🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
سلام و عرض ادب
روز دوشنبه زیبایتان به خیر
💫اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ 💫
✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
✅ آیات صفحه🌹(۱۲۱)🌹را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، آمرزش اموات،برآورده شدن حاجات یاهر نیت دیگری که دارید تلاوت می کنیم :
✅ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
به جمع ما بپیوندید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 #عَيْنًا_يَشْرَبُ_بِهَا_عِبَادُ_اللَّهِ_يُفَجِّرُونَهَا_تَفْجِيرًا :
از سر چشمه ے گوارا ئے آن بندگان خاصّ خدا می نوشند ؛که به اختیارشان هر کجا خواهند جاری می شود.
{ایه "۶" سوره انسان} 👇👇
AF:
#عَيْنًا_يَشْرَبُ_بِهَا_عِبَادُ_اللَّهِ_يُفَجِّرُونَهَا_تَفْجِيرًا {6 سوره دهر یا انسان } 👇👇
♦️عَيْنًا : بر اثر تنگ شدن دیواره های حلق در وسط حلق همراه با ارتعاش تارهای صوتی و ایجاد سایش هوا بر دیواره حلق صدای کشدار را تولید میکند ؛ که فشار روی این حرف ان را به غ شبیه می کند آسیب تجوید ❌
عَین از حروف جهری می باشد ؛ (صدای آشکار) ]
✍ [در این عبارت عَيْ صفت لین دارد عَيْ 💤 به نرمی و ارام ارام 💤 و باید دقت شود که حرکت فتحه : #عِيْ نشود آسیب تجویدی❌
عَيْنًا { 🔺 توجه : نَا نًا هیچ فرقی در تلفظ نیست هر دو ترقیق ↗️ هم فتحه و هم تنوین نصب با الف مدی #مثل هم تلفظ و تنها تفاوتشان در میزان کشس می باشد تفاوت کمی}
🔻عَيْنًا :
نًا = يَشْ : 🔻تنوین نصیب---ً---به حرف یَ رسیده / #ادغام متقاربین( ادغام دو حرف نزدیک به هم ) و (ادغام مع الغنّه) =(ادغام همراه با سیر دو حرکت #غنّه)
#رَبُ = حرف راء تفخیم #بِ بِ (بخاطر بنده خاص خدا بودن ) : محل تولید #حرف : #بِ : روی شفه / هَا =ضمیر فاعلی و محل تولید : اقصی الحلق (دورترین قسمت حلق به دهان )
همراه با ارتعاش تارهای صوتی و از حروف جهری ..
🔻عِبَادُ اللَّهِ #عِ تشریح شد؛ بَا =ترقیق و الف یک حرف جوفی و صدایی کشیده و تنها ۲ حرکت/
#دُ = از حروف نطعی و از برخورد نوک زبان به چین و شکن های بالای لثه بالا تولید و صوت خارج می گردد🔻عِبَادُ اللَّهِ = دُ اللَّهِ = حرکت ماقبل لام جلاله ---ُ---#ضمّه می باشد : در نتیجه لام جلاله #تغلیظ تلفظ می گردد
(تغلیظ به معنای پر حجمی است) 🔺يُفَجِّرُونَهَا :
#يُ = محل تولید و خروج حرف #یُ : وسط زبان به سمت سخت کام همراه با ارتعاش تارهای صوتی / دقت شود فشار روی حرف ایجاد نشود چرا که مایل به حرف "ژ " می شود آسیب تجویدی❌ فَ = محل تولید روی شفه / فَجِّ = حرف ج در این عبارت دارای صفت #قلقله می باشد که باید کمال دقت شود تا لغزشی که در هنگام تولید و خروج حرف #مقلقل حاصل می شود 8(#گیرش) و جدا شدن زبان از مخرج حرف ؛ منجر به حرکت نشود / ❌
بلکه در حال سکون به سمت صفتش رها گردد (دارای صفت استفال و ترقیق است )
يُفَجِّرُونَهَا :
رُ = راء تفخیم رُو = ضمه عربی و واو مدی #مثل هم↙️ تلفظ میشود و تنها تفاوتشان در میزان کشش می باشد #کمیّت دارند .🔻نَهَا
♦️ تَفْجِيرًا تَ =از حروف نطعی/ تَفْ در تولید حرف ف که ساکن و با حرف ماقبل خود در یک بخش کلمه تلفظ می گردد : تَفْ لب پایین به سمت دندان های ثنایا میل پیدا می کند( #گرایش) و مماس با لبه دندان های پیش ( #گیرش) و بدون ارتعاش تارهای صوتی تولید و تلفظ می شود؛( #رهش_در_حال_گیرش)
و از حروف #همسی می باشد ( همس : صدای اهسته )
جِي = کسره و یای مدی ⬅️ #مثل هم تلفظ می شود و تنها تفاوتشان در میزان کشش می باشد تفاوت کمی دارند (یعنی دو برابر کسره یای مدی تولید می کند و برعکس اگر حرف مد را به نصف تقلیل دهیم کسره تولید می شود)
تَفْجِيرًا رً =تفخیم رًا = بعد از تنوین ---ً--- نصب الف آمده پس تبدیل به الف مدی در هنگام #وقف می شود ( وقف ابدال) و میزان کشش #مد طبیعی می باشد. نه کمتر و نه بیشتر. .. .
🔰 #عَيْنًا_يَشْرَبُ_بِهَا_عِبَادُ_اللَّهِ_يُفَجِّرُونَهَا_تَفْجِيرًا {۶}
❇️تجوید را اینگونه فرا گیرید تا ماندگار بماند 🌿🌹🌿
آیا آیات میتونیم وصل کنیم؟.m4a
2.62M
🔹آیا بعضی از قراء که بعضی از آیات به هم وصل میکنن درسته❓
🔸اگه درسته تحت چه عنوانی میشه آیات رو به هم وصل کرد و خوند؟ محدودیت دارد یا خیر❓
پاسخ سوال تو این فایل صوتی✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 علیرضازارع
دوشنبه تون زیبا 🌺🍃
امروز برای تک تکتون
از خدا میخوام
هر لحظه کنارتون باشه
خدایا تمام 🌺🍃
هموطنانم را در آغوش
مهربانت بگیـر
تا از تمام بلاها ...
در امان باشند 🌺🍃
سلام الله علیکم 🌹💐
#سلسله_مباحث_روانشناسی_تلاوت
#پرورش_ذهن_قاری
✅ راهکارهای عملی برای تسلط بر هنر تلاوت چیست؟
🔴 تفاوت قاریان موفق با دیگر قراء در چیست؟
◼ برخی از قاریان عزیز به این مساله اعتقاد ندارند که عمده عدم پیشرفت آنها در هنر مقدس تلاوت به شیوه تفکر آنها در تلاوت بر می گردد.
☑ اگر مشکلاتی را که قاری از دیدگاه ذهنی با آنها مواجه است را شناسایی کرده و یک چارچوبی برای درک ماهیت و علت وجود این مشکلات ارائه دهد،در کمترین زمان ممکن بیشترین پیشرفتها را در هنر خود شاهد خواهد بود.
☑ بنده در این سلسله مباحث اثبات خواهم کرد که جمع آوری اطلاعات بیشتر و فراگیری تکنیک های پیچیده راه حل مشکلات در عدم کسب موفقیت های کاری قاری نیست.
☑در این سلسله مباحث قاریان عزیز را قانع خواهم کرد که رویکرد و حالتهای ذهنی آنهاست که میزان کسب موفقیت هایشان را رقم خواهد زد.
☑ ان شاء الله در این مباحث تمرینهایی برای پرورش ذهن و ساختار بندی ذهن حرفه ای قاریان بزرگوار تقدیم خواهد شد.
☑ به دلیل اهمیت این سلسله مباحث، می توان مطالب ارائه شده را در سایر امور زندگی هم بکار برد و نتایج آنها را به سرعت در ارتقاء سطح زندگی و کسب و کار خود نیز مشاهده کنید.
🌹 #ریاض_النغم
💐 #اصغر_اسکندری