eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 چه کسی برنده خواهد شد! آینده متعلق به کدام کشورها خواهد بود؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ اگر اقتصاد به معنای واقعی کلمه مردمی نشد، جمهوری سیاسی هم نخواهیم داشت! برنامه ثریا/ نقد برنامه هفتم توسعه/ ۱۹شهریور۱۴۰۲/ حجت الاسلام 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه
PWQ_Volume 5_Issue تابستان 92 - مسلسل 16_Pages 7-42.pdf
555.4K
💠 عقلانیت سکولار و قدسی در ساحت جهان‌دانی، جهان‌داری و جهان‌آرایی ✴️ این عقلانیت بازتاب جهان‌دانیِ خاصّ انسان مدرن است که جهان طبیعی و اجتماعی را از معنای قدسی عریان نموده و با سکولاریسم و دموکراسی تزیین کرده است. اما علامه طباطبایی روایتی قدسی از عقلانیت دارد . ایشان معیار عقلانیت را هماهنگی با فطرت اصیل و سالم انسانی می‌داند. عقلانیت فطری جهان هستی را با معنا و انسان را مکلف به جهان­داری و جهان­آرایی بر اساس فطرت می‌داند. فصل‌نامۀ «آیین حکمت»، سال پنجم، تابستان۱۳۹۲، مسلسل ۱۶ 💠@parsania_net
1_1705530394.mp3
4.44M
در زندگی رسول‌ خدا یک چیز وجود دارد که آن مستمر است؛ بقیّه‌ی چیزهایی که در حیات اجتماعی پیغمبر هست، غیر از خصلتها و صفات معنوی و خود پیغمبری و مانند اینها مقطعی و مربوط به زمانها است؛ آنچه در زندگی اجتماعی پیغمبر و در شخصیّت آن حضرت به ‌عنوان یک رهبر از اوّل تا آخر ادامه دارد، است. بیانات در شب رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در کانون توحید تهران ۱۳۶۵/۰۸/۱۰
🔖 🏴 به مناسبت شهادت امام حسن علیه‌السلام ◾️ علت شکست امام حسن عبارت بود از: - ضعف بینش عمومی، علت اصلی؛ - و آمیخته‌شدن ایمان به انگیزه‌های مادی. ◾️ در زمینۀ ضعف بینش عمومی، مردم بسیاربسیار ناآگاه بودند انصافاً، و ایمانِ مذهبی‌شان هم آمیخته شده بود به انگیزه‌های مادی. برایشان مادیت شده بود اصل. ◾️ متزلزل‌شدن ارزش‌ها از ده، بیست سال قبل از آن؛ از حدود ده، پانزده سال قبل از ماجرای صلح امام حسن، ارزش‌ها ذره‌ذره متزلزل شده بود. یک مقدار تبعیض و یک مقدار این چیز‌ها به‌وجود آمده بود و همۀ اینها موجب شد که امام حسن نتواند مقاومت کند. 📃 بیانات مقام معظّم رهبری در تاریخ ۱۳۶۸/۲/۲ 📚 کتاب حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راه جذب دل‌ها، منتقل کردن سخن نیک اهل‌بیت علیهما السلام 🔸 شرح حدیثی از امام رضا (علیه‌السلام) توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
1⃣ بخش اول: ⏪🔸 باید اعتراف کنیم که زندگی ائمه (علیهم‌السّلام) به درستی شناخته نشده و ارج و منزلت جهاد مرارت‌ بار آنان حتی بر شیعیانشان پوشیده مانده است. ⏪🔸 حیات سیاسی برجسته‌ترین چهره‌های خاندان نبوت که دو قرن و نیم از حساس ترین دوران‌های تاریخ اسلام را در برمی‌گیرد با غرض‌ورزی یا بی‌اعتنایی و یا کج‌فهمی بسیاری از پژوهندگان و نویسندگان روبرو شده است .... زندگی امام هشتم که قریب بیست سال از این دوره‌ی تعیین کننده و مهم را فرا گرفته از جمله‌ی برجسته‌ترین بخشهای آن است که بجاست اگر درباره آن تأمل و تحقیق لازم بکار رود. ⏪🔸 تاریخ نتوانسته است ترسیم روشنی از دوران ده ساله‌ی زندگی امام هشتم در زمان هارون و بعد از او در دوران پنج ساله‌ی جنگهای داخلی میان خراسان و بغداد به ما ارائه کند، اما به تدبر میتوان فهمید که امام هشتم در این دوران همان مبارزه‌ی دراز مدت اهل‌بیت را که در همه اعصار بعد از عاشورا استمرار داشته با همان جهت‌گیری و همان اهداف ادامه می‌داده است. 💬 بخشی از پیام رهبر انقلاب به کنگره امام رضا ع در سال۶۳ ╭━═━━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╮ @gamedovomenghelab ╰━═━━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╯ ☄️ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مردمی‌سازی حکمرانی در اربعین 🔸 اربعین نظم حکمرانی [موجود] را بهم می‌ریزد. تنها راه نجات ما، مردمی‌سازی حکمرانی است. دولت باید آسان‌سازی، تنظیم‌گری، سامان‌دهی زیرساخت‌ها و زمینه را برای حضور مردم فراهم کند. 🎙 محمدهانی ایرانمنش
🔰 پیامبر اسلام؛ پایه‌گذار قرنها پرچم‌داری مسلمانان در عرصه علم 💠 امام خامنه‌ای: قرن‌ها بعد از ظهور اسلام، در دنیا بودند؛ یعنى تا پانصد سال پیش، ششصد سال پیش، در همین که امروز مادر دانش در دنیا به حساب مى‏‌آید و مشعل دانش در دست اروپایى‏ها است، علم محدود بود به نسخه‏‌هاى خطّى ترجمه‌شده‌ی یا از عربى و یا از بعضى نوشته‏‌هاى قدیمى یونانیان، مثل ارسطو و غیره... و کسانى که میخواستند بیشتر بیاموزند، به ‏هاى_اسلامى مراجعه میکردند. تا قرن‌هاى متمادى، مشعل علم دست مسلمانها بود؛ یعنى تا هشت قرن یا نُه قرن بعد از ظهور اسلام. این کارى بود که پایه‌‏ى آن را پیغمبر در همان ده سال [حکومت اسلامی] گذاشت. 🔹 ‌بخشی از بیانات در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت ۲۸ صفر. ۱۳۶۷/۷/۱۷
2⃣ بخش دوم: 🔴 مهمترین چیزی که در زندگی ائمه بطور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، عنصر "مبارزه حاد سیاسی" است. ✅ این مبارزه بزرگترین هدفش تشکیل نظام اسلامی و تأسیس حکومتی بر پایه‌ی امامت بود. 🔴 بیشترین دشواریهای زندگی مرارت‌بار و پر از ایثار ائمه و یاران آنان بخاطر داشتن این هدف بود و ائمه از دوران امام سجاد و بعد از حادثه‌ی عاشورا به زمینه‌سازی درازمدت برای این مقصود پرداختند. در تمام دوران صد و چهل ساله‌ی میان حادثه‌ی عاشورا و ولایت‌عهدی امام هشتم جریان وابسته به امامان اهل بیت -یعنی شیعیان- همیشه بزرگترین و خطرناکترین دشمن دستگاههای خلافت به حساب می‌آمد. 💬 بخشی از پیام رهبر انقلاب به کنگره امام رضا ع در سال۶۳ ╭━═━━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╮ @gamedovomenghelab ╰━═━━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╯ ☄️ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
3⃣ بخش سوم: ⏪🔹 در این حادثه[حادثه ولیعهدی] امام هشتم علی‌بن‌موسی‌الرضا ع در برابر یک تجربه تاریخی عظیم قرار گرفت و در معرض یک نبرد پنهانی سیاسی که پیروزی یا ناکامی آن می‌توانست سرنوشت تشیع را رقم بزند، واقع شد. ⏪🔹 مأمون با هوشی سرشار و تدبیری قوی و فهم و درایتی بی سابقه قدم در میدانی[حادثه ولیعهدی] نهاد که اگر پیروز می‌شد و اگر میتوانست آنچنانکه برنامه ریزی کرده بود کار را به انجام برساند، یقیناً به هدفی دست می‌یافت که از سال چهل هجری یعنی از شهادت علی‌بن‌ابی‌طالب ع هیچ یک از خلفای اموی و عباسی با وجود تلاش خود نتوانسته بودند به آن دست یابند، یعنی می‌توانست درخت تشیع را ریشه‌کن کند، و جریان معارضی را که همواره همچون خاری در چشم سردمداران خلافتهای طاغوتی فرو رفته بود، بکلی نابود سازد. اما امام هشتم با تدبیری الهی بر مأمون فائق آمد و بطور کامل او را شکست داد. و تشیع، نه تنها ضعیف یا ریشه‌کن نشد بلکه حتی سال دویست و یک هجری، یعنی سال ولایت عهدی آن حضرت، یکی از پربرکت‌ترین سالهای تاریخ تشیع شد. 💬 بخشی از پیام رهبر انقلاب به کنگره امام رضا ع در سال۶۳ 🏴 🏴 🏴 ╭━═━━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╮ @gamedovomenghelab ╰━═━━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╯ ☄️ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
34.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 | پنج ضلع حاکمیت مردمی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 🔹 سومین رویداد رشد و توانمندسازی دستیاران استانداران در امر مردمی‌سازی دولت
📣 | نشست هم اندیشی «کمک داور» 🔸 بررسی نقش متقابل مردم و دولت در حکمرانی مردمی اقتصاد ➖چهارشنبه ➖۲۹ شهریور ۱۴۰۲➖ ساعت ۸ تا ۱۱➖ تهران➖ خیابان انقلاب اسلامی➖ بین خیابان ولی عصر (عج) و برادران مظفر شمالی➖ پلاک ٩٠٧ ➖ خانه اندیشه ورزان➖ 📌 اطلاعات بیشتر و لینک شرکت در نشست: 🔗 iranthinktanks.com/news1797
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی یعنی مردم‌سالاری دینی 🔹 بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت 📲 پخش زنده مراسم را از اینجا ببینید👇 Farsi.khamenei.ir/live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بیان زیبای آقای رئیسی در قلب طاغوت! 💥 قدرت‌های کهنه درحال افولند، آن‌ها گذشته‌اند و ما آینده‌ایم! 💯 آینده از آن منجی است که پیامبران وعده دادند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی: قرآن هرگز نمی‌سوزد 🔹قرآن ابدی است و تا زمین، زمین است و زمان زمان، باقی است. آتش توهین حریف حقیقت نخواهد شد.
گام دوم انقلاب
📹 رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی یعنی مردم‌سالاری دینی 🔹 بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار پیشک
⬅️ رهبر انقلاب: مسئلۀ دشمن، جمهوری اسلامی‌ست؛ مسئلۀ اصلی این است. ⬅️ رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی یعنی مردم‌سالاری دینی
📸 هیچ انسان و جامعه‌ای بدون احساس مسئولیتِ آگاهانه به سعادت نمی‌رسد. +
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک پیام تاریخی در ساعات اول جنگ 🔹ساعاتی پس از بمباران فرودگاه مهرآباد توسط رژیم صدام، آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان نماینده حضرت امام خمینی پیامی را خطاب به ملت ایران بصورت رادیویی تلفنی صادر می‌کنند. 🔹ایشان در این پیام تاریخی ملت را رسما از تهاجم صدام به کشور باخبر کرده و آنان را به حفظ آرامش و رد شایعات دعوت می‌کنند و به مردم اطمینان می‌دهند که ارتش جمهوری اسلامی در برابر تجاوزکنندگان خواهد ایستاد.
هرچه قدرت‌تان بیشتر باشد، باید بیشتر تواضع و ترحّم کنید. «اقتدار» با «زبان خوش» و «رفتار مهربانانه» هیچ منافاتی ندارد؛ با زبان نرم، گاهی بیشتر و بهتر می‌شود خیلی از موفّقیّت‌ها را به دست آورد. البتّه یک جاهایی لازم است انسان جور دیگری عمل کند؛ هر جایی یک اقتضائی دارد. بیانات در دیدار فعالان دفاع مقدس، ۲۹/۶/۱۴۰۲. https://khl.ink/f/5388
✅🔆نکته ای درباره مرحله بعد از فروکش کردن اغتشاشات 🖌حسین مهدیزاده 1️⃣ از 2️⃣ سال گذشته و در ایام اغتشاشات این سخنرانی از استاد میرباقری را باز نشر کردم و توضیح دادم که چطور ایشان معتقد است که هیات های مذهبی، فعلا تنها نهادی است که ظرفیت میزبانی توامان اعتراض و امید به نفع دین و انقلاب اسلامی را با دارد. ما باید به فکر پایان دادن به گسل هایی که غربگراها مدام تولید و بازتولید می کنند هم باشیم و هیات ها می توانند با پذیرش این مسئولیت، یک ماموریت جدید و بزرگ و متفاوت را به نفع مکتب اهلبیت بر عهده بگیرند. واضح است که این تغییر، نیاز به افزایش دانش و کمی تغییر و تحول در هیاتها خواهد داشت (چنانچه در دهه 70 و 80 که هیات ها به کمک سیاست ورزی نیروهای انقلابی آمدند، هیات ها را کمی تغییر دادند تا بتوانند سیاست را در ساختار هیات جا بدهند) اما این مساله مهم است و باید به سمت آن حرکت کرد و نباید از این حرکت ترسید. اما امسال محرم و صفر، عده ای که اهمیت وحدت کلمه در ساخت یک جامعه را نمی فهمند، موفق شدند که خلاف این طرح را جا بیندازند، به نحوی که گویی هیات های حسینی نمی خواهند میزبان ضعیف الایمانهای علاقه مند به امام حسین(ع) باشند. یادم هست که من همیشه وقتی بحث نظریه اجتماعی را در کلاسها مطرح می کردم، وقتی به نظریه اجتماعی امت اسلامی می رسیدم، وقتی می خواستم از قدرت این نظریه بگویم، از مخاطبین سوال می کردم که کدام نهاد همین الان در جامعه ما هست که اگر آدم بی دین، سگ باز و عرق خور و بی حجاب وارد آن بشود، شما نگران نمی شوید که نهاد شما متلاشی شود، بلکه مطمئن هستید که آن نهاد، اجازه نمی دهد که آن انسان بی دین، با مناسبات و قدرتهای اجتماعی اش وارد شود، بلکه پیچ و مهره های اجتماعی او را باز می کند و به درون خود می برد و به مرور هضم می کند؟ بعد با آنها یک به یک این ساختارهایی که می شناختیم را بررسی می کردیم: خانه مسکونی ویلایی یا آپارتمانی که کاربری آن زندگی خانوادگی است، اداره های دولتی، بسیج ادارات، مدارس آموزش و پرورش، مساجد و بسیج آنها، یک فروشگاه هایپرمارکت، یک فروشگاه لباس سبک زندگی ایرانی اسلامی، یک مال، یک مجتمع آپارتمانی مثل اکباتان و بهجت آباد تهران و.... انگاه از هیات(چه در حسینه باشد و چه در یک سوله باشد و چه خانگی) و مشایه اربعین می گفتیم. گویی این ساختارها، جذابیتشان اصلا در نقطه مقابل روابط انسان عرق خور و بی دین است. اخلاق هیات، در درون آن جذاب است و نداشتن آن بی کلاسی است، اگر درونش بیایی افت دارد که اخلاق بازاری و اخلاق تند و عصبی و... داشته باشی. افت دارد که اختلاط داشته باشی. افت دارد که به نامحرم نگاه کنی. و جالب اینکه مخاطبین هم این را درک میکردند و تایید می کرد و به وجد می آمدند که ما برای ساخت نهادی برای نظریه اجتماعی امت، چیزهایی داریم که می توانند الگوی ما باشند. در پستی که به بهانه شعر اقای سهرابی درباره لاک سیاه دختران پشت دسته عزاداری (اینجا) هم نوشتم که ما قرار نیست طرفدار ضعیف الایمانها باشیم، قرار است مشفقانه، نوعی از میزبانی را تدبیر کنیم که زمینه تغییر و تحول در آنها را ایجاد کند و هیات این ظرفیت عظیم را دارد و موضع گیری که امسال درباره آمدن و نیامدن مذهبی ها به هیات ها رخ داد، بیشتر از ترس این بود که آیا هیات ها می توانند تغییر ایجاد کنند یا اینکه خودشان در این تغییر هضم خواهند شد؟! مثل این که فکر کنیم این بیماری آنقدر خطرناک است که بیمارستان را هم آلوده می کند، لذا بیمار را به بیمارستان راه ندهیم! 🆔 @social_theory
گام دوم انقلاب
✅🔆نکته ای درباره مرحله بعد از فروکش کردن اغتشاشات 🖌حسین مهدیزاده 1️⃣ از 2️⃣ سال گذشته و در ایام اغ
✅🔆نکته ای درباره مرحله بعد از فروکش کردن اغتشاشات 🖌حسین مهدیزاده 2️⃣ از 2️⃣ گذاشتم محرم و صفر تمام شود، 25 شهریور بگذرد و حالا که دیگر التهابی وجود ندارد، یکبار دیگر این سوال را مطرح کنم که خب حالا مرحله بعد چیست؟ مگر مرحله بعد باز ترکیب جامعه بعد از هر گسست نیست؟ چه کسی می تواند این جوشکاری جدید را انجام بدهد؟ مسئولان؟ سلبریتی های مذهبی یا مدرن؟ یا .... کدام نهاد اجتماعی ظرفیت این را دارد که میزبان این جوشکاری بعد از گسست باشد؟ پارک؟ دانشگاه؟ مدارس علمیه حوزه؟ خیابان؟ تلویزیون؟ قد و قواره یک سوال جامعه شناسانه واقعی حدودا این چنین است! جامعه شناسی یعنی دانش مطالعه چیزی به اسم جامعه. جامعه هم تشکیل شده از نهادهایش. جامعه شناس باید بتواند به این سوال جواب بدهد که این نهادها از طریق تجزیه و ترکیب با همدیگر، چگونه اتفاقات و رویدادها را خلق میکنند و الا پرداختن به این که جامعه اصل است یا فرد و کدام اصیل است که نقطه صفر است! دشمن ما از این طریق حادثه خلق می کند اما ما فقط تکنولوژی راهپیمایی و شعار و جدل را بلد هستیم و کنشگری از طریق کسر و انکسار نهادها و ضرب و تقسیم آنها در همدیگر را اصلا بلد نیستم. جامعه شناس، با بلد بودن این ابزارها به رهبر و مصلح و یا طراح اجتماعی بدل می شود. بدون ورود علم به این ساحت، سخن از علوم اجتماعی اسلامی و تمدنی، اصلا چه ضرورتی دارد؟ اگر قبل از این بایستیم و یا بعد از وقایع، فقط برای تحلیل پسینی پیدایمان شود، این علم را بگذاریم در کوزه، آبش را بخوریم بهتر نیست؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 برای امام زمان(عج) دلبری کنید! 👈🏻 سفارش راهبردی امام حسن عسکری(ع) در مورد اهل سنت