eitaa logo
حضرت آیت الله قاضی(ره)
2.2هزار دنبال‌کننده
513 عکس
33 ویدیو
28 فایل
عارفان که جام حق نوشیده‌اند رازها دانسته و پوشیده‌اند هر که را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند تبادل،تبلیغ ⛔کپی مطالب با ذکر منبع جایز است
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 📜. خدمت به خانواده راه وصول به کمالات! ❂. جامعیت در آقای حداد از همه جهات کاملا پیاده شده بود، هم دنیوی و هم آخرتی. خیلی به منزل رسیدگی داشتند. مراقب بودند که به کسی فشار نیاید، کسی اذیت نشود.‌.. به تمام امور جزئا و کلا رسیدگی و اشراف داشتند، اما بعضی کارها را مستقیما خودشان انجام میدادند. خرید منزل اکثرا با خودشان بود و از هیچ کاری حتی شستن دستشویی ابایی نداشتند! ❂. پسرشان آقای سید عبدالامیر حداد نقل میکنند: " گاهی میدیدیم دارند غذا درست می کنند، به مادرم می گفتند: دوست دارم شما بنشینید من غذا درست کنم .... ایشان تاکید داشت انسان متعلق به خانواده است و اگر بخواهد واصل شود شروع آن از خانه و زن و بچه است " ❇️. منبع: دلشده، ص ۱۱۷ - ۱۲۰ #⃣. موضوع: @ghazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻تعریفی مختصر از راه سلوک و سیر سالک الی الله از منظر اولیاء خدا... سالک عبارت است از دل پاک، دل بی غل و غش، این را بهش می گویند سالک، سالک عبارت است از حفظ اسرار مردم، سالک عبارت است از نگه داشتن آبرو و حیثیت مردم، سالک عبارت است از وحدت و عدم اختلاف، سالک عبارت است از گرمی و مودت، سالک عبارت است از عمل کردن به آنچه بزرگان به ما توصیه می کردند. این را بهش می گویند سالک. 📚 شرح دعای ابو حمزه ثمالی 1418، جلسه 4 حضرت آیت الله سید محمد محسن حسینی طهرانی قدس سره @ghazi_ir
﷽ 📜. معرفت پروردگار و شناخت ولایت هدف مجالس اولیاء الهی ❂. عالم ربانی آیت الله سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه میفرمودند: " ما در مجالس اهل توحید و موحدین می بینیم که آنها به غیر از پرداختن به معرفت پروردگار و راه های وصول به او که همان راه شناخت ولایت است، هیچ مطلب دیگری را مطرح نمی کردند. در مجالسشان از اموری عادی ، مسائل ، عوالم ، طی الارض و عالم بهشت و غلمان و حوری و درجات ، انکشاف غیب و انکشاف مسائل و مجهولات عادی ، و مطالب غیرعادی که بسیاری از ابناء بشر به دنبال آن هستند، نبود و مجالسشان هیچ به اینها نمی گذشت.... ❂. به مخصوص مجالس مرحوم آقای حداد رضوان الله علیه که ایشان در یک وضعیت و موقعیتی بودند که به هیچ وجه اجازه نمیدادند، نه نسبت به خودشان نه نسبت به سایر افراد، که مجالس به مطالبی وقتگیر و عامه پسند و مسائل غیرمفید بگذرد. به طور کلی حال ایشان حالی بود که اصلا تحمل و حوصله صحبت کردن در مسائل غیرتوحیدی را نداشتند... ❇️. منبع: نفحات انس، ص ۱۴۳ - ۱۴۶ #⃣. موضوع: @ghazi_ir
﷽ 🎧. آرشیو کامل سخنرانی های علامه طهرانی و آیةالله سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیهما 🎙. بیش از ۱۰۰۰ سخنرانی عمومی در ۷۰ موضوع اعتقادی ، اخلاقی ، عرفانی و.... 🎙. بیش از ۱۸۰۰ سخنرانی تخصصی در ۱۲۰ موضوع ویژه طلاب و دانشجویان 🎙. بیش از ۵۰۰ فایل کتاب صوتی در زمینه عقاید ، اخلاق ، احکام ، فلسفه ، تاریخ و.... 🖇. با فهرست موضوعی و ترتیبی 📲. در کانال همراه باشید: 🌐. https://t.me/joinchat/AAAAAEDwvZYSsDi2uAHj3A
﷽ ‍ 🔍 | 📌. حفظ قرآن کریم 📜. عالم ربانے و حڪیم متالہ مرحوم آیةاللہ سید محمدمحسن حسینے طهــرانے رضوان اللہ علیہ 🌐. منبع نرم افزار کیمیای سعادت ۲ ☑️. سوال: ~ با سلام؛ ۱. آیا حضرت علّامه طهرانی فرزندان خود را اجبار برای حفظ قرآن میکردند؟ ( در کتاب نور ملکوت قرآن میفرمایند: طلبه باید حافظ قرآن باشد.) ۲. آيا مرحوم علّامه طهرانی که اين همه آيه را زنجيروار به هم مرتبط میکنند، حافظ قرآن بودند؟ ۳. .پرداختن به حفظ ظاهری آیات قرآن چگونه است؟ آیا پرداختن به تفسیر به جای حفظ بهتر نیست؟ ✅. جواب : ~ هوالعلیم؛ ۱. حفظ قرآن یکی از توفیق های عظیم الهی است که شامل برخی از افراد می شود. انسان به هر میزان که حافظ قرآن باشد، در روز قیامت از مرتبۀ بالاتری برخوردار است، ولی ایشان اجبار بر حفظ نمی کردند، بلکه تشویق و ترغیب می نمودند. ۲. خير، ايشان حافظ قرآن نبودند و اين عنايت الهي است به اولياء خود كه حقيقت قرآن را در قلب و سرّ آنها وارد مي نمايد، به طوري كه همۀ آيات و معاني قرآن در برابر آنان حضور دارد. ۳. حفظ قرآن في حدّ نفسه و به تنهایی نیز بسیار مطلوبست و شایسته است همراه با حفظ به معانی آن نیز توجّه شود. @ghazi_ir ____
﷽ 📥 دانلود رایگان از طریق لینک زیر: 💠 سایت کتابخانه سیر الی الله 👇 http://seireelallahbook.blog.ir/post/18
﷽ 📜. کلام اولیاء الله کیمیا است... ❂. آقای حداد رضوان الله علیه میفرمودند: این مردم وقتی که پیش ما می آیند، فورا از معجزه و امرخارق عادت صحبت می کنند و طالب ابراز این امور از ما می باشند، اما نمی دانند که مسیر ما مسیر هدایت و دستگیری است و این مسیر عبور از عوالم نفس و کثرات و حجب نفسانیه است نه اظهار و ارائه خوارق عادات و کرامات ؛ انجام این امور چه دردی از مردم دوا می کند؟ ولی اینان باید بدانند که آنجه مُعد و موجب حرکت و فعلیت استعدادات است، کلمات و بیانات ما است که حکم اکسیر را دارد و برای تاسی و پیروی و انقیاد همانند کیما، موثر و کمیاب است! ❇️. منبع: مطلع انوار، ج۲، ص ۱۷۳ #⃣. موضوع: @ghazi_ir
﷽ 🕯. | ۰۱ 📌. موضوع : عدم در خواست مزد از سوی انبیاء 🖋. تالیف: علامه طهرانی قدس الله سره 📚. منبع: خلاصه ای از رساله مودت ، ص ۲۹-۳۱ 📥. دانلود: فایل pdf _____________ ✍🏻. قالَ اللهُ الحكيمُ فى كتابِه الكريم: قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏. | سوره شورى: آیه ۲۳ | جاى ترديد و شبهه نيست كه جميع انبياء و پيغمبرانى كه از ساحت مقدّس ربوبى برانگيخته شده‏ اند، از امّت خود هيچگونه مزد و پاداشى طلب ننموده‏ اند، هيچ مالى و جاهى نخواسته‏ اند، هيچ حقّى را براى خود از حقوق مردم ذخيره نكرده‏ اند، هيچ كس را به استخدام و بيگارى نگرفته‏ اند. در قرآن مجيد در پنج مورد در سوره شعرآء، آيات ۱۰۹، ۱۲۷، ۱۴۵، ۱۶۴ و ۱۸۰ كه شرح حال حضرت نوح و لوط و هود و صالح و شعيب بيان شده، به يك نسق و منوال پاسخ آنها را به قوم خود بيان ميكند كه هر يك از آنها گفتند: وَ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلى‏ رَبِّ الْعالَمِينَ «من از شما هيچگونه پاداش و مزدى در خواست نمى‏ كنم؛ پاداش من فقط بر خداى تعالى پروردگار جهانيان است.» ❖. آرى حقّ مطلب همين است كه پيمبران از امّت خود و غير آنها اجری نخواهند و مزدى طلب ننمايند؛ چون مزد هر كس بر عهده كسى است كه او را اجير كرده و مأموريّت داده است. پيمبران از جانب خدا آمده‏ اند و دعوت آنها مبنى بر وحى و اتّصال به عالم غيب بوده است، بنابراين مزد آنان نيز بر باعث و آمر آنان، يعنى خداوند تبارك و تعالى است. و اين حقيقت را میتوان دليل بر صحّت نبوّت و دعوى پيغمبرى گرفت؛ چون كسى كه از ناحيه غير خدا بر مردم حكومت كند، خواهى نخواهى براى منظور و مقصدى حكومت ميكند، همان منظور و مقصد اجر و مزد او خواهد بود و وصول به آن هدف، پاداش و جزاى او محسوب میشود. و چون بنا به فرض، به مقام توحيد نرسيده و انگيزه او الهى نبوده است، هر چه منظور و هدف او عالى باشد، باز در عين حال خالى از شوائب افكار نفسانى نيست، گرچه مال و زن و فرزند نباشد، لكن از حبّ جاه و دواعى مخفيّه ديگر خالى نبوده و نخواهد بود. و همان جنبه وزن اجتماعى و محبوبيّت ملّى و آمريّت و مطاعيّتى كه در خود میبيند بزرگترين هدف و آرزوى اوست. ❖. فقط پيمبرانند كه چون حجاب قلب آنها مرتفع گشته و به أسرار عالم اطّلاع پيدا نموده و رمز موت و حيات و تكامل را دريافته و از عوالم و منازل سلوك به وطن حقيقى رسيده و ابديّت را إدراك نموده‏ اند و جان آنها با خداى خود مرتبط شده و گفت و شنود داشته‏ اند، أعمال آنها فقط و فقط خالصاً لِوَجهِهِ الكَريم بوده و در مقابل زحمات و لطماتى كه در راه تبليغ شريعت و هدايت مردم بر خود هموار ميدارند مزدى نمى‏ خواهند؛ مزد آنان فقط رضاى خدا و انجام مأموريّت و نفس هدايت مردم است و بس. اگر بنا بشود پيمبرى براى خود مزد بخواهد آن حرّيّت و آزادى در تبليغ از دست ميرود، و خواه ناخواه جرأت تبليغ شديد در مقابل أفرادى كه از آنها مزد گرفته ندارد؛ چون شرم و حيائى در شخص مورد إحسان پيدا میشود كه او را در مقابل إحسان كننده پست و زبون ميكند و از قاطعيّت تبليغ ساقط مى‏ نمايد. ❖. حضرت رسول أكرم محمّد بن عبدالله صلّى الله عليه وآله وسلّم نيز از اين حكم كلّى استثناء نشده‏ اند و از مردم هيچ تقاضاى مزدى ننموده‏ اند. در سوره أنعام كه مكالمه آن حضرت را با قوم خود بيان مى‏ فرمايد، خداوند به آن حضرت امر ميكند كه: قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرى‏ لِلْعالَمِينَ «بگو من از شما هيچ پاداشى نمیخواهم؛ نزول قرآن در مقابل مزد و جزائی نيست، و نازل نشده است مگر براى آنكه موجب تذكّر و يادآورى جهانيان گردد و آنها را بيدار كند.» | سوره انعام: آیه ۹۰ | پيغمبر عظيم الشّأن نيامده تا آنكه بارى بر گُرده مردم بگذارد و در مقابل دعوى نبوّت، آنها را به تعب بيندازد و حاصل كار و دسترنج آنها را ببرد و از كار و كسب آنان به نفع خود استفاده كند؛ قُلْ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُتَكَلِّفِينَ. «بگو من از شما مزدى نمى‏ خواهم و شما را به سختى و رنج نمى‏ افكنم، و من از نزد خود چيزى نمى‏ آورم و سخنى نمى‏ گويم.» | سوره ص: آیه ۸۶ | | | _____________ @ghazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا