eitaa logo
آیات برگزیده
797 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
125 فایل
﷽ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي  [به شرط توفیق هرشب یک آیه] به همراه ترجمه،تفسیرو صوت ارتباط با خادم کانال👈 @Ghorun14 پیام رسان سروش http://sapp.ir/ghorun ✔️کپی مطالب کانال با ذکر صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (ع) مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت امتحان الهی استاد پناهیان 🍁 @ghorun
mandegari_donya_303273.mp3
1.33M
🎙 استاد ماندگاری با موضوع «میدانگاه مسابقه داراها و ندارها» 🍁 @ghorun🍂
🌺🍃〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🌺رسیدگی به محرومین علامه طهرانی می‌نویسد: یکی از رفقای نجفی ما ـ که فعلا از اعلام نجف است ـ برای من گفت: من یک روز به دکان سبزی فروشی رفته بودم، دیدم مرحوم قاضی خم شده و مشغول سوا کردن کاهو است، ولی به عکس معهود، کاهوهای پلاسیده و آنهایی را که دارای برگ‌های خشن و بزرگ هستند، بر می‌دارد. من کاملا متوجه بودم، تا مرحوم قاضی کاهوها را به صاحب دکان داد و ترازو کرد. مرحوم قاضی آن را در زیر عبا گرفت و روانه شد. من که در آن وقت طلبه جوانی بودم و مرحوم قاضی مرد مسن و پیرمردی بود، به دنبالش رفتم و علت ماجرا را جویا شدم. فرمود: من این مرد فروشنده را می‌شناسم؛ فرد بی بضاعت و فقیری است، من گاه گاهی به او مساعت می‌کنم، و نمی‌خواهم چیزی به او بلا عوض داده باشم، تا اولا آن عزت و شرف و آبرو از بین برود، و ثانیاً خدای ناخواسته عادت کند مجانی گرفتن، و در کسب هم ضعیف نشود. و برای ما فرقی ندارد کاهوهای لطیف و نازک بخوریم یا از این کاهوها. و من می‌دانستم که این‌ها بالاخره خریداری ندارد، و ظهر که دکان خود را می‌بندد، به بیرون خواهد ریخت؛ لذا برای عدم تضرر او مبادرت به خریدن کردم. 🍁 @ghorun
🍂🌼🍂🌼🍂〰〰〰〰〰〰〰  حکمت ۵۹ نهج البلاغه: 🔸 ارزش نصیحت و نصیحت کننده  وَ قَالَ (علیه السلام): مَنْ حَذَّرَكَ كَمَنْ بَشَّرَكَ. فرمود (ع): آنكه تو را از چيزى بر حذر مى دارد، همانند كسى است كه تو را مژده اى مى رساند 🍁 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️.⚫️.▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️.⚫️.▫️ بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره اسراء آیه ۹ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا ▪️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ آیه۹) إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا ▫️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ آیه۹) این قرآن، به راهی كه استوارترین راه‌هاست، هدایت می‌كند؛ و به مؤمنانی كه اعمال صالح انجام می‌دهند، بشارت می‌دهد كه برای آنها پاداش بزرگی است. ▪️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ تفسیر آیه۹) مستقیم ترین راه خوشبختى در آیات گذشته، سخن از بنى اسرائیل و کتاب آسمانیشان تورات ، تخلفشان از این برنامه الهى و کیفرهایشان در این رابطه بود. از این بحث، به قرآن مجید کتاب آسمانى مسلمین که آخرین حلقه کتب آسمانى است، منتقل مى شود و مى گوید: ✨ این قرآن، مردم را به آئینى که مستقیم ترین و پابرجاترین آئین ها است هدایت مى کند (إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ). أَقْوَم از ماده قیام گرفته شده است، و از آنجا که انسان، هنگامى که مى خواهد، فعالیت پى گیرى انجام دهد، قیام مى کند و به کار مى پردازد، از این نظر، قیام کنایه از حسن انجام امور، و آمادگى براى فعالیت آمده است. ضمناً، استقامت که از همین ماده گرفته شده و قیم که آن هم از این ماده است به معنى صاف، مستقیم، ثابت و پا بر جا است. و از آنجا که أَقْوَم افعل تفضیل است، به معنى صاف تر، مستقیم تر و پابرجاتر مى آید و به این ترتیب، مفهوم آیه فوق چنین است: قرآن به طریقه اى که مستقیم ترین، صاف ترین و پابرجاترین طرق است، دعوت مى کند . 🔸صاف و مستقیم از نظر عقائدى که عرضه مى کند، عقائدى روشن، قابل درک خالى از هر گونه ابهام و خرافات، عقائدى که دعوت به عمل دارد، نیروهاى انسانى را بسیج مى کند، میان انسان و قوانین عالم طبیعت هماهنگى برقرار مى سازد. 🔹صاف تر و مستقیم تر از این نظر که: میان ظاهر و باطن، عقیده و عمل، تفکر و برنامه، همگونى ایجاد کرده و همه را به سوى اللّه دعوت مى نماید. 🔸صاف تر و مستقیم تر از نظر قوانین اجتماعى، اقتصادى و نظامات سیاسى که بر جامعه انسانى حکم فرما است که هم جنبه هاى معنوى را پرورش مى دهد و هم از نظر مادى، تکامل آفرین است. 🔹صاف تر و مستقیم تر از نظر عبادت که نه در جانب افراط است و نه در تفریط. 🔸صاف تر و مستقیم تر از نظر برنامه هاى اخلاقى که حدّ اعتدال را در آن لحاظ کرده است تا انسان را از هر گونه آز، حرص، طمع، اسراف، تبذیر، بخل، حسد، ضعف و استکبار رهائى مى بخشد. 🔹و بالاخره صاف تر و مستقیم تر از نظر نظام حکومتى که برپادارنده عدل است و درهم کوبنده ستم و ستمگران. آرى، قرآن هدایت به طریقه و روشى مى کند که در تمام زمینه ها صاف ترین، مستقیم ترین و ثابت ترین طریقه است. در اینجا این سؤال پیش مى آید: مفهوم افعل تفضیل ، این معنى را مى رساند که: در مذاهب و ادیان موجود اقوام دیگر، این استقامت و عدالت وجود دارد ولى در قرآن بیشتر است. ادامه تفسیر: 🏴 @ghorun ▪️
▫️▪️▫️▫️▪️▪️▪️▪️▫️▫️▪️▫️ ادامه تفسیر: پاسخ این سؤال با توجه به چند نکته روشن مى شود، زیرا: 🍃اوّلاً ـ اگر طرف مقایسه، ادیان آسمانى دیگر باشد، بدون شک آنها نیز هر کدام در زمان و عصر خود آئینى مستقیم، صاف و پا بر جا بودند، ولى، طبق قانون تکامل، هنگامى که به مرحله نهائى یعنى مرحله خاتمیت برسیم، آئینى وجود خواهد داشت که صاف ترین و پابرجاترین است. 🍃ثانیاً ـ اگر طرف مقایسه، غیر مذاهب آسمانى باشد، باز هم افعل تفضیل در اینجا مفهوم دارد زیرا مکتب هاى دیگر مى کوشند سهمى از استقامت و صافى را داشته باشند، ولى در مقایسه با اشتباهاتشان، و در مقایسه مجموع آنها با قرآن روشن مى شود این آئین، از همه مستقیم تر، صاف تر و با ساختمان روح و جسم و جان انسان هماهنگ تر و به همین دلیل پابرجاتر است. 🍃ثالثاً ـ همان گونه که سابقاً هم اشاره کرده ایم، افعل تفضیل ، همیشه، دلیل بر این نیست که: طرف مقایسه، حتماً سهمى از آن مفهوم را دارا است، چنان که در قرآن مجید مى خوانیم: أَ فَمَنْ یَهْدِی إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ یُتَّبَعَ أَمَّنْ لا یَهِدِّی إِلاّ أَنْ یُهْدى: آیا کسى که به سوى حق دعوت مى کند، شایسته تر براى رهبرى است، یا آن کس که راهى به حق ندارد مگر این که او را رهبرى کنند ؟ ♦️ضمناً توجه به این نکته لازم است که: با در نظر گرفتن این معنى که یکى از معانى اقوم ثابت تر و پابرجاتر است، و با در نظر گرفتن این که: طرف مقایسه در عبارت، ذکر نشده، و به اصطلاح حذف متعلق دلیل بر عموم است روشن مى شود: این آیه از آیاتى است که اشاره اى به مسأله خاتمیت اسلام و پیامبر نیز دارد، چرا که مى گوید: این آئین از همه آئین ها ثابت تر و پابرجاتر است (دقت کنید). آن گاه، از آنجا که موضع گیرى هاى مردم در برابر این نامه مستقیم الهى مختلف است، به دو نوع موضع گیرى مشخص و نتائج آن اشاره کرده مى فرماید: این قرآن به مؤمنانى که عمل صالح انجام مى دهند، مژده مى دهد که: براى آنان پاداش بزرگى است (وَ یُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً کَبِیراً). تفسیر نمونه) 🏴 @ghorun ▪️
017009.mp3
42.1K
🎙سوره اسرا: ۹ محمد حسین سعیدیان 🏴 @ghorun ▪️
13.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 دکتر میرباقری تفسیر آیه ۹ سوره اسراء 📖شناخت راه قرآن 🏴 @ghorun ▪️ 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦حاج غلامرضا سازگار 🕯ماجرای شنیدنی از معجزه حضرت رقیه (س) ▪️اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَتَنا رُقَیَّةَ بِنْتَ الْحُسَیْنِ الشَّهیدِ▪️ 🥀 @ghorun 🍂
▪️▪️🌷.▪️▪️.🌷.▪️▪️.🌷▪️▪️ 🥀 خاطره از شهدای گمنام  يك تانك افتاده بود دنبالش. معلوم نبود چطوري آن جلو مانده؛ آرپي‌چي‌زن‌ها را صدا زدند. آن‌قدر شليك كردند كه تانك منفجر شد. پسر كه به خاكريز رسيد، پرسيديم كجا بودي؟ گفت: «ديشب كه رفتيم جلو، خوابم برده بود. تقصير مادرمه؛ از بس به ما زور مي‌كرد سرشب بخوابيم، بد عادت شديم.»  داخل كه شديم، ديدم بسيجي نوجواني توي ستاد فرماندهي نشسته. گفتم: «بچه بلند شو برو بيرون. الان اينجا جلسه‌اس.» يكي از كساني كه آنجا بود، سرش را به گوشم نزديك كرد و گفت: «اين بچه، فرمانده‌ي گردان تخريبه.»  كنكور كه داديم، آمد در خانه‌مان و گفت برويم. دستم را گرفت و برد. ثبت نام و بعد هم اعزام. توي منطقه، وقتي پرسيدند كجا مي‌خواهيد برويد، زود گفت: «تخريب». با آرنج، آرام زدم به پهلويش. از چادر كه بيرون آمديم، گفتم: «ديوونه! چرا گفتي تخريب؟» گفت: «آخه اينجا نزديك‌تره.»  جيب‌هايش را گشتند. فقط يك قرآن، يك زيارت عاشورا و يك عكس كه همگي خوني بودند. غلامرضا ١٧ سال بيشتر نداشت.  ته خاكريز. هركس مي‌خواست او را پيدا كند، مي‌رفت ته خاكريز. جبهه كه آمد، گفتند بچه است؛ امدادگر بشود. هركس مي‌افتاد، داد مي‌زد «امدادگر...! امدادگر...». اگر هم خودش نمي‌توانست، ديگراني كه اطرافش بودند داد مي‌زدند: «امدادگر...! امدادگر...». * * * خمپاره منفجر شد؛ او كه افتاد، ديگران نمي‌دانستند چه كسي را صدا بزنند. ولي خودش گفت: «يا زهرا...! يا زهرا...». 🏴 @ghorun ▪️
▪️📚▪️📚▪️〰〰〰〰〰〰〰 🌷آثار شهادت قال رسول الله صلی الله علیه و آله : یعطی الشّهید ستّ خصال عند اوّل قطره من دمه : یکفّر عنه کلّ خطیئه ویری مقعده من الجنه و یزوّج من حور العین و یؤمّن من الفزع الاکبر و من عذاب القبر و یحلّی حلّه الایمان. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود : ✨۱-با اولین قطره خون او تمام گناهانش بخشیده می شود. ✨۲-جایگاه خود را در بهشت می بیند. ✨۳-از حوریان با او ازدواج می کنند. ✨۴-از وحشت بزرگ روز قیامت در امان می باشد. ✨۵-از عذاب قبر ایمن است. ✨۶-به زیور ایمان آراسته می گردد. کنز المعال، ج4، ص410، حدیث1152 🏴 @ghorun ▪️
◾️▪️◾️▪️◾️〰〰〰〰〰〰〰  حکمت ۶۰ نهج البلاغه: 🔸 اهمیت کنترل زبان  وَ قَالَ (علیه السلام): اللِّسَانُ سَبُعٌ، إِنْ خُلِّيَ عَنْهُ عَقَرَ و فرمود (ع): زبان، درنده اى است كه اگر به خود واگذارندش، بگزد. 🏴 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
<<>><<>><<>><<>><<>><<💐>> بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره توبه آیه ۱۲۸ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا <>•<>•<>•<>•<>•<> آیه۱۲۸) لَقَدْ جَآءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ < < < 🌿🌿🌿 > > > آیه۱۲۸) به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد كه رنجهای شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است! <>•<>•<>•<>•<>•<> تفسیر آیه۱۲۸)آخرین آیات قرآن مجید آیات فوق که به گفته بعضى از مفسران، آخرین آیاتى است که بر پیامبر(صلى الله علیه وآله)نازل شده است، و با آن سوره برائت نیز پایان مى پذیرد، در واقع اشاره اى است به تمام مسائلى که در این سوره گذشت، زیرا: از یکسو، به تمام مردم، اعم از مؤمنان، کافران و منافقان گوشزد مى کند که: سخت گیرى هاى پیامبر و قرآن، و خشونت هاى ظاهرى که نمونه هائى از آن در این سوره بیان شد، همه به خاطر عشق و علاقه پیامبر(صلى الله علیه وآله)به هدایت و تربیت و تکامل آنها است. و از سوى دیگر، به پیامبر(صلى الله علیه وآله)نیز خبر مى دهد که: از سرکشى ها و عصیان هاى مردم، که نمونه هاى زیادى از آن نیز در این سوره گذشت، نگران و ناراحت نباشد، و بداند که در هر حال خداوند، پشتیبان و یار و یاور او است. لذا در نخستین آیه، روى سخن را به مردم کرده، مى گوید: پیامبرى از خودتان به سوى شما آمد ! (لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ). این که: به جاى مِنْکُم در این آیه مِنْ أَنْفُسِکُم آمده است، اشاره به شدت ارتباط پیامبر(صلى الله علیه وآله)با مردم است، گوئى پاره اى از جان مردم، و از روح جامعه در شکل پیامبر(صلى الله علیه وآله)ظاهر شده است. به همین دلیل، تمام دردهاى آنها را مى داند، از مشکلات آنان آگاه است، و در ناراحتى ها و غم ها و اندوه ها با آنان شریک مى باشد، و با این حال تصور نمى شود سخنى جز به نفع آنها بگوید، و گامى جز در راه آنها بردارد، و این در واقع نخستین وصفى است که در آیه فوق، براى پیامبر(صلى الله علیه وآله)ذکر شده است. و عجب این که: گروهى از مفسران که تحت تأثیر تعصبات نژادى و عربى بوده اند گفته اند: مخاطب در این آیه نژاد عرب است! یعنى پیامبرى از این نژاد، به سوى شما آمد!. به عقیده ما: این بدترین تفسیرى است که براى آیه فوق ذکر کرده اند; زیرا مى دانیم: چیزى که در قرآن از آن سخنى نیست، مسأله نژاد است، همه جا خطابات قرآن با یا أَیُّهَا النّاس و یا أَیُّهَا الَّذِیْنَ آمَنُوا و امثال آنها شروع مى شود، و در هیچ موردى یا أَیُّهَا الْعَرَبُ و یا قُرَیْشُ و مانند آن وجود ندارد. به علاوه، ذیل آیه که مى گوید: بِالْمُؤْمِنینَ رَئُوفٌ رَحیمٌ ، به روشنى این تفسیر را نفى مى کند; زیرا سخن از همه مؤمنان است، از هر قوم و ملت و نژادى که باشند. جاى تأسف است که بعضى از دانشمندان متعصب، قرآن را از آن اوج جهانى و بشرى فرود آورده، مى خواهند در محدوده هاى کوچک نژادى محصور کنند. ادامه تفسیر: 👇 📗🖋📗🖋📗 🖌 ghorun📚
<<>><<>><<>><<>><<>><<💐>>> ادامه تفسیر:👇 به هر حال، پس از ذکر این صفت (مِنْ أَنْفُسِکُم)، به چهار قسمت دیگر از صفات ممتاز پیامبر(صلى الله علیه وآله)، که در تحریک عواطف مردم و جلب احساساتشان اثر عمیق دارد اشاره مى کند. نخست مى گوید: هر گونه ناراحتى و زیان و ضررى به شما برسد، براى او سخت ناراحت کننده است (عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ). یعنى: او نه تنها از ناراحتى شما خشنود نمى شود، که بى تفاوت هم نخواهد بود، او به شدت از رنج هاى شما رنج مى برد، و اگر اصرار بر هدایت شما، و جنگ هاى طاقت فرساى پر زحمت دارد، آن هم براى نجات شما و براى رهائیتان از چنگال ظلم و ستم، و گناه و بدبختى است. دیگر این که: او سخت به هدایت شما علاقمند است ، و به آن عشق مىورزد، (حَریصٌ عَلَیْکُمْ). حرص در لغت، به معنى شدت علاقه به چیزى است، و جالب این که در آیه مورد بحث، به طور مطلق مى گوید: حریص بر شما است ، نه سخنى از هدایت به میان مى آورد و نه از چیز دیگر. اشاره به این که: به هر گونه خیر و سعادت شما، و به هر گونه پیشرفت و ترقى و خوشبختیان عشق مىورزد (و به اصطلاح، حذف متعلق دلیل بر عموم است). بنابراین، اگر شما را به میدان هاى پر مرارت جهاد اعزام مى دارد، و اگر منافقان را تحت فشار شدید مى گذارد، همه اینها به خاطر عشق به آزادى، به شرف، به عزت و به هدایت شما، و پاکسازى جامعه شماست. سپس، به سومین و چهارمین صفت اشاره کرده، مى فرماید: او نسبت به مؤمنان رئوف و رحیم است (بِالْمُؤْمِنینَ رَئُوفٌ رَحیمٌ). از این رو، هر گونه دستور مشکل و طاقت فرسائى را مى دهد (حتى گذشتن از بیابان هاى طولانى و سوزان در فصل تابستان، با گرسنگى و تشنگى، براى مقابله با یک دشمن نیرومند در جنگ تبوک ) آن هم یک نوع محبت و لطف از ناحیه او است. در این که رئوف و رحیم با هم چه تفاوتى دارند؟ در میان مفسران گفتگو است، ولى به نظر مى رسد، بهترین تفسیر آن است که: رئوف اشاره به محبت و لطف مخصوص در مورد فرمانبرداران است، در حالى که رحیم اشاره به رحمت در مقابل گناهکاران مى باشد. اما نباید فراموش کرد، این دو کلمه هنگامى که از هم جدا شوند، ممکن است در یک معنى استعمال شود اما به هنگامى که همراه یکدیگر ذکر شوند، احیاناً دو معنى متفاوت مى بخشند. تفسیر نمونه) 📗🖋📗🖋📗 🖌 @ghorun 📚
009128.mp3
43.2K
🎙سوره توبه: ۱۲۸ محمد حسین سعیدیان 🖌 @ghorun 📚
18.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 استاد قرائتی سوره توبه آیه ۱۲۷ تا ۱۲۹ پیامبر اسلام غمخوار امت 📚 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦روایتگری در هویزه کنار مزار شهید حسین علم الهدی 🥀عراقی‏ها با تانك از روی اجساد مطهر شهدای هویزه گذشتند، طوری كه هیچ اثری از شهدا نماند. بعدها جنازه‏ ها به سختی شناسایی شدند. حسین را از قرآنی كه در كنارش بود شناختند. قرآنی با امضای امام خمینی(ره) و آیت‏ الله خامنه‏ ای. 🌷 @ghorun
🌷🌷🌷:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ✨ خاطره از شهدای گمنام شش ماهي بود مي‌رفت جبهه. من منتظر ماندم تا امتحان‌ها تمام بشود و تابستان همراهش بروم. بعضي حرف‏هايش را نمي‌فهميدم. مي‌گفت: «خمپاره‌ها هم چشم دارند.» * * * نشسته بوديم وسط محوطه؛ داشتيم قرآن مي‌خوانديم. صداي سوت خمپاره‌اي آمد. هر دو خوابيديم زمين. گرد و خاك‌ها كه خوابيد، من بلند شدم، اما او نه. تازه فهميدم خمپاره‌ها هم چشم دارند.   كتاب‏هايش را جلد كرده بود، با روزنامه. نمي‌خواست بقيه بفهمند او فقط يك محصل است. بچه‌ها و محصل‌ها را سخت راه مي‌دادند خط مقدم. نوبتش شده بود. بيدارش كه كردند تا برود براي نگهباني، شروع كرد به داد و بيداد. بيچاره حميد كلي جا خورد. آرام‌تر كه شد، از حميد معذرت‏خواهي كرد. گفت خواب امام حسين را مي‌ديده. مي‌خواسته با امام حسين صحبت كند كه حميد صدايش زده. بلند شد، وضو گرفت و رفت سر پست. * * * دم صبح بود كه صداي تيراندازي آمد. همه بلند شدند و ريختند بيرون. سر و صداها كه خوابيد، ديدند خوابيده. با چشم‌هاي باز و رو به آسمان. بچه‌ها مي‌گفتند توي آخرين لحظات گفت: «السلام عليك يا اباعبدا…» اين دفعه واقعا با خود امام حسين صحبت مي‌كرد.  از مدرسه برگشته و برنگشته، ديدم مسجد محل شلوغ است. رفتم خانه. نهار مي‌خوردم كه آبجي زهرا با چشم‌هاي خيس آمد داخل. - علي! نشستي؟ احمد رو بردن! - كجا؟ - بهشت زهرا. هنوز يك ماه نمي‌شد. توي مدرسه بغل دست خودم مي‌نشست. نگذاشتم كسي سر جايش بنشيند. گفته بودم جايش را نگه مي‌دارم تا برگردد. به بهشت زهرا كه رسيدم، ديدم كفش نپوشيده‌ام. از پايم خون مي‌آمد. با پاي خوني رفتم ثبت نام كردم براي جبهه. 🌷 @ghorun
📘📚📘📚📘➖➖➖➖➖➖➖ 📖 قاریان قرآن در روایتی امام صادق(ع) می‌فرمایند: «قاریان قرآن سه گروه‌اند: 📒۱. کسانی که با خواندن قرآن قصد نزدیک شدن به حاکمان و استفاده مادی از آنان و تفاخر و گردن فرازی در برابر مردم را دارند این گروه اهل جهنم هستند. 📗۲. افرادی که قرآن می‌خوانند حروف و عبارات قرآن را حفظ می‌کنند ولی حدود قرآن را ضایع نموده و به آن عمل نمی‌کنند این گروه نیز اهل جهنم هستند. 📘۳.کسانی که قرآن می‌خوانند و به حلال و حرامش عمل می کنند این گروه کسانی هستند که خداوند آنان را از فتنه ها و امتحانات نجات می دهد و آنان اهل بهشت هستند و هر کسی را که بخواهند می توانند به اذن خدا شفاعت نمایند». آنچه از مجموع روایات به دست می‌‌آید آن است که خواننده و حافظ قرآن هر آیه‌ای را که به آن عمل نموده باشد، در روز قیامت آن‌را می‌خواند ترفیع درجه می‌گیرد و بالا می‌رود. شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 6، ص 183،مؤسسه آل البیت(ع)، قم، چاپ اول، 1409ق. 📖 @ghorun🖋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸✨🔸✨🔸〰〰〰〰〰〰〰 گلیم کهنه اتاق راوی:نعمان بن سعد کنار امیرالمؤمنین علی علیه السلام نشسته بودم. امام نگاهی به من کردند و فرمودند: «نعمان!... سال ها بعد، یکی از فرزندان من در خراسان با زهر کشنده ای شهید خواهد شد. اسم او مثل اسم من، علی است. اسم پدرش هم مانند اسم پسر«عمران»، موسی است. این را بدان! هرکس که قبر او را زیارت کند، خدا تمام گناهان قبل از زیارتش را خواهد بخشید... به خاطر پسرم علی». حرف امام که تمام شد، سکوت کردم و به گلیم کهنه اتاق خیره شدم. با خودم گفتم: «این درست!... امّا من چرا گناه کنم که به خاطر بخشش، امام رضا علیه السلام را زیارت کنم؟ باید به خاطر دلم و برای محبتم به اهل بیت علیهم السلام او را زیارت کنم». به امام نگاه کردم. انگار با لبخندش حرفم را تأیید می کرد. أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی اِبنِ موسَی أَلرّضٰآ أَلمُرتَضٰی ✍ @ghorun
📔✏️📔✏️📔▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ حکمت ۶۱ نهج البلاغه: ✨شیرینی آزار زنان وَ قَالَ (علیه السلام): الْمَرْأَةُ عَقْرَبٌ، حُلْوَةُ اللَّسْبَةِ. شيرينى آزار زن (اخلاقى): و درود خدا بر او، فرمود: نيش زن شيرين است. 🌿 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾🌾🌾〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🌾🌾🌾 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره توبه آیه ۱۲۹ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا ... ... ... ... ... ... ... ... ... آیه۱۲۹) فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ لَآ إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ 🌾〰🌾〰🌾〰🌾 آیه۱۲۹) اگر آنها (از حق) روی بگردانند، (نگران مباش!) بگو: «خداوند مرا كفایت می‌كند؛ هیچ معبودی جز او نیست؛ بر او توكّل كردم؛ و او صاحب عرش بزرگ است!» ... ... ... ... ... ... ... ... ... تفسیر آیه ۱۲۹)در آیه بعد، که آخرین آیه سوره است، پیامبر(صلى الله علیه وآله)را دلدارى مى دهد که: از سرکشى ها و عصیان هاى مردم، دلسرد و نگران نشود، مى فرماید: اگر آنها روى از حق بگردانند نگران نباش، ✨ و بگو: خداوند براى من کافى است ; چرا که او بر هر چیزى توانا است (فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِیَ اللّهُ). همان خداوندى که هیچ معبودى جز او نیست و بنابراین تنها پناهگاه او است (لا إِلهَ إِلاّ هُوَ). آرى، بگو من تنها بر چنین معبودى تکیه کرده ام ، و به او دل بسته ام و کارهایم را به او واگذارده ام (عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ). و او پروردگار عرش بزرگ است (وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ). جائى که عرش و عالم بالا و جهان ماوراء طبیعت، با آن همه عظمتى که دارد، در قبضه قدرت او، و تحت حمایت و کفالت او است، چگونه مرا تنها مى گذارد، و در برابر دشمن یارى نمى کند؟ مگر قدرتى در برابر قدرتش تاب مقاومت دارد؟ و یا رحمت و عطوفتى بالاتر از رحمت و عطوفت او تصور مى شود؟ تفسیر نمونه) 📝 @ghorun 📒
009129.mp3
39.3K
🎙 سوره توبه: ۱۲۹ محمد حسین سعیدیان 📝 @ghorun 📒