eitaa logo
✿ گلدان
21 دنبال‌کننده
330 عکس
213 ویدیو
14 فایل
┅••=✧؛ ﷽ ؛✧=••┅ بنده آنی که دربند آنی/ابوسعید ابوالخیر ┅••=✧؛❁؛✧=••┅ [شاید] خط‌مشی: گلدانی بدون چهارچوب از جنس فضای مجازی بر وزن گلستان و شاید بوستان. مطالعه پیام #سنجاق شده فراموش نشود! •┈••؛✾؛••┈• موقعیت نبود گناه نکردیم، توهم تقوا برمان داشت!
مشاهده در ایتا
دانلود
🌎 ایسم‌ها در قالب طنز سوسیالیسم: دو گاو دارید. یکی را نگه می دارید. دیگری را به همسایه خود می دهید. لیبرالیسم: دو گاو دارید. آن ها را نمی دوشید چون آزادیشان محدود می شود. کمونیسم: دو گاو دارید. دولت هر دوی آنها را می گیرد تا شما و همسایه تان را در شیرش شریک کند. فاشیسم: دو گاو دارید. شیر را به دولت می دهید. دولت آن را به شما می فروشد. کاپیتالیسم: دو گاو دارید. هر دوی آنها را می دوشید. شیرها را به زمین می ریزید تا قیمت ها همچنان بالا بماند. نازیسم: دو گاو دارید. دولت به سوی شما تیراندازی می کند و هر دو گاو را می گیرد. آنارشیسم: دو گاو دارید. گاوها شما را می کشند و همدیگر را می دوشند. آپارتاید: دو گاو دارید. شیر گاو سیاه را به گاو سفید می دهید ولی گاو سفید را نمی دوشید. دولت مرفه: دو گاو دارید. آنها را می دوشید و بعد شیرشان را به خودشان می دهید. بوروکراسی: دو گاو دارید. برای تهیه شناسنامه آنها ۱۷ فرم را در ۳ نسخه پر می کنید. ولی وقت ندارید شیر آنها را بدوشید. سازمان ملل: دو گاو دارید. فرانسه شما را از دوشیدن آنها و آمریکا و انگلیس گاوها را از شیر دادن به شما وتو می کنند. نیوزلند رأی ممتنع می دهد. ایده آلیسم: دو گاو دارید، ازدواج می کنید. همسر شما آن ها را می دوشد. رئالیسم: دو گاو دارید. ازدواج می کنید. اما هنوز خودتان آن ها را می دوشید. متحجریسم: دو گاو دارید. زشت است گاو را بدوشید. فمینیسم: دو گاو دارید.حق ندارید گاو ماده را بدوشید. پلورالیسم: دو گاو نر و ماده دارید هر کدام را بدوشید فرقی نمی کند. دمکراسی مطلق: دو گاو دارید. از همسایه ها رأی می گیرید که آن ها را بدوشید یا نه. سادیسم: دو گاو دارید. به هر دوی آنها تیر اندازی می کنید و خودتان را در میان ظرف شیرها می اندازید. 🆔️ @fanuss_andishe
گفت دانایی که: گرگی خیره سر،  هست پنهان در نهاد هر بشر!  لاجرم جاری است پیکاری سترگ  روز و شب، مابین این انسان و گرگ  زور بازو چاره ی این گرگ نیست  صاحب اندیشه داند چاره چیست  ای بسا انسان رنجور پریش  سخت پیچیده گلوی گرگ خویش  وی بسا زور آفرین مرد دلیر  هست در چنگال گرگ خود اسیر  هر که گرگش را در اندازد به خاک  رفته رفته می شود انسان پاک   وآن که با گرگش مدارا می کند  خلق و خوی گرگ پیدا می کند  در جوانی جان گرگت را بگیر!  وای اگر این گرگ گردد با تو پیر  روز پیری، گر که باشی هم چو شیر  ناتوانی در مصاف گرگ پیر  مردمان گر یکدگر را می درند  گرگ هاشان رهنما و رهبرند  اینکه انسان هست این سان دردمند  گرگ ها فرمانروایی می کنند  وآن ستمکاران که با هم محرم اند  گرگ هاشان آشنایان هم اند   گرگ ها همراه و انسان ها غریب  با که باید گفت این حال عجیب؟.... فریدون مشیری
دل، به نوشتن آرام مى‌گيرد. 🖋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مکتب امام
📚طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🎙رهبر معظم انقلاب 📝این کتاب از بهترین کتاب هایی است که در کنار مقاله ، به فهم اندیشه توحیدی رهبر معظم انقلاب و در زندگی فردی و اجتماعی، کمک شایانی می کند. در ادامه بخشی از مقدمه این کتاب را که در واقع چکیده ای از محتوای کتاب به قلم مولف گرانقدر آن است را با هم می خوانیم: 🌀در این سخنرانی ها کوشیده شد که پایه های فکری اسلام، از سازنده ترین و زنده ترین ابعادش، در خلال رسا و روشن جستجو شود. و آنگاه ضمن تشریح تبیینی که و تعمق در قرآن را به شنوندگان بیاموزد، پایه های مزبور در این آیات، مشخص و نشان داده شود و در موارد لازم، از صحیح صادر از پیامبرِ خدا و ائمۀ معصومین (ع) برای توضیح و تأکید، بهره گیری گردد، تا ضمن اینکه آیاتی از قرآن مورد تأمل و تدبر و فهم قرار گرفته، اصلی از ، آن هم از دیدگاهی و و تکلیف و به عنوان یکی از نقاط طرز تفکر و ایدئولوژی اسلام، تبیین گردیده باشد. 📌در مطالب آینده گزیده هایی از محتوای این کتاب را نیز با هم مرور میکنیم. 🔰گفتمان توحید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
📚 عاملِ آلودگیِ فرهنگی است، هم چنان‌که دودِ کارخانه موجبِ آلودگیِ محیطِ زیست است. توریست فرهنگ‌ها را به فولکلور مبدل می‌کند، همچنان‌که هنر را تبدیل به کالایِ مصرفی و عشق را به دفعِ شهوت و معبد را به بازارِ مکاره. فولکلور جنبه‌ی نمایشیِ یک تمدن است، یعنی جنبه‌ای که بتواند کنجکاویِ حریصِ توریست را برآورد. به عبارتِ دیگر، فولکلور وجهِ سرگرم‌ کننده‌ی یک فرهنگ است یعنی سرگرمی توام با تفریحاتِ سالم، و سرگرمی آخرین وجهِ تنزلِ یک فرهنگ است که خود را در جهتِ ارضایِ توریست به نمایش می‌گذارد، یعنی فرهنگی کاهش یافته به سرگرمیِ فشرده برای ارضایِ توریستِ شتابزده. به بهانه 4 بهمن زادروز داریوش شایگان
🖋 پژوهش بلوغ یک مفهوم است!
بس که خمیازه گران گشت وضو باطل شد. جاده هم از نفس خستۀ ما منزل شد.
هدایت شده از الهادی
🔻 آنچه برای همۀ ما محسوس است این است که ما انسان‌ها گمشده‌ایم و نمی‌دانیم کجا هستیم. خودمان را پیدا نکرده‌ایم و این خودی که ما پیدا کردیم خیلی کارایی ندارد. 🔸 این مقدار شناخت از خود را کم و بیش همه دارند و دردی از عالم و عامی‌، رئیس و مرئوس دوا نکرده است. آن مقدار که ما به نگاه اول فکر می‌کنیم، خودمان را پیدا کرده‌ایم منظور ما نیست، این‌مقدار دردی را دوا نکرده و نمی‌کند. 🔹 ما اگر واقعاً بخواهیم دست روی موانع بگذاریم و از گمگشتگی نجات پیدا کنیم و چند قدم در این راه پیش برویم، آن راه کجاست و چگونه برویم؟ 🔸 آنچه که مسلم است (ولو به عنوان علت تامه نمی‌توان آن را مطرح کرد، ولی بسیار مؤثر است،) توجه به جلوات و کثراتِ وهمیه در حالات مختلف، به صورت عجیب مانع از توجه به نفس ناطقه است. 🔹 این اشتغال به کثرات وهیمه، پیدا کردن خود را سخت می‌کند. رفع همین یک مانع، سال‌های زیادی طول می‌کشد. <کد 812‌> ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
🇮🇷 در دهه فجر🇮🇷 بر سر در هر خانه ای پرچم جمهوری اسلامی بزنید 🇮🇷 « امام خامنه ای ۵۹٫۱۱٫۱۷ »
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرف دزدی میکنه بعدش متوجه دوربین مداربسته میشه... 😂😂 یا عین الله الناظرة
نظام توضیع استعدادهای‌مان استعماری است!
اندیشه حضرت امام سوخت‌بار این انقلاب است؛ بدون آن نمی‌توان حرکت کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💓 معلمی در عراق در حالی وارد کلاس می شود که یک کودک یتیم محروم از پدر و مادر را در روز تولدش در مقابل دوستانش غافلگیر می کند. ☘️
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 فرارسیدن ایام‌الله بر شما مبارک باد! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ده در شود گشاده، شود بسته چون دری
سبک‌زندگی درنهایت اعتقاد و باور آدمی را تغییر می‌دهد!
ماه رجب؛ ماه استغفار
متکلم معمار اجتماعی در ساحت معرفت است.
طرح دشمن را باید بشناسیم و مدام مواظبت کنیم که قدم در آن نگذاریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✿ گلدان
، در حکم است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت. بیست و دوم بهمن، در حکم است؛ زیرا در آن مناسبت بود که ملت ما اسماعیل‌های خود را قربانی کرد. بیست و دوم بهمن، برای ملت ما در حکم است که ملت در آن، از یک دوران روزه‌ی سخت خارج شد؛ دورانی که محرومیت از تغذیه‌ی معنوی و مادّی را بر ملت ما تحمیل کرده بودند. بیست و دوم بهمن، برای ملت ما است. ۱۳۶۸/۱۱/۴ https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?id=2256&nt=2&year=1368#67212
استاد مطهری در جلد 3، مجموعه آثار می‌فرماید: انسان رشید کتاب ها و مطالبی را که برای خود لازم می‌داند جمع میکند، آنها را مکررا مطالعه و دسته بندی و سپس خلاصه را یادداشت و به حافظه خود میسپارد و بعد به موضوع دیگری می‌پردازد.
روش کتاب خواندن سردار شهید قاسم سلیمانی: کتاب را با دقت می‌خواند. بر ابتدا و انتهای کتاب یادداشت می‌نوشت. گاهی حتی یادداشت‌های مفصل‌ترش را در دفتر جداگانه‌ای ثبت می‌کرد. بسیاری کتاب‌ها را ماژیک رنگی نشانه‌گذاری می‌کرد و خط می‌کشید. منبع:کتاب از چیزی نمی ترسیدم
قسمتی از کتاب : کم عمقها: اینترنت با مغز ما چه می کند؟ نیکلاس کار طی چند سال اخیر همیشه این حس ناخوشایند را داشته ام که انگار کسی یا چیزی با مغز من ور می رود، نقشه مدارهای عصبی ام را بازسازی و حافظه ام را دوباره برنامه نویسی می کند. البته، ذهنم از دست نمی رود تا جایی که فعلا میدانم - اما در حال تغییر است. دیگر به سیاق گذشته فکر نمی کنم. این حس غریب بیشتر حین مطالعه به من دست می دهد. پیشتر، غرق شدن در کتاب یا مقاله ای بلند برایم آسان بود. ذهنم درگیر پیچش های روایت یا چرخشهای بحث میشد و می توانستم ساعت ها در درازای یک نوشته پرسه بزنم. اما دیگر این طور نیستم. اکنون تمرکزم بعد از دو یا سه صفحه از بین می رود. بی قرار می شوم، سر نخ را گم می کنم و دنبال کار دیگری برای انجام دادن می گردم. مثل این است که باید دایما ذهن خودسرم را سر متن برگردانم. مطالعه عمیقی که قبلا به صورت طبیعی به سراغم می آمد، الان به یک چالش تبدیل شده است. در ابتدا به نظرم آمد که شاید من گمراه یا منزوی شده باشم. اما گمان نمیکنم این طور باشد، چون وقتی مشکلاتم در مورد مطالعه را با دوستانم در میان می گذارم، می گویند که آنها هم از همین مصیبت رنج می برند. هر چه بیشتر از وب استفاده می کنند، برای متمرکز ماندن روی یک متن بلند، با چالش بیشتری مواجهند. بعضی شان حتی نگرانند که شاید به پریشان فکری مزمن دچار شده باشند! چند نفر از وبلاگ نویس هایی هم که نوشته های شان را می خوانم، به همین پدیده اشاره کرده اند. اسکات کارپ، که پیشتر برای ایک مجله کار می کرد، ولی الان وبلاگی در باب رسانه های برخط دارد، اعتراف می کند که دیگر اصلا کتاب نمی خواند. او در وبلاگش می نویسد «رشته اصلی من در دانشکده ادبیات بود و خوره کتاب خوانی بودم. اما چه شد؟» و خودش در مورد پاسخ سوالش گمانه می زند: «شاید دلیل این که بیشتر مطالعه ام را روی وب انجام می دهم، به این خاطر نباشد که شیوه مطالعه ام عوض شده چون دنبال راحتی در مطالعه هستم بلکه از این جهت باشد که شیوه تفکرم تغییر کرده است.»"
استاد مطهری : افراد از نظر هوش ، فهم ، استعداد و حافظه با یکدیگر اختلاف دارند. آدمی که رشید باشد، در بهره برداری از حافظه خود دقت می کند، اولین کاری که انجام می دهد عمل انتخاب است ، یعنی حافظه ی خود را مقدس می شمارد و حاضر نیست هر چه شد در آن سرازیر کند، حساب می کند که دانستن چه چیزهایی برای او مفید است و چه چیزهایی بی فایده است ، مفیدها را درجه بندی می کند و مفیدترها را انتخاب می کند، سپس آن ها را به حافظه خویش می سپارد.
◇ الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ سوره مبارک علق آیه ٤
اسلام روش جذبش تنها تبیین است، نه زورگویی یا دغلبازی یا عملیات پنهانی یا حتی هو و جنجال.