eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ رهبر انقلاب: حرف انقطاع نسلی [شکاف نسلی] حرف روشنفکرها در گعده های روشنفکری است‼️ واقعیت ها غیر این است💯 🔻 واقعیت ها رو درست ببینیم❗️ 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
🔻شکاف نسلی و واقعیّت عینی: دهۀ هشتادی‌ها چه هویّتی دارند؟ 🖊 مهدی جمشیدی ۱. از جمله دلایلی که موجب شده برخی از تحلیل‌گران، معتقد به پدیدآمدن «شکاف نسلی» در جامعۀ ایران باشند و به‌طور خاص، «دهۀ هشتادی‌ها» را «دیگریِ ارزش‌های اسلامی و انقلابی» قلمداد کنند، «تعمیم‌دادن» برخی از «نمودهای محدود» و «ظهورهای اقلّی» است. چنانچه جامعه با پیش‌فرض‌های منفی مطالعه شود، «واقعیّت‌های نظم‌ستیز» و «عینیّت‌های نابهنجار»، بیشتر دیده می‌شوند و انسان برای اثبات نظرِ پیشینی خویش، در جستجوی هر شاهد و مؤیّدی برمی‌آید که با آن همخوان است. ازاین‌رو، حتّی واقعیّت‌های «تنگ‌دامنه» و «ناچیز» نیز معیار قضاوت قرار می‌گیرند و برداشتی صورت‌بندی می‌شود که در آن، «اقلّیّت‌های آسیب‌دیده»، نمایانگر وضعِ اکثری در جامعه معرفی می‌شوند. این در حالی است که در همۀ جامعه‌ها، «ریزش‌های حداقلی» و «سقوط‌های موردی» وجود دارد و این‌گونه نیست که همگان، منطبق با هنجارهای رسمی باشند. اگر به «بُرش‌های گزینشی» از نوجوانان و جوانان بسنده نشود و «تصویر کلّی» و «برداشت فراگیر» از آنها شکل بگیرد، مشخص خواهد شد که داوری‌های منفی، بیانگر واقعیّت نیست و این اقلّیّتِ مطلق امّا پُرجلوه، «اکثریّت» نیستند. ۲. اشکال دیگر این تحلیل‌ها، «ظاهربسندگی» است؛ به این معنی که ظواهر خاصی، متضاد با «ایدئولوژیِ انقلابی» انگاشته می‌شوند و آن‌گاه همۀ کسانی‌که چنین ظاهری را برگزیده‌اند، نامؤمن و غیرانقلابی شمرده می‌شوند. این در حالی است که بارها مشاهده کرده‌ایم که نوجوانان و جوانانی با ظواهری که از نظر فرهنگ اسلامی و انقلابی، چندان پسندیده نیستند، خویش را در امتداد تفکّر انقلابی تعریف می‌کنند و سرسختانه، نسبت به ایدئولوژیِ انقلابی، اظهار وفاداری می‌کنند. این امر به آن معنی است که «تفاوت ظاهری»، معیار کاملی بر داوری نیست، بلکه گاه، رهزن و غلط‌انداز است. همچنان‌که همۀ معتقدان به ایدئولوژیِ انقلابی از نظر باطنی، «یکسان» و «در نقطۀ کمال» نیستند، از نظر ظاهری نیز چنین وضعی وجود دارد. این وضع نشان‌دهندۀ وجود «ترکیب‌های متناقض» در زندگی انسان‌ها هستند؛ زندگی انسان، «حالت پیوستاری» دارد و انتخاب‌های انسان در «مراتب مختلف» قرار می‌گیرند. ۳. در امتداد بند پیشین باید افزود که حتّی درجاتی از «انتقاد فرهنگی» و «اعتراض سیاسی» نیز به معنی «مخالفت با ایدئولوژیِ انقلابی» نیست، چنان‌که حتّی اصیل‌ترین و جدّی‌ترین نیروهای انقلابی نیز چنین ناخشنودی‌ها یا ناسازگاری‌هایی دارند و از برخی جهت‌گیری‌ها یا انتخاب‌ها، «انتقاد صریح» می‌کنند و «بیان تند» دارند. در میان نوجوانان و جوانان نیز کسانی هستند که به برخی از لایه‌های حاکمیّت، نقد دارند و زبان به اعتراض و چالش‌گری می‌گشایند، امّا این رفتارها به معنی عبور آنها از ایدئولوژیِ انقلابی و تبدیل‌شدن‌شان به دیگری نیست. شخصیّت بسیاری از آنها، حاصل ترکیبی از همین «حمایت‌ها» و «مخالفت‌ها» است و چنین نیست که «یک‌دستیِ مطلق» بر هویّت آنها حاکم باشد. این در حالی است که برخی تحلیل‌گران اجتماعی، به صرف این‌که کسانی نسبت به یک سیاست و جهت‌گیری مخالفت دارند و فریاد اعتراض برمی‌آورند، آنها را از دامنۀ انقلاب خارج می‌دانند و می‌گویند جامعه از ایدئولوژیِ انقلابی عبور کرده است. ۴. از سوی دیگر، برخی رفتارها و انتخاب‌های نوجوانان و جوانان نیز «مقطعی» و «موسمی» هستند و نباید آنها را «گزینش نهایی» و «نظر تثبیت‌شده» قلمداد کرد. این وضع از غلبۀ «هیجان» و «احساس» برمی‌خیزد؛ چنان‌که با «گذر زمان» و «روشنگری»، گرایش آنها دگرگون می‌شود. ازاین‌رو، نباید این «وضع شناور» و «حالت متغیّر» را اصل و ثابت انگاشت و از آن چرخش‌های فرهنگیِ «پایدار» و «نهایی‌شده» را نتیجه گرفت. این‌چنین تغییرها و نوسان‌هایی در همۀ جامعه‌ها و در میان بسیاری از طبقات اجتماعی وجود دارند و باید از طریق مطالعات طولی، «تداوم» یا «تغییر» وضع را سنجش کرد. پس هر آنچه که امروز هست، به طور ضروری و حتمی، فردا نیست و انتخاب‌های کنونی، به معنی «امتناع تجدیدنظر» نیستند. ذائقۀ فرهنگی، در حال «شدن» و «صیرورت» است و در عین حال، برخی «افت‌وخیزها» و «فرازونشیب‌ها» را تجربه می‌کند. ۵. نقص مهم دیگر، «آرمان‌شهرانگاریِ گذشته» است؛ چنان‌که برخی تحلیل‌گران اجتماعی، «روایت‌های مطلق» از دهۀ شصت دارند و تصوّر می‌کنند که جامعه در آن زمان، «تهی از عیب» و «دورافتادۀ از خطا» بوده و «زاویه» و «فاصله»‌ای در میان نبوده است. مطالعۀ تاریخ فرهنگیِ دهۀ شصت نشان می‌دهد که گذشته، آنچنان هم «طلا» نبوده است، همان‌طور که امروز نیز «مس» نیست. نباید به بهانۀ ناگفتۀ تخریب و ملامتِ امروز، دربارۀ گذشته، «مبالغه» کرد تا در نهایت، جمع‌بندی این شود که گرفتار «شیب نزولی» در عرصۀ هویّت فرهنگی و ارزشی شده‌ایم. 🖇متن کامل، منتشرشده در خبرگزاری قرآن: https://qom.iqna.ir/00HEyA
💥 اختصاصی ⚫️ گنجینه تبلیغی و پژوهشی فاطمیّه (۱) 📖 بانک کتب و مقالات علمی حضرت (س) + دانلود (بخش اول: شناسایی منابع) ✍️ محور 1️⃣ کتابشناسی موضوعی حضرت زهرا (س) ○ اولین گام برای مبلغین و محققین چیست؟ 🔰 پاسخ: نخستین گام برای ورود به عرصۀ مطالعات فاطمی، این است که مبلّغین و پژوهشگران گرامی، به کتابشناسی آثار مربوط به حضرت زهرا (سلام الله علیها) بپردازند. با این پیش زمینه می‌توان جغرافیای معرفتی مباحث حضرت زهرا (س) و گسترۀ قلمروی آنها را نیک دریافت و با یک نقشۀ راه روشن و منسجم به سراغ آثار موجود رفت و زوایای مغفول را شناسایی کرد. حتی اهل منبر و خطابه نیز برای اشراف به سوژه‌های سخن، بدین مهم نیازمندند. در ادامه یک مجموعه کتابشناسی منسجم را از نظر می‌گذرانید. 👈 فقط با یک کلیک روی عنوان اثر، کتاب را بیینید. 1. از جمله نویسندگانی که اهتمام شایانی به کتابشناسی و معرفی آثار فاطمی ورزیده، استاد اسماعیل انصاری زنجانی (ره) است که حاصل کار خویش را در دو کتاب به ظهور و بروز رسانید: الف: «حضرت فاطمه (س) در آیینۀ کتاب» / فهرست 2022 عنوان كتاب چاپى و خطى كه مستقلا درباره حضرت زهرا (س) تأليف شده و متن ورد آن را در کتابخانه دیجیتالی تبیان، از نظر می‌گذرانید. ب: جلد 23 از کتاب «الموسوعه الکبری عن فاطمه الزهرا (س)» که به کتابشناسی آثار آن حضرت اختصاص دارد (تا سال ۱۳۸۵). 2. «کتابنامۀ آثار ماندگار تنها یادگار پیامبر (ص)» / اثر استاد حاج شیخ علی اکبر مهدی‌پور. 3. «کتابشناسی حضرت زهرا (س)» / آقای احمد اردستانی؛ مجله آینه پژوهش (آثار فارسی، عربی و اردو) 4. «کتاب شناسی حضرت فاطمه (س)» / اثر فاضل معموری؛ (بنا به ادعای سایت زهراشناسی، در این نوشتار پانصد و سی صفحه‌ای، حدود 5000 کتاب معرفی شده‌ است). 5. «بانوی آب و آفتاب: طرحی نو در کتاب‌شناسی حضرت زهرا (س)» / به قلم حسین سروقامت؛ اثر مزبور، از کتاب‌شناسی‌های مفید در این عرصه و حاوی مقالات توصیفی و تحلیلی است که برخی داده‌های آن، مثل مصاحبه با استاد رحمانی همدانی (ره) از امتیازات آن به شمار می‌رود. 6. «کتاب‌شناسی سخنان حضرت زهرا (س)» / به قلم استاد ناصرالدین انصاری قمی. 7. «کتاب دیجیتال حضرت زهرا (س)» / کاری از مؤسسۀ فاطمی کوثر. 8. «کتابشناسی ۳۶ سال زهراپژوهی در ایران» / طبق آمار خبرگزاری کتاب ایران (آثار منتشره از سال 1357 تا 1393 به تفکیک سال آن). 9. «فهرست کتابهای مستقل در موضوع حضرت صدیقۀ کبری (س)» / مجله گلستان قرآن؛ مخصوص کتابشناسی آثار سال 79 - 80. 10. مقاله کتابشناسی «دانشنامه فاطمی» / تدوین شده زیر نظر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و استاد علی اکبر رشاد. نوشتاری که اینجا و اینجا ملاحظه می‌کنید، هم به کتابشناسی اصل دانشنامه پرداخته و هم حاکی از آن است که در جلد دوم این دانشنامه، کتابشناسی آثار حضرت فاطمه زهرا (س) انجام گرفته است. (ره) کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
❗️خبر ویژه❗️ ⭕️ فراخوان ایده‌های عملیاتی حوزه در مرکز نوآوری آلاء آغاز شد. ⭕️ اگر تیم شما صاحب ایده‌ای در حوزه است، شرکت در این فراخوان را از دست ندهید. ✅ تیم‌های برگزیده در فرایند ؛ از حمایت‌های بسیار ویژه در حوزه های زیر بهره‌مند میگردند: 🔰 مشاوره‌ای 🔰 آموزشی 🔰 مالی فرصت را از دست ندهید؛ ثبت ایده‌ها در: https://aalaa.ir/eqtesad ارتباط با ادمین: @aalaa_admin
زنی که می‌توانست پیغمبر باشد.mp3
5.22M
🎙 بشنوید |زنی که از لحاظ فضایل و مناقب و حدّ وجودی میتوانست پیغمبر باشد 🔹 رهبرانقلاب: فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) یک زن اسلامی است، زنِ در بالاترین طراز زن اسلامی، یعنی در حدّ یک رهبر، امّا همین زنی که از لحاظ فضایل و مناقب و حدّ وجودی میتوانست پیغمبر باشد، همین زن مادری میکند، همسری میکند، خانه‌داری میکند؛ ببینید اینها را باید فهمید. این فریفتگان غافلِ -انسان چه بگوید؟- حرفهای پوچ غربی‌ها، این‌قدر خانه‌داری را تحقیر نکنند. معنای خانه‌داری زن تربیت انسان است، معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است؛ یعنی بشر... 1395/12/29 @gamedovomenghelab
🔸 فراخوان جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی منتشر شد 🔹جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی آماده دریافت روایت‌‌ها برای داوری در دوره اول این جشنواره است. 🔹به گزارش واحد روابط عمومی؛ جشــنواره مدافعــان اقتصــاد مردمــى، در راســتاى شناســایى و الگوســازى مدیــران موفــق اقتصــادى شروع به کار کرده است. شما می‌توانید با بازتاب روایت‌های موفق مدیران دولتی که با تصمیمات خود باعث بازارگشایی و در نهایت پیشرفت اقتصادی کشور شده‌اند نامزد مدنظر خود را معرفی نمایید. 🔹طراحــى و اجــراى جشــنواره مدافعــان اقتصــاد مردمــى، قــرار اســت ویژگى هاى الگوهاى مناسب مدیریتى در حوزه مردمی سازی اقتصاد را نمایان و در بلند مدت مطالبه چنین الگوهایى را فرهنگ سازى کند، به‌طورى که پرورش این سطح از مدیران به یک ارزش اجتماعى تبدیل شوند. 🔹علاقمندان برای شرکت در دوره اول این جشنواره می‌توانند، با مراجعه به سایت EHfestival.ir فرم روایت نامزد خود را تکمیل و آن را به نشانی info@EHfestival.ir ارسال کنند تا در مسیر بررسی توسط داوران قرار گیرد. ✅ جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 مساله‌ى و ایثارگری موتور حرکت جامعه است! 🗓 ۱۳۸۳/۰۴/۱۶ این عکس رو قاب کنید و در اتاق خودمان بگذاریم تا هرروز به آن نگاه کنیم تا انرژی و غیرت پیدا کنیم برای خدمت به‌این مردم غیور.... چه جمعیتی، چه صفی، چه قطاری از جمعیت آمده اند تا تابوت یک شهید گمنام را بدرقه کنند. این عکس یعنی "ما ملت شهادتیم" @gamedovomenghelab 🔆 روستای پردنجان، از توابع فارسان چهارمحال و بختیاری
⚫️ گنجینه تبلیغی و پژوهشی فاطمیّه (۲) 📖 بانک کتب و مقالات علمی حضرت (س) + دانلود (بخش دوم) ✍️ محور 2️⃣ میراث و آثار منسوب به حضرت زهرا (س) ○ سوال: از حضرت زهرا (س) چه میراث مکتوب یا شفاهی به یادگار مانده است؟ 🔰 پاسخ: در یک نگاه کلی می‌توان آنچه به حضرت زهرا (س) منسوب است را در ذیل چند عنوان مطرح ساخت: 1. «احادیث و روایات» 2. «خطبه‌ها و هشدارها» 3. «مصحف فاطمه (س)» 4. «اشعار» 5. «ادعیه، اذکار و تسبیحات» 6. «نماز مخصوصِ» آن حضرت 7. «وصیت‌ها و پیشگویی‌ها» یکی از موضوعات جذاب برای تبلیغ فاطمیّه نیز تبیین و تفسیر خطبه‌ها، روایات، ادعیه و تسبیحات حضرت زهرا (س) است که مبلغین گرامی با استفاده از آن می‌توانند جذابیت تبلیغی و بنیۀ معرفتی کارشان را بالا ببرند. آثار زیر، بن مایۀ ترویجی این مسئله را فراهم می‌آورد. (هرچند عنوان: "سخنان"، برخی محورهای دیگر مثل "وصایا و خطبه‌ها" را شامل می‌شود ولی بنا به اهمیت خطبه‌ها، تسبیحات و وصایا...، به طور ویژه و مستقل در منابع مورد توجه قرار گرفته‌ است). 💥 با یک کلیک روی عنوان اثر، کتاب را دانلود کنید. 1. "مسند فاطمه الزهراء (س)" / استاد حاج شیخ عزیز الله عطاردی (ره) 2. "مسند فاطمة الزهراء (رضي الله تعالی عنها): من مسانید الصحابة" / تالیف: ملا جلال الدين عبدالرحمن سيوطی؛ تحقیق: حافظ عزیز بیک / برای معرفی و پاره‌ای از نقدهای وارد بر کتاب اینجا کلیک کنید.   3. "نهج الحیاة یا فرهنگ سخنان حضرت فاطمه زهرا (س)"/ حجت‌الاسلام شیخ محمد دشتی (ره) 4. "حکمت نامه فاطمی (س)" / به قلم جمعی از پژوهشگران و زیر نظر استاد محمد محمدی ری شهری 5. "خُطَب سیده النساء، فاطمه الزهراء؛ مصادرها و اسانیدها" / محمدجواد محمودی 6. کتاب «حقیقة مصحف فاطمة عند الشیعة» / اکرم برکات العاملی 7. "پژوهشگونه‌ای درباره مصحف فاطمه (س)" / دکتر محمدعلی مهدوی راد؛ مجله آینۀ پژوهش 8. "حقیقت مصحف فاطمه علیها السلام و پاسخ به شبهاتی پیرامون آن" / استاد رضا برنجکار - محمدتقی شاکر اشتیجه؛ مجله پژوهش‌های اعتقادی کلامی. 9. "مصحف حضرت فاطمه (س) از نگاه امامان" / محمدحسن امانى، مجله فرهنگ کوثر. 10. "سیری در مصحف فاطمه (سلام الله علیها)" / مهناز حیدرپور؛ نشریه شیعه پژوهی 11. "ترجمه دیوان حضرت فاطمة الزهراء (س)" / تدوین عربی: حیدر کامل / مترجم: آفرین زارع و سکینه پرهیزکاری 12. "جلوه‌هایی از اشعار فاطمه زهرا(سلام الله علیها)" / احسان فتاحی 13. "بازشناسی رویدادهای غم‌بار در شعاع شعر حضرت فاطمه (ع)" / نویسنده حسن عبداللهی 14. "تحليل گفتمان انتقادي قصيده بائيه حضرت فاطمه زهرا (س)" / كبري روشنفكر؛ فاطمه اكبري زاده. 15. "اسرار تسبیحات حضرت زهرا (ع)" / علیرضا رجالی تهرانی. 16. "تسبیح حضرت فاطمه سلام الله علیها؛ هدیه‌ای آسمانی" / جمعی از نویسندگان 17. "الصحيفة الفاطمية الجامعة لادعية بنت رسول الله (ص)" / آیت الله سید باقر ابطحی (ره) 18. "صحیفه الزهراء (س)؛ دعا و کلمات حضرت فاطمه (س)" / شیخ جواد قیومی اصفهانی. 19. کتاب "دعای مادرم: شرح ادعیه حضرت فاطمه سلام الله علیها" ؛ مهدی خدامیان آرانی. 20. "اسرار حدیث الکساء و سرّ تکرار فاطمه (س) فی حدیث الکساء" / زین العابدین الابراهیمی 21. کتاب "حدیث الکساء" / محمدعلي سيدهاشم علي (بررسی سندی، دلالی، پاسخ به شبهات و نظرات علما به همراه آثار و برکات حدیث کساء) 22. "بررسی جامع حدیث کساء و پاسخ شبهات" / علی‌اکبر تلافی داریانی. 23. "پژوهشی نو پیرامون حدیث کسای یمانی به روایت حضرت فاطمه زهرا (عليها‌السلام)" / حیدر تربتی کربلایی 24. "تأملى در وصيت‌هاى فاطمه زهرا(س)" / بر اساس حكمت نامه فاطمى از صفحه ۶۶۰ تا صفحه ۶۷۵. 25. روایات و وصیت‌های حضرت زهرا (س) در کتاب "قدیسه الاسلام" / استاد حاج سید محمد حسینی میلانی/ بخش‌های: "مسند فاطمة الزّهراء (ع)؛ و من أحادیث فاطمة (ع) ؛ وصایا فاطمة الزّهراء (ع)". 26. برای اطلاع از «حرز» و «نماز» منسوب به حضرت فاطمه (س) - همان نماز مستحبی که جبرئیل به حضرت زهرا(س) یادآور شد – بد نیست به دو لینک زیر مراجعه فرمایید: الف: کتاب "نماز و عبادت فاطمه زهرا (س)" / عباس عزيزی ب. مدخل "نماز حضرت فاطمه (س)" در دانشنامه ویکی شیعه. 27. اشاراتی بر: "پیشگویی امامان (ع) درباره آخرالزمان و فرمایشات حضرت زهرا (س)" / سید حسن خلیلی حسین آبادی (ره) کانال اسرار تاریخ | طبق پیشنهاد محمدصادق ابوالحسنی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞ببینید| مشارکت مردم در اداره شهر با سامانه «من شهردارم» 🔹شهرابی، مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران: برای اینکه بودجه‌ریزی مشارکتی را به انجام برسانیم، پروژه‌های شهری را دسته‌بندی کردیم. مردم با مراجعه به سامانه «من شهردارم» می‌توانند به پروژه‌های اولویت‌دار رای بدهند. 🔹جمع‌بندی این نظرات زمینه‌ساز پیشنهادات جدید پروژه‌های شهری برای سال ۱۴۰۲ خواهد بود. @gamedovomenghelab 🔹طرح بودجه‌ریزی مشارکتی از شنبه ۳ دی‌ماه آغاز و تا ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.
🔵مراحل شرکت در طرح «من شهردارم» 🔹طرح جدید «من شهردارم» با دعوت از ساکنان تهران برای تعیین اولویت‌های اجرایی شهرداری تا ۱۳دی در حال اجراست.     @gamedovomenghelab www.tehranbehesht.com 🌀جهت ورود به لینک " من شهردارم"☝️
🔰 همایش علمی "محله اسلامی" 🔸 محورهای همایش: بیان تجربیات و معرفی الگوهای موفق تبیین نقش محله اسلامی با تمرکز بر مساجد در تحقق جامعه سازی بررسی و تبیین شاخص های محله تراز اسلامی بررسی مدل های تعامل، هم افزایی و شبکه سازی در محله اسلامی بررسی نقش محله اسلامی در شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی تبیین نقش آفرینی مسجد در ایجاد محله اسلامی مدیریت محله محور بر اساس ظرفیت های محله نقش مطالبه گری مردم در رفع نیازها و مشکلات جامعه 📆مهلت ارسال آثار تا چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ 🌀علاقمندان جهت ارتباط با دبیرخانه وارسال آثار خود می توانند به کانال زیر در پیام رسان ایتاوبه ایمیل زیر مراجعه نمایید.ویاباشماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایند mahaleeslamitb@chmail.ir 09925345292 02173255361
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ امیرالمؤمنین این روزها با دل شکسته، با سینه‌ی پُر از غم، با عزیزه‌ی خود وداع می‌کند و ودیعه‌ی گرانبهای پیغمبر را به او برمی‌گرداند؛ 🔆 دل امیرالمؤمنین پُر از غم است امّا اراده‌ی او و همّت او مطلقاً کاستی نگرفته است؛ این درس است برای من و شما. گاهی دل از غم مالامال می‌شود؛ از این قبیل قضایا در زندگی انسان هست؛ چه زندگی فردی، چه زندگی اجتماعی، امّا عزم و اراده باید راسخ بماند، گام باید محکم برداشته بشود؛ غم‌هایی هست که کوه‌ها را می‌شکند، ولی‌ انسانِ مؤمن را نمی‌تواند بشکند؛ راه را باید ادامه داد. ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
25.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند کوتاه "علوم انسانیِ اسلامی؛ موج سوم" منتشر شد. این مستند در حدود 10 دقیقه، حاوی شرحی فشرده از تاریخچه علوم انسانیِ اسلامی و شکل گیری گفتمان آن در دانشگاه و حوزه می باشد. همچنین در این مستند کوتاه، به مهم‌ترین دستاوردهای جریان علوم انسانی اسلامی، به همراه برخی خلأها، مانع تراشی‌ها و سوء تفاهمات در این عرصه اشاره شده است. @gamedovomenghelab
بسته محتوایی "قهرمان مردم" ویژه سالگرد شهادت شهید سلیمانی منتشر شد؛ 🔸متن کتاب 🔸ایده های تبلیغی 🔸منبر مکتوب 🔸شعر و نوحه 🔸روایت مصور 🔸نرم افزار 🔸غرفه کودکان 🔸استوری 🔸پادکست 🔸درسنامه دانش آموزی 🔸و... جهت مشاهده و دانلود به سایت زیر مراجعه کنید ؛ https://bastefarhangi.ir/ghahramanemardom/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسابقه کتاب‌خوانیِ سربازنامه 🖋سروده افشین علا 📚ناشر: مکتب حاج قاسم 🔴این اثر روایتی مستند، حقیقتی و غیر قابل انکار از مرد میدان حماسه است که پیش چشم جهانیان، در قرن معاصر به وقوع پیوست. 🏴ویژه سومین سالگردِ شهادتِ سردارِ دلها🏴 🎁همراه با ۱۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی 📥روش های تهیه کتاب: 🔸ارسال عدد ۱۱ به ۵۰۰۰۲۴۶۰ 🔸کتابفروشی های سراسر کشور @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 به فیلمسازها سفارش بدید که چه فیلمی درباره چه موضوعی بسازن و به بهترینشون جایزه هم بدید! 🎥 بیننده‌ برداشتی کوتاه از نمونه مشارکتِ مخاطبانِ عمار در حمایت از تولیداتِ نمایشیِ و پیشنهادِ موضوعات و ایده‌ها به فیلمسازان باشید. 💢 با حمایت یا ثبت فراخوان جوایز مردمی در ، در ساخت فیلم‌های مورد علاقه خود سهیم باشید. 🔰 ثبت فراخوان و اطلاعات بیشتر: 🌐 b2n.ir/a54717 @gamedovomenghelab
فراخوان تفصیلی جوایز مردمی .pdf
197.2K
📣 تفصیلی جوایزمردمی 📣 🔰شامل متن کامل و نحوه ثبت فراخوان‌های مردمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ارائه خدمات و محصولات به تشکل‌ها و مدارس 🔸 از سالگرد شهادت حاج قاسم سليماني تا ۲۲ بهمن 💠 خدمات: اجرای صحنه (مراسم) تفریحی نشاط آموزشی مهارتی و ... 💠 محصولات: کتاب و نوشت افزار تزیینات و فضاآرایی هدایا و سوغات و... 🔹 هم رسان؛ بستر نقش آفرینی ظرفیت های مردمی در مسیر ایران قوی 🔻 دریافت خدمت و محصول: https://farhangup.com @gamedovomenghelab
دغدغه‌های حاج قاسم - 2.pdf
1.8M
🔰 محتوای ویژه با عنوان «دغدغه های حاج قاسم» 💢 به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم عزیز ♨️ این محتوای پژوهشی-تبلیغی حاوی نکات علمی ارزشمندی با هدف درک چرایی محبوبیت حاج قاسم سلیمانی در ایران و سراسر جهان است. @gamedovomenghelab
💢 در حسرت «نظریه فرهنگ» ۴۴ سال پس از انقلاب! ✅ دکتر مسعود فیاضی، رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی: 📝 بی توجهی و تأکید نداشتن بر شأن قرارگاهی شورا، باعث می‌شود طرح‌ها و برنامه‌ها روی کاغذ بماند و اجرای آن ها نیز، به صورت جامع و هماهنگ صورت نگیرد؛ اقدامی که باعث می‌شود در عرصه فرهنگ با چالش‌های گوناگون روبه‌رو شویم و قادر نباشیم از گذرگاه‌های حساس این مسیر، به سادگی عبور کنیم. 📝 اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاه مرکزی جریان بازسازی ساختار فرهنگی کشور است، باید همه زیر نظر آن فعالیت کنند، نه این‌که هر دستگاهی راه خودش را برود. این مشکل زمانی حادتر می‌شود که بدانیم ضمانت اجراهای شورا هم برای واداشتن دستگاه‌ها به انجام وظایف و پاسخگویی، کافی نیست. 📝 تا وقتی که تصمیمات شورا ضمانت اجرای درست و حسابی نداشته باشد و شأنیت قرارگاهی شورا رقم نخورد، چشم‌انداز بازسازی ساختار فرهنگی روشن نیست. 📝 در شرایط فعلی و در حالی که فضای مجازی، فرهنگ ما را به چالش می‌کشد و یک پای اصلی ماجرای آسیب‌های فرهنگی محسوب می‌شود، ضرورت دارد که بین دو شورا، هماهنگی‌های جدی و سیستماتیک برقرار و این مانع مهم نیز رفع شود. 🔹 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31143 @gamedovomenghelab
🔸 در حسرت نظریه فرهنگ؛ دو برداشت متفاوت! ✍ حجت الاسلام دکتر شریعتی متن مشروحی از دکتر مسعود فیاضی، با عنوان جانسوز «حسرت نظریه فرهنگ» در حال بازنشر است. نگارنده پیش‌تر در جلسه‌ای حضوری، در برابر این دیدگاه نموده و با ارجاع به آثار و نظریات متاخر به مخالف با این نظر پرداخته است. با این حال، به مناسبت بازنشر این گزارش، ضروری دیدم، منظر در نظریه فرهنگ را در دو برداشت متفاوت، صورت‌بندی کنم؛ امید است این قبیل مباحثات، فرصت تأمل و‌گفتگوی‌های تفصیلی را فراهم آورد. ▫️اولین برداشت از ایده «فقدان نظریه فرهنگ» را می‌توان به معنای، فقدان معرفت در این حوزه دانست؛ یعنی در میان مطالعات و دانش‌ورزی‌های موجود، کسی به پرسش فرهنگ و تحول آن در ایران پاسخ نگفته است؛ در این‌صورت و بی‌شک این ایده قرین صواب نخواهد بود، چرا که امروز و در نتیجه کوشش‌ها و ابداعات نظری مرحوم علامه طباطبایی، از مجموعه‌ای قابل‌اعتناء و فاخر در حوزه نظریه فرهنگ در مکتب علوم اجتماعی قم برخورداریم. ▫️فارغ از گفتگوهای مبنایی و بالادستی در حوزه فلسفه فرهنگ که در آثار ، شهید ، آیت‌الله و آیت‌الله آملی، یافت می‌شود و توسط دانش‌پژوهان این عرصه به صورت رساله و مقاله تدوین شده است، امروز شاهد صورت‌بندی نظریه فرهنگ برخاسته از میراث حکمی و فقهی حوزه‌های علمیه در اشکال مختلف هستیم؛ دیدگاه استاد و استاد را دو نمونه قویم در این عرصه باید دانست. این دیدگاه در آثار اساتید و شاگردان آنان تبیین، توسعه و تطبیق داده شده است و مجموعه قابل تاملی از بنیان‌های معرفتی را فراهم ساخته است. ▫️اما برداشت دوم متوجه این نکته است که این حسرت را ناظر به فقدان معرفتی ندانسته بلکه، سامان سیاست‌گذاری فرهنگی ایران را فاقد تکیه و بر نظریه فرهنگ بدانیم؛ هرچند نگارنده با این تقریر همراه است، اما به نوعی تفصیل در این نگاه نیز نظر دارد و آن اینکه دانش سیاست‌گذاری و ملزومات آن، نوعی دانش عمل و معرفت انضمامی‌اند که در طول ممارست سیاست‌گذاران فراهم و متراکم می‌شود، بی‌شک مداخلات فرهنگی حاکمیت در ایران، توسط نظریه‌های پنهانی شکل گرفته، تدبیر می‌شود و امتداد یافته است و نمی‌توان شکل‌گیری تصمیمات حاصل از شوراها و نهادهای مرتبط را در خلأ نظری تصور کرد و آنان را خالی از ابعاد نظری و معرفتی دانست، هرچند می‌توان آن را فاقد یک «نظریه» صریح و مستدل دانست. ▫️حاصل سخن آنکه برای سامان سیاست‌گذاری فرهنگی در ایران غیر از لوازم غیرمعرفتی، باید سه حیطه نظری را پی‌گرفت: 1⃣ نخست آنکه، بیش از نیم‌قرن تلاش در صورت‌بندی علمی نظریه فرهنگ را به شناخت و به بازخوانی، ترویج و تصعید آن پرداخت؛ که این بخش برخلاف دیدگاه استاد عزیر، نه محل حسرت که جایگاه رشد و مباهات در نسبت با پروژه علوم اجتماعی در ایران است. 2⃣ دوم آنکه، نظریه‌ی ضمنی که سال‌ها، پایه و چارچوپ پنهان تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی در ایران بوده را و نمود تا بتوان با اتکا به نظریه فرهنگ مصرح و مدلل موجود، آنرا بازیابی نمود؛ چراکه در میدان عمل هیچ‌گاه امکان سوزاندن و ساختن از ابتداء فراهم نیست و باید با بازشناسی و تعدیل و تهذیب به سامان آن اندیشید. 3⃣ آخر آنکه به ارتقای منطق سیاست‌گذاری فرهنگی مبتنی بر نظریه صریح و مستدل و برآمده از تلاش علمی اندیشید تا امکان حضور ذخیره معرفتی این حوزه علمی را در آن نهاد عملی فراهم نمود. @HekmateFarhang @gamedovomenghelab