eitaa logo
کانون گفتمان ولایت
54 دنبال‌کننده
103 عکس
9 ویدیو
3 فایل
نخستین تشکل مستقل ولایی طلاب خواهر ارتباط با ما @talatomekhamush
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸بـــسم‌الله🌸 1⃣روایت اول: «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَعالی لَیَحْفَظُ مَنْ یَحْفَظُ صَدِیقَه» 2⃣روایت دوم: «قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع لَا تُفَتِّشِ النَّاسَ فَتَبْقَی بِلَا صَدِیق» شافی، صفحه‌ی 652   ↩️دو روایت کوتاه: فی الکافی، عن الصّادق (علیه‌السّلام)، قال: «انّ اللَّه تعالی لیحفظ من یحفظ صدیقه»؛ 🔻[حضرت امام جعفر صادق علیه‌السّلام فرمودند:] خدای متعال حفظ میکند آن کسی را که رفیق خود را حفظ کند. [البته] مراد، حفظ جسمانی نیست فقط - حالا آن هم یکی از مصادیقش ممکن است باشد - یعنی آبروی او را حفظ کند، شخصیت او را حفظ کند، جهات او را حفظ کند [و] مراعات کند. خدا یک چنین کسی را حفظ میکند. 🔸این پیوندهای برادری و رفاقت و انس و اخوت، در اسلام اینقدر اهمیت دارد. شما ملاحظه‌ی رفیقتان را می‌کنید، او را حفظ می‌کنید، خدای متعال در پاداش این عمل، شما را حفظ می‌کند. ❌البته حفظ کردن رفیق معناش این نیست که انسان از گناه او، از خطای او دفاع کند؛ کما اینکه در این کارهای حزبی و جناحی و خطی و این چیزها معمول است که اگر خطائی هم از کسی سر بزند، چون با آنها هم‌جبهه است، هم‌خط است، هم‌حزب است، هم‌گروه است، باید بایستند پایش دفاع کنند؛ نه، این مراد نیست؛ این حفظ او نیست؛ این در واقع مخذول کردن او، بدبخت کردن اوست و خود؛ بلکه مراد، حفظ آبروی مؤمنی است که برادری ایمانی با انسان دارد. جامع، برادری ایمانی است. این یک روایت. 🔺یک روایت دیگر هم باز از کافی است، از امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام)؛ می‌فرماید که: «لا تفتّش النّاس فتبقی بلا صدیق»؛ در کارهای مردم ریز نشو، تفتیش نکن، جزئیات را دنبال نکن. دنبال پیدا کردن عیوب ریز و درشت افراد نباش. اگر اینجور باشد، بدون رفیق خواهی ماند. ⭕️یعنی هر کسی بالاخره یک عیبی دارد دیگر. اگر بخواهی همین‌طور ریز بشوی، تفتیش کنی، دنبال کنی، کسی برایت باقی نمی‌ماند. ١٣٨٩/١٠/٢٧ ⚜ گفتمان ولایت 🌱 نخستین تشکل مستقل ولایی طلاب خواهر ✌️ 💠 نرم‌افزار بله: https://ble.im/goftemanevelayat 💠 نرم‌افزار ایتا: https://eitaa.com/goftemanevelayat 💠 نرم‌افزار سروش: https://sapp.ir/goftemanevelayat
🌸بـــسم‌الله🌸 #حجره_اندیشه #جوانی_طلبه #طلبه_انقلابی #حوزه_انقلابی 🚫امروز دیگر روزی نیست که ما اجازه بدهیم، یک روز یا یک ساعت از عمر جوانی متدین و آماده برای تلاش و مجاهدت در راه دین یعنی یک طلبه هدر رود. طلبه، این است. 💢اگر طلبه، متدین نبود، طلبه نمیشد. اگر برای مجاهدت در راه دین آمادگی نداشت، طلبه نمیشد. حتی شاید بشود گفت که اگر عاشقانه این راه را دوست نمی داشت، طلبه نمیشد؛ ⭕️بنابراین جوانی، با این خصوصیات، در روزی که اسلام توفیق پیدا کرده است یک نظام مبتنی بر اندیشه و تفکر و جهان بینی را در معرض دید بشریت قرار بدهد، نباید وقتش هدر رود. ١٣٧۴/۶/١۴ ⚜ گفتمان ولایت 🌱 نخستین تشکل مستقل ولایی طلاب خواهر ✌️ 💠 نرم‌افزار بله: https://ble.im/goftemanevelayat 💠 نرم‌افزار ایتا: https://eitaa.com/goftemanevelayat 💠 نرم‌افزار سروش: https://sapp.ir/goftemanevelayat
✌🇮🇷 شایستگی ملت‌ها را از فرزانگی رهبران‌شان هم می‌توان فهمید. در عصر ترامپ‌ها و بن‌سلمان‌ها، ما به امامی چون سید علی خامنه‌ای اقتدا کرده‌ایم. رسیدن به عصر ظهور، تمرین می‌خواهد. فرمود: "من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلية" امامت ذومراتب است. کسی که امامت سید علی خامنه‌ای را گردن نمی‌گذارد، چطور در مسیر ولایت امام عصر عج قرار خواهد گرفت. حالا بگذار گروهی با عکس نماز یک ورشکسته سیاسی ذوق زده باشند...نماز بی ولای او عبادتی است بی‌وضو. #وحید_یامین_پور
🌸بسم الله🌸 ❔❓❔❓❔ 🔥شبهه حضرت علی در مقابل انحرافات و خلاف‌کاری کارگزاران نظام در زمان حکومت خود برخورد می‌کرد و فقط به سخنرانی و تذکر و صدور حکم کفایت نمی‌کرد؛ خوب چرا امروزه رهبری در مقابل انحرافات مسئولین نظام برخورد نمی‌کند و فقط به سخنرانی و تذکر و صدور حکم اکتفا می‌کند؟ حفظ نظام مهم‌تر است یا پیاده کردن احکام خدا؟ پاسخ چیست؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 💥پاسخ به شبهه 🔰آیا فکر می‌کنند که حضرت علی علیه السلام چه می‌کردند؟ همه جا شمشیر می‌کشیدند؟! این منطق اسلام نیست، منطق سامورایی‌ها، امریکایی‌ها و اسلام امریکایی و گروهک‌های وابسته است. 🌟بنا به فرموده‌ی امام خمینی(ره)، که خود فقیهی والامقام و بی‌بدیل بودند: «حفظ نظام از اوجب واجبات است». پس جدایی انداختن بین «حفظ نظام» و «اجرای احکام خدا»، معنا و مفهومی ندارد. مگر این که کسی اسلام را نشناسد و فقط بخواهد شعار مخالف بدهد. 🌟قبل از امیرالمؤمنین علیه السلام، رسول الله (صلوات الله علیه و آله) می‌باشند که برای حفظ اسلام، ترویج اسلام، حفظ نظام، منافع اسلام و مسلمین و اجرای حدود و احکام الهی، یک جا می‌جنگیدند، یک جا صلح می‌نمودند و یک جا مذاکره می‌کردند. یک جا فرد خاطی، خائن و جنایتکاری را می‌بخشیدند و خانه او را خانه‌ی امن اعلام می‌کردند (ابوسفیان)، یک جا حکم اعدام یک شاعره را صادر می‌نمودند. یک جا به حکم الهی حد جاری می‌کردند و یک جا به دلجویی تائب می‌رفتند … و البته سخنرانی و وعظ هم بسیار داشتند. 🌟حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام، بسیار برای احیاء و نجات اسلام شمشیر زدند، یک جا هم برای حفظ اسلام، اهانت و ضرب و شتم همسرشان که “سیدة النساء العالمین” بود را تحمل کردند یک جا همسرشان را شبانه تدفین کردند و صبح آن روز با شمشیر به بقیع رفتند و قسم خوردند که اگر نوک تیشه‌ای به زمین بخورد، همه را از تیغ می‌گذارنند. یک جا، شب ناشناس، کیسه خرما به دوش بودند و برای یتیم اشک می‌ریختند و یک جا خوارج را کاملاً نابود کردند و به بقیه نیز گفتند که این کار شما نبود، فقط من می‌توانستم چنین کنم. یک جا با سپاه معاویه در جنگ صفین مقابله کردند یک جا هم به خاطر حفظ اسلام، در مقابل فشار یاران نادان خود برای پذیرش حکمیت سکوت کردند و چون آنها خارج از موضوع و مأموریت‌شان تصمیم گرفتند، زیر بار نرفتند. یک جا حد را با جدیت جاری می‌کردند و یک جا نیز به اقرار کننده عتاب می‌کردند که چرا نزد من شهادت می‌دهی تا مجبور شوم به تو حد جاری کنم …، و البته سخنرانی، خطبه، وعظ، نامه، صدور حکم عزل و نصب و … نیز بسیار داشتند. 💫پس تبیین سیاست‌های کلی نظام، با مقام ولایت است و تشخیص مصلحت نظام نیز بر عهده‌ی ولایت است و قطعاً صاحب ولایت احکام خدا را بهتر می‌داند. ✨ولایت فقیه نیز هم سخنرانی و وعظ دارد، هم نصیحت دارد، هم تبیین سیاست‌های کلی نظام را دارد، هم در سطح گسترده عمل دارد، هم برخورد می‌کند، هم سکوت می‌نماید، هم تبیین می‌کند، هم دستورالعمل صادر می‌نماید، هم توبیخ می‌کند، هم صدور حکم عزل و نصب دارد و …، ✔✔✔ به چند نکته‌ی مهم باید توجه نمود: 1⃣ ولایت فقیه هیچ گاه خارج از چارچوب شرع و قانون اساسی و قوانین عمل نمی‌نماید؛ 2⃣ بر همین اساس، کشور نظام‌مند است و قرار نیست که رهبری تمامی نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها، شهرداری‌ها، بانک‌ها و … را تعطیل کند، و خود به جای آنان کار اجرایی نماید؛ 3⃣ ولایت فقیه، نیروهای خود جهت حفظ نظام و انجام حدود و احکام الهی را از آسمان نمی‌آورد، بلکه همین مردم (ما) را در اختیار دارد. پس گله به آنانی بر می‌گردد که اطاعت و اجرا نمی‌کنند، چنان چه حضرت علی علیه السلام نیز نسبت به بسیاری از یاران و کارگزاران خود گله‌مند بودند. 4⃣ ولایت فقیه، چارچوب‌ها را تعیین می‌کند، مصالح را تبیین می‌کند، دشمن را رصد می‌کند، تکالیف و حدود را در نظر می‌گیرد، رهنمود می‌دهد، برای دولت، ملت، انتخابات، اقتصاد، فرهنگ، سیاست، روابط بین‌الملل و … شاخص می‌دهد …؛ و دیگران [از مسئولین و مردم] باید توجه و رعایت کنند، نه این که بی‌بصیرتی کنند، اهمال کنند، گمان کنند که این هم یک سخنرانی و وعظ است …، و وقتی کار خراب شد، بگویند: پس چرا رهبری کاری نکرده و نمی کند؟ 5⃣ قرار نیست که تمامی تعاملات و تذکرات و توبیخ های رهبری با مسئولین مربوطه رسانه‌ای و علنی شود، آن وقت که دیگر نظامی باقی نمی‌ماند، منتهی مواضع خود را در سخنرانی‌ها به صورت واضح و علنی می‌گویند تا هم مردم بدانند، هم رعایت کنند و هم آن دسته از مسئولین بیشتر مراقب باشند. منبع :www.fetan.ir ⚜ گفتمان ولایت 🌱 نخستین تشکل مستقل ولایی طلاب خواهر ✌️ 💠 نرم‌افزار بله: https://ble.im/goftemanevelayat 💠 نرم‌افزار ایتا: https://eitaa.com/goftemanevelayat 💠 نرم‌افزار سروش: https://sapp.ir/goftemanevelayat
🌸بسم الله🌸 📚موضوع کتاب این کتاب براساس بیش از یک صد سخنرانی رهبر معظم انقلاب ؛ که اغلب مربوط به 🌺جلسات خطبه خوانی عقد 🌺نشست اندیشه های راهبردی با موضوع زن و خانواده 🌺دیدار مداحان در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها 🌺جلسات با بانوان نخبه 🎄در خصوص خانواده تنظیم شده است. 📗معرفی عنوان کتاب 💫«به سبک ساخت یک جلسه مُطوَّلِ مَطوی در محضر مقام معظم رهبری» 🌟ساخت اعتقاد این است که برای نشر بیانات و نظرات رهبرمعظم انقلاب در سطح جامعه لازم است یک کار میدانی روی متون انجام شود و با چینش مواد خام و اولیه، اصطلاحاً کتاب‌سازی صورت پذیرد. طبعاً کتاب‌سازی برای موضوعات مختلف بایستی از سبک‌های متناسبی بهره ببرد. سبک‌هایی بدیع و بدیعه، گویا و رسا، و جذاب و شکیل. 🌟یک جلسه تعمداً این کار از هرگونه تیتر و تنفس در صفحه‌بندی خالی‌است تا اقتضای سبک را نشان دهد، و کأنّه در حال استماع طنین گرم صدای ولیّ خود هستیم آن هم در جلسه بانشاط قرائت صیغه عقد، البته جلسه‌ای مجازی؛ جلسه‌ای مجازی و خیالی با کلماتی حقیقی. در جلسات محضر آقا نمی‌دانیم چه معارفی با چه ترتیبی بر ما جاری خواهند شد در این سبک هم به پرهیز از درج اقسام فهارس، سعی بر القاء فضای جلسه بوده است. 🌟مطوّل (ط‌ول) به‌معنای طولانی. استخدام این لفظ برای سبک کتاب «خانواده» حکایت از طولانی بودن یک متن یک‌پارچه دارد. مطول به معنای صرفِ حجیم بودن کتاب نیست بلکه اگر یک جلسه بیانات از نظر زمانی طولانی شود به آن اطلاق مطول خواهد شد. 🌟مطوی (ط‌و‌ی) به‌معنای در هم پیچیده. طبیعتاً برای ساخت یک جلسه واحدِ مطوّل از میان نزدیک پنجاه جلسه، لازم است مطالب با یک نظام منطقی در هم تابانده شوند و نهایتاً اگر توجه خواننده به تاریخ‌های میان بیانات بیش از اندازه جلب نشود احساس یک‌پارچه‌گی کند. 🌟در محضر تمامی مطالب کتاب عین بیانات معظم‌له است و در موارد معدودی که بعضی کلمات به متن اضافه شده‌اند از علامت [] استفاده شده است. اگر مطلبی به‌جهت تکرار یا خروج از موضوع از بین متون حذف شده‌ باشد، با درج علامت .. نشان داده شده است. 💥این کار برگردان دیگری است از کتاب مطلع عشق ، البته با مطالعه مجدد اصل اسناد و اسناد مرتبطِ دیگر. ⚜ گفتمان ولایت 🌱 نخستین تشکل مستقل ولایی طلاب خواهر ✌️ 💠 نرم‌افزار بله: https://ble.im/goftemanevelayat 💠 نرم‌افزار ایتا: https://eitaa.com/goftemanevelayat 💠 نرم‌افزار سروش: https://sapp.ir/goftemanevelayat
🌸بـــسم‌الله🌸 🎓تحصیل رسمی سیدعلی، در سن چهارسالگی و در دو مکتبخانه آغاز شد. ابتدا ٢ ماه در مکتب خانه بی‌بیآقا و بعد از آن، مکتبخانه جناب میرزا که مکانی نیمه تاریک در شبستان یک مسجد بود: ♻️«بايد بگويم اوّلين مركز درسى كه من رفتم، مدرسه نبود، مكتب بود در سنين قبل از مدرسه شايد چهار سال، يا پنج سالم بود كه من و برادر بزرگتر از مرا كه از من، سه سال و نيم بزرگتر بود باهم در مكتب دخترانه گذاشتند؛ يعنى مكتبى كه معلّمش زن بود و به جز چند نفر پسر، بقيه شاگردان، دختر بودند. البته من خيلى كوچك بودم.» 🌀طبعاً ما را به مكتب فرستاده بودند تا قرآن ياد بگيريم؛ چون در مكتب‌ها معمولاً قرآن درس مى‌دادند. آن زمان در مدرسه‌ها قرآن معمول نبود و درس نمى‌دادند... اين دورانى كه مى‌گويم، مربوط به سال‌هاى ١٣٢٣ و ١٣٢۴ است... پس از يكى دو ماه كه در آن مكتب بوديم، ما را از آن مكتب برداشتند و در مكتبى گذاشتند كه مردانه بود؛ يعنى معلمش مرد مسنّى بود. شايد شما در داستانهاى قديمى، «ملّا مكتبى» خوانده باشيد. درست همان ملّا مكتبىِ تصوير شده در داستانها و در قصّه‌هاى قديمى به ما درس مى‌داد.» 🔰سال بعد و در پنج سالگی، سید علی آقا پا به دبستان گذاشت: 📖«روز اوّلى كه ما را به دبستان بردند، روز خوبى بود؛ روز شلوغى بود. بچه‌ها بازى مى‌كردند، ما هم بازى مى‌كرديم. اتاق ما كلاس بسيار بزرگى بود باز به چشم آن وقتِ كودكى من و عدّه بچه‌هاى كلاس اوّل، زياد بودند. حالا كه فكر مى‌كنم، شايد سى نفر، چهل نفر، بچه‌هاى كلاس اوّل بوديم. به هر حال و روز پُرشور و پُرشوقى بود و خاطره بدى از آن روز ندارم.» 🎐«دبستان دارالتعلیم دیانتی» حدود یک سال قبل از ورود سید علی به آن، و در فضای آزادی نسبی فعالیت‌های مذهبی که پس از برداشته شدن سدّ رضاشاه در ایران ایجاد شده بود، توسط جمعی از فعالان مذهبی تأسیس شد. در آن زمان دارالتعلیم دیانتی تنها مدرسه مذهبی مشهد به شمار میآمد. عوامل دست‌اندرکار دبستان، شیرازه مدرسه را بر اساس تعالیم اسلامی بستند. برای دانش‌آموزان نماز جماعت برپا می‌شد، سر صف آیاتی از قرآن و جملاتی از دعاهای وارده میخواندند. آموزشهای دینی، توأم با دیگر درس‌ها به شاگردان آموزش داده میشد. بخش هایی از حلیه المتقین و حساب سیاق و نصاب الصبیان هم در میان دیگر دروس جایی برای خود داشتند. 🍃«مدرسه ما يك مدرسه به اصطلاح غيردولتى بود؛ بعلاوه مدرسه دينى بود كه معلّمين و مديرانش از افراد بسيار متديّن انتخاب شده بودند و با برنامه‌هاى اندكى دينى‌تر از معمولِ مدارسِ آن روز، اداره مى‌شد؛ چون آن مدرسه‌ها اصلاً برنامه دينى درستى نداشتند و كسى توجّهى و اعتنايى به آن نمى‌كرد. 🍀دبستانی که من در مشهد می‌رفتم، معلّم آن، مرحوم میرزا حسین تدیّن کرمانی بود. تنها مدرسه‌ی دینی مشهد هم مدرسه‌ی ایشان بود، به نام «دارالتّعلیم دیانتی». بنده شش سال در این مدرسه زیر دست آقای تدیّن درس خواندم. مرحوم تدیّن، واقعاً یک مرد حسابی بود. نه تنها آن زمان که من بچه بودم، این حس را داشتم، بلکه زمان ریاست جمهوری هم که ایشان در مشهد به دیدن من آمده بود، از نو نگاهی به ایشان کردم، دیدم مرد سنگین، جاافتاده، محترم و باشخصیتی است. ایشان، هم معلّم بود، هم ناظم. با آن وقار و هیمنه‌ای که داشت، در حیاط مدرسه راه می‌افتاد و چوبی به دستش می‌گرفت و البته گاهی هم بچه‌ها را فلک می‌کرد، بنده را هم یک بار فلک کرد! ایشان مرد محبوبی بود. در همان دوره‌ی بچگی هم بنده و شاید همه‌ی بچه‌ها به ایشان علاقه‌مند بودیم. وقتی درسم در آن مدرسه تمام شد، یکی از برادرانم در آنجا مشغول تحصیل شد، ولی باز من با ایشان سلام و علیک داشتم. سر ماه وقتی می‌رفتم شهریه‌ی برادرم را بدهم، ایشان را می‌دیدم، باز هم با همان منش و چهره‌ی محترم و آقاوار و واقعاً مدیریتی، آن هم نه مدیریت یک دبستان. ایشان در مدرسه، هیبت داشت. 📍مکان این مدرسه، حسینیة قائنیها بود. در شبستان اصلی آن میز و نیمکت چیده بودند و تبدیل به یک کلاس بزرگ شده بود. در آن زمان، اغلب علما و کسانی که مایل بودند فرزندانشان با آموزشهای مذهبی پرورش یابند، پسران شان را در این مدرسه نامنویسی کردند. 📝از کلاس چهارم بود که استعداد و توان درک مطلب در سید علی نمایان گردید و خیلی زود به عنوان شاگرد اول مدرسه شناخته شد. سه سال آخر دبستان، سال‌های سیادت علمی سیدعلی بود. او مبصر مدرسه هم شده بود. در همین سال‌ها بود که به ریاضی، جغرافی، هندسه و تاریخ علاقه بیشتری نشان داد، اما هندسه و تاریخ را با ذوق بیشتری فرا میگرفت. ⚜ گفتمان ولایت 🌱 نخستین تشکل مستقل ولایی طلاب خواهر ✌️ 💠 نرم‌افزار بله: https://ble.im/goftemanevelayat 💠 نرم‌افزار ایتا: https://eitaa.com/goftemanevelayat
#حجره_خانه_داری #تربیت_فرزند #شادمانی_کودک
🌸بـــسم‌الله🌸 🍄چه چیزهایی شادمانی را از کودکان می گیرد؟ 1⃣ عصبانیت و فریاد😠 بعضی والدین، برای دست برداشتن کودک از رفتاری خاص یا وادار کردن او به انجام یک کار، عصبانی شده و داد و فریاد می کنند. این رفتار موقتا کودک را وادار به تسلیم می کند ولی در مقابل، واکنش های عصبی و لجبازانه را در کودک به وجود می آورد. 2⃣ تنبیه بدنی😫 حتی استفاده اندک از تنبیه بدنی و به شکل خفیف آن، اثرات خود را بر ذهن کودک خواهد گذاشت. از دست رفتن احترام و علاقه نسبت به تنبیه کننده، زمینه ساز شکل گیری رفتارهای خصمانه در نهاد او خواهد شد. 3⃣ دستورهایی با افعال منفی😬 "به کبریت دست نزن" ، " اونو هل نده" ، "سر و صدا نکن" و ... میل به لجبازی را در کودک افزایش می دهد. به جای چنین دستوراتی می توانید جملاتی ملایم تر با افعال مثبت و آگاه کننده به کار ببرید. مثلا : شعله کبریت دستت رو می سوزونه و ... 4⃣ سرزنش و توهین☹️ کودکی که با کلمات احمق، دست و پا چلفتی، نفهم و ... یا جملات سرزنش آمیز توصیف می شود، حس حقارت و بی ارزش بودن می کند و دچار آسیب های روانی می شود. 5⃣ پرسش های بازخواستی🙄 استفاده از پرسش هایی مثل "چرا به کبریت دست زدی؟" برای تربیت کودکان کم سن و سال اشتباه است. کودکان در این سن نمی دانند و نمی توانند به شکل منطقی دلیل بیاورند. پس به جای پرسش، باید آنها را از نادرست بودن کارشان آگاه کرد. 6⃣ کلافگی و تسلیم😥 اگر والدین قاطعیت نداشته باشند و دائما در برابر اصرار و مقاومت فرزندشان کوتاه بیایند، کودک یاد می گیرد که تنها به خواست خودش توجه کند و نظر والدین و دیگران را نادیده بگیرد. این کودکان معمولا در ارتباط با دیگران نمی توانند موفق باشند و از این جهت دچار ضربه می شوند. 7⃣ کمبود نوازش🙁 نوازش برای کودکان یک نیاز اساسی است. نوازش ها به صورت کلامی و غیرکلامی صورت می گیرد و در بین آن ها نوازش پوستی، بیشترین تاثیر را بر روی کودک دارد. تداوم این نوازش ها، موجب سهولت در یادگیری و تقویت رفتارهای مطلوب کودک می شود و محرومیت از آنها باعث پرخاشگری، ناخرسندی و حس عدم امنیت می گردد. ⚜ گفتمان ولایت 🌱 نخستین تشکل مستقل ولایی طلاب خواهر ✌️ 💠 نرم‌افزار بله: https://ble.im/goftemanevelayat 💠 نرم‌افزار ایتا: https://eitaa.com/goftemanevelayat 💠 نرم‌افزار سروش: https://sapp.ir/goftemanevelayat
📌آیت الله خامنه ای: لیلةالرغائب، پنج‌شنبه هفته آینده 23 اسفند است ✳️رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که:‌ آیا اعمال لیلة‌الرغائب امشب انجام شود یا شب جمعه هفته آینده؟ فرمودند: با توجه به اینکه پنج شنبه آینده، اولین پنج شنبه ماه رجب می‌باشد، اعمال لیلة الرغائب، به نیت رجاء در شب جمعه آینده انجام شود. 🆔 ble.im/khamenei_andishe 🆔 eitaa.com/khamenei_andishe 🆔 Sapp.ir/khamenei_andishe 🍃 @khamenei_andishe
🌸بـــسم‌الله🌸 #حجره_دلنوشته_ها #خامنه_ای_جان_من_است 🍃ما در کنار رهبرمان ایستاده ایم ای اهل کوفه دوره تنهایی شماست🍃 🌺با تار موی یوسفمان مصر می خریم این چند سکه قیمت بالایی شماست🌺 🌼خورشید می رسد شبتان ختم می شود این چند ثانیه همه دارایی شماست 🌼 ⚜ گفتمان ولایت 🌱 نخستین تشکل مستقل ولایی طلاب خواهر ✌️ 💠 نرم‌افزار بله: https://ble.im/goftemanevelayat 💠 نرم‌افزار ایتا: https://eitaa.com/goftemanevelayat 💠 نرم‌افزار سروش: https://sapp.ir/goftemanevelayat