ما دهاتی و بادیه ای بودند ،وارد حرم شدند
▪️مثل اینکه جنازه ای را هم به همراه داشتند من از اینکه دیدم این جنازه لباس به تن دارد تعجب کردم
در آنجا متعارف است که مریض ها را برای استشفا به اعتاب مقدسه می آورند و نزدیک ضریح قرار میدهند و از این راه توسل پیدا میکنند
▪️دیدم آنها آن جنازه را آوردند و کنار ضریح گذاشتند.
▪️این مسئله نظر مرا به خود جلب کرد
دیدم مثل اینکه واقعا آن کسی که روی زمین گذاشتند زنده نیست
▪️من سخت متوجه وضع آنها بودم که ببینم چه میشود.
▪️آن چهار جوان کنار این جنازه قرار گرفتند
▪️دیدم یکی از آن چهار نفر همینطور به ضریح نگاه میکند
انگار کسی را میبیند
آنها خیلی باصفا هستند و غل و غشی در ایشان نیست
▪️دیدم با همان صفای خودش در حالی که نگاهش را به ضریح دوخته بود بدون تشریفات و با همان تعبیر خودش در حالی که نگاهش را به ضریح دوخته بود بدون تشریفات و با همان تعبیر خودش گفت:
ابوفاضل !
ما اهل فلان جا هستیم
خواستیم اینجا بیاییم
ما با او پنج نفر بودیم قبل از آمدن رفتیم از مادرش اجازه گرفتیم و گفتیم میخواهیم زیارت حسین علیه السلام ابوفاضل علیه السلام
مادرش اجازه داد و او هم با ما همراه شد اما وقتی اینجا رسیدیم مریض شد و مرد
ابوفاضل !
وقتی برگشتیم جواب مادرش را چه بدهیم ؟
ما به عنوان زیارت برادرت حسین علیه السلام زیارت تو این جوان را با خودمان آوردیم
آن عالم بزرگوار میگوید:
▪️وقتی اینها را شنیدم سخت مجذوب شدم
دیدم خیلی باصفا و رک حرف میزند
انگار دارد میبیند ، سخن میگوید و خیلی جدی هم جواب میخواهد
میگوید:
▪️همین که من مجذوب سخنان آن جوان بودم ، یک وقت دیدم آن جوانی که خوابیده بود در کنار ضریح نشسته است
حال من عجیب منقلب شد
▪️دیدم این چهار جوان زیر بغل او را گرفتند و شروع کردند به هلهله کردن و بسیار عادی از حرم خارج شدند
ابالفضل علیه السلام بی برو برگرد مرده زنده میکند
حسین علیه السلام خیلی مافوق این حرفاست
آنها چون مطیع خدا بودند عند الله عزیزند
شما این را میدانید که ابالفضل علیه السلام باب الحوائج است
ما هم که حاجت زیاد داریم
امشب هم متعلق به ابالفضل علیه السلام است
برویم در خانه ابالفضل علیه السلام و دامنش را بگیریم
یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین
🎙آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی رحمه الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطرهای جالب از سید قطب به روایت رهبر انقلاب؛
سواستفاده کنندگان از مفهوم #جذب_حداکثری حتما ببینند
مخصوصاً این مذهبیهایی که صورتیبازیشون تو دهه محرم خیلی گل کرده
علامه امینى فرمودند:
شب و روز تاسوعا و عاشورا، براى سلامتى امام زمان صدقه دهید، چون قلبِ حضرت شان، اندوهناک جَدِّ غریبشان،حضرت سیدالشهداء است.
...آجرک الله یا بقیه الله...
مولا!
جان ما بلاگردان شما
📚 یک نکته را میگویم و بس
🔶🔹 امروز، فضای سایبر در کشور ما، بیانگر هر چیزی است، الا حقیقت زیبا و الهی جامعهی ما
⭕️ امروز فضای سایبر کشور، تصویرگر جامعهی مضمحلی است که دشمن میخواهد، نه روایتگر امتی که در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی، آستانهی ظهور است؛ انشاءالله.
⭕️ امروز فضای سایبر ما، فرع کوچک را اصل بزرگ کرده؛ خرد را کلان نشان داده و مشت را تمام خروار مینمایاند؛
⭕️ امروز فضای سایبر ما، آینهی صادق جامعهی شریف و دینی ما نیست، بلکه یاوهگویی است که در سراییدن شرح حال ملت ما، خیانتهای عظیم و عمیق مرتکب شده است؛
💠 امروز در جامعه:
❇️ مردممان سیاهپوش حسین فاطمه؛
❇️ مراسمات شلوغتر از سالهای قبل؛
❇️ اکثریت مردم، منسجم و همراه هم؛
❇️ نذریهای حسینی برپا؛
❇️ هیئات عموماً نکتهسنج و معرفتافزا؛
❌ اما امروز در فضای سایبر کشور:
⛔️ مردم از حسین رو گردان؛
⛔️ مراسمات حسینی تحریم شده و عرقخورها هیئات را تصرف کرده؛
⛔️ میان مردم، اختلافات عمیق؛
⛔️ نذری حسینی تحریم شده؛
⛔️ هیئات همه ضد نظام و طرفدار فتنهی زن، زندگی، آزادی؛
🔴 مسئولان ذیربط فضای سایبر!
حوالهتان به حضرت حسین بن علی (ع) که حرف چندین سالهی ولیامر را زمین زدید و گذاشتید دشمن، به آسانی یکی از مهمترین سنگرهای شناخت جامعه را چند صباحی در دست بگیرد‼️
✍️مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
29.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 گوشهای زیبا از عرض ارادت شیعیان آذربایجان به اباعبدالله در ایام محرم در اوج خفقان و ممنوعیت ها
🔹 در حالی که پیش از 2000 هزار نفر از شیعیان با اتهامات ساختگی در زندان حکومت آذربایجان به سر میبرند و برگزاری مجالس خانگی عزا و ورود افراد زیر 16 سال به مساجد و نصب و فروش پرچم ممنوع و جریمه و زندان دارد، شیعیان آذربایجان با مقاومت خود صحنههای زیبایی را در محرم 2023 رقم زدند.
🏴 گوشهای از تصاویر ارسالی از یک محرم تا 7 محرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بلندشو علمدار...
شب و روز تاسوعا که میشود، برای حضرتآقا کمی آرامتر روضهی عباس(ع) بخوانید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا خاهشا در مجلس امام حسین بحث سیاسی نکنید ...
ما امام حسین را دوست داریم گریه هم میکنیم ولی کاری به سیاست نداریم
کلاس درس یزید و مکتب سکولاریسم
گریه کنید ولی فکر نکنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببینید
🔶🔹 مراقب چادر دخترم باش ...
دو دمهی عاشورایی که حرف امروز همهی مؤمنان است:
🔸 زینب من مدافع حرم باش، مراقب چادر دخترم باش!
🔸 نیفتد از سر، چادر و معجر، الله اکبر، الله اکبر؛
🔹 حسین سرباز ره دین بود، عاقبت حق طلبی این بود؛
🔹 از سر نی گفت، سبط پیمبر، الله اکبر، الله اکبر!
▪ آداب شب و روز عاشورا ▪
▫ بهتر آن است كه روز نهم و دهم را روزه ندارند زیرا كه بنیامیّه این دو روز را برای برکتت و شماتت بر قتل آن حضرت روزه میداشتند و احادیث بسیار در فضیلت اين دو روز و روزهی آنها بر حضرت رسول «صلی الله علیه و آله» بستهاند و از طريق اهلبيت «سلام الله علیهم» در مذمّت روزه این دو روز خصوصاً روز عاشورا وارد شده است.
▫ همچنین بنیامیّه «عَلَيهِمُ اللَّعْنَة» از برای بركت آذوقه سال را در روز عاشورا در خانه ذخيره میكردهاند
🔻 لهذا از حضرت امام رضا «سلام الله علیه» منقول است كه:
هر كه ترك كند سعی در حوائج خود را در روز عاشورا و پیِ كاری نرود حق تعالی حوائج دنيا و آخرت او را برآورد. و هر كه روز عاشورا روز مصیبت و اندوه و گریهی او باشد حق تعالی روز قیامت را روز فَرَح و سُرُور و شادی او گرداند و دیدهاش در بهشت به ما روشن گردد. و هر كه روز عاشورا را روز بركت نامد و از برای منزل خود در آن روز چیزی ذخیره كند، خدا آن ذخیره را برای او مبارک نگرداند و در روز قیامت با یزید و عبید الله بن زیاد و عمر بن سعد «عَلَيْهِمُ اللَّعْنَةُ» محشور گردد.
▫ پس باید كه در روز عاشورا آدمی مشغول كاری از كارهای دنیا نگردد و مشغول گریه و نوحه و مصیبت باشد.
▫ امر كند اهل خانه خود را كه تعزيه (عزا)ی آن حضرت را بدارند و مشغول ماتم باشند چنانكه در ماتم عزيزترين اولاد و اقارب خود میباشند.
▫ در آن روز امساک كند از خوردن و آشاميدن بی آنكه قصد روزه كند و در آخر روز بعد از عصر افطار كند اگر چه به شربت آبی باشد
▫ روزه تمام ندارد مگر آنكه در خصوص آن روز روزه واجبی داشته باشد كه به نذر یا مثل آن بر او واجب شده باشد كه آن روز را روزه باید بگیرد.
▫ در آن روز آذوقه در خانه ذخیره نكند و نخندد و مشغول لهو و لعب نگردد.
▫ هزار مرتبه بر قاتلان آن حضرت لعنت كند و بگويد: اَلّلهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَيْنِ
📚 زاد المعاد (علامه مجلسی)، باب اعمال ماه محرم الحرام
ali safaee.mp3
822.9K
شرح استاد علی صفایی در مورد نامه کمتر از یک خط امام حسین از کربلا به برادرش محمد حنفیه:
در این زمینه امام باقر (علیه السلام) فرمودند: امام حسین (علیه السلام) از کربلا نامه اى براى محمد بن حنفیه فرستاد که متن آن چنین بود:«بسم الله الرحمن الرحیم؛ من الحسین بن على الى محمد بن على و من قبله من بنى هاشم، اما بعد فکان الدنیا لم تکن و کان الاخره لم تزل و السلام؛«نامه اى است از حسین بن على به محمد بن على و دیگر بنى هاشم . اما بعد، مثل این که دنیا اصلا وجود نداشته و آخرت همیشگى و دائم بوده و هست.
حس میکنی زمین و زمان گریه میکنند
وقتی که جمع سینهزنان گریه میکنند
«باز این چه شورش است که در خلق عالم است؟»
در ماتم تو، پیر و جوان گریه میکنند
این سیل اشکها که ز هر دیده جاری است
چون ابر با تمام توان گریه میکنند
تو کیستی که در غم از دست دادنت
مردان ما شبیه زنان گریه میکنند
با یاد آن نماز جماعت که نیمه ماند
گلدستهها اذان به اذان گریه میکنند
زینب اسیر میشود، آری عجیب نیست
سرها اگر به روی سنان گریه میکنند
امیر تیموری
https://eitaa.com/tayebefarid
🔻خروش حسین، خاموشی مردم:
مرگ محافظهکاری، ماندگاری انقلابیگری
🖊 مهدی جمشیدی
۱. نمیتوان از عاشورا گفت و روضۀ جزئیّات گدازنده را شنید اما از «تنهایی» و «غربت» حسینبنعلی - علیهالسلام- پرسش نکرد. مردمانِ مسلمان آن روزگار از قیام حسین، بیخبر نبودند؛ نه از قیام او، نه از حقانیّت و فضیلت او. شاید راه او را باور نداشتند و شاید با وجود باور به انتخاب دشوار او، نتوانستند مخاطرۀ همراهی با او را بپذیرند و در منازعۀ میان عقل اینجهانی و عشق آنجهانی، هودار هوس خویش شدند. هرچه که هست، حسین در طول دوران امامت خویش، تنها توانست هفتاد و اندی را با خود در کربلا همراه کند. دیگران یا در جبهۀ مخالف او بودند یا بیطرفان و خاموشانی بودند که سر به مرداب زندگی خویش فرو بردند و او را در آن معرکۀ تاریخی، تنها و بییاور نهادند. اما چرا حسین، «تنها» ماند؟ چرا جامعۀ اسلامی که پنجاه سال بیشتر با رحلت رسول اکرم فاصله نداشت، جانب او را نگرفت؟ اگرچه پس از کربلا، غوغاها و قیامها و طغیانها برخاست، امّا مسأله این است که چرا در آن «لحظۀ تاریخی» که او پرچم اعتراض و مقاومت برافراشت، نه فریادی به حمایت از او، سکوت سنگین را شکست و نه شمشیری در کنار او از نیام سر بر کشید؟! درد و داغ غربت و تنهایی حسین، کمتر از شهادت او نیست.
۲. در میانۀ این ابتلاء عظیم، بسیارند آنان که نه در این سو بودند و نه در آن سو، امّا در آن زمانه بودند و میتوانستند حسین را در کربلا تنها نگذارند؛ حتّی به بهای جان خویش، امّا چنین نکردند و اندکی بیش زندگیکردن را بر این «همراهی مؤمنانه» ترجیح دادند. آنان، سالیانی بیشتر زیستند و طعم لذایذ دنیا را چشیدند، امّا حیاتشان، بیاثر و خنثی بود. مردگانی بودند که زندگی را در «تنفّس در اکنون» میدیدند و شهامت دستکشیدن از اکنون را برای آفریدن یک «تاریخِ جدید» نداشتند. کوتهاندیشانی که خواستهها و تمنیّاتشان، از زندگی روزمرّهاشان فراتر نمیرفت و دینداری را به بازی دنیا گرفته بودند و تاب زیان را نداشتند. نبرد نابرابر کربلا، حاصل کنارهگیریِ انبوهِ مردمانِ مسلمان از این نزاع تاریخی بود، وگرنه تقدیر دیگری رقم میخورد و عالَم اسلامی به سوی دیگری روانه میشد. مردمان، حقّ را شنیدند، امّا به یاریاش نشتافتند و باطل را دریافتند، امّا در برابر آن صف نکشیدند. همگان، نظارهگر و خاموش ماندند و حسین در تراکم سکوت اینان، به مسلخ رهید و جرعۀ زهرآگین غربت را نوشید و زخمهای بسیار چشید.
۳. عاشورا، آداب شوریدن است و ازاینرو، نقطۀ مقابلِ «بیتفاوتی» و «انفعال» و «نظارهگری» است. عاشورا، رسم خروشیدن و جوشیدن میآموزد و «محافظهکاری» و «مصلحتاندیشی» را بدنام و منفور میسازد. در منطق عاشورا، باید از همهچیزِ خویش گذشت و فانی در حقّ شد؛ باید به بیابان بلا رفت و در گرداب خون، غوطهور شد؛ باید تمام محاسبههای معطوف به خود را کنار نهاد و به حکمِ عقل سرخ، دل به دریای شمشیر سپرد؛ باید آداب عافیّت را نادیده انگاشت و هزینۀ گزاف مقاومت را پراخت؛ باید میان تسلیم و مرگ، از جان گذشت و با زندگی در سایۀ حقارت، بدرود گفت. عاشورا، یک قاعده است نه یک استثناء؛ یک منطق است نه یک مورد؛ یک فلسفه برای حیات است نه یک داستان گزنده برای گریستن؛ یک تاریخ مستمر است نه یک امر تاریخیشده.
۴. سرانجام، حسین در سال شصتویک هجری رفت و اینان – مردمانِ مسلمان آن روزگار - ماندند، امّا نه! اگر همۀ زمانها عاشورا و همۀ زمینها کربلاست، پس باید گفت حسین ماند و اینان رفتند. قافلۀ حسین از حرکت بازنایستاده است و همچنان در متن تاریخِ «حیاتِ باطنیِ انسان»، سیر میکند و تکرار میشود و حماسهها و خیزشها و صیرورتهای قدسی میآفریند. این او بود که به تاریخ، معنای تازه بخشید و در این امتداد، خوبان هر نسل و عصر را از تاریکخانۀ تعلّقاتِ زندگی برگزید و به قافلۀ جریانمند خویش افزود. او در دل تاریخ قدسی، جاریست؛ همچون چشمهای زلال، میجوشد و جان اصحابِ حقیقت را سیراب میکند. تاریخ حسین، تاریخِ در سایه نیست، بلکه معنی حیات است و غایت آن. غیر از آن، هرچه که هست، بیش از لایههای ظاهری و نمودهای پوشالی نیست. و این مقاومت و ایستادن و انقلابیگری و دل به دریای موّاج حادثه سپردن است که تاریخ میآفریند، نه محافظهکاری و مصلحتاندیشی و تسلیم و هراس. محافظهکاران از زمانۀ خویش فراتر نمیروند و در فردای تاریخ، به شمار نمیآیند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دخترک، تاب نیـاورد، جلو آمد و گفت:
"می شود شمر ! که امسال سرش را نبُری؟"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در مراسم تعزیهای در عراق کسی که نقش امام حسین رو بازی میکرد وقتی ندا سر داد :
«آیا کسی هست مرا یاری کند»
😭 مردم ، طاقت نیاوردند و.......
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤خورشید جان
🕯مایی و دل در پناه تو
🖤قرآن ناطقی،
🕯ره عشق است راه تو
🖤ای آنکه جان گرفت
🕯زتو دین احمدی
🖤جانم فدای
🕯تربت بی بارگاه تو
▪️فرا رسیدن سالگرد شهادت حضرت
امام زینالعابدین (ع) تسلیت باد🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚توسط رهبر معظم انقلاب💚
🌼شرح حدیثی از امام سجاد علیهالسلام🌺 :
🔶 مؤمن هر جا مینشیند، در صدد فرا گرفتن و آموختن است.
هر جا سکوت میکند، سکوت او برای این است که در گفتن، خطر و اشکالی بر دین خودت مشاهده میکند.
🔷 آنچه را که به عنوان سخن راز و امانت به او سپرده شود، حتی برای دوستانش هم آن را افشا نمیکند.
🔶اگر یک وقت کسی برای احقاق حقّش به گواهی او احتیاج داشته باشد، گواهی و شهادت خود را کتمان نمیکند؛ ولو آن شخص از او دور باشد.
🔷هیچ کار نیکویی را از روی ریا انجام نمیدهد.
🔶هیچ کار خیری را هم از روی خجالت و حیا ترک نمیکند.
🏴🕯🏴🕯🏴🕯
💎چرا چوپان دروغگو؟💎
🔹از ابتدا در ذهن ما چوپانی را با دروغگویی گره زدند.
چرا نگفتند :
دکتر دروغگو
مهندس دروغگو
وزیر دروغگو
وکیل دروغگو
👌زیرا چوپانی شغل انبیاء و اولیاء است
👌زیرا چوپانی اشتغال غیر کاذب است
👌زیرا چوپانی موجب ایجاد سعه صدر برای متولیان امور است
👌زیرا چوپانی نماد استقلال اقتصادی و عدم وابستگی ملت است
زیرا چوپانی نماد سلامت پایدار است
به این احادیث فکر کنیم :
🔹جابربن عبدالله گويد: «در مرالظهران نزد رسول الله بوديم در حالي كه گوسفند و قوچ مي چرانيد. پيامبر فرمود: بر شما باد گوسفند سياه كه پاكيزه تر است. پرسيدند: آيا شما گوسفند شباني كرده ايد؟ فرمود: آري، و هل نبي الا رعاها: آيا پيامبري بوده كه گوسفند چراني نكند؟!».
🔹از عمار نقل شده كه گفت: «روزي گوسفندان خانواده ام را به چرا برده بودم و محمد صلي الله عليه و آله و سلم هم شباني مي كرد به آن جناب گفتم: آيا مايل هستيد تا به فخ برويم كه آنجا مرتع و سبزه زاري درخشنده و نيكو است؟
پيامبر صلی الله علیه و آله فرمود: آري برويم. فرداي آن روز به آن جا رفتم، حضرت پيش از من به آنجا رسيده بود اما گوسفندانش را از آن مرتع و علفزار دور نگاه داشته و نمي گذاشت وارد چراگاه شوند تا مرا ديد فرمود چون با تو قرار گذاشته بودم خوش نداشتم پيش از آمدن تو گوسفندان را بچرانم».
🔹امام صادق علیه السلام فرمودند: «ما بعث الله قط نبيا حتي يسترعيه الغنم يعلمه بذلك رعية الناس». خداوند هيچ پيغمبري برنيانگيخت مگر آن كه او را به شباني و چوپاني گوسفندان واداشت تا بدان وسيله رعيت مردم را به ايشان بياموزد».