eitaa logo
گفتار پسندیده
1.4هزار دنبال‌کننده
323 عکس
90 ویدیو
8 فایل
✅ کانال رسمی حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده. استاد دانشگاه قرآن و حدیث. 🖼 روزنه‌ای به کهکشان معارف دینی در بستر زندگی امروز. ادمین: @admin_goftare_Pasandide صفحات مجازی: https://zil.ink/goftarepasandide
مشاهده در ایتا
دانلود
43.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 خویشتنداری جنسی در اسلام و غرب بخش دوم 🟣 اصول هشت‌گانه خویشتنداری در سند پنجم قانون تأمین اجتماعی آمریکا ♦️ مهم‌ترین NGO های برنامه خویشتنداری در آمریکا: 🔹 حلقه نقره‌ای (silver ring) 🔸 بهترین دوست (Best friend) و اصول آن 🔹 عشق حقیقی‌ منتظر می‌ماند (true love Waits) و اصول شش‌گانه آن ⭕️ بخش اول 👈🏻 کلیک کنید ادامه دارد... 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
خویشتنداری جنسی در اسلام و غرب ۲.mp3
23.66M
📜 خویشتنداری جنسی در اسلام و غرب بخش دوم 🟣 اصول هشت‌گانه خویشتنداری در سند پنجم قانون تأمین اجتماعی آمریکا ♦️ مهم‌ترین NGO های برنامه خویشتنداری در آمریکا: 🔹 حلقه نقره‌ای (silver ring) 🔸 بهترین دوست (Best friend) و اصول آن 🔹 عشق حقیقی‌ منتظر می‌ماند (true love Waits) و اصول شش‌گانه آن ⭕️ صوت بخش اول 👈🏻 کلیک کنید ادامه دارد... 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
فرزندپروری به سبک امام‌علی - بخش دوم.mp3
24.76M
📜 فرزندپروری به سبک امام علی(ع) جلسه دوم ⁉️ فرزندان را با چه مفاهیمی تربیت کنیم؟ 🔵 خواسته امام علی(ع): این حکمت‌ها را به فرزندان خود بیاموزید. ⚪️ حکمت دوم: حزم یعنی: 👈🏻 اندیشه همه‌جانبه و انسجام‌یافته 👈🏻 عاقبت‌اندیشی و پیش‌بینی پیامد 🟢 حزم در عمل: انتظار فرصت + شتاب هنگام امکان (مدل انتظار - شتاب) چرا؟ 👈🏻 زمان‌مند بودن امور 🔴 اثرات حزم در زندگی؟ مهار رفتار جنسی مهار فساد اقتصادی مهار بد رفتاری و بداخلاقی... 📃 قالَ: فَمَا الْحَزْمُ؟ قَالَ: أَنْ تَنْتَظِرَ فُرْصَتَكَ وَ تُعَاجِلَ مَا أَمْكَنَك‏. 📙 معانی الاخبار، صفحه ۴۰۱. 🗓 ۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ⭕️ بخش اول 👈🏻 کلیک‌ کنید ادامه دارد... 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
تخریب قبور بقیع.mp3
5.39M
📜 تخریب قبور بقیع 💥 کدام فاجعه‌ بار تر است؟ تخریب قبور ائمه یا تبعیت نکردن از ائمه؟ 💫 کدام اولویت اول است؟ ساخت بقعه و بارگاه ائمه یا پیروسازی برای ائمه؟ 🗓 ۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
گفتار پسندیده
#بشنوید #سبک_زندگی 📜 فرزندپروری به سبک امام علی(ع) جلسه دوم ⁉️ فرزندان را با چه مفاهیمی تربیت کنی
📜 فرزندپروری به سبک امام علی(ع) جلسه دوم ⁉️ چه چیزهایی را باید به عنوان «تربیت دینی» به کودکانمان آموزش بدیم؟ اگر اینها را یاد ندهیم و فقط به مناسک دینی بپردازیم آسیب خواهیم دید. ⚪️ دومین مفهوم در سبک تربیتی امام علی(ع) حزم است. 👈🏻 حزم یعنی طنابی که با آن هیزم‌ها را می بندند تا پراکنده نشود. حزم در انسان یعنی شما اندیشه‌ها و افکار و نظرهای مختلف خود را جمع کنید و به یک انسجام برسانید تا بتوانید از آن استفاده کنید. ⁉️ اما حزم در زندگی به چه معناست؟ ۱‌. اندیشه انسجام‌یافته در روایات یعنی عاقبت اندیشی و پیش‌بینی کردن پیامدها. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «هرگاه خواستید کاری انجام دهید به عاقبت آن فکر کنید.» کسی که حزم ندارد فقط به حال می‌اندیشد. باید به فرزندان خود عاقبت‌اندیشی را بياموزيم. ریشه فساد اخلاقی و فساد مالی در فقدان دوراندیشی است‌. افراد دوراندیش رشد یافته تر هستند. کسانی که باید تجربه کنند در پایین ترین درجه هستند. سپس اهل عبرت در درجه‌ بالاتر، و اهل حزم در بالاترین درجه هستند. 2⃣ اندیشه انسجام‌یافته از نظر امام حسن(ع) این است که انتظار بکشی تا فرصت برسد و بعد بشتابی این یک قاعده است که هر کاری زمانی دارد. مدل رفتاری جوان‌ها در این‌گونه مسائل دو جور است: ◽️ شتاب - درنگ؛ یعنی وقتی فرصت نرسیده شتاب می‌کند و وقتی فرصت رسید، درنگ. ◽️ درنگ - شتاب است؛ یعنی وقتی فرصت نرسیده انتظار می‌کشد و وقتی فرصت رسید درنگ می‌کند. 🟢 امام علی(ع) به‌ فرزندان خود انتظار کشیدن تا هنگام فرصت و شتاب پس از فرصت را ياد داده است. 📝 تهيه و تنظیم: محمدحسین پسندیده 🗓 ۱۴۰۲/۰۲/۰۸ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
مصاحبه با خبرگزاری ایکنا.PDF
467.3K
📜 دوگانه‌سازی بین اخلاق و دین کج‌سلیقگی است 🟦 حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده، با بیان اینکه گاهی دوگانه‌سازی‌های اشتباهی صورت می‌گیرد که در تصویر غلط از موضوع و بدسلیقگی در طرح مباحث ریشه دارد، گفت: 🟨 اخلاق بماهو اخلاق در ذات خود با دین متعارض نیست، ولی شاید افرادی برخی از ارزش‌های اخلاقی را رعایت می‌کنند تا در ذهن مردم اخلاق‌مدار شناخته شوند و بر ضددین عمل کنند. 🟥 نسبت دینداری و اخلاق از موضوعاتی است که فهم دقیق آن می‌تواند به زیست اجتماعی بهتر کمک کند و برعکس تبیین ناقص و نادرست این نسبت باعث ایجاد افراط و تفریط و ذبح یکی به نفع دیگری خواهد شد. 🟩 دین وسیله‌ای برای زیست اخلاقی افراد است؛ خبرنگار ایکنا در گفت‌ و گو با او این موضوع را به بحث گذاشته است تا نتیجه بهتری برای یک زندگی دینی به دست آید. 📰 خبرگزاری ایکنا 📋 متن کامل 🗓 ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
22.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 خویشتنداری جنسی در اسلام و غرب بخش پایانی ❗️ ناکارآمدی رویکردهای «پیشگیری» و «خویشتنداری» در غربعلت: مدل اجرایی «عشق بدون رابطه پیشرفته» ✅ الگوی اسلامی عفاف ⭕️ مرکز ثقل، عفاف است نه حجاب! اول تبیین ضرورت عفاف، سپس چگونگی عفاف ♦️ منطق بنیادین: ازدواج - عفاف 🔹 راهبرد اساسی: تقویت توان خویشتنداری 🔸 مؤلفه‌های تقویت توان: مهارگری✖️تاب‌آوری (تقوا✖️صبر) 💠 عوامل: 1️⃣ پیامدهای تجربه شده 2️⃣ منطق آینده به جای اکنون 3️⃣ تصویر پیامد رفتارهای نادرست 4️⃣ اصلاح سبک تربیت فرزند 5️⃣ تقویت هوش هیجانی 6️⃣ بازداری حضور(حیا) 7️⃣ قدرت مقاومت در تنهایی 8️⃣ کاهش زمینه‌های خطر جنسی با دو اصل: 🔺 کاهش تماس‌های غیر ضرورِ خطر آفرین 🔻 کاهش تحریک جنسی شامل: ▫️ کنترل نگاه ▫️ کنترل شنوایی ▫️ کنترل گویایی ▫️ و البته حجاب و پوشش ⭕️ فیلم بخش دوم 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
خویشتنداری جنسی در اسلام و غرب ۳.mp3
36.59M
📜 خویشتنداری جنسی در اسلام و غرب بخش پایانی ❗️ ناکارآمدی رویکردهای «پیشگیری» و «خویشتنداری» در غرب ❓ علت: مدل اجرایی «عشق بدون رابطه پیشرفته» ✅ الگوی اسلامی عفاف ⭕️ مرکز ثقل، عفاف است نه حجاب! اول تبیین ضرورت عفاف، سپس چگونگی عفاف ♦️ منطق بنیادین: ازدواج - عفاف 🔹 راهبرد اساسی: تقویت توان خویشتنداری 🔸 مؤلفه‌های تقویت توان: مهارگری✖️تاب‌آوری (تقوا✖️صبر) 💠 عوامل: 1️⃣ پیامدهای تجربه شده 2️⃣ منطق آینده به جای اکنون 3️⃣ تصویر پیامد رفتارهای نادرست 4️⃣ اصلاح سبک تربیت فرزند 5️⃣ تقویت هوش هیجانی 6️⃣ بازداری حضور(حیا) 7️⃣ قدرت مقاومت در تنهایی 8️⃣ کاهش زمینه‌های خطر جنسی با دو اصل: 🔺 کاهش تماس‌های غیر ضرورِ خطر آفرین 🔻 کاهش تحریک جنسی شامل: ▫️ کنترل نگاه ▫️ کنترل شنوایی ▫️ کنترل گویایی ▫️ و البته حجاب و پوشش ⭕️ صوت بخش دوم 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
ده شرط عقلانیت مومن-بخش دوم.mp3
6.04M
📜 ده شرط عقلانیت مومن بخش دوم ✅ عقلانیت برترین راه عبودیت 5⃣ خسته نشدن از جستجوی علم 6⃣ خسته نشدن از مراجعه‌ نیازمندان 7⃣ ترجیح گمنامی بر شهرت 8⃣ ترجیح فقر بر ثروت 9⃣ بسنده کردن به خوراک روزانه وَ لاَ يَسْأَمُ مِنْ طَلَبِ اَلْعِلْمِ طُولَ عُمُرِهِ وَ لاَ يَتَبَرَّمُ بِطُلاَّبِ اَلْحَوَائِجِ قِبَلَهُ اَلذُّلُّ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ اَلْعِزِّ وَ اَلْفَقْرُ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ اَلْغِنَى نَصِيبُهُ مِنَ اَلدُّنْيَا اَلْقُوتُ 📕 خصال: جلد ۲، صفحه ۴۳۳. 🗓 ۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ⭕️ بخش اول 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی
ضمن قدردانی از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند، نتایج به شرح زیر اعلام می‌شود: ۱. ۹۲٪ پاسخ دهندگان، زنان بی‌حجاب را بیشتر متعلق به طبقه بالای‌شهر می‌دانند. ۲. ۸۹٪ پاسخ دهندگان زنان باحجاب را بیشتر متعلق به طبقه جنوب‌شهر می‌دانند. ۳. ۴۶٪ پاسخ دهندگان معتقدند درمراکز عمومی، زنان بی‌حجاب بیشتر مورد احترام قرار می‌گیرند و فقط ۱۹٪ معتقدند زنان باحجاب احترام می‌شوند. ۴. تعداد پاسخ دهندگان ۲۱۰ نفر بودند. 📝 توضیح: 1⃣ بخش مهمی از گرایش به بی‌حجابی، مسئله اجتماعی است، نه شناختی وفردی. 2⃣ از موضوعات اجتماعی احترام و اعتبار اجتماعی است. 3⃣ انسان‌ها معمولا مایلند در گروهی باشند که احترام و اعتبار اجتماعی دارد ومتعلق به طبقه‌ای شناخته شوند که در جامعه خوشنام شمرده می‌شود. 4⃣ اگر در جامعه، بی‌حجابی متعلق به طبقه برتر و حجاب متعلق به طبقه فروتر دانسته شود، گرایش به حجاب کاهش و گرایش به بی‌حجابی افزایش می‌یابد. در این منطق، حق-باطل مسئله افراد نیست، مسئله آنان‌ اعتبار اجتماعی است. 5⃣ در چنین شرایطی، برنامه‌های انتظامی وحتی شناختی درباره حجاب، جواب نمی‌دهد. بلکه دستِ‌کم دو اقدام مهم نیاز است: اول برنامه‌ای که حجاب و عفاف را تبدیل کند به ارزش اجتماعی و متعلق به طبقه بالای جامعه؛ و دوم تغییر مسئله افراد از معیار بودن احترام اجتماعی به حق-باطل. این معنی رویکرد اجتماعی در داستان حجاب و عفاف است. 🏷 نکته: این یک نظرسنجی ساده است و ممکن است اشکال‌هایی بر آن وارد باشد. برای یک تحقیق علمی و فراگیر، نیازمند طراحی تحقیق‌های دقیق هستیم. 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر