eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
154 دنبال‌کننده
876 عکس
1.9هزار ویدیو
33 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام و عرض ادب به شما عزیزان صبح سه شنبه، آخرین روز سال ۱۴۰۲ تون بخیر و خوشی و سلامتی🌸🌸🌸 ان شاءالله سال جدید، که سال ظهور مولا و سرور مون امام زمان❤️ روحی فداه باشه رو به خوبی و سلامتی و نشاط آغاز کنید.🤲🤲🤲 و همه مون جزء ياران حضرت❤️ باشیم. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز سه شنبه روز زیارتی 🌸امام زین العابدین علیه السلام 🌸امام محمدباقر علیه السلام 🌸امام جعفرصادق علیه السلام
عزیزان خواستم ی مطلبی خدمتتون عرض کنم بابت اینکه امسال سال چی هست ؟ ونمادی که داران سر سفر هفت سین میزارن اژدها و از این چیزها😒 ما شیعه هستم و نماد ما اهل بیت . امسال سال ۱۴۰۳ اگه جمع عدد کنیم میشه هشت .. هشت یعنی علی ابن موسی الرضا علیه السلام 😍❤️ الحمدالله که سال تحویل افتاده چهارشنبه روز خاصه آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام پس هرکس ازتون پرسید امسال چه سالی بگین سال علی ابن موسی رضا جانم🩷💜 ان شاء الله که بهترین سال باشه ان شاء الله سال ظهور باشه ب حق آقای رئوفمون🤲👌
🔰 نهم) بهترین کارهای انسان 🔶 مجموعه لوح برشی از تفسیر در مسجد امام رضا علیه السلام دانشگاه فردوسی مشهد 🔷 هر روز یک موضوع، در ______________________ 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 💠 کانال تفسیر قرآن 🆔 @soada_ir 🆔 @soada_tafsi
La-Ilaha-Illallah-Sami-Yusuf.mp3
12.26M
🎵 🎙سامی یوسف تصویری_ اخلاق 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🌎فوائد جسمي‌رواني طبقِ علم 𖣐Proper movements in Muslim prayer ritual can reduce lower back pain ➢ براساسِ تحقیقاتِ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ Binghamton آمریکا، حرکاتِ ﻧﻤﺎﺯ که ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ميﺩﻫﻨﺪ، ميﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭﺩﻫﺎي‌‌ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﭘﺸﺖ ‏(ﮐﻤﺮ ) ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﻫﺪ؛ اﯾﻦ ﺣﺮﮐﺎﺕ، ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺭﺩﻫﺎي ﮐﻤﺮ مؤﺛﺮ ﺍﺳﺖ؛ ﺗﺤﺖ‌تأﺛﯿﺮِ ﻋﻮﺍﻣﻞِ ﺍﺟﺘﻤﺎعي، ﺍﻗﺘﺼﺎﺩي ﻭ سبك ﺯﻧﺪﮔي ﻭ عواﻣﻞِﺩیني ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ➢ ﻧﻤﺎﺯ مي‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻧﻤﺎﺯﮔﺰﺍﺭ ﺭﺍ هم از ﻓﺸﺎﺭﻫﺎي ﺟﺴﻤي ﻭ هم نگرﺍني‌ها ﺧﻼصي ﺑﺨﺸﺪ، ﮐﻤﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ اثبات کرده‌اند که ﻧﻤﺎﺯ ﯾﮏ ﺩﺭﻣﺎنِ ﺑﺎﻟﯿﻨي ﻓﻌﺎﻝ براي ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ عصبي ﻋﻀﻼني ﻭ ﺟﺴﻤﺎﻧي به شماﺭ مي‌ﺭﻭﺩ ". ➢ براي افراد مبتلا به کمردرد، صحیح مي‌تواند درطول نماز، کاهش‌دهنده درد باشد؛ قابلیت ارتجاع و انعطاف‌پذیري را بدن افزایش مي‌دهد. ➢ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﻓﺸﺎﺭ حرکات نماز، نه‌تنها ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﺣﺪّي‌ﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﻣﻠي ﺑﻬﺪﺍﺷﺖوﺳﻼﻣﺖ تعیین کرده‌است بلکه حرکات نماز مي‌ﺗﻮﺍنند ﺑﻪ‌ﻋﻨﻮﺍﻥ یك ﺩﺭﻣﺎﻥِ ﺑﺎلیني ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﺩﻫﺎﯼ ﮐﻤﺮ تلقي ﺷﻮند Ⓜ️https://www.sciencedaily.com/releases/2017/03/170306154230.htm @Elme_Islam🔬 ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
بسمه تعالی شانه افطاری قسمت ۶ با غروب آفتاب دولت اسم الفاطر در ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود لذا صائم از مغرب که خیط أسود است تا طلوع فجر صادق که خیط أبیض است صائم نیست ولو چیزی نخورد و نیاشامد. امر به خوردن از باب رعایت احکام اسم حاکم بر شب‌های ماه مبارک است. یعنی به وفق اسم الفاطر باید صائم افطار کند و مراعات اقتضائات حاکم بر اسم فاطر را بنماید. این امر چنان اهمیت دارد که تأکید شده است بلافاصله نزد مغرب افطار شود و اگر قصد کند نماز را جلو بیندازد و عده‌ای سر سفره افطار منتظر بودند، افطار را بر نماز مقدم کند و اگر انتظاری نبود نماز مغرب را بخواند که نماز حق خداست و افطار حق نفس اما مستحبات را بگذارد و افطار کند و سپس بدان بپردازد. فرح افطار را از مقامات محمدی هست و آن را خروج از جبر به اختیار و از بازداشت به رهایی و از تنگی به فراخی معرفی می‌کند چون خداوند آن حضرت را رحمةللعالمین فرستاده و رحمت فراگیر است و فراگیری و فراخ تحمل قید و تنگی را ندارد. از اینرو صلوات الله علیه و آله فرمود؛ «رَحِمَ اللهُ أخي يُوسُفَ، لَو أنا أتاني الرَّسولُ بعدَ طُولِ الحَبسِ لأسرَعتُ الإجابَةَ»، چون فرستاده ملک نزد یوسف آمد و او را نوید رهایی داد، یوسف گفت من نزد پادشاه و عزیز مصر نمی‌آیم تا داستان بریدن دستان زنان مصری آشکار شود. این بدان خاطر بود که او سجن را از روی محبت پذیرفت؛ «رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ» (یوسف/۳۳). البته این محبت به سبب دوری از گناه بود لذا تعجیل در آزادی از زندان نکرد اما پیامبر ما به سبب غلبه رحمت فراگیر فرمود اگر من جای برادرم یوسف بودم، همان اول فرستاده عزیز مصر را اجابت می‌کردم. پس چون در طول روز از اذان صبح تا اذان مغرب نفس را از خوردن و آشامیدن و مباشرت با حلال بازداشتی و آنچه از مبطلات روزه را که شرع فرموده مراعات نمودی و ترک کردی، حال به غروب آفتاب نفس را به افطار از این تنگنا به فراخی ببر که در فراخ فرح است. در روز اقتضاء اسم الممسک، امساک از خوردن و آشامیدن و مباشرت با زنان است. در طول روز غلبه با احکام روح است و روح مجرد است و او را خوردن و آشامیدن مادی و مباشرت با زنان نیست بلکه آسمان روح طعام و شرابش تسبیح و تقدیس و مباشرتش اتحاد با جواهر مجرده است؛ «وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ». به مقتضای اسم الممسک، آسمان روح بر روی زمین ماده واقع نمی‌شود که احکام این دو غیر هم است؛ «إِنَّ اللهَ يُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا»... پس حق تبارک و تعالی به این اسم شریف مانع از انحراف آسمان و زمین از جایشان است وگرنه احکام آن دو بهم می‌ریزد و این خلاف توقیفیت اسماء است. آسمان روح اقتضائاتی دارد که غیر از آثار و احکام زمین جسم است.... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شانه شرح مراتب نفس اماره قسمت ۱۴ «السعید سعید فی بطن أمه الشقی شقی فی بطن أمه». همان‌گونه که خواجه عبدالله انصاری می‌فرماید که خدایا همه می‌خواهند عاقبت به خیر شوند، مرا اول به خیر بگردان، این که انسان در باطن خودش موحد باشد خیلی مهم است وگرنه هر ‌قدر هم  پیامبر به او تذکر دهد باز هم چپ می‌کند. هرچه به من و شما بخواهند بدهند در کودکی می‌دهند. «يَا يَحْيَىٰ خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ وَآتَيْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا» (مریم/۱۲) این صباوت اشاره به عین ثابته‌ی جناب یحیی دارد، فتدبر جدا. این آیه فقط درباره حضرت یحیی نیست بلکه درباره همه‌ی ماست یعنی اگر در بزرگسالی و رشد اهل حکمت شدی بدان در کودکی است که به شما حکمت را داده‌اند، وگرنه در بزرگسالی خبری نیست. در بزرگسالی وقتی به مقام رشد رسیدیم به ما علم تفصیل می‌دهند. لذا نطفه در دین اسلام موضوعیت دارد و پیرامون نحوه لقاح نطفه دستورات فراوانی وجود دارد. حضرت عیسی علیه السلام در گهواره می‌فرماید: «إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتَانِيَ الْكِتَابَ وَجَعَلَنِي نَبِيًّا» (مریم/۳۰) در این جَعَلَنِي تامل بفرمائید؛ این جعل الهی است یعنی عین ثابته‌ی من مقتضی نبوت و اسم تبارک الهی بود وجعلنی مبارک این ما کنت، پس بدان هرچه در کودکی به شما دادند، همانید. این به این معنی نیست که انسان در گذر زمان دیگر نمی‌تواند کسب کند بلکه خیلی سخت است. اگر در کهولت سن دیدی شخصی متحول شد و مثلا از جهل به علم آمد باز هم بدانید که این تحول به عین ثابته‌ی او بر می‌گردد و یا اینکه به سختی حاصل شد اعنی الدُّعَاءَ يَرُدُّ الْقَضَاءَ وَ لَو أُبْرِمَ إِبْرَاماً. پس تغییر در عین ثابته‌ی فرد در عین ثابته‌ی او نوشته شده بود فافهم فتدبر ترشد ان شاء الله. لذا شما می‌بینید حضرت علی اصغر علیه السلام در شش ماهگی به مقامی رسیده‌ است که به تعبیر یکی از بزرگان اوست که کفر را رسوا کرده است. قوم بنی اسرائیل کودکی خوبی نداشتند لذا هرچه حضرت موسی معجزه نشان داد باز از ایشان خواستند که برایشان یک بتی قرار دهد تا آن را عبادت کنند. حضرت موسی هم از خدا درخواست کرد« رَبِّ أَرِنِي أَنظُرْ إِلَيْكَ»(اعراف/١٤٣) خدا هم پاسخ می‌دهد که «قَالَ لَن تَرَانِي وَلَٰكِنِ انظُرْ إِلَى الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَكَانَهُ فَسَوْفَ تَرَانِي فَلَمَّا تَجَلَّىٰ رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَكًّا وَخَرَّ مُوسَىٰ صَعِقًا فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ سُبْحَانَكَ تُبْتُ إِلَيْكَ وَأَنَا أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ». اول گفت نمی‌توانی مرا ببینی و بعد به او امیدی داد که امکان دیدن من وجود دارد اما به اندازه‌ی خودت. ما روایاتی داریم از ائمه که من خدایی که نبینم عبادت نمی‌کنم و هم چنین در حدیثی داریم که از امام سوال کرد در قیامت خدا را می‌بینیم، در دنیا چطور؟ ظاهرا ابابصیر بود که از امام صادق علیه السلام سوال کرد که آیا می‌توان خدا را در قیامت دید؟ ایشان فرمودند بله در این دنیا هم می‌توان دید، همین الان هم داری می‌بینی. اگر جلوه‌ی اتمّ او را ببینی، مثل این است که خودش را دیده‌ای‌. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «مَنْ رآنی فَقَد رَأَی الحَقَّ»... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شانه بهاریه «فَانْظُرْ إِلَى آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ كَيْفَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا إِنَّ ذَلِكَ لَمُحْيِي الْمَوْتَى وَ هُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.» پس به آثار رحمت خدا بنگر كه چگونه زمين را پس از مُردنش زنده مى‌كند. چنين خدايى زنده‌كننده مردگان است و بر هر كارى تواناست. (روم/۵۰) غــیر بهـــار جهــان هست بهاری نهان ماه رخ و خوش دهان باده بده ساقیا مدار مِنطقة البروج و معدل النهار همدیگر را در دو نقطه قطع می‌کنند. خورشید بر مدار مِنطقة البروج در حرکت است و تقریبا هر روز یک درجه از آن را طی می‌کند و چون سال تمام شود ۳۶۵ روز طول می‌کشد چون این مدار دایره کامل نیست. وقتی آفتاب به این دو نقطه تقاطع برسد، شب و روز برابر می‌شود. اولین نقطه تقاطع اول حمل است که یکم فروردین و آغاز سال جدید شمسی است و از آن در علم هیئت به اعتدال ربیعی نام برده می‌شود و آن دیگری اعتدال خریفی است که اول میزان مصادف با یکم مهرماه است. اول حمل اتمام زمستان و آغاز بهار و رویش گیاهان و خرمی هوا است که زمین بعد مردنش دوباره حیات نو می‌پذیرد و این نشانی است برای اهل خرد که در آثار صنع الهی و آیات ربانی تدبر نمایند تا به بهار جان برسند. این رویش و حرکت طبیعت چه ما آن را عید بگیریم و چه عیدش نخوانیم و جامه نو بر تن کنیم یا لباس مندرس بپوشیم، به کار خود مشغول است و هرگز در سنن الهی تبدل و تحول حاصل نمی‌شود. این بهار جهان، بهار طبیعت بیرون از ماست و چیزی که بیرون حقیقت آدمی است به کار او نمی‌آید مگر اینکه بیرون را در درونش پیاده کند. بهار نهان که بهار جان آدمی است، چون فرا رسد بیشمار بهار طبیعت به خرمی و زیبایی او نمی‌رسد، چنین بهاری، بهاران آفرین است. السّلامُ عَلی رَبیع الأنام و نضرة الایام. جان و روان آدمی به اندیشه ورزی و عبودیت بهاری می‌شود. آدمیان غالبا در پی "بهار تن" هستند تا "بهار من"!! و آنکه را بهار من نباشد از بهار تن او را چه طرفی حاصل آید؟ عاقل جان و روان تازه می‌خواهد تا هر آن او را بهار جهان باشد. چنین نیک مردی را هر روز عید است و هرشب لیله ی قدر!!  وقتی جان انسان با معارف و اندیشه های نو حیات یابد او به حیات درون اش، بیرون را نیز تازه و نو خواهد دید؛ ما رَأیتُ إلّا جَمیلا همین بیان است. اما آنکه روانش در پس تن و خواسته های تن محجوب است مگر با لباس نو و تحویل سال و رسیدن خورشید به برج حمل، بهاری می شود. او هرجا که باشد به موت زمستانی مرده است و بر او نمرده به فتوای من نماز کنید!!! هین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود وارهد از حد و مکان بی حد واندازه شود چون به بی حدی رسیدی بهاری و عید داری و مبارکی و هرجا باشی آنجا را مبارک کنی، وَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنْتُ (مریم/۳۱). مگر نشنیدی خضر فرخ پی به هر جا قدم می‌گذاشت آنجا را سرسبز می‌کرد؟ این سبزی، سبزی و خرمی اندیشه و معرفت است. حضرت حجت سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف بهار مردمان و روشنایی روزگاران است. و انسان بهاری کسی است که متصل به ولایت عظمای او باشد و چنین اتصالی رخ نمی‌دهد مگر اینکه لباس تقوی که بکرترین لباس وجود است به تن کنی و خانه دل را با جاروی لا از غیر او بشویی و با موازین و اوامر او صله رحم کنی.. انشاالله در این بهار دل ماه مبارک رمضان که تقارن با بهار دارد سال جدید سال ظهور وفرج مولا قراردهد وشما اولیای خدا یار ویاور وعلمدار نهضتش حضرت حق به فضل وکرمش رزق وروزی شما عباد الرحمن قرار دهد عیدشما مبارک التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.mp3
4.17M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 💠تند خوانی جزء نهم🌸 🎙استاد معتز آقایی🌸 تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️
تصویری_ اخلاق 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
تصویری_ اخلاق 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ نحوه شکل گیری زمین🌏 سبحان الله✨
بسمه تعالی شانه افطاری قسمت۷ رمضان تجلی وابتسم طوبی للعبد إذا اغتنم حمد ازلی و ابدی مر خدای را عز وجل که هیچ بن هیچ بن هیچ و ضعیف من ضعیف من ضعیف و تراب من تراب من تراب و مفلس من مفلس من مفلس را به ضیافت خویش فراخواند و تو گویی گریبان عاجز بن عاجز بندگان را گرفت و در دریای رحمت و نور خویش افکند که او «مؤیس الایسات عن لیس» است و بدین نگاه و رحمت، عدم را خلعت وجود پوشانید و به لسان حضرت نبوت صلی الله علیه و آله فرمود: «وَ هُوَ شَهْرٌ دُعِيتُمْ فِيهِ إِلَى ضِيَافَةِ اللهِ وَ جُعِلْتُمْ فِيهِ مِنْ أَهْلِ كَرَامَةِ الله»؛ وه چه دریای رحمت بیکرانی که هیچِ متحیرِ عاجز را خلعت کرامت الهی پوشانید و صائم و صومش را به خود نسبت داد... و سلام و صلوات بیکران الهی بر رسول خاتم و حبیب اول و اهل‌بیت طاهرینش صلوات الله علیهم اجمعین باد که حقیقتِ روزه‌اند و بدون توجه به آن ذوات اقدس، روزه قالبی بیش نیست و روزه‌دار را جز گرسنگی و تشنگی حاصلی دیگر نمی‌باشد. و اما در بیان اسرار روزه مطالبی چند تقدیم می‌دارم بعونه و فضله: معنی صوم عبارت از امساک و رفعت است. رفعت است چون از تمام عبادات دیگر بالاتر است و هم سبب رفعت و عروج صائم می‌شود. حق تبارک و تعالی روزه را به نفی مثل داشتن در عبادات رفعت داد و آن را به خود نسبت داد و فرمود:  «الصَّوْمُ‏ لِي‏...»، روزه برای من است اعنی روزه مال حق تبارک و تعالی است هر چند صائم بندگان هستند اما فرمود صومِ صائم مال من است و چون صوم از صائم جدا نیست تو گویی فرمود: «الصَّائمُ‏ لِي‏»؛ صائم مال من است... پس اگر صائم نیک بنگرد در حقیقت روزه‌اش حق را می‌بیند و بدان فرحناک می‌شود بلکه حق خود به خود فرحناک می‌شود. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادش بخیر 😊 باز هم مرغ سحر بر سر منبر گل .... 🎙نوای ماندگار حسین زاهد
💫به مسیر حرکت ظاهری خورشید در زمینه آسمان در مدت یک سال خورشیدی، دایرة‌البروج گفته می‌شود. از آنجا که مدار زمین به گرد خورشید زاویه ۲۳/۵ درجه دارد، از دید ناظر زمینی ظاهرا اینگونه به نظر می‌رسد که بر کره آسمان جابجا شده و نسبت به استوای سماوی این زاویه را مدار خورشید می‌سازد.