📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: دوشنبه - ۱۶ آبان ۱۴۰۱
میلادی: Monday - 07 November 2022
قمری: الإثنين، 12 ربيع ثاني 1444
🌹 امروز متعلق است به:
🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام
🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹وجود نماز سال اول هجرت
📆 روزشمار:
▪️22 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها
▪️30 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز)
▪️50 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز)
▪️60 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
▪️67 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
✅ با ما همراه شوید...
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
سلام و عرض ادب
روز دوشنبه زیبایتان به خیر
💫اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ 💫
✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
✅ آیات صفحه🌹(۱۲۱)🌹را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، آمرزش اموات،برآورده شدن حاجات یاهر نیت دیگری که دارید تلاوت می کنیم :
✅ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
به جمع ما بپیوندید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 #عَيْنًا_يَشْرَبُ_بِهَا_عِبَادُ_اللَّهِ_يُفَجِّرُونَهَا_تَفْجِيرًا :
از سر چشمه ے گوارا ئے آن بندگان خاصّ خدا می نوشند ؛که به اختیارشان هر کجا خواهند جاری می شود.
{ایه "۶" سوره انسان} 👇👇
AF:
#عَيْنًا_يَشْرَبُ_بِهَا_عِبَادُ_اللَّهِ_يُفَجِّرُونَهَا_تَفْجِيرًا {6 سوره دهر یا انسان } 👇👇
♦️عَيْنًا : بر اثر تنگ شدن دیواره های حلق در وسط حلق همراه با ارتعاش تارهای صوتی و ایجاد سایش هوا بر دیواره حلق صدای کشدار را تولید میکند ؛ که فشار روی این حرف ان را به غ شبیه می کند آسیب تجوید ❌
عَین از حروف جهری می باشد ؛ (صدای آشکار) ]
✍ [در این عبارت عَيْ صفت لین دارد عَيْ 💤 به نرمی و ارام ارام 💤 و باید دقت شود که حرکت فتحه : #عِيْ نشود آسیب تجویدی❌
عَيْنًا { 🔺 توجه : نَا نًا هیچ فرقی در تلفظ نیست هر دو ترقیق ↗️ هم فتحه و هم تنوین نصب با الف مدی #مثل هم تلفظ و تنها تفاوتشان در میزان کشس می باشد تفاوت کمی}
🔻عَيْنًا :
نًا = يَشْ : 🔻تنوین نصیب---ً---به حرف یَ رسیده / #ادغام متقاربین( ادغام دو حرف نزدیک به هم ) و (ادغام مع الغنّه) =(ادغام همراه با سیر دو حرکت #غنّه)
#رَبُ = حرف راء تفخیم #بِ بِ (بخاطر بنده خاص خدا بودن ) : محل تولید #حرف : #بِ : روی شفه / هَا =ضمیر فاعلی و محل تولید : اقصی الحلق (دورترین قسمت حلق به دهان )
همراه با ارتعاش تارهای صوتی و از حروف جهری ..
🔻عِبَادُ اللَّهِ #عِ تشریح شد؛ بَا =ترقیق و الف یک حرف جوفی و صدایی کشیده و تنها ۲ حرکت/
#دُ = از حروف نطعی و از برخورد نوک زبان به چین و شکن های بالای لثه بالا تولید و صوت خارج می گردد🔻عِبَادُ اللَّهِ = دُ اللَّهِ = حرکت ماقبل لام جلاله ---ُ---#ضمّه می باشد : در نتیجه لام جلاله #تغلیظ تلفظ می گردد
(تغلیظ به معنای پر حجمی است) 🔺يُفَجِّرُونَهَا :
#يُ = محل تولید و خروج حرف #یُ : وسط زبان به سمت سخت کام همراه با ارتعاش تارهای صوتی / دقت شود فشار روی حرف ایجاد نشود چرا که مایل به حرف "ژ " می شود آسیب تجویدی❌ فَ = محل تولید روی شفه / فَجِّ = حرف ج در این عبارت دارای صفت #قلقله می باشد که باید کمال دقت شود تا لغزشی که در هنگام تولید و خروج حرف #مقلقل حاصل می شود 8(#گیرش) و جدا شدن زبان از مخرج حرف ؛ منجر به حرکت نشود / ❌
بلکه در حال سکون به سمت صفتش رها گردد (دارای صفت استفال و ترقیق است )
يُفَجِّرُونَهَا :
رُ = راء تفخیم رُو = ضمه عربی و واو مدی #مثل هم↙️ تلفظ میشود و تنها تفاوتشان در میزان کشش می باشد #کمیّت دارند .🔻نَهَا
♦️ تَفْجِيرًا تَ =از حروف نطعی/ تَفْ در تولید حرف ف که ساکن و با حرف ماقبل خود در یک بخش کلمه تلفظ می گردد : تَفْ لب پایین به سمت دندان های ثنایا میل پیدا می کند( #گرایش) و مماس با لبه دندان های پیش ( #گیرش) و بدون ارتعاش تارهای صوتی تولید و تلفظ می شود؛( #رهش_در_حال_گیرش)
و از حروف #همسی می باشد ( همس : صدای اهسته )
جِي = کسره و یای مدی ⬅️ #مثل هم تلفظ می شود و تنها تفاوتشان در میزان کشش می باشد تفاوت کمی دارند (یعنی دو برابر کسره یای مدی تولید می کند و برعکس اگر حرف مد را به نصف تقلیل دهیم کسره تولید می شود)
تَفْجِيرًا رً =تفخیم رًا = بعد از تنوین ---ً--- نصب الف آمده پس تبدیل به الف مدی در هنگام #وقف می شود ( وقف ابدال) و میزان کشش #مد طبیعی می باشد. نه کمتر و نه بیشتر. .. .
🔰 #عَيْنًا_يَشْرَبُ_بِهَا_عِبَادُ_اللَّهِ_يُفَجِّرُونَهَا_تَفْجِيرًا {۶}
❇️تجوید را اینگونه فرا گیرید تا ماندگار بماند 🌿🌹🌿
آیا آیات میتونیم وصل کنیم؟.m4a
2.62M
🔹آیا بعضی از قراء که بعضی از آیات به هم وصل میکنن درسته❓
🔸اگه درسته تحت چه عنوانی میشه آیات رو به هم وصل کرد و خوند؟ محدودیت دارد یا خیر❓
پاسخ سوال تو این فایل صوتی✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 علیرضازارع
دوشنبه تون زیبا 🌺🍃
امروز برای تک تکتون
از خدا میخوام
هر لحظه کنارتون باشه
خدایا تمام 🌺🍃
هموطنانم را در آغوش
مهربانت بگیـر
تا از تمام بلاها ...
در امان باشند 🌺🍃
سلام الله علیکم 🌹💐
#سلسله_مباحث_روانشناسی_تلاوت
#پرورش_ذهن_قاری
✅ راهکارهای عملی برای تسلط بر هنر تلاوت چیست؟
🔴 تفاوت قاریان موفق با دیگر قراء در چیست؟
◼ برخی از قاریان عزیز به این مساله اعتقاد ندارند که عمده عدم پیشرفت آنها در هنر مقدس تلاوت به شیوه تفکر آنها در تلاوت بر می گردد.
☑ اگر مشکلاتی را که قاری از دیدگاه ذهنی با آنها مواجه است را شناسایی کرده و یک چارچوبی برای درک ماهیت و علت وجود این مشکلات ارائه دهد،در کمترین زمان ممکن بیشترین پیشرفتها را در هنر خود شاهد خواهد بود.
☑ بنده در این سلسله مباحث اثبات خواهم کرد که جمع آوری اطلاعات بیشتر و فراگیری تکنیک های پیچیده راه حل مشکلات در عدم کسب موفقیت های کاری قاری نیست.
☑در این سلسله مباحث قاریان عزیز را قانع خواهم کرد که رویکرد و حالتهای ذهنی آنهاست که میزان کسب موفقیت هایشان را رقم خواهد زد.
☑ ان شاء الله در این مباحث تمرینهایی برای پرورش ذهن و ساختار بندی ذهن حرفه ای قاریان بزرگوار تقدیم خواهد شد.
☑ به دلیل اهمیت این سلسله مباحث، می توان مطالب ارائه شده را در سایر امور زندگی هم بکار برد و نتایج آنها را به سرعت در ارتقاء سطح زندگی و کسب و کار خود نیز مشاهده کنید.
🌹 #ریاض_النغم
💐 #اصغر_اسکندری
سلام الله علیکم 🌹💐
#سلسله_مباحث_روانشناسی_تلاوت
#پرورش_ذهن_قاری
راهکارهای عملی برای تسلط بر هنر تلاوت قرآن کریم
-----------
بخش اول:
برتری ساختار ذهنی قاری
قسمت اول
----------
هر کسی که وارد هنر تلات می شود می تواند خود را قاری بداند ولی وقتی شما ویژگی های قاریان موفق را با سایرین مقایسه می کنید متوجه تفاوت های بزرگی خواهید شد.
چه چیزی باعث تمایز این دسته از قاریان می شود؟
آیا هوشمندی است؟
آیا سخت تر کار می کنند؟
آیا ویژگی بارز شخصیتی دارند که باعث می شود راحت تر با فشار و استرس تلاوت کنار بیایند؟
هوش و ذکاوت می توانند عوامل مناسبی برای رسیدن به موفقیت باشند اما عامل تعیین کننده دیگری، قاریان موفق را از سایرین جدا می کند. خب اگر مسئله هوش و ذکاوت نیست،پس چه چیزی می تواند باشد؟
با تجربه ای که طی سی و سه سال تلاوت قرآن و شاگردی نزد بهترین استادان قرآنی کشور کسب کرده ام، بدون هیچ شکی باید بگویم دلایل مشخصی وجود دارد که باعث می شود بهترین ها، عملکردی متفاوت نسبت به بقیه قاریان داشته باشند. کم نبوده اند قاریانی دارای تحصیلات عالیه و در امور روزمره خود افراد بسیار موفق، اما در هنر تلاوت بجایی نرسیده اند.
اگر بخواهم تمام دلایل را در یک جمله کوتاه خلاصه کنم باید بگویم: قاریان برتر متفاوت از سایر قاریان می اندیشند. ممکن است این جمله کمی گنگ و نامفهوم باشد اما اگر روی کلمه "متفاوت اندیشیدن" فکر کنید مساله برای شما روشن خواهد شد.
در نگاه اول، به نظر می رسد تمام قاریان قرآن درک و تفسیر یکسانی از هنر تلاوت داشته باشند اما این سخن تا زمانی معتبر است که شما با قاری دیگری در مورد نحوه تلاوت کردن بحث و گفتگو نکرده باشی. به جزء ویژگی های ظاهری و تشابهات جسمی، شیوه اندیشیدن انسانها بسیار متفاوت تر از ویژگی های ظاهرشان است. به نظر شما چه تفاوتی میان شیوه اندیشیدن قاریان برتر با سایرین وجود دارد؟
همانطور که جلسات،محافل و مسابقات قرآنی، مکانی برای پیشرفت و موقعیت های رشد تلقی می شوند، همزمان قاریان نیز خود را با موقعیت های روانشناختی متفاوتی روبرو می بینند. از بعضی جهات هر قاری مطالبی راجع به هنر تلاوت می آموزد اما یادگیری صرف هنر تلاوت به معنای کسب "ساختار فکری" در تلاوت نیست.
همین جا می توانم بگویم یکی از تفاوت های اساسی قاریان بزرگی مانند عبدالباسط محمد عبد الصمد،محمد صدیق منشاوی،مصطفی اسماعیل،عبدالفتاح شعشاعی،شحات محمد انور،محمد عبدالعزیز حصان،محمود علی البناء و برخی دیگر از مشاهیر جهان تلاوت، رسیدن به یک ساختار فکری منسجم در تلاوت است که اصطلاحا از آن به "سبک" یاد می شود.
ویژگی تعیین کننده ای که قاریان برتر را از سایرین جدا می کند این است که آنها به ساختاری منحصربفرد در تلاوت خویش دست یافته اند که باعث می شود منضبط،متمرکز،خلاق و مطمئن به نفس باقی بمانند.
هر کسی که وارد دنیای تلاوت می شود تقریبا هر آنچه که لازم باشد را فرا می گیرد و متحمل مشقات و رنج های زیادی در راه تعلیم هنر تلاوت می شود اما اندک قاریانی هستند که موفقیت های مستمری دارند. البته استثنائاتی در مورد کسانیکه قاری زاده باشند می تواند وجود داشته باشد. کسانیکه تحت نظر معلم و کسی که طبیعت تلاوت را می دانسته و صد البته او را خوب آموزش داده،قرار گرفته اند. برای مثال محمود شحات انور یکی از این استثنائات است و در کشور عزیزمان ایران نیز بعضا چنین مواردی را شاهد هستیم.
اینجا سئوال اساسی این است که چرا اکثر قاریان نمی توانند موفقیت های مستمر داشته و نیز دارای ساختار فکری مناسبی نیستند؟ پاسخ خیلی مشکل نیست. به هر دلیل چنین قاریانی شانس اینکه در آغاز تحت تعلیم یک استاد کار بلد و راهنمای خبره بوده باشند را نداشته اند.
----------
ادامه دارد
#ریاض_النغم
#اصغر_اسکندری
سلام الله علیکم 🌹💐
#سلسله_مباحث_روانشناسی_تلاوت
#پرورش_ذهن_قاری
راهکارهای عملی برای تسلط بر هنر تلاوت قرآن کریم
-----------
بخش اول:
برتری ساختار ذهنی قاری
قسمت دوم
----------
هنر تلاوت ذاتا یک عمل ریسکی است یعنی پر از استرس و مخاطرات روانی است و نیاز به دل بزرگی دارد و اصطلاحا قاری می بایست شجاع دل باشد. جائیکه قاری می بایست با ساختار شخصیتی منحصربفرد و انرژی سرشار و مثبت درونی خود، آیات نورانی قرآن را به گوش مستمعین رسانده و آنها را در حظ معنوی یاری نماید. طبق تجربه بنده هیچ مجلس تلاوتی وجود ندارد که فشار،اضطراب یا استرس های خاص خود را نداشته باشد. فشار از خطا نکردن و زیر سئوال نرفتن. استرس اینکه تحریرهای(قفله) پایانی هر فراز قرآنی چطور جمع خواهند شد.اضطراب بالا یا پائین نیفتادن صدا. سنگینی جو سالن و محل تلاوت کردن و آگاهی مستمعین از دقایق هنر تلاوت و مواردی از این دست.
در واقع و علی الظاهر به دلیل ریسکی بودن هنر تلاوت، تمام قاریان می بایست ریسک پذیر می بودند اما در واقعیت چنین نیست و ترس ناشی از ریسکی بودن تلاوت کردن، گربیان همه قاریان را می گیرد و حتی در برخی موارد بکلی مانع از پیشرفت و در نهایت انصراف و کناره گیری از این هنر آسمانی می شود. تقریبا هیچ قاری قرآنی وجود ندارد که از لرزیدن و استرس های روانی پشت تربیون و میکروفون خاطره نداشته باشد.
صرف گفتن زبانی چیزی، به معنای اعتقاد قلبی به آن نیست و در خصوص ریسک پذیر بودن قاری هم همین اصل صادق است. قاری باید عمیقا معتقد باشد که هیچ تضمینی برای گرفتن کارش در مجالس تلاوت وجود ندارد بلکه می بایست متکی به ساختار ذهنی خود ساخته و با توکل به خداوند تبارک و تعالی هنر خود را ارائه کند.
اکثر قاریان مفهوم واقعی ریسکی بودن تلاوت در مجالس و مسابقات را آن گونه که قاریان برتر دریافته اند، نمی دانند و درک نکرده اند. قاریان برتر نه تنها ریسک را پذیرفته اند بلکه با آغوش باز به استقبال آن می روند.
قاریان موفق بدون هیچ گونه کشمکش درونی وارد محافل تلاوت شده و به فرض بروز خطا و اشتباه فنی ،روحیه خود را از دست نمی دهند. به عبارت دیگر ریسک موجود در تلاوت کردن باعث نمی شود که انضباط،تمرکز،خلاقیت و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. یادم هست در یک جلسه ای قاری محترمی تلاوت می کرد و برای آنکه خطای فنی خود در بالا افتادن طبقه صوتی خویش را توجیه کند، دائما در حین تلاوت سرفه کرده و به استاد جلسه متذکر می شد که دچار عارضه و بیماری گلو شده است. احساس می کنم سرفه های زیاد او به نوعی ابزار پنهان برای سر پوش نهادن بر فشار،استرس و عدم تحمل جو جلسه بود و بدین شکل و از ای طریق او درصدد توجیه منطقی خطای فنی خویش برآمد.
اگر قاری، بدون ترس تلاوت کردن، در برابر جمع را نیاموخته باشد پس هنوز نیاموخته که ریسک پذیر باشد و این مشکل بزرگی برای قاری است چه بسا هیچ وقت حل و فصل نشود. زیرا هر اندازه ریسک را نپذیرفته باشد به همان اندازه از آن دوری می کند و اجتناب از چیزی که غیر قابل اجتناب است تاثیرات مخربی بر روی توانایی های قاری در هنر تلاوت می گذارد.
گمان نکنم از این ساده تر بتوان گفت که: قاریان موفق نمی ترسندو آنها نمی ترسند زیرا آن قدر ذهن خود را انعطاف پذیر کرده اند که بدون توجه به هیچ چیز دیگری فقط به اطلاعاتی که هنر تلاوت به او می دهد می اندیشند. دقیقا در همان لحظاتی که قاریان برتر بدون ترس عمل می کنند سایرین در ترس و استرس قرار دارند. زیاد این جمله را شنیده ایم " در لحظه زندگی کن" اما شاید بتوانم بگویم یکی از بهترین مصادیق این جمله معروف به لحظه بودن در حین تلاوت است. خواهش می کنم عمیقا راجع به این کلام فکر کنید. قاری عزیز در حین تلاوت کردن به لحظه باش.
به لحظه باش یعنی تمام تمرکزت بر روی تلاوت باشد. یعنی نباید در زمان تلاوت کردن دیگر به فکر اغلاط اعرابی و کلمه ای و یا اغلاط تجویدی و قس علی هذا باشید بلکه باید تمام تمرکزتان بر روی چگونه ارائه کردن آیات الهی بر قلوب مستمعین باشد تا در نهایت حظ معنوی لازم نصیب شنوندگان تلاوت شما گردد.
اگر قرار باشد تمام تمرکز شما بر روی تجوید،اعراب،کلمات،وقف و ابتداء و مسائلی از این دست باشد، پس کی به جلوه های هنری تلاوت کردن باید پرداخت؟ کی باید به حسن تلاوت پرداخت؟ کی باید به فکر مستمعین خود بود؟ کی باید به حظ معنوی مخاطب فکر کرد؟ کی باید به خلاقیت در تلاوت فکر کرد؟
به لحظه بودن یعنی می بایست تمام آموزشهای مربوطه را دیده و تمام اصول و فنون هنر تلاوت ملکه ذهن شما شده باشد و حالا که در جایگاه یک قاری پشت میکروفون هستید دیگر می بایست هنر نمایی کنید و باورهای اعتقادی خود را در قالب اصوات و الحان با محتوایی الهی آسمانی بنام آیات قرآن کریم مخلوط کرده و به خورد جان علاقمندان به تلاوت قرآن بدهید.
----------
ادامه دارد
#ریاض_النغم
#اصغر_اسکندری
سلام الله علیکم 🌹💐
#سلسله_مباحث_روانشناسی_تلاوت
#پرورش_ذهن_قاری
راهکارهای عملی برای تسلط بر هنر تلاوت قرآن کریم
-----------
بخش اول:
برتری ساختار ذهنی قاری
قسمت سوم
----------
ممکن است بگوئید همیشه فکر می کردم باید منطقی بود و معقول عمل کرد و کمی جانب احتیاط را نگه داشت. ممکنه این بیان در برخی امور مصداق داشته باشد اما به واضح در تلاوت کردن در برابر جمع این گونه نیست و ای چه بسا این ترس در حین تلاوت علیه شما عمل کرده بصورتیکه حتی گاهی اوقات صحفات قرآن در مقابل شما باز است و به آن نگاه هم می کنید اما باز اغلاط اعرابی ،کلمه ای و یا تجویدی دارید. یعنی بخاطر استرس، تمرکز شما از دست رفته است.یعنی ترس از اشتباه کردن شما را به اشتباه خواهد انداخت. ترس در تلاوت بطور طبیعی، حنجره قاری را خشک و مقدار نفسش را کم کرده و به صورت ذهنی هم موجب می شود قاری با تمرکز بر روی یک کلمه که آیا صحیح ادا شد یا خیر، از کلمات بعدی غافل شده و اغلاط کلمه ای یا اعرابی یا وقف و ابتدایی را مرتکب شود.
درک این مساله سخت است که منبع بسیاری از مشکلات ما تمایلات نامناسب ما می باشد. همین موضوع است که ترس را تا این حد جانکاه می کند. الگوهای فکری ناشی از شیوه طبیعی تفکری که با آن پرورش یافته ایم، تلاوت های ما را تحت تاثیر خود قرار می دهند. این افکار چنان با تار و پود ما تنیده شده اند که به سختی باور می کنیم مشکلاتی که در کار داریم ناشی از همین طرز تفکر است و به همین خاطر است که تمام سختی ها و سردرگمی ها و نارضایتی ها را نه از طرز فکر خود بلکه از جانب خارج از خود می دانیم. درک ارتباط بین عقاید و باورهای درونی ما و تمایلات و آرزوهای ما آن قدر مهم است که هر کسی می بایست ساعت ها در این خصوص آموزش ببیند تا بتواند بر ساختار درونی خود مسلط شود. یقینا قاری قرآنی که بتواند بر ساختار درونی خود تسلط پیدا کند در حین تلاوت هم اجازه نخواهد داد ترسها و ترمزهای روانی او مانع از ارائه تلاوت خوب شوند و در یک نمای کلی تر باعث سرعت در رشد و پیشرفت قاری قرآن خواهد شد.
ممکن است کسی تحلیل گر یا مدرس خوبی باشد اما قاری موفقی نباشد. به همین دلیل برخی گمان می کنند هر چقدر که اطلاعات و دانش خود را بیشتر کنند تلاوتشان هم رشد خواهد کرد در صورتیکه این چنین نیست. یادگیری اطلاعات فنی به تنهایی کافی نیست بلکه می بایست یاد بگیریم ریسک پذیر باشیم. وقتی ریسک پذیر شدیم دیگر برای عدم موفقیت خود دست به دلیل تراشی نمی زنیم و کار را به توجیه کردن نمی کشانیم و ابر و ماه و خورشید را مقصر نمی دانیم. اگر نتوان بخود اعتماد کرد و بار مسئولیت کار را بر عهده گرفت، نمی توان در کار پیشرفت و رشد داشت.
راه حل چیست؟ لازم است یاد بگیریم عقاید و رویکردهای خود را به نحوی تنظیم کنیم که بتوان بدون هیچ ترسی وارد کار تلاوت شد. البته حسابگر بودن با ریسک پذیر بودن منافاتی ندارد و نباید مرز میان این دو امر به هم بخورد. حسابگر بودن یعنی می بایست تمام اصول و فنون هنر تلاوت را به اندازه کافی تسلط داشت اما ریسک پذیر بودن یعنی اینکه می بایست به خدمت استادان مبرز رفت و هنر تلاوت خود را به آنها عرضه کرد تا اشکالات بر طرف شوند. مکرر دیده ام قاریانی که از نقد شدن تلاوتشان ترس داشته و با هزار و یک بهانه حاضر نشده اند در جلساتی که احتمال زیر سئوال بردن تکنیک های آنها می رفته است حضور یابند.
بی شک هدف شما از گام نهادن در این امر مقدس این است که رشد کنید و در آینده به یک قاری تاثیرگذار تبدیل شوید. رشد کردن به معنای توسعه،یادگیری و ایجاد راهی نو در تفسیر خودتان است. بنابراین از هر چیزی که به این رشد کمک کند می بایست استقبال کرد و با رویی باز با آن برخورد کرد.
بر هر قاری قرآنی لازم است که ذهن خود را تربیت کند و این مساله جدای تحصیلات،سطح هوش و موفقیت های او در سایر زمینه های زندگی است. تربیتی که از آن صحبت می کنم عبارتست از: شکل گیری یک ساختار ذهنی و درونی که برای قاریان بهترین پتانسیل لازم برای تحمل شکست های روحی را به وجود می آورد. بی شک ایجاد ساختار ذهنی جدید مشکل است به ویژه وقتی شما آن را با آنچه تا کنون داشته اید مغایر ببینید. برای شما که می خواهید ساختار ذهنی یک قاری حرفه ای را کسب کنید این سختی به دلیل مقاومت ذهنی تان در برابر مسائلی است که از ابتدای زندگی با آنها مواجه بوده اید و به علت ریشه دوانیدن در تمام ابعاد شخصیتی شما،اکنون حل و فصل آنها بسیار مشکل شده است.
همگی ما به نوعی در یک ساختار اجتماعی متولد شده ایم. یک محیط اجتماعی مانند خانواده،شهر و....که دلالت بر یک ساختار دارد. ساختارهای اجتماعی شامل قوانین،مرزبندی ها و مجموعه قواعدی می شود که تبدیل به یک کد رفتاری در ما شده اند و راه های ارتباط شخص با جامعه را تعیین می کنند. به آسانی می توان متوجه شد که در خیلی از اوقات نیاز جامعه به ایجاد ساختار با نیاز فرد برای ابراز و
جود در تقابل قرار می گیرند.
برای موثر بودن در وادی تلاوت، نیاز به مرزها و قوانینی داریم که رفتار ما را هدایت کنند. حقیقتی که در دنیای تلاوت وجود دارد این است که در آن پتانسیل عظیمی برای شکست خوردن وجود دارد و برای در امان ماندن از آسیب های آن لازم است یک ساختار درونی به صورت انضباط ویژه فکری و دیدگاهی خاص نسبت به هنر تلاوت داشته باشیم که رفتار ما را هدایت کند تا همیشه در بهترین حالت عمل کنیم. به عبارت دیگر برای کنترل رفتار ما هیچ قانونی وجود ندارد الا ساختار درونی که می بایست ایجاد شود. ساختار درونی که می بایست مبتنی بر فرامین دینی پیکره بندی شود.
---------
ادامه دارد
#ریاض_النغم
#اصغر_اسکندری
🔰 صفحه #273_ #مصحف_مُحَشَّی
#وقف #وصل و #ابتداء
✍پژوهش و تدبر از روی مصحف شریف قرآن #ان_شاءالله🥀
🥀موفّق باشید 🥀
✒️ 👇👇
079.Nazeat.Affasi.mp3
531.3K
📍سوره نازعات 📖
📍استاد مشاری العفاسی
📍تفکیک سوره به سوره
📍ترتیل
#سوره_نازعات
#جزء_سی
#ترتیل
کانال بین المللی آموزش قرآن کریم 💕
abdulbasit_yasin__majlesi.mp3
26.36M
✅ تلاوت شنیدنی و بسیار زیبا از استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد
🔶️ سوره یاسین
🔷️ مدت زمان : ۳۶ دقیقه
081.Takvi.Affasi.mp3
330.5K
📍سوره تکویر 📖
📍استاد مشاری العفاسی
📍تفکیک سوره به سوره
📍ترتیل
#سوره_تکویر
#جزء_سی
#ترتیل
کانال بین المللی آموزش قرآن کریم 💕
✅ اگه بخواهيم صبركنيم تاآماده باشيم برای حفظ قرآن وبعدشروع كنيم، بايدكل زندگيمون رو به صبر كردن بگذرونيم.
💫پس شروع كنيد!باهرچي كه توان داريد،ازهرجايى كه هستيد،هرچقدركه ميتونيد،اماشروع كنيد
@gooorrrran