eitaa logo
استاد محمدی قائینی
800 دنبال‌کننده
165 عکس
26 ویدیو
206 فایل
✅ کانال اطلاع رسانی #دروس، #دیدگاه_ها و برنامه های آیت الله محمد محمدی قائینی (زید عزه) ✍️ مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ✍️ مدرس خارج تفسیر و فلسفه 🆔 ادمین: @fotros313h @Moataghedi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 برای به مطالب کانال به لینک های زیر مراجعه بفرمایید 🔻🔻 🔰️ آشنایی با استاد محمدی قائینی _ بخش اول https://eitaa.com/ghaeeni/46 🔰️ آشنایی با استاد محمدی قائینی _ بخش دوم https://eitaa.com/ghaeeni/47 ◽️◾️◽️◾️◽️◾️◽️◾️◽️◾️ 1⃣ بخش اول: آیا مکتبی به نام مکتب قم و نجف داریم؟ 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/64 2⃣ بخش دوم: واکاوی معانی و اطلاقات واژه 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/65 3⃣ بخش سوم: نقد و بررسی رویکردهای اصلی در تفقه، بخش نخست: مکتب اصولیون🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/73 4⃣ بخش چهارم: نقد و بررسی رویکردهای اصلی تفقه، بخش دوم: مکتب اخباریون🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/94 5⃣ بخش پنجم: نقد و بررسی رویکردهای اصلی تفقه، بخش سوم: رویکرد قواعد گریز🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/106 6⃣ بخش ششم: بررسی : شکل گیری مکتب نجف🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/124 7⃣ بخش هفتم: بررسی : مولفه های اصولی 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/133 8⃣ بخش هشتم: بررسی : نجف، مساوی آیت الله خویی نیست 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/175 9⃣ بخش نهم: بررسی : روش فقهی آیت الله خویی 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/195 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 1⃣ ضرورت 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/296 2⃣ انواع 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/305 3⃣ ارزیابی انواع 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/334 4⃣ ارزیابی انواع 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/341 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 💠 برای دسترسی آسان به مطالب استاد محمدی قائینی با موضوع به آدرس های زیر مراجعه بفرمایید 🔻🔻 ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ 📌 : حضور مستمر و پویا https://eitaa.com/ghaeeni/425 📌 : بخش اول: پیاده کردن مطالب https://eitaa.com/ghaeeni/426 📌 : بخش دوم: روش پیاده کردن مطالب https://eitaa.com/ghaeeni/437 📌 : بخش سوم: مثال هایی برای پیاده سازی مطالب https://eitaa.com/ghaeeni/452 📌 : عدم اکتفا به تقریرنویسی https://eitaa.com/ghaeeni/474 📌 : عرضه مطالب به استاد https://eitaa.com/ghaeeni/503 📌 : داشتن دید نقادانه https://eitaa.com/ghaeeni/514 📌 : بخش اول https://eitaa.com/ghaeeni/532 📌 : بخش دوم https://eitaa.com/ghaeeni/574 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 💠 برای دسترسی آسان به بیانات درباره مسائل و رخدادهای ، به لینک های زیر مراجعه بفرمایید. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ♻️ واکنش به بحث های مطرح درباره با 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/348 ♻️ واکنش به اظهارات جنجالی 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/226 ♻️ بیانات استاد محمدی قائینی درباره شخصیت آیت الله شیخ محمد 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/468 ♻️ بیانات استاد محمدی قائینی درباره شهادت شهید 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/461 ♻️ بیانات استاد محمدی قائینی درباره شخصیت حضرت آیت الله 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/563 ♻️ بیانات استاد محمدی قائینی به مناسبت شهادت سلیمانی و المهندس 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/586 ♻️ بیانات استاد محمدی قائینی درباره 88 و 🔻🔻 https://eitaa.com/ghaeeni/554 ▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ 🆔 @ghaeeni ▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️ جلسه 41 📆 تاریخ 15/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 41 📆 تاریخ 15/9/1399 @ghaeeni
فلسفه 41.mp3
32.9M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 41 📆 تاریخ 15/9/1399 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪ مرحله دوم: بخش 2 💢 روش پیاده کردن درس 💢 ۲ـ : باید مطالب به صورت مفصّل نوشته شود، در غیر این صورت به مرور زمان از دست میرود. در روایتی آمده است: «قَيِّدُوا الْعِلْمَ بِالْكِتَابَةِ»؛ یعنی علم را مثل پرنده که در قفس حبس میکنید، حبس کنید، وگرنه فرار میکنند. ویژگی دنیا از بین رفتن است. 🔸🔹 انسان دارد: حافظۀ کوتاه مدت و حافظۀ بلندمدت. مطالبی که در حافظۀ کوتاه مدت باشد، از بین میرود. اینکه چگونه مطالب به حافظۀ بلندمدت میرود، بستگی به چند عامل دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از: تکرار، مهم بودن مطلب، حساس بودن مطلب و موقعیت. 🔸🔹 بسیاری از کتاب‌های همان نوارهایی است که از ایشان باقی مانده است. اگر مطالب ایشان ضبط نمیشد، کتابها نیز به دست ما نمیرسید. ایشان عالمانه مطالعه و عالمانه بیان میکرد؛ صرف وقت گذراندن، مشغول کردن مردم و انجام وظیفه نبود. هم میخواست بفهمد و هم بفهماند. مرحوم امام خمینی(ره) فرمودند: من کسی را نمیشناسم که بگویم همۀ مطالبش بدون استثنا آموزنده است، ولی مرحوم مطهری چنین است. منبرهای ایشان عالمانه بود. مثل کلاس و درس بود، اگرچه در حسینیه و مسجد بود. تکرار کلام دیگران و مطالب بیپایه و اساس نبود. 🔸🔹 اکنون میخواهیم بدانیم که چگونه بنویسیم. راه این است که آنچه را در حافظه داریم یا در کلاس شنیده‌ایم، بنویسیم؛ اما نباید به همین اکتفا کنیم. باید مطالب ارائه شده را دهیم؛ در ادامه مثالی برای بیان روش توسعه در نوشتن مطالب، بیان می شود... @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 42 📆 تاریخ 16/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 42 📆 تاریخ 16/9/1399 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
2 🔰️ گزیده ای از بیانات اخلاقی استاد در حاشیه درس 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 💢 اهمیت ذکر یا حی و یا قیوم 💢 خاطره ای از مرحوم کافی 💢 باید بدانیم و باور کنیم همه کاره عالم خداست... ⏱ زمان: 4 دقیقه @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 44 📆 تاریخ 18/9/1399
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 44 📆 تاریخ 18/9/1399
فلسفه 44.mp3
22.89M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 44 📆 تاریخ 18/9/1399
⏪ مرحله دوم: بخش 3 🔻🔻 چند مثال برای قسمت قبل🔻🔻 🔰️ مثلاً در روایت داریم که راه رفتن بین دو زن مکروه است. این مطلب به چند شکل در خارج تطبیق میشود: الف) دو زن با هم راه میروند و مردی وسط این دو زن است؛ ب‌) دو زن ایستاده اند و مردی از بین آن دو عبور میکند؛ ج) مردی در حال راه رفتن است و دو زن از دو طرف مرد عبور میکنند و مرد قهراً بین آن دو قرار میگیرد. این روایت کدام حالت را شامل میشود؟ آیا صرف راه رفتن ملاک است؟ عمدی یا اتفاقی بودن تفاوتی ندارد؟ آیا معنای حدوثی دارد یا حدوثی و بقایی؟ آیا صرف قرار گرفتن ملاک است یا رد شدن؟ 🔰️ اگر در روایت عبارت «مشی» آمده باشد، هر سه را شامل میشود؛ اما اگر «ذهب» باشد، تنها عبور از میان آنها را شامل میشود. 🔰️ مثال دیگر: واقع شدن پشت‌سر زن مکروه است. آیا منظور نشستن پشت‌سر اوست یا توقف کردن یا رد شدن؟ باید به لغت مراجعه و ریشه‌یابی کنیم و معنای دقیق را بفهمیم. درست است که استاد تحقیق و مطلبی را بیان کرده است، اما شاید به‌حسب عرف عام آن مطلب را بیان کرده باشد. چه‌بسا منظور واقعی، چیز دیگری است و مردم معنای آن را تغییر داده‌اند؛ مثلاً «وصل» و «اتصال» به‌نظر عرف عام یک معنا دارد، ولی در عربی بین این دو تفاوت وجود دارد. «اتصال»، متصل شدن آنی و دفعی است و «وصل» متصل بودن مستمر است. انفصال نیز غیر از ترک است و اگر در کلمه‌ای ترک یا انفصال آمده باشد، دارای دو نوع معناست، هرچند عرف عام به‌گونۀ دیگری می‌فهمد. 💢 پس می توان از زاویه های مختلف یک مطلب را مورد بررسی و تدقیق و چالش قرار داد و همین تدقیقات و تفریعات است که به طلبه قدرت استنباط می دهد. @ghaeeni 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/1631322177Cbbf2249cb6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پیشینه شناسی نگارش قواعد فقهیه بین اهل سنت و شیعه 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 2 📆 تاریخ 19/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 انواع قواعد فقهیه و دسته بندی 5گانه قواعد 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️ جلسه 3 📆 تاریخ 19/9/1399 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 بررسی انواع دیدگاه ها درباره گستره حجیت عقل 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️ جلسه 2 📆 تاریخ 19/9/1399 @ghaeeni