eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
608 ویدیو
835 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
4. نتیجه.mp3
5.78M
قسمت چهارم : حجه الاسلام و المسلمین : اهلبیت (ع) قرآن ناطق هستند ، بدون طهارت نمیشه به آنها نزدیک شد : « لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ ﴿ 79 واقعه﴾ » طرف میگه : آقا من همه مسایل فنی را رعایت میکنم ، با دستگاه های موسیقی و ملودی های « حرن آور و غم انگیر » آشنایی دارم ، صدام هم خوبه ... اما نمیدونم چرا در روضه خوانی آنگونه که باید و شاید موفق نیستم و نمیتونم از مردم اشک بگیرم ... ؟ ما بهداشت صدا را رعایت میکنیم اما نسبت به « بهداشت روح و روان » خودمان غافلیم ، صداسازی را خیلی مهم میدانیم اما از « تزکیه و خودسازی » دور مانده ایم گناه و معصیت که جای خود دارد ، گاهی فاصله گرفتن از مستحبات و انجام مکروهات هم ، باعث « کم توفیقی » ما میشود ۶
قسمت چهارم : حجه الاسلام و المسلمین : اما بهترین ، سالم ترین ، زیباترین و پُرثواب ترین مدل حرف زدن ، استفاده از همین احادیث موضوعی است ، یعنی با کلام معصوم (ع) با مردم حرف بزن ... پس چرا ما باید حدیث بخوانیم ؟ پاسخ : 1ـ بهترین نوع ارتباط است یکی از اصول روضه خوانی ، ارتباط نزدیک با مستمع می باشد ، این ارتباط مدل های مختلفی دارد ، که کمترین وساده ترین آن حرف زدن است و بالاترین درجه آن « حدیث خوانی » است 2ـ « کَلامُکُمْ نُور » فرمایش معصوم ( ع ) ، دل و جان گوینده و شنونده را « نورانی » میکند ، یعنی « زبان گوینده » و « چشم و گوش شنونده » نورانی میشه ... و چشم و زبان ، دروازه قلب هستند ، اگه اینها نورانی شدند ، دلها هم نورانی میشه ، امام باقر علیه السلام فرمودند : « إنَّ حَدِیثَنا یُحْیِی القُلُوبَ. [ بحارالانوار، ج۲، ص۱۴۴] به‌راستی که حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند » : میخواهیم مردم را دعوت به گریه ی بر سیدالشهدا بکنیم : ساده ترین و سطحی ترین روش این است که بگوئیم ، خوش به حال اونهایی که اشک دارند ، خوش به حال اونهایی که گریه دارند ، خدایا این چشم های ما را تا قیامت خشک نکن ... البته این جملات ساده هم بد نیست و اتفاقا برای شروع ، میتواند تمرین خوبی باشد اما در این سطح توقف نکنید و کلاس کارتان را بالاتر ببرید ... چطوری ؟ با استفاده از احادیث موضوعی ، قال رسولُ الله (ص) : « يَافَاطِمَة كُلُّ عَيْنٍ بَاكيَةٌ يَوْمَ الْقِيَامَة » زهرا جان ، همه چشم ها در قیامت گریانند ... ببین هنوز نصف حدیث رو نخونده ، فهمیدید چی میخام بگم ... « اِلاَّ عَيْنٌ بَكَتْ عَلَى مُصَابِ الْحُسَيْن » غیر از اون چشمی که برای حسین تو گریه کنه ... دیگه نیازی نیست به مستمع بگویی : شنیدی چی گفتم ؟ نمیخواهی گریه کنی ؟ خب اگر گریه نکرد ، می فهمه که از این فضیلت محروم شده ... با تکنیک « حدیث موضوعی » ، مخاطب شما ، هم روایت را گوش میکنه و گوشش نورانی میشه ، هم اگر دل بده ، دلش نورانی میشه ، هم خودش را میآره جزء گریه کنان بر ابی عبدالله و نامش رو ثبت میکنه و در همین حالت اشک و ناله بر مصیبت مولا ، اگرکسی از دنیا برود ، ان شاء الله از اهل بهشت خواهد بود ، و نگرانی نخواهد داشت ... ببینید با یک تیر ، چندتا نشون میزنید ؟ آیا ارتباط کلامی از این بهتر سراغ دارید ؟ ... میگیم هر کی دلش میخاد مشمول این روایت پیغمبر(ص) بشه ، اسمش رو تووی گریه کن ها بنویسه ... کاربرد احادیث موضوعی میتواند د راول مجلس ، وسط جلسه یا پایان جلسه باشد ... منتها یادمون باشه این کار باید خیلی با دقت و ظرافت و انجام بگیرد تا تاثیر خودش را بگذارد وگرنه اگر بصورت شعاری و سطحی بیان شود ، نتیجه مطلوب گرفته نمی شود ... ۷
. 🌷شرح زیارت آل یاسین🌷 1️⃣ {سلام علی آل یاسین} 🍃🌺🍃 امام باقر(ع) می فرمایند، در قرآن به 5 اسم مبارک پیامبر اسلام به نام های محمد، احمد، عبدالله، نون و یاسین اشاره شده است.[1] 🍃🌺🍃 همچنین امام صادق(ع) در روایت دوم فرمودند: وقتی امام علی(ع) آیه (سلام علی آل یاسین) را خواندند، فرمودند: (یاسین) محمد(ص) است و ما اهل بیت (آل) محمد هستیم.[2] 🍃🌺🍃 امام رضا(ص) در حضور مامون و علمای سنی آیه اول سوره یس را خواندند و فرمودند: منظور از یاسین در این آیه چیست؟ 🍃🌺🍃 همه آنها گفتند منظور حضرت رسول است و هیچ شکی در آن نیست، حضرت فرمودند خدا به محمد و آل محمد فضیلتی داده که احدی نمی تواند حقیقت اصلی آن را درک کند، جز صاحبان خرد. 🍃🌺🍃 خدای متعال به احدی در قرآن سلام نکرده، مگر به پیامبران مانند سلام علی نوح، سلام علی ابراهیم، سلام علی موسی و هارون بعد فرمودند خدای متعال به اهل بیت(ع) هیچ پیامبری سلام نکرده جز اهل بیت پیامبر(ص) و آن هم با عبارت؛ سلام علی آل یاسین.[3] 🍃🌺🍃 بنابر روایات سلام عبارت (سلام علی آل یاسین) یکی سلام خدا بر آل پیامبر(ص) و دیگری سلام سلامتی و امنیت برای امت و پیروان آل محمد و کسانی که ولایت اهل بیت(ع) را پذیرفته اند. 🍃🌺🍃 منابع: 📚۱-خصال، ص 426 📚۲-بحار الأنوار، ج۱۳، ص۴۰۱ 📚۳-تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۶۹۰ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃 👈🏼 روضه سقای کربلا 👈🏼 کلیپی از فرزند ارشد آشیخ عباس قمی، صاحب مفاتیح‌الجنان 👈🏼 کاری‌اختصاصی از کانال‌مطالب‌ناب‌درمنبر 🔘 مرحوم حجت‌الاسلام 🔆
Kasahani-14010701-AsarSaghifeBaghist-01-Hkashani_Com~1.mp3
15.09M
🎤 🔊 کامل 📋 آثار سقیفه باقیست – جلسه اول از پنج جلسه 📌 جمعه مورخ ۱ مهرماه ۱۴۰۱
Kasahani-14010702-AsarSaghifeBaghist-02-Hkashani_Com.mp3
44.97M
🎤 🔊 کامل سخنرانی 📋 آثار باقیست – جلسه دوم از پنج جلسه 📌 شنبه مورخ ۲ مهرماه ۱۴۰۱
. زنی که سوختن را به برهنه شدن ترجیح داد! 🔺خالده ترکی عمران؛ زن معلمی از اهالی بصره عراق بود. در تاریخ ۳ اپریل ۲۰۱۶ در حالیکه با ماشین شخصی خود روانه محل کارش بود، ماشین نزدیک به وی بر اثر کمین، دچار انفجار و حریق می‌گردد و ماشین وی نیز آتش می‌گیرد. 🔺خانم خالده درحالیکه لباسش آتش گرفته بود از ماشینش پیاده می‌شود اما بعد از اینکه متوجه می‌شود که لباس تنش در حال سوختن است و جسمش عریان خواهد گشت، راضی نمی‌شود تا جسمش در مقابل مردم عریان گردد، دوباره به طرف ماشینش برمی‌گردد و در را باز نموده داخل ماشین می‌نشیند. 🔺یکی از افراد پلیس درحالیکه گریه می‌کرد باصدای بلند فریاد می‌زند که من مانند برادرت هستم، از ماشین پیاده شو تو را با لباس خودم می‌پوشانم؛ اما وی از پایین شدن امتناع می‌ورزد و ترجیح می‌دهد بسوزد تا مبادا کسی جسمش را ببیند. 🔺عراقی‌ها به وی لقب شهیدِ شرف و ناموس داده‌اند و در میدان هوایی بصره اطراف ماشین او حفاظی کشیدند و از آن تندیس ساختند تا یادش جاویدان بماند. .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. زنی که سوختن را به برهنه شدن ترجیح داد! 🔺خالده ترکی عمران؛ زن معلمی از اهالی بصره عراق بود. در تا
. بازیچه شود، آن‌که تنش عریان است آزادیِ از حیا، خودش زندان است هشدار که قصدشان ز «آزادی زن» «آزادی مردهای شهوت‌ران» است ✍🏻 🏷 | 🇮🇷
۱ 6⃣قداست قم قبل از ورود به قم! ✅قم از دیر باز حتی قبل از ورود حضرت معصومه(س) به این شهر، مرکز تشیع و مهد علمی علما و فقهای نامی شیعه بود و جایگاه عظیمی در میان مسلمانان داشت. اما با ورود حضرت معصومه(س) قم دارای جنبه مذهبی مخصوص شد و مرکز روحانیت شیعه قرار گرفت و عده‌ای از بزرگان علمای شیعه از آن جا برخاستند یا در آن اقامت کردند که امروزه به برکت این بانوی بزرگ، قم به یک مرکز بزرگ علمی، فرهنگی و پژوهشی دنیا تبدیل شده و صدها مدرسه علمی و مراکز تحقیقاتی و کتاب‌خانه‌های مجهز مشغول فعالیت‌های علمی و فرهنگی در حوزه اسلام و تشیع می‌باشد. 📜روایاتی چند در باب قم و فضیلت زیارت حصرت معصومه(س) : 👤امام صادق(ع) در طی روایتی فرمودند: 📋《اِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ و انَّ لِلّرَسُولِ(ص) حَرَماً وَ هُوَ الْمَدينةُ وَ اِنَّ لِاَميرِالْمُؤْمِنِين(ع) حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ و اِنَّ لَنا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةُ قُمَّ وَ سَتُدْفَنُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ(س) فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️خدا را حرمی است و آن مكه است. رسول خدا(ص) را حرمی است و آن مدينه مي‌ باشد. برای امام علی(ع) حرمي است و آن كوفه است و براي ما اهل‌بيت(عليهم السلام) حرمی است و آن شهر قم است. و به زودی بانویی از فرزندان من در آن جا دفن می ‌شود، که نامش فاطمه(س) می ‌باشد. هر کس او را زیارت کند، بهشت برای او واجب است. راوی حدیث می گوید: 📋《وَ كَانَ هَذَا الْكَلَامُ مِنْهُ قَبْلَ أَنْ يُولَدَ الْكَاظِمُ(ع)!》 ♦️امام صادق(ع) این فرمایش را زمانی بیان فرمودند، که امام موسی کاظم(ع) هنوز به دنیا نیامده بود.(۱) 👤امام صادق(ع) در روایتی دیگر می‎فرماید : 📋《أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّهِ ثَمَانِیَهَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَهٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَهٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَهُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّهَ بِأَجْمَعِهِمْ》 ♦️آگاه باشید که بهشت هشت در دارد، سه تای آن به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی(ع) در آنجا رحلت می‌کند که همه شیعیان ما با شفاعت او وارد بهشت می‌شوند.(۲) 👤امام ‌رضا(ع) به سعد اشعری فرمود: 📋《يَا سَعْدُ، عِنْدَكُمْ قَبْرٌ مِنَّا!》 ♦️ای سعد! از ما نزد شما قبری است! سعد گفت : 📋《فَدَتْكَ نَفْسِي تَقْصِدُ قَبْرَ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ(ع)؟》 ♦️پدر و مادرم به فدای تو باد! منظورتان فاطمه دختر موسی بن جعفر(ع) است؟ حضرت(ع) فرمود : 📋《نَعَمْ! مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️بله! کسی که با معرفت و شناخت ایشان را زیارت کند، پاداشش بهشت است.(۳) و همچنین؛ 👤امام جواد(علیه السلام) فرمودند : 📋《مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️کسی که قبر عمّه‌ ام [حضرت معصومه(س)] را در قم زیارت کند، بهشت برای او است.(۴) در زیارتنامه حضرت(س) می خوانیم : 📋《يا فاطِمَهُ(س)! اِشْفَعي لِي فِي الْجَنَّةِ، فَاِنَّ لَكِ عِنْدَ اللهِ شَأنَاً مِنَ الشَأنِ》 ♦️اي فاطمه معصومه(س)! در مورد رفتن به بهشت مرا شفاعت كن، چرا كه در پيشگاه خداوند متعال، دارای مقام و منزلتی بس ارجمند هستید.(۵) 👤حضرت رسول اکرم(ص) فرمود : 📋《لَمَّا اُسرِيَ بي اِلَّي السَّماءِ الرَّابِعَةِ نَظَرْتُ إلي قُبّةٍ مِنْ لُؤْلُؤٍ وَ لَها اَرْبَعةُ اَركانٍ وَ اَرْبَعَةُ اَبْوابٍ كَاَنّها مِن اِسْتَبْرَقِ اَخْضَرَ. قُلْتُ : يا جَبْرَِئِيلُ! مَا هذِهِ القُبَّةُ الَّتي لَمْ اَرَ فِي السَّماءِ الرَّابِعَةِ اَحْسَنَ مِنْها؟ فقال: حَبِيبي مُحَمَّدٌ(ص)! هذه صُورَةُ مِدينَةٍ يُقالَ لَها: قُمُّ!》 ♦️در آن شب كه مرا از اين كلبه غبري برگرفتند و بر گنبد خضرا بالا بردند، در آسمان چهارم، قبّه‌اي فروزان را ديدم از لؤلؤ، كه براي آن چهار پايه و چهار در بود و چون استبرق سبز مي‌درخشيد. به جبرئيل گفتم : اين قبّه كه زيباتر از آن در آسمان چهارم مشاهده نكردم، چيست؟ جبرئيل گفت : حبيب من محمد(ص)! اين صورت و تمثال شهري است كه به آن شهر قم گفته می شود.(۶) 👤امام کاظم(علیه السلام) فرمود : 📋《قُمُّ عُشُّ آلِ مُحَمَّدٍ(ص) و مَأوي شيعَتِهِمْ》 ♦️قم، آشيانه آل محمد(عليهم السلام) و پناهگاه شيعيان آنها است.(۷) 📚منابع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۵۷، ص۲۱۷ ۲)بحارالانوار مجلسی، ج۵۷، ص۲۲۸ ۳)بحارالانوار مجلسی، ج۱۰۲، ص۲۶۶ ۴)کامل الزیارات ابن قولویه قمّی، ص۳۲۵ ۵)مفاتیح الجنان محدّث قمی، ص۴۵۳ ۶)بحارالانوار مجلسی، ج۶۰، ص۲۰۷ ۷)تاریخ قم، حسن بن محمد اشعری قمی، ص۹۹ .