eitaa logo
گفتار پسندیده
1.4هزار دنبال‌کننده
317 عکس
89 ویدیو
8 فایل
✅ کانال رسمی حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده. استاد دانشگاه قرآن و حدیث. 🖼 روزنه‌ای به کهکشان معارف دینی در بستر زندگی امروز. ادمین: @admin_goftare_Pasandide صفحات مجازی: https://zil.ink/goftarepasandide
مشاهده در ایتا
دانلود
کنشگران غیر مباشر ۲.mp3
35.76M
⚫️ شب سوم مراسم عزادرای دهه آخر ماه صفر 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ 📜 کنش اجتماعی (۳) کنشگران غیرمباشر - بازیگران خاموش - فاعلان ناپیدا 4️⃣ تحسین، تقبیح و تأیید تحسین گری = کنشگری تحسین کار غلط = کننده کار غلط تحسین کار خوب = کننده کار خوب تقبیح گری = کنشگری تقبیح کار غلط = مانع کار غلط تقبیح کار خوب = مانع کار خوب تحسین و تقبیح رسانه‌ای: لایک کردن 5️⃣ علاقمندی، دوست داشتن دوستداری = کنشگری دوست دار کار قبیح = کنشگر فعل نیک دوست دار کار نیک = کنشگر کار نیک دوست داشتن، بعد عاطفی کنش اجتماعی ⭕️ شب دوم 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
12.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 لایک کردن در فضای مجازی تحسین گری = کنشگری تحسین و تقبیح رسانه‌ای: لایک کردن، فاعل خاموش هشتک زدن، بازیگر خاموش 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
کنشگران غیر مباشر ۳.mp3
45.93M
⚫️ شب چهارم مراسم عزادرای دهه آخر ماه صفر 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ 📜 کنش اجتماعی (پایانی) کنشگران غیرمباشر - بازیگران خاموش 6️⃣ رضایت و نارضایتی رضایت به فعل = انجام فعل رضایت و نارضایتی، ملاک کنشگری قاتل بودن جامعه یهود، به دلیل رضایت از قتل ( آل‌عمران: ۱۸۳ ) 7️⃣ عدم تغییر با وجود قدرت وظیفه: تقویت حق + تضعیف باطل ⭕️ شب سوم 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
📑 الگوی نظری محافظت از مرزهای جنسی خانواده براساس منابع اسلامی برای خانواده‌درمانگری سیستمی- معنوی ▪️نوع مقاله : پژوهشی ✍🏻 نویسندگان: 🔅 عباس پسندیده، مسعود جان‌بزرگی، مسعود آذربایجانی ❇️ چکیده: در روایات اسلامی افزون بر مرز فردی، خانواده نیز مرز جنسی دارد که مرد و زن را شامل می‌شود و آموزه‌های آن قابلیت مدل‌سازی دارد. پژوهش حاضر با هدف استخراج الگوی محافظت از مرز جنسی خانواده به‌روش تحلیلی- اسنادی کلاسیک در مطالعات اسلامی انجام شد. داده‌های پژوهش بااستفاده از روش تجزیه و تحلیل کیفی از نوع بررسی متون متقابل تحلیل و سپس الگوپردازی نظری در چارچوب مشاهدات بالینی و تحلیلی، انجام شد. بدین‌منظور پس از تحلیل و کدگذاری بیش از 100 حدیث و آیات مرتبط با موضوع پژوهش، 23 روایت پس از اعتباریابی و باتوجه به آیات قرآن در الگوپردازی، انتخاب و با سه مؤلفه مربوط به مرزهای خانواده (مرزهای درون-بیرون، خود- دیگری و زن-مرد)، تجزیه و تحلیل شد. نتایج بررسی‌ها نشان داد که الگوی مرز جنسی خانواده ناظر به درون و بیرون خانواده بوده و شامل زن و مرد است. مدل ارتباط جنسی زن و مرد با غیرهمسر (خود-دیگری)، مدلی بسته و ایمنی‌‌بخش و رفتار جنسی همسران با یکدیگر، مدلی باز و رضایت‌بخش است. بُعد بیرونی این الگو، ترکیبی از عفت و غیرت است که سبب احساس ایمنی‌جنسی برای همسران می‌شود و بُعد درونی آن تبرج و آمادگی است که نشانه توجه جنسی است. همچنین بین رفتار درون و بیرون سیستم رابطه‌ای معکوس برقرار است؛ ‌یعنی منع جنسی نسبت به بیرون خانواده، باارضای جنسی درون خانواده ارتباط دارد و برعکس آن نیز برقرار است. براین‌اساس، برای امنیت مرز جنسی خانواده باید برنامه‌هایی جامع براساس مفاهیم عفت، غیرت، تبرّج و تهیأ طراحی کرد. این الگو می‌تواند برای ارتقاء امنیت و آرامش خانواده در تکنیک خانواده‌درمانگری‌معنوی مورد آزمون قرار گیرد. ▫️ کلیدواژه‌ها: مرز جنسی، عفت تبرّج، آراستگی جنسی، ایمنی جنسی، توجه جنسی، خانواده‌درمانگری معنوی 📚 پژوهشنامه اسلامی زنان و خانواده / شماره ۳۰ / فروردین ۱۴۰۲ ⭕️ لینک مقاله 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
💢 منتشر شد: ششمین شماره میکرومجله «اخفاپژوهی» (تخصصی اخلاق فناوری اطلاعات) پرونده این شماره: «اخلاق لایک کردن در فضای مجازی» ▪️قبل از لایک کردن از خود بپرسیم ▪️معرفی موضوعاتی برای پژوهش درباره اخلاق لایک ▪️چگونه لایک ها فریب مان می دهند؟ ✅ هر ۴ صفحه را مطالعه کنید حسینعلی رحمتی 16 شهریور 1402 آرشیو شماره های گذشته (با كيفيت بالاتر): http://harahmati.ir/akhfamag ♨️«اندکی اندیشه» ضرر ندارد👈 @harahmati
❇️ جستارهایی در باره روانشناسی اسلامی 🔹 چند سرمقاله کوتاه پیرامون برخی موضوعات مهم در تحقیقات اسلامی-روانشناختی که می‌تواند زوایایی از این بحث را کمی روشن کند:👇 ✍️ ‌روان‌شناسی اسلامی؛ اسلامیزه‌کردن ‌روان‌شناسی یا تئوریزه‌کردن معارف‌ اسلامی؟ 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 1 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2118_2119.html ✍️ طرحی نو در روانشناسی، متناسب با فرهنگ و معارف اسلامی 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 2 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2128_2127.html ✍️ فقر روش در تحقیقات اسلامی-روانشناختی 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 4 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2128_2142.html ✍️ اصول فقه یا اصول فهم روانشناختی؟! 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 5 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2128_2158.html ✍️ پژوهش معکوس در فهم روان‌شناختی متون دینی! 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 8 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2208_2209.html ✍️ ساختار متن 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 9 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2208_2219.html ✍️ داستان روان‌شناسی با «سخن خدا» و «ساخته خدا»! 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 10 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2231_2232.html ✍️ روا‏ن‏شناسی اسلامی؛ از پژوهش‏های ابتر به کوثر 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 13 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2241_2243.html ✍️ روان‌شناسی اسلامی؛ پیرو یا پیشرو؟ 📚پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، شماره 14 🆔http://psychology.riqh.ac.ir/issue_2244_2245.html 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات