eitaa logo
کانال بین المللی آموزش قرآن کریم💞
4.1هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
7.9هزار ویدیو
945 فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 مرحوم [📖] : سوره عنکبوت روم [🇸🇾] : کشور سوریه [🔊] : کیفیت صدا (عالی) [🎶] : مقامات بکار رفته در این تلاوت زیبا بترتیب : از ابتدا تا دقیقه 03:13 (بیات) از دقیقه 03:18 تا 03:58 (رست) از دقیقه 06:05 تا 06:23 (بیات) از دقیقه 06:28 تا 09:25 (صبا) از دقیقه 09:30 تا 12:40 (نهاوند) از دقیقه 12:51 تا 15:52 (رست) از دقیقه 15:57 تا 23:40 (چهارگاه) از دقیقه 23:58 تا 29:46 (سگاه) از دقیقه 29:52 تا 30:37 (رست) از دقیقه 30:48 تا 33:50 (بیات) از دقیقه 33:58 تا 35:00 (رست) از دقیقه 35:08 تا آخر (بیات) 📲 کانال بین المللی آموزش قرآن کریم    🆔👉 https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎶⚡️فرازهای زیبا و آسمانی⚡️🎶 🌸 مرحوم [📖] : سوره ✅ دانلود تلاوت کامل (صوتی) 👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 مرحوم [📖] : سوره زخرف دخان قدر [🇪🇬] : مسجد امام حسین (ع) [🔊] : کیفیت صدا (عالی) [🎶] : مقامات بکار رفته در این تلاوت زیبا بترتیب : از ابتدا تا دقیقه 04:06 (بیات) از دقیقه 04:13 تا 06:01 (رست) از دقیقه 06:05 تا 08:42 (صبا) از دقیقه 08:47 تا 09:39 (نهاوند) از دقیقه 09:46 تا 14:38 (رست) از دقیقه 14:43 تا 15:24 (چهارگاه) از دقیقه 15:31 تا 16:13 (رست) از دقیقه 16:19 تا 18:20 (چهارگاه) از دقیقه 18:27 تا 19:56 (رست) از دقیقه 20:00 تا آخر (بیات) 🔀 ترکیبات : مقام صبا (±بیات) 📲 کانال بین المللی آموزش قرآن کریم    🆔👉 https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤍صبح را با بوسه 🩶بر قلبِ خدا آغاز كن 🤍صبح یعنی طلوع دوباره امید 🩶امیـد به قدرتی که 🤍محبتش بی انتهاست 🩶ســـلام صبحتون پر از محبت خدا 🤍 🌸🍃
fater-1-24.mp3
5M
🌹استاد احمد شبیب 🌹سوره مبارکه آیه ۱ تا ۲۴ 🔸 مقطع سگاه [09:15] 🔸مقطع رست زیبا از تلاوت بالا [13:56] 🔸 مقطع رست [21:02] 🔸 مقطع بیات [22:20]
fater-1-24.mp3
5M
🌹استاد احمد شبیب 🌹سوره مبارکه آیه ۱ تا ۲۴ 🔸 مقطع سگاه [09:15] 🔸مقطع رست زیبا از تلاوت بالا [13:56] 🔸 مقطع رست [21:02] 🔸 مقطع بیات [22:20]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
188.mp3
847.6K
‌‌ 💫 زیبا و تاثیرگذار 💠 آیه ۹ از سوره مبارکه 👌 استاد وَ عَلَى اللهِ قَصْدُ السَّبيلِ وَ مِنْها جائِرٌ وَ لَوْ شاءَ لَهَداكُمْ أَجْمَعينَ 🔹🔶🔷🔸 و بر خداست راه راست را نشان دهد امّا بعضى از راه‌ها بیراهه است؛ و اگر مىخواست، همه‌ي‌ شما را هدایت می‌کرد؛ 🎵 مقامات و 🎶 بار دومی که کلمه‌ی (لهداکم) قرائت می‌شود، مقام مرکب اجرا شده است. ┅✿◽️✨❀🌙❀✨◽️✿
حصان _ نازعات آیات ۱۵ تا آخر، تکویر، بروج، فاتحه، بقره ۱ و ۲ (Trimmed).mp3
34.49M
🎙یک تلاوت زیبا و مثل همیشه بـدیــع و سرشار از الحـان و نغمات منحصربه‌فرد از استاد مـحـمـد عـبدالعـزیـز حـصّـان (مَلِکُ الوقف و الإبتـداء) 📖سوره مبارکه نازعات آیات ۱۵ تا آخر، سوره مبارکه تکویر، سوره مبارکه بروج، سوره مبارکه حمد و سوره مبارکه بقره آیات ۱ و ۲ 🗓اجرا شده در مصر ، استان کفرالشیخ _ شهر کفرالشیخ _ اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی ⏰مدت‌زمان تلاوت : ۴۷:۵۴ *┄┅═✧❁✧═┅┄*
D1737474T16358330(Web).mp3
15.32M
تلاوت تحقیق شعبان عبدالعزیز صیاد، این تلاوت در سال ۱۹۷۴ میلادی در کشور مصر، استان منوفیه، شهر شهداء، روستای سلامون اجرا گردیده است. سوره ۲۵: الفرقان ╭ ۞﴾📖﴿۞
4_6044103529138751839.mp3
1.18M
‍ 3⃣ سومین جلسه آموزش نبر (آکسان) توسط استاد مهدی حسنی. ✅ رابطه تکيه کلمات با حق و مستحق حروف 🔴 بهتر است براي درک صحيح رابطه نبر با حق و مستحق حروف، مروري بر برخي از اصطلاحات علم تجويد داشته باشيم که معمولاً درآموزش‌هاي تجويد، از آن‌ها کمتر سخن به‌ميان مي‌آيد و افراد کمي با آن‌ها آشنا هستند. ☑️ اختلاس: کوتاه کردن زمان تلفظ يکي از حروف متحرّک نسبت به زمان حروف متحرّک مجاور آن است. اندازه اختلاس، اداء دو سوّم حرکت است. ☑️ تَمطيط (يا ادخال): طولاني نمودن زمان تلفظ يکي از حروف متحرّک نسبت به زمان حروف متحّرک مجاور آن است. 🟠 مثلاً اگر واحد کشش حرف کوتاه را يک حرکت در نظر بگيريم، مستحق‌اش اين است که هر يک از حروف کوتاه، يک حرکت کشيده شوند. اگر در خلال تلاوت، به هر علتي مقدار کشش حرفي کمتر يا بيشتر از آن حد بشود، در واقع مستحق آن حرف از بين رفته است. اما اگر مقدار کشش حرفي کمتر از مقدار اصلي‌اش شود و در حد دو سوّمِ حرکت کشيده شود، به آن اختلاس گفته مي‌شود. اگر بيشتر از آن نيز کوتاه شود و در کمترين حالت کشش خود يعني يک‌سوّمِ حرکت تلفّظ شود، به آن «رَوم» گفته مي‌شود. «تمطيط» زماني است که مقدار کشش حرف بيش از مستحق‌اش باشد، يعني حروف کوتاه بيش از يک حرکت، و حروف کشيده بيش از دو حرکت کشيده شوند. در نتيجه تأکيد مناسب و تکيه صحيح صوتي بر اساس وزن کلمات باعث مي‌شود تا علاوه بر ايجاد توازن در تلفّظ حروف و کلمات، از افراط و تفريط در مقدار کشش حرف اجتناب شده و به‌تبع، مستحق حروف نيز رعايت شود. 🔰🔰 ادامه
👆👆 📏 اگر بخواهيم يک قلم به طول بيست سانتيمتر را روي انگشت خود به صورت افقي نگه داريم به‌طوري که تعادل داشته و سقوط نکند، بايد دقيقا وسط آن را روي انگشت خود قرار دهيم. حال اگر سرِ همان قلم را به آن ملحق کنيم و طول‌اش دو سانتيمتر افزايش يابد، ديگر سانتيمتر دهم، نقطه وسط‌اش نبوده و تعادل‌اش را حفظ نمي‌کند. لذا بايد براي حفظ تعادل، سانتيمتر يازدهم را روي انگشت خود قرار دهيم تا تعادل آن حفظ شود. کلمات نيز همين‌گونه‌اند؛ يعني هرکدام نقطه ثقلي دارند و هرچه به تعداد حروف يا حرکات‌اش افزوده شود، باعث تغيير وزن آن‌ها شده و براي ايجاد تعادل و توازن در وزن آن کلمات، تکيه آن را بايد به انتهاي کلمه نزديک‌ترکنيم. مثل: سَأَلَ #س ، سَأَلَهُ #ل ، سَأَلَهُنَّ يَسْئَلْ ، يَسْئَلُ #ئ ، يَسْئَلُونَ ، يَسْئَلُونَکَ #ن ✔️ علاوه بر تعداد حروف که در وزن کلمات تأثير مي‌گذارند، عوامل ديگري نيز وجود دارند که وزن کلمات را به دليل سنگيني‌اي که دارند تغيير مي‌دهند. اين عوامل عبارت‌اند از: ساکن، تشديد، حرف مد. اين عوامل به جهت ساختارشان، ذاتاً داراي تکيه و فشار بوده و قابليّت تمطيط و افراط در کشش را دارند. زماني که يکي از اين عوامل بر کلمه‌اي درآيند، فشار آن کلمه را به خود اختصاص داده و باعث مي‌شوند حروف بعد از آن‌ها زير سايه سنگين آن‌ها قرار گرفته و در ميزان کشش آن‌ها اختلاس به وجود آمده و مستحق‌شان ضايع شود. 🟡 براي پرهيز از افراط و تمطيط در کشش حروف مدي و همچنين حروف متحّرک قبل از ساکن و تشديد و جلوگيري از تفريط و اختلاس در کشش حروف بعد از عوامل تکيه صوتي، لازم است که تکيه را به اوّلين حرف بعد از عوامل تکيه اختصاص دهيم. مثل: نَعْبُدُ #ب ، رَبْبَکَ #ب ، مالِکِ #ل اگر به حرف مد «ما» که تکيه ذاتي دارد، تکيه مضاعف دهيم، باعث مي‌شود مقدار کشش آن از دو حرکت که مستحقّ‌اش است کمي بيشتر شده و در آن تمطيط به وجود آيد و مقدار کشش حرف لام که مستحقّ‌اش يک حرکت است کمتر شود و در آن اختلاس به وجود آيد. اگر تکيه اين کلمه به حرف لام تعلّق گيرد، هم از تمطيط حرف مدّي و هم از اختلاس‌اش جلوگيري مي‌شود. تکيه صوتي کلمات داراي ساکن يک تا سه حرفي، همواره روي حرف قبل از ساکن مي‌باشد؛ مانند: قُلْ #ق ، هَلْ #ه ، عِنْدَ ، کُـلْلُ ، نَعْبُدْ ، رَبْبَکْ . اما در کلماتي که بعد از ساکن، دو يا سه حرف متحرک اصلي وجود دارد، تکيه به حرف بعد از ساکن تعلق مي‌گيرد؛ مانند: عِنْدَهُ #د ، کُـلْلُهُ #ل نَعْبُـدُ #ب ، رَبْبـَکَ #ب . اگر تکيه کلماتي همانند «نَعْبُدُ، رَبْبَکَ» که بيش از سه حرف دارند را بر حرف قبل از ساکن بياوريم، باعث کشش و تمطيط آن‌ها و اختلاس در حرف بعد از ساکن مي‌شود. از آن‌جا که در اداي کلمات، ناگزير از اجراي تکيه‌هاي صوتي هستيم، بايد دقّت داشت که اين تکيه‌هاي صوتي که در واقع براي ايجاد توازن در ساختمان کلمات به‌کار مي‌روند، بدون مبالغه و با نهايت لطافت و نرمي و به‌دور از تکلّف و افراط انجام شوند.
1403050106(1).mp3
8.96M
🎧 | تب جنونم ، تب حسینه❤️ 🎤 | -ساکن کربلا- ⚫️🌸⚫️🌸⚫️🌸⚫️🌸⚫️🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا