eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
۱-کوفه، نهضت، نظام ؛ تاب آوری.mp3
15.56M
⭕️درس گفتارهای مجازی محرم۹۹ «کوفه؛نهضت،نظام؛تاب آوری» پرده اول: کوفه شهر نظام! ☑️ @m_ghanbarian 🏴 @gamedovomenghelab
⭕️درس گفتارهای مجازی محرم۹۹ «کوفه؛نهضت،نظام؛تاب آوری» پرده اول: کوفه شهر نظام! ✅ تعریفها: 🔸نهضت: مرحله بپا خواستن، قیام و شورش علیه وضع موجود تا انقلاب و دگرگونی وضع مستقر را مرحله نهضت می خوانیم. 🔸نظام: تدارک ساختار و نهادهای جدید برای تحقق آرمانهای نهضت را نظام می شماریم؛ که جسم و روحی دارد. آن آرمانها، روح نظام و نهادها و قوانین برآمده، جسم آن. رابطه جسم و روح اینجا هم برقرار است. اگر نهضتی برای عدالت و مساوات بود، نهاد بیت المال(مثلا) و کارگزار آن و قواعد تحصیل منابع و تخصیص آن متناسب با آن آرمان طراحی می شود. 🔸تاب آوری: منظور استقامت نهضت و نظام است. تاب آوری نهضت یعنی تا پیروزی و براندازی نظم سابق بکشد و در راه مضمحل و متوقف نشود. تاب آوری نظام یعنی تا رسیدن و تحقق کامل آرمانها زنده و پویا بماند. نه استحاله شود یا دچار مرگ شود که جسم و اسم بماند اما روح و رسم برود(مثل یک دندان پوک). در مثال قبل؛ بگویند بیت‌المال اما فی الواقع مال‌البیت باشد! ✅ کوفه تمرکز این بحث بر کوفه از پیدایش تا پایان نهضت عاشوراست. کوفه دو نهضت و سه نظام را در این مدت تجربه کرده که می توانیم قواعدی درس آموز از آن برای زیست سیاسی اجتماعی مان استخراج کنیم. 🔸دو نهضت: نهضت علیه عثمان بالاصاله کوفی است / نهضت عاشورا هم گرچه بالاصاله حسینی است اما به تبع کوفی است. 🔸سه نظام: نظام خلفاء(دوم و سوم)/نظام علوی/ نظام اموی (پس از صلح امام حسن) ✅ کوفه شهر نظام: نقطه شروع کوفه با یک نهضت نیست. کوفه در پیدایش، تجسم یک نظام است:(نظام فتوحات خلفاء) مکه نیست که بعثت و شروع دگرگونی ها را ببیند. مدینه نیست که دگرگونی ها به نظام جدید بیانجامد. حتی مدائن نیست که شهری ایرانی-ساسانی باشد و با شمشیر فتح شود و نظامی نو بگیرد. از اول سپاه فتوحات آنرا بنیان نهاد. لذا خصائص سپاه فتوحات و آرمانهای خلیفه در نحوه ساخت و شکل گیری ظاهر و باطن شهر ترشح کرده است. (برخی اطلاعات تاریخی لازم را از فایل صوتی بشنوید) مسلمانی+نظامی گری روان اجتماعی این شهر می شود که اقتضائات خود را دارد: والی خاص خود را می طلبد. جنگ و صلح خاص خود را اقتضاء دارد. سبک زندگی خاص خود را بار می نهد و... در این شهر هر جمعه ان اکرمکم عندالله اتقاکم خوانده میشود اما نظم عرب-عجم تهدید نمی شود. قریشی-موالی زیر سؤال نمی رود. روان شناسی اجتماعی این شهر معمای جنگاوری در فتوحات و تعلل در صفین و جمل و نهران را روشن می کند و... خلاصه کوفه مجسمه ای از یک نظام است که در محرم سال 17 سربرآورد. ☑️ @m_ghanbarian 🏴 @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفاوت مواسات و خیریه آمریکایی 🔻واقعا دوران است یا ؟ چه معنایی دارد در دورانی که مردم از ظلم و بی عدالتی در فشار و در رنجند دم از مواسات و همیاری میزنید؟ این خدمتها و یاری رسانی های شما چه تفاوتی با دارد؟ یک مشت سرمایه دار آنچنانی بخشی از پولهایشان را هم صرف خیریه میکنند. 🔻مواسات یا همان یاری یکدیگر و مرهم نهادن بر زخمهای یکدیگر، ریشه در مفهوم دارد. مفاهیم دینی را در جای خود در منظومه دینی قرار ندهیم، درکشان نخواهیم کرد. مفهوم نصرت را نخواهیم فهمید اگر نظام اهداف دین را نفهمیم. 🔻هدف امام چیست؟ عدالت است بله. اما کدام عدالت و چگونه؟ از مسیر لاصلاح امه جدی.... او میخواهد بی عدالتی نباشد ظلم و بی دینی نباشد اما به شرط رشد مردم. امام حسین شبیه سوپر من های آمریکایی نبود. امام زمان هم اینگونه نیست. عدالت به دست مردم محقق میشود. حاکمان ظالم هم به دست مردم تغییر میکنند. 🔻فرق خیریه آمریکایی با مواسات چیست؟ خیریه های آمریکایی اگر پوششی برای پولشویی نباشند حداکثر یک حرکت برای نشاندن مردم و قعود مردمند. کمک میکنند که شورش نشود و قیام شکل نگیرد. اما مواسات شیعی کمک است برای قیام مردم. برای هجرت مردم. 🔻خیریه آمریکایی مردم را ضعیف نگه میدارد که آویزان پولدارها باشند اما مواسات و نصرت شیعی برای قدرتمند کردن مردم است. چگونه؟ وقتی پیوستار اجتماعی قوی شود یعنی روابط ولایی بین مردم تقویت شود آن وقت امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری ما را دچار دو قطبی و دعوا نمیکند. و اینگونه مطالبه گری ما تغییر حاکمان ضعیف یا فاسد را باعث میشود. ما را از یک جمعیت حداقلی محدود منزوی به یک حرکت مردمی گسترده تبدیل میکند. یادتان باشد که این دولت ضعیف بر پایه دو قطبی رای آورد. المومنون بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر. این یعنی مطالبه گری را در بستر روابط پر از محبت و مسوولیت دنبال کنید. تا دچار اختلاف و ضعف نشوید. راهمان برای جبران زخم های دوقطبی جامعه چیست؟ خدمت و نصرت و مواسات. 🔻چرا مواسات را در تقابل با عدالت انداختید؟ چون راه حلتان برای عدالت شما را متصل نمیکند به ایجاد حرکت عمومی در مردم. چرا مواسات را با خیریه آمریکایی اشتباه گرفتید؟ چون مفاهیم را ظاهرگرایانه و متحجرانه تحلیل میکنید. خیریه آمریکایی خیریه برای قعود است و خیریه شیعه خیریه برای قیام. خیریه ما را در اربعین باید ببینید و‌موکبهایش در حاج عبدالله والی و خمینی شهرش. در زخم عمیق روی شانه سید الشهدایش. 🔻دوران عدالت خواهی است بله و برای همین دوران مواسات است. @ali_mahdiyan 🏴 @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۱۸ جنایتی که در روز عاشورا خلاف قواعد جنگ انجام شد 🖤 حاج آقای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 کلیپ ویژه | عظمت زنانه نماهنگی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی شخصیت همه جانبه‌ی حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها: 🔸 عظمت زنانه، یعنی مخلوطی از شور و عاطفه‌ی انسانی 🔸 همراه با متانت شخصیت و استواری روح 🔸 که همه‌ی حوادث بزرگ و خطیر را در خود هضم میکند؛ 🔹در عین حال مردم را آگاهی میبخشد؛ 🔹 در عین حال امام سجاد را مانند یک مادر مهربان آرامش و تسلا میبخشد 🔹 در عین حال برای کودکان برادر و بچه‌های پدر از دست داده‌ی آن حادثه‌ی عظیم، امنیت و آرامش و تسلا ایجاد میکند. 🌺 بنابراین زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) یک شخصیت همه‌جانبه بود. ✅ اسلام زن را به این طرف سوق میدهد. ۱۳۸۴/۰۳/۲۵ 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🏴 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 💠دنبال بیانیه هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرید 🔻 رهبر انقلاب: به این فکر کنیم چرا انقدر طواغیت عالم و فراعنه عالم اصرار دارند که در آموزش و پرورش کشورها گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، نفوذ کنند؟ اصرار آنها به نفوذ به خاطر تاثیر آموزش و پرورش است. دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و تربیت انسانهایی که مثل او فکر کند و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود. الان هم شنیده‌ام ۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید. ۹۹/۶/۱۱ 🏴 @gamedovomenghelab
🚩 بعد از قیام حسینی، و شروع شد 🔸 سخنرانی امروز رهبر انقلاب در اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش: ✊ «امروز روز دوازدهم محرّم است. روز شهادت امام سجّاد (سلام اللّه علیه) بنا به قولی و به طور واضح و آشکار، روز شروع قیام زینبی و سجّادی. یعنی عاشورا قیام حسینی بود، بعد از عاشورا در واقع است. ✊ حرکت عظیم زینب کبری در درجه‌ی اوّل و امام سجّاد (علیه السّلام) و بقیّه‌ی زنان با عظمت آل‌اللّه در این دوران یکی دو ماهه‌ی بعد از آن، یک به است. کارهای بزرگی را انجام دادند. کربلا را و این شهادت بزرگ را کردند، کردند.» ۱۳۹۹/۰۶/۱۱ 🏴 @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
55.mp3
38.26M
♦️ السلام علیک یا رحمة الله الواسعة و یا مصباح الهدی و سفینة النجاة ⚫️ «مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء در دهه ‌اول محرم‌الحرام سال ۱۴۴۲» 🎙سخنرانی حجة‌الاسلام‌ والمسلمین‌ حاج شیخ محمد‌حسن‌ وکیلی 🔖 موضوع: انقلاب اسلامی ( ) 🔸 این مراسم تا شب عاشورا در مکان دانشگاه امام رضا علیه السّلام (میدان فلسطین) برگزار خواهد بود. ⏰ ساعت شروع سخنرانی ساعت ۲۰ ‼️ مراسم در فضای باز و با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار خواهد شد. 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🦋 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 💠دنبال بیانیه هستی👆
۲-کوفه؛ نهضت،نظام ؛ تاب آوری.mp3
14.37M
⭕️درس گفتارهای مجازی محرم۹۹ «کوفه؛ نهضت،نظام ؛ تاب آوری» پرده دوم: دوگانه غلط مومن ضعیف-فاسق قوی ☑️ @m_ghanbarian 🏴 @gamedovomenghelab
⭕️درس گفتارهای مجازی محرم۹۹ «کوفه؛ نهضت،نظام ؛ تاب آوری» پرده دوم: دوگانه غلط مومن ضعیف-فاسق قوی 🔸کوفه سه نظام تجربه کرد. هرسه اذیت شدند اما نظام اموی دوام آورد. کوفه هم عُمَر را به ستوه آورد و هم علی(ع)_البته هرکدام به جهتی_علیه عثمان هم شورش کرد! در این پرده به نقش دوگانه غلطی که از اول توسط خلیفه وقت در "روان جمعی" کوفه شکل داده شد می پردازیم. روزی خلیفه دوم در جمع مردم گفت:"مردم کوفه مرا به ستوه آورده اند !اگر مرد نرم خوئی را بر آنها حاکم گردانم او را تضعیف می کنند. واگر سخت گیری را بر آنها بگمارم از وی شکایت می کنند. کاش مرد نیرومند و امینی پیدا می کردم تا والی آنها کنم"! یعنی شکل دادن دوگانه غلط مدیریتی: یا مومن ضعیف یا فاسق قوی! واقعا نیرومند امین بین این همه صحابه نبود؟! این دوگانه اول تثبیت می شود و بعد در تجربه جمعی کوفه گزینه فاسق قوی فائق آمد و راه بر مومن نیرومند امین هم بسته شد! ✅ والیان این دو گانه: 1⃣ سعد ابی وقاص از تاسیس (17ه)تا 3سال و نیم والی بود. علت عزل: شکایت مردم از نماز او! 2⃣ زیاد بن حنظله (قاضی کوفه در دوره سعد). استعفاء پس از مدتی اندک. 3⃣ عمار یاسر: یکسال اندی والی و فرمانده جنگ. عزل به بهانه مومن ضعیف بودن! 4⃣ مغیره بن شعبه: خلیفه هم او را فاسق می دانست اما او گفت: فسق من زیانی برای تو ندارد. کاردانی و توانائی من برای تو فسقم برای خودم! (هنوز هم این تئوری در مدیریت برخی هست) باز بر او اعتراض شد و به عزل انجامید. 5⃣ سعد ابی وقاص: که همان سال شورای 6نفره تشکیل و سعد هم عضو آن بود. خلیفه از دنیا رفت اما وصیت کرد سعد والی کوفه باشد. عثمان او را یکسال نگهداشت. بخاطر اختلافش با عبدالله بن مسعود(متصدی بیت المال) عثمان هردو را عزل کرد. 6⃣ ولید بن عقبه: برادر مادری عثمان و کسی که رسما قرآن فاسقش خوانده بود(ان جائکم فاسق...). مشروب می خورد. نماز صبح را سر مستی 4رکعت خواند و...! اعتراض مردم را موجب شد و با پیگیری امیر المومنین عزل شد و بر او حد جاری شد. 7⃣ سعیدبن عاص: باز اموی و از خویشان عثمان. اول منبر و محراب ولید را آب کشید اما بعد حیف و میل بیت المال موجب اعتراض عمومی شد. اینبار اعتراضات به بنی امیه و شخص عثمان متوجه شد. مردم او را از کوفه اخراج و به امارت ابو موسی رضایت دادند. 8⃣ ابوموسی اشعری: فقط طبری قائل است دوره ای پیش از این بعد عمار یاسر و قبل از مغیره والی بود که باز دوام نیاورد. اینبار با اخراج سعید مردم او را والی کردند و عثمان رضایت داد. امیر المومنین هم او را موقتا ابقاء کرد. ✅ تحلیل در دوگانه ای که از اول برای کوفه چیده شد، گزینه سوم که تنها گزینه صحیح است(مومن نیرومند امین) حذف شد. به بهانه نبودن چنین مدیری بین مومن ضعیف و فاسق قوی و کاردان مردم تجربه داده شدند و به مرور فکر جمعی کوفیان همان فاسق قوی را ترجیح داد. اول فسقی در حد ولید را نمی پذیرفت اما در والیان دوره بعد بنی امیه این مقدار هم معفو بود! سعد ابی وقاص را اول نماز بهتر ازش می خواستند اما در دوره بعد با اوونماز و اشرافیتش مشکلی نداشتند(خلیفه برای تبار گرائی اش او را تعویض کرد). حتی عمار شاید چون استبداد و دسیسه مثل مغیره را روا نمی داشت در مومن ضعیف طبقه بندی شد و در شهر نظامی کوفه شانس بقاء نیافت. والا در زمان او منطقه دینور و خراج 5میلیون درهمی اش عاید کوفه شد. اینها خبر می دهد این شهر با این روان اجتماعی جدید شکل گرفته آزادی و مردم سالاری علی(ع) را بر نمی تابند و معامله مومن ضعیف با او می کنند! ☑️ @m_ghanbarian 🏴 @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | انسان‌سازی؛ منطقِ ایجادِ دستگاه عظیم آموزش و پرورش گزیده سخنرانی رهبر انقلاب در اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش 💻 @khamenei_ir 🏴 @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | خصوصیّات انسانِ منطبق بر تفکّر اسلامی گزیده سخنرانی رهبر انقلاب در اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش 💻 @khamenei_ir 🏴 @gamedovomenghelab
👌 استعدادِ نجات‌بخش 🌱 استعدادهایی که باید شناسایی و پرورش داده شوند 🏴 @gamedovomenghelab
🤔 امام بیمار یا امام مبارز؟! 🔻 آقا یک تحریف تاریخی را رسوا می‌کنند ⚫️ برشی از کتاب علیه‌السلام به مناسب ایام شهادت امام سجاد علیه‌السلام 😔 امام سجاد علیه‌السلام را یک آدم ضعیف بی‌اراده بازیچه بیمار معرفی کردند؛ امام بیمار! هیچ نام دیگری، هیچ عنوان دیگری، هیچ لقب افتخارآمیز دیگری غیر از «بیمار» برای یک امام پیدا نکردند. آن هم چه امامی؟! امام چهارمی که به نظر ما بنیان‌گذار نهضت مخفی شیعه بعد از واقعه کربلا است؛ کسی که ضامن همه نهضتهایی است که در طول تاریخ تشیع به وسیله شیعه انجام گرفته. امام سجاد مادر همه اینها و به وجود آورنده اینهاست. 🙁 شیعه امروز امام سجاد را یک بیمار می‌داند؛ در حالی که بیماری ایشان محدود به چند روز درکربلاست. خب، شما هم در عمرتان چند روز بیمار می‌شوید؛ بنده هم بیمار می‌شوم، هر آدم ورزشکار قوی هیکلی هم بیمار می‌شود، اسم بیمار که دیگر نباید تا آخر روی این شخص بماند. به جای نامها و این عناوین افتخار آمیز: امام مجاهد، امام عالم، امام آگاه، امام سازمان‌بخش، امام تشکیلات ده، امام به وجودآورنده نهضت، امامی که موتور گردونه تاریخی تشیع است، بگویند:«امام بیمار!» ☀️ پس ببینید که واقعا این شیوه دشمن قرار گرفته و ما امروز در مقابل یک تحریف چندین قرنی قرار داریم، ما در مقابل یک چنین انبوه متراکمی از دروغ قرار داریم. بایستی از لابه لای این همه دروغ‌ها، این همه ظلمتهای متراکم، حقیقت منور را، حقیقت درخشان را کشف کنیم و بیرون بیاوریم. کار مشکلی هم هست، اما شدنیست. ✔️ امام خانه نشین هم چون امام بیمار، تحریف تاریخ است. 🏴 @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
990610-Panahian-MohafezeKareeGhatlegahEnghelab-01-18k.mp3
10.37M
🔉 ؛ قتلگاه انقلاب ، تحول‌خواهی؛ 📅 جلسه اول | ‌۹۹/۰۶/۱۰ 🕌 هیئت دانشگاه هنر 👈کیفیت بهتر: 📎 Panahian.ir/post/6491 🏴 @gamedovomenghelab
جلسه ششم تربیت جوان گام دوم.mp3
38.17M
♦️ السلام علیک یا رحمة الله الواسعة و یا مصباح الهدی و سفینة النجاة ⚫️ «مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء در دهه ‌اول محرم‌الحرام سال ۱۴۴۲» 🎙سخنرانی حجة‌الاسلام‌ والمسلمین‌ حاج شیخ محمد‌حسن‌ وکیلی 🔖 موضوع: انقلاب اسلامی ( ) 🔸 این مراسم تا شب عاشورا در مکان دانشگاه امام رضا علیه السّلام (میدان فلسطین) برگزار خواهد بود. ⏰ ساعت شروع سخنرانی ساعت ۲۰ ‼️ مراسم در فضای باز و با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار خواهد شد. 🏴 @gamedovomenghelab
۳-کوفه؛ نهضت،نظام ؛ تاب آوری.mp3
13.76M
⭕️درس گفتارهای مجازی محرم ۹۹ «کوفه؛نهضت،نظام؛تاب آوری» پرده سوم: اولین نهضتِ کوفه ☑️ @m_ghanbarian 🏴 @gamedovomenghelab
⭕️درس گفتارهای مجازی محرم ۹۹ «کوفه؛نهضت،نظام؛تاب آوری» پرده سوم: اولین نهضتِ کوفه 🔸اولین نهضت کوفه شوریدن علیه عثمان است که بالاصاله کوفی است. علیه تبعیض اموی است. این تبعیض را به ترتیب: موالی و اهل ذمه، بعد قبایل عرب یمنی و... و تابعین، بعد انصار و بعد مهاجرین غیر قریشی و بعد غیر اموی ها؛ بیشتر درک می کردند چون خاستگاهش تبارگرائی اموی بود. ✅ تبارگرایی عثمان عبدالرحمن عوف او را "عمید(تکیه گاه) بنی امیه" می خواند. فدک و کل خمس غنیمت آفریقا(500000دینار) را به یک دامادش(مروان) و خمس غنائم مصر(300000دینار) را به داماد دیگرش(برادر مروان) داد! چراگاه های مدینه قرق و انحصار اسبها و شتران غنیمت بنی امیه بود! شام که از اول دست پسران ابوسفیان بود(بعد از ابوعبیده جراح تا آخر معاویه حاکم بلا منازع بود) دو ولایت بزرگ عراق هم، بصره دست پسر عمه اش عبدالله بن عامر بن کُریز وکوفه را به برادر مادری اش ولید بن عقبه داد. پس از ولید، سعید بن عاص اموی رسما کل عراق را بوستان بنی امیه می خواند! ✅ آرایش جمعیتی جدید در این زمان تقریبا نیم کوفه را موالی، اهل ذمه و کسبه ای که به کوفه مهاجرت کرده بودند تشکیل می داد. نسل جدیدی از متولدین از نظامیان عرب با زنان ایرانی در کوفه به جوانی رسیده بودند. به گونه ای که برخی والیان کوفه(مثل مغیره) بخاطر کثرت جمعیت این جمعیت، زبان فارسی آموختند. مساجد: الموالی و الحمراء و... گویای رشد جمعیت اینان است. این مساله بنی امیه را نگران کرده بود که نکند روزی علیه اعراب شورش کنند لذا حتی معاویه نقشه ی به کشته دادن برخی را داشت که احنف بن قیس مانع شد. بعد سیاست کوچاندن اجباری تعقیب شد. این نسل جدید مسلمانان در تحقیر و آزار بودند. پیاده نظام قرار داده شده و درپرداخت غنیمت و مستمری به آنهاهم مضایقه می شد. ازدواج با زن عرب برایشان ممنوع و حاکم، طلاق اجباری می داد! علم و ادب ممنوع نبود اما مشاغل و پست های سیاسی (مثل قضاوت و...) برایشان ممنوع بود! با اموی گرایی عثمان این حس تبعیض به سایر قبایل عربِ غیر اموی هم منتقل شد و زمینه شورش گردید. ✅ کلید خوردن نهضت(آن 9نفر!) اعتراضات با فسق حاکم 5ساله(ولید) شروع شد و در دوره سعید بن عاص ادامه یافت. او مروج تئوری تبعیض امویان بود که عراق را بوستان خودشان می خواندند. اعتراضات در جلسات شبانه او شروع شد که حتی رئیس شرطه اش تا بیهوشی کتک خورد. سعید 9نفر را به عثمان اسم داد که ریشه اعتراضاتند و آنها به شام تبعید شدند. در کلیسای مریم سکونت داده شدند و معاویه به آنها سر میزد. با معاویه هم بحثشان شد طوری که او هم کتک خورد! معاویه برای حفظ شام از عثمان خواست آنها را برگرداند. برگشت آنها حس پیروزی داشت و اعتراضات را در کوفه وسیع تر کرد. اینبار به حمص تبعید شدند وآنجا ماندند تا آزاد گذارده شدند هرجا می خواهند بروند. کوفیان هم سعید را اخراج کردند . مالک با 200 کوفی وحکیم با 100بصری و عبدالرحمان با 300مصری به مدینه آمدند و با همکاری معترضین مدینه 4ماه خانه عثمان را محاصره و بر او شوریدند که عثمان هم کشته شد. بدین طریق اولین نهضت کوفه رقم خورد اما هزینه سنگینی مثل مقابله با سپاه شام نداشت. مدینه موافق آن بود و اقبال عمومی داشت.کوفه در نهضت اول تاب آورد. ☑️ @m_ghanbarian 🏴 @gamedovomenghelab
🔰سخن نگاشت | خروجی ۱۲ ساله آموزش و پرورش باید تربیت انسان منطبق بر تفکر اسلامی باشد 🔻رهبر انقلاب: ما در جمهوری اسلامی میخواهیم در این مجموعه‌ی دوازده‌ساله انسان تربیت بشود. خصوصیّت این دوازده سال هم این است که بهترین زمانهای فراگیری است؛ از این جهت مهم است. ما میخواهیم خروجی این دستگاه عظیم، یک خروجی‌ای باشد منطبق بر تفکّر اسلامی. ۹۹/۶/۱۱ 🏷 ارتباط تصویری رهبر انقلاب با سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش 💻 @khamenei_ir 🏴 @gamedovomenghelab