eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
624 ویدیو
840 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. هنری به ‌نام جهاد تبیین ضرورت به شکل هنرمندانه به نام خداوند جان‌آفرین حکیم سخن در زبان آفرین در عرصه ادبیات و شعر بی‌گمان، «چگونه‌گفتن» (شیوه بیان هنری) بسیار مهم‌تر از «چه‌گفتن»(محتوا) است. در ادبیات شیعی، به این مهم بسیار توجه شده و «بلاغت» و شیواییِ سخن، به عنوان یک اصل غیرقابل انکار، همواره مورد توجه شاعران شیعی بوده است. به این دو شاهد تاریخی- که برگرفته از سخنرانی حجت‌الاسلام حامد کاشانی است- بنگرید: شاهد یکم: پاسخ «شعر» را به «شاعر» بسپار! قبل از این‌که جنگ صفین شروع شود، معاویه(لع) به عمروعاص(لع) گفت که این جنگ خیلی خطرناک است…نامه‌ای به ابن عباس بنویس و او را تمجید کن... عمروعاص نامه‌ای نوشت و چندبیت هم زیر آن نوشت و ابن عباس را مدح کرد و گفت تو که اعقل عقلا هستی! و... ابن عباس همین‌که این نامه را دید مبهوت شد و گفت: عجب! این‌ها روی من هم حساب کرده‌اند! امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه فرمودند: باید جواب او را بدهی! نامه‌ی او را بی‌پاسخ نگذار.... نامه را خودت جواب بده؛ ولی خودت شعر را جواب مده! تو که شاعر نیستی! بگو برادرت «فضل بن عباس» شعر را پاسخ بدهد؛ او شاعر است. یعنی: قصد قربت کافی نیست! یعنی جهاد تبیین [فقط] به نیّت خالص نیست. باید کار را به دست کاردان سپرد وگرنه به درد نمی‌خورد. جهاد تبیین یعنی کارِ درجه‌ی یک! چرا شعر می‌گویی؟ وقتی شعر می‌گویی باید چیزی اضافه بر متن، یعنی باید هنر داشته باشد. وقتی شعرا به محضر ائمه علیهم‌السلام می‌رسیدند، شعر بی‌کیفیت نمی‌خواندند. یا کُمِیت می‌آمد و شعر خودش را می‌خواند، یا نفر بعدی می‌آمد و شعر کُمِیت را می‌خواند. یعنی «شعر فاخر» را به «شعر جدید» ترجیح می‌دادند. جهاد تبیین یعنی کار درجه‌ی یک! نه اینکه فقط قصد قربت کنیم و بگوییم کاری انجام می‌دهیم. باید کار را متقن و سدید و دقیق و جذاب و فاخر انجام داد؛ وگرنه نام این کار جهاد تبیین نیست و تلاشی برای حال به‌هم زدن است! . سیدمهدی حسینی رکن آبادی
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. هنری به ‌نام جهاد تبیین ضرورت #جهاد_تبیین به شکل هنرمندانه به نام خداوند جان‌آفرین حکیم سخن در ز
. هنری به ‌نام جهاد تبیین ضرورت جهاد تبیین به شکل هنرمندانه بخش دوم شاهد دوم: الغدیر؛ اثری بلیغ و تبیین‌محور [پشتکار و همت علامه امینی(ره) برای بلاغت هنری کتاب «الغدیر» مغفول مانده است..] آشیخ محمدعلی اردوبادی، آذری[زبان] بود؛ غیر از فقه و اصول و عقاید، در ادبیات هم حیرت‌انگیز بود. از زحمات ایشان، فخامتِ کتاب «الغدیر» در ادبیات است. علامه امینی رضوان‌الله تعالی‌علیه همه‌ی الغدیر را برای مرحوم اردوبادی خوانده است و او هم ویرایش کرده است؛ حتّی بعضی اوقات که در بیمارستان بود، علامه کنار او می‌رفت و متن را می‌خواند و ایشان اصلاح می‌کردند. یکی از نقاط قوّت الغدیر، فخامتِ ادبیات این کتاب است. یکی از دلایلی که در روزگار اخیر کتاب‌های اعتقادی ما در بین عامّه اصلاً به چشم نمی‌آید، این است که ادبیات این کتب، ضعیف است! فقط حرف خوب کافی نیست؛ باید خوب هم نوشته شود، باید خوب هم گفته شود، باید ادیبانه و هنرمندانه باشد، وگرنه اصلاً نگاه نمی‌کنند. ادامه دارد... . سیدمهدی حسینی رکن آبادی ✍ .
. غصه ها کرده تو دلم رسوب  اکشف لی الکروب «یا مقلب القلوب » قسم به کشته ی دم غروب اغفر لی الذنوب «یا مقلب القلوب » احسنُ الحال من تو روضه ی توعه ... تحویلِ سال من خوشا به حال من تو روضه ی توعه ... تحویل سال من ازت می‌خوام محول الاحوالم ببر منو کرب و بلا امسالم یا (ببر منو اربعینِ امسالم) سیدنا الغریب اباعبدالله واسه محرم داره انتظار دل من بی اختیار «یا مدبر النهار » خدا برای دل بی قرار شب سومو بیار «یا مدبر النهار » سپیده موی من شبیه مادرت ... کبوده روی من کجاس عموی من شبیه مادرت .... کبوده روی من یتیم شدم یتیمی خیلی سخته منو بغل نکردی خیلی وخته سیدنا الغریب اباعــبدالله لبهاش‌ خشکه مثل تکه چوب حالش نمیشه خوب « یا مقلب القلوب » ای شمر روی سینه هی نکوب دیگه شده غروب «یا مقلب القلوب » بد زدنت حسین تو رو به قتل صبر  .... می کشنت حسین کو کفنت حسین تو رو به قتل صبر .... می کشنت حسین بریدن سر از قفا درد داره سر تو رو خولی نامرد داره « سیدنا الغریب ابا عبدالله » _ .👇
‍ ‍ . آخر سال است و بی جیره مواجب مانده ایم باز هم در کار خود از هر جوانب مانده ایم هر چقدری که صلاحِ ماست آن را لطف کن دستِ خالی در پی لطفی مناسب مانده ایم غالباً با گریه ما احساسِ سیری میکنیم چند وقتی می شود بی قُوتِ غالب مانده ایم پایِ ما امسال هم در خیمۀ تو وا نشد عذر می خواهیم اگر جزوِ اجانب مانده ایم کاش این خانه تکانی ها به دلها میرسید نفس ها خاکی و ما در این مراتب مانده ایم تو تماماً سیزده قرن است حاضر مانده ای ما تماماً سیزده قرن است غایب مانده ایم روز و شب بازار در بازار دنیا می خریم جای تو درگیر عید و این مطالب مانده ایم لطف مستاجر شدن دیدار صاحبخانه است آه ما محروم از دیدارِ صاحب مانده ایم . .
روایت تولد حضرت مهدی(عج).mp3
14.6M
ماجرای چگونگی ورود خاتون سلام الله علیها ملکه روم به بغداد 👈🏼 وچگونگی ولادت حضرت بقیةالله الاعظم عجل‌الله‌تعالی‌فرجه مرحوم حجت‌الاسلام
. ی معلی -------- می وزد عطر رخ یار ز بین الحرمین می دمد جلوه ی دلدار ز بین الحرمین سهم دلدادگی ات از حرم کرب وبلاست توشه ی خویش تو بردار ز بین الحرمین گاه از داغ ابالفضل و گهی یاد حسین دیده و دل شده خونبار ز بین الحرمین می شود از غم گلگون مه و مهر وفا لاله گون پهنه ی رخسار ز بین الحرمین می نشیند ز دو سو گرد عزا بر رویم همچو گل در غم گلزار ز بین الحرمین هر دل شیفته در کوی غمش منزل کرد می زند شیون بسیار ز بین الحرمین دل در اینجا بگذارد به وفاداری عشق هر که آمد پی دیدار ز بین الحرمین خاطراتی که تو را جانب جنت ببرد بر دل خویش تو بسپار ز بین الحرمین مثل عباس فدایی بشوی بهر حسین ای وجودت همه ایثار ز بین الحرمین می شوی اهل بهشت و به جنان می شکفی می شوی تا که پدیدار ز بین الحرمین در گلستان ولایت که پر از عشق و صفاست می شکوفد دل زوار ز بین الحرمین می رود "یاسر" دلخسته و یک گل ز جنان می برد با دلش انگار ز بین الحرمین ** «یاسر» .
. ، تَلِّ زینبیّه -------- غم می رسد به دل ها از تَلِّ زینبیّه آید صدای زهرا از تَلِّ زینبیّه پر شد ز غم سبویم یک باغ پیش رویم گل را کنم تماشا از تَلِّ زینبیّه با سوز و آه بر لب از بس گریست زینب خون می رود به صحرا از تَلِّ زینبیّه یاسی که گشت پرپر داغی که دید خواهر باید که بود جویا از تَلِّ زینبیّه می سوخت همچو مشعل می رفت سوی مقتل آیینه دار دریا از تَلِّ زینبیّه گویا هنوز اینجا در پیش دیده ی ما گودال هست پیدا از تَلِّ زینبیّه ما زایر حسینیم دایم به شور و شینیم با او کنیم نجوا از تَلِّ زینبیّه کرب و بلاست اینجا دارالشفاست اینجا دل را کنم مداوا از تَلِّ زینبیّه "یاسر" اگر که مولا بوده غریب و تنها موجی رهاست حالا از ** محمود تاری «یاسر» ✍ .
1401 12 20 -02.mp3
28.77M
: حجت الاسلام رنجبر کریمی جشن (عج) 1401/۱12/20 مورخ » 🚩هیات کربلا_رفسنجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. عج   این آخرین سه شنبه پایان سال ماست گویی دوباره درد فراق تو مال ماست یک لحظه هم نبوده برایت غمین شویم با این حساب غصه و غم سهم حال ماست از شیعیان محض و مطیعت که هیچ وقت اینکه شدیم شیعه یتان از خیال ماست فال فرج زدیم و جوابش چنین رسید ترک گناه راه میان وصال ماست حق با شماست اینکه بگویی برایتان این ادعای منتظرانت وبال ماست آقا ببخش نوکر خوبی نبوده ایم مشغول نفس بودنمان اشتغال ماست آقا تو را به جان ابلفضل حلال کن ما را غلام و جزو محبان خیال کن... _حبیب _زاده✍ .
. آثار و تبعات گناه [ منبر ۲۰ دقیقه ای🕙] بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلَى خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین مقدمه ➖«معصیت» ،«ذنب» ،«اثم» ،« سیئه» «جناح» (عربی شده کلمه فارسی گناه) ، از جمله واژگانی هستند که در قرآن کریم به معنای نافرمانى خداوند به کار رفته اند. آثار زیانبار و ویرانگرى در درون و برون انسان بر جاى مى گذارد، اثر وضعى آن رفته رفته در دل و جان و قلوب و افکار ظاهر مى شود و موجب تیرگى قلب مى گردد و باعث مى شود گناهکار و عصیانگر به نوعى بسوى مسخ ‌شدگى کشیده شود و به لبه پرتگاه سقوط برسد. ➖چنانكه قرآن اعمال بشر را یکی از عوامل گرفتاری ها بیان مى‏فرماید: «وَ مَآ أَصَبَكُم مِّن مُّصِیبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَیدِیكُمْ وَ یعْفُواْ عَن كَثِیرٍ‌»؛ «هر مصیبتى به شما رسد، به سبب اعمالى است كه انجام داده‏اید، و بسیارى را نیز عفو مى‏كند.» ➖جالب اینکه واژه «ذنب» که از «ذَنَب» گرفته شده که به معناى دم و دنباله حیوان است و به گناهان نیز ذنب گفته شده زیرا گناه، جنایت و ستم به دیگران دنباله و آثاری دارد و مستلزم کیفر و عقوبت و انتقام است. ➖متأسفانه آنچه بلاى اجتماع، خانواده‏ها و به‏ویژه جوانان و نوجوانان شده است، معاصى جدید و سرگرمیهاى متنوع و انحرافات تازه‏اى است كه روز به روز بر آنها افزوده مى‏شود. متأسفانه امروزه، روابط و دوستیهاى پسر و دختر، استفاده از انواع مواد مخدر، استفاده ناصحیح از وسایلى همچون: ماهواره، اینترنت، موبایل و... به مسئله‏اى عادى تبدیل شده است. ➖فضای مجازی به بستری برای اشاعه فحشا و قمار و انحرافات اعتقادی و اخلاقی تبدیل شده است ، و بسیاری از خانواده ها جوانان را آزاد گذاشته و آنان ناخواسته، در حال فاصله گرفتن از ضروریات دین‏اند. ➖حضرت على‏(ع) در كلامى، گناهان جدید را عامل بلاهاى جدید معرفى كرده، مى‏فرماید: «كُلَّمَا اَحْدَثَ النَّاسُ مِنَ الذُّنُوبِ مَا لَمْ یكُونُوا یعْمَلُونَ، أَحْدَثَ اللّهُ لَهُمْ مِنَ الْبَلاَءِ مَا لَمْ یكُونُوا یعُدُّون؛ هرچه مردم گناه تازه بكنند، خداوند بلاى تازه‏اى براى آنها به وجود مى‏آورد كه سابقه نداشته است.‌»(۱) ➖و این قاعده مطابقت دارد با آیه ای از قرآن کریم؛ «ظَهَرَ الْفَسَادُ فِى الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَیدِى النَّاسِ لِیذِیقَهُم بَعْضَ الَّذِى عَمِلُواْ لَعَلَّهُمْ یرْجِعُونَ‌»؛ «فساد در خشكى و دریا به سبب اعمال مردم آشكار شد تا نتیجه برخى اعمالشان را به آنها بچشاند؛ شاید باز گردند.‌»[روم/۴۱] ➖اگر مى‏بینیم در اسلام، از تظاهر به گناه به شدت منع شده و دستور عیب‏پوشى داده شده است، یك دلیلش این است كه گناه، همگانى نشود. اگر مى‏بینیم معصیت آشكار، اهمیتش بیش از گناه مستور و پنهان است، بر همین اساس است. ➖اصولاً گناه، همانند آتش است. وقتى این آتش در نقطه‏اى از جامعه روشن شود، باید كوشید تا خاموش، یا دست‏كم محاصره شود؛ اما اگر به آن، دامن زده شود و از نقطه‏اى به نقطه دیگر برده شود، حریق، همه جا را فرا خواهد گرفت و كسى قادر بر كنترل آن نخواهد بود. از این گذشته، پلیدى گناه در نظر عامه مردم و حفظ ظاهر جامعه از آلودگیها، خود سدّ بزرگى در برابر فساد است كه اشاعه فحشا و نشر گناه و تجاهر به فسق، این سد را مى‏شكند، گناه را كوچك مى‏كند و آلودگى به آن را ساده مى‏نماید. ➖ گناهان عمومی یعنی آن دسته از گناهان که در جامعه علنی انجام می شود عموم را تهدید میکند و تر و خشک باهم میسوزند؛ شهیدمطهری:«اجتماع روى فرد اثر مى‏گذارد و فرد روى اجتماع.واقعاً مجموعش یك واحد است، خودش روح دارد، عمر دارد.این، یك مطلب عجیبى است كه البته كسى كه این را خوب استنباط كرده و پرورانده است، علامه طباطبایى است.ایشان در كمال وضوح از قرآن استنباط مى‏كند كه قرآن براى اجتماع، شخصیت قائل است.براى اجتماع عمر قائل است: «وَلِكُلِ‏ّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَآءَ أَجَلُهُمْ لَا یسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَا یسْتَقْدِمُونَ» همچنین، براى اجتماع، بیمارى و سلامت قائل است، براى اجتماع سعادت و شقاوت قائل است، براى اجتماع شركت در مسئولیت قائل است. 🔻 ادامه دارد 👇👇 ۱