eitaa logo
قـرارگاه تشکیـلاتی شهیـد حسـن بـاقـری
151 دنبال‌کننده
104 عکس
62 ویدیو
31 فایل
قرارگاه تربیتی تشکیلاتی شهید حسن باقری تربیت نوجوان و جوان تمدن ساز هیئت الرضا(ع)نےریز محفل امت حزب الله و رهروان شهدا
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5872772868474929175.mp3
1.89M
🎙کلامی از نابغه جنگ 📌ما داریم برادرها 📌اسلام امروز کارش دست من و شما افتاده. 📌امروز روز بیعت امام حسین با ماست. کجا میخوایم بریم؟ شهید ❤️
جنگ تبلیغاتی نیازمند به هماهنگی نیروها، مهارت، تاکتیک، جبهه گیری، تشکیلات، فرماندهی و انضباط است. 📕حماسه حسینی ج ۲ ص۲۲۳
🚨گاهی وقت ها *باید به بعضی ها گفت چند میگیری کار فرهنگی نکنی* 🔴کار فرهنگی انجام‌ندادن بهتر از این است یک کار فرهنگی بی در و پیکر و بد را انجام دادن،یا به زبان ساده تر تربیت نشدن بهتر از بد تربیت شدن می باشد اگر یک امر مهم بصورت غلط جریان ساز شد تمام برنامه ها دشمن را ما خودمان خیلی شیک و کلاسیک و بدون هزینه دشمن انجام داده ایم.... اشاره به صحبت های حضرت اقا👇🏻 📢 *دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط* ، فرهنگ فساد و فحشا ، سعی می کند جوان های ما را از ما بگیرد . کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می کند ، یک « » بلکه باید گفت یک « شبیخون فرهنگی » یک « غارت فرهنگی » و یک « قتل عام فرهنگی » است. ۷۱/۴/۲۲ این است که ما برای هر کار باید *علم به انجام کار را داشته باشیم* اما متاسفانه جریانی در حال شکل گیری می باشد بین اعضای فعال و منتصب به امر فرهنگی که هر شخص بدون هیچ اطلاع از اهمیّت وتخصص در کار دست به کار فرهنگی میزنند یا برای مجموعه خود نام فرهنگی را اضافه میکند ...مجموعه فرهنگی مذهبی فلان.... *مسئول و مدیر فرهنگی که در هیچ تشکیلاتی ولایت پذیر نبود و دائما تشکیلات گریز ،تشکیلات ستیز* بوده چطور میتواند بانی یک امر فرهنگی شود حتی در تمرین های تشکیلاتی هر روز هم در جا میزند (نماز جماعت ندارد،از ولایت که همیشه ده قدم‌جلوتر یا عقب تر است،مطالعه ندارد،تندرو می باشد یا از قافله عقب ،ورزش که هیچ وحتی یکبار یک کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و تشکیلاتی و فرهنگی هم ....) ‼️یک انسان تن پرور و عافیت طلب برای امور فرهنگی کاملا مضر می باشد خود یک نماد بی فرهنگی است و حال میخواهد کار فرهنگی هم انجام‌بدهد🙃 و لذا حرکت های انجام‌گرفته در جبهه انقلاب هیچ گاه ثمر بخش نبوده ، *جز اینکه با مطالعه و علم به انجام کار و کار تشکیلاتی و انسان های در راس امور قرار گرفته اند که کار فرهنگی برایشان جزئی از زندگیشان می باشد (جدا نشدنی)* این مورد اثر بخش شده است وکار فرهنگی زمان و مکان نمی شناسد(یعنی جهاد،همان جهاد اکبر) *با این حالی که تکلیف ما فوری و فوتی می باشد در جا زده ایم.....* *حال که ولایت ما را دعوت به تکلیف "فوری و فوتی" کرده است ما باید چه کنیم؟؟؟؟* 😐 :دوباره بدون علم وارد عرصه کار فرهنگی شویم:......... هشتم مهرماه ۹۹- ساعت۱:۱۰بامداد -علےجعفرے-
Ali Jafari: چهار اصل مهمِ مدیریت وقت در زندگی، از دیدگاه امام موسی کاظم(ع) امام کاظم علیه السلام برای نهایت استفاده و بهره وری از وقت و برنامه ریزی در زندگی، در یک دستور جامع و کاربردی چنین می فرماید: «اجْتَهِدُوا فِی أَنْ یَكُونَ زَمَانُكُمْ أَرْبَعَ سَاعَات»؛ سعی کنید در زندگی، زمان خود را به چهار بخش تقسیم کنید: ✅ 1. سَاعَةً لِمُنَاجَاةِ اللَّهِ : بخشی را به راز و نیاز با خداوند متعال اختصاص دهید. ✅ 2. وَ سَاعَةً لِأَمْرِ الْمَعَاشِ : بخشی را هم به تلاش برای کسب روزی حلال اختصاص دهید. ✅ 3. وَ سَاعَةً لِمُعَاشَرَةِ الْإِخْوَانِ وَ الثِّقَاتِ الَّذِینَ یُعَرِّفُونَكُمْ عُیُوبَكُمْ وَ یُخْلِصُونَ لَكُمْ فِی الْبَاطِنِ: زمانی هم به معاشرت با برادران و اشخاص مورد اعتمادی بپردازید كه شما را از عیب هایتان آگاه می کنند و از صمیم قلب با شما یک رو هستند. ✅ 4. وَ سَاعَةً تَخْلُونَ فِیهَا لِلَذَّاتِكُمْ فِی غَیْرِ مُحَرَّمٍ وَ بِهَذِهِ السَّاعَةِ تَقْدِرُونَ عَلَى الثَّلَاثِ سَاعَات: زمانی را هم برای لذتهای حلال قرار دهید که به کمک این بخش است که شما توان گذراندن آن سه بخش را خواهید داشت. 📚 تحف العقول، ص 409.
🔸دو رکعت نماز هر موقع بین بچه ها و بسیجی ها حرف میشد و کدورتی به وجود می آمد شهید حسن باقری با صبر و حوصله میگفت: برای این حرف ها نیازی نیست به هم تهمت و افترا بزنید. این حرف ها و تهمت ها فردا باعث تهمت ها و ناراحتی های بزرگتری میشه… اگر یک زمانی از دست هم ناراحت شدید و بحثی بین شما پیش اومد، وضو بگیرید و دو رکعت نماز بخوانید . بگویید: خدایا این بنده ی تو حواسش نبود من گذشتم تو هم ازش بگذر . این طوری مهر و محبت زیاد می شه. اون وقت با این نیروها میشه عملیات کرد. _______________
ارسال و باز نشر تمامی مطالب اموزشی این کانال برای دیگران‌ و در گروه ها شرعا حرام می باشد
چرا تربیت ؟... تربیت فرایندی است که در سراسر عمر انسان اتفاق می افتد و جنبه دارد. اسلام به تربیت جانبه فرد معتقد است. 🔸 تعلیم و تربیت یعنی فرد در ابعاد : الف• فکری و عقلانی ب• معنوی ج• اخلاقی د• اجتماعی و• عاطفی ه• بدنی 🔸 تعلیم و تربیت یعنی کردن به تا بهتر تشخیص دهد. در یک جمله ساده امیر مومنان(ع) می فرمایند : علم آن است که در کلمات و متوقف شود و درجه علم آنست که در و وجود انسان ظاهر شود . 🔸 از ویژگےهای تربیت اسلامی آن است که در تمام تلاش های انسان، یک را دنبال می کند و آن عبادت و بندگی . ⇐ اهداف تربیت اسلامی عبارتند از : ١. خود و خود ٢. دهی علم وحکمت ٣. دینی
⁩کار در البلاغه بی نظمی و سفارش (ع) به رعایت و رعایت نظم در کارها همراه با نگاهی است، یعنی می توانیم آن را در کارهای جمعی یا همان کار تشکیلاتی استفاده کنیم.... ایشان می فرمایند: در کارهایتان نظم داشته باشید؛ الف) کارهای شخصی و فردی؛ ب) کارهای جمعی و گروهی؛ این نظم در جمع هم میتواند معانی مختلفی داشته باشد وقتی از کسی سؤال می کنند نظم یعنی چه؟ می گوید: یعنی هر چیزی را در جای خودش قرار دهیم؛ آیا قرار دادن کتاب در کتابخانه و قراردادن البسه در کمد و یا قرار دادن وسایل آشپزخانه به ترتیب در کنار یکدیگیر رعایت نظم است؟ تا حدی می توان گفت: بله، این رعایت نظم است، اما کنار هم چیدن فقط رعایت نظم نیست بلکه به عدالت و انصاف چیدن خیلی مهم تر از چیدمان تنهاست؛ ما در زندگی شخصی باید نسبت به لوازم اطراف که مادی است و همچنین لوزام زندگی و حیات که معنوی است، عدالت را رعایت کنیم؛ مثلا عدالت در نظم یعنی وسایل مورد نیاز یک کودک را پایین تر قرار دهیم تا بتواند به آسانی از آن استفاده کند؛ وسایل خطرناک را در دسترس کودک قرار ندهیم تا در غفلت ما خودش را به خطر بیاندازد؛ این می شود انصاف؛ برای وسایل حساس مکانی را در نظر بگیریم که دچار آسیب نشوند، از وسایل زندگیمان به نحو احسنت مواظبت کنیم؛ انصاف و نظم در شهرسازی یعنی به فکر عبور و مرور معلولین نیز باشیم... در حیات معنوی هم باید رعایت عدالت و انصاف کنیم اینکه هر حرفی نزنیم، هر چیزی بشنویم به هر چیزی نگاه نکنیم یا نظم فکر و اعتقادی ما دچار خدشه نشود؛ سخن گفتن، خندیدن، شوخی، بحث و جدل، گوش دادن، محبت کردن، تنبیه، تشویق، تأیید یا رد کردن، همنشینی، صله رحم، عبادت و در کنار خانواده بودن قسمت کوچک از حیات معنوی ما است که باید در آن رعایت عدالت، انظباط، انصاف و اخلاق بشود... در کار که حیات معنوی و است، نظم، عدالت، انصاف و اخلاق حرف اول را میزند، متربی باید با یک نحوه آموزش و یه نحوه رفتار در مجموعه مواجه باشد و اگر حس کند بی نظمی و بی انصافی در مسائل جاریِ فعالیت فرهنگی، نحوه آموزش و همچنین طرزِ برخورد و رفتار است سعی میکند خود را از مجموعه دور کند و تلاش مسئولین و مربیان عزیز راه به جایی نمیبرد... البته یأس و ناامیدی متربی کمترین عکس العمل است، شدت عکس العمل به شدت بی نظمی بستگی دارد و شدت عکس العملها میتواند مشکلات مجموعه را بیشتر کند، اگر دانش پژوه ما ، فعال فرهنگی ما و متربی ما مجموعه را ترک کند میتواند دیگران را نیز با خود همراه کند، آن هم با استدلال قویی ای مثل بی نظمی و بی عدالتی و بی انصافی، مثلاً اینکه تعدادی از متربیان نورچشمی هستند و دیگران مورد توجه نیستند و مسائلی مانند این... هر عقل سلیمی این استدلال را میپذیرد البته اگر واقعاً این ضعفها وجود داشته باشد... بزرگترین گروهها و حلقه های فرهنگی است، آفتی که اکثر مراکز فرهنگی به آن دچار هستند، مراکز و گروههایی که دچار چالش میشوند، ریزش دارند، حرکتشان بسیار کند است و نمیدانند مشکلاتشان چیست و از چه ناحیه ای ضربه میخورند باید اول نگاه به نظمشان بیاندازند... لازم است مجدداً عرض شود نگاهتان به مقوله نظم خیلی وسیع باشد، کوچکترین برنامه ها و رفتارها باید نظم داشته باشند، باید از یک قائده ی منطقی و دینی بهره مند باشند، باید پشت اش به استدلالات قوی و اصول اخلاقی و دینی گرم باشد، مستدل و مستحکم در مقابل هر هجمه و سؤال محکم بایستد و میدان را به تعارضات و شبهات و اخلالها ندهد... مثلاً اگر یک متربی راجع به یک رفتار یا برنامه سؤال کرد باید بتوانید با استدلال منطقی و عقلی جوابش را بدهید تا جایی که برنامه و رفتار شما را برگرفته از تعالیم دینی بیابد؛ هرچند این مسئله نیز آفتی دارد و آن شعاری بودن اقتباسها و استدلالهاست، یعنی نباید شعار دهیم که ما به دستورات دینی و اخلاقی عمل میکنیم بلکه باید در عمل آن را عرضه کنیم...