eitaa logo
حضرت آیت الله قاضی(ره)
2.2هزار دنبال‌کننده
513 عکس
33 ویدیو
28 فایل
عارفان که جام حق نوشیده‌اند رازها دانسته و پوشیده‌اند هر که را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند تبادل،تبلیغ ⛔کپی مطالب با ذکر منبع جایز است
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 📌 تعيين وقت ظهور وارد نمودن افراد است در عالم وهم و خيال‏ 📄 آيا پرداختن به مسأله ظهور و مردم را به اين مطالب سرگرم كردن آنان را به اين درجه مى‏رساند؟ اينكه ما دائماً بنشينيم و به مردم وعده دهيم كه در سال ديگر يا در سال ديگر حضرت ظهور مى‏كند و موجب ابتهاج مردم و شادى و مسرّت مجازى آنها شويم و اوقات آنها را با اين سخنان تلف كنيم، چه حاصلى در پى خواهد داشت؟ مگر ائمّه عليهم‏السّلام نفرمودند: «كذَبَ الوَقّاتونَ!» كسى نمى‏تواند وقتى و حدّى براى ظهور تعيين كند. آن‏وقت چگونه ما مى‏توانيم به خود جرأت بدهيم و از مسأله ‏اى كه علم آن را فقط خداى متعال و وليّش مى‏داند، براى مردم رَجماً بالغيب تيرى در تاريكى بپرانيم و آنان را ساده‏ لوحانه دل‏خوش نماييم و آن حقيقت و واقعيّت والا را از آنان مخفى كنيم و از آن مطلبى به زبان نياوريم؟! صحبت از ظهور حضرت در صورت عدم وجود ما در زمان ظهور، چه دردى از ما دوا خواهد ساخت؟ مگر ما به مدّت زمان حيات خود واقفيم كه دل به ادراك زمان ظهور خوش نماييم و پيوسته به انتظار ادراك آن، عمر را به پايان برسانيم؟ تازه تمام اين مطالب در صورتى است كه اين اخبارها و سخنان راست باشد، و در صورت خلاف، مسأله صورت ديگرى پيدا خواهد نمود. حضرت آیت الله سید محمد محسن حسینی طهرانی قدس سره 📕 اسرار ملکوت ج 2 ص 227 @ghazi_ir
حضرت آیت الله قاضی(ره)
﷽ 📌 تعيين وقت ظهور وارد نمودن افراد است در عالم وهم و خيال‏ #قسمت_اول 📄 آيا پرداختن به مسأله ظهور
﷽ 📌 تعيين وقت ظهور وارد نمودن افراد است در عالم وهم و خيال‏ 📜 آیه الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدس الله سره ❖. حدود چند سال پيش حقير به اتّفاق يكى از دوستان جهت زيارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها به قم مشرّف شديم. در ضمن زيارت، آن شخص به من گفت: «مايلم از فلان عالم كه مى‏گويند نسبت به مسائل ظهور حضرت و ارتباط با آن حضرت مطالبى دارد ديدن كنم، آيا شما موافقيد با من به ديدن ايشان برويم؟» عرض كردم: «مانعى ندارد؛ امّا بدانيد آنچه را شما به دنبال آن هستيد در اينجا نخواهيد يافت.» بالأخره با اصرار آن دوست به ديدن آن شخص محترم به راه افتاديم. تابستان بود و هوا بسيار گرم، ساعت حدود شش بعدازظهر بود كه به منزل ايشان رسيديم. در زديم، خود آن عالم محترم درب را باز نمودند. سلام نموديم و درخواست ملاقات كرديم. ❖. ايشان درحالى‏كه مشخّص بود از تعب حرارت تابستان در اذيّت و التهاب مى‏باشند پاسخ دادند: «فقط به مدّت پنج دقيقه مى‏توانم ملاقات كنم.» عرض كرديم: «اشكالى ندارد.» وارد شديم و در اطاق نشستيم. ايشان شروع كردند به صحبت، و از مكاشفات و قضايايى كه حاكى از تعيين زمان ظهور بود به مدّت قريب دو ساعت براى ما صحبت كردند! در اين وقت افراد ديگرى نيز به جمع ما پيوستند و مجلس تقريباً حدود ده نفر جمعيّت داشت. پس از اتمام سخنان ايشان، من رو كردم به آن عالم محترم و عرض كردم: «اگر اجازه مى‏فرماييد سؤالى از حضورتان دارم.» فرمودند: «بفرماييد!» ❖. عرض كردم: الآن حدود دو ساعت است كه ما خدمت شما هستيم و در تمام اين مدّت صحبت از زمان ظهور و نقل مكاشفات و خواب‏ها و بيان بعضى از امور غير عادى در اين زمينه بود، حال سؤال من اين است كه: آيا شما نسبت به صحّت و اتقان اين خواب‏ها و مكاشفات علم داريد يا خير؟ فرمودند: «خير، من علم ندارم.» عرض كردم: پس بر چه اساسى و چه دليل شرعى شما اين مطالب را به مردم مى‏گوييد؟ شما به عنوان يك عالم دينى مطالبى را به مردم مى‏گوييد كه خود به صحّت آن اطمينان نداريد، اين صحيح است؟! و بر فرض صحّتِ اين خواب‏ها و مكاشفات آيا نقل اين مطالب مورد رضا و امضاى ائمّه عليهم‏السّلام مى‏باشد؟! و اگر هست چرا خود آنها تعيين نكردند و وقت خاصّى براى آن معيّن نكردند؟ مثلًا بگويند: در سنه فلان و ماه فلان و روز فلان، ظهور آن حضرت قطعى خواهد بود. چرا يك هم‏چنين مطلبى وجود ندارد، و چرا فقط به ذكر كلّياتى اكتفا كرده ‏اند؟ ❖. ايشان در جواب فرمودند: «شايد مصلحت اقتضا مى‏كرد كه آن حضرات وقت دقيقى را براى اين مسأله تعيين نكنند.» حقير عرض كردم: آيا همان مصلحت اقتضا نمى‏كند كه شما هم تعيين نكنيد و بگذاريد امور بر جَرى عادى خود به سمت رشد و كمال استمرار يابد؟ تازه شما خود اعتراف‏ كرديد كه علم به صحّت و سقم اين مسائل نداريد! در اينجا ايشان سكوت كردند و ديگر هيچ صحبتى نكردند و ما هم خداحافظى كرده از منزل بيرون آمديم. ❖. پس از خروج از منزل، آن رفيق ما كه بسيار مشتاق زيارت اين عالم بود روكرد به من و گفت: فلانى حالا مى‏فهمم كه پدر تو چه حقّ بزرگى بر گردن ما دارد و ما از آن به كلّى غافليم. او كجا و اينها كجا؟! صحبت او كجا و مطالب اين جماعت كجا؟! هدايت و ارشاد او كجا و مسائل و رهنمودهاى اينها كجا؟! انسان تا بعضى از مسائل را با چشم خود نبيند باور نمى‏كند. ❖. من رو كردم به آن شخص و گفتم: من حيا كردم به آن عالم محترم بگويم كه خود حقير از شما وقت خاصّى را جهت ظهور حضرت شنيدم و الآن سال‏ها است كه از آن تاريخ مى‏گذرد و هنوز ظهور محقّق نشده است! 📕 اسرار ملکوت ج 2 ص 228 و 229 @ghazi_ir
﷽ ❈. پدر و مادر مقدمه وجود انسان اند و تا رحمت به ایشان نرسد، رحمت به انسان نمی رسد. اول انسان باید [ برای آنان ] صلوات بفرستد و دعا کند، بعد برای خودش دعا کند، چون آنها اصل هستند و انسان فرع. پدر و مادر نباید فراموش شوند... ✍🏻. سیدالطائفتین علامه طهرانی قدس سره 📚 شرح فقراتی از ابوحمزه ثمالی ،ج۱ ، ص۲۷۰ @ghazi_ir
حضرت آیت الله قاضی(ره)
﷽ 📌 تعيين وقت ظهور وارد نمودن افراد است در عالم وهم و خيال‏ 📜 آیه الله حاج سید محمد محسن حسینی طهران
﷽ 📌 تعيين وقت ظهور وارد نمودن افراد است در عالم وهم و خيال‏ 📜 آیه الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدس الله سره ❖. آيا اين صحيح است؟! و مگر مطلب ديگرى وجود ندارد كه ما بياييم و به اين مطالب بپردازيم؟! و مردم را گيج و گنگ و پا در هوا در عالم تخيّل و اوهام رها سازيم و با وعده‏هاى سر خرمن، عمر و وقت آنان را به انتظار واهى و بى‏اساس بگذرانيم؟! و هر وقت كه از آن وعده تخلّف شد بگوييم بداء حاصل شده است و دوباره وعده ديگرى و بدائى ديگر، إلى آخره ... ❖. عزيزِ من، بداء حاصل نشده است و هيچ مسأله‏اى تغيير پيدا نكرده است، بلكه جهل و بى‏اطّلاعى اين افراد اثبات شده است. چه كسى از شما خواسته به اين امورى كه هيچ ارتباطى به شما ندارد وارد شوى و خلقى را در حيرت و سرگردانى قرار دهى؟ مانند فردى ديگر و عالمى ديگر در يكى از شهرستان‏ها كه به مردم وعده مى‏داد كه پس از جنگى كه در منطقه در گرفته است حضرت ظهور خواهند كرد، و وقتى خلاف آن ثابت شد گفته بود: بداء حاصل شده است، و موعد را به وقت ديگرى موكول‏ نموده بود. ❖. و عجب از اين خلق عوام و بى‏تدبّر و بى‏ادراك كه هنوز به اين سخن‏ها دل خوش مى‏كنند و هنوز پاى صحبت اينان مى‏نشينند، و با اينكه دروغ و خلافش ثابت شده است باز دست از سر اينها برنمى‏دارند و از دور اين افراد كنار نمى‏روند! 📕 اسرار ملکوت ج 2 ص 228 @ghazi_ir
﷽ 🔶. رمز رستگاری شیعه! 🔹رمز فلاح و رستگاری شیعه در متابعتِ او از سُنَن و دستوراتِ ائمهٔ خود می‌باشد و بس! و او هرگز حق ندارد در دستورات و مبانیِ القاء شده از طرف زُعَمای معصومین علیهم السلام، دخل و تصرّفی نماید و از حدودِ تعیین شده در قضایا و موضوعاتِ عبادی و اجتماعی، قدمی فراتر بگذارد؛ که اگر بگذارد به همان خسارت و مهلکه ای دچار خواهد گشت که سایرین در آن مهالک، گرفتار آمدند. 🔹شیعه نباید خودسرانه عمل کند و از پیشِ خود، حُکمی را کم و زیاد کند؛ و تمام چشم و گوش و حواسش باید متوجهِ مرام و مبانی ائمۀ خود باشد و به تلقینات و القائاتِ عوام توجه نکند و برای خوش آمدنِ عوام از اصول موضوعۀ خود دست بر ندارد. 📝. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 📚. ، ص۷۷ @ghazi_ir
﷽ 🖇. 📌. موضوع: جلسات 🎙. سخنران: سیدالطائفتین علامه آیة الله سید محمد حسین حسینی طهرانی قدس الله نفسه الزکیه 💽. ۱۳۰ مجلس 🔻 شامل: جلسات تفسیر آیه نور، مبانی تشیع، ملکوت روزه، ملکوت نماز، معادشناسی، آیین رستگاری، شرح دعای افتتاح، شرح دعای ابوحمزه ثمالی، سالک آگاه، مباحث فقهی، مبانی اخلاق 📥. برای دانلود روی لینک کلیک بفرمایید: http://seireelallahbook.blog.ir/post/101
﷽ 🔍 | ۰۰۰۷ 📌 ملاقات با امام زمان علیه السلام 📜 آیةالله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی حفظه الله 🌐 منبع: yon.ir/hE2Ob ☑️ سوال: ~ با سلام ؛ چگونه و با چه وسيله اي ( ذكر، زيارت، عمل ) میتوان با ولی عصر حضرت بقيه الله الاعظم ارتباط برقرار كرد ⁉️ ✅ جواب : ~ هوالعلیم؛ انسان همیشه با امام زمان ارواحنا فداه خود مرتبط است ولی خود، این ارتباط را احساس نمی کند . امام زمان علیه السلام از خود ما به ما نزدیک تر است و او هیچگاه از ما نخواسته است که برای عرض حاجت کاری انجام دهیم تا او را حضوراً مشاهده کنیم. آنچه از ما خواسته شده است قیام وظیفه و تکلیف الهی است، خواه موفق به زیارتش بشویم یا نشویم. بزرگان از این راه به مقصد رسیده اند نه از این طرف و آن طرف رفتن و سر خود را به این امور غیر مفید گرم کردن. @ghazi_ir
﷽ 🔘 برخی از مجالس عزاداری در شأن سیدالشهدا علیه السلام نیست🔘 🔸متأسفانه امروزه، مسألۂ مرثيه و روضه و عزاىِ حضرت أباعبداللَه الحسين -أرواحنا له الفداء- از صورت منطقى و عبادىِ خود به "جهات اعتبارى و وهميّات دنيوى" تغييرِ مسير و جهت داده است. 🔸هدف و غايت ذاكرين و نوحه خوانان بر هر چه "پر رنگ و لعاب كردنِ ظاهرىِ اين مصائب" متمركز شده است؛ و "تهييجِ احساسات مردم" به خصوص طبقۂ جوان به هر وسيله، و با هر تعبير، و به هر ترفند و جلوه‏ اى انجام می‌پذیرد، و هر كه در اين راه موفّق تر است مطلوب تر است. 🔸 و اگر بخواهيم قدرى به خود جسارت دهيم و اين مجالس را با مجالس عادىِ ديگر مقايسه كنيم، بايد بگوئيم به "مجالس تئاتر و هنرپيشه ‏گى" شبیه تر است تا به مجالسى كه در خورِ شأن و متانت و منزلتِ يك امام معصوم عليه السّلام قرار دارد. 📝. آیة اللَه حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 📚اربعین در فرهنگ شیعه، ص 54. @ghazi_ir
﷽ 📌 مظلومیت امام حسین علیه السلام در فرهنگ تشیع چیست؟ 🔹 مظلومیت حضرت سیدالشهداء علیه السلام در فرهنگ تشیع این نیست که گروهی از خدا بی خبر با یورش بر عده ای از ذراری و اولاد پیامبر، آنان را از دم تیغ گذراندند و از بزرگ و کوچک، حتی طفل شیرخوار نگذاشتند؛ و پس از شهادتشان، اهل بیت رسول خدا را با آن وضع فجیع و شرم آور، از این شهر به آن شهر در شوارع و ملأ عام به اسارت و غل و زنجیر کشاندند، و کردن آنچه را که تاریخ از ذکر آن به شرم آید! 🔹 مظلومیت سیدالشهداء در این است که کسی به حقیقت و روح و جان این حادثه پی نبرده، و از جاهل و عامی تا عالم و خبیر، همه و همه این واقعه را از دریچهٔ نفس و روح آشفته و ناخالص و افکار کودکانهٔ خود تفسیر و توجیه می کنند.۱ ▪️هر کسی از ظنّ خود شد یار من ▪️وز درون من نجُست اسرار من۲ ۱_📕اربعین در فرهنگ شیعه صفحه ۵۴ ۲_مثنوی معنوی، دفتر اول 🖊حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه @ghazi_ir
﷽ 📿 | ~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~ 🕯 حدیث: " مَن تَواضَعَ لِغنّی لِغِناه، فَقَد کَفَر " | ١ | 📜 ترجمه: " کسی که به آدم غنی و دارا به جهت غنای او تواضع کند، این تواضع کفر است! " ~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~ ✍🏻 شرح از سیدالطائفتین قدس سره: ❖. اگر در مواقعی که با اساس شخصیت انسان - از نظر شخصیت الهی ، نه از نظر شخصیت نفسی - مبارزه می کنند ، مثلا یک شخص متکبری در مقابل انسان تکبر می کند و مَنیّت به خرج می دهد، انسان نباید بگوید: آقا این مَنیت تو درست است ، و به تواضع بیفتد ، و به خاک بیفتد و سجده کند! اینجا باید بگوید که : نه ، من از تو بالاترم، تو که هستی؟! اینجا انسان باید تکبر کند، و اگر او بگوید: " من! " انسان ده برابر بگوید: " من ! " و هیچ در مقابل او سر فرود نیاورد، و محکم بایستد! ❖. در میدان جنگ که دو نفر در مقابل همدیگر قرار می گیرند، و این می خواهد او را از بین ببرد و هستی او را ساقط کند، یعنی با کبریائیت خودش پیش می آید؛ آن هم همین طور با کبریائیت خود پیش می آید در مقابل این. اینها هر دو در مقابل همدیگر اعظم المتجبرین هستند. او می گوید : شخصیت من، مقام من ، ارزش من، چنین و چنان، و اصلا تو نباید در صفحه روزگار باشی، و با یک شمشیر تو را با خاک یکسان می کنم! این هم همینطور. منتها کفاری که با مسلمان ها برخورد می کنند و آن انانیت را بر اساس کفر و شرک ابراز می کنند، غلط است؛ ولی مومنین که این کبریائیت را بر اساس ایمان ابراز می کنند، صحیح است! پس اساس کبریائیت و خودمنشی و استقلال، صفت ممدوحی است، نه صفت مذموم، منتها انسان باید در جای خودش اعمال کند. اگر اظهار کبریائیت و شخصیت مطلقا مذموم بود، که خدا در انسان قرار نمی داد. شخصیت و آقایی و آقامنشی و خودمحوری و استقلال، مثل بعضی از صفات دیگر غریزه ای است از غرائز انسان. ❖. امیرالمومنین علیه السلام در موقعی که شمشیر دست می گیرد، نمی آید به عمرو بن عبدود بگوید: من آن کسی هستم که سر به سجده می گذارم و برای پروردگار خاضع و خاشع هستم، برای تو هم خاشع ام؛ نه ، این سجده را آنجا من برای خدا می کنم تا اینکه کبریائیت و عظمت خدا در این صحنه ، ظهور و بروز کند. [ عَمرو بن عبدود ] به حضرت گفت: " برو ای بچه ! من با پدر تو دوستی و آشنایی داشتم و نمی خواهم دستم به خون تو آغشته شود! " امیرالمومنین علیه السلام گفت: " من خیلی دوست دارم دستم به خون تو آغشته بشود و توی مشرک را از روی زمین بردارم ! " | ۲ | - | ۳ | ~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~ 📚 منابع: ۱. تحف العقول، ص ۲۱۷ ۲. مناقب آل ابیطالب، ج۳، ص ۱۳۶ ۲. شرح فقراتی از دعای افتتاح، ص ۴۹ @ghazi_ir
﷽ 🔍 | ۰۰۰۸ 📌 مدعیان دروغین ظهور 📜 آیةالله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی حفظه الله 🌐 منبع: yon.ir/e77aP ☑️ سوال: ~ با سلام؛ مدتی است فردی در عراق مدعی شده که سید یمانی و نایب امام زمان (عج) است و به نام سيد احمد الحسن يمانی مي باشد و ايشان مستندا طبق احاديث و وصيت رسول(ص) خود را اثبات مي كند و کراماتی از او نقل شده است بالاخص از لحاظ علمی و تأویل قرآن، پیشگویی آینده و خواندن اندیشه افراد و درمان بیماریهای سرطانی... تاچه حد باید به این مطالب اعتنا شود؟ او حتی از تمام مخالفان تقاضای مناظره و يا مباهله کرده، وظیفه ما چیست⁉️ ✅ جواب : ~ هو العالم؛ تا کنون افراد بسیاری آمده اند و از این قبیل دعوت ها بعمل آورده اند و آنها هم دارای بعضی از حالات غیر عادی چون شفای بعضی از بیماران بوده اند، و یا نسبت به آینده پیشگوئی هایی کرده اند و بعد معلوم شده است که تمامی کاذب و مدّعی بیش نبوده اند. و در همین عراق نیز خیلی ها چنین ادّعائی کرده اند و مدّتها بعد حال و وضع آنها بر همگان روشن شده است. مطلبی که باید دقّت نمود صرف نظر از کذب و صدق مسئله اینست که بر فرض صادق بودن او چه دلیلی بر اطاعت و انقیاد از او هست؟ متابعت از فرد مشکوک بدون حجّت و دلیل شرعی قطعاً حرام است، گر چه او خود امام زمان علیه السّلام باشد. • آیا با صرف شفا دادن و یا پیشگوئی و نظائر آن حجّت شرعی و تکلیف الهی برای انسان منجّز می شود؟ • آیا ایشان تمام امراض و گرفتاری ها را بطور قطعی شفا و بهبود می بخشد؟ ( اگر اینطور است که دیگر باید بیمارستانها و مطب اطبّاء در سراسر دنیا بسته شود؟) • آیا پیشگوئی های ایشان نسبت به حوادث گذشته نیز صادق است؟ • آیا از معارف الهیّه و حقائق توحید چیزی می داند؟ ( و این مطلب مهمتر از همه اینهاست.) الآن افراد بسیاری مدّعی همان سیّد یمانی بودن هستند و هر کدام برای خود ادلّه ای ذکر می کنند و امّا پاسخ صریح و روشن اینکه تا از ناحیه خود امام علیه السّلام دلیل قاطع و غیر قابل تردید بر اطاعت از فردی نرسد انقیاد و پیروی از او موجب هلاکت و دخول در آتش است. @ghazi_ir
﷽ 🕯 || امام زمان علیه السلام راه و طریق سیر به سوی خداوند متعال ❖. وجود حضرت بقیه الله ارواحنا فداه ، مرآتیت و آیتیت دارد برای وجود اقدس حق تعالی ؛ و بنابراین شناخت و معرفت به آن حضرت نیز باید به عنوان آیتیت و مرآتیت شناخت حضرت حق تعالی بوده باشد. راه و جاده و طریق سیر به سوی خداوند متعال، آن حضرت است؛ ولی مقصد و مقصود خود خداوند است جل و عز. و معلوم است که اگر ما طریق را مقصد بپنداریم ، چقدر اشتباه کرده ایم! قدس الله سره 📚 سرالفتوح ، ص ۵۶ @ghazi_ir
﷽ 🔺 مکتب عرفان ، مکتب آشتی است ، مکتب اهل بیت است، مکتب آزادی است 🔸 رسول الله که آمد برای هدایت مردم، برای هدایت چه کسانی آمد؟ برای هدایت کسانی که آنها قائل به توحید بودند ؟ اگر قائل به توحید بودند که نمی‌رفتند بُت بپرستند. برای هدایت کسانی که رسالت او را قبول داشتند ؟ اگر قبول داشتند که نمی آمدند با او بجنگند. پس برای هدایت افرادی آمد که نه اهل توحیدند و نه رسالت او را قبول دارند و نه معاد و هیچی را قبول ندارند. آمد با آنها رفیق شد ، آمد به آنها گفت تو هم مثل من هستی؛ تفاوت نمی کنی، ولی خدا چشم من را باز کرده ، قلب من را باز کرده ، تو هم بیا قلبت باز شود ، چشمت باز شود ، از این منجلاب بیرون بیا، از این فساد بیرون بیا، تو هم موحد بشوی و آن سفره ای که پهن شده است، این را خداوند برای من به خصوص پهن نکرده است. برای تویِ مشرک هم پهن کرده، برای تو که مویت هم پیداست تو دختر و زنی که موهایت پیداست؛ برای تو هم پهن شده برای تویِ جوانی که مطلب را اشتباه فهمیدی درک نکردی، برای تو هم پهن است! مکتب عرفان مکتب آشتی است نه مکتب جنگ و ستیز ، نه مکتب کتک زدن و بیرون کردن و این طرف و آن طرف فرستادن! مکتبی است که همه را بر سر سفره جمع می‌کند و بعد به آنها فهم و بینش می دهد. عرض بنده این است که: مکتب عرفان که مکتب اهل بیت علیهم السلام است به شخص کار ندارد ، به دین شخص کار ندارد ، بلکه به فطرت او کار دارد ، به ذات انسان کار دارد به وجدان‌ انسان کار دارد.۱ ۱_سخنرانی گراش استان فارس مجلس۲_ ۱۴۳۲🕰 ۵۷ 📺حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه @ghazi_ir
سیری_در_تاریخ_امام_رضا_علیه_السلام.pdf
5.14M
﷽ 💠. مقاله : 🔠. زبان: فارسی 📌. موضوع: 🖇. گروه: 📊. سطح : 📑. صفحه: ۴۲۳ 💾 حجم: ۵.MB 📋. توضیح: تحلیل و بررسی تاریخ حضرت امام رضا علیه السلام برگرفته از آثار سیدالطائفتین علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی و عالم ربانی آیةالله سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیهما @ghazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سیر الی الله
﷽ کتاب سیری در تاریخ پیامبر اکرم صلوات الله علیه اثر عالم ربانی آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدس الله سره. 📥 برای دانلود روی عنوان آبی رنگ کلیک نمایید : دانلود رایگان دو جلد کتاب دانلود صوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ ▪️نزدیکترین حالت بنده به خدا▪️ حضرت امام رضا علیه السلام 🔹أقْرَبُ مَا يَكُونُ الْعَبْدُ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ سَاجِدٌ وَ ذَلِكَ قَوْلُهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ اسْجُدْ وَ اقْتَرِب‏* ▪️نزدیکترین حال بنده نسبت به خداوند عزّوجلّ زمانی است که در سجده است؛ و این است معنای کلام خدا تبارک و تعالی: «سجده کن و نزدیک شو» 📚«عیون أخبار الرضا علیه السلام» ج ۲ ص ۷ *سورۀ العلق، آیة ۱۹ @ghazi_ir
﷽ 🏴 ظهور ولایت امام رضا علیه السلام در تمام عوالم... امام‏ رضا همه جا هست، امام‏ رضا در منزل خود انسان هم هست، امام‏ رضا اختصاص به مشهد و نقطه خاص ندارد؛ ولايت امام عليه‏ السّلام، با خون و گوشت و پوست انسان قرين و عجين است، با نفس و ضمير و سِرّ و روح انسان عجين است. 📝حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 📘نفحات انس ؛ ص108 علیه السلام @ghazi_ir
﷽ 🔍 | ۰۰۰۹ 📌 انس با قرآن 📜 آیةالله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 🌐 منبع: yon.ir/ZB4wf ☑️ سوال: ~ با سلام ؛ برای اینکه با قرآن بیشتر مانوس شویم چه باید کرد ⁉️ ✅ جواب : ~ هوالعالم؛ انس بمعنای الفت و مصاحبت با شیئی را گویند و این مسئله همراه با یک نوع التذاذ است بدون التذاذ مؤانست معنی نخواهد داشت خواه التذاذ نفسانی یا عقلانی و یا روحی. حقیقت انس ملازم با سنخیت آنس با مأنوس می باشد و در صورت عدم سنخیت هیچ نوع ارتباطی که محصل این حقیقت باشد به وقوع نخواهد پیوست. توضیح اینکه از انجا که قران دارای مراتب مختلفه ای از معرفت و معانی است هر فرد باندازه همان میزان از معرفت خود با قران انس پیدا می کند و کسی که از قران حظ و نصیبی ندارد معلوم می شود هیچ نوع سنخیتی با قران نخواهد داشت. ❖ مرحوم والد [ علامه طهرانی ] رضوان الله علیه می فرمودند: " در زمانیکه ما در نجف اشرف تحصیل می کردیم. روزی با یکی از فضلاء و مدرسین معروف راجع به لزوم قرائت و تدبر و تامل در قران برای طلاب صحبت می کردیم، آن شخص معروف می گفت: " طلبه نباید وقتش را به خواندن قران بگذراند زیرا قران یا مجموعه ای از احکام است که مدارک احکام بصورت روایات در میان، موجودات در قران فقط مجملاتی بیش نیست و یا حکایات و قصص است که قصه و حکایت خواندن ندارد و یا مسائلی اخلاقی و اجتماعی است که طلبه اینها را خود بخود می فهمد. "" ❖ زهی نادانی و جهالت شما ببینید چقدر فرق بین این سخن سخیف و موهون با کلام بلند مرتبه و گرانسنگ علامه طباطبایی است که می فرماید : " مکتب تشیع حقیقتش را از مفاهیم قرانی گرفته است ولیکن شیعه آن را رها نموده و صرفا به ولایت تمسک کرده است. " و نتیجه آن نگارش این تفسیر کبیر المیزان است بنابراین هر چقدر انسان به مفاهیم و معانی قرآن بیشتر برسد شوق و علاقه ی او برای ادراک بیشتر ، بیشتر خواهد شد و نور آن در قلب او بیشتر خواهد شد و اُنس او با قرآن بیشتر خواهد شد. @ghazi_ir
﷽ 💠. این جهان کوه است و فعلِ ما ندا سوی ما آید نداها را صَدا 🔸تمام کارهایی که انسان انجام می‌دهد، بدانیم یا ندانیم روی مسائل و توفیقاتی که بعد اتفاق می‌افتد اثرِ مستقیم و غیر قابل انکاری دارد؛ اگر تا حالا نمی‌دانستید، بدانید! 🔸یعنی هر خطوری که به ذهن ما می‌آید، در یا سلب توفیقی که باید برای ما پیدا شود اثر دارد. یک «تو» گفتن، یک بی‌احترامی کردن، یک آزردنِ مؤمن، یک عملِ خلاف کردن اثر دارد؛ این‌قدر این عالَم دقیق است! 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔉. ، جلسه ٨۶ @ghazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 📌 قضاوتی عارفانه ... 🔹شما از كجا مى ‏دانيد افرادِ گنه كار از آن گونه روحانى ‏ها به خدا نزديك تر نباشند؟ 🔹اين‏ دخترها و پسرهاى آلوده، به مقتضاى برنامه ‏هاىِ غلط، اين طور بار آمده ‏اند. آنها تربيت نشده‏ اند، و چه بسا در ظنّ و گمانِ گناه نیز در خود يك حالِ انفعالى داشته باشند؛ حالِ توبه ‏اى داشته باشند كه «من كار بدى مى ‏كنم!» 🔹آن رقّاصۂ سينما، در خانواده ‏اى بار آمده است كه نماز و روزه نبوده، شُربِ خَمر بوده است، سپس به مدرسه رفته و از روى تربيت‏ هاى ناصالح اينطور شده است. و چه بسا در انديشۂ خود، منفعل و انتظار استماع و شنیدنِ صيحۂ حق و توبه ‏اى را دارد! 🔹ولى آن روحانى كه براى رياست درس خوانده مى ‏گويد: «همۂ كارهاى من صحيح است، همۂ كارهاى من مورد رضاى خدا است» آيا او به خدا نزديك تر است يا اين؟ علامه طهرانی قدّس سرّه. 📚 کتاب وظیفه فرد مسلمان در حکومت اسلام، صفحه 62. @ghazi_ir
﷽ 📌 " میثم تمار " عارفی امام شناس 📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ در " امام شناسى، ج‏۳، ص ۳۸ " مرقوم نموده اند که: ❖ ميثم تمّار مردى است خرما فروش چند سبد خرما دارد و در دكّه‏ اى نزديك مسجد كوفه می گذارد و می فروشد، در اثر تسليم و اطاعت آن قدر مقام و منزلت يافت كه امام خود را به نورانيت و به ولايت شناخت و اميرالمؤمنين عليه السّلام ساعاتى چند در دكّان او می رفتند و می نشستند و مانند دو برادر مهربان مأنوس بودند و آن قدر از اسرار غيبى و معارف الهى به او آموختند كه هر بيننده را متحير می ساخت. ❖ ابن عبّاس كه شاگرد مكتب اميرالمؤمنين عليه السّلام است و در تفسير، استاد و از سرلشگران نامى و مبرّز و از خواصّ آن حضرت است و محمّد ابن حنفيه او را استاد و ربّانى امّت خطاب می كند در مقابل علوم ميثم تمّار نتوانست طاقت بياورد و ظرفيت تحمّل آن را داشته باشد، و به آن درجه‏ اى كه اين مرد خرمافروش امام خود را شناخت و به حقيقت معرفت پى برد ابن عبّاس پى نبرد، و گهگاهى به آن حضرت دستور می داد يا ايراد می گرفت. ❖ حضرت روزى به ميثم فرمودند: حالت چگونه است در وقتى كه زنازاده بنى اميه تو را بطلبد و امر كند كه از من بيزارى بجوئى؟ - ميثم گفت: به خدا سوگند كه هيچگاه از تو بيزارى نخواهم جست. - حضرت فرمود: به خدا قسم ترا خواهند كشت و بر دار خواهند كشيد. - ميثم گفت: صبر خواهم كرد و اينها در راه خدا كم است و آسان. - حضرت فرمود كه: اى ميثم تو در آخرت با من خواهى بود و در درجه من. ❖ اين شاگرد عارف و امام‏ شناس است كه سيطره غيبى امام خود را بر مُلك و ملكوت ادراك نموده است و لذا از مغيبات و از فِتَن آينده خبر می داد و چون آينه‏ اى تمام وقايع آينده در مقابل ديدگانش هويدا و مشهود بود تا چه رسد به خود مقام ولايت كه از اسرار و مغيبات خبر دهد و دوست و دشمن بر علوم غيبى او معترف باشند. @ghazi_ir __ 🗃 جهت اطلاع بیشتر رجوع شود به: • امام شناسی ، ج۱۲، ص ۱۸۸ • انوارالملکوت ، ج۲ ص ۲۰۷ و ۲۳۱ • نورملکوت قرآن ، ج۳، ص ۳۹۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا