eitaa logo
استاد محمدی قائینی
812 دنبال‌کننده
174 عکس
26 ویدیو
206 فایل
✅ کانال اطلاع رسانی #دروس، #دیدگاه_ها و برنامه های آیت الله محمد محمدی قائینی (زید عزه) ✍️ مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ✍️ مدرس خارج تفسیر و فلسفه 🆔 ادمین: @fotros313h @Moataghedi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فلسفه 72.mp3
27.21M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 72 📆 تاریخ 18/11/1399 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فلسفه 73.mp3
27.34M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 73 📆 تاریخ 19/11/1399 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد محمدی قائینی
#مکتب_شناسی_فقهی #مکتب_فقهی_قم4 #استاد_محمدی_قائینی 🔻 ضرورت فحص جامع از ادله ❇️ طبق مبنای آیت ال
💢 ، تحول در روش آموزشی و ❇️ مکتب سامرا توسط بزرگ (ره) که بعد از رحلت شیخ انصاری (ره) به مرجعیت رسیدند، تأسیس شد. ایشان به سامرا رفتند و تا آخر عمر در آنجا بودند و حوزه را نیز در آنجا دایر کرده بودند. ❇️ ویژگی اصلی مربوط به حوزه استنباط و روش‌های تفقه نیست، بلکه بیشترین وجه تمایز حوزه سامرا از دیگر مدرسه‌ها و مکاتب فقهی، خصوصیت و ویژگی بحثی و روش‌های آموزشی است. خاصی که میرزای شیرازی بنا نهادند وجه تمایز این حوزه با دیگر حوزه‌ها شد. ❇️ ایشان با شنیدن اشکالات و نظرات طلاب، به آنان شخصیت می‌داد و روح تحقیق و را در آنان زنده می‌کرد و طرح مسائل علمی را وسیله ترقی دانش پژوهان قرار می‌داد و به آنان به چشم ابزاری برای پیشرفت خود نمی‌نگریست. ابتداء نظر آنان را جویا می‌شد و نهایتاً جمع بندی می‌نمود. مرحوم بیش از آنکه باشد، در علوم دینی بود. هدف او ایجاد بود، نه إفتاء. ❇️ ایشان در درس تنها طرح بحث می‌فرمودند ولی خود به استدلال ابتدایی و بحث یک جانبه نمی‌پرداختند. عمده بار به دوش طلاب بود. آن‌ها باید بحث را ادامه می‌دادند. نقش میرزا در این میان و هدایتی بحث بود. یعنی بر حسن اجرای قواعد و بوسیله شاگردان نظارت داشتند. لذا درس ایشان زمان معینی نداشت و گاه یک جلسه درسی تا دو ساعت یا بیشتر به طول می‌انجامید. ❇️ این روش با آنچه در حوزه‌های قم و نجف مرسوم بود و هست دارای تفاوت جدی است. در این حوزه‌ها درس‌ها است. از ابتدا تا انتهای جلسه درسی استاد است که طرح بحث می‌کند، رد و اثبات می‌کند و بحث را به پیش می‌برد. نهایتاً شاگردان یکی دو اشکال طرح کنند که معلوم نیست آن هم با پاسخ استاد روبرو شود یا نه. در این روش مرسوم طلبه نقش ویژه و فعالی در درس نخواهد داشت و این استاد است که از ابتدا تا انتها محور است. ❇️ اما میرزای شیرازی (ره) روش را دقیقاً بر عکس روش مرسوم بنا نهاد. روش سامرایی است و به اصطلاح امروزی‌ها در این روش را روش کارگاهی و نامگذاری می‌کنند. ❇️ در این روش طلبه پخته می‌شود و از نقش عنصر منفعل در بحث به تبدیل می‌شود. این موجب می‌شود که طلبه کم کم را عملاً فراگیرد و محفوظات خود را بکار گیرد. 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فقه .mp3
32.33M
(قرائتها) 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 74 📆 تاریخ 20/11/1399 @ghaeeni
فلسفه 74.mp3
25.61M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 74 📆 تاریخ 20/11/1399 @ghaeeni
استاد محمدی قائینی
#مکتب_شناسی_فقهی #مکتب_سامرا #استاد_محمدی_قائینی 💢 #مکتب_سامرا، تحول در روش آموزشی و #مجتهدپروری
🔰️ آنچه عمده مکتب سامرا با دیگر مکاتب است همین روش‌های آموزشی است. اما درباره روش‌های استنباطی نکته ویژه و منحصر به فردی گزارش نشده است. آنچه قدر متیقن است این که ایشان وقتی به نجف می‌روند بوده‌اند و ابتدا حاضر به شرکت در درس شیخ نمی‌شد. بعد که می‌شنوند شیخ دارای ابتکاراتی در اصول است به درس ایشان می‌رود. 🔰️ در نتیجه به نظر می‌رسد عمده شخصیت علمی قبل از حضور در حوزه درسی شکل گرفته بود و آن هم بر اساس مبنای صاحب جواهر و و کاشف الغطاء بوده است. 🔰️ یعنی اهمیت بیشتر به بررسی‌های روایی و آنچه درباره مشی صاحب جواهر گفته شد. از پیروان می‌توان میرزا محمد تقی شیرازی، سید محمد ، شیخ کاظم شیرازی و سید عبدالهادی شیرازی را نام برد. 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 75 📆 تاریخ 21/11/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 75 📆 تاریخ 21/11/1399 @ghaeeni
فلسفه 75.mp3
18.49M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 75 📆 تاریخ 21/11/1399 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌(ره): سستی در این نهضت نکنید. شما بین راه هستید و این راه را با قدرت، با تصمیم، با اراده، با مشت محکم این را به پیش ببرید و مادامی که مشت شما گره کرده است آسیبی به شما نخواهد رسید. 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻🔻 بیانات استاد در سالگرد پیروزی 💢 پیروزی، بازتاب و نوع غلبه ای که ره داشت را می توان در ردیف اتفاقات و انقلاب های انبیای عظام مانند حضرت ابراهیم ع در برابر نمرود و حضرت موسی ع در برابر فرعون به شمار آورد. امام خمینی در برابر نمرود و فرعون زمان خود قیام کرد و خدا بواسطه وی کاری کرد که اسلام در مقابل تمام و با دست خالی پیروز شود. 💢 در آن زمان بلوک یعنی شوروی سابق و چین و اروپای شرقی و نیز بلوک یعنی اروپای غربی و آمریکا و و ارتجاع منطقه همه از شاه حمایت می کردند. در داخل هم ارتش شاهنشاهی ، گارد جاویدان و مخوف اقتدار کامل و سیطره تام داشتند؛ تا جاییکه در شهرهای بزرگ تانک مستقر کرده بودند حتی در مشهد با تانک از روی مردم عبور کردند و در شهر با تیربار شلیک می کردند و از 17 شهریور دیگر بطور رسمی می کشتند. 💢 خداوند با انقلاب اسلامی پیروزی خون بر شمشیر را نشان داد. نیروی مردم مظلوم در برابر آن همه تجهیزات نظامی پیروز شد. در ظاهر با دست خالی و بدون هیچ نیروی مسلح در برابر چنین رژیم تا دندان مسلحی با پشتوانه های جهانی پیروز شد. خود امام هم اعتراف می کرد که دست قدرت خدا را می بیند و کار امام نیست. 💢 بودن یعنی همین که گویا هیچ اسباب ظاهری آماده نبود و در حالیکه همه دنیا بطور متحد در مقابل ایستاده بودند و مصداق آیه کم من فئة قلیله غلبت فئة کثیره شد. . هیچ موازنه مادی ای نبود. امر غیرعادی و خارق العاده بود. ، اراده خدا بود و توحید ظاهر شد. 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا