📝 #تحلیل_شعر «۳»
#فاطمیه
#حضرت_فاطمه علیهاالسلام
#غزل
🔹سرمایۀ محبت زهرا🔹
اشكی بُود مرا كه به دنیا نمیدهم
این است گوهری كه به دریا نمیدهم
گر لحظهای وصالِ حبیبم شود نصیب
آن لحظه را به عمر گوارا نمیدهم
عمری بُوَد كه گوشهنشین محبتم
این گوشه را به وسعت دنیا نمیدهم
در سینهام جمال علی نقش بسته است
این سینه را به سینۀ سینا نمیدهم
تا زندهام ز درگه او پا نمیكشم
دامان او ز دست تمنّا نمیدهم
سرمایۀ محبت زهراست دین من
من دین خویش را به دو دنیا نمیدهم
گر مهر و ماه را به دو دستم نهد قضا
یک ذره از محبّت زهرا نمیدهم
امروز بزم ماتم زهرا بهشت ماست
این نقد را به نسیۀ فردا نمیدهم
در سایۀ رضایم و همسایۀ رضا
این سایه را به سایۀ طوبی نمیدهم
📝 #سیدرضا_مؤید
#الی_الحبیب
.
💠 زبانزد خاص و عام
🔹استاد سیدرضا مؤید در زمره شاعرانی است که از دهه پنجاه تا کنون، به عنوان شاعر اهلبیت در میان اهل هیأت، مرثیهسرایان و ذاکران آلالله جایگاهی ویژه داشته است و بسیاری از ابیاتش میان خاص و عام زبانزد شده و در اذهان نقش بسته است. به عنوان نمونه میتوان به این شعر اشاره کرد که از جمله آثار شاخص و معروف استاد مؤید است.
🔸مرکز ثقل محتوایی این شعر، ردیف آن (نمیدهم) است؛ که در حقیقت در هر بیت، حاوی مفهوم یک «نه» بزرگ به همه عناصر غیرمعنوی در زندگی است. با انتخاب این ردیف، مضامینی چون نه گفتن به طواغیت و مفهوم معاوضه نکردن داراییهای معنوی با امور دنیوی را به تصویر کشیده است.
کارکردِ دیگر این ردیف اثرگذار، خلق فضایی حماسی با چاشنیِ لحن «انکار و طرد» مطالبی است که مقبول طبع و باور شاعر نیست.
🔹جالب توجه اینکه، این فضای حماسی با محوریت «مضمون» ایجاد شده است، نه بازیهای لفظی و موسیقایی. بنابراین، این شعر میتواند در حکم الگویی قابل توجه باشد برای شاعرانی که به دنبال آفرینش فضای حماسی و انقلابیاند.
برجستگی بیان مضمونمحور و پیوند آن با حس و حال حماسی و انقلابی از یک سو، و از سوی دیگر زبان ساده و خالی از تکلف شاعر، زمینههای ارتباط مخاطب عام و حتی خاص را با شعر فراهم ساخته و در نتیجه مقبولیت شعر را رقم زده است. همچنین، بهرهگیری از عناصر تاریخی، به غیرمستقیم شدن زبان، تحلیلمحور شدن و نیز گسترش فضای شعر کمک کرده است.
🔸حضور پررنگ شاعر- که با ضمیر «من» در همه ابیات مشهود است- به معنای نگاه شخصی شاعر نیست بلکه راوی فرهنگ عمومی محبت و معرفت نسبت به اهلبیت و به عبارت دیگر، یک باور شیعی است که در قالب یک «من» اجتماعی- فرهنگی ترسیم شده است.
با اندک تأملی میتوان حدس زد، این شعر در دهه سوم عمر شاعر سروده شده است. «سادگی شعر» و امکان «بهره بردن آنی از شعر»، این فرضیه را اثبات میکند که شاعران مذهبی در دهههای پیشین در پی پاسخ به نیاز عمومی بودهاند؛ البته از وظیفه و تعهد خود نیز در ارائه جهانبینی و روشنگری عموم غافل نبودهاند.
🔹این هدف را باید بسیار ارزشمند دانست و اگر امروز، مخاطب از شعر در هیأت لذت بیشتری میبرد، مرهون همین تلاش سیدرضا مؤید و همنسلان او از جمله محمدعلی مجاهدی، غلامرضا سازگار، علی انسانی و محمدجواد غفورزاده است.
بهراستی این شعر اگر شاهکار نیست، چرا به ذهن و زبان عموم مخاطبان راه یافته و ماندگار شده است؟ به نظر میرسد راز ماندگاری این شعر و امثال آن را به جز اصل «شعریت» باید در این ویژگیها جستوجو کرد: سادگی و صمیمیت زبان، تطابق زبان شعر با زبان عامیانه یا استفاده از نشانهها و عناصر ادبی که مخاطب با آن مأنوس است.
🔸این شعر پاسخ به یک نیاز مخاطب است، نه پاسخ به همه نیازهای او؛ و مخاطب به همان اندازه از شعر توقع دارد و آن را پذیرفته است: ابراز محبت و علاقه به محضر اهلبیت و مرزبندی میان باورهای شیعی با زبانی عاطفی و شاعرانه.
استاد مؤید در برخی آثار خود توانسته است با شناخت نیاز مخاطب در یک برهه تاریخی، بهخوبی به این نیاز پاسخ دهد؛ یعنی در عین سادگی و طراوت کلام، محتوایی عمیق و شاعرانه مطابق شئون شعر ولایی ارائه کند؛ شعری که عموم آن را بهراحتی بفهمند و علاوه بر آن، خواص و اهل فن بر ارزشهای آن صحّه گذارند.
📗 #آینه_بیغبار (دفتر سوم، ص۳۰)
#تحلیل
#الی_الحبیب
.
📝 #تحلیل_شعر «۴»
#فاطمیه
#حضرت_فاطمه علیهاالسلام
#غزل
🔹ارث دریا🔹
جرعه جرعه غم چشید و ذره ذره آب شد
آسمان شرمنده از قدّ خم مهتاب شد
گریهها میکرد تا اُمّت شود بیدار... حیف
از صدای گریهاش اُمّت فقط بیخواب شد
پشت در آمد بگوید، گوش عالم بشنود:
«ارث دریا بود آنچه قسمت مرداب شد»...
بشکند دستی که پای شعله را اینجا کشاند
باب را آتش کشید، آتش کشیدن باب شد
حضرت صدّیقه از گستاخی مسمار نه
از طناب دور دستان علی بیتاب شد
ما نمیدانیم، «نَعلُ السیف» میداند چرا
«مرتضایم را نبر...»، «فضه مرا دریاب» شد...
📝 #مرضیه_نعیم_امینی
#الی_الحبیب
.
💠بیان مضمونمحور
🔹اصولاً شاعران واکنشهای عاطفی خود را به دو شکل انتقال میدهند:
الف) بیان شاعرانه و هنری
ب) بیان غیرمستقیم
در حالت نخست، نحوه بیان مهم است نه موضوع و در حالت دوم، اندیشه شاعرانه (چه گفتن) بیشتر تجلی دارد تا بیان شاعرانه (چگونه گفتن).
این نوع بیان - که در ادب سنتی و معاصر رواج بسیار دارد- اگر بهدرستی بهکار گرفته شود، بهراحتی میتواند مخاطب را اقناع کند. با نگاهی واقعگرایانه میتوان گفت: تعهد شاعرانه و دغدغه تعامل شاعر با مخاطب عام، در انتخاب این شیوه بیان تأثیرگذار است. این نوع شیوه شعری را میتوان بیان «مضمونمحور» دانست.
🔸«مضمون» همان مقصود و مفاد سخن است که در لایه درونی کلام پنهان است و به شکل تفسیر یا تأویل، ارائه میشود. در سلوک ادبی، شاعر سعی دارد با بلاغت کلام و استفاده از شگردهای بیانی (که معمولاً تخیل در آن نقشی ندارد) محتوایی را با بیانی جذاب و نکتهسنجانه مطرح ساخته، خلأ خیال و اغراق شاعرانه را به نوعی جبران کند.
اگر اساس شعر «مضمونمحور» را گرهخوردگی احساس با ادراک بدانیم، مهمترین نشانه آن «ادراک شاعرانه» خواهد بود که بر پایه واکنش عاطفی شاعر در شعر برجستگی یافته است. به عبارت دیگر، ادراک شاعرانه، حاصل شعور شاعر است که در قالب «واکنش عاطفی» شاعر نمایان میشود.
🔹بیان «مضمونمحور» از دیرباز در شعر بسیاری از شاعران گذشته تا امروز پرکاربرد بوده است؛ به ویژه شاعرانی که به مخاطب عام گرایش داشتهاند و مفاهیم و مضامین اجتماعی در شعرشان پربسامد بوده است.
درباره این نوع گرایش، شواهد بسیاری در شعر شاعران از گذشته تا امروز میتوانیم بیابیم و مثال بزنیم. به این نمونهها در شعر حافظ بنگرید:
تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی
گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش
لطف خدا بیشتر از جرم ماست
نکته سربسته چه دانی خموش!
خواهی که سخت و سست جهان بر تو بگذرد
بگذر ز عهد سست و سخنهای سخت خویش
تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن
که خواجه خود روش بندهپروری داند!
ارباب حاجتیم و زبان سؤال نیست
در حضرت کریم تمنا چه حاجت است؟
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافریست رنجیدن
و...
ابیات فوق، هرچند برجستگی «خیال» ندارد؛ اما از شعریت بیبهره نیست. بهراستی چه رازی در ابیات فوق وجود دارد که با وجود کمرنگ بودن عنصر خیال، آن را شعر میدانیم؟
میتوان گفت تمام آن ابیات «مضمونمحور» بر پایه نکتهسنجیهای ذوقی و محوریت ادراک و شعور شاعرانه سروده شده است.
🔸در شعر ولایی نیز یکی از پرکاربردترین شیوههای بیان، همین بیان مضمونمحور است. انتخاب این نوع شیوه بیان در شعر ولایی و استقبال بیش از حد معمول از آن، احتمالاً به یکی از جهات زیر بستگی دارد:
۱. گرایش شعر ولایی به هیأت و تأثیرگذاری بر مخاطبان عام
۲. کمتجربگی برخی شاعران و عدم انس با تجربههای شاعرانه شاعران برتر
۳. موضوع ادب ولایی، مدح و رثای اهلبیت است و گرایش به این موضوع، به طور طبیعی شاعر را به سمت تفسیر و تحلیل تاریخ، به جای گزارش یا وصف شاعرانه و نیز بازسازیهای تاریخی سوق میدهد.
در برخی از ابیات این غزل نیز، گرایش شاعر به دو نوع بیان «شاعرانه» و «مضمونمحور» مشهود است؛ مقایسه این دو بیت با دیگر بیتها تفاوت این دو نوع شیوه بیان را آشکار میسازد:
جرعه جرعه غم چشید و ذره ذره آب شد
آسمان شرمنده از قدّ خم مهتاب شد
پشت در آمد بگوید، گوش عالم بشنود:
«ارث دریا بود آنچه قسمت مرداب شد»...
و:
گریهها میکرد تا اُمّت شود بیدار... حیف
از صدای گریهاش اُمّت فقط بیخواب شد
بشکند دستی که پای شعله را اینجا کشاند
باب را آتش کشید، آتش کشیدن باب شد
حضرت صدّیقه از گستاخی مسمار نه
از طناب دور دستان علی بیتاب شد
ما نمیدانیم، «نَعلُ السیف» میداند چرا
«مرتضایم را نبر...»، «فضه مرا دریاب» شد...
🔹بنابراین حضور شعر «مضمونمحور» را باید جدی گرفت و اگر قرار است این شیوه بیان را بهکار بریم، بهتر است بر اساس شیوه قدما در آن مسیر، سلوک شعری داشته باشیم.
حاصل سخن اینکه، شاعران میتوانند با محوریت لطف طبع و سحر کلام آثاری بیافرینند که با وجود عدم کاربرد خیال، باز هم نشانههای قوی و تأثیرگذار از شعریت داشته باشد.
نکته ناگفته اینکه، مرز بین «نظم» و شعر «مضمونمحور» بسیار باریک است! اگر شاعر پیوند سه عنصر «احساس شاعرانه»، «ادراک و نکتهسنجیهای شاعرانه» و «بلاغت سخن» را نادیده بگیرد، اثر خود را به ورطه نظم کشانده است.
📗 #آینه_بیغبار (دفتر سوم، ص۷۰)
#تحلیل
#الی_الحبیب
.
voice-changer-۲۰۲۴-۱۰-۱۶-۱۰-۱۰.mp3
1.46M
کربلایی #حسین_طاهری
#وفات_حضرت_معصومه س
#شور
وقتی که غرق تلاطم میشم
توی دنیای خودم گم میشم
یا میرم تا مشهد و یا اینکه
زائر کریمهی قم میشم
شیرینترین لحظه زندگیمه
نفس کشیدن تو هوای حرم کریمه
یه جورایی حس میکنم خونهی مادریمه
بس که شمیم عطر زهرا توی این حریمه
حرم که روبرومه /قلب من آرومه
آخه هرچی دارم از دعای این خانومِ
زائر زهرا میشم/ تو حرم تا میگم
السلام علیکِ سیدتی معصومه
یا حضرت معصومه ۳
#
زائرات به جنت هم میگن نه
زندگیِ بی شما؟ اصلا نه
به امید گوشه چشمی خانوم
میگیم اشفعی لنا فی الجنّه
آرامش دل امام رضایی
کریمه ی آل علی داری عجب عطایی
حاتم طایی هم میاد تو حرمت گدایی
همیشه با امضای تو میشیم ما کربلایی
بازم زیارت میخوام عطر جنت میخوام
دو رکعت نمازِ تو ایوون آینه ات میخوام
حتی توی محشر هم ، پی تو میگردم
خواهر امام رضا ازت شفاعت میخوام
یا حضرت معصومه۳
شاعر و نغمه پرداز
#میلاد_فاروقی
Fadaeian_Veda_shahid_nilforoshan_14030725_00.mp3
38.99M
مراسم وداع با پیکر شهید حاج عباس نیلفروشان
📆 زمان:
👈 چهارشنبه ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۳
🔊 #سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی
.
💢 یحیای متأسی
قَالَ الصادق (ع):
اَلشِّيعَةُ ثلاثةٌ مُحِبٌّ وادٌّ فَهُوَ مِنَّا وَ مُتَزَيِّنٌ بِنا وَ نحنُ زَيْنٌ لِمَنْ تَزَيَّنَ بِنَا وَ مُسْتَأْكِلٌ بِنا اَلنّاسَ و مَنِ اسْتَأْكَلَ بِنا اِفْتقرَ.
شيعه سه نوع است: دوستدارِ مهر ورز [متعهد] که او از ما اهلبیت است، و شيعه اى كه خود را به ما مى آرايد و ما مايه آراستگى كسى هستيم كه خود را به ما بيارايد ، و شيعه اى كه ما را وسيله ارتزاق خود قرار مى دهد و چنین کسی فقير مى شود .
اگر نان خور با نام اهلبیت -حتی اگر تعهدی زنده و در صحنه به مکتب آنها نداشته باشد- از اقسام شیعه(ولو اسمی) است؛ محب متأسی هم که عمل و تعهد خود را از نسخه اهلبیت می گیرد و عمل بجایش را به سیره آنان تزیین می کند، اهلبیت او را می آرایند و او هم قسمی از شیعه (اقلا متشیع) است.
از وقتی تحریم، سزای انتخابات دموکراتیک مردم فلسطین مقابل محمود عباس، شد و غزه بزرگترین زندان روباز دنیا شد؛ چاره ای جز تسلیم و ننگ یا مرگ شرافتمندانه نماند.
سرور آزادگان آموزش داده بود که در چنین شرایطی باید مقاومت عاشورایی کرد.
#یحیی_سنوار در مختصات تسلیم و ننگ یا مقاومت و مرگ شرافتمندانه به حسین(ع) تاسی کرد در نامه هایش آمده: "باید در مسیری که شروع کرده ایم پیش برویم یا بگذار کربلای جدید رخ دهد!"
تا لحظه آخرش هم همین را نشان داد!
عجیب این است که قسم نازل حدیث امام صادق(ع) که از اهلبیت "فقط" قیمه مجلس یادبودشان یا پاکت مدح و منبرش را گرفته اند به قسم دوم طعن بزنند!
عجیب تر وقتی که برای قسم اول هم -مالک ها و سید حسن هاست- کار در خوری نکنند!
✍ محسن قنبریان
#الی_الحبیب
.
Kashani-14030610-Gheybat-01-Hkashani_Com.mp3
37.21M
🎙 #سخنرانی_کامل
📋 درنگی در مسأله غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ جلسه اول از پنج جلسه
📆 شنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۳
▪️ هیئت محترم بضعة الرسول سلام الله علیها
🔸 در این جلسه مباحث زیر مطرح شده است:
▫️ تبیین بحث
▫️ مسئله ی غیبت، جهات مختلفی دارد
▫️ نتیجه ی باور و توجّه به امام زمان ارواحنا فداه
▫️ اولین نقطه ی سیر و سلوک
▫️ عشق آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه نسبت به امام زمان ارواحنا فداه
▫️ امام زمان ارواحنا فداه پدر امّت
▫️ یکی از منافع زیارت
▫️ توجّه به #امام_زمان ارواحنا فداه
▫️ روضه و توسّل
#روضه_جابر
#حامد_کاشانی 🎤
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
💠 #سخنرانی | نصرت الهی 🎙 حجت الاسلام والمسلمین کاشانی ⏱ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ 📌 #حامد_کاشانی 🎤 قیام امام حسی
.
🔰مارا بکشید زنده تر می شویم
قال الامامالحسین علیهاسلام:
اَلموتُ فِی عِزّ اَفضلُ عِندِی مِن حَیات فِی ذِل
آری درس همان است که امام مقاومت، سیدآزادگان عالم،
حضرت سیدالشهداء علیه السلام
به ما آموخت
#شهادت با عزت بهتر از زندگی با ذلّت است
چقدر شباهت!
شهید مقاومت #یحیی_سنوار، را چند تن حرامزاده دوره کردهاند و این میتواند تداعی کنندهی یک نکته از تاریخ عاشورا باشد..
فرمود: چند نفر به یک نفر!
آری یزیدیان فکر کردند حسین(ع) را در همان گودال کشته و از بین بردند
خیالی باطل که دیگر حسینی وجود نخواهد داشت
اما دنیاطلبان، غافل از مسیری است که امامالعارفین #سیدالساجدین راهی را با #کَرامَتُنا_اَلشَّهاده ترسیم کرد..
همان که سلاله پاک اهلبیت(ع) حضرت روح الله نیز فرمود
مارا بکشید زندهتر میشویم!
فرزندان خمینی کبیر به خون خود غلتیدند ولی ذلت را نپذیرفتند
تاریخ گواهی خواهد داد.!
شعب ابی طالب
جنگ احد
واقعه خیبر
خطبه فدکیه
عاشورا
قیام علویان
انقلاب اسلامی
ظهور حزب الله
و اینک در همین عصری که هستیم، این فرزندان امام خامنهای عزیز هستند که آزادی قدس را رقم میزنند ..!!
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ اَلفَرَج
#ابوالفضل_نیکخصال ✍
#الی_الحبیب
.
.
شاهنامه آخرش خوشه...
شاید دشمن فکر کنه ضرباتی مقطعی به جبهه ی مقاومت وارد کرده ...
اما در پسِ این خوشحالی کوتاه مدت دشمن، باید بدانیم که دلهای آزادگان منطقه و مردم عالم در حال بیداری است و آیندگان خواهند دید که استبداد عربی هم در منطقه ،شاهد انقلاب هایی خواهند بود که نتیجه ی این خون های به ناحق ریخته می باشد.
فَإِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ يُسۡرًا
إِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ يُسۡرࣰا
ان شاءالله
.
.
📋 نفرین بر صهیونیست کافر
#تک
#حماسی #طوفان_الاقصی
حاج سید رضا نریمانی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نفرین بر صهیونیست کافر
نفرین بر قوم بیپیغمبر
نفرین بر دشمنان حیدر
نفرین میکنم، هرچه پلیدی را
نفرین میکنم، نسل یزیدی را
نفرین میکنم، سنگترین دل را
نفرین میکنم، صهیون قاتل را
شده ذکر شب و روز مؤمنین
لَعْنَةُ اللّٰه عَلَى القَوْمِ الظّالِمِين
« لَعْنَةُ اللّٰه عَلَى القَوْمِ الظّالِمِين»
لعنت بر پیروان شیطان
لعنت بر ظلمت بیپایان
لعنت بر این یزید دوران
لعنت میکنم، ظالم سرخوش را
لعنت میکنم، زن و بچهکُش را
لعنت میکنم، شرّ اجانب را
لعنت میکنم، دشمن غاصب را
غم و دردِ گرفتاران را ببین
لَعْنَةُ اللّٰه عَلَى القَوْمِ الظّالِمِين
« لَعْنَةُ اللّٰه عَلَى القَوْمِ الظّالِمِين»
بیعت کن، با امامِ حاضر
بیعت کن، گفته هَل مِن ناصر
بیعت کن، تا بمیرد کافِر
بیعت میکنم، با پسرِ حیدر
بیعت میکنم، با ولی و رهبر
بیعت میکنم، چون شب عاشورا
بیعت میکنم، با مهدیِ زهرا
همهجا گفت: عزیز امالبنین
لَعْنَةُ اللّٰه عَلَى القَوْمِ الظّالِمِين
« لَعْنَةُ اللّٰه عَلَى القَوْمِ الظّالِمِين»
*شاعر: #حمید_رمی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
.👇
هدایت شده از امام حسین ع
.
#امام_حسین
#مقاومت_اسلامی
#شهدا
دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نگشت
آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست
نه بقا کرد ستمگر،نه به جا ماند ستم
ظالم از دست شد و پایه مظلوم بجاست
زنده را زنده نخوانند که مرگ از پی اوست
بلکه زنده است شهیدی که حیاتش ز قفاست
تو در اول،سر و جان باختی اندر ره عشق
تا بدانند خلایق که فنا شرط بقاست
#فواد_کرمانی ✍
➖➖➖➖➖➖➖➖
#الگوگیری_از_رهبر_آزادگان
2️⃣ آیه 32 توبه
يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ يَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
📖 ترجمه:
کافران میخواهند که نور خدا را با دهانشان (با گفتار جاهلانه و باطل خود) خاموش کنند
(و از گسترش اين نور كه اسلام است جلوگيرى كنند)
ولى
خداوند جز اين نمىخواهد كه نور خود را به كمال رساند (و پيوسته با پيروزى اين آئين، آن را گستردهتر گرداند) هرچند كه كافران دوست نداشته باشند
.
Kashani-14030611-Gheybat-02-Hkashani_Com.mp3
31.31M
🎙 #سخنرانی_کامل
📋 درنگی در مسأله غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ جلسه دوم از پنج جلسه
📆 یکشنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۳
▪️ هیئت محترم بضعة الرسول سلام الله علیها
🔸 در این جلسه مباحث زیر مطرح شده است:
▫️ یکی از مشکلات ما در زیارت ها
▫️ امام مظلوم ما
▫️ غیبتِ فردی
▫️ امام زمان ارواحنا فداه بین سایر ائمه علیهم السلام
▫️ غمِ فراقِ در دوران غیبت
▫️ صبرِ #امام_زمان ارواحنا فداه بخاطرِ ما
▫️ روضه و توسّل به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم
#حامد_کاشانی 🎤
Fadaeian_Veda_shahid_nilforoshan_14030725_11.mp3
12.13M
بسم الله القاصم الجبارین
به نام نامیه یعسوب الدین
با اذن رهبرمون میگیریم
به زودی انتقام از کافرین
منتظر باش/اسرائیل
سیلی ما کوبنده است
لشگر عشق در راه است
تیغ حیدر برنده است
لا اری الموت الا السعادت
آرزوی ماست شهادت
..................................................
میکشید ما رو زنده تر میشیم
آتیش عشقیم شعله ور میشیم
به زودیه زود با فتح هیفا
دوباره فاتح خیبر میشیم
بر حذر باش اسرائیل
گر چه این شب تاریک است
دست برتر حزب الله س
فجر صادق نزدیک است
رهسپاریم/ما با ولایت
آرزوی ماست شهادت
............................................
بازم میخونم از دل و از جون
لعنت الله علی آل صهیون
سید نصر الله تا ابد زنده است
خونش جاریه توی رگهامون
تا نفس هست در سینه
تا سری هست در پیکر
لَن تُکَرَّر /کربلا
جیشُ الحیدر/لَن تَنهَر
ارث شیعه است/شور و رشادت
آرزوی ماست شهادت
________
#شعر_و_نغمه 🎼
#احسان_تبریزیان ✍
#طوفان_الاقصی
#وعده_صادق
هدایت شده از امام حسین ع
.
نمایندگی فروش موتور سیکلت های بنلی Benelli
تهران اتوبان بسیج ۲۰متری افسریه ۱۵ متری سوم نبش کوچه ۲۵
با کمترین پیش پرداخت ، اقساط یکساله و بیمه بدنه و ثالث رایگان
تلفن 09396112606 محسن
09192118039
https://eitaa.com/afsa112
نیکران موتور پاسارگاد #شعبه_افسریه
.
مداحی آنلاین - نماهنگ وسایل.mp3
2.56M
🎙اولین نوآهنگ ویژه شهادت #یحیی_سنوار با شعری از مهدی جهاندار و با تنظیم روح الله شعرا
با چفیه و جلیقه و قرآن شهید شد
یعنی که در میانهی میدان شهید شد
..............
با چفیه و جلیقه و قرآن شهید شد
یعنی که در میانه ی میدان شهید شد
بیچاره آنکسی که به پیمان وفا نکرد
خوشبخت آنکه بر سر پیمان شهید شد
تسبیح و عطر؛ قمقمهی آب پس کجاست؟
حدست درست، با لب عطشان شهید شد
چند اسکناس، پول زیادی نمیشود
اما کسی نگفت که ارزان شهید شد!
آنکس که هم کتاب دعا، هم تفنگ را
با هم به جبهه برد، مسلمان شهید شد
بیعشق و بیحماسه و بیشوق و بیامید
بیجنگ و بیمبارزه نتوان شهید شد
من بیحسین ماندم و بَلهُمأضل شدم!
او عاقبتبخیر شد، انسان شهید شد
#مهدی_جهاندار ✍
YEKNET.IR - roze - hafteghi 19 mehr 1403 - motiee.mp3
4.78M
گریه امیرالمؤمنین بعد از جنگهای جمل، صفّین و نهروان برای امام حسین(ع)
#روضه
#امام_حسین(ع)
#میثم_مطیعی🎙
Shahid Nilfroshan 1403 Narimani [Mohjat_Net] (1).mp3
2.02M
#زمینه
#شهدا
#سید_رضا_نریمانی
وداع با شهید نیلفروشان
تو نا امیدی ها بازم امید اومد
تو شهرمون بازم بوی شهید اومد
حالا که از دست زمونه دلگیریم
به پای این تابوت تا کربلا میریم
بازم شهید آوردن و دلا هوایی شد
شهید رسید و بانی چه روضه هایی شد
بازم نسیم کربلا تو شهرمون پیچید
بازم هوای روضه ها امام رضایی شد
کنار هر شهید ارباب
برا تو روضه میگیریم
ما هر داغی که میبینیم
برا داغ تو میمیریم
امید هرچی نا امید حسین جانم
به تو رسیده هر شهید حسین جانم
****
حالا که رفتی و رسیدی به ارباب
دلای بی تابو جا مونده رو دریاب
بگو به ارباب که حسابی دلتنگیم
یه عمره که داریم با دوری میجنگیم
تو حسرت شهادتیم و دل پر از درده
چیزی که بسته پامونو دنیای نامرده
امام حسینیا دارن یکی یکی میرن
میبینی دوری از حسین بیچارمون کرده
بَدَم اما ببین ارباب
پای داغ تو میمیرم
منم آخر توی روضه
شهادتنامه میگیرم
امید هرچی نا امید حسین جانم
به تو رسیده هر شهید حسین جانم
****
خبر چه سنگینه خبر پر از درده
غم رفیقامون بیچارمون کرده
زمینی بودندو به آسمون رفتن
دوباره جا موندیم رفیقامون رفتن
تا کی باید بمونیم و بسوزیم از غصه
کی آخه میرسه به ما مسیر این قصه
تا کی با دستمون روی گلا بریزیم خاک
خدایا پاره پاره شد دلم دیگه بسه
رفیق عین برادر شد
رفاقت تا سرِ جونه
غم داغ رفیقو پ
برادر مُرده میدونه
عزیز من شهید من خداحافظ
امید من شهید من خداحافظ
#زمینه_شهدایی
مهرماه 1403
82.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مصاحبه
🔰مصاحبه مرحوم حاج علی خورشیدی
💢ان شاالله که تو این دستگاه فقط ذاکر نباشیم بلکه #نوکر باشیم.
🔶حاج علی خورشیدی از مداحان قدیمی قم که بیش از ۳۰ سال مراسم قرائت دعای توسل مسجد مقدس جمکران با نوای گرم او همراه بود.
#الی_الحبیب
#آداب_نوکری
Kashani-14030612-Gheybat-03-Hkashani_Com.mp3
36.83M
🎙 #سخنرانی_کامل
📋 درنگی در مسأله غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ جلسه سوم از پنج جلسه
📆 دوشنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۳
▪️ هیئت محترم بضعة الرسول سلام الله علیها
🔸 در این جلسه مباحث زیر مطرح شده است:
▫️ یکی از خیانت های سقیفه
▫️ درنگی در مسئله ی امامت
▫️ امام صادق علیه السلام از دوران غیبت می فرمایند
▫️ نقطه ی اوج غربال عالم
▫️ امام سجّاد علیه السلام از دوران غیبت می فرمایند
▫️ چطور به #امام_زمان ارواحنا فداه راه پیدا کنیم؟
▫️ تشرّفی به نقل از آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه
▫️ از خدای متعال چه بخواهیم؟
▫️ روضه و توسّل به امام حسن مجتبی صلوات الله علیه
#حامد_کاشانی 🎤