#عکسنوشت
کلا تلاش میکنم آدم مثبتاندیش و یا حداقل به دور از قضاوتی باشم. کار به خوب و بد بودن این ویژگی ندارم ولی وقتی نیمصفحه این روزنامه را دیدم از رنگ خاکستری زیر خبر مربوط به آقا و بعد تکرار آن در تیتر اصلی و برای دو واژه #خونین و #خبرنگاران دریافت خوبی نداشتم. خوشحال میشوم اگر برداشتم نادرست است در شخصی به من بفرمایید.
ممنونم
@gahnevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حضرت_روحالله
والله تمام عزت امروز ما، به برکت حرکت تو و شاگرد مکتب توست.
@gahnevis
دوستی دارم که پدر است. پدر است و فرزندش در مراقبتهای ویژه است.
برای فرزندش دعا کنید تا به حق شش ماهه اباعبدالله، الساعه لباس عافیت بر قامتش پوشانده شود.
بعدالتحریر:
از حسین فرهانیان ممنونم که یادم انداخت تا از خوبان اینجا حمد شفا برای فرزند دوستم تمنا کنم.
منتدارتان هستم.
@gahnevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صرف_فعل_غربت
نمیدانم بیرون بیاید پدرش، مادرش، خواهرش، برادرش زنده هستند تا او را به سینه بفشارند، خاک از لای موهایش بگیرند، نوازشاش کنند، دستانش را ها کنند یا باید نگاه کودک را به وَری پرت کنند تا نبیند تنهاییاش را که دراز به دراز افتاده است.
پانویس: کودک فلسطینی زیر آوار گیر کرده.
@gahnevis
هدایت شده از واژبند
دوستان عزیز
سلام
به لطف خداوند و حضور دوستان پای کار پنجمین کتاب (از کتابهای کلاسیک روسی) را شروع خواهیم کرد.
اگر تمایل دارید به ما ملحق شوید.
قدمتان روی چشم؛ تشریف بیاورید در گروه همخوانی کلاسیک روسی با این آدرس:
https://eitaa.com/joinchat/1003356983Cef5a852997
خوانش برادران کارامازوف
از شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۳
پ.ن ۱: مقرری ها بین۲۵ تا ۳۰ صفحه صفحه در روز است.
پ.ن ۲:تعطیلات رسمی و جمعه ها مقرری نداریم
https://eitaa.com/vazhband
https://behkhaan.ir/profile/R.Babaee
گاه نوشتههایم
دوستان عزیز سلام به لطف خداوند و حضور دوستان پای کار پنجمین کتاب (از کتابهای کلاسیک روسی) را شروع خ
اگر برای خواندن #برادران_کارامازوف، اثر نویسنده نامدار حضرت فئودور میخایلویچ داستایفسکی، به دنبال هم کتاب میگردید، بسمالله.
بعدالتحریر:
هر چند خودم توفیق همکتابشدن را ندارم ولی دلیل نمیشود این جمع کار دُرست را معرفی نکنم.
#پست_موقت
#بله_رسم_روزگار_چنین_است
#سلاخخانهی_شماره_پنج بین ۱۴۸ کتابی که در سه سال اخیر خواندم، عجیبترین کتاب بود. شاید اگر توصیه #رامبد_خانلری پشت کتاب نبود در یکچهارم اول کتاب را کنار میگذاشتم.
#کورت_ونهگات با به کارگیری شگردهای ذهنی و فانتزی، با یک طنز اجتماعی به بیان داستان خود میپردازد.
یک فیلم اقتباسی بر اساس این اثر ساخته شده است.
#چند_از_چند
۵۵از۷۲
@gahnevis
#داستانک
#یحیی ! رفتنت هم مانند زیستنات معما شد:
(((۳ × ۲۴) × ۶۰) × ۶۰) × ۰ = ∞
بعدالتحریر:
پس از کالبدشکافی #یحیی_سنوار، متوجه شدن سه روز هیچی نخورده.
@gahnevis
#کَفرناحوم، فیلمی کُفر در بیار، زجرآور و تلخ
حرف آخرم را همین اول بگویم که به هیچ وجه دیدن این فیلم را توصیه نمیکنم.
و حالا ادامه ماجرا؛ همان سالی که #کفرناحوم نخل کَن را از آن خود کرد، میخواستم فیلم را ببینم که نشد. نشد تا رسید به دیشب؛ بدخواب شده بودم؛ هم دل به #وعدۀ_صادق داشتم و هم پیگیر هریس&دونالد بودم؛ به تماشای فیلم نشستم.
فیلم، شروع گیجکنندهای داشت ولی رفتهرفته گِرِه از داستان گشوده شد. فیلم تلخی بود؛ و البته نه از آن تلخهایی که رفته رفته سبک شود؛ صحنه آخر، آنجا که #زین به زور میخندد میخواهی بغضات را رها کنی تا سبک شوی.
خدایِ کَفرناحوم، جبّار خونخوارهای است که به هیچ کس رحم ندارد؛
نه به بچۀ شیرخواره رهاشده،
نه به پسر دوازده ساله بریده از خانواده،
نه به دختر ۱۱ ساله کودکهمسر شده،
نه به زن پناهجوی غیرقانونی،
نه به مادر چند شکم زاییده،
و نه حتی به پیرمرد شاغل در شهربازی؛
آدمهای کَفرناحوم همگی از سر جبر زمانه، جایی قرار گرفتهاند که هر چه میجنگند، پیروزی به چنگ نمیآورند چرا که سلاحشان در برابر آن خدای زورگو، اسباببازیای بیش نیست.
حرف اولم را یکبار دیگر تکرار میکنم که به هیچ وجه دیدن این فیلم را توصیه نمیکنم. اثباتشدهاست اگر خاورمیانهنشینها جایزههای طلایی اروپایی-آمریکایی میخواهند باید سیاهی و کثافت و بدبختیشان را هر چه بیشتر به تصویر دربیاورند.
(ادامه در پُست بعد)
@gahnevis
این فیلم سینمایی را نادین لبکی هنرمند لبنایی کارگردانی کرده است. لبکی در سالهای آغازین قرن بیستویکم با ساختن ویدیوکلیپ برای خوانندگان لبنانی در رسانههای عربزبان مورد توجه قرار گرفت، بویژه یکی از کلیپهای او که برای نانسی عجرم، خواننده مشهور لبنانی ساخته شده بود بسیار جنجالساز شد. لبکی با فیلم سینمایی «کارامل» حضور در جشنوارههای خارجی و سینمای جهان را آغاز کرد. در مجموع جشنوارهها و منتقدین خارجی نگاه مثبتی به این کارگردان زن لبنانی داشتهاند.
کَفرناحوم، ترکیب نوعی رئالیزم مستندگونه با فیلم داستانی است. اصولا این کارگردان در آثارش از بازیگران غیرحرفهای استفاده میکند و همین سنت را در کفرناحوم ادامه دادهاست.
@gahnevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بریده_فیلم
``اصولا خیلی چیزای دیگه که آدمهای دیگه بهشون اهمیت نمیدن، برای من اهمیت داره.``
#افعی_تهران
#بریده_دیالوگ
@gahnevis
قله ادبیات جهان
دانای #ابله آفرین
برادرِ #برادران_کارامازوف
شناسِ خالق #ناشناس
نویسندۀ #جنایت_و_مکافات
بازندۀ #قمارباز
بَرَندۀ #شیاطین
طنّاز #تمساح
#فیودور میخایلوویچ #داستایفسکی
زادروزت مبارک مَرد.
#یازده_نوامبر
#نوامبر_دوستداشتنی
@gahnevis